Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 12 December 2013 - 10:24
Postad 12 December 2013 - 14:38
Svårt att veta då jag endast satt i sweetspoten 1/3 av tiden (vi var 3 st personer) och dessa är extremt känsliga för vart du sitter. Det jag kan säga är att det är de dipoler som jag lyssnat på som lyckats skapat bra ljudtryck, även om det finn en hel del begränsningar i basen. Killen gillar ju de hanterar gammal trashmetal och annan sunkigt inspelad metal från 80-talet. Ska dra dit någon dag med en egen blandskiva för att verkligen testa dem.Hur var dom ljudmässigt?
De är väl ca 80 cm breda och över 2 meter höga, som en dörr! Han har byggt ut ett eget lyssningsrum på ca 40 kvm som de huserar i.Var tvungen att googla fram Megatrend, snacka om många element! Inget man bär in i lägenheten ensam direkt...
Postad 12 December 2013 - 16:17
Mäktigt! Låter det bra då? Vad är den största fördelen med denna vägg av högtalare?Svårt att veta då jag endast satt i sweetspoten 1/3 av tiden (vi var 3 st personer) och dessa är extremt känsliga för vart du sitter. Det jag kan säga är att det är de dipoler som jag lyssnat på som lyckats skapat bra ljudtryck, även om det finn en hel del begränsningar i basen. Killen gillar ju de hanterar gammal trashmetal och annan sunkigt inspelad metal från 80-talet. Ska dra dit någon dag med en egen blandskiva för att verkligen testa dem.
De är väl ca 80 cm breda och över 2 meter höga, som en dörr! Han har byggt ut ett eget lyssningsrum på ca 40 kvm som de huserar i.
Postad 12 December 2013 - 16:44
Ja, den spelar 70dB vid 20Hz (på 2 meters avstånd). Det behövs med andra ord bara 100st Atmos för att spela lika högt vid 20Hz som en SVS PB13 Ultra (110dB). Inte illa... Priset för 100st är iofs 2 miljoner kronor...
Tror inte att en person som väljer att köpa en sådan här liten rackare heller eftersträvar att kunna spela som en stor SVS PB13U kan?
Tror heller inte att en person som köper en Fiat Uno eftersträvar att kunna köra snabbare än en Ferrari Enzo?
Måste samtidigt komma med ett annat påstående, och det är att jag tror dom flesta är medvetna om att ett 6,5" subbaselement väger betydligt mindre än ett 18" subbaselement.
Oj, jag bara måste testa det goda receptet som NiklasF la ut, det verkar ju kanongott
mvh
xtraljud
Postad 12 December 2013 - 17:07
Köpte Sankta Marias hickorysås i stället. Hoppas det funkar.
Vilken Kvantumbutik va du i Niklas?
Postad 12 December 2013 - 17:11
Tror inte att en person som väljer att köpa en sådan här liten rackare heller eftersträvar att kunna spela som en stor SVS PB13U kan?
Nej, jag vet inte vad man eftersträvar när man betalar 20000kr för den...
Tror heller inte att en person som köper en Fiat Uno eftersträvar att kunna köra snabbare än en Ferrari Enzo?
Det är inte så ofta en Fiat Uno kostar mer än en Enzo heller.
Postad 12 December 2013 - 20:47
Försvinn härifrån.
Menar du till mig? i så fall kräver jag en förklaring till den väldigt otrevliga kommentaren.
Om detta nu är en privat tråd så kan det väl ändå inte vara okej att skriva såhär till nya personer?
Postad 12 December 2013 - 20:49
Du är inte välkommen.
Nu är trollet färdigmatat av mig för kvällen.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 12 December 2013 - 20:50.
Postad 12 December 2013 - 20:53
Nej, jag vet inte vad man eftersträvar när man betalar 20000kr för den...
Det är inte så ofta en Fiat Uno kostar mer än en Enzo heller.
Ja priset är ju ganska högt om man ser till ren prestanda, men det är ju ändå upp till köparen att avgöra.
Tror inte att det finns någon annan lika liten subb som presterar bättre på hela marknaden?
Du vet mycket väl varför. Du har varit här inne ett flertal gånger med olika användare som blivit bannade och varit otrevlig. Du är inte välkommen. Nu är trollet färdigmatat av mig för kvällen.
Du är verkligen en otrevlig människa eller? inte trevligt att bli bemött såhär ska du veta.
Jag är ny på detta forum om du inte visste det.
Postad 12 December 2013 - 21:12
Postad 12 December 2013 - 21:13
Priset hamnar på ca 15K
Bifogad fil(er)
Redigerat av RobNB, 12 December 2013 - 21:14.
Postad 12 December 2013 - 21:33
Du är verkligen en otrevlig människa eller? inte trevligt att bli bemött såhär ska du veta.
Jag är ny på detta forum om du inte visste det.
Fattar inte att du orkar. Du vet ju om att du kommer att bli bannad med detta nicket också.
Det är ju bara en tidsfråga.
Postad 12 December 2013 - 23:04
Postad 12 December 2013 - 23:31
Ska testa Nickes recept i helgen tänkte jag, har inte kunnat hitta Hunt´s BBQ-sås bara.
Köpte Sankta Marias hickorysås i stället. Hoppas det funkar.
Vilken Kvantumbutik va du i Niklas?
Ica Jätten, hittar du inte så fråga dom var väldigt hjälpsamma och tipsade om andra populära såser.
Skulle du gå bet så tycker jag du kan köra med Sweet baby ray's.
Postad 13 December 2013 - 11:52
Måste samtidigt komma med ett annat påstående, och det är att jag tror dom flesta är medvetna om att ett 6,5" subbaselement väger betydligt mindre än ett 18" subbaselement.
Oj, jag bara måste testa det goda receptet som NiklasF la ut, det verkar ju kanongottbättre än Julskinka kanske
mvh
xtraljud
På tal om fiat uno....enzo hade inte haft en suck
http://www.youtube.com/watch?v=VWAdDQnJXuU
Redigerat av robert293, 13 December 2013 - 11:55.
Postad 13 December 2013 - 13:57
På tal om fiat uno....enzo hade inte haft en suck
http://www.youtube.com/watch?v=VWAdDQnJXuU
Det där tror du är något mot en Enzo
Postad 13 December 2013 - 15:43
Men dom bilarna har förvisso helt olika syften, enzo skulle antagligen gå en promenad seger på en f1 bana, tyckte det bara var en rolig grej just med fiat uno.
Sen gör ju inte denna jämnförelse att sunfire lego biten blir ett dugg bättre mot svs så det är väl lite off topic kanske.
Redigerat av robert293, 13 December 2013 - 16:10.
Postad 13 December 2013 - 16:12
Var bara tvungen 10.82s
Redigerat av robert293, 13 December 2013 - 16:13.
Postad 13 December 2013 - 17:20
Något så förbannat trevligt!

Postad 13 December 2013 - 19:50
Vad tycker ni om XTZ subben då!?! Den med 3 x 12"
Postad 13 December 2013 - 20:16
Bifogade en pdf innan åvan.Har du en länk?
Bifogad fil(er)
Redigerat av RobNB, 13 December 2013 - 20:18.
Postad 13 December 2013 - 20:26
Postad 13 December 2013 - 21:50
tjäna pengar på kunder som bara läser säljsnacket och tycker det ser coolt ut?Förstår någon annan poängen med denna produkt?
Postad 13 December 2013 - 22:44
hmmm du har en poäng. Får la se hur dom låter sen.Tja... JAG tycker att det är en idiotprodukt, men det är ju för att jag ser den ur mitt eget perspektiv. Hade ju varit bättre att ha två per låda och att de då spelar åt varsitt håll för att få dem vibrationsfria. Förstår någon annan poängen med denna produkt?
De e därför man provar försttjäna pengar på kunder som bara läser säljsnacket och tycker det ser coolt ut?
Redigerat av RobNB, 13 December 2013 - 22:45.
Postad 13 December 2013 - 23:23
Nej, de ligger långt ner på priolistan. Plugget och jobbet är jävligt stressigt just nu.Bygger du på dina bejsers, eller?
Postad 14 December 2013 - 00:34
Årets julbakning är igång, har fin hjälp av lilleman i år
Något så förbannat trevligt!
Fan vilken schysst vedugn!!
Men en sån vet jag att du inte har hemma!!?
Postad 14 December 2013 - 07:13
Nej, de ligger långt ner på priolistan. Plugget och jobbet är jävligt stressigt just nu.
Bara en vecka kvar iaf.
Btw så borde du lämna bort basbygget så att du slipper ha det hängande över dig.
Annars kan jag ju påminna dig om hur du tjatade på mig med mitt bygge våren 2011... och det blev klart i juli det året.
Postad 14 December 2013 - 10:01
Trökig inställning, du har inte hört den men sågar den ganska så hårt, inte riktigt likt dig alls.Tja... JAG tycker att det är en idiotprodukt, men det är ju för att jag ser den ur mitt eget perspektiv. Hade ju varit bättre att ha två per låda och att de då spelar åt varsitt håll för att få dem vibrationsfria. Förstår någon annan poängen med denna produkt?
Om man ändå skall ha tre stycken lådor och man inte har något annat val än att stapla dom på varandra, eller varför inte ha dom brevid varandra så varför inte skaffa en låda som denna direkt?
Fan vilken schysst vedugn!!
Men en sån vet jag att du inte har hemma!!?
Den finns i huset som jag hoppas står i arvet till mig sen
Postad 14 December 2013 - 10:24
Skulle det bli bra.
Har för mig att jag läst i någon tråd där IÖ tyckte att det va ok (osäker dock om de va IÖ)
Jag vill tro på den. Men man vill höra den förs, ska få hem den sen för demo när de blir dax.Trökig inställning, du har inte hört den men sågar den ganska så hårt, inte riktigt likt dig alls.
Om man ändå skall ha tre stycken lådor och man inte har något annat val än att stapla dom på varandra, eller varför inte ha dom brevid varandra så varför inte skaffa en låda som denna direkt?
Redigerat av RobNB, 14 December 2013 - 10:24.
Postad 14 December 2013 - 10:51
Trökig inställning, du har inte hört den men sågar den ganska så hårt, inte riktigt likt dig alls.
Kanske är jag tråkig som sågar den. Skaffar man två eller fyra sådana så blir konstruktionen motiverbar iaf då de går att placera bra i ett rum då. Men hur många skaffar ett så stort bassystem? Väldigt få tror JAG.
Bättre med många små basmoduler som går att placera vettigt.
Postad 14 December 2013 - 11:50
Ändå två höga bastorn för att du bor i en lägenhet och tyvärr måste anpassa sig efter det men inte blev ditt system skit för det?
Jag tycker att det är kul att ett företag bygger nya typer av basmoduler om än att ha två element som spelar från varsitt håll är bättre.
Postad 14 December 2013 - 12:20
Men Komorok om du tittar på ditt system som är med flera medel stora lådor så blev din placering.
Ändå två höga bastorn för att du bor i en lägenhet och tyvärr måste anpassa sig efter det men inte blev ditt system skit för det?
Jag tycker att det är kul att ett företag bygger nya typer av basmoduler om än att ha två element som spelar från varsitt håll är bättre.
Men Komoroks lådor har väl två element som spelar åt varsitt håll, det han var inne på i sitt tidigare inlägg.
Postad 14 December 2013 - 12:27
Men Komoroks lådor har väl två element som spelar åt varsitt håll, det han var inne på i sitt tidigare inlägg.
Jo men att man placerar flera lådor 6st-8st-12st- m.m där dom spelar som bäst och jag tror inte att alla spelar som bäst i två höga torn?
Postad 14 December 2013 - 12:36
Det är därför jag bygger två bas torn för jag kan inte placera 6st lådor var som helst tyvärr...det är en kompromiss.....men däremot så kan KomorokJo men att man placerar flera lådor 6st-8st-12st- m.m där dom spelar som bäst och jag tror inte att alla spelar som bäst i två höga torn?
Förändra sina basar när han flyttar till hus vilket jag inte kan..
Postad 14 December 2013 - 13:24
Postad 14 December 2013 - 14:41
Dom ska lanseras i Vegas i januari så man har lite tid att försöka finna en bra plats där dom kan trivas.
Vikten kommer vara på ca 130kg/torn hmmmm och jag som tyckte att de var jobbigt att få ner mina frontar som ligger på 70kg (lite otydlig trappa ner till rummet)
Postad 14 December 2013 - 15:15
Jag är väldigt sugen på 2st. Annat känns fel och om jag inte kan ha 2st sådana från XTZ så får det vara så som jag har det nu tills vidare.
Dom ska lanseras i Vegas i januari så man har lite tid att försöka finna en bra plats där dom kan trivas.
Vikten kommer vara på ca 130kg/torn hmmmm och jag som tyckte att de var jobbigt att få ner mina frontar som ligger på 70kg (lite otydlig trappa ner till rummet)
Det här med multipla subbar, visst är det bra men om du kan placera en sub optimalt i ditt rum eller två subbar lite småkasst vilken setup tror du spelar bäst?
Misstänker att inte ens Komorok har ställt sina där dom presterar absolut bäst, det blir för stort och för mycket och opratktiskt att ha dom på andra ställen, rätt eller fel?
Postad 14 December 2013 - 15:18
Redigerat av Unregistered95265801, 14 December 2013 - 15:18.
Postad 14 December 2013 - 15:23
Det här med multipla subbar, visst är det bra men om du kan placera en sub optimalt i ditt rum eller två subbar lite småkasst vilken setup tror du spelar bäst?
Misstänker att inte ens Komorok har ställt sina där dom presterar absolut bäst, det blir för stort och för mycket och opratktiskt att ha dom på andra ställen, rätt eller fel?
Fel. Placeringen har provats ut noga.
Postad 14 December 2013 - 15:50
I teorin eller praktiken, i praktiken så är jag lite impad. Hur många platser och varianter av dessa provades ut?Fel. Placeringen har provats ut noga.
Postad 14 December 2013 - 15:58
Postad 14 December 2013 - 16:03
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
61 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?