Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 16 December 2013 - 18:51
Postad 16 December 2013 - 18:53
Jag tror inte heller att det kommer att bli en dålig konstruktion. Men att säga att man med öppna ögon måste förstå att detta lär bli den mest prisvärda subben i prisklassen med dom här uppgifterna är att ta i lite tycker jag.Baserat på ytan man får av 3st 12" element, informationen om låda och stagning och slutstegsmoduler från XTZ själva.
Jag tror att denna subb kommer att bli väldigt prisvärd, pris kontra kvalitet jämfort mot andra subbar på marknaden, sen måste man ju vänta på riktiga fakta, men om man ser till XTZ:as andra modeller så får jag svårt att tro att just denna subb kommer bli en dålig sådan.
Själv väljer jag att avvakta lite istället för att gissa.
Postad 16 December 2013 - 18:56
Håller med jag tror det kommer bli ett lyckat koncept.
Kan man inte komma längre ner med fler basar och med rätt placering än 16hz?
Jo, man kan komma hur lågt som helst med en Rumble 8 faktiskt. Saken är den att det gärna får vara hörbart också. För att spela frekvenser under säg 16Hz så behöver man spela dem starkt. Ska man spela det under 10Hz måste man verkligen ta i för att det ska märkas att man spelar dem. Och då behöver bassystemet vara väldigt stort. Är det för litet kommer elementen att fladdra utan att det de spelar blir hörbart. Och det är ju lite onödigt.
Nu vet jag ju inte hur den där XTZ-produkten är konfigurerad i sin elektronik, men är det en sluten konstruktion och alla filter går att bypassa så ser jag inga problem eller hinder till att man skulle kunna spela långt under 16Hz om tillräckligt många används och hur många som behövs för ett givet mål beror på rummet.
Jag tror inte heller att det kommer att bli en dålig konstruktion. Men att säga att man med öppna ögon måste förstå att detta lär bli den mest prisvärda subben i prisklassen med dom här uppgifterna är att ta i lite tycker jag.
Själv väljer jag att avvakta lite istället för att gissa.
Jag jizzar hellre än avvaktar.
Sorry...
Redigerat av Unregistered757ca215, 16 December 2013 - 18:57.
Postad 16 December 2013 - 19:04
Postad 16 December 2013 - 19:04
http://www.youtube.c...h?v=42jVeesidlQ
Kolla in 4.50, vafasiken visst är dom toktighta?!
Micke du måste spela dom här för gubbarna i Meshuggah, Decapitated lär ju ha lyssnat och fått influenser av dom menar jag.
Postad 16 December 2013 - 19:05
Källa på detta? Vad är det som ICE modulen inte presterar bra upp till 80Hz förresten?Den ska prestera bättre högre upp i registret jämfört mot tex 12.18 ICE, detta för att den ska kunna integreras lättare mot dom nya Cinema högtalarna som inte går så djupt (Tänk ett THX system)
Postad 16 December 2013 - 19:14
Sen skrev dom att dom nya subbarna kommer prestera lite bättre högre upp i registret än tex 12.18Ice subben.
Postad 16 December 2013 - 19:31
Vafen, var det ingen som gillade Decapitated?!
http://www.youtube.com/watch?v=42jVeesidlQ
Kolla in 4.50, vafasiken visst är dom toktighta?!
Micke du måste spela dom här för gubbarna i Meshuggah, Decapitated lär ju ha lyssnat och fått influenser av dom menar jag.
Skulle gissa på att Meshuggah har ganska bra koll på Decapitated, det är ju inte ett okänt band direkt
Dock så vet jag inte om jag diggar dom så mycket, om jag lyssnar på polsk death så blir det helt klart Behemoth. Dom är väl iofs något blandning mellan death/black
Redigerat av Unregistered27d7f146, 16 December 2013 - 19:31.
Postad 16 December 2013 - 19:39
Behemoth är väl med mycket mera death??
Postad 16 December 2013 - 19:45
Postad 16 December 2013 - 19:47
Har inte lyssnat på dom så mycket så kan inte uttala mig, Behemoth är mycket mera death än vad? Decapitated? isåfall så håller jag absolut inte med dig.
Än denna plattan med Decapitated alltså, jag skall lyssna på båda gruppernas plattor nu och se vad jag har gått miste om
Postad 16 December 2013 - 19:53
http://www.youtube.c...h?v=4TgS1EAiWlo
Postad 16 December 2013 - 19:55
Nu måste jag testa Decapitated´s äldre plattor och sen kika på Avatar
Postad 16 December 2013 - 19:59
Postad 16 December 2013 - 20:00
Bara för det är många element behöver det inte betyda att det är bra. Om vi tittar på mätningen av XTZ 99 W12Att rata XTZ:as nya 3x12" subb pga hur elementen är placerade är ju bara trångsynt, här fick man även känslan av att ratningen görs "bara för att"?
Om vi ser det med öppna ögon istället, så kan det nog vara så att just denna subb kan bli det bästa man kan köpa på marknaden för ca 15000kr.
Så skulle jag nog hålla mig jäkligt lugn tills man kan testa den verkliga prestandan.http://www.hometheat...mum-output.html
Postad 16 December 2013 - 20:11
Nu blir det Ov fire and the void....
Update:
Lite för monotona trummor som bara smattrar på för min smak, saknar det där UNDERBARA soundet som dom Decapitated har.
Skall köra ett spår till....
Inte riktigt min stil, kör vidare på Organic Hallucinosis och kör lite lufttrummor
Redigerat av Evil Homer, 16 December 2013 - 20:24.
Postad 16 December 2013 - 20:19
Happ, hoppas att dom får bukt med problemen dom haft upp till 80Hz då.Detta skrev XTZ själva i en tråd här på detta forumet.
Sen skrev dom att dom nya subbarna kommer prestera lite bättre högre upp i registret än tex 12.18Ice subben.
Postad 16 December 2013 - 20:21
Bara för det är många element behöver det inte betyda att det är bra. Om vi tittar på mätningen av XTZ 99 W12
Så skulle jag nog hålla mig jäkligt lugn tills man kan testa den verkliga prestandan.
http://www.hometheat...mum-output.html
Nu är ju detta en utav XTZ:as budget subbar som du länkar till. Men klart man får vänta på riktiga tester och mätningar, det gäller ju samtliga nya produkter.
Jag tror den nya 3x12 subben kommer bli bra, men vi får se.
Happ, hoppas att dom får bukt med problemen dom haft upp till 80Hz då.
Jasså har dom haft problem?
Postad 16 December 2013 - 20:43
Jo i ett ekofritt rum så klarar den det man skall nog ta reda på vad Anechoic betyder men ser man på pdfn så står det roomgain EQ 24-160hz portad.Ja okey, ja 16hz är riktigt bra faktiskt om man jämför mot andra subbar på marknaden.
Postad 16 December 2013 - 21:24
Jag tror nog de räcker för migOm -3dB som portad är 16Hz så lär ju två sådana "torn" med sex tolvor räcka och bli över för många/de flesta. Men det förutsätter ju att man inte är ute efter infra (ned mot 10Hz eller till och med lägre om kapacitet finns).
Men för pengarna (15k) så lär de nog prestera bra mot konkurrenterna som finns idag. Mest & bäst för 15k idag, ej DIY, är väl kanske en SVS PB12-Plus?
Skulle vara kul med Komoroks eller Bagarns lådor men jag har varken ork eller kunskap
Postad 16 December 2013 - 21:39
Mupparna har man ju växt upp med.
Bifogad fil(er)
Redigerat av RobNB, 16 December 2013 - 21:50.
Postad 17 December 2013 - 08:17
Undrar hur mycket vatten de gick åt när dom borrade för bärgvarme/energibrunn + att jag bytte en WC stol som läckte lite. Men 3 lök sådär lagom till jul
Ni med hus. Vad är eran vattenförbrukning? Blev mindre glad när jag fick påslag med 3 lök
Undrar hur mycket vatten de gick år när dom borrade för bärgvarme/energibrunn + att jag bytte en WC stol som läckte lite. Men 3 lök sådär lagom till jul
Postad 17 December 2013 - 08:24
Postad 17 December 2013 - 08:39
Sorry men WTF! De är ju inte mycket... vi är 2 vuxna och 3 barn (8,17,20) ligger på ca 200m3Vi har en villa med 1000m2 tomt som vattnas ibland på sommaren, rabatter, odlingar osv. 2 barn & 2 vuxna. Vi förbrukar i snitt 85-90m3 vatten/år.
Ska ringa kommunen och höra vad jag haft innan.
Postad 17 December 2013 - 08:56
Mina barn är bara 11 månader & 4 år.
Men en polare använde runt 200m3 för något år sedan, men då vattnar han rabatter & gräsmattan även när det regnar (skojar inte!). Så där är åtgången inte så konstig.
Postad 17 December 2013 - 09:16
Redigerat av RobNB, 17 December 2013 - 09:17.
Postad 17 December 2013 - 09:49
Där ser man. Vet dock att dom fyllde på hålet när de var klart. Skulle va intressant att få reda på förbrukningen. Synd att jag inte checkat mätaren.Man vattnar bara i början när man borrar inte hela tiden.
Postad 17 December 2013 - 09:59
Man vattnar i början för att det inte skall damma så förbannat, sen kommer det vatten naturligt efter ett tag och då kan man stänga av, ibland blir det sånt sjujävla tryck så hela borriggen lyfter.
Redigerat av Evil Homer, 17 December 2013 - 10:00.
Postad 17 December 2013 - 10:18
Så va de hos kompisen. Va förbi å tittade, man blev nästan lite orolig. Vet inte exakt varför dom fyllde på hos mig. Dom gjorde de typ i 1 timme, dom sa varför men de har jag glömt bort.Fyllde på hålet, fick ni inte vatten då ni borrade?!
![]()
Man vattnar i början för att det inte skall damma så förbannat, sen kommer det vatten naturligt efter ett tag och då kan man stänga av, ibland blir det sånt sjujävla tryck så hela borriggen lyfter.
Postad 17 December 2013 - 11:08
Nu har jag förbrukat 265m3
Då är det att leka detektiv.
Postad 17 December 2013 - 11:15
Postad 17 December 2013 - 11:56
Nu så har jag varit i kontakt med kommunen. Förra årets beräknades års förbrukningen till 147m3
Nu har jag förbrukat 265m3
Då är det att leka detektiv.
Ouch, 265m3! Det var rejält. Du kanske har en läcka under marken i värsta fall? Inkommande vatten eller dylikt? Nu är ju det worst case scenario dock.
Ne gubbar, har ju funderat på det där med lite högre känslighet på burkarna ett tag nu så idag så gjorde jag slag i saken
Vad blev det??
Postad 17 December 2013 - 13:05
Hoppas inte det. Har för mig att alla rör som går efter mätaren är inomhus. Om jag inte hittar något fel så får rörmokaren lite kulOuch, 265m3! Det var rejält. Du kanske har en läcka under marken i värsta fall? Inkommande vatten eller dylikt? Nu är ju det worst case scenario dock.
Postad 17 December 2013 - 13:22
Postad 17 December 2013 - 13:31
Jag har ju skaffat horn nu...Nja, det beror på vad du vill uppnå förstås.
Nu förstår jag inte riktigtHaha, ibland är det så j*vla tydligt att du bor närmare Göteborg än oss andra Niklas.
Postad 18 December 2013 - 20:16
Ett exempel på bra låt är Stairway to heaven.
Postad 18 December 2013 - 20:20
Bra efterlysningHej! Efterlyser låtar med bra akustisk gitarr där man riktigt hör fingrarna dras över strängarna.
Postad 18 December 2013 - 22:00
Jag har 2 st basmoduler kopplade till ett pa steg som sen är kopplat till förstärkarens SUB-OUT men jag kan inte hitta någon annan delning än 100hz till basarna, men jag vill ju ha 80 hz :/
Vilken inställning är bäst att använda: L/R + lfe eller bara lfe?
med lågfrekventa effekter menar de 100hz eller 80hz?
Taget ifrån manualen:
Delning (Storlek)
när du har kommit tillbaka till högtalar setup menyn, navigera till crossover raden och
tryck på OK knappen för att visa crossover menyn.
* CROSSOVER *
LEFT/RIGHT : 100Hz
CENTER : 100Hz SURROUND : 100Hz
SUBWOOFER : 10inch
BACK TO SPEAKER SETUP
Se tabell a6 för varje högtalares delningsfrekvens.
OBS: aVr låter dig endast justera inställningarna för de högtalare grupper som du ställt
i läge On högtalarmenyn.
för varje högtalare grupp väljer en av dessa åtta delningsfrekvenser: large, 40hz,
60hz, 80hz, 100hz, 120hz, 150hz eller 200hz. Om högtalarens delningsfrekvens är
40hz, väljer det första alternativet, large. denna inställning hänvisar inte till högtalarens
fysiska storlek utan dess frekvensåtergivning, som också kallas "fullregister".
ange storleken på subbasens element 8, 10, 12 eller 15 tum. aVr sätter alltid subbasens
delningsfilter till 100hz men använder storlek för att göra olika eQ för olika storlekar.
Skriv ner inställningarna i tabell a6 i tillägget.
när du är klar, välj back to Speaker Setup.
Subläge
när du har kommit tillbaka till högtalar setup menyn, navigera till Sub Mode raden
och tryck på OK knappen för att visa Sub Mode menyn. den här inställningen beror på
delnings inställningen du valt för de främre vänster och höger högtalarna.
• Om du ställer in ett värde på de främre högtalarnas delningsfrekvens, kommer subbas
inställningen alltid att vara i läge Sub. all lågfrekvent information kommer då alltid
att skickas till subbasen. Om du inte har en subbas, måste du antingen uppgradera
dina fronthögtalare till fullregister högtalare. eller lägga till en subbas så snart som
möjligt.
• Om du ställer in de främre högtalarna till large, välj ett av följande tre inställningar
för subbasen:
l/r + lfe: den här inställningen skickar all lågfrekvent information till subbasen, a) all
information som normalt skulle spelas genom de främre vänstra och högra högtalarna
och
Off: Välj denna inställning när subbasen används. all lågfrekvent information kommer
att sändas till vänster och höger högtalare.
lfe: den här inställningen spelar all lågfrekvent information som finns i vänster och
höger programkanaler via främre vänster och höger högtalare, och spelar enbart lfe
kanal information till subbasen.
när du är klar med alla inställningar, välj back to Speaker Setup.
Redigerat av Unregistered1c7924f6, 18 December 2013 - 22:04.
Postad 18 December 2013 - 22:04
Det mesta med Luka Bloom är som en orgasm för öronenHej! Efterlyser låtar med bra akustisk gitarr där man riktigt hör fingrarna dras över strängarna.
http://youtu.be/GFV0p2CGHpA
Du har även PM!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler