Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 februari 2007 - 07:39

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Ok! Det låter ju bra.
Jag är van vid en vanlig enkel box för Boxer utan speciella finesser. Skulle själv bli nöjd om jag kunde slippa scarten...  :)

Det här bidragen på 1350:- som man får för installationen. Brukar det räcka, eller blir det betydligt dyrare tro..?

<{POST_SNAPBACK}>

Skumt, fick mitt paket idag, parabol + HD-box, men det står inget om den fri installatioen som jag blev lovad, och nu har de stängt kundtjänst. Fick ni med en värdecheck eller måste man ringa CD och så ringer de en installatör?

<{POST_SNAPBACK}>

Fick en check där godkända installatörer var nedskrivna! Ringde o beställde tjänsten själv...

Lundis

Postad 24 februari 2007 - 12:02

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Var på PC-CITY i linköping igår och köpte ett hdpaket. Tänkte vänta men kunde inte stå emot hehe

Canal+ hd sport och film gratis i 3månader, fullt utbud i 2 veckor och hdpaketet ett år. ska köpa grejer så ja får upp tallriken på balkongen idag. sa att jag skulle installera själv och fick då med ett värdebevis ifall jag ångrade mig. en installation kan tydligen kosta en hel del mera än dom pengar man får för installationen men mest är det för att jag ska flytta från lägenhet till hus om ca månader som jag inte ville ha nån installation nu. tror jag löser det själv sen oxå.

Tror det kommer bli lite skillnad bildmässigt nu, kör tv på projjen ( hitachi tx200) från kabeltv in i en video å sedan s-video ut till projjen...bilden har en hel del att önska då hehe.

dags att köpa en bräda å lite bultar och se om man får upp skiten på balkongen...sen ska det njutas =)
ska kolla om kortet funkar i min gamla combobox oxå som ligger på vinden ..får bli att skaffa en cardsplitter och ett twinhuvud så man får tv i sovrummet i huset =)

Redigerat av PiZZaMaN, 24 februari 2007 - 12:03.

Postad 24 februari 2007 - 12:15

Stefanowitch
  • Stefanowitch
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Var på PC-CITY i linköping igår och köpte ett hdpaket. Tänkte vänta men kunde inte stå emot hehe

Canal+ hd sport och film gratis i 3månader, fullt utbud i 2 veckor och hdpaketet ett år. ska köpa grejer så ja får upp tallriken på balkongen idag. sa att jag skulle installera själv och fick då med ett värdebevis ifall jag ångrade mig. en installation kan tydligen kosta en hel del mera än dom pengar man får för installationen men mest är det för att jag ska flytta från lägenhet till hus om ca månader som jag inte ville ha nån installation nu. tror jag löser det själv sen oxå.

Tror det kommer bli lite skillnad bildmässigt nu, kör tv på projjen ( hitachi tx200) från kabeltv in i en video å sedan s-video ut till projjen...bilden har en hel del att önska då hehe.

dags att köpa en bräda å lite bultar och se om man får upp skiten på balkongen...sen ska det njutas =)
ska kolla om kortet funkar i min gamla combobox oxå som ligger på vinden ..får bli att skaffa en cardsplitter och ett twinhuvud så man får tv i sovrummet i huset =)

<{POST_SNAPBACK}>

Lycka till !

Men tänk på att combiners, splittar och allt vad det heter "käkar signal". Har du riktigt otur så hamnar du i "hackande HD bild" träsket. Och det är inte lätt att ta sig ur...

Postad 26 februari 2007 - 13:47

joakim76
  • joakim76
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej !

Är det någon som vet om CD kommer att komma ut med en ny HDTV box inom det närmsta ?
Känns lite onödigt att skaffa ett ab. nu med den befintliga boxen om det är någon ny på G.

Tack på förhand

Jocke

Postad 26 februari 2007 - 15:39

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hej !

Är det någon som vet om CD kommer att komma ut med en ny HDTV box inom det närmsta ?
Känns lite onödigt att skaffa ett ab. nu med den befintliga boxen om det är någon ny på G.

Tack på förhand

Jocke

<{POST_SNAPBACK}>

Kostar bara 10 kr,
men vänta hoppas att det kommer ett likande erbjudande med en bättre box. Inte helt omöjlight. Ska komma en PVR box någon gång under 2007, vår, sommar, höst eller vinter.......

Postad 26 februari 2007 - 15:45

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Mitt råd är att du skall passa dig för "fri installation". När Achmed eller vad han hette med Cant cerifikat var här i somras åkte jag på 2000:- utöver de 1350:- man får av CD.

Han tyckte det förstås var en "väldigt tuff installation" (blev man förvånad)

Sk "1350 jobb" motsvarar ca 2 timmars "normal arbete". (vad det nu är ? - finns ingen beskrivning utan varierar från installatör till installatör)

Vad du än gör - kolla ordentligt med installatören innan denne drar igång.

CD kommer bara att rycka på axlarna om du åkt på en merkostnad..

Så, Watch out !!

<{POST_SNAPBACK}>

2000:- extra lät ju inte direkt kul. Läge att be dom jobba upp värdechekcen och sen fixar man resten själv.
Jävligt störande när CD skriver FRI INSTALLATION, det borde stå CD bekostar installationen upp till 1350:-
Vad för installation fixar de på 2 h? Typ balkongräcke och dragning av 1.5 m antennsladd?

Postad 26 februari 2007 - 16:26

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Mitt råd är att du skall passa dig för "fri installation". När Achmed eller vad han hette med Cant cerifikat var här i somras åkte jag på 2000:- utöver de 1350:- man får av CD.

Han tyckte det förstås var en "väldigt tuff installation" (blev man förvånad)

Sk "1350 jobb" motsvarar ca 2 timmars "normal arbete". (vad det nu är ? - finns ingen beskrivning utan varierar från installatör till installatör)

Vad du än gör - kolla ordentligt med installatören innan denne drar igång.

CD kommer bara att rycka på axlarna om du åkt på en merkostnad..

Så, Watch out !!

<{POST_SNAPBACK}>

2000:- extra lät ju inte direkt kul. Läge att be dom jobba upp värdechekcen och sen fixar man resten själv.
Jävligt störande när CD skriver FRI INSTALLATION, det borde stå CD bekostar installationen upp till 1350:-
Vad för installation fixar de på 2 h? Typ balkongräcke och dragning av 1.5 m antennsladd?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppade på HD TV erbjudandet med fri installation och behövde inte pynta en spänn för installationen. Jag köpte mitt paket direkt hos en montör och jag förvissade mig om vad som ingick resp. inte...
Enligt montören kunde extrasaker vara mer kabel än det som ligger i paketet, specialfästen, montering på otillgänglig plats osv....
Jag tyckte inte det verkade otydligt.

Postad 26 februari 2007 - 19:59

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
[quote name='Pexer' date='Feb 26 2007, 16:26 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Jag hoppade på HD TV erbjudandet med fri installation och behövde inte pynta en spänn för installationen. Jag köpte mitt paket direkt hos en montör och jag förvissade mig om vad som ingick resp. inte...
Enligt montören kunde extrasaker vara mer kabel än det som ligger i paketet, specialfästen, montering på otillgänglig plats osv....
Jag tyckte inte det verkade otydligt.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Nu är det väll inte alla montörer som är helt ärliga heller, utan kan de så tar de ut en extra avgift.
// Hifighost

Postad 26 februari 2007 - 22:30

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Hej !

Tack på förhand

Jocke

<{POST_SNAPBACK}>

Kostar bara 10 kr,
men vänta hoppas att det kommer ett likande erbjudande med en bättre box. Inte helt omöjlight. Ska komma en PVR box någon gång under 2007, vår, sommar, höst eller vinter.......

<{POST_SNAPBACK}>

javisst kostar boxen just nu 10:- men man binder sig för 24 månader och under den tiden så får man inte utnyttja några andra erbjudanden. Så det blir nog att köpa en riktig box för fullt pris när den väl kommer om man nappar nu. Å andra sidan så lär väl CD inte släppa någon ny box förrän de blivit av med Sagemen.

/staffan

Postad 26 februari 2007 - 22:47

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Jag har en konstig fråga.

Jag vill inte att min parabol ska synas när jag har den på balkongen, därför tänkte jag att jag monterar den på golvet och riktar/lutar den bakåt så att själva mottagaren har en lutning uppåt i luften.

Hur superbra placering behövs det för Canal Digital?

Det är ju en sak om man försöker nå svåra kanaler från USA eller något liknande, då behöver man väl bra mottagning...

Men, min fråga är helt enkelt, får jag full kapacitet på min signal om jag ställer den på så sätt som jag beskriver?

Här är en illustration som visar hur jag ska ställa den. Ursäkta den crappy illustrationen. Gjordes på 1 minut.

Bifogad fil(er)

Postad 27 februari 2007 - 07:45

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Jag vill inte att min parabol ska synas när jag har den på balkongen, därför tänkte jag att jag monterar den på golvet och riktar/lutar den bakåt så att själva mottagaren har en lutning uppåt i luften.

Det är ju en sak om man försöker nå svåra kanaler från USA eller något liknande, då behöver man väl bra mottagning...

Men, min fråga är helt enkelt, får jag full kapacitet på min signal om jag ställer den på så sätt som jag beskriver?

Här är en illustration som visar hur jag ska ställa den. Ursäkta den crappy illustrationen. Gjordes på 1 minut.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte "luta/rikta" mottagaren på parabolen åt något håll ("bakåt") utan den måste sitta i samma vinkel oavsett om den sitter utanför eller innanför balkongräcket.

Men visst kan det fungera att "gömma" parabolen lågt på balkongen, men parabolen måste ha fri sikt mot satelliten. (Inga träd!) Signalen studsar ju mot parabolen till mottagaren (lnb:n). Chansen att du ska kunna gömma parabolen helt på andra våningen ökar ju längre söderut du bor. I Kiruna så är satelliten (Thor) på ca: 12 graders "höjd", i skåne på lite drygt 25 graders "höjd". Det hjälper även att ha en djup balkong...

Postad 27 februari 2007 - 08:41

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Det funkade för mig att ha parabolen på en inglasad balkong - signalen minskade ganska
mycket men det funkade utan problem ändå! En balkongplåt tar säkert bort för mycket av signalen!!

Postad 27 februari 2007 - 08:52

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte "luta/rikta" mottagaren på parabolen åt något håll ("bakåt") utan den måste sitta i samma vinkel oavsett om den sitter utanför eller innanför balkongräcket.

Men visst kan det fungera att "gömma" parabolen lågt på balkongen, men parabolen måste ha fri sikt mot satelliten. (Inga träd!) Signalen studsar ju mot parabolen till mottagaren (lnb:n). Chansen att du ska kunna gömma parabolen helt på andra våningen ökar ju längre söderut du bor. I Kiruna så är satelliten (Thor) på ca: 12 graders "höjd", i skåne på lite drygt 25 graders "höjd". Det hjälper även att ha en djup balkong...

<{POST_SNAPBACK}>

Läste för många år sedan att man kan vända parabolen upp och ned så att den ligger ned i stället för står upp, dvs i stället för att parabolen lutar 21 grader (Sthlm) stående så skall den luta 79 grader när den är upp och ned i stället. Om det fungerar vet jag ej, men det viktiga är som sagt att det är fri sikt mot satelliten.

Postad 05 mars 2007 - 14:13

Unregistered51e43403
  • Unregistered51e43403
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Ingen som hört något nytt om när nästa uppdatering kommer?

Postad 05 mars 2007 - 23:13

kahlis
  • kahlis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om när nästa uppdatering kommer?

<{POST_SNAPBACK}>

Nepp, finns inget exakt datum för nästa mjukvara än. :)

Postad 06 mars 2007 - 09:04

xbox_modding
  • xbox_modding
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
en snabb liten fråga. e det nån som har returadressen för canal digitals boxar? ska använda mig av nöjd kund garantin me orkar inte sitta i telefonkö med cd.

Postad 06 mars 2007 - 12:30

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Den ska skickas till Stålfors....kommer inte ihåg adressen.

Ev. står den på boxen..

Vi hörs :(

Postad 06 mars 2007 - 15:30

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
tror ni man kan åka och lämna den direkt fär att slippa frakten??

Postad 06 mars 2007 - 21:36

cristos
  • cristos
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

tror ni man kan åka och lämna den direkt fär att slippa frakten??

<{POST_SNAPBACK}>

Tror den ska skickas till Ljungby....Tyckte att Hd bilden var av mycket dålig kvallite ikväll. Eller hur!

Postad 07 mars 2007 - 09:13

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Tyckte att bilde var olika på HD FILM eller HD SPORT. Fast det var samma sändning..

Postad 07 mars 2007 - 09:32

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
men med olika kodning och bithast (?)... FILM - mpeg2 o SPORT mpeg4!

Sist jag jämförde tyckte jag skärpan var aningen bättre på FILM-kanalen!

Vad säger ni andra???

Lundis

Postad 07 mars 2007 - 10:06

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Man kan väl inte se bithastigheten med CD box eller?

Trodde båda de kanalerna sände i MPEG 4?

Postad 07 mars 2007 - 14:10

HenkoH
  • HenkoH
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej

Läste i ett tidigare inlägg att om man kör med hdmi vid sd sändningar så blir det svarta kanter på sidorna.

Går det inte att ställa in så att det bilden fylls ut. Har själv hd-box från comhem och där kan man ställa in i boxen hur man vill ha det. Fungerar det inte så på cd`s hd-box. Tacksam för svar då detta är ganska störande på farsans hd-box

Postad 07 mars 2007 - 14:13

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hej

Läste i ett tidigare inlägg att om man kör med hdmi vid sd sändningar så blir det svarta kanter på sidorna.

Går det inte att ställa in så att det bilden fylls ut. Har själv hd-box från comhem och där kan man ställa in i boxen hur man vill ha det. Fungerar det inte så på cd`s hd-box. Tacksam för svar då detta är ganska störande på farsans hd-box

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en knapp där man kan ställa in detta. Men varje gång man byter kanal återgår bilden till ursprungsläge, dvs är sändningen i 4:3 så visas bilden i det formatet.

Postad 07 mars 2007 - 14:16

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
står HD på kanppen längst ner till höger på fjärren

Postad 07 mars 2007 - 14:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Tyckte att bilde var olika på HD FILM eller HD SPORT. Fast det var samma sändning..

<{POST_SNAPBACK}>

men med olika kodning och bithast (?)...  FILM - mpeg2 o SPORT mpeg4!

Vad säger ni andra???

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

Då är man inte ensam om att tycka det är bättre bild när sporten går på HD filmkanalen.

Filmkanalen imponerar verkligen på mig jämfört med övriga HD kanaler. VOOM har grym bild ibland men ljudet är ju helt kass.

Hoppas de fixar så HD sportkanalen får bättre bild.

Postad 07 mars 2007 - 14:39

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

men med olika kodning och bithast (?)...  FILM - mpeg2 o SPORT mpeg4!

Vad säger ni andra???

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

Då är man inte ensam om att tycka det är bättre bild när sporten går på HD filmkanalen.

Filmkanalen imponerar verkligen på mig jämfört med övriga HD kanaler. VOOM har grym bild ibland men ljudet är ju helt kass.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hänger inte med nu, kan ngn förklara, eller är det felskrivet i citatet

Postad 07 mars 2007 - 15:32

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mjao, tycker det flukturerar lite. Matchen Liverpool-Man U på Sport HD var väl den bästa
hittils tycker jag men som sagt det var rätt stor skillnad på sändningarna i helgen.

Sedan beror mycket på programen på dom olika HD-kanalerna.
Ett riktigt bra inslag på Discovery HD är nog så bra man kan få det idag.
Tänker på vissa avsnitt med "Snake Master"

Filmerna på Film HD är ju av rätt balandad karraktär...

Jag tror man trimmar in sig under året när det gäller live-sändningar.
Personligen tycker jag Sport HD som sänder i H.264 och i 20,2mb har mer stabil
bild än när det gick på mpeg2-kanalen.

Nåja..smaken e som baken :(

Postad 07 mars 2007 - 16:14

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Knepigt, själv tycker jag liverpool matchen var en av de sämre sändningarna i HD. :P

HD hockey från scandinavium har inte heller imponerat jämfört med övriga matcher.

Edit: Senaste gången de sände i HD var jag iofsig på plats i Scandinavium, och där var det skarpt o bra. :(

Redigerat av thetias, 07 mars 2007 - 16:37.

Postad 07 mars 2007 - 16:23

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Knepigt, själv tycker jag liverpool matchen var en av de sämre sändningarna i HD. :(

HD hockey från scandinavium har inte heller imponerat jämfört med övriga matcher.

<{POST_SNAPBACK}>

:P Tja, där ser man.
Nu kör ju jag inte denna box som ni har utan annan lösning där jag också
kan spela in materialet. Jag kan alltså jämföra olika sändningar i efterhand
vilket är rätt intressant. En väldigt bra sändning och inspelning var 'filmen'
om Ishotellet. Om jag mins rätt gick denna på Discoevery HD.

MVH

Postad 07 mars 2007 - 16:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Knepigt, själv tycker jag liverpool matchen var en av de sämre sändningarna i HD. :(

<{POST_SNAPBACK}>

:P Tja, där ser man.
Nu kör ju jag inte denna box som ni har utan annan lösning där jag också
kan spela in materialet. Jag kan alltså jämföra olika sändningar i efterhand
vilket är rätt intressant. En väldigt bra sändning och inspelning var 'filmen'
om Ishotellet. Om jag mins rätt gick denna på Discoevery HD.

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för lösning? ;)

Postad 07 mars 2007 - 16:46

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
De sändningar jag jämfört har det visats samma på resp kanal. I början visades ju
filmtrailersen på SPORT HD också, med 2 sek fördröjning jmft med FILM HD. Perfekt att zappa
över snabbt.

FILM HD provsänds sen en tid tillbaks även i mpeg4 o det var samma sak där när jag
jämförde. (Går inte att se med CD-boxen utan med Humaxen)

Postad 07 mars 2007 - 18:01

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Vad är det för lösning? :(

<{POST_SNAPBACK}>

HTPC

Postad 10 mars 2007 - 19:00

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Vilken bild på Heroes på Canal +, HD kvalitet ????????, svårt att se skillnad !
kanon !

Postad 11 mars 2007 - 15:42

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att sport sändningarna på C+ kommer i närheten av Fotbolls VM i sommras.
Den bildskäpran var ju sjukt snygg. Antar att dom använde bättre utrustning.
Eller så var det vackra vädret som gjorde bilden ljusare, därav skarpare.
Ingen annan som tänkt på detta?

Postad 11 mars 2007 - 16:11

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

kanon !

<{POST_SNAPBACK}>

Heroes spelas in med HD-teknik men ser helt ok ut även i SD. C+ har gjort
reklam för att serien ska sändas i HD men än har de inte förhandlat färdigt
om HD -rättigheterna vilket iofs kan kvitta nu när man sett 4-5 avsnitt redan!!

De tänker ju inte smart direkt... Naturligtvis ska alla filmer o serier de tänker visa
komma i HD först men nejdå... Kör i SD först, så man får vänta vecka efter vecka o sen visa
det i HD-kanalen.

Stör mig rejält på detta...

Lundis

Postad 11 mars 2007 - 18:43

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att skillnaderna mellan en riktigt bra SD-sändning (typ SVT 16:9 5.1 sändningar) och HD inte är så stor som man kanske skulle vilja? Sen att en HD-sändning slår en sunkig serie på trean eller femman på fingrarna så det sjunger om det är en annan sak.

Den SD-sändning jag pratar om är Canal Digital via en Dreambox på en 40" Sony LCD.

Kan tillägga att jag inte har någon HD-box utan går efter vad jag har sett i butiker och på min egen xbox360 (komponent 720P).

Stefan

Redigerat av Unregistered50fe2819, 11 mars 2007 - 18:46.

Postad 11 mars 2007 - 20:17

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Dexter skulle börja 20.00, nu kör HD kanalen sin d###### trailer och klockan
är 20.17, vad sysslar de med ???

Postad 11 mars 2007 - 20:20

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

kanon !

<{POST_SNAPBACK}>

Heroes spelas in med HD-teknik men ser helt ok ut även i SD. C+ har gjort
reklam för att serien ska sändas i HD men än har de inte förhandlat färdigt
om HD -rättigheterna vilket iofs kan kvitta nu när man sett 4-5 avsnitt redan!!

De tänker ju inte smart direkt... Naturligtvis ska alla filmer o serier de tänker visa
komma i HD först men nejdå... Kör i SD först, så man får vänta vecka efter vecka o sen visa
det i HD-kanalen.

Stör mig rejält på detta...

Lundis

Håller med , borde naturligtvis komma först i HD kanalen !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 11 mars 2007 - 20:41

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Dom missade även Wallanderfilmen 18.20 ikväll...

Nu är jag lagom irriterad...

Har istället roat mig med att kolla på Spiderman 2 i HD på ProSieben 20.15. Tyskt ljud bara...
Försökte synka med DVD:n för att få eng språk men filmen går hela tiden aningen långsammare
än DVD:n så man får pausa var 5:e sek ^_^

Postad 11 mars 2007 - 22:36

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är grymmt irriterad. Jag och min sambo brukar spela in filmer och serier. Men HD-sändningarna
har vi förståss ingen möjlighet att banda.
Nu hade vi bänkat oss i soffan för att se Dexter i HD vilket är en njutning när det fungerar.
Men som sagt en trailer får man se. Vad fan sysslar de med. Detta skulle aldrig förekomma
i Public Service. Inte ens ett meddelande skickar de ut.

JÄVLIGT extra irriterad blir man deå de för två veckor sedan missade att att lägga ut
den svenska texten till Dexter i HD-sändningen.

I morgon skall jag ringa och var ett pain in the ass till jag får en förklaring allternativt
kreditering på fakturan.

//Pryzze

Postad 12 mars 2007 - 00:39

kahlis
  • kahlis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är grymmt irriterad. Jag och min sambo brukar spela in filmer och serier. Men HD-sändningarna
har vi förståss ingen möjlighet att banda.
Nu hade vi bänkat oss i soffan för att se Dexter i HD vilket är en njutning när det fungerar.
Men som sagt en trailer får man se. Vad fan sysslar de med. Detta skulle aldrig förekomma
i Public Service. Inte ens ett meddelande skickar de ut.

JÄVLIGT extra irriterad blir man deå de för två veckor sedan missade att att lägga ut
den svenska texten till Dexter i HD-sändningen.

I morgon skall jag ringa och var ett pain in the ass till jag får en förklaring allternativt
kreditering på fakturan.

//Pryzze

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas du ringer då till C+ och inte CD för pga CD ansvarar ej för vad som visas/inte visas på kanalerna. Enligt den informationen jag har fått från kundtjänst iaf.

Redigerat av kahlis, 12 mars 2007 - 00:40.

Postad 12 mars 2007 - 07:59

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
man märker ju att canal digital bara är ute efter pengar.

Hur är Grundig boxen för hd?

Varför erbjuder de inte den till de som inte är nöjda?

För att få behålla kunderna

Postad 12 mars 2007 - 14:15

joakim76
  • joakim76
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det kommer att komma en ny box inom det närmsta ?

Postad 13 mars 2007 - 23:43

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Kopieringskydd?

Idag fick jag :

There where som copy protected areas . . .

Trodde att det skulle vara löst nu!!

Någon annan som fått det? Kan vara bra att ha i ryggen när man ringer
och klagar.

//Pryzze

Postad 14 mars 2007 - 00:39

kahlis
  • kahlis
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kopieringskydd?

Idag fick jag :

There where som copy protected areas . .  .

och klagar.

//Pryzze

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ska inte längre vara något kopieringsskydd. Nej aldrig fått det felmedelandet.
Har du nya mjukvaran version 2.5.5.0 (tror jag det var, funkar text tv'n så har du den), provat fabriksåterställning, "norsk reset"?

Har du inte den nyaste mjukvaran gå in på ref.transponder på kanalsökning ändra om till :

DVB-S
frekvens 11247
symbolvärde 24500
polaritet Vertikal

Spara detta, sen gör kanalsökning och efter den är klar så får du upp en ruta "tryck ok för att updatera mjukvaran"

Redigerat av kahlis, 14 mars 2007 - 00:41.

Postad 14 mars 2007 - 07:18

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Kopieringskydd?

Idag fick jag :

There where som copy protected areas . .  .

och klagar.

//Pryzze

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. Får det ofta på canal+ HD och sport HD och även vissa serier på canal+, dock inte filmerna!
De andra kanalerna verkar funka som de ska, dock spelar jag nästan aldrig in från något annat än canal+, SVT, TV4. För SVT och TV4 använder jag den inbyggda digitaltunern i recordern men där tror jag inte att det är några problem.

Ja, jag har den nyaste programvaran.

/F

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 14 mars 2007 - 07:21.

Postad 14 mars 2007 - 11:05

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det kommer att komma en ny box inom det närmsta ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har avvaktat länge nu med att skaffa HD-TV från CanalDigital.
Har varit kund hos dem sedan Analoga tiden på 90-talet.
Nu kör jag en Force 1189S med fungerande EPG + HDD-inspelning+ en Echostar 3000 Analog/Digital med motorstyrning till stor parabol och SmartWi kortdelning.
Så denna Sagem HD box verkar inte så lockande.

Så här svarade de mig kring frågan om en 'fungerande' box med inspelning:

Hej och tack för ditt mail

EPG:n kommer att fungera efter nästa mjukvaruuppdatering. Den kommer
att komma under våren.

Det enda som är klart i dagsläget är att det kommer att komma en
HD-box med inspelningsmöjlighet. Det kommer att ske under slutet av
året.

Eftersom allt är väldigt nytt ännu vet vi vet inget mer om märke,
funktioner, priser och erbjudanden.

Med vänlig hälsning
<namn bortplockat>
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Redigerat av Unregistered220d6a49, 14 mars 2007 - 12:22.

Postad 14 mars 2007 - 13:57

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Snart börjar allsvenska i HD

Då kan man ju inte längre vänta på att en ny box ska komma så det blir att beställa denna usla digitalbox. Funderar dock att använda WinTV-HVR4000, Hybrid Card ) http://www.komplett.....asp?sku=326953 ) och ta ner det den vägen. Bara man orkar sätta sig in i vilket DVB-T program och mjukvaruemulator man ska använda till kortet.

Edit:

Jag struntar nu i HD-Paketet då totala kostnaden för 2 år blir nästan 12 000 kr. Med andra ord finns inte 10 kronors erbjudandet kvar (kommer till en inloggnings ruta). Någon annan än mig som tycker att Canal Digitals hemsida blir luddigare för var gång man besöker den?

Redigerat av ruva, 14 mars 2007 - 14:59.

Postad 14 mars 2007 - 14:23

Freddie73
  • Freddie73
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har testat att köra loop-through från HDTV-boxen i vardagsrummet till en äldre Nokia-box i sovrummet. Använder också Smart-Wi. Det fungerar utmärkt i sovrummet så länge som HDTV-boxen är avstängd. Sätter jag på den så fungerar endast ett fåtal kanaler. I vardagsrummet fungerar det bra hela tiden.

Hur kan jag få alla kanaler att fungera i Nokian även när HDTV-boxen är påslagen?
Beror detta på boxen eller något annat? Hur kan jag lösa problemet, splitter?

Tack på förhand.

//Fredde

Redigerat av Freddie73, 14 mars 2007 - 14:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.