Nokia N95 64MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(112)
|
Inga priser |
Nokia N95 stödjer MicroSDHC? (107 inlägg)
|
17 år sedan |
Program och Spel till N95:an (131 inlägg)
|
17 år sedan |
Nokia N95 bt headset. (11 inlägg)
|
17 år sedan |
Nokia N95 -=Tillbehör=- (31 inlägg)
|
18 år sedan |
N95 användarintryck (146 inlägg)
|
18 år sedan |
tele2 ip telefoni (0 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 20 December 2007 - 16:01
Postad 20 December 2007 - 17:09
o sen byter till Offline utan att stänga ner programmet som är uppkopplat. Surfar då vidare o då hittas wlanet igen...
Går jag till Offline o där öppnar programmet som ska kopplas upp via wlan hittas inget hemmanätverk alls.
Måste va mjukvarufel i v20!!! Detta har funkat förrut här...
Lundis
Redigerat av lundis68, 20 December 2007 - 17:09.
Postad 20 December 2007 - 18:46
Någon som har problem med headsetet och version 12.0.013? Jag kan inte stega i playlist, höja och sänka volym m.m. från fjärren på HF. Jag lämnade in telefonen på rep. Man bytte HF-kontakt i telefonen och installerade om mjukvaran (samma version). När jag fick tillbaka telefonen var den likadan. Då fick jag låna en annan HF av personalen i Teliabutiken - samma fel. Då testade han med sin HF i sin N95:a med samma version av mjukvara - samma fel! Frågan är, är det en bugg i version 12 eller? Kan ni med version 12 styra musikspelaren med kontrollen på HF-sladden o.s.v?
Har också fått samma problem med min handsfree, trodde det var handsfreen som var trasig men nu blir jag osäker. Har dock FW 11.0.026. Kan det vara något hårdvarufel i telefonen?
Postad 20 December 2007 - 19:19
http://www.allabouts...ead.php?t=64831
Postad 20 December 2007 - 19:35
Postad 20 December 2007 - 20:52
Postad 20 December 2007 - 22:17
Postad 21 December 2007 - 10:27
Får tyvärr göra dig besviken där Hans. Provade detta precis här hemma och hos mig fungerade det utmärkt. Har även jag uppdaterat min telefon till FW20.0.15. Jag får däremot upp "Skapa WLAN -anslutning i Offline-läge?" och sedan flyter allt på som vanligt! Kan det vara något annat som spökar?
Jahadu , det är ju jäkligt märkligt, vafför är det på detta viset.....??
Hans: Har samma problem som du... Däremot får jag det att funka om jag i Normalprofilen är uppkopplad via wlan
o sen byter till Offline utan att stänga ner programmet som är uppkopplat. Surfar då vidare o då hittas wlanet igen...
Går jag till Offline o där öppnar programmet som ska kopplas upp via wlan hittas inget hemmanätverk alls.
Lundis
jag labbade lite igår med olika varianter på övergång till Offline-profilen, men det blir samma reslutat hela tiden, så fort jag har Offline aktiv så tvärvägrar luren ansluta till Wlan. Dock visar min Wlan-scanning på startskärmen att Wlan finns tillgängligt.....
ingen mer som har idéer och tips?
Postad 21 December 2007 - 10:32
Får tyvärr göra dig besviken där Hans. Provade detta precis här hemma och hos mig fungerade det utmärkt. Har även jag uppdaterat min telefon till FW20.0.15. Jag får däremot upp "Skapa WLAN -anslutning i Offline-läge?" och sedan flyter allt på som vanligt! Kan det vara något annat som spökar?
hmmm, jäkligt märkligt måste jag säga, vad kan det då vara som har gått snett nånstans??
Hans: Har samma problem som du... Däremot får jag det att funka om jag i Normalprofilen är uppkopplad via wlan
Lundis
jag labbade lite igår med olika övergångar till Offline-profilen, men det blir samma resultat hela tiden, så fort jag har Offline aktiv så tvärvägrar luren att ansluta til Wlan. Dock visar min WLan-scanning på startskärmen att Wlan finns tillgängligt
ingen mer som har idéer och tips??
Postad 21 December 2007 - 14:37
Ett batteri... Det är ju helt sjukt!! Jag har i.o.f.s. testat med tre headset. Ett aldrig använt fast lika gammalt som mitt, ett använt från en anställd i Teliabutiken samt mitt eget. Alla tre kassa. Låter nästan osannolikt. Det vore intressant att höra om någon har en N95:a med firmware 12.0.013 och ett headset som verkligen funkar?
Om du menar orginal hedasetet som följer med i lådan så funkar mitt på 12.0.013. Anledningen att jag kör 12.0.013 är att det inte har släppts en uppdatering till min produktkod är sjukt sur.
Postad 21 December 2007 - 19:15
Ett batteri... Det är ju helt sjukt!! Jag har i.o.f.s. testat med tre headset. Ett aldrig använt fast lika gammalt som mitt, ett använt från en anställd i Teliabutiken samt mitt eget. Alla tre kassa. Låter nästan osannolikt. Det vore intressant att höra om någon har en N95:a med firmware 12.0.013 och ett headset som verkligen funkar?
Om du menar orginal hedasetet som följer med i lådan så funkar mitt på 12.0.013. Anledningen att jag kör 12.0.013 är att det inte har släppts en uppdatering till min produktkod är sjukt sur.
Har nu bytt batteriet i mitt original headset och nu fungerar allt som det skall igen ...
Postad 22 December 2007 - 09:09
Kollar ibland på SVT:s poddsändningar som kan va 30-40 min/avsnitt o det är inte alltid man kan kolla hela
avsnittet! Tråkigt att börja om från början varje gång....
Lundis
Postad 22 December 2007 - 12:19
Mvh
Magnus
Postad 22 December 2007 - 17:37
http://www.n95users....d-here-fix.html
Där har någon först lyckats montera isär högtalaren och sedan petat till ett metallmembran med ett gem och fått allt att låta bra. Då jag såg att det även fungerat genom att blåsa hårt och sedan suga i högtalaren utan att montera bort den (eller öppna telefonen alls) prövade jag med tryckluft på burk (airduster) i stället. Ett par sprayningar in i högtalaren löste problemet!
Postad 22 December 2007 - 19:37
då hade man sluppigt en sunkig lånetelefån i 10 dar.
Postad 22 December 2007 - 20:38
Jag har Vista Home Premium 32bit. Problemet är att jag inte lyckas synca så att kontakterna kommer in i datorns "Kontakter" (Vistas inbyggda). Kalenderns uppgifter funkar alldeles utmärkt.
Det står i PC Suite att X antal kontakter är syncade, men de syns som sagt inte i "Kontakter" eller någon annan stans i datorn. Någon som har en lösning eller idéer?
Postad 23 December 2007 - 10:46
För den som inte vet vad det är, så är det ett program som gör att kontaktbilden öppnas i helskärm när kontakten ringer. Detta istället för att bara visa i den lilla rutan som är mer eller mindre värdelös.
Postad 23 December 2007 - 12:19
Problem 1 är att trots att jag lagt in låtarna och de finns på telefonen så hittar inte musikspelaren dom när jag trycker uppdatera så hittas dom inte. Funkat med de första låtarna jag la in men inte nu. Har provat starta om osv..
Problem 2 Kom när musikspelaren på samma ställe i en låt pausade och vägrade spela vidare. Det enda som hjälpte var att spola förbi...
Det 3:e och största problemet är videos...Har lagt in 3 olika videor som alla funkar på datan. Efter ca 35min pausas bilden men ljudet fortsätter. Likadant i alla och på samma ställe hela tiden..
Blir irriterad men gillar ju telefonen. Nån som har nått liknande problem?
Redigerat av AndyBell, 23 December 2007 - 12:20.
Postad 23 December 2007 - 14:54
Har just införskaffat N95 8GB och har stött på tre stora problem.
Problem 1 är att trots att jag lagt in låtarna och de finns på telefonen så hittar inte musikspelaren dom när jag trycker uppdatera så hittas dom inte. Funkat med de första låtarna jag la in men inte nu. Har provat starta om osv..
Problem 2 Kom när musikspelaren på samma ställe i en låt pausade och vägrade spela vidare. Det enda som hjälpte var att spola förbi...
Det 3:e och största problemet är videos...Har lagt in 3 olika videor som alla funkar på datan. Efter ca 35min pausas bilden men ljudet fortsätter. Likadant i alla och på samma ställe hela tiden..
Problem 1 låter som om det kanske saknas meta tags i låtarna. Dom kanske finns i dom första låtarna, varvid det fungerar som det ska men sen saknades dom i sistnämda låtarna. Om telefonen behöver dom för att presentera information om låtarna så kan det förklara varför den inte vill visa något.
Problem 2 kan vara förknippat med låtarna i sig, om det är någon störning i filen. Fungerar 99/100 låtar så är det låten och inte telefonen.
Problem 3 låter som codec problem. Blir lagg mellan video och ljud och till slut ger den upp; alltså inte telefonen där heller.
Tror inte så mycket det pekar på något fel på telefonen i sig, bara meta tags, musikfilen och codec (kanske värt att prova olika spelare för video, alternativt ändra format på filerna). Fast här gissar jag bara..
Tror dock inte att du finner så många N95-2 användare i den här tråden och det kan vara värt att ställa frågan igen i "deras" tråd..
Mvh,
S.Adv
Postad 23 December 2007 - 15:16
Ska posta frågorna där =)Har just införskaffat N95 8GB och har stött på tre stora problem.
Problem 1 låter som om det kanske saknas meta tags i låtarna. Dom kanske finns i dom första låtarna, varvid det fungerar som det ska men sen saknades dom i sistnämda låtarna. Om telefonen behöver dom för att presentera information om låtarna så kan det förklara varför den inte vill visa något.
Problem 2 kan vara förknippat med låtarna i sig, om det är någon störning i filen. Fungerar 99/100 låtar så är det låten och inte telefonen.
Problem 3 låter som codec problem. Blir lagg mellan video och ljud och till slut ger den upp; alltså inte telefonen där heller.
Tror inte så mycket det pekar på något fel på telefonen i sig, bara meta tags, musikfilen och codec (kanske värt att prova olika spelare för video, alternativt ändra format på filerna). Fast här gissar jag bara..
Tror dock inte att du finner så många N95-2 användare i den här tråden och det kan vara värt att ställa frågan igen i "deras" tråd..
Mvh,
S.Adv
Grejen med låten är att den funkade från början men blev så efter ett tag...
Tack för tipsen ska testa.
Postad 23 December 2007 - 16:31
Postad 25 December 2007 - 01:43
En annan sak som kanske någon kan hjälpa mig med: Jag måste gå in i filhanteraren för att starta filmen. i videocenter blir skärmen bara blank.
Postad 25 December 2007 - 16:44
Häum? jag har en telia brandad N95 och kan använda nokias egna firmweare. Eller åt minstånde +20 uppdateringen.Någon som vet hur långt eftersläp det brukar vara på Telia-brandade firmwareuppdateringar?
Postad 26 December 2007 - 12:00
Häum? jag har en telia brandad N95 och kan använda nokias egna firmweare. Eller åt minstånde +20 uppdateringen.Någon som vet hur långt eftersläp det brukar vara på Telia-brandade firmwareuppdateringar?
När jag kör Nokia Software Update säger den att jag har den senaste uppdateringen.
Postad 26 December 2007 - 13:33
Bifogad fil(er)
Postad 27 December 2007 - 12:38
Har precis lyckats byta batteriet i min headset då jag fick ett nytt otäckt problem med telefonen. Fick en besvärande distortion från högtalaren man använder vid telefonsamtal. Till all lycka hittar man ju svar på det mesta på nätet ... Här har ju flera rapporterat att de fått byta högtalaren. Hittade dock denna instruktion :
http://www.n95users....d-here-fix.html
Där har någon först lyckats montera isär högtalaren och sedan petat till ett metallmembran med ett gem och fått allt att låta bra. Då jag såg att det även fungerat genom att blåsa hårt och sedan suga i högtalaren utan att montera bort den (eller öppna telefonen alls) prövade jag med tryckluft på burk (airduster) i stället. Ett par sprayningar in i högtalaren löste problemet!Nu slipper jag lämna in telefonen för reparation!!!
samma här...hade jävligt irriterande skorrljud så jag tog kompressorn på jobbet och blåste och vips,funkar klockrent
Postad 27 December 2007 - 17:40
Så här ser det ut när jag försöker uppdatera min N95.
Din mobil e väl brandad? om så e fallet så där har du problemet, det e bara o unbranda den så funkar det, jag har en brandad n95 från 3 som jag har unbrandat och uppdaterat med nya progvaran. finns massor med info om hur man gör här på forumet det e bara o söka.
Postad 27 December 2007 - 18:41
Samma här. Men det var ett dj-vla pill. Det sista jag gjorde var att tappa bort sprinten till clipset så jag fick använda gemet som jag hade och knacka ur sprinten med för att låsa clipset. 20.- för ett batteri och nu funkar det fint igen. Detta är dock inget jag tycker man ska acceptera. Det är inte gjort för att byta batteri själv och efter några månaders användning är det väl dags igen. Dålig lösning av Nokia... Jag ville dock inte lämna in för reparation för tredje gången.Ett batteri... Det är ju helt sjukt!! Jag har i.o.f.s. testat med tre headset. Ett aldrig använt fast lika gammalt som mitt, ett använt från en anställd i Teliabutiken samt mitt eget. Alla tre kassa. Låter nästan osannolikt. Det vore intressant att höra om någon har en N95:a med firmware 12.0.013 och ett headset som verkligen funkar?
Har nu bytt batteriet i mitt original headset och nu fungerar allt som det skall igen ...
Postad 27 December 2007 - 20:47
Postad 29 December 2007 - 16:50
Postad 30 December 2007 - 14:26
Postad 30 December 2007 - 15:41
Redigerat av Unregistered33598, 30 December 2007 - 16:43.
Postad 31 December 2007 - 14:56
Jag får be om ursäkt. Jag var ju tvungen att köpa en olåst N95 från teliabutiken på grund av att de låsta var slut. Det är min dotter som köpte en låst telefon (köpte dom samtidigt) jag ber om ursäkt.Så här ser det ut när jag försöker uppdatera min N95.
Postad 01 January 2008 - 18:07
Har nyss betalat min gps-tillgång (för röstguidning) och fått allt att fungera. Dock har jag klickat bort alternativet använd nätverk: aldrig Detta har jag läst att man bör göra för att slippa dyra operatörsutgifter. Problemet är bara att när jag klickar bort denna funktion (trots att den har hittat en sattelit) inte kan söka på adress.
Klickar jag däremot i att den kan använda telia i det här fallet så hittar den målet utan problem, men då måste jag ju betala hela tiden den uppdaterar sig.
Något tips på hur jag ska göra för att slippa operatörsutgifterna men ändå kunna utnyttja min gps?
Vore tacksam för svar.
Postad 01 January 2008 - 19:07
Kanske en dum fråga men har du lagt över kartor med Maploader?
Postad 02 January 2008 - 18:01
- Kan jag ställa in så att telefonen lägger på när man stänger sliden?
- Kan jag ställa in hur många dagar frammåt kalendern visas i vänteläget?
Postad 03 January 2008 - 20:50
Postad 03 January 2008 - 23:43
Jag har 3 och uppdaterade min till senaste firmware idag. Inga problem alls ännu. Med 3-lurar är man ju alltid "uppkopplad" mot 3 (datatrafik alltså) men det är inte jag iaf nu med nya firmwaren. Antar att det har med batterikapaciteten att göra. Nokia har ju lovat bättre batterikapacitet med den nya firmwaren så jag antar att inte vara uppkopplad hela tiden är väl ett steg i den riktningen.
/Daniel
Postad 04 January 2008 - 15:49
OK, tänkte jag och laddade ner "Sverige-kartan" igen (det var flera månader sen sist så det var nog dags i alla fall). Det stod att den gamla var omodern eller nåt sånt och att den skulle komma att tas bort. Efter att den nya kartan var nedladdad och installerad så finns det inga kartor överhuvudtaget i telefonen?!?!?
Vad gör man nu?
En annan grej: Jag kan inte hitta funktionen "GPS-position" som fanns före uppgraderingen. Den kan ju faktiskt vara väldigt bra att ha om man skulle hamna i en nödsituation nån gång och vill ange sin position. Nån som vet vart den har tagit vägen? Tidigare låg den som en separat liten applikation och inte i Nokia Maps. Nu kan jag inte hitta den alls...
Postad 05 January 2008 - 10:20
Jag uppgraderade till den senaste mjukvaran idag och efter det så hittade inte gps:en min position.
Jag har samma problem... efter firmwareuppdatering så kan inte gps:en få en position...
Jag går in under satellitinformation och ser att den hittat flera satelliter men det verkar som om den inte kopplar upp sig mot dem... Innan uppdatering när den kunde fixera så blev satelliterna gröna staplar under satellitinformation...
Nån som haft liknande problem och sen lyckas fixat?
Kanske blir tvungen att systemåterställa och sen uppdatera igen... eller kan man uppdatera samma firmware igen?
Eller nån som har någon idé?
Postad 05 January 2008 - 23:16
Tacksam för hjälp
Postad 07 January 2008 - 17:31
Något som var skönt var att när man dra ut sliden till video meny läget så, ändras inte utseendet till den dära rull menyn som var jobbig.
Min visar att den är uppkopplad mot 3 nätet hela tiden.
En massa nya program.
Postad 08 January 2008 - 14:09
Jag uppgraderade till den senaste mjukvaran idag och efter det så hittade inte gps:en min position.
OK, tänkte jag och laddade ner "Sverige-kartan" igen (det var flera månader sen sist så det var nog dags i alla fall). Det stod att den gamla var omodern eller nåt sånt och att den skulle komma att tas bort. Efter att den nya kartan var nedladdad och installerad så finns det inga kartor överhuvudtaget i telefonen?!?!?
Vad gör man nu?![]()
En annan grej: Jag kan inte hitta funktionen "GPS-position" som fanns före uppgraderingen. Den kan ju faktiskt vara väldigt bra att ha om man skulle hamna i en nödsituation nån gång och vill ange sin position. Nån som vet vart den har tagit vägen? Tidigare låg den som en separat liten applikation och inte i Nokia Maps. Nu kan jag inte hitta den alls...
Jag uppgraderade min 3 brandade N95:a idag och den hittade min position väldigt snabbt i Nokia Maps.
Om du med GPS-position menar det lilla programet, GPS-data, där du kan se din aktuella position samt att det finns en liten enkel navigering och trippmätare så finns det nu under Verktyg och sedan Anslutbarhet.
Postad 09 January 2008 - 18:57
vad är felet, har inte på några program på mobilen....snälla shjälp mig
Bifogad fil(er)
Postad 10 January 2008 - 08:38
när jag saka uppdatera min mobil n95-1 så får jag upp följande. jag kör med usb kabel och jag väljer pc suit.
Gör du något annat med PC suite samtidigt? Typ syncroniserar telefonen...
Postad 11 January 2008 - 13:18
Jag löste det på mitt eget sätt, med vägledning av din hjälp av din hjälp, så tack för det
kände inte för att formatera om hela kortet och förlora en massa data, till exempel träningsdagboken i SportsTracker...
jag plockade bort filen "qf" som ligger i roten på minneskortet samt plockade bort hela mapparna "..\private\20001f62\" och "..\cities\". Sedan ominstallerade jag nya Nokia Maps på N95'an och startade upp det en gång. Åsså igång med MapLoader och nu verkar det lira igen.
Suttit i timmar på forumet. Ställer frågan rakt ut istället.
Har nyss betalat min gps-tillgång (för röstguidning) och fått allt att fungera. Dock har jag klickat bort alternativet använd nätverk: aldrig Detta har jag läst att man bör göra för att slippa dyra operatörsutgifter. Problemet är bara att när jag klickar bort denna funktion (trots att den har hittat en sattelit) inte kan söka på adress.
Klickar jag däremot i att den kan använda telia i det här fallet så hittar den målet utan problem, men då måste jag ju betala hela tiden den uppdaterar sig.
Något tips på hur jag ska göra för att slippa operatörsutgifterna men ändå kunna utnyttja min gps?
Vore tacksam för svar.
Kafferast:
Jag hade precis samma problem som dig med kartorna, men Hans GG:s tidigare inlägg (se ovan) tillsammans med lite googlande löste problemet för mig. Så här gjorde jag:
1) Koppla telefonen till datorn via USB-dataöverföringsläge.
2) Ta bort filen "qf" som ligger i roten på minneskortet och ta även bort hela mapparna "..\cities\" och "..\private\20001f62\" (den sistnämnda är dold och syns därför inte i telefonens filhanterare).
3) Koppla loss telefonen från datorn och kör Nokia Maps på telefonen en gång.
4) Koppla åter in telefonen till datorn och kör Nokia MapLoader (jag använde den senaste versionen, dvs ver 1.3)
5) Välj de kartor du vill föra över på vanligt sätt. Voilà!
Har läst att ovanstående problem kan ha att göra med den senaste firmwaren (v20.0.015) lagrar kartorna på ett annat sätt (i mappen cities i stället för i katalogen private), vilket det av någon anledning inte har tagits hänsyn till i MapLoader. Låter lite märkligt tycker jag, men konstigare saker har man ju varit med om...
Hoppas att detta är till någon hjälp!
Postad 11 January 2008 - 20:25
när jag saka uppdatera min mobil n95-1 så får jag upp följande. jag kör med usb kabel och jag väljer pc suit.
Gör du något annat med PC suite samtidigt? Typ syncroniserar telefonen...
nej inga program eller något håller ja på har tele liggande men får samma svar som bilden vissa.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Nokia N95 stödjer MicroSDHC?
23 bilder
21 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?