Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 maj 2008 - 23:03

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Tror att du menar Samsung med HDMI 1.3, det ska visst finnas en fix för detta från Samsung. Men om jag förstod det rätt så hade Thjaska 1.2 i sitt interface till TV. Tycker du ska prova din TV med annan HDMI utrustning, om du har möjligthet så ta din box till annan TV. Du kör TV direkt med HDMI från boxen, inte via förstärkare?

Ok, har inte full koll än.
Nej det är så att jag har just fått hem min CD box och ska till att beställa en ny tv lagom till fotbolls EM tänkte jag.
Och den tvn jag är väldigt sugen på är just Samsung 46F8, men har börjat höra elaka rykten om att den inte fungerar någe vidare med denna box via hdmi.
Men det kanske är som du säger att det finns en fix för detta, så man kanske kan törs köpa denna tv ändå...
Kommer att köra via en förstärkare (Marantz 7002)

Postad 25 maj 2008 - 17:07

jeyjey
  • jeyjey
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Min HDbox stänger av sig då och då framförallt när jag tittar på HD-kanaler. Är det någon som känner till det eller vet om det går över så småningom?

Kan man föra över inspelade program i SD- format till annan media tex en inspelningsbar DVD? Har provat att koppla min LG inspelningsbara DVD till boxen, men utan framgång.

Postad 25 maj 2008 - 19:21

Reksa
  • Reksa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har precis samma problem. Har pratat med CD och blev informerad att återställa fabriksnställningarna.
Detta hjälpte inte så jag skall ringa igen imorgon för att få boxen utbytt.

Postad 25 maj 2008 - 20:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej

Min HDbox stänger av sig då och då framförallt när jag tittar på HD-kanaler. Är det någon som känner till det eller vet om det går över så småningom?

Kan man föra över inspelade program i SD- format till annan media tex en inspelningsbar DVD? Har provat att koppla min LG inspelningsbara DVD till boxen, men utan framgång.

Det är nog inte så ovanligt att man får några avstängningar, se bugglistan om det är några som passar in. Någon gång per vecka så får jag en hängning eller återstart, oftast är detta i samband att man använder fjärrkontrollen, är det samma för dig?

Det ska gå bra att koppla en SCART utgång till en ingång på en DVD recorder, vad är det som inte fungerar?

Postad 25 maj 2008 - 21:36

Mson
  • Mson
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på hur det här med kanalspärr funkar.
Jag kan spärra hela mottatgaren, vid start av mottagare får man då fråga om lösenord.
Jag kan spärra en eller flera kanaler att alltid efterfråga lösen innan de visas.

Men det jag vill är ju att kunna selektivt spärra kanaler om det visas "olämpligt" innehåll.
Film kanalerna har ju en åldersklassning på alla program som visas och på mottagaren finns också val om ålder.
MEN jag kan inte få detta att funka.
Någon som vet/begriper hur man gör? eller är detta ett känt problem som redan finns på bugglistan?

Jag har 3 barn i olika åldrar och vill inte gärna att de ramlar in i vilka filmer som helst.

Tacksam för tips.

Postad 26 maj 2008 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag kan spärra hela mottatgaren, vid start av mottagare får man då fråga om lösenord.
Jag kan spärra en eller flera kanaler att alltid efterfråga lösen innan de visas.

Men det jag vill är ju att kunna selektivt spärra kanaler om det visas "olämpligt" innehåll.
Film kanalerna har ju en åldersklassning på alla program som visas och på mottagaren finns också val om ålder.
Någon som vet/begriper hur man gör? eller är detta ett känt problem som redan finns på bugglistan?

Jag har 3 barn i olika åldrar och vill inte gärna att de ramlar in i vilka filmer som helst.

Tacksam för tips.

Jag vet inget om att man skulle kunna spärra ett visst program, endast kanaler. Visst skulle det kunna lösas programvarumässigt, för tex Canal + som har en åldersflagga, men funktionen verkar saknas i boxen.

Postad 26 maj 2008 - 08:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tacksam för tips.

Har inte själv funderat på detta, vad jag kan se från manualen (sid 39 i min pdf version), lite svårtolkat men jag skulle nog testa mig fram. Min gissning från manualen är så här ;)

1. Sätta mottagarspärr till Ja, kanalspärr till Nej och sätta in en ålder (nivå), då kanske????? det är fri åtkomst på alla kanaler som är OK för den satta nivån. Då får du testa med de filmkanler där det kommer upp en siffra om dessa spärras vid den satta nivån

2. Om man sätter mottagarspärr till Nej och kanalspärr till Ja, så kan man sätta spärrar enligt punkt 5 på vissa kanaler, men jag är inte säker på om Nivå gäller då??????

Om du inte kan få det att fungera såsom det beskrivs i sid 39, så hör av dig igen.

Postad 26 maj 2008 - 08:54

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Nu har jag kört med min box i 24 timmar cirkus och jag är nöjd, MEN jag har lyckats få en väldigt högljudd box. Det surrar nåt sorts högfrekvent ljud som klart hörs över TV-ljudet vid normalt TV-tittande. Blä...ringde kundtjänst o de skickar en ny till mig. Det verkar som om detta problemet finns i den nya batchen oxå.

Annars så tycker jag boxen är helt ok. Riktigt bra bild även på SD-kanalerna. Det var väl det som överraskade mig mest.

Jag fick min andra box men den låter ju lika illa som den första. Har jag fått någon gammal box eller varför låter de så mycket??

Produkt Id: A1 01
Serienr: 02300037xxxx
Programvara v1.4.1
Hdtemp 35C

Ringde CD och de kommer skicka mig en tredje box. Bara hoppas den är tystare.

Redigerat av vilse, 26 maj 2008 - 09:06.

Postad 26 maj 2008 - 09:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag fick min andra box men den låter ju lika illa som den första. Har jag fått någon gammal box eller varför låter de så mycket??

Produkt Id: A1 01
Serienr: 02300037xxxx
Programvara v1.4.1
Hdtemp 35C

Ringde CD och de kommer skicka mig en tredje box. Bara hoppas den är tystare.

CD har gjort en modifiering av locket och en mindre förbättring vid fläkten på de nya boxarna. Dock som jag har rapporterat i bugglistan, så låg min fläkt an mot chassit och jag fick då en för höjd ljudnivå. Sagem hade kunnat ha täckt alla punkter där fläkten ligger mot chassi med isoleringsmaterial, men det har de inte gjort (så det behövs yterligare en förbättring där, Sagem). Men även HDD och fläkt låter något även på en OK box, men då är det såpass att man får anse det som acceptabelt och under vanligt TV ljud. Ta och känn på locket om det vibrerar och låter olika om du tar på olika ställen, det är ett tecken på att det är vibrationer, annars är det nog ett mer normalt ljud från boxen

Postad 26 maj 2008 - 21:11

Mson
  • Mson
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för synpunkter agpath och que

Som ni säger funktionen är kryptiskt beskriven, speciellt ang åldersspärren.
Tyvärr så funkar det inte heller hur man än tolkar den ....

Det enda jag lyckas med är antingen
1) Att alltid spärra boxen vid uppstart (lösen krävs)
2) Att spärra utvalda kanaler (lösen krävs första gången man väljer den eller de utvalda kanalerna)

Har inte pratat med CD än men återkommer i ärendet så fort jag hunnit med det med.

En sak till för bugglistan kanske?

Redigerat av Mson, 27 maj 2008 - 08:48.

Postad 27 maj 2008 - 19:22

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har precis monterat och installerat. Skitnöjd än så länge. Såg EUROVISION SONG CONTEST och alla mina vänner var mäkta imponerade av att se ett program i HD för första gången. Dock har jag några frågor:

1. Vet någon något om USB porten och Nätverks uttaget? Kommer det någon gång bli aktivt?
2. I instruktions boken står det att man måste ha två huvuden på parabolen för att kunna använda båda SAT1 och SAT2 ingångarna. Stämmer detta? På det parabol huvudet som jag har idag är det 4 st uttag. Kan jag inte koppla två kaox. kablar i samma huvud?

Redigerat av mrmani, 27 maj 2008 - 19:28.

Postad 27 maj 2008 - 20:05

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har precis monterat och installerat. Skitnöjd än så länge. Såg EUROVISION SONG CONTEST och alla mina vänner var mäkta imponerade av att se ett program i HD för första gången. Dock har jag några frågor:

1. Vet någon något om USB porten och Nätverks uttaget? Kommer det någon gång bli aktivt?
2. I instruktions boken står det att man måste ha två huvuden på parabolen för att kunna använda båda SAT1 och SAT2 ingångarna. Stämmer detta? På det parabol huvudet som jag har idag är det 4 st uttag. Kan jag inte koppla två kaox. kablar i samma huvud?

1. Vet ej, men hoppas det. Det är inte sagt något från CD/Sagem om aktivering av dessa
2. De 4 uttagen är i princip som 4 huvud, som sitter i ett, så det är två av dessa du ska använda

Postad 27 maj 2008 - 23:01

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

För övrigt tycker jag det är lite märkligt att CD slår sig för bröstet och erbjuder fri "tittning" på alla kanaler de första veckorna när man inte kan se HD-kanalerna de första fjorton dagarna!

/Thominator

Va, stämmer det att man inte kan se HD-kanalerna de första 14 dagarna med en ny box??? Jag har precis beställt ett abb hos CD med deras HD PVR box för att kunna kolla på fotbolls EM i HD. Har dock inte fått grejorna ännu och ska det dröja 14 dagar för HD-kanalerna att hoppa igång så blir det ju inget eller väldigt lite EM-fotboll i HD för min del.

Märkligt om det verkligen är så eftersom CD fortfarande annonserar om "Se forbolls EM i HD" för de som tecknar nya abbonemang.

Postad 28 maj 2008 - 06:12

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Va, stämmer det att man inte kan se HD-kanalerna de första 14 dagarna med en ny box??? Jag har precis beställt ett abb hos CD med deras HD PVR box för att kunna kolla på fotbolls EM i HD. Har dock inte fått grejorna ännu och ska det dröja 14 dagar för HD-kanalerna att hoppa igång så blir det ju inget eller väldigt lite EM-fotboll i HD för min del.

Märkligt om det verkligen är så eftersom CD fortfarande annonserar om "Se forbolls EM i HD" för de som tecknar nya abbonemang.

Det var samma för mig för ca 2 mån när jag köpte. Då ringde jag till dom och hamna hos en riktigt sur jäkel som sa precis så att de aktiveras om ca 2 veckor. Det tyckte jag inte om så jag ringde dan efter å fick prata med en tjej som var mkt bättre. Hon tog mitt personnummer å gjorde en manuell aktivering eller ngt sånt å dan efter så funkade alla kanaler.
Så ring kundtjänst å be dom fixa de för de kan dom om dom vill!

Postad 28 maj 2008 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det var samma för mig för ca 2 mån när jag köpte. Då ringde jag till dom och hamna hos en riktigt sur jäkel som sa precis så att de aktiveras om ca 2 veckor. Det tyckte jag inte om så jag ringde dan efter å fick prata med en tjej som var mkt bättre. Hon tog mitt personnummer å gjorde en manuell aktivering eller ngt sånt å dan efter så funkade alla kanaler.
Så ring kundtjänst å be dom fixa de för de kan dom om dom vill!

Jag fick också mina HD-kanaler aktiverade efter personlig tillsägelse. De måste göra det manuellt och självklart ska man inte behöva vänta på den automatiska aktiveringen efter 2 veckor!

Postad 28 maj 2008 - 07:45

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag fick ett nytt kort med min box (hade ett 6 år gammalt) och HD kanalerna fungerade efter c:a 30 minuter utan att jag gjort något (förutom att lämnat boxen på).

Postad 28 maj 2008 - 08:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag fick ett nytt kort med min box (hade ett 6 år gammalt) och HD kanalerna fungerade efter c:a 30 minuter utan att jag gjort något (förutom att lämnat boxen på).

Samma för mig.

Postad 28 maj 2008 - 14:50

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
och här. :)

Postad 28 maj 2008 - 17:31

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
hehe Vad lustiga de är på CD. Tjejen jag pratade med sa att hon skulle skicka en ny box. Jag har väntat i flera dagar. Då igår blev jag uppringd av en tekniker som undrade lite om mitt fel. Fick "övertala" honom kände jag så att jag skulle få en ny box. Kändes sådär.

Nu har boxen snurrat lite längre för mig och den har faktiskt inte hängt sig en enda gång hittils.

Postad 28 maj 2008 - 23:04

Unregistered250c16a0
  • Unregistered250c16a0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur ställer ni canal digitals HD PVR (101-st) mot VIASAT TDS850NV???
Står nämligen lite i valet och kvalet och man vill ju inte binda sig 24 månader på något man inte bli nöjd med.

M3 testar HD-boxar i senaste numret:

http://m3.idg.se/2.1022/1.163469

Redigerat av Unregistered250c16a0, 28 maj 2008 - 23:14.

Postad 29 maj 2008 - 10:01

andersbengtsson
  • andersbengtsson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Kanske enkel fråga men kan man koppla båda antennkablarna från LNB'et (den nya QUAD'en) till en switch som sedan via en koax går ned till digitalboxen för att där använda en splitter till ingångarna SAT1 och SAT2? Allt för att undvika att dra en koax kabel till genom hela huset.

Postad 29 maj 2008 - 10:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

M3 testar HD-boxar i senaste numret:

http://m3.idg.se/2.1022/1.163469

CD's box är visserligen bäst men Viasats klarar sig med en kabel till dubbla tuners. Intressant!

Postad 29 maj 2008 - 13:30

erimads
  • erimads
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej!

Kanske enkel fråga men kan man koppla båda antennkablarna från LNB'et (den nya QUAD'en) till en switch som sedan via en koax går ned till digitalboxen för att där använda en splitter till ingångarna SAT1 och SAT2? Allt för att undvika att dra en koax kabel till genom hela huset.

se denne box.
http://www.digitalt....px?ArticleID=87

Postad 29 maj 2008 - 15:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Jag måste någ säga att jag har mycket hellre två kablar ifrån parabolen än att hålla på att setta upp en box ute vid parabolen och sedan ytteriggare en inne och det måste man dessutom betala €109 för.

Postad 29 maj 2008 - 15:04

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Du har ju fått några svar på denna. Men jag vill tipsa om hur min installatör löste det. Jag har både parabol och antenn och då gick det att använda antennkabeln till att skicka ner både satellit och antennsignalen, två små dosor i var ände för c:a 200 kr st var allt som behövdes.

Postad 29 maj 2008 - 17:34

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag kunde se HD-kanalerna direkt när kanalsökningen var färdig.

Postad 30 maj 2008 - 05:42

matz78
  • matz78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Du har ju fått några svar på denna. Men jag vill tipsa om hur min installatör löste det. Jag har både parabol och antenn och då gick det att använda antennkabeln till att skicka ner både satellit och antennsignalen, två små dosor i var ände för c:a 200 kr st var allt som behövdes.

Det där lät intressant. Vet du vad dosorna heter och vart man kan få tag på dem?

Postad 30 maj 2008 - 07:31

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det där lät intressant. Vet du vad dosorna heter och vart man kan få tag på dem?

Har inte fakturan framför mig men det var en Triax men det verkar som om denna gör samma sak: http://www.kjell.com...o...30442&path=

Postad 30 maj 2008 - 08:57

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Canal D har stoppat alla uppdateringar för tillfället!

Jag försökte uppdatera min nya box manuellt då inga uppdateringar kom....error 09

Ringde då CD som sa att dom stoppat alla uppdateringar tlls vidare då det blivit nån konflikt med ett chips i de nyaste boxarna och den senaste uppdateringen. De jobbar på en ny men för oss som har nya boxar med programvaruversion v1.1.0 kan dom inget göra :)

Postad 30 maj 2008 - 09:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Canal D har stoppat alla uppdateringar för tillfället!

Jag försökte uppdatera min nya box manuellt då inga uppdateringar kom....error 09

Ringde då CD som sa att dom stoppat alla uppdateringar tlls vidare då det blivit nån konflikt med ett chips i de nyaste boxarna och den senaste uppdateringen. De jobbar på en ny men för oss som har nya boxar med programvaruversion v1.1.0 kan dom inget göra :)

Så du menar att nya boxar leveras med den ursprungliga programvaran? Konstigt tänkt från tillverkaren eller så har de fortfarande boxar tillverkade innan uppdateringen liggande som de skickar ut.

Postad 30 maj 2008 - 09:51

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Så du menar att nya boxar leveras med den ursprungliga programvaran? Konstigt tänkt från tillverkaren eller så har de fortfarande boxar tillverkade innan uppdateringen liggande som de skickar ut.

ja min gjorde det och CD sa att dom inte uppdaterar boxarna utan bara skickar ut dom direkt fr lagret med ursprunglig programvara. svagt!

Postad 30 maj 2008 - 10:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

ja min gjorde det och CD sa att dom inte uppdaterar boxarna utan bara skickar ut dom direkt fr lagret med ursprunglig programvara. svagt!

Konstigt min hade 1.4.1 och det vet jag att många har haft vid leverans av boxen

Postad 30 maj 2008 - 12:55

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Konstigt min hade 1.4.1 och det vet jag att många har haft vid leverans av boxen

Ja killen på kundtjänst kanske bara svamlade angående det där med lagret och inga uppdateringar.... jag köpte min box via audo/video i butik och den har säkert stått där och häckat längre än de ville erkänna ( låter som fan oxå så jag har reklamerat och ska få en ny hemskickad från CD)

Postad 30 maj 2008 - 13:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja killen på kundtjänst kanske bara svamlade angående det där med lagret och inga uppdateringar.... jag köpte min box via audo/video i butik och den har säkert stått där och häckat längre än de ville erkänna ( låter som fan oxå så jag har reklamerat och ska få en ny hemskickad från CD)

Då förstår jag ;) Köpte du i butik så finns det ju inga garantier för att det är en nytillverkad box. Trodde det var CD som skickat en gammal box.

Postad 30 maj 2008 - 15:39

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Då förstår jag ;) Köpte du i butik så finns det ju inga garantier för att det är en nytillverkad box. Trodde det var CD som skickat en gammal box.

det trista är ju att CD stängt av möjl. att uppdatera boxen för alla just nu

Postad 30 maj 2008 - 15:41

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har installerat mitt CD-paket idag och njutut av Franska Öppna i HD på EuroSport HD...vilken bild! Dock har jag ett problem med att många kanaler sänder 4:3, exempelvis TV3 när dem sänder gamla serier men även MÅNGA andra kanaler. SVT och reklamavbrott brukar köra 16:9...

Jag har kopplat så här:

PVR ->HDMI-> Denon 2807 ->HDMI-> Sharp 46XD1E

Inställningarna på boxen är HD med 1080i.

Ska det vara så? Jag vill inte ha sorgkanter!

Postad 30 maj 2008 - 17:47

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag har installerat mitt CD-paket idag och njutut av Franska Öppna i HD på EuroSport HD...vilken bild! Dock har jag ett problem med att många kanaler sänder 4:3, exempelvis TV3 när dem sänder gamla serier men även MÅNGA andra kanaler. SVT och reklamavbrott brukar köra 16:9...

Jag har kopplat så här:

PVR ->HDMI-> Denon 2807 ->HDMI-> Sharp 46XD1E

Inställningarna på boxen är HD med 1080i.

Ska det vara så? Jag vill inte ha sorgkanter!

Du justerar det med knappen "on demand"

Postad 01 juni 2008 - 09:09

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Boxen fungerade utan problem i två veckor sen hängde den sig när jag skulle stoppa en inspelning. Nu reagerar den inte på fjärrkontrollen , den gröna lampan blinkar till på boxen men ingenting händer. Jag kan byta kanal genom att trycka på boxen. Finns det något som jag kan göra eller är det bara att ringa Canal Digital?

Postad 01 juni 2008 - 10:24

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Boxen fungerade utan problem i två veckor sen hängde den sig när jag skulle stoppa en inspelning. Nu reagerar den inte på fjärrkontrollen , den gröna lampan blinkar till på boxen men ingenting händer. Jag kan byta kanal genom att trycka på boxen. Finns det något som jag kan göra eller är det bara att ringa Canal Digital?

Kanske en dum fråga men har du provat att bryta strömmen till den?

Postad 01 juni 2008 - 10:39

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag har provat att bryta strömmen till boxen utan någon förbättring :(

Postad 01 juni 2008 - 14:01

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag har provat att bryta strömmen till boxen utan någon förbättring :(

Då är det nog kört, du skulle kanske kunna prova att ta och och sätta tillbaka batterierna i fjärren också

Postad 01 juni 2008 - 15:54

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Fick min nya utbytesbox i fredags. Riktigt tyst är den. Otroligt tyst egentligen. Underbart. Bara den kan hålla sig sådan också. :-)

Postad 01 juni 2008 - 17:28

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Har jobbat lite med trädbeskärningsverktyget idag och har återigen kanonbild! Några björkriskor hängde i vägen framför parabolen.

Någon annan än jag som har avbrott i ljudet på History Channel HD lite då och då? Alla andra HD- och SDkanaler funkar klockrent.

Jag kör PCM pga att min enkla receiver i sovrummet saknar optisk ingång. Lär bli byte till en Cambridge 340 framåt hösten dock.

Wasgo :(

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 01 juni 2008 - 17:31.

Postad 01 juni 2008 - 19:13

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Då är det nog kört, du skulle kanske kunna prova att ta och och sätta tillbaka batterierna i fjärren också

Det var det första jag provade men det hjälpte inte...
Jag ringde Canal Digital vid 12 tiden och fick prata med en tjej men hon kunde inte lösa mitt problem. Hon skulle återkomma ca 20 minuter senare. Hon ringde aldrig tillbaka.. Däremot ringde absurt nog en person från Canal Digital och undrade om jag var nöjd!!!! När jag berättade om mina problem så försäkrade hon att jag skulle bli uppringd idag. Så jag väntade ca 7 timmar förgäves. Som nybliven Canal Digital kund kan jag bara säga att det här bådar inte gott för framtiden... :( :lol: :rolleyes: :D

Postad 01 juni 2008 - 19:23

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Själv har jag bara gott att säga om Canal Digital. Ringde dem om en korrigering av min faktura i april och det fixade sig direkt.
Har dessutom kanonbild på min tv vilket är det allra viktigaste!

Wasgo :(

Postad 01 juni 2008 - 20:09

Lizardboy
  • Lizardboy
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej kloka människor.
Efter att följt tråden i några månader har även jag slagit till. Efter lite kompletteringar med diverse kabeldragning har jag fortfarande problem att få till ljudet till hemmabion. Då jag bara har en optisk ingång har jag införskaffat en konverter för coax-optisk från boxen som i sin tur går via en optisk switch. Detta fungerade ett tag för att sedan övergå till knaster. Har provat allt jag kan komma på, men utan resultat. Ngn annan som har erfarenhet av ngt liknande. (Ja jag har ljudinställningen HEMMABIO :blink: ) Ljudet funkar problemfritt från PS3:an via switchen. Hemmabion är en Samsung HT-XQ100.

Postad 01 juni 2008 - 21:49

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Själv har jag bara gott att säga om Canal Digital. Ringde dem om en korrigering av min faktura i april och det fixade sig direkt.
Har dessutom kanonbild på min tv vilket är det allra viktigaste!

Wasgo :blink:

Jag har väldigt dålig erfarenhet av CD's fakturahantering. Dom hade dragit pengar för två boxar men jag hade bara beställt en.
Jag antar att det blev ett fel någonstans när jag felanmälde mitt parabolhuvud som hade en trasig utgång men fick två boxar istället...? Även fast jag ringde och påpekade felet så fort jag fick boxarna och returnerade båda så fick jag en faktura med en debitering av två boxar... Det tog två månader innan jag fick tillbaka pengarna, och detta först efter massor med samtal till deras kundtjänst. Dom kom med en massa olika förklaringar, och den bästa ursäkten tycker jag var när dom sa att dom inte hade någon ekonomiavdelning...??

ps.
Jag fick aldrig något nytt parabolhuvud, och jag tänker inte chansa att felanmäla det igen...

Postad 01 juni 2008 - 22:05

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Igår kväll låste sig bilden vid flera tillfällen på Discovery HD och National Geographic HD. Bilden var låst i ca10-15s och kom igång av sig själv. Jag zappade sedan runt bland övriga HD-kanaler utan att ovanstående inträffade. Är det någon mer som råkat ut för detta?

Postad 02 juni 2008 - 08:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Nu har jag bytt ut orginalfjärren mot en Harmony One och kan sitta i fåtöljen och rikta den mot fönstret för att styra boxen (inte ens denna kan lysa genom ett träbord). :blink:
Äntligen slipper jag den kassa orginalfjärren! Det går dock åt en del knivigt konfigurerande för att få den nya fjärren att funka som jag vill...Men favoritlistan upplagda med kanalikoner på displayen är ju bara den suverän.

Postad 02 juni 2008 - 08:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

en konverter för coax-optisk från boxen som i sin tur går via en optisk switch. Detta fungerade ett tag för att sedan övergå till knaster. .... Ljudet funkar problemfritt från PS3:an via switchen. Hemmabion är en Samsung HT-XQ100.

Spontant -
1: Fungerar det utan switchen?
2: Fungerar det med switchen med enbart CD-boxen ansluten till den?
3: Fungerar det med switchen med både PS3 och CD-boxen ansluten men PS3 avslagen?

Låter som om boxen och hemmabion tappar synken..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.