har aldrig åkt på tull.
Postad 02 oktober 2009 - 16:46
har aldrig åkt på tull.
Postad 02 oktober 2009 - 18:00
det beror ju på vad man anger för värde, har fått skicka in kvitto till posten arlanda och strula, vilket är vad som stör mig mest. det fördröjer allt så mycket.Ok, hur mkt har du fått paya då..?
senast var det ~150 spänn med postens avgift, dvs ett påslag på ~15kr/film.
kan meddela att dagens paket slank genom snällt, men så var det bara fyra filmer också.
Postad 06 oktober 2009 - 10:21
Postad 06 oktober 2009 - 13:51
Typiskt, när jag beställde i förra veckan så var ett par av de filmer jag mest ville ha inte i lager men nu har de visst kommit in igen bara för det =/ Det var framförallt Tremors men det blir ju dyr frakt på att bara beställa en film. Grr.
Lär dig iNets system. Om de får in en ny titel så lägger dom upp 20st av dom till försäljning. Beroende på hur snabbt de får sålt dom så sätter dom priserna.
Dem har haft alla titlarna som ligger uppe nu läääääänge.
Postad 06 oktober 2009 - 16:42
Lär dig iNets system. Om de får in en ny titel så lägger dom upp 20st av dom till försäljning. Beroende på hur snabbt de får sålt dom så sätter dom priserna.
Dem har haft alla titlarna som ligger uppe nu läääääänge.
Ok, på så vis. Har inte haft tid med att sitta och göra nån djupanalys

Men om nån sitter på en dublett på just Tremors så kan den ju höra av sig...
Postad 06 oktober 2009 - 16:48
Postad 06 oktober 2009 - 16:49
Ok, på så vis. Har inte haft tid med att sitta och göra nån djupanalys
Men om nån sitter på en dublett på just Tremors så kan den ju höra av sig...
Hehe, mitt livs största fördjupning...

Postad 07 oktober 2009 - 20:44
Born On 4th July, Out Of Sight, Land Of The Dead (Director's Cut), The Hitcher, Doom, Tremors, Spartacus (uncut), Jarhead, Skeleton Keys And Ray
Flera jag ej har sett. Kanon
Postad 07 oktober 2009 - 21:47
Postad 10 oktober 2009 - 11:50
skönt att beställa från ett ställe där man inte riskerar tull o det tar 200 år att få filmerna, eller det sista ska man väl inte vara säker på dock.
kul att det fortfarande finns filmer där ute!
Postad 13 oktober 2009 - 08:14
Tack för alla tips ni vakna prisjägare.
Postad 13 oktober 2009 - 19:52
Toshiba HD-EP35 plus 181 titlar, just nu ligger budet på 3000... fynd någon?
Postad 13 oktober 2009 - 20:09
Haha ringde dem för ett par månader sen och prutade på 2 Fast & 2 Furius men dem stenhårda 99krGinza har sänkt priserna samt fått in nya titlar, t ex Nip/Tuck säs 4 för bara 49 spänn!!
Ginza
så jag beställde den ifrån inet istället, bra timming, nu har jag alla titlar jag vill ha.
Blir ju lite småsugen på denna, den andra EP35 gick väll för en 5-6000 denna har ju heltklart endel intressanta titlar.http://www.tradera.c...ktion_100116325
Toshiba HD-EP35 plus 181 titlar, just nu ligger budet på 3000... fynd någon?
Postad 13 oktober 2009 - 20:34
Postad 13 oktober 2009 - 20:41
Haha ringde dem för ett par månader sen och prutade på 2 Fast & 2 Furius men dem stenhårda 99kr
så jag beställde den ifrån inet istället, bra timming, nu har jag alla titlar jag vill ha.
Blir ju lite småsugen på denna, den andra EP35 gick väll för en 5-6000 denna har ju heltklart endel intressanta titlar.
då hade jag tur, köpte en EP35a för 1900 för en vecka sedan på tradera, klart mkt bättre än min gamla E1a...
Postad 14 oktober 2009 - 10:31
Alexander revisited/ The fi...
Troy/ S.E.
Superman returns
Nip/ Tuck Säsong 4
Cooper Alice: Live at Montr...
Skeleton key
Eldstorm
Postad 16 oktober 2009 - 05:51
Har en Toshiba hd-ep10 + 35filmer till salu!
http://www.tradera.c...uktion_99831437
Bara 2 dagar kvar och priset ligger på bara 1200:-!! Ingen som är sugen?
Postad 19 oktober 2009 - 20:34
http://www.tradera.c...ktion_100733034

http://www.tradera.c...ktion_100733050

http://www.tradera.c...ktion_100733080

Måste vara några öst-stats kopior.
Mvh M
Postad 19 oktober 2009 - 21:14
var också sugen på dem, tills jag såg att du var inne och budade - då insåg jag att det var rätt lönlöstHur äkta tror ni dessa 3 titlar är?
[...]
Mvh M

särskilt The Last Man, som jag aldrig hade hört talas om öht.
ska vi gissa på HD-upplösning pressad på DVD? säljaren hade ju även ngn DVD som såg väldigt fishy ut...
Postad 19 oktober 2009 - 21:26
Hur äkta tror ni dessa 3 titlar är?
...
Mvh M
var också sugen på dem, tills jag såg att du var inne och budade - då insåg jag att det var rätt lönlöst
särskilt The Last Man, som jag aldrig hade hört talas om öht.
ska vi gissa på HD-upplösning pressad på DVD? säljaren hade ju även ngn DVD som såg väldigt fishy ut...
Blev också rätt förvånad. Men jag hade nog i först hand gissat på Asien-kopior, då det är den typen av omslag.
En sak som är skum med "The Last Man", är ju nämligen att bilderna på omslaget är från "Breach"!!
Undrar om det verkligen är nåt HD på överhuvudtaget...
Postad 20 oktober 2009 - 13:48
Postad 20 oktober 2009 - 15:25

Postad 20 oktober 2009 - 15:57
"Auktionen du försöker visa har stängts ner och är inte längre tillgänglig" undrar varför
Fick mail av säljaren att auktionen stängts ner pga tt det var kopior. Dock var han inte intresserad av att sälja dem till mig för en rimlig penga, konstigt

Ha de gött. M
Postad 27 oktober 2009 - 13:31
Postad 27 oktober 2009 - 15:26
Är inte så insatt i just HDDVD men jag såg att xploitedcinema verkar ha ett gäng kvar... dock inte speciellt billiga kanske men ev. finns det nåt som nån söker...
En hel del av återstående sortiment finns mkt billigare via deras Ebay sida, har själv köpt en del därifrån.
http://shop.ebay.com...k...=&_osacat=0
Postad 30 oktober 2009 - 12:21
Postad 20 november 2009 - 22:17
skulle köpa ps i love you men man fick bara köpa en men lyckades inte köpa någon då det vart något fel o det stod att antalet får inte överstiga noll..... jippi, svårt att beställa då!
jaja, vart 16 filmer i varje fall, 26 kronor per film ink frakt!
Postad 21 november 2009 - 17:27

Postad 19 april 2010 - 14:43
coooolaste dealen på hd-dvd fronten bör ju vara dessa kan jag tro:
Lord of the rings trilogy på HD-DVD......bara att buda
http://www.tradera.c...40185_111296540
Dom är fake , peter jackson ville till början släppa dem till HD DVD, men hann aldrig innan HD DVD gick i graven.
Så Peter jackson fick göra om det till Bluray. Så de är aldrig släppt till HD DVD. De är säkert made in thailand eller ryssland.
Postad 19 april 2010 - 16:13
Postad 19 april 2010 - 20:02
Postad 01 maj 2010 - 11:38
Rambo: First Blood (HD DVD), 125:-
Rambo 3 (HD DVD), 125:-
Rumor Has It... (HD DVD), 119:-
Jarhead (HD DVD), 125:-
Matrix Reloaded (HD DVD), 125:-
Postad 01 maj 2010 - 15:34
De har dolt det väl, men Discshop har tydligen ett par HD-DVDer kvar...
Rambo: First Blood (HD DVD),,, 125:-
Rambo 3 (HD DVD),,, 125:-
Rumor Has It... (HD DVD),,, 119:-
Jarhead (HD DVD),,, 125:-
Matrix Reloaded (HD DVD),,, 125:-
Var ju inget speciellt bra priser dock. Men jag köpte deras sista Robbie Williams HD DVD för 75 kr.

Även Ginza har en del kvar.
Redigerat av HD-Ready, 01 maj 2010 - 15:37.
Postad 01 maj 2010 - 17:26
Var ju inget speciellt bra priser dock. Men jag köpte deras sista Robbie Williams HD DVD för 75 kr.
Även Ginza har en del kvar.
Förvisso, men Rambo-titlarna är ju annars väldigt svåra att få tag på nu, så att det jämnar ju ut det hela. Jaha, när fanns den senast då?
Jo, men Ginzas utbud är ju dock lite lättare att hålla koll på

Postad 01 maj 2010 - 17:47
Förvisso, men Rambo-titlarna är ju annars väldigt svåra att få tag på nu, så att det jämnar ju ut det hela. Jaha, när fanns den senast då?
Vem, Rambo eller Robbie?

Robbie beställde jag igår. Fanns 1 kvar i lager då. Som jämförelse tar de 389 kronor för blu-rayen!

Rambo kanske är lite svårare om man vill ha tag på en NY och SVENSK utgåva, men annars är det väl inga problem. Själv köpte jag den franska boxen och den var inte direkt billig heller...
U2: Rattle & Hum $7,97 AUD
Redigerat av HD-Ready, 01 maj 2010 - 18:00.
Postad 02 maj 2010 - 17:00

Postad 02 maj 2010 - 17:09
Vem, Rambo eller Robbie?
![]()
Robbie beställde jag igår. Fanns 1 kvar i lager då. Som jämförelse tar de 389 kronor för blu-rayen!![]()
Rambo kanske är lite svårare om man vill ha tag på en NY och SVENSK utgåva, men annars är det väl inga problem. Själv köpte jag den franska boxen och den var inte direkt billig heller...
U2: Rattle & Hum $7,97 AUD
Japp, Robbie menade jag. Ok!
Jo, det var i första hand ny/inplastad och svensk utgåva. Inte jätteofta man ser begagnade svenska utgåvor heller för den delen, även om det har hänt. Tycker Sandrews svenska utgåvor var mycket fina, de Studio Canal-titlar som Universal tog hand om är ju nordiska utgåvor med engelsk text på baksidan. Inte lika fint. Då Universal numera ensamt sköter Studio Canal-utgivningen i Sverige så ser ju de motsvarande BD-utgåvorna mkt annorlunda ut.
Postad 02 maj 2010 - 22:50
Jo, det var i första hand ny/inplastad och svensk utgåva. Inte jätteofta man ser begagnade svenska utgåvor heller för den delen, även om det har hänt. Tycker Sandrews svenska utgåvor var mycket fina, de Studio Canal-titlar som Universal tog hand om är ju nordiska utgåvor med engelsk text på baksidan. Inte lika fint. Då Universal numera ensamt sköter Studio Canal-utgivningen i Sverige så ser ju de motsvarande BD-utgåvorna mkt annorlunda ut.
Ja hade jag inte redan haft boxen aå hade jag säkert beställt dessa för 125 kr/st. För ett par år sedan hade man jublat högt åt dessa priser, det är bara att man blivit lite bortskämd sedan dess med alla billiga "klipp".
Men nu får någon annan chansen istället.

Postad 04 maj 2010 - 13:04
De har dolt det väl, men Discshop har tydligen ett par HD-DVDer kvar...
Rambo: First Blood (HD DVD),, 125:-
Rambo 3 (HD DVD),, 125:-
Rumor Has It... (HD DVD),, 119:-
Jarhead (HD DVD),, 125:-
Matrix Reloaded (HD DVD),, 125:-
Nu är alla borta, förutom 3 ex kvar av Matrix Reloaded som jag ändå inte kan förstå att någon är villig att betala 125 riksdaler för, ty det är ju en riktig skitfilm. Det är ju förvisso Rambo III också för den delen.
Jag gissar hursom att det kommer att dyka upp en massa dyra Rambo-ex på Tradera inom kort...
Postad 04 maj 2010 - 14:55
Postad 04 maj 2010 - 17:13
Om de nu verkligen hade filmerna... Klantarna på Discshop skickade mig Robbie Williams på DVD istället för HD DVD. Inte första gången det händer precis... Ska bli intressant att se vad de skickar för ersättningsfilm denna gången, jag kan sätta nåt på att det blir samma DVD igen (den varianten har vi också varit med om förut). <suck>
Hm, ja jag var i och för sig lite orolig att det var nån sån miss eftersom de plötsligt försvann... jag beställde ju i söndags men fick inget idag så kanske mina misstankar var befogade då med tanke på vad som hände dig.
Har för övrigt också råkat ut för deras klantigheter i annat sammanhang. Beställde säsong 2 av Star Trek TOS Remastered på BD och fick den ömtåliga slipcasen helt sönderrepad (typ metallfolie) då de skickar i ovadderad kartong. Bad om att få en ny skickad till mig men då i vadderat kuvert (slipcasen var inte omplastad, bara plastcasen). Trots att jag förklarade allt väldigt tydligt och hon bekräftade så fick jag istället den senaste biofilmen Star Trek på BD (som jag redan hade) invadderad i bubbelplast. Hur de kan göra det när det är en vanlig standardcase som dessutom är inplastad, det förstår jag inte riktigt. Ringde de igen och jag fick iallafall behålla filmen vilken jag sålde på Tradera och fick lite extrapengar.
Efter det så skickade de rätt produkt, men den här gången hade de glömt att vaddera! Så jag var med andra ord tillbaka på ruta ett. Gav upp där, eftersom jag inte orka skicka tillbaka en gång till...
Redigerat av DJ Neelix, 04 maj 2010 - 17:15.
Postad 04 maj 2010 - 17:37
Postad 06 maj 2010 - 17:16
här tar man ledigt från forumet under en dag eller 2 å så missar man detta...............
dumma dumma
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar