* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 07 september 2008 - 02:44
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Nu har äntligen THE app kommit. PocketGuitar. Men dessvärre så hängde sig min lur under installationen. Precis innan den var klar så startade den om och man såg det förbannade skitäpplet. Sen fanns det inget att göra än att nollställa skräpet och återställa allt. Jag älskar min lur, helt klart. men s*tan i gatan vad less jag är på att den kan dö titt som tätt. Och då menar jag verkligen dödö. Äpplet lyser och det spelar ingen roll hur många timmar man väntar, kallstartar eller svär. Den är stendöd. Det enda man kan göra är att nollställa den totalt. Jag är så sjukt less på allt strul. Hade det varit någon annan pryl så hade man ju kastat in den för länge sen och spottat och fräst på försäljaren. Men så är det ju så att jag älskar luren i övrigt. När den funkar så är det den finaste lur jag kan tänka mig. Men så svajig som den är så skulle det aldrig falla mig in att peta in überviktig information i den. Jag kan inte lita på den. Jag har köpt galet mycket program, har väl totalt en sex sidor med apps och en fem, sex genvägar. Men det är inget som ska kunna påverka stabiliteten. Apple har godkänt programmen och man kan inte göra alltför tunga apps med deras API. Just för att undvika såna här situationer. De har helt enkelt släppt en rätt så bristfällig programvara som hänger sig i tid och otid. De jag känner upplever samma sak och är rädda varje gång de installerar nåt. Jag har sen den dödde för fyrtionuttionde gången för nån vecka sen bara laddat ner till datorn och installerat därifrån. Men se det hjälpte ju inte. Nu med min drömapplikation PocketGuitar så sket det sig ändå. Det måste ju komma en uppdatering som fixar till alla dessa sunkiga betabuggar.
Jag är rätt gnällig, jag vet. Men jag är så förbannat jäkla less på att den lur som skulle få mig att sluta svära över dysfunktionella och ickefungerande telefoner visar sig vara minst lika sämst som... Nej, det är nog den allra sämstaste någonsin. Ingen lur har dött så våldsamt och ofta som denna. Jag har aldrig behövt nollställa och installera allt från början. Aldrig någonsin, förutom med just den här. Nu står den och kör in en säkerhetskopia från tidigare idag då den återigen dog och blottade fuläpplet. Och apps för en ... tror det är en 700 mb eller så ska inte ta två och en halv timma att peta in. Inte från en säkerhetskopia. Det går ju snabbare att skriva och kompilera om ett program från scratch.
Ja, jag är bitter.
Postad 07 september 2008 - 03:02
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Förresten... är det fler än jag som känner sig som en femåring på julafton inför releasen av firmware 2.1... vaaad skall den innehålla?... vaaad skall den fixa?... vaaad skall den förbättra? Om det ens blir någon! Kanske Steve J meddelar något under tisdagens "new iPod nano release!" http://www.macrumors...idden-features/Jorå lite nyfiken är man allt
Postad 07 september 2008 - 09:37
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
... Det enda man kan göra är att nollställa den totalt. Jag är så sjukt less på allt strul. Hade det varit någon annan pryl så hade man ju kastat in den för länge sen och spottat och fräst på försäljaren. Men så är det ju så att jag älskar luren i övrigt. När den funkar så är det den finaste lur jag kan tänka mig. Men så svajig som den är så skulle det aldrig falla mig in att peta in überviktig information i den. ...
Ja, jag är bitter.
Tyvärr så förstår jag helt vad du menar, och delar i stort dina känslor. Men telefon crashar inte hela tiden, men applikationerna levar ett helt eget liv: Ena dagen är de installlerat, nästa är de borta. Den här JÄ*LA synken med Itunes funkar jo lika stabilt som ett rysk inrikesflyg på 80-talet :-( Har "Lockbox installerat för att hålla koll på alla mina lösenord, men vafan är det för ide, om de är borta varje gång jag behöver de? Igår kväll så sa App Store att det fanns uppdateringar till Labyrinth och Texas HoldEm. Ber den hämta uppdateringen, men efter ett tag säger den att installationen skall färdigställas via Itunes. OK, kopplar upp för synk. Itunes konstaterar (för 2000 gången) att det finns material i telefonen som inte finns i Itunes... "Synka eller dö", typ, ni vet vad jag menar. Synkar, och sedan är applikationerna borta!!! Downloader Labyrinth till Itunes på nytt, men den kan inte installeras, grundet "Unknown Error" - Det är SÅ fuc... up! Less blir man ... Less! Men vafan skall man göra, Iphonen är jo störtskön... när den funkar
Postad 07 september 2008 - 10:20
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
http://www.macrumors...idden-features/
Jorå lite nyfiken är man allt
Oj oj... där ser man! Ett schysst rykte helt klart! Kan man se detta live någonstans på nätet? Sist när iPhone 3G presenterades så höll jag mig uppdaterad via en journalist på Aftonbladet.se... sen fick man se showen dagen efter eller nåt sånt. Hade varit nice att "vara med" live!! Äpplet lyser och det spelar ingen roll hur många timmar man väntar, kallstartar eller svär. Den är stendöd. Det enda man kan göra är att nollställa den totalt. Jag är så
Låter inget vidare... har själv haft en del kraschar när jag installerat nya apps... men vid omstart har äpplet lyst i max 10 minuter och sen har telefonen gått igång igen! Apropå kraschar så har mitt labyrinth slutat fungera!! Vi får hoppas på en stabilare lur efter tisdag!
Postad 07 september 2008 - 11:40
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Nån som kör smartphone sim till sin iphone 3g och kan berätta hur det funkar?
Lite nojjig över det hela att den byter imei på luren. Är det något som kan få den att bli permanent skadad? Tänkte ju bara använda detta tills software unlock kommer.
Postad 07 september 2008 - 12:13
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nån som kör smartphone sim till sin iphone 3g och kan berätta hur det funkar?
Lite nojjig över det hela att den byter imei på luren. Är det något som kan få den att bli permanent skadad? Tänkte ju bara använda detta tills software unlock kommer.
Jag och fler andra kör Rebelsim med stor framgång. Funkar i stort hur bra som helst! Dock så fungerar det inte med telenors 3G simkort av lite äldre datum. Väntar fortfarande på att testa om det funkar med nya kort! Jag kan inte säga hur andra "smart sim / turbo sim / vafan de nu heter" fungerar, men Rebelsim byter inte ut ditt IMEI nummer. Därmed är det inte heller olagligt! Och nej, det kan inte skada telefonen, då ingenting modifieras i telefonen, varken i hardware eller mjukvaran. Jag har köpt hem ett gäng med Rebel, som jag kränger privat, så jag kanske inte är den mest objektiva i debatten. Dock så skulle jag jo aldrig reklamera får kortet om det in håll måttet, det ger jo bara mig problem! Om du är intresserat av ett kort, så kan du jo skicka ett PM. Då kan du ha kortet imorgon  Vet att fler andra andra här på tråden kör Rebelsim med stor framgång också, de kanske kan ställa sig bak vad jag säger...
Postad 07 september 2008 - 16:00
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Oj oj... där ser man! Ett schysst rykte helt klart! Kan man se detta live någonstans på nätet? Sist när iPhone 3G
Yes väldigt man får se på Tisdag vad som sägs, ryktes update: http://www.macrumors...-september-9th/Apple verkar slå på stort. Ska bli verkligt kul att se vad iTunes 8 levererar. Sen att Apple sagt till reportrar att: "We've heard a few more reports of Apple telling reporters that this event will be a "big deal" and urging them to come." låter ju lovande. Själv väntar jag på Apples nya Macbook/Macbook Pro som verkar ska få Macbook Airs design, hoppas verkligen de presenterar något om dom på Tisdag och inte bara nya iPods. Sen såklart hoppas man ju att dom släpper firmware 2.1 samtidigt som iTunes 8, känns lite upplagt för det och förhoppningsvis några bra nyheter
Postad 07 september 2008 - 16:20
Unregistered31523d77
-
Unregistered31523d77
-
Användare
-
-
126 inlägg
Börjar bli riktigt trött på alla crasher, där äpplet bara kommer fram i skärmen, bara till att restora hela telefonen. Eller finns det någon annan lösning istället för att behöva formatera om hela luren, tar ju timmar....
Postad 07 september 2008 - 17:57
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Själv väntar jag på Apples nya Macbook/Macbook Pro som verkar ska få Macbook Airs design, hoppas verkligen de presenterar något om dom på Tisdag och inte bara nya iPods.
Hmm... efter att ha fått en iphone, är jag helt sålt, och klar till att lägga 16 års Windows hängivenhet bak mig, och skaffa en Macbook Pro  ... Men man kanske skall vänta lite och se om det kommer en ny. Vad säger rykten om det? (sorry, jag vet att det är fel tråd, men vi har det jo så hemtrevligt här ;-)
Postad 07 september 2008 - 18:01
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Hmm... efter att ha fått en iphone, är jag helt sålt, och klar till att lägga 16 års Windows hängivenhet bak mig, och skaffa en Macbook Pro ... Men man kanske skall vänta lite och se om det kommer en ny. Vad säger rykten om det? (sorry, jag vet att det är fel tråd, men vi har det jo så hemtrevligt här ;-)
Vänta lite, statistiken säger att det kan komma en snart. Dessutom håller Apple en Special Event på den 9:e för att presentera nya prylar, dock antagligen iPods.
Postad 07 september 2008 - 23:14
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Äpplet lyser och det spelar ingen roll hur många timmar man väntar, kallstartar eller svär. Den är stendöd. Det enda man kan göra är att nollställa den totalt. Jag är så sjukt less på allt strul.
Nu står den och kör in en säkerhetskopia från tidigare idag då den återigen dog och blottade fuläpplet.
Börjar bli riktigt trött på alla crasher, där äpplet bara kommer fram i skärmen, bara till att restora hela telefonen. Eller finns det någon annan lösning istället för att behöva formatera om hela luren, tar ju timmar....
Testa att inte använda er av backup:en efter att ni återställt. Kan vara något i den som spökar. Hade problem med extremt ostabil mjukvara och många kraschar på min iPhone 2G och fick återställa hela tiden. Fick tipset av någon att testa att göra en ny iPhone-användare och inte använda min backup, och det hjälpte verkligen! Hade inte några som helst liknande problem efter det.
Postad 08 september 2008 - 01:56
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Hmm... efter att ha fått en iphone, är jag helt sålt, och klar till att lägga 16 års Windows hängivenhet bak mig, och skaffa en Macbook Pro ... Men man kanske skall vänta lite och se om det kommer en ny. Vad säger rykten om det? (sorry, jag vet att det är fel tråd, men vi har det jo så hemtrevligt här ;-)
Ryktet som gick tidigare sa September, men efter det har man hört "Before the Holidays" vad det nu innebär. Jag hoppas verkligen att Apple presenterar dom nu på Tisdag iaf så man får veta nyheterna och specarna. Det verkar iaf ska vara Macbook Air design och glas trackpad med touch funktioner som du har i din iPhone. Jag är i exakt samma läge som dig och ska precis byta till Mac och tvingas vänta på nya Macbook Pro. Riktigt trist då man blev erbjuden att köpa en helt ny Macbook Pro 15" för 13k Angående att gå från Microsoft/Windows så har jag börjat med att köpa en iPhone nu som jag är tok nöjd med. Sen kör jag även Mac OSX Leopard 10.5.4 på min PC nu och trivs med världens bästa OS. Så PCn kan jag ha kvar en stund till men bärbaren byts snart ut mot en Macbook Pro och sen lär väl stationära PCn bytas mot en Mac Pro någon gång. Windows Home Servern vettefan den blir man nog tvungen att ha kvar ett tag.
Postad 08 september 2008 - 16:01
Kungagravar i Mesopotamien
-
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
En fråga till er alla: Av olika anledningar är vi tvungna att ha fasta IP-nummer på våra datorer på jobbet. Och det fungerade bra ända tills vi skaffade iPhone 3G som, såvitt jag kan bedöma, bara använder DHCP. Detta innebär att telefonerna kan "sno" de fasta IP-numren på Airporten om datoranvändaren loggar på senare. Hur kommer man runt detta, kära forummedlemmar?Edit: Problemet löst.
Redigerat av Kungagravar i Mesopotamien, 08 september 2008 - 16:04.
Postad 08 september 2008 - 16:07
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
En fråga till er alla: Av olika anledningar är vi tvungna att ha fasta IP-nummer på våra datorer på jobbet. Och det fungerade bra ända tills vi skaffade iPhone 3G som, såvitt jag kan bedöma, bara använder DHCP. Detta innebär att telefonerna kan "sno" de fasta IP-numren på Airporten om datoranvändaren loggar på senare.
Hur kommer man runt detta, kära forummedlemmar?
Ja, enklaste sättet är nog att använda fast ip på Iphonen också: Settings - Wifi - Klick på den blå pilen - Static. Här kan du sätta din fasta ip address. Sen förstår jag inte riktigt vad som är problemet från början. Om nätet är korrekt konfigurerat för bara fast ip'n, så skall du jo inte få tilldelat någon DHCP ip alls... /J
Postad 08 september 2008 - 16:08
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
En fråga till er alla: Av olika anledningar är vi tvungna att ha fasta IP-nummer på våra datorer på jobbet. Och det fungerade bra ända tills vi skaffade iPhone 3G som, såvitt jag kan bedöma, bara använder DHCP. Detta innebär att telefonerna kan "sno" de fasta IP-numren på Airporten om datoranvändaren loggar på senare.
Hur kommer man runt detta, kära forummedlemmar?
Edit: Problemet löst.
I god forumsed så kan det ju vara bra att berätta hur man löst problemet om andra stöter på samma problem och söker efter svar  . Men hur som helst, så kan man ställa in statiskt ip-nummer. Välj bara nätet i fråga och tryck på static, två knappar bort från DHCP.
Postad 08 september 2008 - 17:32
-
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
I god forumsed så kan det ju vara bra att berätta hur man löst problemet om andra stöter på samma problem och söker efter svar .
Förlåt, det var lite väl respektlöst av mig att inte redogöra för lösningen! "Mannen i vit rock" som sköter våra datorer berättar att man kan sätta en "range" som Airport delar ut dynamiska nummer ifrån. Voilà, sätter man den rangen utanför de fasta numren så är problemet löst! Eller så gör man som ni föreslår och väljer Statisk-fliken (vilket vi givetvis borde hittat i frustrationen).
Postad 08 september 2008 - 17:38
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Förlåt, det var lite väl respektlöst av mig att inte redogöra för lösningen!
"Mannen i vit rock" som sköter våra datorer berättar att man kan sätta en "range" som Airport delar ut dynamiska nummer ifrån. Voilà, sätter man den rangen utanför de fasta numren så är problemet löst!
Eller så gör man som ni föreslår och väljer Statisk-fliken (vilket vi givetvis borde hittat i frustrationen).
Det är ingen fara, bara hänt mig så många gånger att man hittar folk som har samma problem som en själv på forum och sedan skriver de helt plötsligt att de löst det och så hittar man själv inga svar. Intressant dock att ni hittade en annan lösning. Kan vara bra att lägga på minnet  !
Postad 08 september 2008 - 17:50
luncano
-
luncano
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Funderar på att köpa en invinsible shield till min iphone. Blir det fortfarande samma respons på och känner man någon skillnad när man navigerar på skärmen?
Postad 08 september 2008 - 18:13
myran79
-
myran79
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Måste berätta om en sak som hände mig igår...
Låg och hade det jävligt gott i ett varmt bad efter en tur på hojen och självklart tappar jag telefonen i badet... känner ju direkt att jag just kasta ett par tusen i badvattnet.. så jag torka av den blåste i alla hål jag hitta och la den i ugnen i 50-60 grader i 24 timmar..
Och idag när jag slog igång den så funkar allt bra, det trodde jag inte.
Postad 08 september 2008 - 18:39
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Låg och hade det jävligt gott i ett varmt bad efter en tur på hojen och självklart tappar jag telefonen i badet.
Berätta exakt HUR du lyckades tappa din lur i badet?  Tur att den klarade sig... även om tipset att lägga den i ugnen lät drastiskt!
Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 08 september 2008 - 18:43.
Postad 08 september 2008 - 18:44
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Låg och hade det jävligt gott i ett varmt bad efter en tur på hojen och självklart tappar jag telefonen i badet... känner ju direkt att jag just kasta ett par tusen i badvattnet.. så jag torka av den blåste i alla hål jag hitta och la den i ugnen i 50-60 grader i 24 timmar..
Och idag när jag slog igång den så funkar allt bra, det trodde jag inte. 
Sicken ###### tur du har då! =) Själv vågar jag inte ta med min iPhone in på toa när jag duschar eller badar. Är så förbannat rädd att den ska bli fuktskadad:P Enda gången den får följa med är när man ska på dass. Vem behöver en dassbok när man har hela internet i handen?
Postad 08 september 2008 - 19:15
myran79
-
myran79
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Berätta exakt HUR du lyckades tappa din lur i badet? Tur att den klarade sig... även om tipset att lägga den i ugnen lät drastiskt!
Vete fan hur jag lyckades men jag blev väl fuktig om händerna och så föll den..  Jag har hört om folk som lyckats med det tidigare, ungen alltså så jag tog det "säkra" för det osäkra.. verkar ju varit ett bra drag. Sicken ###### tur du har då! =) Själv vågar jag inte ta med min iPhone in på toa när jag duschar eller badar. Är så förbannat rädd att den ska bli fuktskadad:P Enda gången den får följa med är när man ska på dass. Vem behöver en dassbok när man har hela internet i handen?
Duschen skulle jag rekomenderar att du skippar men ett bad och lite surfing är ju jävligt trevligt.
Postad 08 september 2008 - 19:16
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
I vilka länder finns Iphone att köpa utan abb krav, Italien kanske, har ett svagt minne att det är så.
Mina föräldrar ska dit, så jag tänkte ge dom ett litet uppdrag, men jag kan inte hitta nått på nätet var man kan köpa dom och om det funkar .
"Edit" jag sökte och fann en del i forumet ju :=))
Redigerat av Unregisteredd2619a18, 08 september 2008 - 19:20.
Postad 08 september 2008 - 19:47
Unregistered31523d77
-
Unregistered31523d77
-
Användare
-
-
126 inlägg
Springer runt med min iphone i Senas ultraslim fodral hela tiden, men det hade ju inte hjälp i vatten hehe
Har förövrigt ett par svarta slim fodral över ifall ngn är intresserad pma isåfall.
Postad 08 september 2008 - 19:52
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Tycker den verkar tåla en del fukt, har haft min med ut på älgjakten. Det fina är att den inte har några knappar där fukt/blod kan komma in, och lätt att torka av blir den ju också
Postad 08 september 2008 - 20:19
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
I vilka länder finns Iphone att köpa utan abb krav, Italien kanske, har ett svagt minne att det är så.
Ja, bl.a. i Italien. Hela listan av länder som har Iphone finns * här *. Där ser man vilka länder du kan köpa Iphone utan operatörslås, och i vilka du kan "låsa upp" operatörslåset
Postad 09 september 2008 - 10:29
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Idag smäller det. Undrar bara vad som är nytt och vad som förbättrats. 3g-hastigheten och snabb kontaktlista i all ära, men det jag hoppas på i 2.1 är framförallt stabilitet. Bilder, anteckningar och andra viktiga saker har gått förlorat alltför många gånger när fuläpplet visat sitt fula nylle.
Postad 09 september 2008 - 10:36
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Idag smäller det. Undrar bara vad som är nytt och vad som förbättrats. 3g-hastigheten och snabb kontaktlista i all ära, men det jag hoppas på i 2.1 är framförallt stabilitet. Bilder, anteckningar och andra viktiga saker har gått förlorat alltför många gånger när fuläpplet visat sitt fula nylle.
Om vi nu ens vågar hoppas på en iPhone-uppdatering idag. Men det borde ju vara något stort då de har hyrt en större lokal än vanligt!
Postad 09 september 2008 - 11:41
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Ja, bl.a. i Italien.
Hela listan av länder som har Iphone finns * här *.
Där ser man vilka länder du kan köpa Iphone utan operatörslås, och i vilka du kan "låsa upp" operatörslåset 
gott, ska kolla detta. hade du köpt din i italien, vet du isåfall hur det är med garantin?
Postad 09 september 2008 - 12:07
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
gott, ska kolla detta.
hade du köpt din i italien, vet du isåfall hur det är med garantin?
Nej, jag har en Telia telefon med sim upplåsning från RebelSim. Funkar bra, och jag har kvar min svenska garanti. Telefonen åkte i asfalten idag på en parkering... Den är hal f... och slet sig upp ur bröstfickan på jacken Den klarade sig OK, men fick fula märken i ena hörnet... Undrar om det går på min svenska garati???
Postad 09 september 2008 - 12:13
Unregistered7298e483
-
Unregistered7298e483
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Postad 09 september 2008 - 12:26
Unregistered7298e483
-
Unregistered7298e483
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Telefonen åkte i asfalten idag på en parkering... Den är hal f... och slet sig upp ur bröstfickan på jacken Den klarade sig OK, men fick fula märken i ena hörnet... Undrar om det går på min svenska garati??? 
Har garantivillkoren framför mig då jag nyss var och köpte en egen lur. Dåliga nyheter antar jag tyvärr: "Garantin omfattar inte: [...] Förslitning eller förändring av varan som är en följd av normal användning av varan" "Telia svarar inte för fel som uppkommit genom: [...] att varan varit utsatt för olyckshändelser eller annan yttre påverkan" Det ser ju onekligen aningen mörkt ut för din del...
Postad 09 september 2008 - 12:34
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har garantivillkoren framför mig då jag nyss var och köpte en egen lur. Dåliga nyheter antar jag tyvärr:
"Garantin omfattar inte: [...] Förslitning eller förändring av varan som är en följd av normal användning av varan"
"Telia svarar inte för fel som uppkommit genom: [...] att varan varit utsatt för olyckshändelser eller annan yttre påverkan"
Det ser ju onekligen aningen mörkt ut för din del... 
Hehe, det är väl en självklarhet att det inte gäller på garantin  Det finns väl ingen garanti i världen som täcker olyckor.. Däremot råder jag "alla" att lägga till en allriskförsäkring på sin hemförsäkring, kostar ca 250:- per år och täcker in i stort sett alla självförvållade olyckor, dock mot en självrisk, såklart
Postad 09 september 2008 - 12:44
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Hehe, det är väl en självklarhet att det inte gäller på garantin Det finns väl ingen garanti i världen som täcker olyckor.. Däremot råder jag "alla" att lägga till en allriskförsäkring på sin hemförsäkring, kostar ca 250:- per år och täcker in i stort sett alla självförvållade olyckor, dock mot en självrisk, såklart 
Kan säga att jag var ganska ironisk, när jag skrev att jag funderade på om garantin täcker eller inte
Postad 09 september 2008 - 14:50
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Nya operatörsinställningar från Telia idag. Hoppas verkligen att 2.1 släpps snart! En sak som är mindre rolig är att det givetvis blir fel när jag ska uppdatera, vi får se hur det löser sig senare.
Postad 09 september 2008 - 14:50
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Kan säga att jag var ganska ironisk, när jag skrev att jag funderade på om garantin täcker eller inte 
va glad att inte glaset sprack, så du var tvungen att köpa en ny/köpa en av försäkringsbolaget.
Postad 09 september 2008 - 15:05
Unregistered2606abe1
-
Unregistered2606abe1
-
Användare
-
-
124 inlägg
Funderar på att köpa en invinsible shield till min iphone. Blir det fortfarande samma respons på och känner man någon skillnad när man navigerar på skärmen?
Blir liten skillnad i känslan men helt klart att rekommendera en invisible shield, behöver man inte bekymra sig om repor.
Postad 09 september 2008 - 18:19
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
För er som vill följa eventuell information om 2.1 http://live.ilounge.com/
Postad 09 september 2008 - 18:53
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
10:48 PT - DM: Let's talk for a minute about the software on the devices. New iPod touch has 2.1 software. If you have a first-generation touch, you can get version 2.1: it's free upgrade from 2.0. If you haven't, it's $9.95 to update from 1.x. The updates are available today. If you have an iPhone, there's a 2.1 software update as well. It's a big update: it fixes lots of bugs: fewer call drops, significantly improved battery life, not as many crashes, backing up to iTunes is "dramatically faster." And some new performance enhancements as well. Free to all iPhone owners, and it'll drop on Friday.
TJUHUUUUUUUU!!!
Postad 09 september 2008 - 18:56
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
10:48 PT - DM: Let's talk for a minute about the software on the devices. New iPod touch has 2.1 software. If you have a first-generation touch, you can get version 2.1: it's free upgrade from 2.0. If you haven't, it's $9.95 to update from 1.x. The updates are available today. If you have an iPhone, there's a 2.1 software update as well. It's a big update: it fixes lots of bugs: fewer call drops, significantly improved battery life, not as many crashes, backing up to iTunes is "dramatically faster." And some new performance enhancements as well. Free to all iPhone owners, and it'll drop on Friday.
TJUHUUUUUUUU!!!
Samt nytt spännande iTunes!
Postad 09 september 2008 - 19:00
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Smart att inte släppa Itunes 8 och nya firmware 2.1 samtidigt... den här gången tänkte de efter innan. Än är det inget sagt om någon form av 3G improvement... men det kanske ingår i det han säger om många buggfixar! Mer batteritid låter ju intressant! Hoppas på någon liten extra funktion/layout också! Följ showen live gör du bäst på den Amerikanska macworld: http://www.macworld....liveupdate.html
Postad 09 september 2008 - 19:04
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Smart att inte släppa Itunes 8 och nya firmware 2.1 samtidigt... den här gången tänkte de efter innan.
Än är det inget sagt om någon form av 3G improvement... men det kanske ingår i det han säger om många buggfixar! Mer batteritid låter ju intressant! Hoppas på någon liten extra funktion/layout också!
Följ showen live gör du bäst på den Amerikanska macworld:
http://www.macworld....liveupdate.html
Genius lär ju vara inbyggt i 2.1 för iPhonen också. Jag följde via Engadget som vanligt. Massa fina bilder  .
Postad 09 september 2008 - 19:13
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
 - Lite besviken är man allt!
Var är de nya heta "hemligheterna" som skulle dyka upp i 2.1?
Var är möjligheten att köra background apps? Kommer jo aldrig att få vettig GPS app, om inte det går!
Var är min nya Macbook Pro?
Och sen ser jag inte riktigt vad som är så fantastisk i nya Itunes, men jag kanske har blivit för gammal för att ta till mig nya features???
Postad 09 september 2008 - 19:17
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Samtidigt är det ju kanon om de fixat de värsta buggarna! Förhoppningsvis så ser vi annat godis i en 2.2 eller nåt inom några veckor! Men jag ropar inte hej förrän jag testat den på fredag!
Postad 09 september 2008 - 19:27
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ingen Copy&Paste nu heller
Postad 09 september 2008 - 19:35
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
vilken besvikelse...
jaja, förhoppningsvis så fixar den 3g "felet" och gör mobilen en aning piggare... men dåligt att de inte säger nått om nån gps funktion, vill ju kunna ha den när man kör till kunder...
jaja, får se på fredag vad 2.1 kan ge... tills dess använder jag jailbreak...
Postad 09 september 2008 - 20:01
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Laddade precis ner itunes 8 från Amerikanska Applesidan! Dålig update på den svenska. Okej... lets roll!
Postad 09 september 2008 - 20:06
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Postad 09 september 2008 - 20:14
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Tipset också att ni nu även kan se videos för de nya produkterna på den amerikanska Apple... inom kort kommer också video från Lets Rock eventet! Yihaaa!
Postad 09 september 2008 - 20:18
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Blir 8:an på svenska även om det står 7.7, har just installerat den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|