Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 22 August 2011 - 10:03
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Men Chucken är ju en finisher, det är ju inte The pillow handed juicer? 
Tycker dock det kan bli kul att höra Sonnen i intervjuer osv inför och under galan.
pillow hands, Anderson höll ju på att bli knockad i rond 1. Ja det är många humor befriade brasilianare som verkligen hatar honom. Det startades en facebook-grupp med folk som ska lyncha honom i brasilien, hans svar var: ”Please, FB nerds, no group has the strength to lynch me. I’m a Republican; we run on neither blood nor oxygen.” Hans hälsning till alla brassar inför helgen var riktigt rolig: ”Going to train in the worst conditions to make this fight even easier. Long story short, Rio on Friday! See you in the streets, turkeys.” Verkar som han har trollat hela Brasilien och lurat alla: sonnen vs brasil
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 22 August 2011 - 10:06.
Postad 22 August 2011 - 10:26
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
pillow hands, Anderson höll ju på att bli knockad i rond 1. Ja det är många humor befriade brasilianare som verkligen hatar honom. Det startades en facebook-grupp med folk som ska lyncha honom i brasilien, hans svar var: ”Please, FB nerds, no group has the strength to lynch me. I’m a Republican; we run on neither blood nor oxygen.”
Hans hälsning till alla brassar inför helgen var riktigt rolig: ”Going to train in the worst conditions to make this fight even easier. Long story short, Rio on Friday! See you in the streets, turkeys.”
Verkar som han har trollat hela Brasilien och lurat alla: sonnen vs brasil
Höll på att bli knockad...  Ja det blir nog skoj det här, om nu folk verkligen bryr sig så hemskt mycket egentligen? Fst brassar har ju ofta kort stubin så man vet ju inte
Postad 25 August 2011 - 21:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kan lova att ni lär höra mitt glädjevrål över hela Sverige om Silva loosar.
Tyvärr känns det som totalt osannolikt.
Vad tror ni om Nog vs Brendan ?
Tror nästan Brendan vinner.
Shogun vs Forrest ?
Känns sjukt svårtippat.
Tycker Shogun borde vinna men .
Postad 26 August 2011 - 06:50
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Kan lova att ni lär höra mitt glädjevrål över hela Sverige om Silva loosar. Tyvärr känns det som totalt osannolikt.
Vad tror ni om Nog vs Brendan ? Tror nästan Brendan vinner.
Shogun vs Forrest ? Känns sjukt svårtippat. Tycker Shogun borde vinna men .
Jag kommer stämma in i glädjevrålet och efter det blir det nog en veckas semester med firande. Vi har sagt vad vi tror ju, men på spelbolagen så verkar både Brendan och Shogun vara ganska stora favoriter. Jag tror båda matcherna blir ganska jämna och det är svårt att välja vinnare. Men som sagt så tror jag på Nog och Shogun.
Postad 26 August 2011 - 11:43
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Och jag kommer stämma in i skönsången. Dags för Japanska anticimex att utrota spindeljäkeln.
Postad 26 August 2011 - 12:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror tyvärr aldrig att de lär hända.. Lika troligt att som att jag vinner 100 mille
Postad 26 August 2011 - 12:24
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Tror tyvärr aldrig att de lär hända.. Lika troligt att som att jag vinner 100 mille
Jag säger som Bon Jovi: Keep the faith
Postad 26 August 2011 - 12:54
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag säger som Bon Jovi: Keep the faith 
ja keep the faith and pray. Det hade varit helt underbart om Anderson förlorar i Brasilien. Såg att Okami endast gav 4 ggr pengarna på expekt, var lite snålt tycker jag.
Postad 26 August 2011 - 13:34
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Postad 27 August 2011 - 07:08
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Bara lite nyfiken, är det någon som tränar MMA själv? Det ska dra igång en nybörjarkurs nu i augusti i Mariestad och jag tänkte hoppa med. Jag är ju både lite fet och lite gammal, men jag tror ändå inte att jag skulle vara helt kass.
jag tränar mma och vi har haft så att inga nybörjare får köra det utan då måste man ha kört i thaiboxningen innan eller bjj sektionen, tror att en nybörjarkurs med helt gröna skulle bli lite för stökigt. dock är träningssättet väldigt bra kompliment till min bjj träning då det är en helt annan sak att försöka grapplas/köra teknik när någon slår på en (: (jag blev ganska nollställd första gången jag körde med slag för man är inte van att få slag mot huvudet medans man försöker köra teknik)
Postad 27 August 2011 - 11:30
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Har varit sugen på att börja med MMA men gillar friheten med att gymma och inte känna någon press på att tävla. Tränade brottning och boxning innan men nu blir det inte så mycket av det heller.
Postad 27 August 2011 - 21:21
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
http://www.youtube.c...p;v=rWNgyW-uREs

"UFC 134: Chael Sonne..." Videoklippet är inte längre tillgängligt. Det beror på att YouTube-kontot som det är associerat med har avslutats på grund av flera anmälningar om intrång i upphovsrätten från tredje part, bland annat
UFC UFC UFC
Vi ber om ursäkt för det.
Trist, nu blev man ju nyfiken på vad den goda Chael sagt den här gången.
Postad 28 August 2011 - 02:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ahhhhh.Its tiiiiiiiiiime
Grymt av NOG..
Men jag var orloig ett tag.
Såg illa ut en stund..
Forrest såg riktigt dålig ut.
Silva ....Han gör så att jag hatar han om möjligt ännu mer..
Sina dj**la clownfasoner.
Ross gjorde en riktigt bra fight.
Tycker nästan han vann ront 1 och 3
Men han är sinnesjukt bra det kan jag tyvärr inte ta ifrån honom .
Nä nu ska jag ta livet av mig ..Farväl 
Skojas bara...Så ni inte blir oroliga på riktigt heh
Edit
Jaja..En tröst iaf att mitt säkra bett gick in ..Tjänade nog 30 spänn heheh
Redigerat av moparman, 28 August 2011 - 04:22.
Postad 28 August 2011 - 07:59
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Bra gala!!
Impad av Nedkov som inte vek ned sig för något.
Schaub kan bli bra om han lär sig att skydda sig bättre...
Pearson vs Barboza var en härlig fight. Grymt impad av båda. Pearson har både bra teknik, cardio och hjärta. Barbozas striking är hur snygg som helst.
Besviken på Griffin. Han såg nästan full ut. Ofokuserad och med dålig balans. Synd för han är en stor favorit för mig.
Silva insåg att Okami var för långsam och gjorde som han ville. Klasskillnad.
Postad 28 August 2011 - 09:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Rousimar Palhares vs Dan Miller var ju nästan den bästa den här galan..
Sjukt underhållande
Postad 28 August 2011 - 20:32
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Forrest såg riktigt dålig ut.
Silva ....Han gör så att jag hatar han om möjligt ännu mer.. Sina dj**la clownfasoner.
Kan bara hålla med om ovanstående... Annars en underhållande gala med grym publik där man matchat, tycker jag, motståndare som passade de brasilianska killarna hyffsat väl...
Postad 28 August 2011 - 22:24
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Postad 28 August 2011 - 22:26
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Postad 29 August 2011 - 00:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jepp han är omänskligt grym. Men jag hatar honom ändå
Postad 31 August 2011 - 21:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Precis hemkommen från en (välbehövlig!) semester så orkar jag inte komma med mer kommentarer än denna:  Fy FAN vad grym Anderson är. Jag återkommer med mer skadeglädje!
Postad 31 August 2011 - 22:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag tyckte väl att det var lite tyst i forat
Postad 01 September 2011 - 06:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Såg en skön videon på Sherdog förresten: http://www.youtube.c...h?v=L32xHNMnJVc Något för Fred2 aka Fred Sonnen?  Återkommer ikväll med intryck från galan, har inte sett alla fighter än.
Postad 01 September 2011 - 07:16
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Såg en skön videon på Sherdog förresten: http://www.youtube.c...h?v=L32xHNMnJVc Något för Fred2 aka Fred Sonnen? 
Återkommer ikväll med intryck från galan, har inte sett alla fighter än.
En riktigt dålig video, anledningen till att han fick en triangel var att Sonnen var trött. Spelade lite på Silva och vann för övrigt, 1.25 var ett bra odds tyckte jag. Okami är lite för dålig på nedtagningar och ingen ko-fighter, om man var lite seriös så förstod man att han skulle få det extremt svårt. Men underbart att Shogun och Big Nog vann enkelt. Men jag tycker att Kenny skulle frågat om historien med moroten och bussen var sann.
Postad 01 September 2011 - 07:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
En riktigt dålig video, anledningen till att han fick en triangel var att Sonnen var trött.
Spelade lite på Silva och vann för övrigt, 1.25 var ett bra odds tyckte jag. Okami är lite för dålig på nedtagningar och ingen ko-fighter, om man var lite seriös så förstod man att han skulle få det extremt svårt.
Men underbart att Shogun och Big Nog vann enkelt. Men jag tycker att Kenny skulle frågat om historien med moroten och bussen var sann.
Hmm? Såg precis videon där Nogs träningskompisar reagerade på hans KO-seger. Så j*vla fint att man nästan blev tårögd.
Postad 01 September 2011 - 10:05
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Hmm?
Såg precis videon där Nogs träningskompisar reagerade på hans KO-seger. Så j*vla fint att man nästan blev tårögd.
Hmm? Ja han om någon var värd en sådan seger.
Postad 01 September 2011 - 10:09
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Idag är det dags för andra passet MMA, med träningsvärken from hell sedan tisdagens pass. Men dra vad kul det var!
Åtta stycken är vi i nybörjarkursen och speciellt stökigt var det inte. Känns som att det är helt rätt träningsform för mig, detta och löpning.
Någon som har tips på var man kan skaffa bra grejer till bra pris? Har hittat fightgear.se och jabb.se, men det kanske finns bättre sidor?
Postad 01 September 2011 - 10:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hmm?
Ja han om någon var värd en sådan seger.
Ja alltså jag undrade vilken historia med moroten det gällde?
Postad 01 September 2011 - 10:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
"I was in Las Vegas when the Nogueira brothers first touched down in America. There was a bus, this is a true story. There was a bus that pulled up to a red light, and Little Nog tried to feed it a carrot, while Big Nog was petting it. He thought it was a horse.
"This really happened. He tried to feed a bus a carrot, and now you're telling me this country has computers? I didn't know that!"
Postad 01 September 2011 - 11:37
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
"I was in Las Vegas when the Nogueira brothers first touched down in America. There was a bus, this is a true story. There was a bus that pulled up to a red light, and Little Nog tried to feed it a carrot, while Big Nog was petting it. He thought it was a horse.
"This really happened. He tried to feed a bus a carrot, and now you're telling me this country has computers? I didn't know that!"
hahaha, förstår att han stannade hemma. Är nog inte alla som uppskattar den typen av humor.
Postad 01 September 2011 - 12:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ah, Sonnen såklart  Jag tycker nog hans snack om St Pierre var roligare! Men det kan ha lite att göra med att jag gillar Nog och av någon anledning inte gillar när man driver med de tre heliga Pridegudarna (Fedor, Nog och CroCop). Särskilt inte en kille som klappar såfort han ens ser en sånhär: 
Redigerat av Kamui, 01 September 2011 - 12:37.
Postad 02 September 2011 - 06:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Någon mer som tittar på 24/7 inför Mayweather-fighten? Produktionen är precis lika grym som vanligt och Ortiz har redan börjat gå mig på nerverna. Höstens största fight. Det ska bli skönt att se PBF täppa till truten på Ortiz. Äntligen Floyd igen!
Postad 02 September 2011 - 07:04
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon mer som tittar på 24/7 inför Mayweather-fighten? Produktionen är precis lika grym som vanligt och Ortiz har redan börjat gå mig på nerverna. Höstens största fight. Det ska bli skönt att se PBF täppa till truten på Ortiz. Äntligen Floyd igen!
Nä, men jag ska se dom till helgen (det har väl gått 2 st?). Gillar inte PBF, men det blir säkert en enkel match för honom.
Postad 02 September 2011 - 07:27
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Då har du något att se fram emot, familjen Mayweather är i sitt absoluta esse i första avsnittet (särskilt Floyd Sr i vanlig ordning).  Men om man ogillar dom kanske det kan bli lite i värsta laget. Jag har bara sett ett avsnitt än så länge, visste inte att det har gått två.
Postad 02 September 2011 - 13:42
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Postad 02 September 2011 - 15:17
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
HBO:s (fantastiska) inför-program som de kör för att haussa fighter. Nu är det Floyd Mayweather - Victor Ortiz som fått denna behandling. UFC har på ett mindre lyckat sätt försökt kopiera konceptet rakt av med sina Primetime-program. Men det kommer säkert bli helt ok med tiden också, HBO har ju haft lite längre tid på sig att finslipa konceptet. Bara man slipper torrbollen GSP i Primetime.
Postad 02 September 2011 - 15:29
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Bara man slipper torrbollen GSP i Primetime. 
Postad 02 September 2011 - 15:49
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Heh, nämnde jag att jag inte direkt gillar St Pierre?
Postad 02 September 2011 - 16:00
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Tyvärr är inte realismen alltid sådan att just den du hatar, kommer att förlora Floyd verkar ha mött sin överman då han tidigare haft en hel del problem och blivit "rockad, nästan golvad" och massvis med scener ifrån detta finns på youtube samt uttalade från expertkommentatorer) ifrån SOUTHPAWS-boxare. Ortiz har bland den högsta styrkan på den ungefärliga snabbaste hastigheten bland southpaws. Så fort det blir närkamp så tror jag att floyd springer eftersom han kan bli knockad på bara 1 slag Jag tror följande: Floyd vinner 5 ronder tekniskt enkelt, blir knockad i 6tte
Postad 02 September 2011 - 16:14
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det där talar ju emot i princip varenda PBF-fight genom tiderna. Länka klippen du pratar om! Floyd är ju en mästare på att läsa sina motståndare, ska du vinna över honom så ska du störa honom tidigt (vilket Zab till viss del gjorde), har han läst av dig så är det klippt. Kolla gärna Judah-fighten så får du se vad som hände när Floyd läst av en prime Judah, det var slakt även mot en grym southpaw. Men visst har du rätt i att om någon ska slå honom så är det en southpaw pga fördelarna de har mot philly shell... På dig låter det ju som att han varit utklassad tidigare vilket knappast stämmer. Ska någon slå honom så är det Manny, men jag tror inte han fixar det för han kommer inte komma åt Floyd IMO.
Postad 04 September 2011 - 20:35
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Bigfoot har humor trots att han verkar lika trög som Frankensteins monster, han slänger iväg en syrlig kommentar till Sonnen på Twitter:
"Sonnench: I will be doing a seminar at Team Quest in Redding. Ca. at sept. 11th at 9:30 am. All are welcome. Join in. or just watch."
"Bigfootsilva @Sonnench you will show how to get out of triangle?"
Postad 04 September 2011 - 21:21
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Bigfoot har humor trots att han verkar lika trög som Frankensteins monster, han slänger iväg en syrlig kommentar till Sonnen på Twitter:
"Sonnench: I will be doing a seminar at Team Quest in Redding. Ca. at sept. 11th at 9:30 am. All are welcome. Join in. or just watch."
"Bigfootsilva @Sonnench you will show how to get out of triangle?"
Haha ja jag garvade högt när jag såg den
Postad 05 September 2011 - 23:08
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Postad 06 September 2011 - 06:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kul! Kos är ju kul, men jag hoppas inte detta är Hughes sista fight - risken är ju att han inte vinner den här och jag vill helst att han avslutar med vinst. Om fighten blir av alltså.
Postad 06 September 2011 - 06:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kos blir verkligen en utmaning för Hughes.
Jag är tveksam till att han lär ha nån större chans att vinna.
Postad 06 September 2011 - 21:06
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Oj oj. Overeem har visst signat med UFC och ska möta Lesnar 30 December.
Tung skit!
Postad 06 September 2011 - 21:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det här blir spännande! Jag tror Overeem tar det men man vet ju aldrig, det kan mycket väl bli som Lesnar-Mir II om Brock är i toppslag.
Postad 06 September 2011 - 22:33
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Han nekade visst att ta vinnaren av Velasquez vs Dos Santos samt att han inte kommer att kunna fightas i K1 längre. Mycket överraskande minsann.
Postad 07 September 2011 - 08:12
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Oj oj. Overeem har visst signat med UFC och ska möta Lesnar 30 December.
Tung skit!
The return of the King! Jag tror (och hoppas) verkligen på att Lesnar tar Overeem. Antagligen på marken. Riktigt spännande match lär det bli.
Postad 07 September 2011 - 14:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Inte alls oväntat att Reem skulle komma till UFC.
Däremot trode jag inte att han skulle få möta Lesnar.
Intressant..
Dock har jag tappat allt hopp om Lesnar.
Han vinner aldrig.
Postad 07 September 2011 - 15:21
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Inte alls oväntat att Reem skulle komma till UFC. Däremot trode jag inte att han skulle få möta Lesnar.
Intressant..
Dock har jag tappat allt hopp om Lesnar. Han vinner aldrig.
Fighten blir intressant, som jag sa så tror jag på något av följande: 1. Reem-Duffee, snabb och brutal KO för Reem. (75% chans) 2. Lesnar-Mir II, Lesnar kontrollerar och stänger försök till bjj samtidigt som han bankar på Reem. (25 % chans/risk) Det borde ju, men tanke på dessa herrars cardio ta slut ganska snabbt. Jag ser fram emot detta iaf! Har Brock skägget är hans chanser större!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|