Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 01 October 2009 - 17:42

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
utan push-funktion dock och då faller liksom hela vitsen

Postad 01 October 2009 - 23:08

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

utan push-funktion dock och då faller liksom hela vitsen

Nja, Push är väl ändå inte hela vitsen med iPhone? ;)

Postad 01 October 2009 - 23:15

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Du vill att MMS ska fungera va? När du kopplar in telefonen så så säger itunes till att det finns en operatörsuppdatering. Ladda ner den och starta om telefonen så ska MMS fungera ;)

Har inte nekat någon uppdatering via iTunes men MMS fungerar likväl inte för min del.

Postad 01 October 2009 - 23:38

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Updatering till xvid till mp4 med undertexter utan att koda om hela filen.

Kontrollerat det hela lite bättre nu. När ni gör detta kan ni importera filerna i iTunes precis som vanligt. OBS alla xvid filer går ej men många
1. Koda om ljudet till aac, jag använder ffmpeg: Ffmpeg -i xxx.avi -acodec libfaac -ac 2 -ab 128kb xxx.aac
2. Importera avi, ljudet, srt undertext i mp4box, jag laddar ner den nyaste versionen från http://forum.doom9.org/: mp4box -ipod -add xxx.avi#video -add xxx.aac -add xxx.srt:lang=sv -new xxx.m4v

Går filen att importera i iTunes så fungerar det i din iPhone. M4v eller mp4 spelar ingen roll i din iPhone men för att se undertexterna i iTunes så använd m4v. -pod switchen i mp4box gör så att undertexterna fungerar dock är det en bugg så bara 1 undertext fungerar i nuläget.

Tror jag skivit rätt annars posta.
Använder mp4box 090925

Redigerat av Rodoga, 01 October 2009 - 23:40.

Postad 02 October 2009 - 06:34

The_net
  • The_net
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Varför då garantin försvinner om det är Apple som låser upp telefonen? Ring och prata med operatörerna, du får samma standard svar "Låser du upp en iPhone, garantin försvinner".
Klaga kan man alltid göra hos konsumentverket, frågan är om det hjälper! hehe

Tre skickar in IMEI numret till apple som i sin tur skickar ut upplåsningen via itunes. Aå det ÄR apple som låser upp luren.

Redigerat av The_net, 02 October 2009 - 06:34.

Postad 02 October 2009 - 06:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Tre skickar in IMEI numret till apple som i sin tur skickar ut upplåsningen via itunes. Aå det ÄR apple som låser upp luren.

Vänta i ett år att Apple ska låsa upp telefonen, lagom till lanseringen av en ny iphone. Det är ju PERFEKT! ;)

Redigerat av Lias08, 02 October 2009 - 06:46.

Postad 02 October 2009 - 06:57

The_net
  • The_net
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vänta i ett år att Apple ska låsa upp telefonen, lagom till lanseringen av en ny iphone. Det är ju PERFEKT! ;)

Ett år?? Jag väntade 6 arbetsdagar!

Postad 02 October 2009 - 07:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ett år?? Jag väntade 6 arbetsdagar!

Nu är det ett år väntetid hos Apple.

Postad 02 October 2009 - 07:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Heller att köpa en Apple olåst för 7000:- utomlands än Tres för 7000:- som de måste låsa upp själva, då all garanti försvinner också.

Du har ingen garanti på din telefon här i Sverige med din utlandsköpta telefon heller, när det gäller iPhone är det endast nationell garanti.

Det handlar inte om så mycket pengar sen om den går sönder då skickar jag den på reparation själv här i Sverige. Jag ville inte vänta i 4-5 veckor för en låst telefon här hemma.

Som sagt, du kan inte skicka iväg den på reparation här hemma. Ingen i Sverige kan/får reparera iPhone utan de byter ut den och eftersom ditt IMEI inte existerar bland de batchar som har skeppats till Sverige kan du se dig i månen efter någon servicemöjlighet här.

Nu är det ett år väntetid hos Apple.

Vad du sprider struntprat omkring dig...

Det råkar vara så att jag låste upp min f d lur precis, jag fick vänta fem dagar. Likaså gjorde de vänner som också har låst upp sina lurar nu.

Postad 02 October 2009 - 07:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Vad du sprider struntprat omkring dig...

Det råkar vara så att jag låste upp min f d lur precis, jag fick vänta fem dagar. Likaså gjorde de vänner som också har låst upp sina lurar nu.

Läs inlägg Inlägg #2600 och var inte så dryg!

Var inne hos Telia i veckan och fick reda på att en 16gb kostar 55xx:- kontant. Visserligen måste man vänta ett år på upplåsning, men med jailbreak blir det en billig "olåst" lur.

Postad 02 October 2009 - 07:55

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
TELIA låser upp den efter ett år
TRE låser upp den på direkten

Postad 02 October 2009 - 08:01

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

TELIA låser upp den efter ett år
TRE låser upp den på direkten

Fast garantin försvinner på TREs telefon!
Hur Telia gör vet jag inte..

Postad 02 October 2009 - 08:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Fast garantin försvinner på TREs telefon!
Hur Telia gör vet jag inte..

Jag pratade precis med TREs kundtjänst: att låsa upp en iphone tar ca 3-4 veckor och kostar 350:- och garantin försvinner.
Varför försvinner garantin om Apple låser upp den?
Det är löjligt ;)

Postad 02 October 2009 - 08:48

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Läs inlägg Inlägg #2600 och var inte så dryg!

Är det därför du svarar som du gör i inlägg #2608 ?

Dessutom är du ute och snurrar när det gäller garantin på din telefon.

Postad 02 October 2009 - 09:09

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Är det därför du svarar som du gör i inlägg #2608 ?

Dessutom är du ute och snurrar när det gäller garantin på din telefon.

Snurrar om vad?
Jag har ett år garanti i Australien och det är bättre än ingenting.

Här kommer lite fakta från andra iphone användare som har haft garantiärende i Sverige:
´

Är precis hemkommen från Telia Butiken i Malmö.

Enheten det handlar om är en iPhone Vit 16 GB 3G.

Heres my story:

2009-08-18 uppstår det bubblor på displayn, googla symptomen och fastställer att det är fabrikationsfelet där det då uppstår bubblor på skärmen pga en dålig försegling i skärmen. Ringer upp Apple Support och snackar med dom om felet och dom hänvisar mig till Telia butiken i Malmö där dom kommer byta ut min enhet mot en ny eftersom detta är ett fabrikationsfel och ingår i Apples garanti.

2009-08-25 uppstår det ytterligare 3 bubblor och nu irriterar jag mig som fan över detta och går ner till Telia butiken och ber snällt om att få enheten utbytt pga fabrikationsfelet.

Sagt och gjort så säger expiditen att dom är tvugna att skicka in den till Anovo för undersökning för att hon inte kunde ge mig en ny enhet över disken.

Hon skriver en extremt dålig beskrivning av felet:
-"bubblor" bakom glaset på vänstersidan. touchen slutar att fungera ibland"

Jag får ut ett kvitto och blir aldrig informerad om att det kommer uppstå någon kostnad om det är fuktskada eller liknande på mobilen som inte täcks av garantin. Får inte heller underteckna dessa papper som man tvunget ska för att godkänna avtalet som står på pappert.

2009-08-27 Anländer den till Anovo.
Väntar ett par dagar och ser statusen uppdateras hos Anovo ( custumer.emrox.net portalen ).

2009-09-01
Helt plötsligt står det väntar på kostnadsförslag från verkstaden.
Jag får hem brevet om att telefonen är fuktskadad och försöker då kontakta Anovo i detta ärendet.

F.R.O.M 2009-09-01 fram tills dagens datum, försöker jag kontakta Anovo åtskilliga gånger per mail, fax och även telefon.

Efter totalt 12 samtal där dom slänger på luren i örat på mig, 15 stycken fax och 11 mail får jag inget svar.

Jag påpekar gång på gång på gång på gång att telefonen inte ska repareras eller något utan endast bytas ut pga fabrikationsfelet. Där är både sprickor i plasten från alla utgångar på baksidan och där är även bubblorna i skärmen.

Går ner idag 2009-09-30 och pratar med en annan expedit i butiken som ska ta kontakt med Anovo via ett annat telefonnummer som dom har som återförsäljare.

Förhoppningsvis kan hon lösa det åt mig, men om inte så kommer jag också gå vidare med detta till ARN.

Att dom påstår sig att mobilen är fuktskadad är sin sak, men att ignorera en kund på detta viset är fan skandal.
Jag ville få reda på var och hur fuktskadan fanns på mobilen då mobilen har suttit i en docka och har funnits på kontoret hela sin livstid. Mobilen har använts flitigt för beta-testning av mjukvara som jag har utvecklat åt företaget jag jobbar på.

Och jag ville även få reda på hur dom ser på fabrikationsfelen som telefonen uppenbarligen har.

Återkommer imorgon efter jag har fått samtalet från expediten.

Kul idag fick man reda på att ens telefon är västkeskadad! Hur fan kan detta vara möjligt.

Jag har haft telefonen i 3 veckor en 3GS har haft den i fodral. ALdrig varit utsatt för vätska fukt m.m.

Jag är sjukt nogrann med mina saker. Det enda den utsätts för är svett/fukt från örat!

Alltså tål inte iPhone mänsklig fukt. FY FAN vilken skit. Nu står jag utan telefon o ett abbonemang i 24 månader!!

Detta är fasen skandal.

Och det är bara två, listan är lång.

Redigerat av Lias08, 02 October 2009 - 09:09.

Postad 02 October 2009 - 09:12

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Skicka den du till Australien om du skulle behöva, det låter smidigt och billigt och framförallt väldigt snabbt ;)

Postad 02 October 2009 - 09:20

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Snurrar om vad?
Jag har ett år garanti i Australien och det är bättre än ingenting.

Här kommer lite fakta från andra iphone användare som har haft garantiärende i Sverige:
´

Och det är bara två, listan är lång.

Tja, det beror ju på hur man ser det. Hur hade du tänkt använda din garanti i Australien om det blir nödvändigt? Skicka ner telefonen?

Vad det gäller dina citat så håller jag med i det första, han har ju blivit riktigt illa behandlad av Anovo han bör kontakta ARN för att reda upp det. I det andra citatet så är det ju svårt att uttala sig eftersom där inte beskrivs vad han har varit ute för. Sedan så är du ju tyvärr alltid så att inte alla kan bli korrekt behandlade, det finns alltid någon felprocent hos sådana instanser.

Redigerat av zinned78, 02 October 2009 - 09:22.

Postad 02 October 2009 - 09:38

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Tja, det beror ju på hur man ser det. Hur hade du tänkt använda din garanti i Australien om det blir nödvändigt? Skicka ner telefonen?

Vad det gäller dina citat så håller jag med i det första, han har ju blivit riktigt illa behandlad av Anovo han bör kontakta ARN för att reda upp det. I det andra citatet så är det ju svårt att uttala sig eftersom där inte beskrivs vad han har varit ute för. Sedan så är du ju tyvärr alltid så att inte alla kan bli korrekt behandlade, det finns alltid någon felprocent hos sådana instanser.

Jag har en kusin som bor i Sydney och hans bekant arbetar på Hi Gadgets Store där jag köpte iphonen ifrån och det fick jag veta i efterhand.
Vid garantiärende betalar jag bara frakten dit och det kan inte kosta mer än 500-600kr med DHL eller FedEx.

Jag läste att killen anmälde Anovo men osäker hur det kommer att gå, jag känner några till som anmälde Anovo men det leder tyvärr ingenstans.

Redigerat av Lias08, 02 October 2009 - 09:40.

Postad 02 October 2009 - 09:45

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag pratade precis med TREs kundtjänst: att låsa upp en iphone tar ca 3-4 veckor och kostar 350:- och garantin försvinner.
Varför försvinner garantin om Apple låser upp den?
Det är löjligt ;)

Det är supporten på telefonen och 3's tjänster som försvinner, inte garantin på produkten.

Postad 02 October 2009 - 09:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Det är supporten på telefonen och 3's tjänster som försvinner, inte garantin på produkten.

Jaha, då var killen hög eller nyvaken. jag frågade klart och tydligt om garantin på telefonen och då sa han att det försvinner.
Då är det billigare att köpa en iphone här hemma än att beställa från andra länder.

Postad 02 October 2009 - 11:20

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Är det bara jag som får konstig textkodning i mina mail till min Gmail-adress sedan Google implementerade Push för mailen alt. jag uppdaterade till 3.1?

Det är inte alltid men 90% av mailen ser ut som följer :

Postad bild------------------Postad bild

Som ni ser så ser det korrekt ut i preview-läget men när man går in för att läsa hela mailet så blir alla Å/Ä/Ö ersatta med andra tecken. Vad kan detta bero på? Någon som har en lösning på detta?

Postad 02 October 2009 - 12:55

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Ett litet tips! NetOnNet har en dockningsstation för 200 spänn!
Den verkar ha mini-usb anslutning och strömadapter, verkar smöget tycker jag. Har beställt en, återkommer när jag fått den!
LÄNK

Postad 02 October 2009 - 14:31

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag upptäckte ganska nyligen att tätningen runt skärmen på min ungefär 1 månad gamla 3GS sitter fel längs kanten överst på telefonen så att det är en klipa mellan tätningen och skärmen och misstänker skarpt att detta är orsaken till att jag redan fått in skräp bakom skärmen.

Vad ska man göra? Köpte telefonen på phone house hemsida så jag funderar på att ta en sväng till en av deras butiker och prata med de. Någon som har några erfarenheter om hur de brukar behandla liknande fall?

Redigerat av V1p3r, 02 October 2009 - 14:32.

Postad 02 October 2009 - 15:06

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag upptäckte ganska nyligen att tätningen runt skärmen på min ungefär 1 månad gamla 3GS sitter fel längs kanten överst på telefonen så att det är en klipa mellan tätningen och skärmen och misstänker skarpt att detta är orsaken till att jag redan fått in skräp bakom skärmen.

Vad ska man göra? Köpte telefonen på phone house hemsida så jag funderar på att ta en sväng till en av deras butiker och prata med de. Någon som har några erfarenheter om hur de brukar behandla liknande fall?

Detta ska du meddela dem om, de ska ta in telefonen och skicka den till Anovo där den byts ut. Jag har fått en av mina tidigare iPhone 3G-lurar bytt pga detta (och annat).

Postad 02 October 2009 - 15:10

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Detta ska du meddela dem om, de ska ta in telefonen och skicka den till Anovo där den byts ut. Jag har fått en av mina tidigare iPhone 3G-lurar bytt pga detta (och annat).

Det är en begagnad och "lagad" man får då va? Känns lite tråkigt då jag annars tycker den är ganska bra.
Vet dock inte om jag kan lämna in den då jag ska resa bort om en vecka och skulle då behöva den. :/

Postad 02 October 2009 - 16:05

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Det är en begagnad och "lagad" man får då va? Känns lite tråkigt då jag annars tycker den är ganska bra.
Vet dock inte om jag kan lämna in den då jag ska resa bort om en vecka och skulle då behöva den. :/

Skickar man in något till Anovo så kan man ju inte lita på något, men när det gäller utbytestelefoner så är det olika mellan märkena. Har du en LG t ex så kan du mycket väl få en begagnad telefon tillbaka. Vad gäller Apple har jag tyvärr ingen aning.

Redigerat av gaffakungen, 02 October 2009 - 16:05.

Postad 02 October 2009 - 17:33

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlägg
  • 0
Förtydligande när det gäller Tre: Man kan bara låsa upp om abonnemanget gått ut eller kontanttelefon. Bara för att inte man skall få roliga ideér som jag fick som lagligt vill låsa upp efter tre dagar :lol:.

Får vänta på att dev team knäcker 3.1, det var förinstallerat på min 3Gs dessvärre, det man läst sig till är ju att de kanske aldrig kommer att lyckas låsa upp telefonen för andra SIM-kort.

Postad 03 October 2009 - 09:27

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har ett riktigt irriterande problem med min iPhone 3GS. Den är jailbreakad och upplåst med Ultrasn0w. Problemet är att jag tappar samtal när nätet skiftar från 3G ner till GSM.

Jag har Tele2 och ett nytt 3G kort. Hade detta problem med min gamla iPhone 3G som var helt olåst (Italiensk) då var jag tvungen att stänga av 3G för att slippa tappade samtal.

Förstår inte vad problemet är? Är det Tele2 som har skit täckning eller är det iPhone som har dålig antenn??

Ni som har Tre,Telenor,Telia upplever ni samma problem med tappade samtal?

Riktigt irriterande iaf när man får viktiga samtal och det avbryts. Har läst på diverse forum att andra har haft samma problem men vad beror det på?

Postad 03 October 2009 - 11:08

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Har ett riktigt irriterande problem med min iPhone 3GS. Den är jailbreakad och upplåst med Ultrasn0w. Problemet är att jag tappar samtal när nätet skiftar från 3G ner till GSM.

Jag har Tele2 och ett nytt 3G kort. Hade detta problem med min gamla iPhone 3G som var helt olåst (Italiensk) då var jag tvungen att stänga av 3G för att slippa tappade samtal.

Förstår inte vad problemet är? Är det Tele2 som har skit täckning eller är det iPhone som har dålig antenn??

Ni som har Tre,Telenor,Telia upplever ni samma problem med tappade samtal?

Riktigt irriterande iaf när man får viktiga samtal och det avbryts. Har läst på diverse forum att andra har haft samma problem men vad beror det på?

Det lär väl inte vara iPhone som är ensam om att ha problem med rouming mellan 2G och 3G.

Postad 03 October 2009 - 11:14

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Det lär väl inte vara iPhone som är ensam om att ha problem med rouming mellan 2G och 3G.

men frågan är ifall man har samma problem ifall man använder Telia, Telenor eller Tre??

Redigerat av 10cent, 03 October 2009 - 11:14.

Postad 03 October 2009 - 11:44

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

men frågan är ifall man har samma problem ifall man använder Telia, Telenor eller Tre??

"Det ska vara så". Går man från 3G-nätet till 2G-nätet så bryts samtalet. Om man däremot går åt andra hållet, från 2G-nätet till 3G-nätet så ska det inte brytas.

Saxat från Tre:

När man hamnar utanför 3G-täckning under ett pågående samtal kommer samtalet att brytas. Om det finns 2G-täckning i området kommer du att kunna återuppta samtalet genom att ringa upp igen. Om du inte har ett pågående samtal igång kommer övergången ske automatiskt utan att du märker det. Du kan alltid ringa och skicka SMS med 2G-täckning även om 3s specifika tjänster kan vara begränsade.

Om du har 2G-täckning under ett pågående samtal och kommer in i 3G-täckning kommer du kunna prata utan att samtalet kopplas ned. När du sedan lagt på kommer mobilen att automatiskt att ställa in sig på 3G nätet igen. Då kan du komma åt alla 3G tjänster.

Postad 03 October 2009 - 11:50

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

"Det ska vara så". Går man från 3G-nätet till 2G-nätet så bryts samtalet. Om man däremot går åt andra hållet, från 2G-nätet till 3G-nätet så ska det inte brytas.

Saxat från Tre:

När man hamnar utanför 3G-täckning under ett pågående samtal kommer samtalet att brytas. Om det finns 2G-täckning i området kommer du att kunna återuppta samtalet genom att ringa upp igen. Om du inte har ett pågående samtal igång kommer övergången ske automatiskt utan att du märker det. Du kan alltid ringa och skicka SMS med 2G-täckning även om 3s specifika tjänster kan vara begränsade.

Om du har 2G-täckning under ett pågående samtal och kommer in i 3G-täckning kommer du kunna prata utan att samtalet kopplas ned. När du sedan lagt på kommer mobilen att automatiskt att ställa in sig på 3G nätet igen. Då kan du komma åt alla 3G tjänster.

Det är ju riktigt uselt om detta stämmer. Nu är det väl så att Tre har väl inget 2G nät längre så denna info som du hittat kanske uppgraderats.

Men är det någon annan som har detta problem med någon annan operatör eller är det bara Tele2?

Postad 03 October 2009 - 18:01

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Använder tele2 i tjänsten. Bryter ofta. Och då menar jag riktigt ofta. var 4:de samtal kanske? Har telia privat med min iphone. Har bara ett brutet samtal på tre månader.

Postad 03 October 2009 - 18:13

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Konstigt :) Jag har haft tele2 i över tio år och har aldrig upplevt att det brutits mycket konstigt.

Postad 03 October 2009 - 20:09

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Använder tele2 i tjänsten. Bryter ofta. Och då menar jag riktigt ofta. var 4:de samtal kanske? Har telia privat med min iphone. Har bara ett brutet samtal på tre månader.

Kan bara hålla med, har haft Telia och Telenor innan men fick nu Tele2 på jobbet. Maken till junk får man väl leta efter - bryter samtal så ofta så man har lust att slänga luren ut genom fönstret ibland. Stoppade i mitt Telia kort i luren då jag trodde det var fel på den och genast slutade samtalen brytas. Synd att ens arbetsgivare har Tele2, men man får väl stå ut med alla brutna samtal. I min iPhone har jag Tre och har inte haft en brutet samtal sen jag skaffade den 1:a augusti

Postad 04 October 2009 - 02:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Har inte Telia och Tele2 ett gemensamt nät?

Postad 04 October 2009 - 07:38

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har inte Telia och Tele2 ett gemensamt nät?

Samma 3G-nät, master åtminstone. Kapaciteten skiljer sig åt.
Har inte samma GSM-nät såklart.

Postad 04 October 2009 - 10:05

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Har själv Telia och inga problem med brutna samtal när nätet byts från 3G till 2G eller tvärt om.

De enda problem jag har nu är att jag inte kan använda internetdelen ca en kvart efter att ha tagit emot eller skickat ett mms. Kan dock starta om nätverksfunktionen på telefonen för att komma igång snabbare.

En skum grej med min iPhone är att den verkar sträva efter att gå över till 2G-nätet. Upptäcker det ofta hemma där jag alltid har full 3G-mottagning men när jag lägger på ser jag att 2G-nätet används. Inget större problem förutom vid något enstaka tillfälle där man vill kolla upp något på nätet medan man är i ett samtal. Går ju inte att surfa när man är på 2G under ett samtal medan det fungerar bra med 3G.

Postad 04 October 2009 - 13:15

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Hämtade ut min 32GB svart hos Telia igår & är mer än nöjd. Dock har jag upptäckt två saker som jag vill bolla med er för att se om jag ska in imorgon & byta ut den:

1. Bakstycket är inte perfekt i passformen, längst upp p telefonen sitter den en mikromilimeter fel vilket gör att jag får en kant på höger sida som gör att stålramen ligger utanför bakstycket. Detta gör att även vänster sida är likadan fast då är det bakstycket som ligger utanför stålramen (hoppas ni förstår)

2. Skärmen är inte helt plan, på vänster sida är den lite högre än stålramen vilket ger en markant kant där oxå, dock är den i linje på höger sida.

Vad tycker ni, ska man acceptera detta eller ska man vara den där petiga kunden som byter ut den?

Postad 04 October 2009 - 13:49

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hämtade ut min 32GB svart hos Telia igår & är mer än nöjd. Dock har jag upptäckt två saker som jag vill bolla med er för att se om jag ska in imorgon & byta ut den:

1. Bakstycket är inte perfekt i passformen, längst upp p telefonen sitter den en mikromilimeter fel vilket gör att jag får en kant på höger sida som gör att stålramen ligger utanför bakstycket. Detta gör att även vänster sida är likadan fast då är det bakstycket som ligger utanför stålramen (hoppas ni förstår)

2. Skärmen är inte helt plan, på vänster sida är den lite högre än stålramen vilket ger en markant kant där oxå, dock är den i linje på höger sida.

Vad tycker ni, ska man acceptera detta eller ska man vara den där petiga kunden som byter ut den?

Jag tycker att du ska gå till Telia butiken och prata med de. Det handlar om mycket pengar och självklart du ska få en hel o fin iphone för pengarna!
Jag hade gjort det iallafall..

Postad 04 October 2009 - 13:56

Unregisterede1d92677
  • Unregisterede1d92677
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
hallå där under nästa vecka dyker min iphone upp. min fråga är,jag har ett ganska fysiskt o hårt jo bb och jag söker en väska som man kan fästa i bältet passande iphone som tål lite hårdare tag.
pris ett par hundra max,tips tack!!

Postad 04 October 2009 - 15:00

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

hallå där under nästa vecka dyker min iphone upp. min fråga är,jag har ett ganska fysiskt o hårt jo bb och jag söker en väska som man kan fästa i bältet passande iphone som tål lite hårdare tag.
pris ett par hundra max,tips tack!!

96kr
Länk

Postad 04 October 2009 - 15:57

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Otterbox defender har jag köpt. Är grymt nöjd! Använde gps:en i regnet idag när jag var ute och gick utan att behöva oroa mig för skador. Man får med en hållare att sätta i bältet på köpet. Jag köpte på CDON för 319 kr om jag inte minns fel.

Postad 04 October 2009 - 16:55

Unregisteredf5d192e1
  • Unregisteredf5d192e1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jailbreak för 3gs till 3.1: http://www.iclarifie...x.php?enid=5432

Postad 04 October 2009 - 17:23

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlägg
  • 0

Jailbreak för 3gs till 3.1: http://www.iclarifie...x.php?enid=5432

Det där stämmer ju inte. Jag som blev så glad. Förutsättningen är att du redan har en jailbreakad 3Gs och vill ha version 3.1.

Postad 04 October 2009 - 17:25

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Notera att detta endast funkar på redan jailbreakade telefoner

"This tutorial will show you how to upgrade your jailbroken iPhone 3GS from OS 3.0.x to OS 3.1 using PwnageTool for Mac."

Postad 05 October 2009 - 10:16

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Blev inget utbyte av min telefon som hade dålig passform på bakstycke o skärm (man känner det men det syns inte). Skulle isf in till Anovo & då vet jag att den kommer komma tillbaka utan åtgärd.

Men jag är nöjd med telefonen, gäller bara att förbise de små brister som jag som pedant hittar :blink:

Postad 06 October 2009 - 16:41

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Notera att detta endast funkar på redan jailbreakade telefoner

"This tutorial will show you how to upgrade your jailbroken iPhone 3GS from OS 3.0.x to OS 3.1 using PwnageTool for Mac."

Finns det ingen guide till windows? isf vart?

Postad 07 October 2009 - 08:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Finns det ingen guide till windows? isf vart?

Du, korspostning är inte tillåten. Det räcker att du postar din fråga i en tråd.

Postad 07 October 2009 - 08:23

incen
  • incen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har lite problem med min PUSH Gmail i min nya iphone 3gs.
Jag får mail och kalenderuppdateringar som jag ska men, i telefonen är min SKICKAT mapp tom även fast jag skickat massa mail.
Vore kanon om ngn kan förklara för mig hur jag kan se de skcikade mailen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.