Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2026 - 11:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Jag va inte på slutet, då det var mycket mer kvar att göra.

På slutet får man två val, vilket resulterar i antingen ett dåligt eller bra slut.

Valde fel först, men man får möjlighet att gå tillbaks och välja rätt slut efter sluttexterna.

Förbannat bra spel. Hoppas vi inte behöver vänta i 4 år på del 10  :lol:  

Postad 03 March 2026 - 13:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 1

Horizon forbidden west. Helt klart ett av de bättre action rpgs som använder sig av ubisoftmallen. 

Postad 14 March 2026 - 10:52

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

• 1749 inlägg
  • 0
Resident evil requim

Postad 15 March 2026 - 13:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0

Klämt lite på project hunt. Typ antitesen till thehunter classic. Inget behov av stealth. Du behöver inte spendera 35 minuter på att söka upp din första mule deer. Inget eftersök på normal svårighetsgrad så faller vildsvin omedelbart med .243 softpoints men jag kanske bara har flax och gör perfekta skott hela tiden. Inte spanat in kontrollerna så noll koll på zeropoint och inte hittat hur jag zoomar siktet.

Grafiskt sett tungdrivet i 4k. Går inte maxa i 5080 med dugligt bildflyt. har ännu inte lyckats skala ner men det ska ju säkert gå. Måste köra mycket antialiasing annars ser det horribelt ut. Hade velat ha en bättre bulletcam då det verkar va just skjutmomentet det ska ha satsats på men den som finns är inte så spännande. Ljudet är ok. 

Liret är dock en enmansshow så det är ändå imponerande vad som kokats ihop men tror inte jag kommer hitta så mycket tid till det.  

Postad 27 March 2026 - 12:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Spelar Crimson Desert just nu.

Får samma känsla, som när man spelade Oblivion, Skyrim och Witcher 3, för första gången.

Vissa har gnällt på kontrollerna, men tog nån sekund att lära sig.

Inte ett spel som håller dig i händerna hela tiden.

Stort som fan, men bra variation på miljöerna, och till skillnad mot 99 procent av alla andra moderna open world spel, så känns den här världen levande, och faktiskt rolig att utforska. Spela i ditt eget tempo, och likt Zelda, finns massa hemligheter och nya pussel att lösa, för att få nya moves och föremål.

Många gör misstaget (som IGN och andra recensenter) att dom rusar genom storyn, och åker på storstryk då dom inte gör uppdrag och uppgraderar sig ordentligt. 

Jävligt schysst combat också.

Ubisoft och Sony, har mycket att lära sig från detta spelet.

Postad 27 March 2026 - 19:07

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4160 inlägg
  • 1

Var iväg och "spelade"/körde Viggen VR vid Flygstridskolan Arlanda.

Så rasande roligt och extremt koncentrationsprövande. Bröt vingarna två gånger. Körde alla övningar korrekt och sedan var den enda som fick träff på flygledaren. Kostar litegrann, men oj så rasande kul. 

Det enda som var jobbigt var illamåendet i timmar efteråt. :lol:

Postad 27 March 2026 - 22:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0
Fan va fränt. Vore kul å testa 😁👍

Postad 29 March 2026 - 19:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Hittade dishonored dlc på steamrea. Ser sjukt bra ut fortfarande. Smidigt med ny karaktär och ny tutorial

Postad 30 March 2026 - 15:57

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Precis plockat upp Kingdom come: Deliverence. Bara några timmar in men känns som min typ av spel! Tänker inte på att det har ett antal år på nacken och gillar storyn.

Postad 04 April 2026 - 13:41

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0

Way of the hunter 2. Väldigt snarlik Way of the Hunter men man förstår de behöver funds från uppföljare. Early access naturligtvis version 0.01 men inga större problem.

Otroligt snyggt i delar men stelt på andra. Horizon forbidden west är en kalöken jämfört med denna med noll detaljer och inga distansrenderingsavstånd att tala om. pilarna försvinner om du försöker skjuta mer än 200 meter. Ny tv förvisso men aldrig kört något open world som känns mer som real life.

Hade väl velat se lite mer gällande animationen och rendering av djuren måhända. npcs där har de klistrat på 2d figur ovanför de reella då de skäms så mycket för dem lol. Men det är inte direkt storydrivet på så sätt så det saknar egentligen betydelse det är en ren jaktsimulator. 

Kommit upp till nivå 9 äntligen fått tag i ett vettigt kikarsikte och en .336 att komplettera min .308 med. .308n räcker verkligen inte till för big game var mycket slit med dem så känns som de lyckats få till en vettig balans så här långt. Men känns ändå lite drygt med begränsning av 2 vapen. Man vill gärna ha en shotgun också för fågelliv och en båge för stealth men man får dedikera jakterna mer specifikt. Får inte mycket betalt av att skjuta allt med .338 :P 

Postad 04 April 2026 - 18:43

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4160 inlägg
  • 0

Ikväll kör vi Valhalla med tillhörande bubbel. Lite märkligt att dricka bubbel samtidigt som slakt på spel pågår.

I väntan på nästa Zeldaspel.

Försökte oss på Philips variant på Zelda. Men........ Det var inte bra... :lol:

Postad 05 April 2026 - 17:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0
Spelade igenom Darwin's Paradox.
Roligt plattforms spel med stealth och pussel.
Svårt som fan emellanåt, så grannarna fick höra några väl valda ord 😂
Va mycket collectibles som jag missade, som låser upp nya dräkter m.m. så blir nog ett varv till 😁

Postad 05 April 2026 - 22:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4511 inlägg
  • 0

Crimson Desert

Postad 07 April 2026 - 12:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Föll för hypen och skaffade crimson desert. Bara kört tutorial delen. Rt är helt omöjligt att använda. Liret är riktigt fult och riktigt snyggt på samma gång :D

Med dlss quality och ultra settings orkar man hålla 60ish iaf med 5080. Ingen rt som sagt helt hopplöst bildflyt för liten vinning.

Sköna animationer för slagsmålen fast har inte någon riktig koll på dem.

Vill hitta mod för transparent hud.

Postad 07 April 2026 - 16:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Nu har jag kört Arc Raiders i några månader. Gillar verkligen spelet fortfarande, i alla fall PVE-delen. Det nya eventet är riktigt kul, speciellt när medspelarna är med och dödar arcs. Jag gillade inte PVP i början och den åsikten har inte ändrats, pvp känns mer eller mindre meningslöst. I de flesta fall består den i att någon skjuter dig när du är upptagen med annat. Blir väldigt sällan någon kul gameplay i pvp. Som tur var finns det en aggro based matchmaking som gör att man efter ett tag hamnar i pve-lobbies och slipper mycket av pvpandet (det händer dock ibland ändå). Tyvärr funkar detta dåligt i 2- och 3-manna så jag spelar hellre själv än med mina kamrater. Vilket är trist, hade varit kul om vi kunnat spela mer av spelet tillsammans. 

Postad 07 April 2026 - 18:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 0

Jag hade älskat spelet (på PS5) om det fanns et helt single-player spel därinne, det ser sjukt kul ut men jag orkar inte multi i soffan.

Postad 07 April 2026 - 20:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Jag lirade det 30 minuter. Dog så fort jag stack ut huvudet. Begrep inte ens varför jag skulle sticka ut huvudet. Förstår inte genren riktigt lol

Postad 07 April 2026 - 22:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Med dlss quality och ultra settings orkar man hålla 60ish iaf med 5080. Ingen rt som sagt helt hopplöst bildflyt för liten vinning.

På mitt 4090, så kör jag allt maxat i 4K med RT, fast med DLSS performance. Den senaste versionen av DLSS, gör att performance fortfarande ser redigt bra ut.

Raytracingen gör mer än man tror emellanåt, men ännu snyggare med pathtracing, fast j*vlar va krävande det sistnämnda är  :o

Får slå av det emellanåt, iaf om man inte vill använda frame gen.

Postad 08 April 2026 - 02:11

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1308 inlägg
  • 0

Körde om Hollow Knight och Super Meat Boy... eller fortsatte klara saker jag inte gjorde första gången om. Klassikers!

Kör Penumbra som är föregångare till Amnesia... efter SOMA blev jag nyfiken på deras andra spel och det håller samma stil!

Postad 08 April 2026 - 07:37

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag hade älskat spelet (på PS5) om det fanns et helt single-player spel därinne, det ser sjukt kul ut men jag orkar inte multi i soffan.

Kör man ett gäng rundor utan att skjuta en annan spelare så hamnar man till slut i pve lobbies. Då räcker det att heja och blinka med ficklampan när man ser andra raiders. 

Jag lirade det 30 minuter. Dog så fort jag stack ut huvudet. Begrep inte ens varför jag skulle sticka ut huvudet. Förstår inte genren riktigt lol

Jag hade samma erfarenhet. Dog flera gånger på raken innan jag fick kläm på det. När du börjar få fylla på ditt stash med bra saker så blir det lättare. Jag springer nästan alltid runt i fullt kitt med maxade och moddade vapen och en massa utility (nades, ziplines osv). Har även ett stort lager så dör jag är det bara att bygga en ny loadout. Undantaget är när vi kör 3-manna då jag kör en mer slimmad loadout. 

Postad 15 April 2026 - 10:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Dammade av stalker 2. Sjukt komplext både gällande grafik och kontroller. Behöver ett tangentbord med iaf 35 tangenter helst.

Grafiken är fulsnygg. Ser på många sätt riktigt gammalt ut men då får man se en fantastisk luddnött yllekofta och det är lätt driver iaf. Atmosfären vilket är vad man vill ha med stalker är där dock. Känns nästan som mix av call of pripyat och generation zero av någon anledning som första intryck. Blir grymt nyfiken vad som finns framför en.

Postad 15 April 2026 - 11:36

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Svälta svin med barnbarnen , fy f så längsen det var :) 

Postad 15 April 2026 - 14:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Lirar klassikern "Phantasy Star IV" på Mega Drive.

Funderat på att spela igenom det i typ 30 år, så va dags å ta tag i det nu  :lol: 

Postad 15 April 2026 - 15:37

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1308 inlägg
  • 1

Lirar klassikern "Phantasy Star IV" på Mega Drive.

Funderat på att spela igenom det i typ 30 år, så va dags å ta tag i det nu  :lol:

Kul! Kör själv en massa gamla SEGA-spel... jäklar va många spel de gjorde där från 1985-1995. Det är helt sinnessjukt, jämfört med dagens läge... spel som Hang-On och Out Run skulle nog hålla bra idag om de tog bort tidsgränserna som de ofta hade på arkadspelen. Köpte alla nyversioner på Switch och där fanns Phantasy Star också tror jag.

Postad 16 April 2026 - 22:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

och där fanns Phantasy Star också tror jag.

Det stämmer, Sega Ages re-releasen har lite QoL uppdateringar åsså, om man t.ex. vill ha en karta i alla dungeons m.m. :)

Köpte en Retrotink 4K Pro för ett tag sen, och min Oled TV ser nu (med scanline filtren) ut som en gigantisk platt CRT.

Går att justera, så det ser ut som en dålig RF signal, om man vill va brutalt old-school :D

Mina retro konsoller fick definitivt nytt liv igen, då min gamla Trinitron CRT är redigt trött och sliten nu.

Speciellt Mega Drive går varmt.

Men, den får en paus i morrn, för då är det äntligen dags att spela Pragmata :D

Redigerat av Svante Skoog, 16 April 2026 - 22:37.

Postad 17 April 2026 - 10:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 0

Det verkar som enbart första Phantasy Star ligger i Sega Ages?

Postad 17 April 2026 - 11:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Ja, tyvärr la dom ner Ages serien, innan dom kom dit.

Men dom andra tre finns med i Sega Mega Drive Classics samlingen, som finns på PC, Switch, PS4 och Xbox. :)

Postad 18 April 2026 - 09:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 0

Men har den innbyggd kart-system?

Postad 18 April 2026 - 10:45

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4160 inlägg
  • 0

ikväll blir det lite Pinball FX med min nya konfade VirtuaTilt. Lite stök att få till alla funktioner till Xbox One. Men till PC är den hutlöst enkel.  :wub:

Postad 18 April 2026 - 17:29

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2485 inlägg
  • 0

Har efter att ha kollat runt på de spel som ingår i Game Pass snöat in på PowerWash Simulator.

Koncepter är i grund och botten väldigt banalt; du har startat upp en firma för högtryckstvätt och ditt första uppdrag är att tvätta den skåpbil du har köpt på auktion. Sedan börjar uppdrag komma in. Under arbetets gång får du SMS från uppdragsgivaren gällande arbetets gång och diverse orelaterade saker. Allt eftersom du fullföljer uppdrag blir det mer och mer uppenbart att ingen i kuststaden Muckhingham där spelet utspelar sig är riktigt klok, plus att handlingen blir allt mer absurd och humoristisk.

Själva spelupplägget kan låta tråkigt men är faktiskt väldigt tillfredsställande. När du anländer till ditt uppdrag är allting häpnadsväckande skitigt och nästan kolsvart, med flera lager av smuts i form av sot, damm, lera, mögel, och graffiti. Du har ett antal munstycken att välja mellan som ger olika balans mellan spridning och tryck. Vissa typer av smuts går enkelt att skölja bort med det bredaste munstycket, medan vissa typer (exempelvis graffiti) kräver högre tryck och därmed ett smalare munstycke.

Allt eftersom du tjänar pengar på ditt jobb kan du uppgradera din högtryckstvätt med förlängningar, rengöringsmedel för de svåraste fläckarna, samt kraftigare modeller av högtryckstvätt. Du kan också kasta bort pengar på attiraljer som olika design på kläder och högtryckstvätten i sig. Om du vill kasta bort riktiga pengar kan du även köpa till PDLC för att tvätta diverse föremål och platser kända från film och tv, exempelvis Svampbob Fyrkants hus eller tidsmaskinen från Tillbaka till framtiden.

Det som gör spelet oerhört beroendeframkallande är dels den ovan nämnda humorn samt att det faktiskt är väldigt kul att avslöja hur de olika föremålen egentligen ser ut när de inte är überskitiga. Plus att man får känna sig duktig utan att egentligen behöva lyfta ett finger. Eller nja, i alla fall en arm.

Postad 18 April 2026 - 17:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0

ikväll blir det lite Pinball FX med min nya konfade VirtuaTilt. Lite stök att få till alla funktioner till Xbox One. Men till PC är den hutlöst enkel.  :wub:

Nice. Fungerar det med vr liren också?

Postad 21 April 2026 - 20:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Mer stalker 2. Jag kommer bli helt förlorad i zonen

Postad 22 April 2026 - 15:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Men har den innbyggd kart-system?

Tror tyvärr inte det :(

Postad 22 April 2026 - 18:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 0

Det tar jäkligt hårt på OCDn att man ska köpa PS1 med karta och så efter det spela PS2 utan karta.

Postad 23 April 2026 - 19:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Det tar jäkligt hårt på OCDn att man ska köpa PS1 med karta och så efter det spela PS2 utan karta.

Ja speciellt som PS2, typ kräver att man har en karta, då det är brutala dungeons.

Jag har kvar kartan och hintbook:en som följde med Mega Drive spelet.

Men det finns redigt bra guider på nätet, samt kartor som man kan printa ut osv.

Här finns en PDF på den hintbook som ingick.

https://segaretro.or...ook_US_Book.pdf

Manualen med vettig info.

https://segaretro.or...ini2_manual.pdf

Och lite kartor:

https://fantasyanime...ntasystar2/maps

Postad 24 April 2026 - 09:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 1

Det finnes också 3.e parts appar som kan mappa medans man spelar, men då måste man sitte på PC med emulator, jag använder helst halv-ligg/sittande-stil i soffan.

Takk för material!

Postad 25 April 2026 - 11:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

No problems :)

Får hoppas dom släpper en samling frampå, med lite QoL uppdateringar.

Det är ändå 40 års jubileum nästa år, för serien :)

Postad 30 April 2026 - 09:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5046 inlägg
  • 0

Jag har förhandsköpt Saros på PS5 och ska börja spela såfort jag får tid till det.

Det är uppföljaren til Returnal som kom tidigt i PS5s historia, och är ett av mina top 5 bästa spel genom tiderna. Jag har hört att Saros är lättare så det är dumt om det stämmer, men viben ser riktig ut.

Postad 15 May 2026 - 21:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 1
Forza horizon 6

0,0 överraskningar. Snyggare än någonsin men känns som ett dlc.

Adhdlir som strösslar belöningar kors och tvärs. Maximal accessibilitet har vart mottot och det märks. Nu kan du plöja igenom fullstora tallar utan problem finns inga hinder annat än husväggar.

Skulle gärna vilja se dem göra något mer fokuserar och bantat samtidigt som de kan outsourca detta. Forza fanns ju men den serien har ms dödat.

Redigerat av oqvist, 15 May 2026 - 21:27.

Postad 15 May 2026 - 23:59

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

windrose

Postad 17 May 2026 - 19:56

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2485 inlägg
  • 0

Forza Horizon 6.

Väldigt roligt så här långt och med en betydligt mer inspirerad och organisk omgivning än föregångaren. Att det är förlagt till Japan ger Metropolis Street Racer/Project Gotham Racing-vibbar i Tokyo (en del av folket från Bizarre Creations hamnade ju på Playground Games) och även Ridge Racer-vibbar överlag.

Dock tycker jag att det känns lite tråkigt att Asakusa saknas i det miniatyr-Tokyo som man har skapat. Asakusa verkar vara ett av de distrikten i Tokyo som reflekterar kontrasterna i staden mest tydligt, med den udda konserthuset Super Dry Hall och ett buddhisttempel inom gångavstånd från varandra. Dock kan jag se flera anledningar varför det inte är med. Bland annat att spelets miniatyr-Tokyo, trots att det är fem gångar så stort till ytan som miniatyr-Guanajuato, inte tillåter speciellt mycket mer än en generaliserad pastisch på jättestaden. Den är dock som i tidigare spel delvis hopsydd av en del faktiska platser.

Spelet är vansinnigt snyggt, i synnerhet på PC med raytracing påslaget. Medan raytracing för speglingar mest lägger till lull-lull som att man kan se motståndarnas bilar reflekteras i lacken på ens bil, eller att man kan se sin bil reflekteras i skyltfönster, så ger raytraced global illumination en vansinnigt imponerande förbättring i hur ljus och skuggor hanteras, vilket i många fall gör spelet nästan fotorealistiskt.

Ett exempel är där motorvägen har körfält staplade. Utan RTGI vet inte spelmotorn att den övre körbanan till stor del blockerar diffust ljus att nå den undre, så den upplevs onaturligt ljus. Med RTGI aktivt blir det dock mer dunkelt och realistiskt ljus. Skog och buskage får också mer realistiskt mörker och känns inte längre självlysande.

RTGI kräver dock mycket av hårdvaran – för den som förväntar sig spela i äkta 4K utan renderingsfusk med allt på max krävs ett RTX 5090 för att komma över 60 fps. RTX 5080 klarar bara 1440p utan renderingsfusk och kommer med nöd och näppe upp i 60 fps när spelet är som mest krävande. Dessutom har RTGI rätt mycket brus eftersom antalet strålar som skickas ut är begränsat. Det kommer ta några generationer hårdvara till innan det är helt moget.

För den som kan leva utan raytracing är spelet dock väldigt skalbart och vad jag förstår körbart på de flesta PC som klarade Forza Horizon 5, med förbehållet att SSD nu är ett absolut måste.

När det gäller grafikprestandan kan man tänka sig att DLSS skulle komma till undsättning, men det sker med rätt mycket aliasering och moiré,samt ett fenomen som blir väldigt irriterande; DLSS har svårt för tunna detaljer och när det försöker jämna ut kablarna mellan vägstolpar blir de tjocka som avloppsrör. Lustigt nog minskar det fenomenet påtagligt om man ställer in DLSS på högre prestanda/lägre kvalitet (Balanced eller Performance) och det kan nog tyda på att det bara är de lägena som använder sig av DLSS 4.5. Jag har dock inte testat att forcera spelet till Preset L eller M.

Postad 17 May 2026 - 20:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Ska man köra DLAA med 5080 så fungerar det rätt bra med screen space på max och ingen rt. Jag kör mitt 5080 nedklockat pga ljudnivå men får bra bildflyt. Med rt så blir det dlss quality. Ofta ser cube mapsen väl så bra ut. Dlss quality fungerar ändå ok på min burk även om DLAA är bättre naturligtvis. Har du senaste drivrutinerna?

Men det enda grafiska jag har problem med är just reflektionerna. Jag kör huv vyn och man blir ofta helt vilse i pannkakan i kurvor åt vilket håll man kör.

Man får hitta liverys som dämpar dem eller köra huvar som har fläktar eller luftintag helst annars.

Köra low på reflektionerna hjälper en del men då stör man sig på kvaliten istället.

Postad 20 May 2026 - 20:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Börjar ledsna lite. Kört mycket Off road event och de är verkligen inte bra och nog faktiskt sämre överlag än tidigare. Liret behöver en ny fysikmotor då nästan inga objekt i spelvärlden har fysik.

Du kan rent av köra över sjöar och köra i bunkers på golfbanor är som att köra på fairway.

Fortfarande inga nyheter.

Rätt lång grind till att låsa upp sista eventet man behöver städa upp rejält.

Postad 20 May 2026 - 23:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6914 inlägg
  • 0

Älskade Horizon 2, och körde igenom till 100% på kartan.

3:an, körde jag kanske hälften, innan jag tröttnade, då det blev FÖR lika.

4:an och 5:an har jag bara kört några timmar.

Varje nytt spel i serien, känns mer som ett DLC.

Önskar att dom rebootade Forza, med ett spel i samma stil som Burnout.

Jag vill ha magnifikt spektakulära krasher, och explosioner, som får byggnader att rasa  :lol: 

Allt är så sterilt och slätstruket nuförtiden.

Finns det nåt modernt bilspel, som är så där vansinnigt, som under PS2-PS3 generationen?

Postad 21 May 2026 - 04:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Flatout 4 kommer till vr iaf

Wreckfest finns ju.

Jag vill snarare att de ska göra test drive. Använda mer fysik från Forza serien skala ner på all spänning av bilar och göra något mer fokuserat.

Postad 23 May 2026 - 14:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0

Låst upp guld nu. Det är verkligen ingenting nytt någonstans. Säsongsfestivalerna är igång i samma format de med. 

Men det är en utmärkt tidsdödare :D

Postad 23 May 2026 - 20:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5776 inlägg
  • 0

Låst upp guld nu. Det är verkligen ingenting nytt någonstans. Säsongsfestivalerna är igång i samma format de med.

Men det är en utmärkt tidsdödare :D

Kanske kan vara värt en månads Gamepass iaf?

Postad 23 May 2026 - 20:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0
Ja värt att lira är det definitivt.

Postad 02 June 2026 - 15:51

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10596 inlägg
  • 0

Kände för att dra igång GTA IV men jag känner jag väntade nog några år för länge. Herrejösses vad dåligt det åldrats spelmekaniskt. Grafiken buggar ut också. Någon konstig zoomineffekt när nya scener laddas. v-sync agerar underligt också i mellansekvenserna. Ansiktskaraktärerna överlag det är helt otroligt vad gammalt det ser ut.

Vi lever ju i remastertider så det är väl bara vänta några år till lol 

Postad 03 June 2026 - 08:43

BioMartin
  • BioMartin
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Spelmekaniken i Rock Stars spel är alltid lite knepig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.