Gran Turismo 5
4030 svar till detta ämne
Postad 01 december 2010 - 20:19
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Hur får man tag i bugattin?
Fick den när jag klarade den sista tävlingen i Professional League,  Och idag spräckte jag 1,000,000 credits gränsen Vet inte om jag ska fortsätta spara eller bränna en del av dom, är ändå riktigt lätt att nå den summan om man är i Extreme League där det finns ett championship där man får 32,000 cr för varje race (om man vinner då alltså) och sen 98,000 cr i bonus för att man vann championship'et .
Postad 01 december 2010 - 21:22
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Fick den när jag klarade den sista tävlingen i Professional League, 
Och idag spräckte jag 1,000,000 credits gränsen Vet inte om jag ska fortsätta spara eller bränna en del av dom, är ändå riktigt lätt att nå den summan om man är i Extreme League där det finns ett championship där man får 32,000 cr för varje race (om man vinner då alltså) och sen 98,000 cr i bonus för att man vann championship'et .
Har också sprängt 1000000 credits idag. Och då har jag mest kört Special Events, licenser och nästan bara Beginner Events. Pengarna kommer nästan enbart från Special Events, har köpt två bilar totalt också.
Postad 01 december 2010 - 22:28
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Har också sprängt 1000000 credits idag. Och då har jag mest kört Special Events, licenser och nästan bara Beginner Events. Pengarna kommer nästan enbart från Special Events, har köpt två bilar totalt också.
tror jag haft 300tusen som mest på engång, men vanligast är kanske 150. (är lvl 18)..man kan ju inte låta bli att köpa bilar o trimma o ha sig. förstår inte att folk orkar spara
Postad 01 december 2010 - 22:45
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
tror jag haft 300tusen som mest på engång, men vanligast är kanske 150. (är lvl 18)..man kan ju inte låta bli att köpa bilar o trimma o ha sig. förstår inte att folk orkar spara 
Lvl 16 här. Eftersom jag mest kör licenser och special events så finns det inte så stor anledning att köpa bilar. Sen har jag ju Chromeline-bilarna + XJ13 om det skulle behövas.
Postad 01 december 2010 - 23:08
Unregistered8369b8a4
-
Unregistered8369b8a4
-
Användare
-
-
129 inlägg
Shit vad andra banan i special events med karten på level 17 är jobbig då... Inga större problem att ta guld på första banan, men den andra!?!
Postad 01 december 2010 - 23:08
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Så hur ska man lyckas spara ihop till en F1 ?
Lyckades i Prologe och den var rikitgt "nice"
Blir ganska tjatit att bara mala på med race bara för att tjäna ihop pengar
Postad 02 december 2010 - 01:19
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Ja det blir drygt men antagligen kommer dom stora pengarna att kunna tjänas i lvl 20 extreme loppen kan jag tänka mig men det kräver säkert att du har en topp trimmad bil för att du ska ha en chans att hänga med.
Postad 02 december 2010 - 01:40
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Synd att man inte får provköra bilarna innan man köper dom. Har hänt med mig att jag köpt en bil som jag tycker är helt värdelös (bilen spinner väldigt lätt osv.). Då tvingas man ju sälja bilen för väldigt lite pengar jämfört med nypriset.
Postad 02 december 2010 - 02:32
milde
-
milde
-
Användare
-
-
226 inlägg
Shit vad andra banan i special events med karten på level 17 är jobbig då... Inga större problem att ta guld på första banan, men den andra!?!
Håller med, förstår inte riktigt hur det ska gå till. Känns helt hopplöst att komma ikapp.
Postad 02 december 2010 - 07:33
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Synd att man inte får provköra bilarna innan man köper dom. Har hänt med mig att jag köpt en bil som jag tycker är helt värdelös (bilen spinner väldigt lätt osv.). Då tvingas man ju sälja bilen för väldigt lite pengar jämfört med nypriset.
De flesta om inte alla premium bilar kan provköras i arcade mode. Spinner bilen mycket skaffa racing däck. comfort däcken är gjorda av bakelit. Antar att det är menat att de ska användas för drifting speciellt då bakdäcken har hårdare bakelit än de där fram
Postad 02 december 2010 - 07:42
Laka76
-
Laka76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Håller med, förstår inte riktigt hur det ska gå till. Känns helt hopplöst att komma ikapp.
Led mer av att köra Lotus Elise på TopGear banan... fan vad jag svor!
Postad 02 december 2010 - 08:21
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Led mer av att köra Lotus Elise på TopGear banan... fan vad jag svor!
Jag håller med. Elisen på TG är riktigt svår. Borde inte Elisen ligga som ett strykjärn på vägen?
Postad 02 december 2010 - 08:44
spinout
-
spinout
-
Användare
-
-
221 inlägg
camaro 69 vs Cuda 71 -> shit vad ojämt - 3 stegs trimmning gav 450 bhp på camaron - 1 stegstrimmning gav 500+ ...jaha visst är 440 större än 350 men iallafall...
Jo jag har alltid gillat plymouth mer än cheva - tydligen de också - men jag kör cheva till vardags...
onlinedelen, hur funkar den för er??? det kom ett meddelande att det var knökfullt på internet och man skulle stänga av uppkopplingen för att ens kunna spela hemma... zzzz
Postad 02 december 2010 - 09:05
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jag kan verkligen rekommendera buttkicker till GT5! =)
Sitter man i bilen så vibrerar det skönt på curbsen och man skakas om ordentligt när man smäller med bilen! Dock så fungerar det inte så bra med radiobils-vyn eftersom ljudet inte är lika dovt.. Men vad gör det, den vyn används ju inte. =)
Jag som monterade ner mina buttkickers bara en vecka innan gt5 kom  Kul att höra att det är nice känsla med dom i alla fall !! Får sätta upp dom igen ... men det dröjer nog ett tag.
Postad 02 december 2010 - 09:05
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Jahapp en till symaskin inköpt .....
Challenger med fullt trim ska tydligen låta som en 4cylindrig riskokare
Postad 02 december 2010 - 09:12
habomaster
-
habomaster
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag håller med. Elisen på TG är riktigt svår. Borde inte Elisen ligga som ett strykjärn på vägen?
Det tyckte jag med. Men av någon anledning har de satt Comfort: Hard på biljäveln, så fort man ens tittar åt en kurva så snurrar den.. Jag lyckades ta mig i mål som typ 3-4 nånting med 4 i TCS och 6 i ABS och allt annat igång.. Tom då sladdar den och har sig, riktigt otäckt vid Follow-through
Postad 02 december 2010 - 09:18
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Postad 02 december 2010 - 09:21
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
camaro 69 vs Cuda 71 -> shit vad ojämt - 3 stegs trimmning gav 450 bhp på camaron - 1 stegstrimmning gav 500+ ...jaha visst är 440 större än 350 men iallafall...
Jo jag har alltid gillat plymouth mer än cheva - tydligen de också - men jag kör cheva till vardags...
onlinedelen, hur funkar den för er??? det kom ett meddelande att det var knökfullt på internet och man skulle stänga av uppkopplingen för att ens kunna spela hemma... zzzz
Hur fick du tag i cudan? Letat efter plymme bland nya bilar men hittar inte... Jahapp en till symaskin inköpt ..... Challenger med fullt trim ska tydligen låta som en 4cylindrig riskokare 
Köp den gamla istället...
Postad 02 december 2010 - 09:46
spinout
-
spinout
-
Användare
-
-
221 inlägg
Jag kunde bara köpa Cudan bland used cars. Jag såg att den fanns i ett race och bara väntade tills den dök upp bland used cars...
Postad 02 december 2010 - 10:57
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Hur fick du tag i cudan? Letat efter plymme bland nya bilar men hittar inte...
Köp den gamla istället...
Det är den gamla jag har....
Postad 02 december 2010 - 11:08
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=NSJQ2YaA3fA Sjukt likt där i slutet 
Hahaha jo har ju en riktig Corvette 74 själv så man blev lite besviken när man hörde ljudet i spelet...
Postad 02 december 2010 - 11:19
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Det är den gamla jag har....
Ändra ljudinställningarna i spelet. Det är kompressorn som låter som en symaskin + den rakskurna lådan om du har bytt till det isf... Dvs så låter det på riktigt också.
Redigerat av Unregistered0b87209e, 02 december 2010 - 11:19.
Postad 02 december 2010 - 11:21
Ampeninjo
-
Ampeninjo
-
Användare
-
-
104 inlägg
I inställningsmenyn så finns det val för kontroll ett och två i separata fönster. Tog mig ett tag att hitta det också 
Japp, jag har ställt in det på båda kontrollerna men på kontroll2 blir det inget bra. Och, ja, jag letade också en bra stund... Är det någon som har lust att testa själv och se om ni får samma resultat som mig?
Postad 02 december 2010 - 11:58
evertigo
-
evertigo
-
Rookie
-
5 inlägg
...hur funkar onlinedelen för er. Är den igång på riktigt än? Jag har gått in på "open lobby" och kört en smula men man tycks ju mest bara köra banan x antal varv med den bil som är aktualiserad. Jag vet inte om jag har ett gravt nedsatt förstånd eller ej men jag fattar inte hur man skall:
1, Länka sig med sina vänner.
2, Hitta (eller anordna) turneringar eller rejs (som är just ett rejs) med bilar som har liknande förutsättningar för att vinna. På de banor jag kört online kör folk vrålåk med vardagsbilar i en salig blandning.
3, Lägga in de där sex bilarna som man tydligen ska kunna lägga in för onlinespelande. Jag kan bara köra den som är aktualiserad i singleplayerläget.
Obs: Jag förstår att de flesta antagligen sitter och lirar singelplayerbiten för närvarande men är det någon som experimenterat med onlinedelen och kommit fram till något. Det käns som att den borde ha en grym potential...
Postad 02 december 2010 - 12:07
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Ändra ljudinställningarna i spelet.
Det är kompressorn som låter som en symaskin + den rakskurna lådan om du har bytt till det isf...
Dvs så låter det på riktigt också.
Med en Corvette 74 i garaget hemma så vet jag att så här låter det inte.... Spelar ingen roll hur man ställer in ljudet,det låter ändå helt fel från både Corvette 69'an och challengern..
Postad 02 december 2010 - 12:16
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
indeed, sjukt vad den över/understyr hela tiden. Samma sak med gallardon, sjukt svårkörd på comfort/regn däck.. Men aja Level 20 nu iaf !
Postad 02 december 2010 - 12:20
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Buttkicker är trevligt. Har inte fått till min LFE perfekt ännu dock med GT 5. Forza 3 fungerar bättre men i GT 5 får man equaliza upp basen för att få mer vägkänsla rakt fram, curbs etc men när jag då kraschar in i någon bil eller något så slår buttkickern igenom vilket är sjukt störande. Skärmen hoppar nästan ner på golvet och det smäller mer från buttkickern än från högtalarna Drar jag ner på volymen så får jag igen lite för dålig respons.
Ljudet i Forza är köttigare och ger bättre vibrationseffekter både från mina högtalare och buttkicker. Hoppas att via patchar man får mer valmöjligheter att styra upp ljudeffekterna. krascheffekterna måste de ju byta ut hur som helst. Låter inte som plåt som skrynklas direkt.
Hej. En lite snabb fråga, hur kopplar du din kicker? Via stärkaren eller via PS3:an? Jag kopplar via stärkaren och tycker det händer lite för lite i kickern på Forza 3. Och som du säger, drar man på för att känna betongblocks-skarvarna el liknande, så slår den ur när man kör av vägen el krockar. Ska testa att koppla via boxen och se om det blir bättre. Angående ljudet på krascheffekterna i GT 5 håller jag med. Det låter mer som man blir beskjuten av ett hagelbrak. /Niklas
Redigerat av evil_nike, 02 december 2010 - 12:22.
Postad 02 december 2010 - 12:26
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Med en Corvette 74 i garaget hemma så vet jag att så här låter det inte.... Spelar ingen roll hur man ställer in ljudet,det låter ändå helt fel från både Corvette 69'an och challengern..
Tja, man kan inte få allt i ett bilspel, själv tycker jag att det brukar falla på ljudet, men du kan ställa in så att det blir _bättre_ iaf. Min challenger och camaro låter helt ok iaf.
Postad 02 december 2010 - 12:31
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2 625 inlägg
EDIT: Fixat
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 02 december 2010 - 19:03.
Postad 02 december 2010 - 13:41
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
Nu är all licenser avklarade, fixade super igår. Måste säga att jag är lite förvånad över den skiftande svårighetsgraden på super, på vissa banor ledde man efter halva racet medan på vissa fick man kämpa för att ens ta brons.
Nu är det bara börja om från början med att försöka fixa guld på alla...
Postad 02 december 2010 - 15:13
TKvC-SainT
-
TKvC-SainT
-
Beroende
-
-
1 011 inlägg
Fick svar från Elgiganten idag, och med en extra bonus, jag fick dels Audi R10 som man skulle få, men även Honda NSX, Mazda 787B och Mercedes SLS
Postad 02 december 2010 - 15:16
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Hej. En lite snabb fråga, hur kopplar du din kicker? Via stärkaren eller via PS3:an? Jag kopplar via stärkaren och tycker det händer lite för lite i kickern på Forza 3. Och som du säger, drar man på för att känna betongblocks-skarvarna el liknande, så slår den ur när man kör av vägen el krockar. Ska testa att koppla via boxen och se om det blir bättre.
Angående ljudet på krascheffekterna i GT 5 håller jag med. Det låter mer som man blir beskjuten av ett hagelbrak.
/Niklas
Kör via förstärkaren. Den har en rätt svag sub signal så jag har fått gå in manuellt och dra ner volymen för högtalarna för att förstärka signalen till min LFE. Har inte testat köra direkt ur Xbox 360n eller PS3n. Det finns mojänger för att förstärka RCA signaler men kvaliten brukar vara rätt usel. Tror jag har en skräpandes från kabelgiganten. Angående ljudet så får jag nog försöka koppla via min equalizer om jag ska få till något vettigt om inte Polyphony gör något åt kraschljuden eller låter en justera ljudeffekter mer individuellt. Men man lär ju sabba annat ljud i övrigt när man drar ner på frekvenser som aktiveras under krasch ljuden. Hade man haft två förstärkare (nöjer mig inte med tv-ljudet) hade man kunnat ex koppla in en förstärkare som jag sedan skickar ljudet från efter att ha processat det med min equalizer. Och köra normalt ljud via hembioförstärkaren.
Postad 02 december 2010 - 15:50
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Kör via förstärkaren. Den har en rätt svag sub signal så jag har fått gå in manuellt och dra ner volymen för högtalarna för att förstärka signalen till min LFE. Har inte testat köra direkt ur Xbox 360n eller PS3n. Det finns mojänger för att förstärka RCA signaler men kvaliten brukar vara rätt usel. Tror jag har en skräpandes från kabelgiganten.
Angående ljudet så får jag nog försöka koppla via min equalizer om jag ska få till något vettigt om inte Polyphony gör något åt kraschljuden eller låter en justera ljudeffekter mer individuellt. Men man lär ju sabba annat ljud i övrigt när man drar ner på frekvenser som aktiveras under krasch ljuden. Hade man haft två förstärkare (nöjer mig inte med tv-ljudet) hade man kunnat ex koppla in en förstärkare som jag sedan skickar ljudet från efter att ha processat det med min equalizer. Och köra normalt ljud via hembioförstärkaren. LÄNK.Prova att koppla som dom visar 5,40 min in i filmen. Och se om det blir någon skillnad. Då slipper man iaf mixtra med ljudet på stärkaren och kan konsentrera sig på att höja och sänka volymen på buttkicker-stärkaren. Vet inte om dom ljudinställningarna finns i xboxen men ska prova. EDIT. Kopplar man så kan man ju även spela med feta luar plus buttkicker vilket är mtk. fint i bilspel. /Niklas
Redigerat av evil_nike, 02 december 2010 - 16:00.
Postad 02 december 2010 - 16:20
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Bara som en parentes måste jag säga att det börjar bli lite klass på omröstningarna på trådarna.
Postad 02 december 2010 - 17:33
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Det tyckte jag med. Men av någon anledning har de satt Comfort: Hard på biljäveln, så fort man ens tittar åt en kurva så snurrar den.. Jag lyckades ta mig i mål som typ 3-4 nånting med 4 i TCS och 6 i ABS och allt annat igång.. Tom då sladdar den och har sig, riktigt otäckt vid Follow-through
Jag vann loppet utan att ändra några inställningar. Bara ge sig tusan på vilka bilar man ska passera innan vilka kurvor. Trodde iofs jag skulle komma trea men tog tvåan i näst sista kurvan och ettan i sista kurvan, väldigt lätt att köra om i de kurvorna ju. Vad gäller karten var den väl inte så himla krånglig, gäller att inte göra några stora rörelser så är det inga större bekymmer. Var nästan uppe i ledningen innan första kurvan om jag inte minns fel.
Postad 02 december 2010 - 17:37
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Fick svar från Elgiganten idag, och med en extra bonus, jag fick dels Audi R10 som man skulle få, men även Honda NSX, Mazda 787B och Mercedes SLS 
Lyckost, jag mailade dem idag igen då jag inte fått nåt svar på förra mailet. Enda bilen jag vill ha är egentligen GT-R GT500, typiskt att du inte fick den, är väl inte troligt att jag får den heller då.
Postad 02 december 2010 - 17:38
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
...hur funkar onlinedelen för er. "Massa text"
Använd sökfunktionen och befintliga trådar. Slog ihop den tråd du startade med den här.
Postad 02 december 2010 - 17:43
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
De flesta om inte alla premium bilar kan provköras i arcade mode. Spinner bilen mycket skaffa racing däck. comfort däcken är gjorda av bakelit. Antar att det är menat att de ska användas för drifting speciellt då bakdäcken har hårdare bakelit än de där fram 
Jaha, vad bra. Brukar aldrig köra i Arcade mode så det visste jag inte. Men bilen beter sig väl lika realistiskt i Arcade mode som den gör i GT Mode, eller hur? Annars vore det ju ingen idé att provköra bilarna i Arcade mode.
Postad 02 december 2010 - 18:04
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=NSJQ2YaA3fA Sjukt likt där i slutet 
Det är problemet med nästan alla bilar i GT5, ljudet från bilarna är för "smalt" så att säga. Ljudet bör vara mustigare och köttigare. Sen det här med "symaskinljudet" fattar jag inte vad det är dom vill simulera med det. Låter inte bra, sen vill man ju att bilarnas motorljud ska skilja sig åt. Köper jag en Toyota vill jag inte att den låter som en Pagani Zonda eller en Ferrari 599.
Postad 02 december 2010 - 18:21
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Det är problemet med nästan alla bilar i GT5, ljudet från bilarna är för "smalt" så att säga. Ljudet bör vara mustigare och köttigare. Sen det här med "symaskinljudet" fattar jag inte vad det är dom vill simulera med det. Låter inte bra, sen vill man ju att bilarnas motorljud ska skilja sig åt. Köper jag en Toyota vill jag inte att den låter som en Pagani Zonda eller en Ferrari 599.
man hör skillnad på bilarna..dock kan man inte sitta på taket. bumper cam elr inne i bilen o titta framåt för att höra det..konstigt nog..MEN..tittar man bakåt elr har vyn så du ser hela bilen bakifrån hör man ett grymt motorljud.. dock som du säger lite smalt..men man hör att det är rätt ljud till rätt bil för det mesta..även subbans knorrandet finns där. ibland undrar man om folk missar det dom som skriver att det är symaskiner..visst på riktigt hör man ljudet inne i bilen oxå förvisso..men men. ljuden finns i spelet iaf
Redigerat av Unregistered8947db47, 02 december 2010 - 18:23.
Postad 02 december 2010 - 18:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
HAHA den där katten såg helt oberörd ut, f-n va dumt det såg ut 
ljudet va ganska snarlikt faktiskt
Postad 02 december 2010 - 18:26
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Tyckte inte den var speciellt svår. Det gäller att endast bromsa litegrann i första och andra kurvan (man behöver inte alls bromsa lika mycket som hjälpmedellinjen säger) och endast släppa litegrann på gasen i fjärde kurvan annars är det plattan i mattan hela tiden som gäller. Det svåra är väl snarare att inte försöka bli knuffad av motståndarna i första varvet när man kör om många.
Postad 02 december 2010 - 20:45
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Kan ni använda den Jaguar XJ13 ni fick via facebookspelet i classic race under expert series?
Den är väl tillverkad tidigare än '69 så det borde funka tycker man men det gör det inte
Postad 02 december 2010 - 21:00
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Bara som en parentes måste jag säga att det börjar bli lite klass på omröstningarna på trådarna. 
Tackar!
Postad 02 december 2010 - 21:48
TKvC-SainT
-
TKvC-SainT
-
Beroende
-
-
1 011 inlägg
Kan ni använda den Jaguar XJ13 ni fick via facebookspelet i classic race under expert series?
Den är väl tillverkad tidigare än '69 så det borde funka tycker man men det gör det inte 
Nej det går dessvärre inte, då det är en Chrome Line bil, verkar som om årsmodellen suddas ut då. Har råkat ut för samma sak tidigare då jag skulle köra något veteran race i början och tänkte då att min Mercedes 300SL Chrome Line skulle passa bra, men det gick inte där heller.
Postad 02 december 2010 - 22:03
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Har vi några rally fantomer här? Jag har kört det mesta i rallyväg både arkad och sim tidigare men den här fysiken förstår jag mig bara inte på. Finner det otroligt svårt och är ex 9 sekunder från att ta brons på Eiger i Loeb challenge. Och har inte en aaaning vart jag ska hitta de sekunderna.
Vilka hjälpmedel gör att man kör snabbare och vilka gör att man kör långsammare? Jag kör alltid utan hjälpmedel över huvud taget. Testade slå på allt men det är inte receptet då gasen ströps så fort däcken slirade det minsta lilla.
Rallyteori kan jag utan och innan så jag vet hur man kör verklig rally. Men hur kör man GT rally så effektivt som möjligt. Jag har otroligt svårt hitta gränsen där man inte kör lika mycket sidledes som framåt i kurvor. Kör man för att minimera sidledes action så förlorar jag mer tid än om jag kör aggressivt och sladdar för mycket. Ibland verkar det fördelaktigt att använda handbromsen i höghastighetskurvor snarare än fotbroms vilket ju är lite udda...
Tips på hjälpmedel och körstrategi på Eiger och Chamonix. Jag har även lite småproblem med intermediate men med en maxtrimmad audi Quattro TT så hoppas jag åtminstone kunna fixa brons där.
Postad 02 december 2010 - 23:46
Unregistered33800
-
Unregistered33800
-
Rookie
-
3 inlägg
Tänkte ge mig på en mini recension...Vet inte riktigt vad jag tycker om det här spelet egentligen, mycket positivt men också mycket negativt. Mitt favorit spel i GT serien är fortfarande GT3; där de lyckades få en bra kombination av arcade(?) och realism. Bilfysiken och den övergripande körkänslan i GT 5 är väldigt lik GT4 men en aning förbättrad. Är det bara jag som tycker att GT3 hade en bättre körkänsla? Bilarna känns i GT5 för tunga och svårstyrda som om de vore stora bussar.
Online delen är en stor besvikelse! Svårt att hoppa in i ett race där alla har samma "bil typ", nu blir det aldrig någon riktig ärlig kamp då någon alltid har en snabbare eller långsammare bil än dig själv.
Besviken....Får hålla mig till GT3 och Race Driver Grid (sjukt bra online)
Har silver i de flesta licenserna men det är en licens som jag fan inte lyckas få bättre än brons på och att det är B-10! Nii som kör med handkontroll hade ni problem med den här?
Postad 03 december 2010 - 02:22
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Är det någon som kan ge ett omdöme på Mercedes Maclaren bilen. Jag köpte Audi RD6 förut och blev grymt besviken på köregenskaperna. Tungstyrd och sladdrig.
Har funderingar på att köpa den men den är svindyr. Vill inte lägga ut så mycket pengar om jag inte vet att den är bra. Vad tycker ni som har den om bilen?
Postad 03 december 2010 - 02:32
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Fick maclaren chrome line med collectors edition och måste säga art den är riktigt skön. Visserligen är chrome line-bilarna trimmade på olika sätt men det kan du också göra sen efter inköp.
Den är snabb, känns lätt och verkar ibland vara fastlimmad på banan. Så länge man inte gör idiotiskt hastiga rörelser dårå.
En av mina favvobilar tillsammans med Ferrari 330 och SLS AMG.
Hatbilen är ju då Lamborghini Murcielago. Okontrollerbar hög med avföring.
Postad 03 december 2010 - 05:03
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Fick maclaren chrome line med collectors edition och måste säga art den är riktigt skön. Visserligen är chrome line-bilarna trimmade på olika sätt men det kan du också göra sen efter inköp. Den är snabb, känns lätt och verkar ibland vara fastlimmad på banan. Så länge man inte gör idiotiskt hastiga rörelser dårå. En av mina favvobilar tillsammans med Ferrari 330 och SLS AMG. Hatbilen är ju då Lamborghini Murcielago. Okontrollerbar hög med avföring.
Murcielago GTn uppför sig som en dröm i GTR liren. Men det är ju en lite annan sak än standard versionen  . Hur är det med uppdateringar kan man gå tillbaks till stock efter att ha tunat en bil eller är man fast vid den uppgraderade varianten?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|