Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 maj 2012 - 09:59

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej,

Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster. Förändring i priserna på den här typen av tjänster är inget konstigt. Exempelvis Medium 8 Favoriter har sedan tidigare kostat 159:-/månad och har inte prisändrat på sex år, därför var det naturligt att nu se över priset på det abonnemanget och många fler. Denna liksom övriga förändringar är resultatet av de bedömningar vi har gjort av marknaden. Att vi som kommersiell aktör då och då ser över våra produkter, tjänster och priser är helt naturligt. Vi är trygga i att vi har en av Sveriges bästa tv-tjänster med ett mycket brett utbud och stor valfrihet för våra kunder. Vi anser fortsatt att vi har mycket konkurrenskraftiga priser.

Sedan kan man ställa sig frågan, vad får man som kund ut av prisförändringar vi gjort? Som jag skrev i föregående stycke har Medium 8 Favoriter kostat 159:-/månad och har inte prishöjts på sex år. I Medium 8 Favoriter har man tidigare kunnat välja in 8 vanliga digitala kanaler ur utbud på ca 100 kanaler. För några år sedan lanserade vi ett nytt abonnemang som då fick heta Medium 8 Favoriter HD, priset för detta abonnemang var 199:-/månad och det gav möjligheten att tillsammans med vanliga digitala kanaler kunna välja in HD-kanaler med betydligt bättre bildkvalité. Detta paket, Medium 8 Favoriter HD, blev inte så populärt bland våra kunder vilket gjorde att vi omvärderade och valde att sluta sälja Medium 8 Favoriter HD. Kunderna såg dock möjlighet i att kunna få välja in HD-kanaler som en av sina 8 favoriter vilket gjorde att vi öppnade upp så att våra kunder som abonnerade på Medium 8 Favoriter för 159:-/månad kunde välja in HD-kanaler, för detta tog vi inte ut några ytterligare avgifter och man behöll samma pris sedan tidigare. Sammanfattningsvis hade vi tidigare Medium 8 Favoriter för 159:-/månad utan möjlighet att välja HD-kanaler, vi lanserade Medium 8 Favoriter HD för 199:-/månad men valde senare att sluta sälja detta abonnemang men lät kunder med Medium 8 Favoriter, utan ytterligare kostnader, välja in HD-kanaler i sitt abonnemang.

Som jag skrev i tidigare inlägg lanserade vi en On Demand-tjänst. När vi lanserade denna tjänst kostade det 10:-/månad för varje kanal man önskade starta om, även om man redan betalade för kanalen i sitt programutbud och totalt 7 Play-abonnemang fanns tillgängliga. Det vi gjorde under början av 2011 var att öppna upp för våra kunder att, utan ytterligare kostnad och tillägg, få tillgång till samtliga 7 Play-abonnemang som vi då erbjöd. Sammanfattningsvis lanserade vi en tjänst med 7 Play-abonnemang där kostnaden var 10:-/månad per Play-abonnemang, men vi valde att lägga in dessa Play-abonnemang utan ytterligare kostnad för våra kunder, priset 159:-/månad för Medium 8 Favoriter behöll man.

Baserat på allt ovanstående så har vi således haft priset 159:-/månad för Medium 8 Favoriter, trots alla ovanstående förändringar till ett värde av 110:-/månad. Nu väljer vi att göra en prishöjning med totalt 40:-/månad, fördelat 30:-/månad på Medium 8 Favoriter som nu kommer att kosta 189:-/månad och kortavgiften som höjs med 10:-/månad från 49:-/månad till 59:-/månad.

Utöver allt ovanstående kommer vi att vidareutveckla med nya kanaler och tjänster har vårt utbud av kanaler har växt från 80 till 150 under de senaste åren och det har kommit våra kunder tillgodo i såväl färdiga paket och som i enskilda valbara kanaler, vilket jag delvis beskrivit ovan. Vi har också lagt till Play och HD-kanaler i alla våra paket, vilket jag beskrev ovan. De senaste nyheterna vi har presenterat är Tv Com Hem och TV4 News. Under våren kommer även Boomerang och TNT 7 HD in i vårt utbud tillsammans med att vi kan presentera ännu en kanal i On Demand – TV11.

När det gäller kortavgiften så är den en del i den totala prisbilden för vårt tv-erbjudande. Höjningen ger oss intäkter som vi kan använda för att fortsätta utveckla marknadens bästa tv-erbjudande. Sedan tidigare har vi debiterat kortavgiften en gång per halvår, vilket våra kunder har haft synpunkter kring. I samband med att vi höjde priset för kortavgiften lyssnade vi på våra kunders önskemål om att övergå till månadsdebitering, vilket nu även gör det enklare att få en bra bild över månadskostnaden för våra tv-abonnemang.

Sedan tycker vi inte om att försvara, utan mer förklara vilka förändringar vi gjort och vilka kostnader som är kopplade till förändringarna. Hoppas att detta kan ge lite förståelse kring prishöjningarna som vi gjort. Kan även applicera detta på Digital-tv Medium samt Large som har prishöjt under åren men samtidigt fått många nyheter, som exempelvis HD-kanaler som ingår i priset, precis som för Medium 8 Favoriter, samt Play-abonnemang, precis som för Medium 8 Favoriter.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Hej!

Tackar för att ni äntligen tog in Viasat Motor HD!
Läste ovan info från Comhem och undrar lite varför ni skriver i april att ni gjort alla playkanaler gratis om man har de i sitt abonnemang, när er kundtjänst sa just till mig att sedan mars så ingår inte TV3, TV6 och TV8play utan de ska ni ha 10 kronor styck/per månad. Innebär detta inte att det har blivit en ytterligare höjning på mitt Viasat Guld HD abonnemang med 30 kronor om man ska ha det som Johan skrev ovan i april?

Vem har rätt, Johan eller kundtjänst?

Hur som helst så fungerar inte Tv3Play hos mig iaf... såvida jag inte betalar 10 kronor/ månad!

Postad 02 maj 2012 - 14:12

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej!

Tackar för att ni äntligen tog in Viasat Motor HD!
Läste ovan info från Comhem och undrar lite varför ni skriver i april att ni gjort alla playkanaler gratis om man har de i sitt abonnemang, när er kundtjänst sa just till mig att sedan mars så ingår inte TV3, TV6 och TV8play utan de ska ni ha 10 kronor styck/per månad. Innebär detta inte att det har blivit en ytterligare höjning på mitt Viasat Guld HD abonnemang med 30 kronor om man ska ha det som Johan skrev ovan i april?

Vem har rätt, Johan eller kundtjänst?

Hur som helst så fungerar inte Tv3Play hos mig iaf... såvida jag inte betalar 10 kronor/ månad!

Hej,

Just den där texten som jag skrev under april var för att visa på vad man sedan tidigare haft fått i sitt abonnemang trots att vi inte gjort en prishöjning tidigare men att vi nu har höjt priset och vad som ingår. Exemplet med 7 Play-kanaler var då när gjorde förändring i abonnemang från Medium 8 Favoriter HD till Medium 8 Favoriter i början av 2011 och priset 159:-/månad inte ändrades.

Idag ingår exempelvis 14 Play-kanaler i Digital-tv Extra Large, utan extra kostnad, och i Digital-tv Medium 8 Favoriter finns det 16 Play-kanaler, utan kostnad, att välja mellan. Dock kan man endast ha 8 åt gången eftersom att valet är just att välja 8 Favoriter, men man kan alltid välja om dem varje månad och då finns det 16 stycken att kostnadsfritt välja mellan.

Som du skriver och som Kundservice informerat så hade skett förändring med TV3-, TV6- och TV8-play som sedan tidigare har ingått i utan kostnad. Det har även funnits ett visst reklamfritt material som ingått, även den utan kostnad. Förändringen att börja debitera 10:-/månad styck för dessa kanaler, för att få tillgång till det reklamfria materialet, gjordes 2012-02-16. Orsaken var att vi felaktigt provisionerat dessa tjänster och låtit, de relativt få, reklamfria programmen ingå i Playbiblioteket utan kostnad.

För att svara på din fråga: Både Kundservice och jag har rätt, men jag ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt tidigare meddelande kring att det endast gällde vid den tid då förändringen från Medium 8 Favoriter HD till Medium 8 Favoriter gjordes.

TV3 Play fungerar precis som vanligt, med undantag att du inte skall kunna se reklamfria program utan att betala 10:-/månad, det är den enda förändring som skett.

Hoppas ovanstående gjort att du fått klarhet i frågan, annars är det bara att ställa kompletterande frågor så skall jag förtydliga ytterligare.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 02 maj 2012 - 14:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

...

Idag ingår exempelvis 14 Play-kanaler i Digital-tv Extra Large, utan extra kostnad, och i Digital-tv Medium 8 Favoriter finns det 16 Play-kanaler, utan kostnad, att välja mellan. Dock kan man endast ha 8 åt gången eftersom att valet är just att välja 8 Favoriter, men man kan alltid välja om dem varje månad och då finns det 16 stycken att kostnadsfritt välja mellan.
....

TV3 Play fungerar precis som vanligt, med undantag att du inte skall kunna se reklamfria program utan att betala 10:-/månad, det är den enda förändring som skett.

Hoppas ovanstående gjort att du fått klarhet i frågan, annars är det bara att ställa kompletterande frågor så skall jag förtydliga ytterligare.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Jag har ingen On demand-box ännu men funderar till och från om det är idé att skaffa en sådan box.
Senast tog det stopp när jag fick svaret att man måste ha On demand-boxen direkt ansluten med nätverkskabel (inte WiFi!) till Netgear CG3100 och att man kommer i ett bättre läge om man har bredband från t ex Bredbandsbolaget eller Telia eftersom man då - utöver Motorola-boxen - får ett fräscht Netgear-modem att använda till On demand-tjänsten.
(Vilket man alltså inte får om man har bredband från ComHem trots att man får betala samma pris för On demand-boxen utan modem som den som har annat bredband än ComHems. Inte rättvist att jag som helkund hos ComHem ska subventionera On demand för de kabel-tv-kunder som inte har ComHems bredband :().

Hur som helst, jag har XL-abonnemang.
Kan jag få uppgift om (här eller i form av en länk) till en sammanställning av vilka 14 Play-kanaler jag i dagens läge skulle få tillgång till om jag skaffar On demand-box?
Jag vill också veta om det är en Premium-kanal (alltså reklamfri) eller om jag behöver betala den omtalade tiokronan för att slippa reklam. Jag har svårt att överblicka vilka Play-kanaler jag redan betalar för i min abonnemangsavgift men inte kan se eftersom jag ännu inte har Motorola-boxen.

Dessutom har jag Viasat Premium HD och Canal+ Total.
Om jag skaffar On demand-box får jag då - utan extra kostnad - tillgång till allt på Viaplay Premium, (dvs TV3, TV6 och TV8 Play Premium, utländska serier osv) samt allt på Canal+ Play?

Rent allmänt tycker jag att den som betalar för ett grundabonnemang med Play-kanaler eller tillvalspaket från Viasat eller Canal+ borde ha tillgång till resp kanals reklamfria Premium Play-tjänst som en del i abonnemanget. Att hålla på med tio kronor extra hit och dit verkar inte en optimal lösning. Måste priset höjas så bör det ske på priset för grundabonnemanget resp tillvalspaketet - det kan inte vara svårare att förklara än dessa extra tiokronor.

Postad 02 maj 2012 - 15:55

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har ingen On demand-box ännu men funderar till och från om det är idé att skaffa en sådan box.
Senast tog det stopp när jag fick svaret att man måste ha On demand-boxen direkt ansluten med nätverkskabel (inte WiFi!) till Netgear CG3100 och att man kommer i ett bättre läge om man har bredband från t ex Bredbandsbolaget eller Telia eftersom man då - utöver Motorola-boxen - får ett fräscht Netgear-modem att använda till On demand-tjänsten.
(Vilket man alltså inte får om man har bredband från ComHem trots att man får betala samma pris för On demand-boxen utan modem som den som har annat bredband än ComHems. Inte rättvist att jag som helkund hos ComHem ska subventionera On demand för de kabel-tv-kunder som inte har ComHems bredband :().

Hur som helst, jag har XL-abonnemang.
Kan jag få uppgift om (här eller i form av en länk) till en sammanställning av vilka 14 Play-kanaler jag i dagens läge skulle få tillgång till om jag skaffar On demand-box?
Jag vill också veta om det är en Premium-kanal (alltså reklamfri) eller om jag behöver betala den omtalade tiokronan för att slippa reklam. Jag har svårt att överblicka vilka Play-kanaler jag redan betalar för i min abonnemangsavgift men inte kan se eftersom jag ännu inte har Motorola-boxen.

Dessutom har jag Viasat Premium HD och Canal+ Total.
Om jag skaffar On demand-box får jag då - utan extra kostnad - tillgång till allt på Viaplay Premium, (dvs TV3, TV6 och TV8 Play Premium, utländska serier osv) samt allt på Canal+ Play?

Rent allmänt tycker jag att den som betalar för ett grundabonnemang med Play-kanaler eller tillvalspaket från Viasat eller Canal+ borde ha tillgång till resp kanals reklamfria Premium Play-tjänst som en del i abonnemanget. Att hålla på med tio kronor extra hit och dit verkar inte en optimal lösning. Måste priset höjas så bör det ske på priset för grundabonnemanget resp tillvalspaketet - det kan inte vara svårare att förklara än dessa extra tiokronor.

Hej,

Självklart kan du få information här om vilka kanaler som ingår samt vilka som kostar 10:-/månad för att slippa reklam. Ser till och med att jag missade en kanal tidigare när jag räknade, det är 15 Play-kanaler som ingår utan kostnad och 3 som kostar, således totalt 18 Play-kanaler i Digital-tv Extra Large. Positiv miss av mig.

Nej, om du man tecknar Viasat Premium HD så får main inte tillgång till TV3, TV6 samt TV8 Play, utan dessa kostar 10:- extra per månad. Om man tecknar Canal+ Total, Film eller MAX får man tillgång till Canal+ Play utan kostnad. Om man tecknar Canal+ Total, Sport eller MAX får man tillgång till Canal+ Sport Play utan kostnad.

Eftersom du har Canal+ Total så får du, utöver nedanstående lista, tillgång till Canal+ Play samt Canal+ Sport Play utan extra kostnad.

Här nere är hela listan, la även in alla information om hur det fungerar med reklam och att kunna starta om, så att det blir så tydligt som det bara är möjligt. De som kostar 10:-/månad ligger längst ner i listan.

Ingår i Digital-tv Extra Large, utan kostnad för reklamfritt innehåll

Uppdaterat listan över Play-kanaler - 2012-10-23 - 20 Play-kanaler ingår nu totalt. /Johan Åström

Animal Planet
Reklamfria program: Ingår utan kostnad
Program med reklam: Ingår utan kostnad
Starta om: Program går att starta om från Tv-guiden

Comedy Central

Discovery

Disney Channel

Eurosport

Eurosport 2

Kanal 5
Reklamfria program: Kanalen saknar reklamfria program

Lattjo Lajban
Program med reklam: Kanalen saknar program med reklam
Starta om: Program går att starta om från Play-sidorna i boxen

National Geographic Channel

Nat Geo Wild

Nickelodeon

Sjuan

Svt r

TLC

TV11

TV4

TV4 Fakta

Ingår i Digital-tv Extra Large, kostnad tillkommer för reklamfritt innehåll

Kanal: TV6
Starta om program: Program går inte att starta från Tv-Guiden
Reklamfria program: Kräver Play-abonnemang 10:-/mån

Kanal: TV8
Starta om program: Program går att starta från Tv-Guiden
Reklamfria program: Kräver Play- abonnemang 10:-/mån

Kanal: TV3
Starta om program: Program går att starta från Tv-Guiden
Reklamfria program: Kräver Play-abonnemang 10:-/mån

Uppdaterat listan över Play-kanaler - 2012-10-23 - 20 Play-kanaler ingår nu totalt. /Johan Åström

Nu är det på tiden att du uppgraderar dig till On Demand så att du får testa på framtidens tv ;) Jag vet inte hur det ser ut hos dig, men om du har antennkabel dragen från Com Hem-uttag så kanske det skulle kunna gå att placera modemet vid Com Hem-uttaget och sedan dra TP-kabeln tillsammans med antennkabeln?

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 23 oktober 2012 - 08:04.

Postad 03 maj 2012 - 05:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Självklart kan du få information här om vilka kanaler som ingår samt vilka som kostar 10:-/månad för att slippa reklam. Ser till och med att jag missade en kanal tidigare när jag räknade, det är 15 Play-kanaler som ingår utan kostnad och 3 som kostar, således totalt 18 Play-kanaler i Digital-tv Extra Large. Positiv miss av mig.

Nej, om du man tecknar Viasat Premium HD så får main inte tillgång till TV3, TV6 samt TV8 Play, utan dessa kostar 10:- extra per månad. Om man tecknar Canal+ Total, Film eller MAX får man tillgång till Canal+ Play utan kostnad. Om man tecknar Canal+ Total, Sport eller MAX får man tillgång till Canal+ Sport Play utan kostnad.

Eftersom du har Canal+ Total så får du, utöver nedanstående lista, tillgång till Canal+ Play samt Canal+ Sport Play utan extra kostnad.

Här nere är hela listan, la även in alla information om hur det fungerar med reklam och att kunna starta om, så att det blir så tydligt som det bara är möjligt. De som kostar 10:-/månad ligger längst ner i listan.
...
Nu är det på tiden att du uppgraderar dig till On Demand så att du får testa på framtidens tv ;) Jag vet inte hur det ser ut hos dig, men om du har antennkabel dragen från Com Hem-uttag så kanske det skulle kunna gå att placera modemet vid Com Hem-uttaget och sedan dra TP-kabeln tillsammans med antennkabeln?

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack ComHem för den fina sammanställningen! Den kan säkert många fler än jag ha glädje av. :)
Såg sedan att det finns viss info här:
https://www.comhem.s...30/-/index.html
men jag tycker listan ovan ger bättre uppfattning om utbudet av Play-kanaler och villkoren för dem.

I mitt fall har jag Netgear-modem/router placerad ganska långt från tv-anläggningen och dessutom är både datorer och en nätverksskrivare anslutna direkt till routern med nätverkskablar eftersom WiFi-hastigheten i Netgear CG3100 är så mycket lägre än den jag får vid anslutning med kabel.
Eftersom jag inte kan få en separat Netgear CG3100 då jag redan har en pg av mitt Bredband 200 så skulle jag behöva dra en ganska lång och ful nätverkskabel tvärs genom bostaden för att ansluta en Motorola-box. Då On demand-boxen inte heller har WiFi/WPS kan den inte anslutas trådlöst via accesspunkt (sägs det). Jag skulle gärna vilja testa detta men då måste jag ju skaffa en box som jag sen kanske inte kommer att kunna använda som jag tänkt mig.
Jag får fundera en gång till på detta. Kanske kommer det snart en On demand-box med inbyggd HD PVR och stöd för trådlöst nätverk? Förstår inte varför just On demand-boxen inte skulle kunna ingå i hemmets trådlösa nätverk.
Bredbandsanslutningen vid ComHems On demand används inte för själva programmet eftersom det är BoD och inte VoD (Broadcast/Video on Demand) så de datavolymer som det gäller skulle mycket väl kunna hanteras via ett trådlöst nätverk.
Ingen risk heller att upphovsrättsligt skyddat material skulle kunna hamna i orätta händer för som sagt, det är via kabel-tv som On demand-boxen tar emot det beställda programmet och inte via bredbandet.

Det står ju något om "framtidens tv" i ComHems svar ovan så här finns uppenbarligen möjligheter att komma ytterligare ett steg närmare "framtiden". :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 03 maj 2012 - 10:37.

Postad 03 maj 2012 - 10:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1
Ja kom in i framtiden själva comhem med en On demand-box med inbyggd HD PVR, tills det scrollar jag bara förbi ert snack om play hit o dit.

Postad 03 maj 2012 - 12:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Sedan lunchtid idag 3 maj finns nu kanalplats 130 TV4 Sport Xtra och 131 Viasat Motor HD aktiva i ComHems nät. Kanalerna finns även i EPG. :)
TV4 Sport Xtra startar sändningarna imorgon 4 maj men Viasat Motor HD bör ha något att visa eftersom SD-kanalen har rörliga bilder med ljud.
Tyvärr får jag det förhatliga "Ingen åtkomst" i min ruta trots att jag har Viasat Premium HD-paket.

ComHem: När kommer vi som har rätt tillvalspaket att få behörigheten uppdaterad i ert system så att vi kan få glädje av den efterlängtade Viasat Motor HD???

Edit: Jag beställde nyss TV4 Sport Xtra HD via Mina sidor. Får se när jag får bild. Sändningarna börjar först i morgon 4 maj.

Men: Viasat Motor HD anger fortf "Ingen åtkomst" trots att jag har Viasat Premium HD.
Så det vore ju trevligt att få veta om detta ska ordna sig eller om jag måste ringa ett 0771-nummer för att få det jag betalar för...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 03 maj 2012 - 14:47.

Postad 03 maj 2012 - 13:31

Pjertan
  • Pjertan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

TV4 Sport Xtra vet jag inte om jag kommer att beställa. När jag följer länken vid "Redan kund?" på hemsidan och loggar på Mina sidor går det inte att beställa TV4 Sport Xtra. Och till kundtjänst orkar jag inte ringa även om den som vill beställa något behandlas med förtur i förhållande till den som behöver hjälp, vill säga upp eller bara är allmänt missnöjd.

FYI: Jag beställde nyss TV4 Sport Xtra via "Mina Sidor".

Jag har också Viasat Sportpaketet HD men har, precis som du, "Ingen åtkomst" på båda kanalerna...

EDIT: Tack, Comhem, för att ni äntligen tog in Viasat Motor HD!

EDIT2 (14.39): Nu har jag iaf bild på TV4 Sport Xtra HD - det rullar en reklamfilm.

Redigerat av Pjertan, 03 maj 2012 - 13:39.

Postad 03 maj 2012 - 18:03

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja kom in i framtiden själva comhem med en On demand-box med inbyggd HD PVR, tills det scrollar jag bara förbi ert snack om play hit o dit.

+1

Postad 04 maj 2012 - 06:49

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 1
Hoppas att Comhem löser problemet snarast med att man inte har någon åtkomst till Viasat Motor HD fastän man har Viasat Guld HD paketet, för det är Nascar på Talladega i helgen!

19:40 Nu fungerar det :-)

Redigerat av SirHejsan, 04 maj 2012 - 18:39.

Postad 04 maj 2012 - 07:23

tcc
  • tcc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det fler som får ingen åtkomst på viasat motor hd??? Vad är detta???

Postad 04 maj 2012 - 08:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 2

Är det fler som får ingen åtkomst på viasat motor hd??? Vad är detta???

Jag ringde nyss till Kundtjänst och fick ett halvsvar. Viasat Motor HD är inte "paketerat" dvs vi som har Viasat Sport HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD har ännu inte fått behörighet att se Viasat Motor HD. Det är därför helt naturligt att det står "Ingen åtkomst". Inte heller EPG är uppdaterad med kanalens innehåll men det är ju samma som SD-kanalen. Opraktiskt om man vill använda EPG men jag hoppas det ordnar sig när bild och ljud kommer på kanalplats 131...

Såg något på ComHems Facebook-sida om att det varit för kort tid mellan beslut och verkställighet. Från 24 april till 3 maj är det tio dagar men det har tydligen inte räckt för att "paketera" Viasat Motor HD. När korten uppdaterats vid månadsskiftet inför den kommande månaden har alltså inte Viasat Motor HD varit med.

ComHem: När tänker ni ordna till så vi som väntat i flera år äntligen kan få se Viasat Motor HD? Måste vi vänta till juni?
Behöver vi göra något med våra boxar eller räcker det att ha boxen påslagen?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 maj 2012 - 08:25.

Postad 04 maj 2012 - 09:08

tcc
  • tcc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
och det är inget ljud på tv4 sport extra hd...vad händer egentligen?

Postad 04 maj 2012 - 09:34

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag kontaktade Com Hems kundtjänst igår, eftersom jag inte fick in någon bild på Viasat Motor HD.
Blev ombedd att fabriksåterställa boxen, vilket inte gjorde någon skillnad.
Därefter skickades en signal från kundtjänst för att uppdatera kortet (?), vilket skulle få igång kanalen.
Dessvärre hjälpte inte det heller...

Postad 04 maj 2012 - 09:38

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Sedan lunchtid idag 3 maj finns nu kanalplats 130 TV4 Sport Xtra och 131 Viasat Motor HD aktiva i ComHems nät. Kanalerna finns även i EPG. :) TV4 Sport Xtra startar sändningarna imorgon 4 maj men Viasat Motor HD bör ha något att visa eftersom SD-kanalen har rörliga bilder med ljud. Tyvärr får jag det förhatliga "Ingen åtkomst" i min ruta trots att jag har Viasat Premium HD-paket. ComHem: När kommer vi som har rätt tillvalspaket att få behörigheten uppdaterad i ert system så att vi kan få glädje av den efterlängtade Viasat Motor HD??? Edit: Jag beställde nyss TV4 Sport Xtra HD via Mina sidor. Får se när jag får bild. Sändningarna börjar först i morgon 4 maj. Men: Viasat Motor HD anger fortf "Ingen åtkomst" trots att jag har Viasat Premium HD. Så det vore ju trevligt att få veta om detta ska ordna sig eller om jag måste ringa ett 0771-nummer för att få det jag betalar för...

FYI: Jag beställde nyss TV4 Sport Xtra via "Mina Sidor". Jag har också Viasat Sportpaketet HD men har, precis som du, "Ingen åtkomst" på båda kanalerna... EDIT: Tack, Comhem, för att ni äntligen tog in Viasat Motor HD! EDIT2 (14.39): Nu har jag iaf bild på TV4 Sport Xtra HD - det rullar en reklamfilm.

+1

Hoppas att Comhem löser problemet snarast med att man inte har någon åtkomst till Viasat Motor HD fastän man har Viasat Guld HD paketet, för det är Nascar på Talladega i helgen!

är det fler som får ingen åtkomst på viasat motor hd??? Vad är detta???

Jag ringde nyss till Kundtjänst och fick ett halvsvar. Viasat Motor HD är inte "paketerat" dvs vi som har Viasat Sport HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD har ännu inte fått behörighet att se Viasat Motor HD. Det är därför helt naturligt att det står "Ingen åtkomst". Inte heller EPG är uppdaterad med kanalens innehåll men det är ju samma som SD-kanalen. Opraktiskt om man vill använda EPG men jag hoppas det ordnar sig när bild och ljud kommer på kanalplats 131... Såg något på ComHems Facebook-sida om att det varit för kort tid mellan beslut och verkställighet. Från 24 april till 3 maj är det tio dagar men det har tydligen inte räckt för att "paketera" Viasat Motor HD. När korten uppdaterats vid månadsskiftet inför den kommande månaden har alltså inte Viasat Motor HD varit med. ComHem: När tänker ni ordna till så vi som väntat i flera år äntligen kan få se Viasat Motor HD? Måste vi vänta till juni? Behöver vi göra något med våra boxar eller räcker det att ha boxen påslagen?

Hej,

Vi har för närvarande problem med Viasat Motor HD. Felsymptomen är att man inte har tillgång till kanalen och får felmeddelande. Vi håller på att arbeta på problemet och hoppas på en snar lösning!

Vi ber om ursäkt för detta!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 04 maj 2012 - 09:45

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tack för återkopplingen Johan.
Som ni säkert noterat vid det här laget, så är vi många som väntat länge på kanalen... :)

Postad 04 maj 2012 - 09:50

pappayan
  • pappayan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Jag har problem med att jag har hack/frysningar och lite pixlar på bl.a. viasat hockey. Kundtjäst ville byta antennkabel, men det är redan gjort 3ggr. jag har nu den rekommenderade ifrån digitalexperten.se
Nu vill dom att jag skall skick in hela dekodern. det var bara kanalerna med samma "transportström" (Jag tror det var så han sa) inte kul när ishockey vm börjar. jag skickar den efter vm. det borde vara ett fel hos comhem,95% av alla kanaler funkar perfekt. och när jag söker efter signalstyrka så är det 51% och 100% signal kvalitet, 61% & 100% på det andra valet. ( 0 och 1).

Svara gärna med en förklaring om vad det kan vara för fel.

63358 Eskilstuna

Redigerat av pappayan, 04 maj 2012 - 09:52.

Postad 04 maj 2012 - 10:00

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vi har för närvarande problem med TV4 Sport Xtra HD. Felsymptomen är att det inte är något ljud på kanalen. Vi håller på att arbeta på problemet och hoppas på en snar lösning!

Vi ber om ursäkt för detta!

Update klockan 11:27: Felet är nu åtgärdat och ljudet skall vara åter.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 04 maj 2012 - 10:26.

Postad 04 maj 2012 - 10:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag kontaktade Com Hems kundtjänst igår, eftersom jag inte fick in någon bild på Viasat Motor HD.
Blev ombedd att fabriksåterställa boxen, vilket inte gjorde någon skillnad.
Därefter skickades en signal från kundtjänst för att uppdatera kortet (?), vilket skulle få igång kanalen.
Dessvärre hjälpte inte det heller...

Synd att du inte fick samma svar som jag fick från Kundtjänst (se ovan).
Eftersom paketen inte var uppdaterade med Viasat Motor HD spelade det ingen roll vilka manövrer du gjorde med boxen. Att Kundtjänst inte fått korrekt information redan vid lunchtid på torsdagen 3 maj är synd. Problemet måste ha uppdagats direkt när man försökte lägga ut Viasat Motor HD ffg hos ComHem. Finns det verkligen inte ett flash-system som informerar alla handläggare i supporten om denna typ av generella problem?
ComHem har ju satsat både pengar och personella resurser på en utbyggnad av Kundtjänst.
Inte heller ett ord på hemsidan under driftsinformation. Men det är vi ju vana vid. :(
Synd att ComHem ännu en gång gjort oss kunder besvikna/irriterade när det skulle bli så bra med Viasat Motor HD!
När det gäller TV4 Sport Xtra HD har jag just nu kl 11:20 fredag 4 maj finfin bild och även ljud! :)

Postad 04 maj 2012 - 16:41

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Varken Viasat Motor HD eller TV4 Sport Xtra HD fungerar för mig.
Jag får "Ingen Åtkomst"
Vilka är kriterierna för att få dessa kanaler?

Jag har både HD-paketet och Viasat Sportpaketet HD.

Postad 04 maj 2012 - 17:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag får "Ingen Åtkomst"

Jag har både HD-paketet och Viasat Sportpaketet HD.

TV4 Sport Xtra HD är en premiumkanal som inte ingår i några paket. För att få tillgång till den måste du beställa via Kundtjänst eller Mina sidor. Kostar 39 kr/mån. Fungerar u.a. i skrivande stund trots ljudproblem tidigare idag.
Viasat Motor HD fungerar inte för någon trots att den lanserades hos ComHem igår. Du har Viasat Sport HD och är kvalificerad men ComHem har av någon anledning inte lyckats få till "paketeringen" som öppnar upp kanalen för de kunder som har Viasats HD-paket. Oklart när det kommer att fungera - hoppas inte ComHems folk sitter hemma nu och har fredagsmys medan vi kunder är utan första helgen med Viasat Motor HD som vi väntat på i flera år. :(

Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 maj 2012 - 17:50.

Postad 04 maj 2012 - 18:06

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag får "Ingen åtkomst"

Jag har både HD-paketet och Viasat Sportpaketet

Nu funkar Viasat Motor HD

Redigerat av Unregistered60ec3204, 04 maj 2012 - 18:08.

Postad 04 maj 2012 - 18:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu funkar Viasat Motor HD

Då kan vi för framtiden notera att Viasat Motor HD finns hos ComHem från kl 19 fredagen 4 maj 2012.
Nu har vi bl a Spaniens GP nästa helg och Monacos GP sista helgen i maj att se fram emot denna månad. Nice. :)

Postad 04 maj 2012 - 18:26

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

TV4 Sport Xtra HD är en premiumkanal som inte ingår i några paket. För att få tillgång till den måste du beställa via Kundtjänst eller Mina sidor. Kostar 39 kr/mån. Fungerar u.a. i skrivande stund trots ljudproblem tidigare idag.
Viasat Motor HD fungerar inte för någon trots att den lanserades hos ComHem igår. Du har Viasat Sport HD och är kvalificerad men ComHem har av någon anledning inte lyckats få till "paketeringen" som öppnar upp kanalen för de kunder som har Viasats HD-paket. Oklart när det kommer att fungera - hoppas inte ComHems folk sitter hemma nu och har fredagsmys medan vi kunder är utan första helgen med Viasat Motor HD som vi väntat på i flera år. :(

Tack för det :)

Viasat Motor HD fungerar nu här med, ser fram mot nästa F1 lopp :)

Postad 04 maj 2012 - 20:20

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ja, nu funkar Vs Motor HD men TV10 är fortfarande utan åtkomst. Den ska väl ingå från idag om man har Vs Sport HD, om jag läste rätt?

Postad 04 maj 2012 - 20:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ja, nu funkar Vs Motor HD men TV10 är fortfarande utan åtkomst. Den ska väl ingå från idag om man har Vs Sport HD, om jag läste rätt?

Ja, så här är det sagt:
"Vi kan samtidigt också meddela att TV10 från och med 3 maj kommer att inkluderas i Viasat Sportpaket (SD/HD), i Viasat Premium (SD/HD) och i Viasat Guld (SD/HD). Sedan tidigare inkluderas kanalen i våra Large- och XL-abonnemang samt är valbar i Medium 8 Favoriter.

Troligtvis samma problem som med Viasat Motor HD dvs att "paketeringen" inte är rätt uppdaterad. Du får nog vänta tills ComHem ändrat så att TV10 ingår i Viasat Sport HD.

Postad 04 maj 2012 - 23:24

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
mmm det är pinsamt av ComHem att inte lyckas lösa paketen före introduktionen. Det var ganska många som inte hade access till kanalerna trots ett "trumpetande" om introduktionen av de nya kanalerna.
Nu verkar det återstå att fixa TV10. Och att sen försöka få folk att gå över till den sega on-demandboxen utan hd-inspelning
Citat
"...
Nu är det på tiden att du uppgraderar dig till On Demand så att du får testa på framtidens tv ;)
..."
Ja om vi hade framtidens tv redan nu så hade det inte varit så bristfällig introduktion av de nya kanalerna.
Förväntar mig en kompensationskanal i form av kanal5hd nästa vecka.
Tack på förhand!
:-)

Postad 05 maj 2012 - 06:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

mmm det är pinsamt av ComHem att inte lyckas lösa paketen före introduktionen. Det var ganska många som inte hade access till kanalerna trots ett "trumpetande" om introduktionen av de nya kanalerna.
Nu verkar det återstå att fixa TV10. Och att sen försöka få folk att gå över till den sega on-demandboxen utan hd-inspelning
Citat
"...
Nu är det på tiden att du uppgraderar dig till On Demand så att du får testa på framtidens tv ;)
..."
Ja om vi hade framtidens tv redan nu så hade det inte varit så bristfällig introduktion av de nya kanalerna.
Förväntar mig en kompensationskanal i form av kanal5hd nästa vecka.
Tack på förhand!
:-)

Ja man kan tycka att det var dålig planering att inte få "paketeringen" av Viasat Motor HD och TV10 att fungera från 3 maj. Även om besluten fattades ganska nära inpå lanseringen borde ComHem ändå på tio dagar ha kunnat försäkra sig om att allt skulle fungera redan från början. Det är ju ingen satellit precis som ska skruvas ihop och skickas iväg med en raket som än nu inte konstruerats. :)
Typiskt är ju också att den nya kanal som är fristående ("opaketerad") och kostar extra dvs TV4 Sport Xtra HD fungerade direkt även om man hade problem med ljudet ett tag men det kan hända även gamla beprövade kanaler.

Visst, nästa projekt är att få ComHem att ta in Kanal 5 HD.
Jag kommer att skriva om det en eller ett par gånger i veckan på detta forum och annorstädes tills ComHem ledsnar på tjatet och lanserar Kanal 5 HD! Klart att ComHem ska ha "The Big Five" (SVT1, SVT2, TV3, TV4 och Kanal 5) i HD! Varför vara sämre än konkurrenterna?

Postad 06 maj 2012 - 09:13

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag har haft störningar på SVT 1 HD i minst en vecka nu, nån mer som har detsamma? (Eskilstuna)

Postad 07 maj 2012 - 22:45

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
ComHem. Hur går det med TV10? Kanalen fungerar fortfarande inte.

Postad 09 maj 2012 - 19:01

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

ComHem. Hur går det med TV10? Kanalen fungerar fortfarande inte.

Nu fungerar det hos mig...inte en dag försent!
:D

Postad 09 maj 2012 - 20:51

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
Ingen TV10 än hos mig!

Postad 09 maj 2012 - 20:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ingen TV10 än hos mig!

Konstigt kan man tycka eftersom det var "paketeringen" som inte var korrekt uppdaterad. Har man rättat till detta borde det fungera för alla om det fungerar för några.

Du uppfyller väl kraven för att få TV10?
http://www.comhemblo...com-hems-utbud/
"Vi kan samtidigt också meddela att TV10 från och med 3 maj kommer att inkluderas i Viasat Sportpaket (SD/HD), i Viasat Premium (SD/HD) och i Viasat Guld (SD/HD).
Sedan tidigare inkluderas kanalen i våra Large- och XL-abonnemang samt är valbar i Medium 8 Favoriter."

Redigerat av Unregistered558ade6e, 09 maj 2012 - 20:57.

Postad 09 maj 2012 - 22:07

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0

Du uppfyller väl kraven för att få TV10?

Naturligtvis.Har Viasat Sportpaket HD bl.a.
Med Viasat Motor HD och TV4 Sport Xtra var det aldrig några problem (utom den första dagen).

Edit: Nu fungerar kanalen hos mig också.

Redigerat av Noah06, 10 maj 2012 - 00:28.

Postad 10 maj 2012 - 16:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Vill bara rapportera att det går utmärkt att använda ett extra Netgear CG3100 modem till ComHems On demand-box Motorola VIP-1903. Jag fick hjälp av ComHems support idag att få till det hela eftersom de behöver registrera modemets MAC-adress för att det ska fungera.
Man behöver alltså inte använda sitt vanliga bredbandsmodem till On demand-boxen om det är opraktiskt men man måste köpa ett extra Netgear CG3100 på öppna marknaden för ComHem skickar bara modem vid beställning av On demand
till dem som har annat bredband än ComHem.
Däremot lär inte On demand-boxen fungera med WiFi-adapter fast supporten berättade att man jobbar på detta. Nästa generation av On demand-boxen kommer förmodligen att ha stöd för trådlöst nät.

2) Har nu installerat en router Asus RT-N66U och nedgraderat bredbandsmodemet från ComHem till brygga genom att stänga av NAT. Installationen var ganska intuitiv.
Enda problemet uppdateringen till senaste firmware 3.0.0.3.112 som jag fick göra manuellt för routern tyckte efter 2/3 av tiden att den saknade internetanslutning och det vid tre försök. Märkligt...
Klar fördel ang hastigheten. Mätte mitt Bredband 200 nedströms före skiftet till Asus router och det låg då på 150 Mbit/s. Efter byte till nya routern blev hastigheten 202 Mbit/s! Naturligtvis är det inte via WiFi utan nätverkskabel direkt in till routern.
Mätte nyss kl 17:15 då det brukar vara segt och det blev 201 Mbit/s!

Bytte till en:
http://www.netonnet.....m/152753.5518/
Mellan modemet och routern. Det är kanske därför det går så fort?
Uppenbart dock att det är något i Netgear CG3100 som bromsar hastigheten eftersom Asus-routern lyckas leverera så mycket snabbare internetförbindelse än om man ansluter datorn direkt till Netgear CG3100 med dess routerfunktion aktiv.
Asus RT-N66U är en klar rekommendation från mig. Vet att en del klagar på firmware och funktionalitet men för en vanlig användare tror jag att det är ett bra köp även om Asus tar ganska bra betalt.

Dessutom kan jag rekommendera
http://www.netonnet.....1/136723.4070/
När jag stängde av inbyggt WiFi i min notebook och istället installerade Netgears nätverksadapter gick hastigheten upp från 25 Mbit/s till 100 Mbit/s! Så nog är det fart i Asus RT-66U alltid.
Imorgon ska jag packa upp en iPad 3 WiFi och se hur fort nätet kan tänkas prata med den. Har aldrig haft surfplatta eller smartphone förut så det blir spännande.

Postad 10 maj 2012 - 17:54

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Bytte till en:
http://www.netonnet.....m/152753.5518/
Mellan modemet och routern. Det är kanske därför det går så fort?
Uppenbart dock att det är något i Netgear CG3100 som bromsar hastigheten eftersom Asus-routern lyckas leverera så mycket snabbare internetförbindelse än om man ansluter datorn direkt till Netgear CG3100 med dess routerfunktion aktiv.
Asus RT-N66U är en klar rekommendation från mig. Vet att en del klagar på firmware och funktionalitet men för en vanlig användare tror jag att det är ett bra köp även om Asus tar ganska bra betalt.

250:- för en enmeters nätverkskabel, det är inget annat än rena rånet.

Postad 10 maj 2012 - 21:02

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
I augusti kommer TV4 Science Fiction att ersättas av TV4 Fakta XL:
http://www.tv4.se/1....en_tv4_fakta_xl
"Bland programmen i TV4 Fakta XL finns den uppmärksammade och starka danska serien Korrespondenterna, den gastkramande Att dö för Mount Everest och ett stort utbud av BBC-program, där bland annat rese- och äventyrsserien Lonely Planet ingår."
Eftersom TV4 Science Fiction ingår i XL-paketet kan man anta att TV4 Fakta XL kommer att ersätta den kanalen i XL-abonnemanget och att andra abonnenter får köpa till den eller välja i Medium 8 Favoriter.

Märkligt att man beskriver TV4 Fakta som en av landets 15 största tv-kanaler. Jag kan inte minnas när jag såg något på den kanalen. I den genre där TV4 Fakta håller till dvs dokumentär/vetenskap finns ju ett flertal internationella kanaler som t ex Discovery, Nat Geo, History HD och BBC Knowledge som jag hellre tittar på. Men det är kanske så att blott Sverige svenska krusbär har.

Dessutom anser jag att ComHem skyndsamt ska lansera Kanal 5 HD. Jag vet faktiskt inte varför det dröjer. "The Big Five" borde naturligtvis finnas i HD-kvalitet hos Sveriges största kabel-tv-operatör!

Postad 12 maj 2012 - 08:04

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 2
TV4 kan dra åt helsicke med all sin reklam som bokstavligen trycks ner i halsen på tittaren. Dokumentärkanaler finns så det räcker och blir över. Det sista vi behöver är ännu en dokumentärkanal som dessutom kommer att visa reklam på bredden, höjden, längden och tvären.

TV 4 Science Fiction är en annorlunda och uppskattad kanal som tack och lov skiljer sig från alla kloner som finns och som alla sänder likadana program och ibland till och med samma program samtidigt. Nu försvinner den enda kanalen som inte klonats. Varför?
Känns som att TV kanalerna håller på att utplåna sig själva.

Efter att mitt abonnemang gått ut, avvecklar jag allt vad programpaket heter. Tv tittandet kommer att ske via dator, usb, portabla hårddiskar och blu-ray.
Någonstans måste man sätta ner foten.

Edit: Läser man texten så står det bland annat så här:

Citat" - TV4 Fakta har inte bara varit en stor tittarframgång och landets främsta dokumentärkanal, utan också en eftertraktad miljö för våra annonsörer att köpa utrymme i. Genom TV4 Fakta XL får de nu ännu bättre möjligheter att nå en attraktiv målgrupp via en kanal som vi vet att både tittare och annonsörer kommer att uppskatta, säger TV4-Gruppens kanaldirektör Peter Lindström."Slutcitat

Det handlar om att pumpa ut ännu mer reklam. Står klart och tydligt. Blääääääääääh!

Redigerat av Unregistered891a0113, 12 maj 2012 - 10:18.

Postad 12 maj 2012 - 09:46

pappayan
  • pappayan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jag har haft störningar på SVT 1 HD i minst en vecka nu, nån mer som har detsamma? (Eskilstuna)

jag har haft problem med tv1 hd tidigare ( Eskilstuna), problemen upphörde utan felanmälan. ( det tog ett tag innan, ca ett par veckor)

Postad 12 maj 2012 - 17:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Premier League ligger kvar hos Viasat åtminstone t o m säsongen 2015/2016:
"MTG har köpt tv-rättigheterna till engelska Barclays Premier League i Sverige och Danmark från starten av säsongen 2013/2014 och till och med slutet av säsongen 2015/2016 från Football Association Premier League."
http://www.google.se...RKdSl207ru7-VEQ

Postad 13 maj 2012 - 09:40

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
MatsK; kan bara hålla med vad gäller TV4.... angående abonnemang funderar själv också på att låta TV-tittande gå via play-kanaler direkt, eller inspelat via datorn. Nu betalar jag för TV-abonnemang som jag inte hinner/orkar utnyttja, jag vet inte hur mycket jag spelat in på digitalboxen som jag inte tittat på....

Jag har ingen bindning kvar på TV-abonnemanget, o hade helst ändrat det till Small. Small finns dock inte kvar, vill man ha digitalTV från Comhem med 1:an o tvåan i HD så är det minst Medium 8 favoriter som gäller oavsett om man är intresserad av 8 favoriter eller ej.

Postad 13 maj 2012 - 12:06

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Och jag kan bara hålla med MatsK och ThomasW.

Att försöka låsa in människor med jättelånga abonnemang är inte rätt väg.

Där är Play-abonnemangen betydligt bättre, du kan ta en månad och direkt stänga av det så att det tar slut efter en månad beroende på hur du vill titta. Att alltid åka på minst 3/4 månaders bindningstid gör att iaf. jag vägrar. Ett Small-abonnemang med tillvalskanaler som man kan låta löpa månadsvis gör att jag vore benägen att betala och även testa nya kanaler. Jag har ingen som helst lust att betala dyrt för något som jag inte utnyttjar.

Postad 13 maj 2012 - 13:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1
Det är nog riktigt att ComHems kanalpaket (grundabonnemang) XL och Large passar bäst för en familj som inte bara är stora tv-konsumenter utan även består av tre, kanske fyra generationer. Generationsboende kanske?
På detta sätt kan de allra minsta få sina barnkanaler, ungdomarna (i den mån de tittar på traditionell tv över huvud taget) MTV, film- och sportkanaler, de medelålders få nyheter, danska serier och matlagningsprogram, åldringarna kan titta på Hem till gården och Minnenas television.
Men för den som bor själv, för medelålders eller äldre par eller för den som har mycket annat för sig än att titta på tv blir naturligtvis kanalutbudet - i synnerhet om grundabonnemanget kombineras med tillvalspaket från Viasat och/eller Canal+ - bedövande stort och trögheten genom bindnings- och uppsägningstider klart negativt.

Pensionsförsäkringar kan ju ibland köpas efter generation - ser att på ett ställe finns Generation 40-tal, 50-tal, 60-tal, 70-tal och 80-tal alltså efter födelsedecennium.
Kanske detta skulle vara något för kabel-tv-operatörerna att fundera över?
Jag som är Generation 40-tal har i mitt XL-paket ett dussin barnkanaler som jag aldrig tittar på - några barnbarn har jag inte i sikte de närmaste åren heller (tror jag). Skulle det inte vara idé att kika på om man kunde sätta ihop kanalpaket efter generation/intresse snarare än att i varje paket försöka få med kanaler för 5- till 95-åringar?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 13 maj 2012 - 15:22.

Postad 13 maj 2012 - 16:12

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Kanalpaketen är rättså roligt uppdelade, först 8 favoriter där det är 11 kanaler, sen är det ett hopp till L där det är 40+ kanaler och XL 60+ kanaler.
Varför finns det inget emellan 11 och 40st?
Jag har "vuxna" barn nu och är inte intresserad av att ha barnkanaler och nyhetskanalerna är jag inte heller intresserad av men resten i L paketet vill jag ha, typ runt 20st!

Postad 13 maj 2012 - 16:28

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Premier League ligger kvar hos Viasat åtminstone t o m säsongen 2015/2016:
"MTG har köpt tv-rättigheterna till engelska Barclays Premier League i Sverige och Danmark från starten av säsongen 2013/2014 och till och med slutet av säsongen 2015/2016 från Football Association Premier League."
http://www.google.se...RKdSl207ru7-VEQ

@Comhem
Hur ser det ut nästa säsong med Viaplay - kommer det att ingå gratis?
Dvs även nästa säsong av Premier Leauge så sänds väl bara en lördagsmatch 1600?

Postad 13 maj 2012 - 18:17

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kanalpaketen är rättså roligt uppdelade, först 8 favoriter där det är 11 kanaler, sen är det ett hopp till L där det är 40+ kanaler och XL 60+ kanaler.
Varför finns det inget emellan 11 och 40st?
Jag har "vuxna" barn nu och är inte intresserad av att ha barnkanaler och nyhetskanalerna är jag inte heller intresserad av men resten i L paketet vill jag ha, typ runt 20st!

Om du kan stå ut med den dåliga upplösningen på de analoga kanalerna så kan du få totalt 19 olika digitala kanaler med 8 favoriter, vilket är ungefär det du efterfrågar...

Postad 13 maj 2012 - 21:22

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Om du kan stå ut med den dåliga upplösningen på de analoga kanalerna så kan du få totalt 19 olika digitala kanaler med 8 favoriter, vilket är ungefär det du efterfrågar...

NEJ, jag står absolut inte ut med den dåliga bild som analoga kanaler ger

Postad 14 maj 2012 - 22:03

Schween
  • Schween
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Innan Någon köper ett jävla skit i från COMHEM ska ni kolla va deras kunder tycker först. DET KAN INTE BLI SÄMRE!!

http://www.rejta.se/...5292/Com Hem AB

Buffel & Båg och ingen kundservice över huvud taget.
Fyfan säger jag bara :angry:

Postad 15 maj 2012 - 06:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Innan Någon köper ett jävla skit i från COMHEM ska ni kolla va deras kunder tycker först. DET KAN INTE BLI SÄMRE!!

http://www.rejta.se/...5292/Com+Hem+AB

Möjligen kan jag hålla med om att man som kund hos ComHem måste vara påläst, kunnig och ihärdig. Särskilt i kontakten med kundtjänsten. Dock är min erfarenhet att så fort man kommer så långt som till tekniker och support är bemötandet oftast både professionellt och tillmötesgående.
Fick t ex väldigt bra hjälp förra veckan när jag skulle få mitt extra Netgear CG3100 som jag köpt privat att fungera för On demand-tjänsten.
Istället för att säga att det inte gick höll teknikern på i en timme med mitt ärende och ringde tillbaka som lovat när hon fått hjälp av en kollega! Fungerar u a sedan dess. :)

När det gäller tjänster och utbud måste vi som i praktiken har ComHem som enda leverantör "gilla läget" och själva ta ställning till vad vi vill betala för och vilka kanaler/tjänster vi behöver. Det tjänar inte så mycket till att ringa ComHem, skälla och slänga på luren.
Den som vill och kan har möjlighet att pröva alternativ som ip-tv, ADSL/VDSL, Play-abonnemang från Viasat, Canal+ osv, mobilt bredband, BBB och jag vet inte vad.

Slutligen finns säkert hos ComHem också avarter när det gäller telefonförsäljning. Om det sedan beror på okunskap eller på att säljarna medvetet undanhåller information är naturligtvis ofta omöjligt att säga. Dock måste man som kund ställa de rätta frågorna och ha intresse av att ta till sig den information som finns på ComHems hemsida, Com Hem-bloggen, Com Hems Twitter och inte minst i detta fina Forum!

Postad 15 maj 2012 - 07:18

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

http://www.rejta.se/...5292/Com+Hem+AB

Tack för att du håller kritiken på en konstruktiv och trevlig nivå och verkligen gör allt för att företagen skall ha något att gå på när de bemöter kritik....

Angående detta med paketering a TV-kanaler i olika paket kan jag sätta mitt vänstra lillfinger på att det har med olika kanalers potential att sälja att göra. Om alla kanaler gick att köpa styckvis alternativt vara styckvis valbara skulle marknaden för TV170 KZR från Kazakstan sälja minst sagt dåligt, och priset för denna kanal skulle då vara 199 kronor i månaden - vilket naturligtvis är orimligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.