Tack för tipset!Jag har tidigare frågat samma sak eller om jag hittat tipset på annat håll, tyvärr inte hittat någon inställning för det men det finns en app som löser det hela, BATTERY CHARGED, finns på market, jag har ställt in Mute From 18:01 och Mute To 18:00 och har inte hört signalen sedan dess, kan rekomendera den.
/ J
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(410)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg)
|
14 år sedan |
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 14 January 2012 - 14:52
Postad 14 January 2012 - 19:14
Kan annnars gör det ni pratar om att sänka volymen vid vissa händelser. Och mycket mycket mer!
Har kört appen i några månader och den är verkligen grym, ett tips!
Postad 15 January 2012 - 03:38
Verkar finnas ett för kropp och ett för huvud.
Det måste vara under 0.8 W/kg som är TCO's rekommendation.
Därför blir det ett annat val för mig. Trist.
Redigerat av Unregistered1659, 15 January 2012 - 04:00.
Postad 15 January 2012 - 07:37
Postad 15 January 2012 - 08:27
Jag skulle vilja att en blinkande lampa, eller liknande, när man har nytt meddelande, så att man slipper kolla på telefonen ifall det har kommit nytt meddelande. Tips på app eller har jag missat någon inställning?
Det finns en app som heter NO LED som många säger är bra, hade den ett tag men den försvann när jag skulle hitta vad som slukade batteri, vet dock inte om den var orsaken, ska testa den igen.
/ J
Postad 16 January 2012 - 16:42
Tänkte kolla lite. Jag å min sambo har en varsin Galaxy S2 å är skitnöjda. Nu är det ju så att min sambo har mer koll på vad som händer framöver (resor å annat) å vill gärna att det hon skriver i hennes kalender även poppar upp i min så ja inte råkar missa nå viktigt
Har för mig att man kan koppla ihop google-kontona men då slår man väl ihop bådas mail oxå eller?
MVH
Glovel
Postad 16 January 2012 - 17:22
jag laddar hem o testar - tack.
Jag testade den på nytt och upptäckte idag att den suger batteri så den gick bort igen, finns det alternativ till No Led som inte drar lika mycket batteri ?
/ J
Postad 16 January 2012 - 18:26
http://www.sammobile...100&r=1#regiona
Ladda ner: http://www.hotfile.c...K1_ITV.zip.html
Pass: samfirmware.com
KANONbra rom som gör att din sgs2 flyger
Postad 17 January 2012 - 00:09
Redigerat av Priskvark, 17 January 2012 - 00:14.
Postad 17 January 2012 - 09:01
Jag testade den på nytt och upptäckte idag att den suger batteri så den gick bort igen, finns det alternativ till No Led som inte drar lika mycket batteri ?
/ J
Konstigt. Jag har haft min nu i ca 6 månader och den fungerar fint. Min galaxy klara av 2 dagar. Sen måste den laddas och det tycker är mycket bra.
Postad 17 January 2012 - 17:32
Konstigt. Jag har haft min nu i ca 6 månader och den fungerar fint. Min galaxy klara av 2 dagar. Sen måste den laddas och det tycker är mycket bra.
Jag skrev bara av egen erfarenhet, jämförde vad den drog utan No Led, om jag inte gör något med mobilen så drar den 2% på 3 timmar medans med den appen så drog den under exakt samma tid och ställe hela 11% utan att jag gjort något med mobilen, det tycker jag kan kalllas batterislukare, men det kanske är någon defaultinställning som gör att det drar så mycket mer för mig.
Redigerat av järker, 17 January 2012 - 17:34.
Postad 18 January 2012 - 00:04
Howdy folks
Tänkte kolla lite. Jag å min sambo har en varsin Galaxy S2 å är skitnöjda. Nu är det ju så att min sambo har mer koll på vad som händer framöver (resor å annat) å vill gärna att det hon skriver i hennes kalender även poppar upp i min så ja inte råkar missa nå viktigt
Har för mig att man kan koppla ihop google-kontona men då slår man väl ihop bådas mail oxå eller?
MVH
Glovel
Går att bjuda in folk som gäster på saker i almenackan, kanske kan vara något? Då dyker de upp i din kalender också, tror att båda behöver ha aktiverat det på gmail dock.
Postad 18 January 2012 - 06:42
Går att bjuda in folk som gäster på saker i almenackan, kanske kan vara något? Då dyker de upp i din kalender också, tror att båda behöver ha aktiverat det på gmail dock.
Gå in i din kalender på datorn och välj 'inställningar för kalender'. Gå till fliken 'kalender'. Där kan du välja att dela kalendern. Skriv i en e-postadress längst till höger och välj 'lägg till person'. Då får personen se alla dina händelser.
Använder google kalendern jättemycket i min familj. Jag har en som jag delar med min make, och några andra som kan vara rent personiga och mer påminnelser till mig själv, som jag inte behöver dela ut. Man kan ha hur många kalendrar som man vill.
Lycka till.
Postad 18 January 2012 - 18:51
Jag koppla denna till min stärkare och streamar spotify över Bluetooth, funkar kanon.
http://www.webhallen..._music_receiver
oki... hur långt ifrån kan du vara från stärkaren å streama???
Postad 18 January 2012 - 22:34
Någon känd bug som går att göra något åt?
Postad 19 January 2012 - 08:12
Finns det något fiffigt sätt att speeda upp bild/videohantering på telefonen? Det jag tycker är konstigt är att det ska ta sådan tid att öppna galleriet samt att om jag sparar en bild från nätet så måste jag starta om telefonen för att den ska visa den nedladdade bilden i galleriet. Vet inte om den kommer fram där efter ett tag utan att starta om men den finns iaf inte där de närmaste 10 min efter att man har laddat ned bilden om jag inte stänger av/på den.
Någon känd bug som går att göra något åt?
Hmm, skumt. Har jag inte märkt. Det är inte så att du har t ex Google+ och att alla bilder du tar synkas mot en server och det är därför det går segt? Eller du kanske har jefvligt många bilder helt enkelt?
Postad 19 January 2012 - 14:37
Jag har 7.17gigg bilder och filmer i camera mappen, syncar med google+ och picasa. Tar 1-2sec att starta galleri ca 0.5sec att starta videoklipp. Borde inte ha med det att göra.Hmm, skumt. Har jag inte märkt. Det är inte så att du har t ex Google+ och att alla bilder du tar synkas mot en server och det är därför det går segt? Eller du kanske har jefvligt många bilder helt enkelt?
Postad 19 January 2012 - 16:02
I camera-mappen har jag ca 1300 bilder/videos, download ca 40 och i övriga bara enstaka. Segheten vill jag dock minnas från början. Tar ca 5-7 sekunder att öppna gallery, har jag varit inne i camera-mappen och bläddrat, gått ur direkt och sedan in igen direkt efter så öppnar den sig direkt men aldrig annars. Laddar jag ned en bild så talar den ju om det i rullgardinen, klickar jag där känns det som att den öppnar den på nätet (?) eftersom jag inte har några alt då under options (osynliga knappen). Går jag sedan in i gallery/download så finns bilden inte där. Startar jag om telefonen så poppar den upp direkt.
Alltså direkt efter omstart, alltid 5-7 sekunder att öppna gallery, sedan kan det variera mellan ca 3-7 sekunder och det känns som att det beror på hur länge sedan man varit inne i galleriet. Som sagt att hoppa direkt ut och in i gallery går dock fort.
Postad 19 January 2012 - 18:02
Nja det enda jag kan komma på är appen Chrome to phone men den har jag inte använt mig av, disconnectade telefonen där men det gjorde ingen skillnad.
I camera-mappen har jag ca 1300 bilder/videos, download ca 40 och i övriga bara enstaka. Segheten vill jag dock minnas från början. Tar ca 5-7 sekunder att öppna gallery, har jag varit inne i camera-mappen och bläddrat, gått ur direkt och sedan in igen direkt efter så öppnar den sig direkt men aldrig annars. Laddar jag ned en bild så talar den ju om det i rullgardinen, klickar jag där känns det som att den öppnar den på nätet (?) eftersom jag inte har några alt då under options (osynliga knappen). Går jag sedan in i gallery/download så finns bilden inte där. Startar jag om telefonen så poppar den upp direkt.
Alltså direkt efter omstart, alltid 5-7 sekunder att öppna gallery, sedan kan det variera mellan ca 3-7 sekunder och det känns som att det beror på hur länge sedan man varit inne i galleriet. Som sagt att hoppa direkt ut och in i gallery går dock fort.
Prova att radera .thumbnails-mappen i DCIM på sdkortet
Postad 19 January 2012 - 22:34
Nja det enda jag kan komma på är appen Chrome to phone men den har jag inte använt mig av, disconnectade telefonen där men det gjorde ingen skillnad.
Pröva installera t.ex. Quickpic eller någon annan "gallery-app"
Postad 19 January 2012 - 23:21
Prova att radera .thumbnails-mappen i DCIM på sdkortet
Nu har jag inget SD-kort i men det gör det hela inte mer logiskt, hanterar den bildhanteringen snabbare med ett SD-kort?
Så här ser det ut i storage, orkade inte klippa/klistra:

I filhanteraren ser det ut såhär:

Varför är sökvägen sdcard/dcim/camera när jag inte har något sd-kort i? Hur som helst, cache´n innehåller ca 300 ".tec" filer.. vad gör dom för nytta? Kan det vara de som segar ner, någon specifik thumbnail-mapp hittade jag inte.
Redigerat av Unregistered6d4a218c, 19 January 2012 - 23:24.
Postad 20 January 2012 - 10:25
Rekommenderar detta skydd till alla: http://www.dealextre...-s2-black-70754
Men du kan ju även gå in på andra sidor och leta... Om du vill kolla mer på Dealextreme så gå in på sidan bara och sök på "i9100" så får du upp en hel del skydd och grejer!Köp inte silikon skulle jag säga... sitter aldrig något vidare!
Nu har mitt paket kommit därifrån! Jättenöjd och skalet var ju kanonbra!
Jag beställde: en bilhållare med strömkabel, två laddare, två skyddsfilmer och två skal (som rekomenderas ovan, samt ett likadant fast genomskinligt) och betalade omkring 200-300kr! Ingen tullavgift eller så för mig. Så tack för tipset!
Men skyddsfilmen var okej, men inte optimal. Den var blank och även om det gick okej att montera, så blev det några bubblor ändå.
Nån som har något tips på var jag hittar en riktigt bra skyddsfilm och där de monterar den också?
Postad 20 January 2012 - 11:53
Nu har mitt paket kommit därifrån! Jättenöjd och skalet var ju kanonbra!
Jag beställde: en bilhållare med strömkabel, två laddare, två skyddsfilmer och två skal (som rekomenderas ovan, samt ett likadant fast genomskinligt) och betalade omkring 200-300kr! Ingen tullavgift eller så för mig. Så tack för tipset!
Kul att du gillar det!
Postad 20 January 2012 - 14:33
Gå in i din kalender på datorn och välj 'inställningar för kalender'. Gå till fliken 'kalender'. Där kan du välja att dela kalendern. Skriv i en e-postadress längst till höger och välj 'lägg till person'. Då får personen se alla dina händelser.
Använder google kalendern jättemycket i min familj. Jag har en som jag delar med min make, och några andra som kan vara rent personiga och mer påminnelser till mig själv, som jag inte behöver dela ut. Man kan ha hur många kalendrar som man vill.
Lycka till.
Tack så mycket för hjälpen
Postad 20 January 2012 - 15:13
Kul att du gillar det!
Fungerar bilhållaren bra (antar att det är för att hålla mobilen i luften och inte hela bilen i sig?
)
Nja, jag vet inte. Jag testade bara lite snabbt och sugproppen var kanske inte den bästa. Och knappt att den orkade hålla mobilen, så bilen i sig kan nog vara lite tveksamt
Postad 21 January 2012 - 17:36
Hej
Då har jag under 24timmar testat och utvärderat dessa hörlurar till min Samsung Galaxy. Hörlurar är ju mycket beroende på vad man skall ha dem till. Jag vill främst lyssna på musik och sen nyttja den som headset.
Enligt försäljaren så kommer det flera lurar till Samsung Galaxy från Degauss Labs, bla den jag var intresserad av, som har större och kraftigare högtalare, plattkabel och tre knappas mikrofon, Sabotage Royale: http://www.degaussla.../sabotageroyale
Samt en riktigt high end modell med dubbla högtalare i varje lur, platt kabel och tre knappars mikrofon, kallad Dual driver: http://www.degausslabs.com/dualdriver
Så det finns mao tre att välja emellan.
Det jag skaffade var den som fanns för leverans entry level modellen, Sabotage, pris 291:-
Det är denna jag recenserar här.
1.) Först installerat Power AMP med EQ
2.) Ljudintryck, gott iaf bättre än ordinarie lurar, dock inte ljud i "1000-klassen".
3.) Bas, stark bas, man bör dra ned denna något mot tidigare inställningar - rent generellt
4.) Diskant, god
5.) Enknappars mikrofon/remote - bra fungerar som den skall
6.) Mikrofon ljud - mycket bra, tom i morse när det blåste och regnade hördes jag bra.
7.) 3,5mm kontakt mot Galaxy - mycket bra mycket liten, bör ej skadas i fickan.. eller skada telefonen
8.) Intryck överlag. Tillverkad i aluminium, bra flexibel kabel i silikon samt mycket bra 3,5mm kontakt. Även förstärkningen för kabel när den går in i själva luren är bra och den bör hålla mot visst tufft handhavande.
Slutligen ljudet är gott för den prisklassen är man dock ute efter high end ljud bör man vänta på de lite vassare lurarna..
Summering. För att kosta endast 291:- är den mycket prisvärd. Ser dock fram emot Sabotage Royale som jag redan lagt en förhandsorder på, återkommer med info så snart jag har dessa.
Dessa köptes på Clickok: http://www.clickok.s...spx?q=p:4131648
Lite foton bifogas, kontakt 3,5mm, remote/mikrofon, förstärkning av kabel mot hörlur, hörlur utan "earbud"
Har du köpt Sabotage Royale lurarna? Är du nöjd med dem? Var köpte du dem?
Postad 22 January 2012 - 08:39
Men om man har två mbit borde ju tex m. sidor gå fort, men som sagt så "funderar" telefonen ett tag. Har tre som operatör och alla inställningar verkar finnas. Kollade på swedroid där de skriver om vad som ska stå i menyerna. Har även ett nytt simkort, så det kan ju inte vara felet.
När telefonen "funderar" skiftar den mellan 3g och de andra ikonerna.
Kör original 2.3.5 (tre har dessvärre svetsat fast några appar som inte går att ta bort)
/Mange
Redigerat av magnus76, 22 January 2012 - 08:41.
Postad 22 January 2012 - 12:21
Har haft luren ett tag nu och är överlag nöjd. Det som inte är riktigt hundra är 3g surf. När man surfar med wifi hemma går det undan, men med 3g står den och tänker ganska länge. Alltså betydligt längre än med wifi. Betalar för sex mbit och kanske har mellan 2-4 när jag mäter med tex bredbandskollen.
Men om man har två mbit borde ju tex m. sidor gå fort, men som sagt så "funderar" telefonen ett tag. Har tre som operatör och alla inställningar verkar finnas. Kollade på swedroid där de skriver om vad som ska stå i menyerna. Har även ett nytt simkort, så det kan ju inte vara felet.
När telefonen "funderar" skiftar den mellan 3g och de andra ikonerna.
Kör original 2.3.5 (tre har dessvärre svetsat fast några appar som inte går att ta bort)
/Mange
Mycket vanligt problem för SGS2an att den i princip står stilla när den vill växla mellan 3G och H (snäppet snabbare)... Tyvärr, jag har samma grej... Vet inte om det finns någon fix, eller om det kommer med ICS, men om någon vet så hör gärna av er för är också intresserad av en fix!
Angående TRE-apparna så kan du roota mobilen och ta bort dem, men det kanske inte är något du vill/orkar göra
Postad 26 January 2012 - 12:37
http://www.youtube.c...h?v=HbOc3Fxx-nw
Hur kan ni vara nöjda med ljudet till videofilmerna ?
Redigerat av Pecka5, 26 January 2012 - 12:43.
Postad 26 January 2012 - 14:47
Samsungs ljudkorts inställningar NEJ TACK !
http://www.youtube.com/watch?v=HbOc3Fxx-nw
Hur kan ni vara nöjda med ljudet till videofilmerna ?
Har du varit med när ett band repar ngn gång?
Det låter ofta förjääävligt dvs högt och skränigt (oavsett om bandet är bra) så tror ingen telefon skulle lyckas bra på detta test.
O andra sidan så har jag nog aldrig varit riktigt nöjd med ljudet från ngn telefon.
Men filmen ovan visar som sagt en orättvis upptagning som inte gör ngn telefon rättvisa.
Postad 26 January 2012 - 23:44
Samsung har klatat till det ordetligt med ljudchippen. Det var ett väldigt bra wolfson ljudchip i S1:an som Samsung inte kunde ställa in ett bra (default) läge för mikrofonen i så dom bytte till ett Yamaha ljudchip i S2:an som är sämre och som inte går att eftermodulera. Nu finns det pirat programmerare som har kommit med ljudfix till S1:an så mikrofonen till och med blir bättre än Iphones. Medan det ännu inte finns något mikrofon fix för s2:an.
I Galaxy Nexus har dom bytt igen till ett Texas Instrument ljudchip som Samsung inte heller klarar att ställa in ett bra default läge för mikrofonen i men där finns det pirat programmerare som jobber med ett ljudfix för den, men till S2:ans Yamaha ljudchip verkar det vara kört.
Postad 26 January 2012 - 23:57
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 27 January 2012 - 09:41
Pecka ska nog lämna in sin lur...
Redigerat av NisseGurra, 27 January 2012 - 09:42.
Postad 27 January 2012 - 10:35
Testade min ip4s vs sgs 2 igår, skillnaden i ljud vid videosinspelning var marginell.
Pecka ska nog lämna in sin lur...
Eller så är det du som behöver tvätta öronen ! Ju mer man rotar på internet desto mer folk finner man som är missnöjda med mikrofonen.
Det är tråkigt att det gå bakåt med utvecklingen ibland. Xperia X2 var en riktig skittelefon men man kunde ställa in mikrofonens känslighet och så hade den stereohögtalare. Det var ett jädra drag i telefonen. Var hittar man en telefon med sterohögtalare idag ?
Postad 27 January 2012 - 12:09
För er med lite större kunskaper rekas att lägga in senaste I9100XILA2:
http://www.sammobile...100&r=1#regiona
Ladda ner: http://www.hotfile.c...K1_ITV.zip.html
Pass: samfirmware.com
KANONbra rom som gör att din sgs2 flyger
Riktigt bra!! Tack för tipset.
Postad 27 January 2012 - 13:06
Eller så är det du som behöver tvätta öronen ! J
Eller det är som sagt fel på din lur.
Provat byta rom?
Postad 27 January 2012 - 22:18
Provat byta rom?
Nu var inte det där min lur du. Jag har aldrig sett en Android app som har fått så många 5 stjärnor som voodoo control ljudfix till S1:an. Och det handlar bara om ny mjukvara till S1:an orginal hårdvara.
Tror du romen har betydelse ? Frågan gäller ändå orginal romen. Nu är det helg så det vore bra om några kunde ta med sina S2 nallar till någon nattklubb och spela in lite ljud och lägga ut på youtube så vi får se.
Men det är klart är man inte intresserad av ljudinspelningar så spelar det naturligtvis ingen roll.
Postad 27 January 2012 - 23:06
Postad 28 January 2012 - 14:27
När jag skriver ett meddelande och går in i telefonboken den vägen, så är Kontakterna helt kajko. Det är inte den vanliga kontakt-listan, utan nån mix av det som var på kortet och jag vet inte vad. En jäklans o-ordning i varje fall.
Någon som vet nån lösning på detta?
Jag kan ju också passa på att fråga: Det är många som klagar på ljudet när de ringer mig. Tydligen ekar det och de hör sig själva. När jag pratar med hand-free, så låter det tydligen helt okej.
Känner någon annan igen detta och finns det nån lösning och vad som är orsaken?
Redigerat av Alban, 29 January 2012 - 22:37.
Postad 30 January 2012 - 01:18
http://www.youtube.com/watch?v=-UCncRgattY&feature=player_embedded
http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av Pecka5, 30 January 2012 - 01:21.
Postad 30 January 2012 - 09:31
Det beror på skyddet, ta bort det och allt är okJag kan ju också passa på att fråga: Det är många som klagar på ljudet när de ringer mig. Tydligen ekar det och de hör sig själva. När jag pratar med hand-free, så låter det tydligen helt okej.
Känner någon annan igen detta och finns det nån lösning och vad som är orsaken?
Postad 30 January 2012 - 12:58
Det beror på skyddet, ta bort det och allt är ok
Tack för svaret!
Jag bytte skyddsfilm idag och pratade med dem på Tele2-butiken om detta. Killen menade att det bara var Samsungs egna skal som fungerade. Stämmer det?
Och varför fungerar inte vanliga skal - kan man inte modda dem eller nåt? Göra större hål kring mikrofonen eller what ever?
Postad 30 January 2012 - 13:29
Gjort större hål runt micken, klippt bort hela nedre sidan, gjort hål i bakstycket och inget hjälper
Postad 30 January 2012 - 14:11
Nån enstaka gång har det ekat sen ja köpte telefonen
Postad 30 January 2012 - 21:18
Hmm, det är ett sånt jag också harMitt 15 kronors silikonskal från hongkong funkar bra.
Nån enstaka gång har det ekat sen ja köpte telefonen
Postad 30 January 2012 - 22:14
Provat byta rom?
Modda, Flasha och Roota är det samma sak det ?
Och är en Kernel och en Rom samma sak ?
Postad 30 January 2012 - 22:44
http://www.youtube.c...player_embedded
Samsung borde ta tillbaka telefonerna och byta ljudchip och mjukvara.
Postad 31 January 2012 - 09:57
S1:an inspelad med voodoo ljudfix. Vem vill ha en S2:a efter det ?
http://www.youtube.com/watch?v=6gRByGJA-i4&feature=related
Om du har samma klipp med en sgs2 så kanske ovan klipp kan bli relevant.
I vilket fall så lider inte dom som sitter i andra änden av telefonen så mycket och jag försöker normalt undvika att spela in "studioskivor" med min telefon :-/
Har även sett många klipp där man jämför video mellan iphone4s med sgs2 (för jag ville se vad den nya stabilisatorn i phone klarade) och hörde ingen skillnad som jag störde mig på då iaf.
Med det sagt, är det som du säger så är det ju surt och borde fixas (även fast jag inte störs av det).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 January 2012 - 10:00.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?