Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2014 - 13:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 1

Såg inte att det var amerikanska netflix. Men jag tror inte svenska är så mycket bättre.
Jag tycker 7 filmer är mycket ja. Det är ju bara på en månad. På ett år blir det ganska många. Sen finns det väldigt många mellan 70 talet och fram till 2000. Det anser jag också vara gammalt. Eller tycker du att en film från 2000 är en ny film?

Sant, ser mest också på serier på netflix. Storfilmer och "favoritfilmer" köper jag alltid på BD
men om man bara har det för att kolla serier så kan man ju istället välja HBO för dom är ju bättre på det

Nja, HBO har inte så stort utbud då de bara har sina egna serier.

Postad 09 May 2014 - 13:23

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ja, utbudet är mycket mindre på HBO. Fördelen är att dom kommer dagen efter US. Sen har dom inte bara egna serier utan en hel del brittiska. Netflix vinner ändå stort på serier, i synnerhet om man har US

Redigerat av Benkke, 09 May 2014 - 13:29.

Postad 09 May 2014 - 13:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Såg inte att det var amerikanska netflix. Men jag tror inte svenska är så mycket bättre.
Jag tycker 7 filmer är mycket ja. Det är ju bara på en månad. På ett år blir det ganska många. Sen finns det väldigt många mellan 70 talet och fram till 2000. Det anser jag också vara gammalt. Eller tycker du att en film från 2000 är en ny film?

I förhållande till att jag kan se så mycket jag vill per månad för 79 kr så ja, då är filmer från runt år 2000 eller en stund därefter så nytt jag förväntar mig.

Om du förväntar dig helt nysläppta filmer så bör du också förvänta dig att istället betala åtminstone 300-400 kr per månad.

Postad 09 May 2014 - 14:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

I förhållande till att jag kan se så mycket jag vill per månad för 79 kr så ja, då är filmer från runt år 2000 eller en stund därefter så nytt jag förväntar mig.

Om du förväntar dig helt nysläppta filmer så bör du också förvänta dig att istället betala åtminstone 300-400 kr per månad.

nej med tanke på priset så ska man kanske inte klaga. men mycket vill ha mer ;)

lite lustigt dock att ALLA är emot mig just nu bara för att jag tycker att det är väldigt mycket gammalt på netflix. Jag är nog inte den första som har gnällt på det ;) tittar man igenom denna tråden bara så ser man ganska många. Men det är ett väldigt vanligt internetfenomen att alla vill va precis tvärt om, spelar ingen roll vad det handlar om.
hade jag skrivit istället att jag är förvånad över att det är så mycket nytt och bra på netflix., ja då kan du va säker på att folk hade svarat att det inte alls var så, utan att det var mycket gammalt. :)

Postad 09 May 2014 - 14:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

lite lustigt dock att ALLA är emot mig just nu bara för att jag tycker att det är väldigt mycket gammalt på netflix. Jag är nog inte den första som har gnällt på det ;) tittar man igenom denna tråden bara så ser man ganska många. Men det är ett väldigt vanligt internetfenomen att alla vill va precis tvärt om, spelar ingen roll vad det handlar om.
hade jag skrivit istället att jag är förvånad över att det är så mycket nytt och bra på netflix., ja då kan du va säker på att folk hade svarat att det inte alls var så, utan att det var mycket gammalt. :)

Finns ju en hel del nya filmer. Man ska ju hinna se dem också.
I mailet om förhöjd avgift avslöjade de tex Pacific Rim och några andra titlar från 2013.

Postad 09 May 2014 - 14:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Finns ju en hel del nya filmer. Man ska ju hinna se dem också.
I mailet om förhöjd avgift avslöjade de tex Pacific Rim och några andra titlar från 2013.

jo jag såg det. Dom lyckades väl hitta ett par där som inte var så gamla för att folk skulle bli glada ;)
nog ingen slump att dom just valde att skriva ner dom filmerna . antar att det "säljer" bättre än nån gammal random B-film från 70 talet.

Postad 09 May 2014 - 14:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

jo jag såg det. Dom lyckades väl hitta ett par där som inte var så gamla för att folk skulle bli glada ;)
nog ingen slump att dom just valde att skriva ner dom filmerna . antar att det "säljer" bättre än nån gammal random B-film från 70 talet.

Det funkar säkert som för TV-kanaler. De köper en katalog av filmer och inte enskilda titlar. Köper de några nya titlar så får de 10 gamla på köpet. TV visar dessa mitt på dan eller mitt i natten, men på Netflix syns de kanske tydligare, vilket verkar reta en del. ;)

Postad 09 May 2014 - 14:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det funkar säkert som för TV-kanaler. De köper en katalog av filmer och inte enskilda titlar. Köper de några nya titlar så får de 10 gamla på köpet. TV visar dessa mitt på dan eller mitt i natten, men på Netflix syns de kanske tydligare, vilket verkar reta en del. ;)

mycket möjligt att det är så. vet inte hur dom arbetar. Men som sagt ska man kanske inte klaga. Det är superbilligt.

Postad 09 May 2014 - 14:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det är nog det att du överdriver "en smula" som gör att vi (jag) reagerar.

Postad 09 May 2014 - 15:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det är nog det att du överdriver "en smula" som gör att vi (jag) reagerar.

nej

Postad 09 May 2014 - 15:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
"Nej"? Så du vet bättre än mig vad jag reagerar på? Imponerande, må jag säga.

Postad 09 May 2014 - 15:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

"Nej"? Så du vet bättre än mig vad jag reagerar på? Imponerande, må jag säga.

lika imponerande som att du vet att jag överdriver :)
men så här kan vi hålla på hur länge som helst. jag tycker det finns mycket gammalt på netflix, du tycker det inte. Vi låter det vara så innan vi förstör tråden för mycket.

Postad 09 May 2014 - 16:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, att du överdriver är ju helt klart. Det är ju bara att se på utbudet. Såååå mycket filmer från 50- och 60-talen finns inte.

Och det reagerar vi andra på, inget konstigt alls.

Det gynnar sällan din argumentation att överdriva in absurdum, eftersom det blir så lätt att skjuta i sank.

Postad 09 May 2014 - 16:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Fast det är ju ett märkligt resonemang. Det är ett diskussionsforum så det kanske inte är så förvånande att folk som har en annan åsikt diskuterar med dig.

Sedan kanske man får leva med att folk inte håller med när man skriver att 7 filmer är mycket och att de pumpar in en massa gammal b-film som ingen vill se.

Det har också i denna tråd skrivit ganska detaljerat hur systemet inom film fungerar. Netflix i Sverige har ett first tier-avtal med Warner så där kommer filmerna till Netflix samtidigt som de kommer till filmkanalerna. Och det är inte förvånande att Netflix väljer att skjuta fram just Warners filmer i sin reklam. Sedan, återigen, är det vad FILMBOLAGEN väljer att sälja till Netflix och när som styr deras utbud. Så länge filmbolagen tjänar pengar på dvd/bd etc så kommer det dröja tills filmerna kommer på tjänster som Netflix. Om man vill skynda på det så skall man sluta köpa film så bolagen inte tjänar några pengar där.

Edit: Lägger upp länken till den utmärkta artikeln i dn igen: http://www.dn.se/eko...ansterna-olika/

Filmbolagen säljer rättigheterna till sina filmer i fem olika så kallade rättighetsfönster. Beroende på vilket fönster vod-tjänsterna köper sina rättigheter i, blir utbudet annorlunda. För att komplicera det ytterligare kan tjänsterna ha avtal i olika fönster med olika filmbolag, men generellt ser det ut så här:
• Första fönstret är när filmerna har premiär på bio. Då kan inga vod-tjänster köpa rättigheterna.
• Efter tidigast 3–4 månader släpps filmerna på DVD och Bluray. I detta fönster köper vissa vod-tjänster sina rättigheter. De kan då erbjuda relativt nya filmer, men får ofta betala per visning och tar då också betalt för varje ”uthyrning”. Filmerna försvinner sedan från utbudet när nästa fönster öppnas.
• 8–10 månader efter biopremiären säljs rättigheterna till betaltevekanaler, bara dessa kanaler får då visa filmerna. Kanalernas egna vod-tjänster kan då ha samma filmer i sina abonnemang, och eftersom rättigheterna är exklusiva hinner de då före andra abonnemangstjänster. Filmerna finns oftast tillgängliga under 12 till 18 månader, innan de plockas bort.
• Fjärde fönstret, då filmer traditionellt kommer på vanlig teve, öppnar 1–3 år efter biopremiären. Här köper många abonnemangstjänster sina rättigheter och kan då erbjuda stora kataloger med många, men inte helt färska, filmer.
• I det femte och sista fönstret, som öppnar 5–6 år efter biopremiären, anses filmerna av filmbolagen ha passerat de viktigaste fönstren, och blir tillgängliga för alla att köpa för en relativt låg summa.
Vod-tjänster som köper rättigheter i två fönster kan i och med tidsbegränsningarna ha luckor i serier av filmer.
Den nyaste och den äldsta filmen i en trilogi kan finnas, samtidigt som film nummer två saknas, då den befinner sig mellan två rättighetsfönster.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 09 May 2014 - 16:32.

Postad 09 May 2014 - 16:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det är ett märkligt fenomen det här att vissa tycker det är konstigt att bli emotsagda på ett diskussionsforum.

Postad 09 May 2014 - 18:56

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 3
Hellre en gammal och bra film än en ny och dålig!

Postad 09 May 2014 - 19:03

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Netflix' starkaste kort inför framtiden är nog de egna satsningarna. Och fortsätter de leverera serier (och eventuellt även TV-filmer och miniserier) i klass med House of Cards och Orange is the New Black så kommer de inom ett par år att ha ett bibliotek som på allvar kan utmana HBO. Under 2014 kan vi bland annat se fram emot Marco Polo och sci-fi-serien Sens8. Längre fram (2015?) kommer Marvel-samarbetet igång vilket bland annat innebär flera separata serier (bland annat en om Daredevil) som ska leda fram till en miniserie om superhjältegänget The Defenders. En motsvarighet till det Marvel gör på bio med The Avengers med andra ord. Netflix kommer att leverera med sådan råge att en tia hit eller dit inte kommer att vara något att bry sig om, det är jag säker på.

Postad 09 May 2014 - 19:05

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
ONT77: Glöm för guds skull inte serien om Pablo Escobars gärningar... Den ser jag mest fram emot av allt.

Postad 09 May 2014 - 19:09

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

ONT77: Glöm för guds skull inte serien om Pablo Escobars gärningar... Den ser jag mest fram emot av allt.

Ah! Låter mycket spännande! :)

Postad 09 May 2014 - 20:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 2
Fattar inte heller tjatet om nya filmer.
Finns ju hur brutalt mycket bra äldre filmer..

Filmer är ju inte direkt en färskvara som måste konsumeras samma dag.

Det jag kan klaga lite på är däremot att de ofta saknas nyare år i serier.

Men för de stackars 10:or tjänsten kostar är de inget jag stör mig för mycket på..

Folk verkar tro att alla nya filmer ska släppas på en gång för 89kr/mån.

En utopi... Nä jag njuter av allt som finns att se nu istället :-)

Postad 09 May 2014 - 22:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Fattar inte heller tjatet om nya filmer.
Finns ju hur brutalt mycket bra äldre filmer..

Filmer är ju inte direkt en färskvara som måste konsumeras samma dag.

Det jag kan klaga lite på är däremot att de ofta saknas nyare år i serier.

Men för de stackars 10:or tjänsten kostar är de inget jag stör mig för mycket på..

Folk verkar tro att alla nya filmer ska släppas på en gång för 89kr/mån.

En utopi... Nä jag njuter av allt som finns att se nu istället :-)

tummen upp! Samma gäller böcker bland annat,en oläst bok är en ny bok oavsett jules verne skrivt den eller stephen king ( tycker jag är det bäst att tillägga)

Postad 09 May 2014 - 23:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Hellre en gammal och bra film än en ny och dålig!

ja självklart. det tror jag alla håller med om också :)

Postad 10 May 2014 - 00:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

ja självklart. det tror jag alla håller med om också :)

Jaså? Nämn en bra film från före 1970.

Postad 10 May 2014 - 02:00

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 2

Jaså? Nämn en bra film från före 1970.

Den Gode, Den Onde, Den Fule (1968) på Netflix Sverige

Postad 10 May 2014 - 09:30

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

1966 :)

Postad 10 May 2014 - 10:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Nu var ju frågan till andreassofus, är inte helt säker på att han ens sett några lite äldre filmer. Allt som verkar gälla är filmer som är max ett par år gamla.

Postad 10 May 2014 - 14:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Nu var ju frågan till andreassofus, är inte helt säker på att han ens sett några lite äldre filmer. Allt som verkar gälla är filmer som är max ett par år gamla.

Haha du verkar bli så kränkt för allting . Va inte så bitter nu.
Jag gillar mest ny film ja. Sci-fi är min favoritgenere . Gillar alla pampiga effekter och sånt som ofta visas i den typ av film. Blir inte på samma sätt om man ser sci-fi från 70 talet :)

Har väl sett en del gamla filmer men jag brukar föredra annat om jag får välja.
Undantag är westernfilm som jag också gillar mycket :)

Postad 10 May 2014 - 14:33

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Haha du verkar bli så kränkt för allting . Va inte så bitter nu.
Jag gillar mest ny film ja. Sci-fi är min favoritgenere . Gillar alla pampiga effekter och sånt som ofta visas i den typ av film. Blir inte på samma sätt om man ser sci-fi från 70 talet :)

Har väl sett en del gamla filmer men jag brukar föredra annat om jag får välja.
Undantag är westernfilm som jag också gillar mycket :)

"2001" är från 1968 och alltjämt historiens bästa SF-film...

Postad 10 May 2014 - 14:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1
Alltså Pacific Rim>Alien...

Postad 10 May 2014 - 14:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Kränkt? Nädu, det var ju du som inte ville ha mothugg.

Jag tycker också om moderna effekter, men det gör ju inte att äldre filmer är dåliga.

Redigerat av SC-Zap, 10 May 2014 - 14:56.

Postad 10 May 2014 - 15:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

"2001" är från 1968 och alltjämt historiens bästa SF-film...

Ja för vilken som är den bästa filmen i världen är ju inte en smaksak :)

Kränkt? Nädu, det var ju du som inte ville ha mothugg.

Jag tycker också om moderna effekter, men det gör ju inte att äldre filmer är dåliga.

Inte dåliga kanske, men dom behöver inte falla mig i smaken .
Alla har vi olika smak :)

Postad 12 May 2014 - 08:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 2

Star Wars, 1977. Tidernas bästa effekter, helt utan CG.

Postad 12 May 2014 - 08:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Med tanke på diskussionen angående äldre filmer: Det kan vara intressant att notera att på Netflix US har klassiska filmer en helt egen kategori i huvudmenyn, detta saknas på SE utan man får söka sig fram. Visserligen finns det en tag "Klassiker" men den kan man bara hitta till genom sökning. Sidan man får upp ger dock inte särskilt mycket:
http://www.netflix.c...enre?agid=31574
Den äldsta filmen från 1930 och den nyaste från 2007, så kategoriseringen är lite skum. Men hur som helst så finns några riktiga guldkorn där, även på SE.
För egen del kan jag dock bara beklaga att jag helt enkelt inte finner tiden till att se äldre klassiker.

Redigerat av agpath, 12 May 2014 - 08:38.

Postad 13 May 2014 - 10:54

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Nån som tittar på netflix genom PS3?
Jag har kursiv undertext och det är fult och jättesvårt att läsa.

Kan man ändra det?

Postad 13 May 2014 - 12:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det du ändrar på datorn gäller även för PS3, det går tom att få vit text

Postad 23 May 2014 - 11:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

De fem största video on demand-bolagen
Antal tittare*
Dagligt tittande*

Netflix 864 000 308 000
Viaplay 633 000128 000
C More Play 94 000 26 000
TV4 Premium 94 000 17 000
Voddler 94 000 9 000
HBO Nordic 68 000 17 000

Källa MMS Trend & Tema 2013:3
* Siffran avser antalet svenskar i åldrarna 9 till 99 år som uppger sig ha tillgång till ett abonnemang.

Från DI

HBO Nordic går verkligen inte bra.

Postad 24 May 2014 - 19:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Netflix-appen på Apple TV har varit omöjlig att starta idag på em-kväll. Har gjort allt som tänkas kan och allt annat funkar på ATVn. Någon annan som har det problemet?

Postad 24 May 2014 - 22:59

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Netflix-appen på Apple TV har varit omöjlig att starta idag på em-kväll. Har gjort allt som tänkas kan och allt annat funkar på ATVn. Någon annan som har det problemet?

Svenska Netflix funkar fint, däremot inte andra regioner. Kanske unblock-us som har problem?

Postad 24 May 2014 - 23:26

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Är nog Unblock-us som har problem, Netflix funkar inte på X360, PS3, P4,Nexus 7 för mig nu ikväll fungerade tidigare idag. Plockar jag bort unblocks dns ur routern så har jag inga problem

Kanske Netflix har infört någon ny regionscheck ?

Postad 25 May 2014 - 01:26

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Hej,

En snabb fråga: Var någonstans kan jag läsa om Netflix hela utbud?, inte enbart för den senaste månaden.

Vad jag kan se så skyltar man inte med detta på hemsidan direkt vilket känns lite konstigt?

Tacksam för svar!

Postad 25 May 2014 - 06:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej,

En snabb fråga: Var någonstans kan jag läsa om Netflix hela utbud?, inte enbart för den senaste månaden.

Vad jag kan se så skyltar man inte med detta på hemsidan direkt vilket känns lite konstigt?

Tacksam för svar!

Du har en gratis månad så registrerar dig så kan du själv upptäcka.

Postad 25 May 2014 - 12:56

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Är nog Unblock-us som har problem, Netflix funkar inte på X360, PS3, P4,Nexus 7 för mig nu ikväll fungerade tidigare idag. Plockar jag bort unblocks dns ur routern så har jag inga problem

Har inte kollat idag, men UK verkade funka. Dock inte USA och Canada. Förhoppningsvis tillfälligt. Ska pröva igen senare.

Postad 25 May 2014 - 14:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Hej,

Tacksam för svar!

Du har en gratis månad så registrerar dig så kan du själv upptäcka.

Det är nog enda sättet, men även då kan det vara lite svårt att få en överblick med tanke på att titlarna i varje kategori ligger huller om buller. Det finns ingen möjlighet att få fram en alfabetiskt ordnad lista över hela innehållet vid en given tidpunkt. Jag tror att tanken med det är att för det första tvinga användaren att upptäcka material och inte bara gå direkt på det man på förhand vet att man är intresserad av, och för det andra för att utbudet ändras hela tiden så den kompletta listan är i alla fall inte konstant. Mycket tillkommer, annat försvinner (antingen tillfälligt eller för alltid).

Postad 26 May 2014 - 00:18

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 1
Att få fram alla TV-serier/filmer (som finns just i detta ögonblick) i bokstavsordning är väl en av de mest simpla databasfrågor som finns, så det lär inte vara en anledning, det är åtminstone inte en giltig anledning ur konsumentsynpunkt.

Postad 26 May 2014 - 07:41

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Att få fram alla TV-serier/filmer (som finns just i detta ögonblick) i bokstavsordning är väl en av de mest simpla databasfrågor som finns, så det lär inte vara en anledning, det är åtminstone inte en giltig anledning ur konsumentsynpunkt.

Jag sa inte att det var svårt, utan att de har sina skäl att inte ge oss den möjligheten.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 26 May 2014 - 07:42.

Postad 26 May 2014 - 08:01

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Det är nog enda sättet, men även då kan det vara lite svårt att få en överblick med tanke på att titlarna i varje kategori ligger huller om buller. Det finns ingen möjlighet att få fram en alfabetiskt ordnad lista över hela innehållet vid en given tidpunkt. Jag tror att tanken med det är att för det första tvinga användaren att upptäcka material och inte bara gå direkt på det man på förhand vet att man är intresserad av, och för det andra för att utbudet ändras hela tiden så den kompletta listan är i alla fall inte konstant. Mycket tillkommer, annat försvinner (antingen tillfälligt eller för alltid).

Nu är det förvisso några månader sedan jag var inloggad i webbgränssnittet på Netflix, men då gick det alldeles utmärkt att lista A-Ö dock bara på kategori för kategori. Testa med att gå in på en kategori och titta högst upp till höger om inte sorteringen är nått i stil med "Urval för dig". Ändra där till A-Ö... Kan inte logga in nu då jag inte har lösenordet i huvudet så att jag verkligen kunde kolla in om sorteringen fungerar likadant fortfarande.

Bukar göra så med jämna mellanrum och lägga det jag vill se i "Min lista" för enkel åtkomst i apparna sedan på tv:n och plattan.

Redigerat av hugeman, 26 May 2014 - 08:03.

Postad 26 May 2014 - 08:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag använder unlocator men jag var inne på det också, vilket skulle förklara att det funkade på dator och ipad som jag inte har ändrat dns på. Hur som helst så kom det igång igen igår kväll även med unlocators dns.

Postad 26 May 2014 - 12:51

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag använder unlocator men jag var inne på det också, vilket skulle förklara att det funkade på dator och ipad som jag inte har ändrat dns på. Hur som helst så kom det igång igen igår kväll även med unlocators dns.

Det fungerar med Unblock på ATV igen också.

Postad 26 May 2014 - 16:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Nu är det förvisso några månader sedan jag var inloggad i webbgränssnittet på Netflix, men då gick det alldeles utmärkt att lista A-Ö dock bara på kategori för kategori. Testa med att gå in på en kategori och titta högst upp till höger om inte sorteringen är nått i stil med "Urval för dig". Ändra där till A-Ö... Kan inte logga in nu då jag inte har lösenordet i huvudet så att jag verkligen kunde kolla in om sorteringen fungerar likadant fortfarande.

Bukar göra så med jämna mellanrum och lägga det jag vill se i "Min lista" för enkel åtkomst i apparna sedan på tv:n och plattan.

Jo, du har helt rätt. Förstår inte hur så få klagar på apparnas design som ju är snudd på katastrofalt usla jämfört med webgränssnittet.

Postad 26 May 2014 - 18:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jo, du har helt rätt. Förstår inte hur så få klagar på apparnas design som ju är snudd på katastrofalt usla jämfört med webgränssnittet.

Håller med... men håller mig till apparna då det är mycket mer HD/superHD än när man spelar upp på weben och W8 appen... så att bläddra och lägga till lista på weben, och kolla på playstation Appen, eller Samsungs App tycker jag är bäst då... synd att det inte ser likadant ut på apparna... :unsure:

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.