Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 August 2017 - 10:31

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Definera "pixlar" och "blurrigt". Jag tittade på GoThr vid 22-tiden igår kväll och såg inga av dessa effekter.

Ser det typ alltid på nordic...

Det är precis som det inte vet om det ska va mörkt eller grått mellan dom nyanserna... svårt att förklara, ska se om jag kan få med det på bild... på Netflix är det absolut inte så. man kanske inte ser det på små bildvisare, ser ok på sovrums Tvn som är 40"... och bra ut på en surfplatta :P

Och att det blir blurrigt, suddigt vid snabba rörelser eller när det händer mycket, är jag inte heller själv att ha upplevt...

Har Film läget på, på TVn... och neutral på projektorn, Epson 6600...  

Känner flera som laddar ner GoT avsnitten, trots dom har HBO nordic... hört att det är från Amazon... varför får inte Nordic sån kvalite?

Redigerat av Garrett, 29 August 2017 - 10:34.

Postad 29 August 2017 - 11:05

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Tragiskt att de som faktiskt skapar serien har sämre kvalitet på streamen än tredje part. 

Postad 29 August 2017 - 11:07

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Tragiskt att de som faktiskt skapar serien har sämre kvalitet på streamen än tredje part. 

Vet inte hur HBO sänder det... men Nordic är väl bara här i Norden, är det nåt licensföretag? Typ som pepsi görs på carlsberg i skandinavien..? :P

Redigerat av Garrett, 29 August 2017 - 11:09.

Postad 29 August 2017 - 11:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Jag har HBO via Telia. Telia säger att HBO sänder full HD, 20 mbit/s. Jag kan inte uppleva att HBO har bättre bildkvalitet än Telias övriga utbud, snarare sämre. Snart ett minne blott, kommer att säga upp HBO snart.

Postad 29 August 2017 - 11:58

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Haha om deras stream är 20Mbit så äter jag upp min hatt. Eller använder de så dåliga codecs? 

Postad 29 August 2017 - 12:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vet inte hur HBO sänder det... men Nordic är väl bara här i Norden, är det nåt licensföretag? Typ som pepsi görs på carlsberg i skandinavien..? :P

HBO Nordic är ett svenskt bolag som sänder material på licens från HBO Inc, som i sin tur ägs av Time Warner.

HBO Nordic har inte skapat en enda serie. De sänder däremot serier från bl a HBO på sin svenska streamingtjänst.

Redigerat av agpath, 29 August 2017 - 12:21.

Postad 29 August 2017 - 12:24

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

HBO Nordic är ett svenskt bolag som sänder material på licens från HBO Inc, som i sin tur ägs av Time Warner.

HBO Nordic har inte skapat en enda serie. De sänder däremot serier från bl a HBO på sin svenska streamingtjänst.

Jaja men kom igen nu de måste ju ha något att göra med HBO eller? Om man får använda deras varumärke så borde moderbolaget ställa krav på kvalitet. Vi har extremt bra bandbredd i Sverige, det borde vara bättre här om något. Nästan alla har fiber nu för tiden. 

Postad 29 August 2017 - 12:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jaja men kom igen nu de måste ju ha något att göra med HBO eller? Om man får använda deras varumärke så borde moderbolaget ställa krav på kvalitet. Vi har extremt bra bandbredd i Sverige, det borde vara bättre här om något. Nästan alla har fiber nu för tiden. 

Sverige har bra bandbredd. HBO, liksom tex Netflix, sänder med relativt låg bitrate för att garantera en  minimum-kvalitet. De har inte råd och kan inte sända med en bitrate som inte alla kan tillgodogöra sig. Referensen är USA där ADSL fortfarande är det vanligaste för den breda massan.

Vi som ligger i världstoppen gällande bredband glömmer ofta att det inte är vi som är referensen globalt sett.

Redigerat av agpath, 29 August 2017 - 12:30.

Postad 29 August 2017 - 12:40

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Men det är ju ingen ursäkt... Amazon sänder ju tex GoT i grym kvalité ju :P

Redigerat av Garrett, 29 August 2017 - 12:43.

Postad 29 August 2017 - 12:41

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 1

Men det är ju det jag menar. Om tjänsten är specifik för norden så borde de t.o.m kunna uppa bitraten för oss i norden. Netflix har mycket bättre kvalitet än HBO.

Postad 29 August 2017 - 13:16

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1918 inlägg
  • 0
Använder HBO främst för Ray Donovan och Bosch och något mer. Inte börjat med GoT än men jag behöver bättre bild för den serien så jag letar på annat håll. Sitter med 114" och det är väldigt stor skillnad mot netflix ibland

Postad 30 August 2017 - 08:41

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag satte mig igår och jämförde Black Sails mellan Netflix och HBO. Kunde verkligen inte se någon skillnad, Netflix var lågupplöst de första sekundrarna men sen såg de (vad jag kunde se) identiska ut. Jag tittade dock på en 46'' TV så kanske blir tydligt först vid betydligt större skärmar. Frugan hade inte tänkt på det heller och hon sitter lite närmare skärmen än mig. Jag står ibland och stryker precis framför TV:n och har inte märkt något då heller. Däremot buggar HBO-appen som sjutton, den tappar vart jag var förra gången jag tittade även om det bara var någon timma sen. Ofta tappar den kontakten trots att den fortsätter spela filmen eller serien. Netflix-appen har också problem, men inte i samma utsträckning som HBO. Netflix-appen är dessutom många gånger snabbare när det gäller att koppla upp sig och starta en film.

Postad 30 August 2017 - 08:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag satte mig igår och jämförde Black Sails mellan Netflix och HBO. Kunde verkligen inte se någon skillnad, Netflix var lågupplöst de första sekundrarna men sen såg de (vad jag kunde se) identiska ut. Jag tittade dock på en 46'' TV så kanske blir tydligt först vid betydligt större skärmar. Frugan hade inte tänkt på det heller och hon sitter lite närmare skärmen än mig. Jag står ibland och stryker precis framför TV:n och har inte märkt något då heller. Däremot buggar HBO-appen som sjutton, den tappar vart jag var förra gången jag tittade även om det bara var någon timma sen. Ofta tappar den kontakten trots att den fortsätter spela filmen eller serien. Netflix-appen har också problem, men inte i samma utsträckning som HBO. Netflix-appen är dessutom många gånger snabbare när det gäller att koppla upp sig och starta en film.

Netflix buffrar mycket mer än HBO innan de sänder med full bitrate. Det kan också vara förklaringen till att Netflix generellt ser bättre ut.

Postad 30 August 2017 - 08:55

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Märker stooor skillnad med Black Sails... va ju ett jäkla nedkliv när vi va tvugna att se sista säsongen på HBO Nordic...  <_<

Varför är det så olika hur folk upplever det då? Är det storleken på bildvisaren, vi kollade den på 55 tummaren, inte på projj ens... Har visserligen inte Fiber, men tex kribban här  har fiber och han tycker med kvallen på HBO är kass jämfört med netflix..

Det är kanske meningen man ska se hbo nordic på en liten surfplatta..? :P 

Postad 30 August 2017 - 09:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Märker stooor skillnad med Black Sails... va ju ett jäkla nedkliv när vi va tvugna att se sista säsongen på HBO Nordic...  <_<

Varför är det så olika hur folk upplever det då? Är det storleken på bildvisaren, vi kollade den på 55 tummaren, inte på projj ens... Har visserligen inte Fiber, men tex kribban här  har fiber och han tycker med kvallen på HBO är kass jämfört med netflix..

Det är kanske meningen man ska se hbo nordic på en liten surfplatta..? :P

En faktor vi inte har nämnt är hur bildvisaren är ansluten. Själv kör jag med kabel till routern och 100 Mbit fiber. Överlag så blev allt mycket bättre med Apple TVn då. HBO (och även Netflix) anpassar videoströmmen till nedladdningshastigheten och svajar wifit så dra de ned på strömmen.

Länk till HBO GOs supportsida: http://help.hbonow.c...mJ5VVElMjElMjE=

Redigerat av agpath, 30 August 2017 - 09:46.

Postad 30 August 2017 - 10:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

har ca 50mb/s, och kabel hela vägen till allt som är anslutet till projj TV med... netflix flyger upp till 4k på ett kick när det nu är sånt material, så hastigheten räcker gott och väl... minst dåliga bild får jag när jag spelar upp nordic från ps4an men det är för dåligt ändå tycker jag...   har också testat tvns app, Cc, dator(HTPC vid TVn)... men det vart ännu sämre...   :mellow:

Redigerat av Garrett, 30 August 2017 - 10:19.

Postad 30 August 2017 - 10:23

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

har ca 50mb/s, och kabel hela vägen till allt som är anslutet till projj TV med... netflix flyger upp till 4k på ett kick när det nu är sånt material, så hastigheten räcker gott och väl... minst dåliga bild får jag när jag spelar upp nordic från ps4an men det är för dåligt ändå tycker jag...   har också testat tvns app, Cc, dator... men det vart ännu sämre...   :mellow:

Många ISPs kör med en "cache-server" för netflix som alltså mellanlagrar det material som visas mest. Därmed slipper du som konsument gå ut på Internet, utan ser på materialet som finns på ISPns "interna nät". För ISPn är det en oerhörd fördel då det är mycket billigare för dem att upplåta hastighet som är på deras eget nät.

Jag vet exempelvis en ISP som fixade en sådan där cache-server och så "slapp" man uppgradera hastigheten mot alla andra operatörer. Tänk dig själv om flera tusen ser samma episod av GoT...

Postad 30 August 2017 - 10:26

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Många ISPs kör med en "cache-server" för netflix som alltså mellanlagrar det material som visas mest. Därmed slipper du som konsument gå ut på Internet, utan ser på materialet som finns på ISPns "interna nät". För ISPn är det en oerhörd fördel då det är mycket billigare för dem att upplåta hastighet som är på deras eget nät.

Jag vet exempelvis en ISP som fixade en sådan där cache-server och så "slapp" man uppgradera hastigheten mot alla andra operatörer. Tänk dig själv om flera tusen ser samma episod av GoT...

Spelar ingen roll vad jag kollar på och när, kollade ett par avsnitt igår eftermiddag av Power(bra serie f.ö!), och det är inte bra bild alltså... förväntar mig ingen BD kvalite... men borde ju komma upp till nästan netflix kvalle iaf?!  :unsure:

Postad 30 August 2017 - 12:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Du menar Open Connect? https://openconnect.netflix.com/sv_se/

Postad 30 August 2017 - 18:18

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Precis. Skulle man ha dålig internethastighet så kan man ändå få riktitg bra fart just på Netflix. Riktigt smart!

Postad 01 September 2017 - 05:43

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

En faktor vi inte har nämnt är hur bildvisaren är ansluten. Själv kör jag med kabel till routern och 100 Mbit fiber. Överlag så blev allt mycket bättre med Apple TVn då. HBO (och även Netflix) anpassar videoströmmen till nedladdningshastigheten och svajar wifit så dra de ned på strömmen.

Länk till HBO GOs supportsida: http://help.hbonow.c...mJ5VVElMjElMjE=

På Apple TV ser ser jg ingen skillnad på HBO och netflix.

6587423547.png

Men HBO-appen är inte bra. Tyvärr tycker jag också Netflix app också har blivit svårt att hitta i fast inte lika illa som med HBO.

Redigerat av ruva, 01 September 2017 - 05:45.

Postad 01 September 2017 - 05:57

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

6587423547.png

Men HBO-appen är inte bra. Tyvärr tycker jag också Netflix app också har blivit svårt att hitta i fast inte lika illa som med HBO.

Har du liten bildvisare? Dom som inte verkar se skillnad, verkar inte ha så stor bildvisare..?

Postad 01 September 2017 - 12:18

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

6587423547.png

HBO är uselt i mörka scener eller scener med mjuka toningar. Man ser hur taskigt omkodade videorna är med fel inställningar och på tok för låg bitrate. Men i de flesta övriga scenerna kan det se helt OK ut.

Problemet med Netflix nu är ju att de ibland har extremt låg bitrate på sitt material. 1080p kan ha så lågt som 1800 kbps vilket är typ en fjärdedel av vad det behöver som minst.

Postad 01 September 2017 - 14:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 1

6587423547.png

Vad menar du med den bilden? 822 Mbps på Apple TV har väl ingen som helst betydelse om streamingtjänsten sänder med mellan 3-10 Mbs?

Postad 01 September 2017 - 14:17

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 1

Som skrivits ovan så är bilden "OK" när det står stilla eller är ljust. Är det mörka scener som GoT blir det bara gråsvart pixelsörja på alla mina enheter och bildvisare. Likaså om det rör sig mycket, testa se en bild med vatten där det vågar lite, hehe.

Motsvarande på Netflix är vääääldigt mycket bättre dock inte i bluray-klass men helt ok.

Postad 01 September 2017 - 15:22

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Som skrivits ovan så är bilden "OK" när det står stilla eller är ljust. Är det mörka scener som GoT blir det bara gråsvart pixelsörja på alla mina enheter och bildvisare. Likaså om det rör sig mycket, testa se en bild med vatten där det vågar lite, hehe.

Motsvarande på Netflix är vääääldigt mycket bättre dock inte i bluray-klass men helt ok.

EXAKT så jag menar! "Pixelsörja"... så kan man kalla det! hehe :P 

Postad 03 September 2017 - 16:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Har du liten bildvisare? Dom som inte verkar se skillnad, verkar inte ha så stor bildvisare..?

1,5 meter tittaravstånd och 50 tum

Vad menar du med den bilden? 822 Mbps på Apple TV har väl ingen som helst betydelse om streamingtjänsten sänder med mellan 3-10 Mbs?

Får inga 822 mbps på Apple Tv, det klarar den inte av :) Farten är min allmänna Internet-fart. Jo, ville visa med bilden att det inte har med min internet-uppkoppling att göra om nu HBO, Netflix, Viaplay mm skulle vis sämre bild men tycker alla är rätt likvärdiga förutom på min Samsung TV där Netflix 4K HDR är bättre.

Jo, har min APTV 4 till hushållets gemensamma Sony 1080p från 2015. Vet inte om det är bättre nu med den årgången har inte många skandinaviska appar och APTV är då oumbärlig. Min egna Samsung TV har alla appar man behöver och till skillnad mot APTV både HDR och 4K streaming med YouTube och Netflix. Lite OTA så tycker jag Apple var gnidna att inte implementera 4K/HDR på APTV 4. Enda företaget i världen som kan sälja sämre hårdvara till högre pris tack vare sin förmåga att göra bra mjukvara.

Postad 15 September 2017 - 11:57

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Kört lite med små skärmar på senaste tiden och kör man på en Ipad flyter det på bra och ser  ok ut. Dock när jag ser på min nya Sony Xperia XZ premium så laggar det sjukt mycket, bilden ser dock bra ut. Är det lika laggigt på alla androidmobiler eller bara på min tro?

Redigerat av vilse, 15 September 2017 - 11:58.

Postad 18 September 2017 - 18:34

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Nice att HBO appen i min ATV4 helt plötsligt tror att jag befinner mig i Spanien. Dessvärre kan jag inte hålla med då jag ser gråtrista Sverige utanför fönstret. Ngn mer som fått detta?

Postad 18 September 2017 - 20:50

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Nice att HBO appen i min ATV4 helt plötsligt tror att jag befinner mig i Spanien. Dessvärre kan jag inte hålla med då jag ser gråtrista Sverige utanför fönstret. Ngn mer som fått detta?

Nope, men jag vet personer som liknande saker hänt för. Din publika IP adress är förmodligen felaktigt listad som att den finns i Spanien. I alla fall för den tjänst som HBO använder för att identifiera vilket land ett anrop kommer ifrån.

Själv gjorde jag det omvända då jag tog med mig en brandvägg och körde VPN hem till min andra brandvägg i Sverige för att lura HBO att jag var hemma i Svedala...

Postad 03 October 2017 - 16:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Det finns en uppdatering på atv:n nu. Det har tillkommit Toonix,kids stuff samt en ny marvelserie bl.a. Men gränssnittet är lika uselt som tidigare. Det går inte att bevaka serier ne heller.

Redigerat av Askungen, 03 October 2017 - 16:42.

Postad 04 October 2017 - 06:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det finns en uppdatering på atv:n nu. Det har tillkommit Toonix,kids stuff samt en ny marvelserie bl.a. Men gränssnittet är lika uselt som tidigare. Det går inte att bevaka serier ne heller.

Märkligt nog så mailar HBO ut att den gamla appen kommer att sluta fungera. Appar i ATV uppdateras därtill automatiskt så varför måste de maila ut och påtala att man ska uppdatera manuellt? Det är samma app.

Postad 04 October 2017 - 06:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Märkligt nog så mailar HBO ut att den gamla appen kommer att sluta fungera. Appar i ATV uppdateras därtill automatiskt så varför måste de maila ut och påtala att man ska uppdatera manuellt? Det är samma app.

De är väl sysslolösa :))

Postad 04 October 2017 - 08:57

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Undrar när vi får 4k på HBO, om 10 år?

Redigerat av kave, 04 October 2017 - 08:58.

Postad 04 October 2017 - 09:04

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Undrar när vi får 4k på HBO, om 10 år?

Hehe, hade vart bra med ok 720 först, med bra bitrate! Jäkla pixelfest...

Nån som vet hur kvaliten är tex i staterna i HBO streaming?

GoT från amazon stream är ju 10ggr bättre bild än Nordic...

Postad 04 October 2017 - 10:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hehe, hade vart bra med ok 720 först, med bra bitrate! Jäkla pixelfest...

Nån som vet hur kvaliten är tex i staterna i HBO streaming?

GoT från amazon stream är ju 10ggr bättre bild än Nordic...

Först måste du i så fall specificera vilken av HBOs amerikanska streamingtjänster du menar att jämföra med.

https://www.digitalt...-go-vs-hbo-now/

Postad 04 October 2017 - 10:48

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Bägge, kanske, vet inte? :P

Går det att skapa ett us konto en månad med proxy för att testa kanske? 

Redigerat av Garrett, 04 October 2017 - 10:49.

Postad 04 October 2017 - 12:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Bägge, kanske, vet inte? :P

Går det att skapa ett us konto en månad med proxy för att testa kanske? 

Det bör gå med HBO Now. HBO GO kan du dock bara få om du är kabelabonnent.

Postad 04 October 2017 - 12:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det bör gå med HBO Now. HBO GO kan du dock bara få om du är kabelabonnent.

Med svenskt kontokort?

Postad 04 October 2017 - 13:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nu finns en barnsektion kallad Toonix! Den är separerad från det vuxna innehållet som kan skyddas med en PIN-kod. Detta var alltså anledningen till att de gick ut med mail om en tvingande uppdatering av appen.

Verkar finnas en del kul på Toonix som inte finns på några av de andra stora streamingtjänsterna. :)

Med svenskt kontokort?

How would I know? Den som vill testa får ta reda på det.

Postad 05 October 2017 - 11:15

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Med svenskt kontokort?

Jag tror att du behöver skaffa ett amerikanskt Apple konto sedan fungerar kontokort kopplad till det.

Redigerat av madison6, 05 October 2017 - 11:16.

Postad 05 October 2017 - 11:32

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Nice att dom ordnat en familjedel nu iaf. :) 

Postad 05 October 2017 - 13:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nice att dom ordnat en familjedel nu iaf. :)

Japp, vi såg några avsnitt av tecknade Pippi igår. Finns mig veterligen inte att se någon annanstans streamat. Sen är det mycket från Boomerang och Cartoon som annars bara kan ses om man abonnerar på de kanalerna. Ett klart lyft att även barnen nu har nytta av ett abonnemang som jag hittills bara själv har haft glädje av.

Postad 02 November 2017 - 17:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Mailade hbo nordic ang. framerate. Fick till svar 60 Hz 1080p. Så nu vet vi vad vi ska sätte atv i för läge. :)

Postad 03 November 2017 - 09:48

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 1

1yq36a.jpg

:lol:

Redigerat av philipbtz, 03 November 2017 - 09:49.

Postad 03 November 2017 - 11:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

1yq36a.jpg

:lol:

:lol:  Klockrent :P 

Postad 05 November 2017 - 08:32

Unregistered7c9a04fa
  • Unregistered7c9a04fa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 2
Mailade kundtjänst och frågade om de kommer stödja Apples TV appen och skickade med länken till Apples info sida (https://support.appl.../en-us/HT207254).

Fick följande svar:
Ja det kommer vi, som du ser i länken så är HBO Nordic en av de tjänsterna som tråden ger exempel på.

Mailade tillbaka för några dagar sedan och sa att länken visar HBO NOW och inte HBO Nordic samt att HBO nordic inte var med som en av de tjänster som stödjs när Apple presenterade TV appen i norden så har jag inte fått något svar 🤔

Postad 03 December 2017 - 13:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nya Vikings avsnitt och denna serier som jag personligen ser fram emot tvingar fram en återaktivering av abb igen :)  Knightfall premiär den 7/12..!

https://www.youtube.com/watch?v=jMxaN6bIDW8

Postad 08 December 2017 - 14:43

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

HBO är uselt i mörka scener eller scener med mjuka toningar. Man ser hur taskigt omkodade videorna är med fel inställningar och på tok för låg bitrate. Men i de flesta övriga scenerna kan det se helt OK ut.

Problemet med Netflix nu är ju att de ibland har extremt låg bitrate på sitt material. 1080p kan ha så lågt som 1800 kbps vilket är typ en fjärdedel av vad det behöver som minst.

Precis! Köpte ny 55tums SONY och sitter och kollar på nya TwinPeaks. Flera avsnitt som är rejält mörka och fyllda av skuggor - ser uruselt ut. Har trott det har varit fel på nya TVn och jobbat mig igenom i princip varje inställning. Har nu mailat HBO och klagat, får se om de svarar. 

Postad 08 December 2017 - 16:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

jag väntar bara på en jäkla  Android TV App har en  Philips android tv och retar mig innerligt att  de aldrig kommer nån app

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.