Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 June 2013 - 07:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Visst jag har sålt en del spel på tradera vilket verkar bli jobbigare framöver, hur det exakt kommer funka är väl ändå ingen som förklarat exakt än eller?

Sant inget är väl spikat där, och som du säger spela från skiva är 10ggr mer värt än 2nd hand marknad för mig personligen (och för många andra skulle jag tro).
Jag kör allt från disk idag på min *host* icke original ps3:a och det är en dröm och ha möjligheten att slippa byta skiva(nu används den iofs väldigt sällan förutom wipeout men iaf)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 08:05.

Postad 12 June 2013 - 08:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Du som har varit rättså hardcore med achievements, Humming. Känner du inte att du skulle sakna din gamertag om du gick över till PS4?

Jo, men jag gav upp det för ett tag sen. I och med att backloggen växte så fanns det mindre tid att samla collectibles eller grinda baddräkter.

Men du har ju rätt i att det inte är priset som är det avgörande, det är mest alla nackdelarna, prestandan OCH priset som gör Xbox One ointressant i dagsläget för mig.

Det blir att fortsätta harva på 360ns backlogg tills konsollerna finns ute i handeln och man får höra lite om hur de fungerar i verkligheten. Sony har en historia om att bullshitta rätt bra vid konsollauncher så jag litar inte riktigt på dem. Samtidigt så gillar jag inte Microsofts budskap när de väl är raka. <_<

Postad 12 June 2013 - 08:37

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Här kommer en rolig film jag hitta.

Vad skall man göra om man inte har internet som xbox-användare?:

http://www.liveleak....=f2b_1371011276

Dummaste svaret jag hört. Tycker synd om snubben som inte kan ge bättre svar...

Postad 12 June 2013 - 08:41

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Vad skall man göra om man inte har internet som xbox-användare?:

'
Kom in i 2000-talet skulle mitt svar vara.
Har man inte internet idag så har man säkert ingen konsoll i dagsläget heller.

Postad 12 June 2013 - 09:14

wankstah
  • wankstah
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Det att man kan dela sina spel med tio "familjemedlemmar" verkar smidigt i alla fall. Tar bort lite av behovet att kunna låna ut ett spel på "skiva" till polare.

"Since its announcement, there has been some confusion over the details of sharing your Xbox One game library with up to ten "family members." Mehdi couldn't give comprehensive details but he did clarify some things.

For one, a family member doesn't have to be a "blood relative," he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my "family members" Mehdi said.

You'll be able to link other Xbox Live accounts as having shared access to your library when you first set up a system, and will also be able to add them later on (though specific details of how you manage these relationships is still not being discussed). The only limitation, it seems, is that only one person can be playing the shared copy of a single game at any given time. All in all, this does sound like a pretty convenient feature that's more workable than simply passing discs around amongst friends who are actually in your area." http://arstechnica.c...-game-policies/

Postad 12 June 2013 - 09:24

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Jag har hört att en familjemedlem PLUS dig själv kan spela samtidigt men som sagt det återstår att se.
Funkar det som jag hoppas så är det iaf en grym feature.

Postad 12 June 2013 - 09:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Bådar ju gott, antar att man kanske kan lägga in sitt konto som passivt på t.ex polarns/familjemedlemmens konsol och tvärtom så man förhoppningsvis kan dela/låna spel.

Att båda ska kunna spela samtidigt låter kanske lite som önsketänkande dock.

Postad 12 June 2013 - 10:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
XOne APU:n verkar galet stor, möjligt att die-size (som die-size bara är en smula mindre än package, det man ser på bilden, size) är upp mot 400 mm2!

(duktigt höftad uppskattning baserat på minnesmodulens kända storlek)
Postad bild

Den där lär inte vara billig att tillverka. Och spontant kan man ju tycka att de kunnat använda transistorbudgeten på ett MYCKET bättre sätt...

För den normalt funtade individen säger inte 400 mm2 så mkt, men nu kanske det blir begripligt:
Postad bild

Redigerat av pacman, 12 June 2013 - 10:25.

Postad 12 June 2013 - 10:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Dummaste svaret jag hört. Tycker synd om snubben som inte kan ge bättre svar...

Verkligen det dummaste svaret du hört?

Han är ju ärlig. Snarare den dummaste frågan jag hört. Det är ju sen länge tydligt att om du ej har Internet kan du inte använda Xbox One.

Finns gott om produkter som är mer eller mindre värdelösa utan Internet, men i alla fallen så har man varit tydlig med det.

Postad 12 June 2013 - 10:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Humorn i det hela är att det som gnäller om att XO kräver internet (vilket verkligen måste vara shock horror år 2013...) använder internet för att gnälla. :D

Postad 12 June 2013 - 10:46

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Humorn i det hela är att det som gnäller om att XO kräver internet (vilket verkligen måste vara shock horror år 2013...) använder internet för att gnälla. :D

The irony is wonderful..:-9

Postad 12 June 2013 - 10:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 2
yes yes, humor ja :). själv kommer jag skratta när jag kan sitta och spela mina spel utan internet, när ni sitter där med en obrukbar låda. skrattar bäst som skrattar sist ;)

Postad 12 June 2013 - 10:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

yes yes, humor ja :). själv kommer jag skratta när jag kan sitta och spela mina spel utan internet, när ni sitter där med en obrukbar låda. skrattar bäst som skrattar sist ;)

Tror inte jag kommer uppleva den dagen då jag är utan internet i 24 timmar såvida det inte blir världskrig då (eller jag medvetet väljer det).

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 10:52.

Postad 12 June 2013 - 10:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 1
spelar ju ingen roll om du har internet om deras server går ner eller hur?

egentligen ingen ide att fortsätta diskutera detta. ni bryr er inte för ni har internet, jag och andra bryr oss för vi vill kunna spela på våra villkor. inget mer med det egentligen :)

Postad 12 June 2013 - 10:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

För att sannolikheten är stor eller?

Dessutom, de få gångerna jag är utan Internet hemma så är livet lika meningslöst som när strömmen går :)

Är inte direkt orolig att DRM servern kommer vara problem eller att mitt internet är borta i över 24h.

Men samtidigt kan jag redan nu förutspå att det kommer klagas på forum om det, vill man se problem så kommer man skapa dem också.

Någon kommer ju bara köpa en Xbox One får att gå i i ett rum där WiFi inte fungerar för att sen gå till sin laptop och gnälla.

egentligen ingen ide att fortsätta diskutera detta. ni bryr er inte för ni har internet, jag och andra bryr oss för vi vill kunna spela på våra villkor. inget mer med det egentligen :)

Lite så är det ju. Vi vet ju om det i förhand. Lika så vet man om det i förhand att din mobil blir värdelös om din operatör har problem med masten.

Kritiken är såklart befogad men alla har ju börjar utgå från att det värsta kommer hela tiden hända. Nu helt plötsligt verkar att se det som väldigt stor sannolikhet att deras Internet försvinner i över 24h. Lika så att Microsofts servrar kommer krascha med jämna mellanrum.

Postad 12 June 2013 - 10:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Absolut inte men tror du kommer få vänta med ditt skratt i många många många år.

Postad 12 June 2013 - 10:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
sannolikheten är nog ganska stor ja :).
var väl ingen som trodde att psn skulle kickas ner heller va?

Absolut inte men tror du kommer få vänta med ditt skratt i många många många år.

vi får väl se. för egen del spelar det egentligen ingen roll. om där inte verkligen kommer nåt av intresse som gör att jag kan kringgå mina principer så kommer xo vara ointressant.

Postad 12 June 2013 - 11:01

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

sannolikheten är nog ganska stor ja :).
var väl ingen som trodde att psn skulle kickas ner heller va?

Skilj på Live/PSN och autentiseringssystemet som med 100% sannolikhet kommer vara helt separat och redundant i alla möjliga moln (azure., amazon etc)

Postad 12 June 2013 - 11:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1

Dessutom, de få gångerna jag är utan Internet hemma så är livet lika meningslöst som när strömmen går :)

Haha +1 på det!

Postad 12 June 2013 - 11:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 1

Skilj på Live/PSN och autentiseringssystemet som med 100% sannolikhet kommer vara helt separat och redundant i alla möjliga moln (azure., amazon etc)

spelar ju ingen roll, shit går att ta ner och kommer förmodligen tas ner. ni är ok med att vara i microsofts våld, jag är det inte.

Postad 12 June 2013 - 11:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 2

spelar ju ingen roll, shit går att ta ner och kommer förmodligen tas ner. ni är ok med att vara i microsofts våld, jag är det inte.

Shit vad du måste ha det jobbigt om dagarna. Du är i din telefonoperatörs våld med din mobil. Du är i din internetleverantörs våld när du surfar hemma. Antar du inte klarar av att använda streamingtjänster då heller, vem vill betala för Spotify och sen leva med "rädslan" att deras server går ner.

Om livet inte redan är jobbigt nu med att låta andra stå för tjänsterna så kan jag garantera dig att om du tycker uppkoppling via Xbox One 1 gång per 24h är jobbigt så kommer inte framtiden vara snäll mot dig.

Redigerat av PalmiNio, 12 June 2013 - 11:24.

Postad 12 June 2013 - 11:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
inte jämförbara grejer precis. vi snackar om en spelkonsol. en sak som ska kunna spela spel som jag har köpt på skiva, kasett eller whatever.
fullt medveten om att telenätet kan vara (och är) skit ibland. lugnt för mig då jag inte ringer så mycket. internet kan vara nere ibland, då får jag väl göra annat. som att spela spel? oops, kunde inte det för jag har inte internet.

nä vet att framtiden inte kommer vara snäll mot mig, eller er. därför jag just nu tar ett ställningstagande mot denna bullshit. att microsoft ska få bestämma när jag vill spela är inte ok.

Postad 12 June 2013 - 11:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
istället för elbolagen, internetoperatören, mobiloperatören etc? :) inte speciellt stor skillnad, du köper en telefon för att ringa - telenätet nere -> du kan inte ringa etc etc

Folk överreagerar alldeles för mycket på detta enligt min uppfattning i alla fall :) Köp en kortlek eller ett yatzy spel så är du safe iaf ( om du har kompisar att spela med iaf :) )

Postad 12 June 2013 - 11:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1
Don't feed the trolls.

Postad 12 June 2013 - 11:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
tycker inte det är jämförbart eftersom det är så olika saker. men visst, jämför ni med det.

microsoft tillhandahåller inte en tjänst på samma sätt som telia gör.

kul för övrigt att bli jämförd med troll när det enda man vill är att kunna spela på egna villkor. som sagt, ni är mer än välkomna att ta ms upp där bak för att kunna spela. jag tackar nej till detta :).

Postad 12 June 2013 - 11:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 2

kunde inte det för jag har inte internet.

Du har ingen sån där telefon som man kan nå internet på och använda som hotspot i 5 sekunder?
Ehh vet inte varför vi diskuterar detta när det är ett ickeproblem för 99.9%.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 11:38.

Postad 12 June 2013 - 11:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
spelar det nån roll? det kan vara så lite som en picobyte som ska skickas varje dygn, eller mindre ändå. det handlar om att microsoft ska inte bestämma när jag får spela.

Postad 12 June 2013 - 11:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag börjar undra om inte anonine kommer att vara missnöjda med systemet och anfalla ms servrar? dom tog sig igenom sonys brandväggar, så varför skulle dom inte kunna ta sig igenom ms? det kanske redan har hänt tidigare när 360'n låg nere?

Postad 12 June 2013 - 11:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

kul för övrigt att bli jämförd med troll när det enda man vill är att kunna spela på egna villkor. som sagt, ni är mer än välkomna att ta ms upp där bak för att kunna spela. jag tackar nej till detta :).

Men vad gör du här i Xbox forumet då? Du är ju inte här för att hålla en vettig diskussion. Du är inte här för veta mer om Xbox One och vad den kommer att erbjuda.
Du har sagt din åsikt, den har emottagits; men det räcker inte för dig. Nu likställer du att fundera på att köpa en Xbox med sodomi?

Om du inte är urtypen för ett forumtroll, vad skulle du då klassificiera dig själv som?

Postad 12 June 2013 - 12:03

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
klart jag är intresserad, därför det är så tragiskt att microsoft har valt att gå vägen "vi bestämmer när ni får använda produkten!". hade jag inte varit intresserad hade jag inte varit här. hur mycket ser du mig i ps-forumet? precis. ni behöver för övrigt motpol till allt erat ja-sägande. ;)

eh, ja? jag kan jämföra det med annat om du hellre vill det, men det är fortfarande samma grundide. ni böjer er för microsofts vilja. detta är absolut inget som dom gör för er som konsumenter, så att ni gladeligen tar emot det är för mig en gåta.

jag klassificerar mig som väldigt mycket, inget av det särskilt passande här :).

Postad 12 June 2013 - 12:14

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 2

Tänk om bensinmackarna stänger igen, om tågen och bussarna slutar gå, om vattnet eller elen upphör att levereras, om du blir arbetslös eller om bolaget slutar sälja din favoritdryck...

Postad 12 June 2013 - 12:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

ni behöver för övrigt motpol till allt erat ja-sägande. ;)

Det är ju det enda Xbox-forumet har varit fullt av, motpoler. En sak har du rätt i dock, ni kommer ju ingen vart med detta, så diskussionen kan ju bara urarta, meningslöst.

Fortfarande är det märkligt att hade Sony kommit med ett uttalande om att gå MS väg med begagnat så hade INTE folk blivit lika upprörda. Klockrent exempel när Palmnio fick nån information som visade sig vara fel...det blev mest en axelryckning från Sonyfansen. Konstigt?

Det var ju helt ologiskt att Tretton skulle säga en sak på konferensen och sedan med en axelryckning säga precis motsatsen på GT-intervjun (jag såg den). De var ju inne på helt rätt spår att det handlade om onlinepass etc. Det tog några timmar att förtydliga. Vissa började bli oroliga. Hade det gått längre tid utan att någon svarade så kan du ge dig den på att det hade börjat hetta till.

På samma sätt, hade Sony sagt motsatsen till vad de sa på sin konferens så kan du också sätta ditt sista öre på att folk hade blivit helt rasande. Som Angry Joe sa, om båda hade gått den vägen så hade det blivit fullkomlig hysteri.

Postad 12 June 2013 - 12:15

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

vi bestämmer när ni får använda produkten!"

Fast ovan stämmer ju inte i praktiken.

Postad 12 June 2013 - 12:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
inte? om microsoft bestämmer sig för att ta ner servern, hur ska du spela då?

det är en sak om vi snackar om servrar för att spela online. när det gäller konsolspel brukar dom ju inte vara uppe mer än nåt år, beroende på vad det är för spel (trist som fan, särskilt om man behöver skiten för achievements >.<). men nu snackar vi om att kunna spela överhuvudtaget! blir där minsta lilla problem så sitter du som sagt med en obrukbar burk för 4500 eller vad svenska priset nu ligger på. sköj?

usthlm, ska du köra på exempel så kan du väl åtminstone anstränga dig för att göra dom relevanta?

Postad 12 June 2013 - 12:23

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1

Men vad gör du här i Xbox forumet då? Du är ju inte här för att hålla en vettig diskussion. Du är inte här för veta mer om Xbox One och vad den kommer att erbjuda.
Du har sagt din åsikt, den har emottagits; men det räcker inte för dig. Nu likställer du att fundera på att köpa en Xbox med sodomi?

Om du inte är urtypen för ett forumtroll, vad skulle du då klassificiera dig själv som?

mmmm

man måste bara skriva positivt om en konsol som medför försämringar för konsumenter

annars är man ett troll...

Postad 12 June 2013 - 12:25

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Nån som har läst nåt om hur man ska göra om man vill sälja boxen , som jag ser det så måste jag ju skicka med min profil (vilket inte är ett alternativ) för att kunna skicka med spelen vilket låter helt sjukt :/
Eller måste dom skapa en profil va vän med mig i 30 dagar innan jag kan "ge" dom spel :blink:

Av ren princip så kommer jag inte köpa en xbox till min grabb då dom har "fuckat" upp hela begagnat marknaden (inte för jag köper beg men bara deras sätt att göra det får mig att för första gången testa Playstation efter att ha haft alla boxar....), och grejen att om han ska skulle vilja låna ut ett spel verkar ju bli ett helt äventyr :huh:

en annan sak är ju att det hackas ju en del Xbox live accounts , som det är idag så blir man "bara" av med sin profil vilket i säg inte är kul men går att leva med men i framtiden kommer ALLA dina spel med byta ägare.
Grabben fick just sitt konto hackat och det va med nöd och näppe jag lyckades få tillbaka det mer tur än nåt annat. Kan se svenson som inte har koll på hur deras barn skapar konton och sånt hamna i kläm

Redigerat av bkam, 12 June 2013 - 12:30.

Postad 12 June 2013 - 12:39

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Och dessutom, som ingen nämn på ett tag nu, så finns det ju faktiskt också fördelar med denna online-check, den är inte implementerad enbart för att jävlas med oss. Kom ihåg det! Den här kontrollen förhindrar piratkopiering och tillåter dig att spela spel utan skivan i konsollen.

Postad 12 June 2013 - 12:40

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Och dessutom, som ingen nämn på ett tag nu, så finns det ju faktiskt också fördelar med denna online-check, den är inte implementerad enbart för att jävlas med oss. Kom ihåg det! Den här kontrollen förhindrar piratkopiering och tillåter dig att spela spel utan skivan i konsollen.

det hade kunnat implementeras så att man kunde ha skivan i om man inte kunde få kontakt med servrarna
att göra livet förjävligt för konsumenter genom att se dem som potentiella brottslingar är inte en fördel för konsumenten

nej

inga fördelar. bara nackdelar pga urusel implementation där de inte tänkt på konsumenten överhuvudtaget.

BOHICA

Postad 12 June 2013 - 12:42

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Verkligen det dummaste svaret du hört?

Han är ju ärlig. Snarare den dummaste frågan jag hört. Det är ju sen länge tydligt att om du ej har Internet kan du inte använda Xbox One.

Finns gott om produkter som är mer eller mindre värdelösa utan Internet, men i alla fallen så har man varit tydlig med det.

Men problemet i detta fallet är ju att internetbehovet är konstruerat, bara för att ge konsoltillverkaren makten över dig som konsument. Har du köpt ett spel på skiva så har du inget behov av internet. Så det är inte som en smartphone som har ett behov. Och även om internet går ner får du använda din telefon som du vill. Kan bara tala för mig själv, men det är aktivisten i mig som går igång på alla cylindrar när det gäller sånt här. Inte för att jag tror det blir större problem men ogillar när ordet "köpa" urholkas. Därav min irritation på MS och Xbone.

Postad 12 June 2013 - 12:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

inte jämförbara grejer precis. vi snackar om en spelkonsol. en sak som ska kunna spela spel som jag har köpt på skiva, kasett eller whatever.
fullt medveten om att telenätet kan vara (och är) skit ibland. lugnt för mig då jag inte ringer så mycket. internet kan vara nere ibland, då får jag väl göra annat. som att spela spel? oops, kunde inte det för jag har inte internet.

nä vet att framtiden inte kommer vara snäll mot mig, eller er. därför jag just nu tar ett ställningstagande mot denna bullshit. att microsoft ska få bestämma när jag vill spela är inte ok.

Ditt internet är nere och du kan inte spel? Även då får du göra annat.

Så vart vill du komma? Att du kan klara dig utan Internet i alla lägen och lika så mobilen men att konsolen måste alltid fungera 24h om dygnet annars rasar ditt liv`?

Postad 12 June 2013 - 12:44

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

inte? om microsoft bestämmer sig för att ta ner servern, hur ska du spela då?

det är en sak om vi snackar om servrar för att spela online. när det gäller konsolspel brukar dom ju inte vara uppe mer än nåt år, beroende på vad det är för spel (trist som fan, särskilt om man behöver skiten för achievements >.<). men nu snackar vi om att kunna spela överhuvudtaget! blir där minsta lilla problem så sitter du som sagt med en obrukbar burk för 4500 eller vad svenska priset nu ligger på. sköj?

usthlm, ska du köra på exempel så kan du väl åtminstone anstränga dig för att göra dom relevanta?

Bestämmer sig för att ta ner servern?
Vilken server ska dom ta ner hela LIVE menar du?
Det lär ta många många år.
Det är inte 10 servrar för det spelet och 1 server för det spelet osv och sen plockar man bort dom efter ett år.
Har du sett en demonstration på en molntjänst (Richtscaler, Amazon tex)skulle du förstå att detta inte är ett problem och att det inte fungerar som på PC sidan (vissa spel) att man kopplar upp sig mot 1 server som kan försvinna om ett år.
Visst kan MS bestämma att ta ner alltihopa bara för att "bestämma" men om du allvarligt tror på det så har jag nog inget mer att säga.

Postad 12 June 2013 - 12:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 2

...och grejen att om han ska skulle vilja låna ut ett spel verkar ju bli ett helt äventyr :huh:

Exakt, verkar ju bli... Ingen vet hur detta kommer fungera än. Du behöver inte bestämma dig än, konsollerna släpps först i höst.

Angående "hackade" konton. Använd komplicerade lösenord, lämna inte ut personuppgifter till främlingar, helst inte lösenord till kompisar, och absolut inte till internetvänner eller främlingar som verkar hjälpsamma. Försök lära dina barn det. Det är med allra största sannolikhet inte en renodlad hacker-attack som ni blivit utsatta för.

Som jag förstått det så kommer också dina inköp att vara låsta till den konsollen du köpte dom på, ungefär som det är idag. Så även om ditt konto skulle bli stulet och försvinna för gott så kan du skapa ett nytt konto och spela vidare som vanligt. Skulle du köpa en ny Xbox One av nån anledning så kan du säkert flytta dina spel till den Xboxen också. Så funkar det åtminstone på Xbox 360 idag, så jag tror inte det blir nån försämring på den biten.

Redigerat av SejLax, 12 June 2013 - 12:51.

Postad 12 June 2013 - 12:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

mmmm

man måste bara skriva positivt om en konsol som medför försämringar för konsumenter

annars är man ett troll...

'
Japp så är det!

skämt åsido, måste man bara skriva negativa saker kan man lika gärna vara tyst också! :) Speciellt om man ska upprepa dom till oändligheten!

Postad 12 June 2013 - 12:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1

Så vart vill du komma? Att du kan klara dig utan Internet i alla lägen och lika så mobilen men att konsolen måste alltid fungera 24h om dygnet annars rasar ditt liv`?

#dealwithit

Postad 12 June 2013 - 12:47

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
det bästa hade ju varit om MS bara sålt spel digitalt ala steam, då hade det aldrig blivit nå tjafs, för så vitt jag vet kan man inte sälja spel vidare på steam etc heller :P

Men då hade det ju inte funnits lika mycket att whina om :)

Postad 12 June 2013 - 12:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

Det är ju sen länge tydligt att om du ej har Internet kan du inte använda Xbox One.

Vilket är helt värdelöst för alla offline SP-spel.

Tyvärr vi kan inte spela monopol nu när strömmen har gått, för tärningarna är inlåsta i ett skåp med ellås.

Men visst, det är ett ickeproblem., Iaf för mig. Kanske inte för dem som vars tonårsungar vill spel next gen men de tillåts inte internet på sitt rum för att de bara purrfar eller bygger internetbomber. haha.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 June 2013 - 12:49.

Postad 12 June 2013 - 12:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

nej det var väl ditt liv som rasade då vill jag minnas?
den ska fungera när jag vill spela helt klart. den ska fungera även om jag inte har internetuppkoppling. som jayreso säger så är detta ett konstruerat behov som ska föra makten från oss till tillverkaren, och det är inte ok.

wmadoss, tänkte mer på auth-servern. kan vara vad som helst som gör att skiten måste ner. service, hackers, dilledalle och dittendotten. eller att microsoft om 4 år bestämmer sig för att skiten var en flopp så dom bara stänger ner (förhoppningsvis är dom väl isåfall iallafall så smarta att dom patchar bort drm-****t, men om inte).

Postad 12 June 2013 - 12:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

det bästa hade ju varit om MS bara sålt spel digitalt ala steam, då hade det aldrig blivit nå tjafs, för så vitt jag vet kan man inte sälja spel vidare på steam etc heller

Skulle vara underbart och så till 60-75% av "vanligt" pris.

wmadoss, tänkte mer på auth-servern. kan vara vad som helst som gör att skiten måste ner. service, hackers, dilledalle och dittendotten. eller att microsoft om 4 år bestämmer sig för att skiten var en flopp så dom bara stänger ner (förhoppningsvis är dom väl isåfall iallafall så smarta att dom patchar bort drm-****t, men om inte).

Ska ju inte säga att möjligheten inte finns för självklart finns den men när det gäller system som dessa så finns det normalt så mycket redundans så det är löjligt. Skulle man stänga skiten efter 4 år som du säger så är jag tämligen säker på att att man patchar bort DRM kravet annars åker man troligen på en sån classaction lawsuit så MS inte skulle existera längre.

Sen är detta fortfarande mjukvara och allt kan hända innan launch eller efter launch ang 24h koll etc etc kanske blir en koll per vecka eller år, ingen alls etc.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 12:54.

Postad 12 June 2013 - 12:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
hade varit helt ok med steam-modellen. dom går att lira offline ;)

Postad 12 June 2013 - 12:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Men problemet i detta fallet är ju att internetbehovet är konstruerat, bara för att ge konsoltillverkaren makten över dig som konsument. Har du köpt ett spel på skiva så har du inget behov av internet. Så det är inte som en smartphone som har ett behov. Och även om internet går ner får du använda din telefon som du vill. Kan bara tala för mig själv, men det är aktivisten i mig som går igång på alla cylindrar när det gäller sånt här. Inte för att jag tror det blir större problem men ogillar när ordet "köpa" urholkas. Därav min irritation på MS och Xbone.

Där håller jag med dig helt. Internetkravet ska stå i paritet till vad det är bra till, det köper jag rakt av och kan tycka Microsoft dragit det för långt - för tidigt.

Nu ger Microsoft dig möjligheten att dela med dig av 1 spel till 10 andra och alla kan installera detta och köra helt utan skiva. Helt omöjligt utan online DRM t ex.

Även om Internet går ner får du också använda dig Xbox One hur du själv vill! Otroligt va!???

Men likt din mobil kommer en del funktioner försvinna som kräver uppkoppling.

Jag håller med dig att Microsoft har dragit det för långt men har svårt att se hur alla kan vara så upprörda. Xbox är ingen mänsklig rättighet och vill man inte ha för att man tycker 24h regeln är jobbig så kan man hoppa över.

det hade kunnat implementeras så att man kunde ha skivan i om man inte kunde få kontakt med servrarna
att göra livet förjävligt för konsumenter genom att se dem som potentiella brottslingar är inte en fördel för konsumenten

Dela 1 spel på 10 personer och helt köra utan skiva, svårt att genomföra utan att ha DRM inbyggt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.