Postad 08 March 2017 - 11:17
V60 är dock otroligt tråkig, bra bil alla gånger men har fortfarande traktorkaraktären kvar.... Ta D4:an tex. som går riktigt rått/ruffigt, går inte att jämföra med en Audi A4. Kört A4 (bla.) sedan -08 och aldrig haft något problem, inne på 6:e A4:an nu.
Enda Volvon som rycker lite i vill ha tarmen är faktiskt nya XC60, ser bättre ut Q5:an enligt mig.
Å jag tycker a4 å passat e otroligt tråkiga. Varenda tjänstebil e ju passat. Men smaken är som....tur att det finns möjlighet å välja
Postad 08 March 2017 - 12:08
Premium-begreppet handlar rätt lite om låg felfrekvens.Volvo e bra mycket mer premium än vag!
Vag e som å skrika efter problem. V60 har ju visat sig vara den felfriaste bilen enl dekra. Följt av E klass.
Premium handlar mera om att kunna ta extra betalt för icke-praktiska, och ofta subjektiva, värden
Postad 08 March 2017 - 12:15
Den skulle ha kostat max 200k
Postad 08 March 2017 - 12:58
Premium betyder ju inte samma sak för alla. Så för vissa är låg felfrekvens en stor del i begreppet premium.Premium-begreppet handlar rätt lite om låg felfrekvens.
Premium handlar mera om att kunna ta extra betalt för icke-praktiska, och ofta subjektiva, värden
Så du köper premiumbil för å få icke praktiska funktioner ist för en bil med få fel och bra kvalitet?? Konstigt.
Redigerat av mikkiz, 08 March 2017 - 13:01.
Postad 08 March 2017 - 13:09
I mina ögon är inte V40/50/60/70 några premiumbilar, däremot 90 klassar jag som det.Volvo e bra mycket mer premium än vag!
Vag e som å skrika efter problem. V60 har ju visat sig vara den felfriaste bilen enl dekra. Följt av E klass.
Lilaså anser jag inte BMW 120/320 heller vara det.
Har som sagt kört Passat under många år, men iom jag kör förmånsbil så byter jag efter max 3 år och har aldrig haft något bekymmer. Sist jag hade problem så var det en pump i Webaston, men det har ju inget med bilmärket. Däremot så hade verkstaden det hemma, så jag kunde hämta bilen dagen efter.
Postad 08 March 2017 - 13:22
Premium-begreppet handlar rätt lite om låg felfrekvens.
Teknikens Värld gjorde för många år sedan en test av den senaste Saab 9-3 och klagade över att det var lite gnissel i plasten på inre dörrhandtaget och att rullgardinen i bagaget var lite sladdrig. Omdömet då blev: "det här känns inte riktigt Premium". Andra tester har jämfört tex hur en dörr låter när man stänger den. Låter det som ett dovt "tjoff", ja, då är det "Premium" men låter det lite plåtigare, ja då är det inte Premium.
Så det är tillverkarna i första hand som sätter etiketten "premium" men sedan är det journalisterna som slutigen avgör vad vi konsumenter ska tycka.
Redigerat av agpath, 08 March 2017 - 13:23.
Postad 08 March 2017 - 13:27
Dock är priset på tok för högt för att bli en storsäljare bland folket.
Den skulle ha kostat max 200k
Vilken skulle kostat 200k?
Premium betyder ju inte samma sak för alla. Så för vissa är låg felfrekvens en stor del i begreppet premium.
Så du köper premiumbil för å få icke praktiska funktioner ist för en bil med få fel och bra kvalitet?? Konstigt.
Var skrev jag att jag valde bort kvalité i samband med bilköp?
Låg felfrekvens hittar du hos många icke-premium bilar (toyota t.ex.) med så nej, det är inget som är utpräglat för begreppet premium. Tur för Volvo det förresten. ![]()
Postad 08 March 2017 - 13:33
Teknikens Värld gjorde för många år sedan en test av den senaste Saab 9-3 och klagade över att det var lite gnissel i plasten på inre dörrhandtaget och att rullgardinen i bagaget var lite sladdrig. Omdömet då blev: "det här känns inte riktigt Premium". Andra tester har jämfört tex hur en dörr låter när man stänger den. Låter det som ett dovt "tjoff", ja, då är det "Premium" men låter det lite plåtigare, ja då är det inte Premium.
Så det är tillverkarna i första hand som sätter etiketten "premium" men sedan är det journalisterna som slutigen avgör vad vi konsumenter ska tycka.
"Kvalitetskänsla", och "känsla" rent allmänt, ingår definitivt i begreppet premium ja. Överlag spelar det mer på hjärta än hjärna i syfte att få konsumenterna att betala mer - ofta med goda marginaler för tillverkaren. Just därför så många, och nu även Volvo, vill nå dit.
Postad 08 March 2017 - 13:34
Vilken skulle kostat 200k?
Var skrev jag att jag valde bort kvalité i samband med bilköp?
Låg felfrekvens hittar du hos många icke-premium bilar (toyota t.ex.) med så nej, det är inget som är utpräglat för begreppet premium. Tur för Volvo det förresten.
Jag skrev för VISSA är det viktigt. Inte påstått annat
Postad 08 March 2017 - 13:34
Premium-begreppet handlar rätt lite om låg felfrekvens.
Håller med Premium är för mig ett subjektivt begrepp.
Kvalitet är något mer konkret och mätbart.
Postad 08 March 2017 - 13:40
Knappt någon Svensson lär köpa en XC60
Postad 08 March 2017 - 13:50
XC60 skulle ha kostat 200k för att bli en folkbil..
Knappt någon Svensson lär köpa en XC60
Aha du mena så. Att sälja flest bilar till privatpersoner är verkligen inget Volvo siktar på nej (och det bör en sån liten tillverkare knappast göra heller).
Sälja flest bilar i Sverige är dock ett uttalat mål. Överlägset mest sålda bilmodell i Sverige nu i februari var förövrigt S/V90 så det räcker uppenbarligen med att knappt erbjuda nått under 7,5 prisbasbelopp. Iaf för tillfället och fortsätter trenden blir den ju i nån mån en "folkbil" ändå.
Redigerat av pacman, 08 March 2017 - 13:51.
Postad 08 March 2017 - 14:32
Gissar att det kanske även kommer en XC40 som kan pressa priset lite.
Personligen så skulle jag vilja se nån riktigt liten Volvo.
Gärna en som drivs av el till ett skapligt pris men det är nog en utopi.
Kanske dyker upp en V30 😀
Edit
Har en Yaris som andra bil.
Gissa vilken vi använder mest?
Helt kär i små bilar nu.
Så sjukt smidigt ❤.
Vi snurrar mest kring stan .
V70 känns mest besvärlig
Redigerat av moparman, 08 March 2017 - 14:34.
Postad 08 March 2017 - 14:53
Jo det går, därför jag skrev knappt. Av de V90 jag sett så har dock ingen legat under 7.5 pb i riktpris.
Bra gissat, XC40 visas nämligen nu i maj redan. ![]()
S/V60 kommer nästa år och förmodligen även S/V40.
V30 vill jag minnas finns på rykteslistan ja. Skulle kunna vara så att V40 blir mer åt mini-kombi hållet och att den "riktiga" ersättaren till dagens Golf-liknande V40 dyker upp som V30. Kanske.
Postad 08 March 2017 - 15:16
Sneglar lite åt PHEV för att hålla nere förmånsvärdet. Sjukt av dom att släppa PHEV som T8 , kostar över 630k . Inte en sportmössa att man väljer den. Känns som lite bakvänt miljötänk.
Redigerat av K1M, 08 March 2017 - 15:37.
Postad 08 March 2017 - 15:20
Jo det går, därför jag skrev knappt. Av de V90 jag sett så har dock ingen legat under 7.5 pb i riktpris.
Bra gissat, XC40 visas nämligen nu i maj redan.
S/V60 kommer nästa år och förmodligen även S/V40.
V30 vill jag minnas finns på rykteslistan ja. Skulle kunna vara så att V40 blir mer åt mini-kombi hållet och att den "riktiga" ersättaren till dagens Golf-liknande V40 dyker upp som V30. Kanske.
Ahh,intressant :-)
Känns som att Volvo verkligen behöver komma med mindre bilar så kunder slipper gå till andra märken.
Och komma igång mer med el.
De känns som att de hamnar efter mer och mer.
De har väl nån hybrid men gissar att de är mest bara för att de ska finnas i programmet.
De kan inte vara vanliga
Postad 08 March 2017 - 15:47
Kul att det finns nån mer i den här tråden med bra smak! ![]()

Såg denna i Stockholm på MCmässan i Januari och föll pladask.
Jag som kikar på S80 V8 eller T6 får se hur det blir när min leasing går ut.
Postad 08 March 2017 - 15:56
Känns som att Volvo verkligen behöver komma med mindre bilar så kunder slipper gå till andra märken.
De har väl nån hybrid men gissar att de är mest bara för att de ska finnas i programmet.
De kan inte vara vanliga
Det många glömmer är att Volvo inte är så stort företag som tex VAG.
Hamnar efter vet i fan skulle nog säga att vi är världsledande på många fronter.
Kanske inte har lika stort utbud.
Är inte V40 liten eller syftar du på micro bilar som typ Aygo?
Postad 08 March 2017 - 15:57
De kan inte vara vanliga
El och hybrid är sån liten del av marknaden så det är inte så bråttom, än så länge. Men ja, det jobbas på det.
Tycker snarare de verkar ligga till ungefär som de andra. Dvs det finns inte mkt att visa upp på Geneve som pågår just nu...
Postad 08 March 2017 - 16:07
VW kommer ju mer och mer med el.
Nissan, Kia,Opel osv också
Postad 08 March 2017 - 16:57
Men det drar väl igång när Model 3 kommer.
Postad 08 March 2017 - 17:20
Om elbilar nånsin kommer ner i "normala" priser.
Gissar att de först måste hitta på nån annan sorts skatt som kompenserar att folk tankar mindre bensin.
Postad 08 March 2017 - 18:32
Har nya civicen börjat hitta ut till handlarna än?
Intresserad av enlitersturbon nämligen.. Får gärna dyka ut i butik för provkörning innan min nuvarande rasar och det blir ett spontanköp av en fungerande ![]()
Postad 08 March 2017 - 18:58
Tveksam om jag ens skulle köra den om jag så fick den.
Tur att smaken är olika. 😀
Postad 08 March 2017 - 19:04
Inte helt ense därMåste säga att jag nog aldrig sett en fulare bil än Hondan högre upp.
Tur att smaken är olika.
Postad 08 March 2017 - 19:08
Måste säga att jag nog aldrig sett en fulare bil än Hondan högre upp.
Tur att smaken är olika. 😀
Håller med dig.... kanske cool om man är 19 och precis fått kk!!
Postad 08 March 2017 - 19:12
Men den var fasen inte vacker heller😀
Postad 08 March 2017 - 19:30
Håller med dig.... kanske cool om man är 19 och precis fått kk!!
Ja, Civicen var grotesk.
För runt 7 år sen var jag inne på en type-r för att det kändes som rätt rolig bil för pengen men det blev en lätt begagnad m-sport 330i istället.
På den tiden var ju type-r en rätt diskret bil. Men denna....
Näe, då ska jag ha betalt. Kvarteret hade nog skrattat ut mig om jag parkerade den på uppfarten.
Postad 08 March 2017 - 20:31
Sjukt sugen på en lite småmoddad sådan här, groteskt skojig kärra ![]()

Redigerat av Unregistereda299ec85, 08 March 2017 - 20:34.
Postad 08 March 2017 - 21:14
Måste säga att Hondan var jävligt snygg live och hade en del små sköna detaljer som tex takvingen som går ihop med takets upphöjning.
Sen förstår jag inte att det faller er gamla stofiler i smaken men här kommer en bild till jag missade i första inlägget.

Och här har ni en bil till helt i min smak!

Redigerat av Turtle, 08 March 2017 - 21:15.
Postad 08 March 2017 - 21:21
1 april är det premiär för nya civicen. Ska testa 1.5l först och se. Annars finns coupe ( om den nu kommer till Sverige, civic si). Men lutar åt en type r, beroende på prisetHar nya civicen börjat hitta ut till handlarna än?
Intresserad av enlitersturbon nämligen.. Får gärna dyka ut i butik för provkörning innan min nuvarande rasar och det blir ett spontanköp av en fungerande
Ja smaken e som baken, tur är de. Skulle aldrig sätt mig i en Volvo t.ex.. Ush ush...
Postad 08 March 2017 - 21:31
Vad är det för Honda en bit upp, en Type R är det inte o jag kan inte hitta vad det är för modell.
Postad 08 March 2017 - 21:43
https://www.youtube.com/watch?v=T6TS_02FV2o
https://www.youtube.com/watch?v=NxFjpzhlxtg
Redigerat av Turtle, 08 March 2017 - 21:44.
Postad 08 March 2017 - 22:08
Måste säga att Hondan var jävligt snygg live och hade en del små sköna detaljer som tex takvingen som går ihop med takets upphöjning.
Sen förstår jag inte att det faller er gamla stofiler i smaken men här kommer en bild till jag missade i första inlägget.
Groteskt ful oavsett ålder på betraktaren...
Postad 08 March 2017 - 22:12
Smaken är som baken som tur är annars skulle alla åka omkring i skitfula bilar som Golf och Passat! ![]()
Är väl precis som smaken på ljud och vilka högtalare man gillar typ! ![]()
Redigerat av Turtle, 08 March 2017 - 22:16.
Postad 09 March 2017 - 00:23
Type R´en släpps bara i USA till sommaren.
Så det blir å vänta till nästa år ![]()
Kan nog tänka mig en jag å, nuvarande är sjukt rolig.
Postad 09 March 2017 - 08:02
Type R´en släpps bara i USA till sommaren.
Så det blir å vänta till nästa år
Kan nog tänka mig en jag å, nuvarande är sjukt rolig.
Ok, ja jag har bara hört sommaren, är de då till USA... Då kanske man får vänta ett år.... men de e jäkligt svårt.
Ja jag har testat den, den 'r rolig. dock inte så bekväm precis. Hoppas den nya med Comfort läge är något bättre.
Postad 09 March 2017 - 08:13
Groteskt ful oavsett ålder på betraktaren...
Haha, det slog mig just, säga vad man vill om Turtles smak men han är konsekvent iaf. Det råder helt klart ett 1:1-förhållande mellan hans bil resp brud smak iaf. ![]()
Postad 09 March 2017 - 08:37
Haha, det slog mig just, säga vad man vill om Turtles smak men han är konsekvent iaf. Det råder helt klart ett 1:1-förhållande mellan hans bil resp brud smak iaf.
😂😂😂
Postad 09 March 2017 - 13:09
Jag är 34 och tycker att den där Hondan är grotesk ful, kvalar lätt in på topp 3 av världens fulaste bilar tillsammans med Cheva Aztec och Fiat Multipla.
Volvon var däremot riktigt snygg!
Postad 09 March 2017 - 13:21
Ok, ja jag har bara hört sommaren, är de då till USA... Då kanske man får vänta ett år.... men de e jäkligt svårt.
Ja jag har testat den, den 'r rolig. dock inte så bekväm precis. Hoppas den nya med Comfort läge är något bättre.
Jo, man får väl se om det är värt å byta.
Är ju en bit dit så man hinner fundera lite.
Tycker den nuvarande är trevlig att åka i, 50 mil är inga problem iaf, kanske för att man haft Honda hela sitt liv.
Postad 09 March 2017 - 13:41
Fruktansvärt seg bil så fort man passerar 100km/h! I stadstrafik och upp till 100 däremot så fungerade det rätt bra ihop med DSG:n.
Men lagg i övrigt på låda och motor vid starkare acceleration från jämn fart, seg och hög förbrukning. Har snittat 0.75 på dagens körningar som är lika Skodans.
Känns ju galet med en svagare tdi, men vikten gör ju säkert mycket.
525kg tyngre bil än Skodan.
Stort plus för stabiliteten och fyrhjulsdriften.
Ett till minus dock för att man var så frånkopplad från vägen.
Postad 09 March 2017 - 14:33
Haha, det slog mig just, säga vad man vill om Turtles smak men han är konsekvent iaf. Det råder helt klart ett 1:1-förhållande mellan hans bil resp brud smak iaf.
![]()
Hahahaha fick mig ett gött skratt helt klart! (y)
På tal om coola Honda här kommer en till! ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=oNMZLmLMn3I
Redigerat av Turtle, 09 March 2017 - 15:16.
Postad 09 March 2017 - 15:55
aztek.jpg 20.02K
0 Antal nerladdningarEn av top3 fulaste bilarna.
Men GRYMT bra serie
Redigerat av moparman, 09 March 2017 - 16:02.
Postad 09 March 2017 - 17:52
http://www.expressen...-enklare-bilar/
Fler som vill att Volvo ska bygga små bilar.
Och diesel motorn är utdöende också verkar det som.
Postad 09 March 2017 - 17:54
Tycker den nya ser ok ut dock.
Eller förresten den är faktiskt assnygg med rätt spec.
IMG_0133.JPG 146.1K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 09 March 2017 - 17:56.
Postad 09 March 2017 - 19:51
Jag är mest intresserad av bilen motorns skull. Hondas motorer och drivlinor brukar vara rätt vettiga. Ungefär som Toyotas, fast lite roligare att köra. Sen håller jag med om att den är lite over the top överallt och ser ut som att den är ritad av tre olika personer. ..
Lite som gamla bimmers som ser ut som tapirer på bild men ändå ser helt ok ut i verkligheten.
https://www.thainati...pir-800x600.jpg
http://cvluxurycars....SC_0062_009.JPG
typ
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
|
Ljud →
Bilstereo →
Sätta in 6030cs fram, (hjälp med beräkning av volym)Startad av Oliwer_98 , 14 Apr 2015 |
|
|
|
|
Övrigt →
Off Topic →
Skoda Yeti - 4x4, Diesel, Automat och snökörning...Startad av Unregistered5299859a , 08 Oct 2011 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
41 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?