Nope, den stegar. Det dyker upp en meny i rutan och hopp hopp hopp åt sidan tills man kommer rätt och sen ok-knappen.Varför ska den stega? Den kan inte välja rätt direkt? Det gör den på Sonyn fast originalfjärren inte har direktknappar
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 08 september 2009 - 21:27
Postad 08 september 2009 - 21:34
Denna konfiguartion ger mig just nu 3st fjärrkor enl. nedan.
1 MCE fjärr som styr DVBV + FireDTV på datorn
1 Ljudfjärr som styr det externa ljudet (Logitech Z-5000)
1 TV-fjärr som i pincip bara används till att sätta på TVn.
Min fråga är - är det möjligt att styra "datorprogram " på en HTPC med denna fjärrka?? Idag har jag lagt in en remotefil i DVBV som gör att MCEfjärr kan styra DVBV men denna fjärr programeras ju lite anorlunda...
Redigerat av Stevieg_73, 08 september 2009 - 21:35.
Postad 08 september 2009 - 21:45
Nope, den stegar. Det dyker upp en meny i rutan och hopp hopp hopp åt sidan tills man kommer rätt och sen ok-knappen.
Varför inte bara sätta uppstartsfördröjningen till så lång tid som TVn behöver på sig, berätta för programmet att den ställer sig på senaste använda ingång när den går igång och sen ställa in att man väljer ingång genom att först trycka på en knapp för att komma in i en meny, en annan knapp för att välja ingång och en tredje för att bekräfta.
Tro det eller ej, men PC-programmet är förberett för att kunna hantera allt ovanstående utan att man skriver några egna sekvenser.
Det enda du inte kan ställa in är i vilken ordning enheterna startar upp och var delaysen ligger, så det kan bli lite blåskärm och sånt man får dras med. Om man ska ha den nivån av kontroll får man själv skriva, och det går att sätta hela uppstartssekvensen ur spel genom att tillägna den knappar som inte gör något som "power on" osv.
Båda mina TV-apparater startar även om jag trycker på en siffra på fjärrkontrollen, och går till den kanalen och tuner-input. Om man vill kan man lägga in en siffra som "PowerOn"-kommando, och sen PowerToggle som PowerOff, så startar den alltid upp i samma läge och man kan utgå därifrån.
Kastar in lite frågor ang. Harmony 1000 fjärren. I dag kör jag all min TV, film osv via HTPC och frontend DVBViewer, till det är ett 5.1 Dator surround system kopplat (optiskt) och visas på min Samsung LCD.
Denna konfiguartion ger mig just nu 3st fjärrkor enl. nedan.
1 MCE fjärr som styr DVBV + FireDTV på datorn
1 Ljudfjärr som styr det externa ljudet (Logitech Z-5000)
1 TV-fjärr som i pincip bara används till att sätta på TVn.
Min fråga är - är det möjligt att styra "datorprogram " på en HTPC med denna fjärrka?? Idag har jag lagt in en remotefil i DVBV som gör att MCEfjärr kan styra DVBV men denna fjärr programeras ju lite anorlunda...
Om du kan göra det med en annan IR-fjärrkontroll så kan du göra de med Harmonyn, oberoende av vilken harmony du har. Om kommandona inte finns i databasen lär du bara den de kommando du vill utföra från den fjärr som klarar av det.
Postad 09 september 2009 - 08:47
Varför inte bara sätta uppstartsfördröjningen till så lång tid som TVn behöver på sig, berätta för programmet att den ställer sig på senaste använda ingång när den går igång och sen ställa in att man väljer ingång genom att först trycka på en knapp för att komma in i en meny, en annan knapp för att välja ingång och en tredje för att bekräfta.
Båda mina TV-apparater startar även om jag trycker på en siffra på fjärrkontrollen, och går till den kanalen och tuner-input. Om man vill kan man lägga in en siffra som "PowerOn"-kommando, och sen PowerToggle som PowerOff, så startar den alltid upp i samma läge och man kan utgå därifrån.
Jo, den kommer ihåg senast använda, men det som irriterar är att uppstarten tar totalt så sjukt lång tid om den först ska stå och vända tio sekunder på att öht börja byta ingång. Att inte kunna lägga val av ingång sist är ju värdelöst, jag lär ju knappast vara ensam om detta...

Men att starta med en sifferknapptryckning var ett alternativ förstås, jag har alltid tryckt på power sen jag skaffade digitalbox. Ska testas när jag kommer hem - om jag hinner innan fotbollen!

Postad 09 september 2009 - 20:02
Nähej, det gick inte heller - oavsett vilken sifferknapp jag trycker på går den igång på senaste ingången och försöker jag då trycka på en siffra kommer bara en ruta upp om att "funktionen inte är tillgänglig för tillfället" eftersom den inte står på antenningången.Men att starta med en sifferknapptryckning var ett alternativ förstås, jag har alltid tryckt på power sen jag skaffade digitalbox. Ska testas när jag kommer hem - om jag hinner innan fotbollen!
Jag tror jag blir galen.

Postad 10 september 2009 - 07:26
Nähej, det gick inte heller - oavsett vilken sifferknapp jag trycker på går den igång på senaste ingången och försöker jag då trycka på en siffra kommer bara en ruta upp om att "funktionen inte är tillgänglig för tillfället" eftersom den inte står på antenningången.
Jag tror jag blir galen.
Men valet finns ju i Harmony-programmet "Den här enheten startar på senast valda ingång", jag har inte riktigt förstått vad problemet är att ställa in den så?
Den har ju också stöd för att man väljer ingång med en meny, det är bara att ställa in att enheten beter sig på det sättet, så löser den resten när man har ställt in rätt delayer.
Hur gör du med din orginalfjärr? Harmonyn kan ju göra precis samma sak åtminstone.
Redigerat av Sigma78, 10 september 2009 - 07:27.
Postad 10 september 2009 - 07:58
Jag tror jag blir galen.
Känner samma sak här...
Jag har en väldigt märklig tv, som gör harmonyn till ett h*lv*te för mig. Att få harmonyn att ställa in sig på rätt ingång verkar minst sagt omöjlig (inte minst efter att jag ringt support som inte kunde hjälpa mig).
Det är nämligen så att tv:n i vanliga fall startar på den ingång som man tidigare använde; men inte alltid. Om jag startar en enhet efter jag slagit på tv:n, kommer den att automatiskt känna av att enheten anslutits, och gå till den ingången.
Harmonyn har inget läge för den här speciella typen av ingångsväxling, utan fortsätter att stega på bland ingångarna; samt gör mig galen.
Postad 10 september 2009 - 08:43
Enheter anslutna med Scart har ju förmågan att automatiskt få tvn att byta ingång, men det finns funktioner för att tala om detta för Harmonyn.Känner samma sak här...
Jag har en väldigt märklig tv, som gör harmonyn till ett h*lv*te för mig. Att få harmonyn att ställa in sig på rätt ingång verkar minst sagt omöjlig (inte minst efter att jag ringt support som inte kunde hjälpa mig).
Det är nämligen så att tv:n i vanliga fall startar på den ingång som man tidigare använde; men inte alltid. Om jag startar en enhet efter jag slagit på tv:n, kommer den att automatiskt känna av att enheten anslutits, och gå till den ingången.
Harmonyn har inget läge för den här speciella typen av ingångsväxling, utan fortsätter att stega på bland ingångarna; samt gör mig galen.
Postad 10 september 2009 - 09:31
Jodå, den funktionen att starta på senast använda är aktiverad, men det är vid användande av dvd eller mata från datorn, när den ska byta ingång som det strular.Men valet finns ju i Harmony-programmet "Den här enheten startar på senast valda ingång", jag har inte riktigt förstått vad problemet är att ställa in den så?
Den har ju också stöd för att man väljer ingång med en meny, det är bara att ställa in att enheten beter sig på det sättet, så löser den resten när man har ställt in rätt delayer.
Hur gör du med din orginalfjärr? Harmonyn kan ju göra precis samma sak åtminstone.
Med originalfjärrarna slår jag på tvn först, sedan reciever och digitalbox, skiftar till rätt ingång på recievern om det behövs och sen är det dags att byta till rätt på tvn som då har startat upp färdigt.
Visst kan jag lägga en startdelay på tvn i tio sekunder, men då startar varken reciever eller box under tiden - det är detta glapp jag vill få bort. Dessutom verkar den hålla på och byta ingång oavsett, men detta är jag lite osäker på, ska kolla det noggrannare - nu har jag bytt runt i sekvenserna så det snurrar i skallen...

Postad 10 september 2009 - 09:33
Jag kan nämna att min startup-sekvens för att titta på film via Popcorn Hour tar cirka 2 minuter

Postad 10 september 2009 - 09:38
Bäst funkar det om man programmerar TVn att alltid starta på samma ingång, tex HDMI1. Detta går att göra med tex Panasonic. Innan jag gjorde detta hade jag liknande problem med att byta ingång.Jodå, den funktionen att starta på senast använda är aktiverad, men det är vid användande av dvd eller mata från datorn, när den ska byta ingång som det strular.
Med originalfjärrarna slår jag på tvn först, sedan reciever och digitalbox, skiftar till rätt ingång på recievern om det behövs och sen är det dags att byta till rätt på tvn som då har startat upp färdigt.
Visst kan jag lägga en startdelay på tvn i tio sekunder, men då startar varken reciever eller box under tiden - det är detta glapp jag vill få bort. Dessutom verkar den hålla på och byta ingång oavsett, men detta är jag lite osäker på, ska kolla det noggrannare - nu har jag bytt runt i sekvenserna så det snurrar i skallen...
Postad 10 september 2009 - 11:15
Enheter anslutna med Scart har ju förmågan att automatiskt få tvn att byta ingång, men det finns funktioner för att tala om detta för Harmonyn.
Tack för att du klargjorde allt för mig. Vet tydligen inte riktigt själv vad jag pratar om, men det stämmer bra att det är min digitalbox (kopplad till scart) som ställer till det. Då är det bara att sätta igång att experimentera då!

Edit: Har nu lyckats fixa problemet med "auto scart" genom att bara plugga ur pin 8 (som styr denna funktion). Fjärrkontrollen fungerar nu som en dröm!
Redigerat av Unregistered1573, 10 september 2009 - 12:59.
Postad 10 september 2009 - 19:12
Två minuter? Gudars, det skulle jag inte ha tålamod till...Om jag hade varit dig hade jag accepterat fördröjningen på 10 sekunder och sparat den aktivieteten, så att du har något som fungerar. Sen hade jag skapat en labb-aktivitet där jag fortsatte pilla ..
Jag kan nämna att min startup-sekvens för att titta på film via Popcorn Hour tar cirka 2 minuter

Nä, jag lutar åt att programmera om några knappar i tv-läget så jag kommer åt menyn och kan göra det manuellt - ännu en hake är att valen i "ingångsmenyn" ligger på en lång radda och i Harmonyprogrammet kan man bara välja att hoppa åt ena hållet, ska jag exempelvis från Bluray till pc får den hoppa hela varvet runt... Sitta och glo på att den hoppar åt fel håll skulle driva mig till vansinne.

Postad 11 september 2009 - 07:33
Två minuter? Gudars, det skulle jag inte ha tålamod till...
![]()
Nä, jag lutar åt att programmera om några knappar i tv-läget så jag kommer åt menyn och kan göra det manuellt - ännu en hake är att valen i "ingångsmenyn" ligger på en lång radda och i Harmonyprogrammet kan man bara välja att hoppa åt ena hållet, ska jag exempelvis från Bluray till pc får den hoppa hela varvet runt... Sitta och glo på att den hoppar åt fel håll skulle driva mig till vansinne.
Jag har gjort så att jag har en knapp som plockar upp Input listan till TV:n sen stegar jag bara med pilarna funkar kanoners.
Postad 11 september 2009 - 10:13
Japp, satt och fipplade med knapparna igår så jag löste det likadant.Jag har gjort så att jag har en knapp som plockar upp Input listan till TV:n sen stegar jag bara med pilarna funkar kanoners.

Postad 11 september 2009 - 11:51
Postad 11 september 2009 - 12:24
Fann den låg under HDDKan man få "one" att fungera i min HDX? såg att PCH låg under HTPC men inte HDX, kanske inte finns i databasen bara?
Postad 11 september 2009 - 12:38
När jag skall avsluta en av mina aktiviteter så stänger fjärren inte av projektorn.
Om jag klickar på "Help"-knappen stängs projektorn av.
Jag har kontrollerat alla inställningar i programvaran på PC:n och det ser rätt ut.
Dessutom har detta fungerat tidigare och jag kan inte komma på att jag har ändrat något.
Någon som har en idé om vad jag skall leta efter då jag felsöker?

/Stone
Postad 11 september 2009 - 14:58
Förmodligen behövs en liten tidsjustering. Kör felsökningsguiden och ange att det hjälper att trycka på Help.Jag har en Logitech Harmony 895 som fungerar alldeles utmärkt förutom en enda liten irriterande detalj.
När jag skall avsluta en av mina aktiviteter så stänger fjärren inte av projektorn.
Jag har kontrollerat alla inställningar i programvaran på PC:n och det ser rätt ut.
Dessutom har detta fungerat tidigare och jag kan inte komma på att jag har ändrat något.
Någon som har en idé om vad jag skall leta efter då jag felsöker?![]()
/Stone
Postad 11 september 2009 - 16:26
Jag har en Logitech Harmony 895 som fungerar alldeles utmärkt förutom en enda liten irriterande detalj.
/Stone
Det kan inte vara så att du behöver trycka på power-knappen två gånger för att stänga av projektorn? Annars är det antagligen en tidjustering som behöver genomföras (som agpath skrev).
Postad 12 september 2009 - 15:07
Köpte en Harmony One för två dagar sedan, för att min nya IPTV-box från canal digital inte kan spara favoritlistor, vilket i sig är häpnadsväckande år 2009. Därför vill jag ha en kanallista i denna fjärr istället.
Och det går ju bra, dvs det går bra att lägga dit ikonerna och knappa in ett kanalnummer. Men sen när fjärren sänder till boxen lägger den till nollor före kanalnumret, t ex kanal 1 sänds som 001 osv. Och det fixar inte min korkade iptv-box. Fråga mig inte varför.
T ex kanal 11 är SVT HD. Fjärren sänder 011. Boxen ställer in sig på kanal 9 av outgrundlig anledning. Och det har inget med delays att göra. Samma sak händer om jag manuellt klickar 011 på sifferknapparna, både från Harmony-fjärren och Motorola-boxens originalfjärr. Boxen ställer sig på kanal 9. Jag måste klicka bara 11 för att det ska funka. Samma sak händer på alla tvåsiffriga kanalnummer, boxen väljer fel kanal, eller ingen kanal alls, således kan jag inte heller knappa in "fel" kanalnummer för att på så vis styra boxen till avsedd kanal.
OCH då är frågan: VARFÖR i hela friden sänder Harmony-fjärren dessa nollor så att det blir tre siffror? Jag har bara knappat in 1, 2, 3, 11 osv i rutan för kanalnummer. Och jag kan inte hitta någon funktion i Harmony-programmet för att få fjärren att BARA sända det jag lagt in som kanalnummer.
Nån som vet nån lösning? Kan man verkligen inte få fjärren att bara sända ett en- eller tvåsiffrigt kanalnummer? Om inte så är denna 1600-kronorsfjärr totalt värdelös för mig då den inte klarar den enda sak jag köpte den för. Jag är så less på ofunktionell teknik just nu...
Postad 12 september 2009 - 22:59
Detta är ju något som går att ställa in i programmet. Finns en sida där man anger om det ska vara nollor framför kanalnummer eller inte!Nu ger jag upp.
Köpte en Harmony One för två dagar sedan, för att min nya IPTV-box från canal digital inte kan spara favoritlistor, vilket i sig är häpnadsväckande år 2009. Därför vill jag ha en kanallista i denna fjärr istället.
Och det går ju bra, dvs det går bra att lägga dit ikonerna och knappa in ett kanalnummer. Men sen när fjärren sänder till boxen lägger den till nollor före kanalnumret, t ex kanal 1 sänds som 001 osv. Och det fixar inte min korkade iptv-box. Fråga mig inte varför.
T ex kanal 11 är SVT HD. Fjärren sänder 011. Boxen ställer in sig på kanal 9 av outgrundlig anledning. Och det har inget med delays att göra. Samma sak händer om jag manuellt klickar 011 på sifferknapparna, både från Harmony-fjärren och Motorola-boxens originalfjärr. Boxen ställer sig på kanal 9. Jag måste klicka bara 11 för att det ska funka. Samma sak händer på alla tvåsiffriga kanalnummer, boxen väljer fel kanal, eller ingen kanal alls, således kan jag inte heller knappa in "fel" kanalnummer för att på så vis styra boxen till avsedd kanal.
OCH då är frågan: VARFÖR i hela friden sänder Harmony-fjärren dessa nollor så att det blir tre siffror? Jag har bara knappat in 1, 2, 3, 11 osv i rutan för kanalnummer. Och jag kan inte hitta någon funktion i Harmony-programmet för att få fjärren att BARA sända det jag lagt in som kanalnummer.
Nån som vet nån lösning? Kan man verkligen inte få fjärren att bara sända ett en- eller tvåsiffrigt kanalnummer? Om inte så är denna 1600-kronorsfjärr totalt värdelös för mig då den inte klarar den enda sak jag köpte den för. Jag är så less på ofunktionell teknik just nu...
Postad 13 september 2009 - 20:46
Jag har en Logitech Harmony 895 som fungerar alldeles utmärkt förutom en enda liten irriterande detalj.
/Stone
Det är alldeles säkert nån tidsjustering bland inställningarna så det första du bör göra är att köra felsökningsguiden och se om den kan hjälpa dig att hitta rätt justering.
Funkar inte det, testa att ringa supporten. Dom är väldigt hjälpsamma.
Postad 13 september 2009 - 21:44
Detta funkar bra men ibland så skulle jag vilja ha möjligheten att lägga till min Förstärkare för att ta ut t ex DTS-ljud den vägen för WDHDTV kan inte avkoda detta.
Problemet är att jag kan bara lägga till ett makro-knp som startar förstärkaren om jag har med förstärkaren från början i Aktiviteten och då startas den ju upp vare sig jag vill det eller ej. Jag har testat att sist i aktiviteten lägga till stäng av Förstärkaren men då startas den när jag trycker avstängningsknappen istället.
Måste jag köra med 2 olika Aktiviteter, en med Förstärkare resp en utan, eller finns det något sätt att lösa det som jag her missat.
M V H Peter
Postad 13 september 2009 - 21:49
Postad 13 september 2009 - 22:05
på alla aktiviteter har jag muteknappen till stereons powertoggle.
Tackar för snabbt svar men kan du förklara det på något annat sätt för jag greppade inte det där riktigt.
M V H Peter
Postad 13 september 2009 - 22:08
Postad 13 september 2009 - 22:14
Fjärrens mute-knapp används till att sätta på/av stereon. Då kan man välja om man vill lyssna via den eller inte
Ok så du har förstärkaren påslagen "hela tiden" men du mutar den när du inte vill ha ljudet den vägen?
Jag tror inta att jag kommer att lyssna via den mer än 5% av tiden så jag skulle helst ha den helt avslagen i normalfallet.
M V H Peter
Postad 13 september 2009 - 22:17
Bifogad fil(er)
Postad 13 september 2009 - 22:41
Ok men kan man lägga till en knapp som berör en enhet som inte är med i aktiviteten fr början?Nej jag slår på den med mute-knappen. Eller av då den knappen innehåller kommandot powertoggle för stereon
M V H Peter
Postad 14 september 2009 - 08:14
Du kan ju alltid komma åt alla enheter genom knappen Devices på fjärren. alternativt göra flera olika sekvenser beroende på hur många apparater du vill slå på.Ok men kan man lägga till en knapp som berör en enhet som inte är med i aktiviteten fr början?
M V H Peter
Själv matar jag både musik och film från datorn och har då två olika för dessa: "Musik från datorn" som bara slår på recievern på rätt ingång och "Film från datorn" som förutom recievern också petar igång tvn.
Postad 18 september 2009 - 09:32
Postad 18 september 2009 - 10:13
Det är klart det går. Kör felsökningsguiden i programmet.Har nu i dagarna bytt min förstärkare till en Onkyo 607 och använder den med min befintliga Logitech 525 samt Canal Digital HD box med hårddisk. Allt funkar bra förutom när man stänger ner allt, då verkar det som att fjärren sänder "menu" till satelitboxen (denna står alltid igång). Är det någon fjärr kod som ligger för nära varrandra? Kan man göra något åt detta?
Postad 18 september 2009 - 18:08
Det är klart det går. Kör felsökningsguiden i programmet.
Provade felsökningsguiden, men den hjälpe inte mig. Eller så förstår jag inte hur man kan felsöka djupare.

Postad 19 september 2009 - 11:57
//yabbah
Postad 19 september 2009 - 19:14
Thomas
Postad 20 september 2009 - 14:26
Någon som vet vad dom tar för Harmony One på Media Markt i Barkaby?
Thomas
Jag svarar mig själv. Dom tar 1490:- för Harmony One i Barkaby
Thomas
Någon som vet vad dom tar för Harmony One på Media Markt i Barkaby?
Thomas
Jag svarar mig själv. Dom tar 1490:- för Harmony One i Barkaby
Thomas
Postad 20 september 2009 - 15:11
Postad 20 september 2009 - 17:44
jag har bara en liten sak nu jag inte får snurr på, o det är att när jag trycker på "titta på tv" så startar den inte på någon kanal, utan på hdmi1, o det är inte rätt, jag har testat trycka på help knappen, men det funkar ändå inte att välja att "nu visas rätt utgång" för den skiftar aldrig till dtv/tv utan bara mellan ext1, ext2 osv, snälla hjälp mig, detta känns som basic grejjer som ska funka i första hand
Du kan alltid prova att lägga in en siffertryckning sist i uppstartsekvensen, så kommer den alltid att börja på en kanal.
Postad 20 september 2009 - 21:04
Du kan alltid prova att lägga in en siffertryckning sist i uppstartsekvensen, så kommer den alltid att börja på en kanal.
jo det skulle vara nått de, o vart exakt i programmet lägger jag in detta?
en sak te jag upptäckt, när jag har lagt till mina favortikanaler så funkar det inte med dom som är tvåsiffriga, det blir istället första siffran av dom två som är inlagda som favorit, e det nån som har en lösning på detta problem oxå?
Postad 21 september 2009 - 08:01
jo det skulle vara nått de, o vart exakt i programmet lägger jag in detta?
Gå in på aktiviteten och välj "settings" eller cutomize eller vad det nu står, och där kan du välja "Ja, det ser bra ut", "Ja, det ser bra ut, men jag vill lägga till mer grejor manuellt" och "nej, det funkar inte"... välja nummer två.
Då får du möjlighet att lägga till kommando som körs efter att uppstartssekvensen är färdig, eller innan nerstängningssekvensen körs.
en sak te jag upptäckt, när jag har lagt till mina favortikanaler så funkar det inte med dom som är tvåsiffriga, det blir istället första siffran av dom två som är inlagda som favorit, e det nån som har en lösning på detta problem oxå?
Det ställer du in på din device. Gå in i inställningar för din enhet, så kan du i guiden där ändra hur man ställer in kanaler, om det är en siffra, två siffror eller tre siffror, och om den ska skicka en nolla först om det är en ensiffrig kanal eller inte. Så länge du vet hur du gör för att komma åt tvåsiffriga kanaler med din orginalfjärr så brukar det gå att konfigurera Harmonyn att göra likadant.
Postad 21 september 2009 - 18:47

Postad 21 september 2009 - 21:44
Postad 22 september 2009 - 16:13
börjar bli måttligt road, visst den är snygg o allt annat funkar, tror jag, men detta är ju det FÖRSTA den ska klara av varför måste jag ens lägga in att den ska starta på en jäkla källa alls!
Postad 23 september 2009 - 08:34
Om du trycker manuellt på en siffra efter uppstartssekvensen, går den då till den kanalen?
Ofta går det att göra inställningar för enheten som gör att den beter sig som man vill, t.ex. hur den hanterar ingångar när den startar upp. Det finns val för "startar på senaste ingång" "startar alltid på den här ingången" "växlar automatiskt över när den upptäcker signal på en ingång", osv.
Värt att koll så att det som står där stämmer överens med hur din TV beter sig, annars kan det bli knepigt.
Om fjärren trycker på ingångsknappen och det inte alls behövs, och allt annat är inställt så bra det går, kan du säga till den att "knappen som används för att byta ingång är volume down", t.ex. så kan den försöka ändra ingång hur mycket som helst.
Postad 24 september 2009 - 12:31
Postad 24 september 2009 - 12:58
nejkan man byta ikon på knapparna som man har i displayen?? tex. meny,text-tv knapp osv. (precis som man gör med kanal knapparna). /Per
Redigerat av agpath, 24 september 2009 - 12:58.
Postad 28 september 2009 - 17:18
Postad 28 september 2009 - 18:10
Har precis köpt min första multifjärr (525:an) och undrar om det finns något knapplås för att slippa gömma fjärren för vår fjärrkontrollsgalna son?
Nope, finns inget knapplås.
Postad 29 september 2009 - 18:00
Det är mycket möjligt detta redan är frågat men då det inte finns någon sökfunktion per tråd så får jag posta här.
Jag har nu köpt en 525 och använder mjukvaran på datorn för att ställa in allting.
1. Det jag reagerat på är att det tar ganska långtid för kontrollen att slå på TV och sen Förstärkare? Kan man snabba upp detta något?
Så här ser det ut :
1. TV(Panasonic 50PX8) slås på med ljud
2. Fördröjning på 5-10 sek
3. Förstärkare slås på
4. Förstärkare ställs in på CD
5. TV sätts till Mute
Det är endast punkt 5 som jag själv lagt till manuellt. Är det kanske så att den lägger in någon fördröjning per default för att slå på TVn?
EDIT 1: Förklarar lite mer ingående hur jag menar
2. Om ni väljer "titta på TV" så slås TV och förstärkare på efter varandra och sen ställs TVn in på mute och förstärkaren på CD(i detta fallet).
Om jag nu väljer att jag vill titta på film, då väljer jag detta på fjärren men betyder det att jag måste först slå ifrån TV och Förstärkare? Eller kommer den känna av att dessa redan är på?
Vad händer om jag har TV, förstärkare och XBOX360 på och jag trycker på TV? Kan man då få den till att stänga av XBOX360in? Samma gäller då så klart om man tittar på DVD film och vill gå över till vanlig TV, eller om man tittar på TV och vill gå över till att bara lyssna på radio.
EDIT 2: Detta fungera som jag tänkt
Förövrigt verkar det enkelt att ställa in fjärrren, tog inte mer än max 1 timme som nybörjare genom PC mjukvaran.
Redigerat av Unregistered30026, 29 september 2009 - 18:13.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar