* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 18 oktober 2016 - 14:35
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Det var nån mer här, som haft HD-paketet tidigare, men det hade också försvunnit från fakturan och hade ändå kvar TV3 HD och TV4 HD. Troligen samma för dig, för dessa ska inte ingå i varken Stor eller Lagom (ännu i alla fall...)
Jag har aldrig betalat för HD-paketet. Anledningen är att jag "fick det på köpet", då Telia inte uppfyllde ett löfte i samband med att jag gick över från Com Hem till Telia. Jag fick Telia Fiber installerat hos mig och tecknade mig för ett abonnemang men när jag sedan skulle hämta ut mina saker från det datum det skulle börja gälla, hade hon som jag pratade med i Teliabutiken vid Sergels Torg missat att lägga in min beställning. Anledningen var enligt dom att samma dag efter att jag var till den butiken och gjort min beställning så rånades butiken och hon som jag gjorde avtalet med slutade direkt efter det rånet. Och då föll min beställning bort i hanteringen och jag fick vänta en extra vecka innan jag fick det jag beställt och som kompensation för det så blev jag bjuden på HD-paketet. Det här var 2013 och sedan dess har jag haft TV3 och TV4 i HD.
Postad 18 oktober 2016 - 14:36
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
I dag, 20 min i tre, när min fru satt och tittade på TV, startade nya boxen om och uppdaterade programvaran.
Kanske inte så välbetänkt av Telia att göra det oanmält men i detta fall hann frun titta klart på det hon skulle.
Visade sig att uppdateringen lagt till Netflix som app i boxen. Dock ointressant för mig som inte har abbonemang.
Hade hellre velat ha surfmöjlighet.
Vilken box?
Postad 18 oktober 2016 - 14:37
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Var står det att TV3HD ingår i nåt Teliapaket?
Det var inte svaret på min fråga.
Postad 18 oktober 2016 - 14:44
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Det var inte svaret på min fråga.
Vet inte vad du dillar om nu. TV3HD ingår inte i nåt Teliapaket just nu men var med i HD-paketet som du hade innan. Därför har du TV3HD just nu. Vi som inte har haft HD-paketet kan inte teckna nåt Teliapaket där TV3HD ingår just nu.
Postad 18 oktober 2016 - 15:06
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Vet inte vad du dillar om nu. TV3HD ingår inte i nåt Teliapaket just nu men var med i HD-paketet som du hade innan. Därför har du TV3HD just nu. Vi som inte har haft HD-paketet kan inte teckna nåt Teliapaket där TV3HD ingår just nu.
Kanske inte men likväl är det felaktigt att påstå att TV3HD INTE FINNS hos Telia, då vi bevisligen är flera som kan se den kanalen. Det är det jag stör mig på att nissar påstår att TV3HD inte finns hos Telia när den de facto gör det, annars skulle jag inte kunna se på kanalen, eller hur?
Postad 18 oktober 2016 - 16:13
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Kanske inte men likväl är det felaktigt att påstå att TV3HD INTE FINNS hos Telia, då vi bevisligen är flera som kan se den kanalen. Det är det jag stör mig på att nissar påstår att TV3HD inte finns hos Telia när den de facto gör det, annars skulle jag inte kunna se på kanalen, eller hur?
Du ser den alltså finns den. Visst. Jag tror dig. Inget snack om den saken. MEN den finns inte tillgänglig för mig och alla andra som inte haft HD-paketet innan. För mig finns den inte. Jag kan ringa Telia och säga att TV3HD inte finns i deras paket. Javisst säger dom, det stämmer. Jag kan läsa på hemsidan om paketet stor. Finns TV3HD med där? Nej, finns inte. Olika definitioner av finns inte. 
Postad 18 oktober 2016 - 16:37
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Du ser den alltså finns den. Visst. Jag tror dig. Inget snack om den saken. MEN den finns inte tillgänglig för mig och alla andra som inte haft HD-paketet innan. För mig finns den inte. Jag kan ringa Telia och säga att TV3HD inte finns i deras paket. Javisst säger dom, det stämmer. Jag kan läsa på hemsidan om paketet stor. Finns TV3HD med där? Nej, finns inte. Olika definitioner av finns inte. 
Lugn i stormen....
Ring och beställ Viasat silver/guld via Telia, eller via mitt Telia...
Visst, du får betala därefter. Men ja, du kan skaffa TV3 HD via Telia. Och nej du får det inte i lagom/stor.
Redigerat av Unregistered63c886aa, 18 oktober 2016 - 16:38.
Postad 18 oktober 2016 - 16:44
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Arris VIP 4302 antagligen, eftersom väl det är den enda som hanterar appar.
http://www.telia.se/.../arris-vip-4302
Postad 18 oktober 2016 - 17:31
Stänly
-
Stänly
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Idag är det Tisdag och då kommer en ny version av GUI och Image till de som ligger i framkant.
Skillnader som kommer märkas är att play tjänsten har en ny meny samt att de med 4302 boxar får en till app som nog några tycker är välkommen hoppas jag.
Markus Johansson
Telia kundservice
Tack, nu blev play menyn mycket bättre gillar det. Har dock en gammal box så inga appar.
Postad 18 oktober 2016 - 19:19
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Lugn i stormen....
Ring och beställ Viasat silver/guld via Telia, eller via mitt Telia...
Visst, du får betala därefter. Men ja, du kan skaffa TV3 HD via Telia. Och nej du får det inte i lagom/stor.
Jag vet att den kanalen inte ingår i Telias paket som sportmats påstår att den gör.
Redigerat av Buddypresley, 18 oktober 2016 - 19:23.
Postad 18 oktober 2016 - 19:22
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag har aldrig betalat för HD-paketet. Anledningen är att jag "fick det på köpet", då Telia inte uppfyllde ett löfte i samband med att jag gick över från Com Hem till Telia. Jag fick Telia Fiber installerat hos mig och tecknade mig för ett abonnemang men när jag sedan skulle hämta ut mina saker från det datum det skulle börja gälla, hade hon som jag pratade med i Teliabutiken vid Sergels Torg missat att lägga in min beställning. Anledningen var enligt dom att samma dag efter att jag var till den butiken och gjort min beställning så rånades butiken och hon som jag gjorde avtalet med slutade direkt efter det rånet. Och då föll min beställning bort i hanteringen och jag fick vänta en extra vecka innan jag fick det jag beställt och som kompensation för det så blev jag bjuden på HD-paketet. Det här var 2013 och sedan dess har jag haft TV3 och TV4 i HD.
Ok, eftersom du skrev: "Hade HD-paketet förr men det verkar inte finnas längre eftersom det inte står på fakturan.", så tolkade jag det som att du betalat för det tidigare.
Antagligen fick du HD-paketet som kompensation och var det tidsbegränsat, så har någon "glömt" att ta bort det och därför har du det kvar fortfarande.
Postad 18 oktober 2016 - 19:30
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag vet att den kanalen inte ingår i nån av Telias paket som sportmats påstår att den gör.
Om du menar att Viasat Guld och Silver inte är Telias paket, så har du rätt. Men jag har Viasat Guld (från Telia) och har aldrig haft HD-paketet, men jag har TV3 HD.
Idag är det Tisdag och då kommer en ny version av GUI och Image till de som ligger i framkant.
Skillnader som kommer märkas är att play tjänsten har en ny meny samt att de med 4302 boxar får en till app som nog några tycker är välkommen hoppas jag.
Markus Johansson
Telia kundservice
Vet inte vad jag tycker, måste nog vänja mig 
Men det går segare än tidigare på min 1003-box.
Sedan är det lite omständigt på SVTr att man måste scrolla längst till höger för att se alla program.
Sedan verkar det som jag fått HD-versionerna på kanalplats 67, 68 och 69!
Postad 18 oktober 2016 - 19:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Om du menar att Viasat Guld och Silver inte är Telias paket, så har du rätt. Men jag har Viasat Guld (från Telia) och har aldrig haft HD-paketet, men jag har TV3 HD.
TV3HD ingår väl i Viasat guld, så det är helt korrekt. Sen kommer det paketet från Viasat och är bara distribuerat av Telia.
Postad 18 oktober 2016 - 19:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
TV3HD ingår väl i Viasat guld, så det är helt korrekt. Sen kommer det paketet från Viasat och är bara distribuerat av Telia.
Precis, de distribueras av Telia och erbjuds till Telias kunder. Sedan beter sig Viasat lite illa och kräver antagligen att kanalen endast får finnas i deras 2 paket. Dessa 2 paket får dessutom inte visas på Telias hemsida längre, utan kan bara beställas om man ringer Telia eller via Mina sidor.
Postad 18 oktober 2016 - 21:28
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Någon av er med 4302 boxar som hittat någon ny app förutom Youtube?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ja, idag dök det upp en NETFLIX app...
EK
Postad 18 oktober 2016 - 21:49
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Grymt med Netflix, HBO nordic, Cmore film och serier, alla live tv-kanaler jag behöver + catch up från majoriteten av dessa. ALLT I EN BOX!
Tycker Telia är helt överlägsna med deras erbjudande av tjänster och innehåll. Jag lyfter på hatten 
Postad 18 oktober 2016 - 22:23
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Markus Johansson
Telia kundservice
Tack Markus! Oavsett vad man nu tycker om Netflix är det mycket positivt att ni verkligen bemödar er om ny funktionalitet. Men vad gäller rubrikerna på playbiblioteken krävs en uppdatering eftersom prickarna i Å, Ä och Ö saknas! Och så om någon smartare än jag kan upplysa om funktionen av den text som dyker upp för vissa titlar står för. Jag menar då texten "Senaste AÖ" längst upp till höger.
Postad 18 oktober 2016 - 22:56
fallfall
-
fallfall
-
Rookie
-
1 inlägg
Förhandlade om vårt avtal ett par månader sedan och fick med de nya boxarna i avtalet. Idag tog jag emot en pall leverans med nya Arris 4302.
Blev tvungen och testa av lite innan boende får nya boxar och telefonen går varm.
Första reflektioner över Arris 4302 boxen:
- Ingen "propp" baktil som stoppar röda ljuset ur ljud utgången, och därmed lyser upp helt bakom boxen!? Miss?
- Fjärrkontrollen är mycket längre, och det är svårt att nå alla knappar utan att flytta hela fjärren i handen. Gillar känslan annars, tar dock nog lite tid att vänja sig vid knapparnas positioner.
- Boxen krävde extra kall omstart första gången innan den ville kännas vid tjänster och man kunde trycka på något annat än kanalväljaren, "Problem med tjänsten" och någon "Felsökning pågår" fick jag bara upp första gången. Får koppla in en box till och se om det är samma där.
- Netflix appen var en överraskning men jag såg att den var ny idag.
- Mycket snabb reaktionstid på menyerna jämfört med tidigare boxar.
Nu väntar vi bara på en ny variant av inspelningsbar box också, de som har inspelningsbar lär inte vilja byta till en utan.
Redigerat av fallfall, 18 oktober 2016 - 23:06.
Postad 19 oktober 2016 - 08:15
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Nu väntar vi bara på en ny variant av inspelningsbar box också, de som har inspelningsbar lär inte vilja byta till en utan.
Från Arris hemsida om denna boxen (4302).
"Support for DVR and Time Shift through USB"
Redigerat av Buddypresley, 19 oktober 2016 - 08:16.
Postad 19 oktober 2016 - 08:37
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Tack Markus! Oavsett vad man nu tycker om Netflix är det mycket positivt att ni verkligen bemödar er om ny funktionalitet. Men vad gäller rubrikerna på playbiblioteken krävs en uppdatering eftersom prickarna i Å, Ä och Ö saknas! Och så om någon smartare än jag kan upplysa om funktionen av den text som dyker upp för vissa titlar står för. Jag menar då texten "Senaste AÖ" längst upp till höger.
"Senaste & AÖ" kan man gå upp till med pilarna och välja om man vill visa de senaste programmen i Play eller sortera dem från A till Ö.
Postad 19 oktober 2016 - 09:09
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Från Arris hemsida om denna boxen (4302).
"Support for DVR and Time Shift through USB"
Kan någon av de som har 4302 bekräfta att detta funkar även med Telias programvara?
Postad 19 oktober 2016 - 09:58
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kan någon av de som har 4302 bekräfta att detta funkar även med Telias programvara?
Tror Markus redan kommenterat att USB-porten inte har nån funktion i Telias programvara.
Postad 19 oktober 2016 - 10:48
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
"Senaste & AÖ" kan man gå upp till med pilarna och välja om man vill visa de senaste programmen i Play eller sortera dem från A till Ö.
Tack! Hade tydligen inte fått hela uppdateringen i går så det hela var något förvirrat. Idag ser play helt annorlunda ut, liknande det som finns i Telia Play+. Tar nog ett tag att vänja sig vid detta. Dessutom är bläddrandet mellan de olika programbiblioteken segare än tidigare, trots 4302-box. Och många tillsynes onödiga bilder.
Postad 19 oktober 2016 - 10:55
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Tror Markus redan kommenterat att USB-porten inte har nån funktion i Telias programvara.
Tycker dom borde satsa på att utveckla programvaran så att inspelning kan bli tillgänglig på extern hårddisk. Valfriheten skulle öka när man då kan välja storlek, fabrikat och placering av disken.
Postad 19 oktober 2016 - 12:54
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Första felet med nyaste boxen, lampan ovanpå pulserar blinkar nån annan som haft det?
Redigerat av Ironse, 19 oktober 2016 - 12:54.
Postad 19 oktober 2016 - 13:12
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Syrran har tydligen samma sak, och hon har 2853an, att lampan blinkar. Måste ju vara något med senaste uppdateringen?!
Postad 19 oktober 2016 - 14:18
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Syrran har tydligen samma sak, och hon har 2853an, att lampan blinkar. Måste ju vara något med senaste uppdateringen?!
Läste om uppdatering av markus med den andra boxen trodde det skulle bli uppdatering på min box startade om den pga det. Hade inte pulserande ljus för 2 dagar sen måste vara något där. Men nu när jag skriver detta har flimrande slutat
Postad 19 oktober 2016 - 14:55
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
"till de som ligger i framkant" inte alla då? GUI:T alltså =)
Postad 19 oktober 2016 - 15:06
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Var ett konstigt pulserande av dioden på min VIP 1963 box som varade i ett par timmar, trodde boxen var på väg att gå sönder. Ser att fler har drabbats av samma sak. Markus vad var det som hände egentligen?
Postad 19 oktober 2016 - 15:47
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
"till de som ligger i framkant" inte alla då? GUI:T alltså =)
Brukar komma nån vecka senare till alla.
Postad 19 oktober 2016 - 15:52
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Var ett konstigt pulserande av dioden på min VIP 1963 box som varade i ett par timmar, trodde boxen var på väg att gå sönder. Ser att fler har drabbats av samma sak. Markus vad var det som hände egentligen?
Hade precis samma på min vip1963. Var det kanske uppdateringen som laddades ner el liknande?
Har nu slutat blinka iaf.
Postad 19 oktober 2016 - 17:43
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Kommer netflixappen till arris 2853 eller är det bara 4302?
Postad 19 oktober 2016 - 19:42
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Ang. NETFLIX i boxen, initiallt tänkte jag "tredje NETFLIX carriern i min setup, TV'n genom inbyggda Android TV, ATVn och nu TELIA boxen", men, som alltid ett men, då NETFLIX även finns som en kanalplats i kanallistan så blir det smidigt och känns genomtänkt. Personligen kommer jag inte använda TELIA boxens NETFLIX tjänst då jag inte kan få 4K som jag får genom TVns inbyggda Android TV NETFLIX app.
En intressant tanke, får TELIA kick-backs från NETFLIX för att distrubera appen med digitalboxen..?
EK
Postad 19 oktober 2016 - 19:53
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Nu när det är frivisning har Viasat sport-kanalerna dykt upp även i Play+ men det funkar inget vidare. Jag får DRM-fel, någon annan som har testat?
Postad 19 oktober 2016 - 20:33
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Nu när det är frivisning har Viasat sport-kanalerna dykt upp även i Play+ men det funkar inget vidare. Jag får DRM-fel, någon annan som har testat?
Samma här. Alla andra kanaler verkar dock fungera.
Postad 20 oktober 2016 - 07:42
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Ang. NETFLIX i boxen, initiallt tänkte jag "tredje NETFLIX carriern i min setup, TV'n genom inbyggda Android TV, ATVn och nu TELIA boxen", men, som alltid ett men, då NETFLIX även finns som en kanalplats i kanallistan så blir det smidigt och känns genomtänkt. Personligen kommer jag inte använda TELIA boxens NETFLIX tjänst då jag inte kan få 4K som jag får genom TVns inbyggda Android TV NETFLIX app.
En intressant tanke, får TELIA kick-backs från NETFLIX för att distrubera appen med digitalboxen..?
EK
Tänkte på det också. Ja har tre sätt att se Netflix, smart-TV-appen, appen i blurayen och via chromecast. Tror nog att många andra också har möjlighet att använda Netflix utan att behöva ha 4302-boxen.
Postad 20 oktober 2016 - 08:26
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Netflix på teletonen och streamar till tv via chromecast ända man behöver!
Postad 20 oktober 2016 - 08:45
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Det hade inte med GUI/Image att göra utan berodde på problem med en programvara som skickar ut data till boxar via multicast som ledde till att flera boxar började gå på knäna och då blinkar powerlampan.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 oktober 2016 - 09:20
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Tänkte på det också. Ja har tre sätt att se Netflix, smart-TV-appen, appen i blurayen och via chromecast. Tror nog att många andra också har möjlighet att använda Netflix utan att behöva ha 4302-boxen.
En kundgrupp skulle kunna vara "äldre personer" som vill använda NETFLIX, men jag är inte så säker där heller. Exempelvis mina föräldrar (72 respektive 67 år) streamar från sina Android plattor eller smartphones via Chromecast till TVn när det skall se på NETFLIX.
Det jag gillar är det jag nämnde i förra posten att NETFLIX syns om en "kanal" i kanallistan, där har TELIA tänkte till på ett bra sätt.
EK
Postad 20 oktober 2016 - 09:31
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Bjuder Telia på yttligare en månad på Netflix eller? Tänkte på att det står att VI dessutom bjuder på en månad netflix men när man reggar sig så får man en månad fritt av netflix och inte från telia. Eller får man 2 månader fritt?
Det va inget. Kollade igen och dom har ändrat texten. Stog igår att det va telia som bjöd vilket va uppenbarligen fel och dom har rättat till texten.
Redigerat av Turbo-Danne, 20 oktober 2016 - 09:33.
Postad 20 oktober 2016 - 16:37
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Telia rörde om rätt ordentligt i grytan med den senaste uppdateringen. Bla såg jag att även Kanal 10:s playbibliotek slunkigt med även fast vi inte har kanalen.
Men hur är det med Viasats sportkanaler, går det att få text på dessa? Allt verkar ju inte vara på svenska.
En annan sak jag la märke till är Cirkus Play. Här har de olika avsnitten i serien The Missing hamnat som egna serier med säsongsnr
och avsnittsnummer först i titeln. Så i stället för 1 serie ligger det 8 stycken!
Redigerat av Krutrök, 22 oktober 2016 - 10:06.
Postad 24 oktober 2016 - 17:48
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Vad har hänt nu då? Endast kanaler som sänder i dolby digital har ljud. Resten är tysta. Eller är det bara här?
Postad 24 oktober 2016 - 17:58
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Du har inte råkat komma åt volymkontrollen på boxen?
Postad 24 oktober 2016 - 18:09
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du har inte råkat komma åt volymkontrollen på boxen?
Känner mig lite dum men du har rätt. Troligen min fru som använt fel fjärrkontroll...
Postad 25 oktober 2016 - 07:18
Firre77
-
Firre77
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vad hände egentligen med Tv4 HD? Pinsamt vilken dålig bild kvalité man skall behöva genomlida. Var det inte sagt våren? För att sedan pratas om sommaren? Seriöst?! Hur svårt skall det behöva vara? Pratade med en otroligt trevlig o insatt människa som satt på Telias service avdelning som sa att dom inte haft/har/ eller kommer få Tv4 HD. Då jag snällt påpeka att när man ser På Tv4 genom Telia Play + så är det just HD sändningen som streamas då det står just Tv4 HD i hörnet. Det borde rimligtvis betyda att kanalen finns?! "Nej det är för att du har så bra internet så det vissas i HD" jaha?! Ja men då vet jag.... snälla!
Dom har inte Tv4 HD och kommer aldrig få....
Vore gött om någon från Telia som faktisk inte lämnat hjärnan hemma under kudden kunde vara snäll och reda ut nuvarande status på Tv4 HD sändningen. Tack!
Och även svara på när och om ni kommer ta erat förnuft till fånga och börja uppdatera Play biblioteket i HD? Som det är nu fallerar Play funktionen då man måste slaviskt följa tv tiderna för att kunna se aktuellt program i "normal" HD kvalité.
För så fort man blir tvungen starta om eller se senare blir det i skit kvalité då det låg upplöst "ont i huvudet kvalité" som lagras endast.
Så dyrt kan det inte vara att uppdatera servarna med nära hårddiskar? Ni rånar trots allt oss, era användare varje månad
Redigerat av Firre77, 25 oktober 2016 - 07:19.
Postad 25 oktober 2016 - 08:49
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
Användare
-
-
157 inlägg
Fick telia fiber indraget i lägenheten för över ett år sen och tänkte att nu kan man säga upp sitt Boxer abbonemang.
Men jag har fortfarande kvar det för Telias tjänst är helt enkelt undermålig.
Mina skäl:
Playbiblioteket ersätter på inget vis behovet av att spela in program.
Dels kan man aldrig vara säker på att programmet ens finns där och finns det så är det ej i HD.
Man kan bara spela in ett program åt gången. (På min Boxer humax box kan jag spela in mer än 2 åt gången oftast)
Man kan inte göra serieinspelning.
Sökfunktionen har ett inputsystem som jag senast såg i en gammal GSM telefons från 90 talet.
Jag får inte TV3HD utan dyrt paket.
Jag får inte TV4HD alls.
Så jag lär fortsätta med mitt Boxerabbonemang ettt tag till.
Postad 25 oktober 2016 - 08:58
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Vad hände egentligen med Tv4 HD? Pinsamt vilken dålig bild kvalité man skall behöva genomlida. Var det inte sagt våren? För att sedan pratas om sommaren? Seriöst?! Hur svårt skall det behöva vara? Pratade med en otroligt trevlig o insatt människa som satt på Telias service avdelning som sa att dom inte haft/har/ eller kommer få Tv4 HD.
Underligt. Finns som tillval enligt hemsidan via TV4-paketet. https://www.telia.se...ionella-kanaler
Sen så kommer TV4 att sluta sända i SD från april (tror jag) nästa år. Kanske man måste vänta till dess om man nu inte tar ett extrapaket.
Postad 25 oktober 2016 - 09:26
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Angående TV4 HD Information tagen ifrån tv4 gruppen
Com Hem - TV4 HD - för samtliga kunder med digitalbox.
Boxer - TV4 HD - samtliga kunder med programkort hos Boxer samt digitalbox som stöder tekniken DVB-T2.
Canal Digital - TV4 och TV4 HD - för samtliga Canal Digitals kunder.
Bredbandsbolaget samt Canal Digital Kabel - TV4 och TV4 HD - för samtliga kunder från Bredbandsbolaget och Canal Digital Kabel.
Sappa – TV4 och TV4 HD - samtliga Sappas kunder.
Telia - TV4 - för samtliga Telias kunder.
Skärp er Nu !!!
Postad 25 oktober 2016 - 10:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Vad hände egentligen med Tv4 HD? Pinsamt vilken dålig bild kvalité man skall behöva genomlida. Var det inte sagt våren? För att sedan pratas om sommaren? Seriöst?! Hur svårt skall det behöva vara? Pratade med en otroligt trevlig o insatt människa som satt på Telias service avdelning som sa att dom inte haft/har/ eller kommer få Tv4 HD. Då jag snällt påpeka att när man ser På Tv4 genom Telia Play + så är det just HD sändningen som streamas då det står just Tv4 HD i hörnet. Det borde rimligtvis betyda att kanalen finns?! "Nej det är för att du har så bra internet så det vissas i HD" jaha?! Ja men då vet jag.... snälla!
Dom har inte Tv4 HD och kommer aldrig få....
Personligen undrar jag verkligen vem du har pratat med, för den personen verkar inte ha en aning om vad de pratar om.
Det jag skrivit här tidigare gäller fortfarande, vi har som vi haft länge TV4 HD i Stockholms versionen och de jobbar med att få till så vi får får alla lokalkanaler av TV4 HD. Får jag gissa nu säger jag att rent tekniskt får vi alla kanalerna om ca en vecka och efter det så ska kanalerna läggas till i kanalpaketen efter det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 25 oktober 2016 - 11:04
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Sen så kommer TV4 att sluta sända i SD från april (tror jag) nästa år. Kanske man måste vänta till dess om man nu inte tar ett extrapaket.
Att sändningstillståndet går ut i marknätet behöver ju inte på något sätt påverka vilken eller vilka versioner andra operatörer distribuerar.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|