Redigerat av Johan_i_burken, 02 January 2014 - 21:23.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 02 January 2014 - 21:23
Postad 02 January 2014 - 21:25
Aha, där ser man. Får ta och kolla in denna film. Låter intressant.Ska den inte utspela sig från någon gång på mitten av 70 talet? I sådana fall hade väl ferrari en 3 liters v12? fem växlad tror jag.....
Postad 02 January 2014 - 21:29
Ursäkta för hijacking av tråd! Funderar på att antingen köpa 1st SVS SB13-Ultra eller 2st SVS PB12 (Tycker PB12 är lite stora). Vad hade ni gjort? Har 20Kvm bra rum! Gillar djup,Stark ( HÖG) och kvalitativ ( BRA) bas. 30/70 Musik/Film. Lutar åt att köpa en SB13-Ultra för att senare i år köpa en till...Mvh Mike
Jag hade valt att ha två basar. Finns det ingen SVS som är billigare än sb13, men har klossigt format? Är inte så hemma på köpesubbar tyvärr, men två är oftast bättre än en med tanke på rumsresonanser osv.
Postad 02 January 2014 - 22:11
Jag hade valt att ha två basar. Finns det ingen SVS som är billigare än sb13, men har klossigt format? Är inte så hemma på köpesubbar tyvärr, men två är oftast bättre än en med tanke på rumsresonanser osv.
Hej och tack för inputen.. Dock blev PB12 för stora tycker jag. Så jag har slagit till med en 1 st SB13-Ultra. Kommer nog beställa en till under året som kommer om 1st inte räcker till för mitt rum. Ville inte heller gå under Ultra klassen från SVS för de är ju ändå deras highend serie.. kanske inte säger så mycket men det borgar ändå för lite bättre grejer.Mvh MikeBK subb kanske det blir ett mellanting i storlek.
Postad 02 January 2014 - 22:25
Var köper du den? Bara lite nyfiken, skulle inte säljas mer i sverige (norden tom. om jag minns rätt) Generalagenten tyckte att marknaden var för dålig här, fick det svaret när jag va i Göteborg hos hembiobutiken.Hej och tack för inputen.. Dock blev PB12 för stora tycker jag. Så jag har slagit till med en 1 st SB13-Ultra. Kommer nog beställa en till under året som kommer om 1st inte räcker till för mitt rum. Ville inte heller gå under Ultra klassen från SVS för de är ju ändå deras highend serie.. kanske inte säger så mycket men det borgar ändå för lite bättre grejer.Mvh Mike
Postad 02 January 2014 - 22:35
Carro var väl inte helt helt nöjd med att få en anläggning där nere nu när jag flyttat upp sakerna så får la se om hon inte tänker på det om ett tag eller om man får hitta yttepytte burkar istället.
Postad 02 January 2014 - 22:39
Hej och tack för inputen.. Dock blev PB12 för stora tycker jag. Så jag har slagit till med en 1 st SB13-Ultra. Kommer nog beställa en till under året som kommer om 1st inte räcker till för mitt rum. Ville inte heller gå under Ultra klassen från SVS för de är ju ändå deras highend serie.. kanske inte säger så mycket men det borgar ändå för lite bättre grejer.Mvh Mike
Det kommer bli kanon bra
Postad 02 January 2014 - 22:50
Den har jag tänkt se ett antal ggr, både jag och hustrun har fart runt på f1. Tack för påminnelsen, den ska jag se om jag kan köpa hem till helgen:-).Kollade på Rush igår, grym film för oss F1-fånar. Men jag blev konstant avbruten av min fru som ville att jag skulle sänka volymen. Måste skicka henne på spa så att jag kan dra loss på full volym så man får höra V12:ornat skrika på referensvolym
Redigerat av MikaelJ, 03 January 2014 - 08:20.
Postad 03 January 2014 - 00:03
Hej och tack för inputen.. Dock blev PB12 för stora tycker jag. Så jag har slagit till med en 1 st SB13-Ultra. Kommer nog beställa en till under året som kommer om 1st inte räcker till för mitt rum. Ville inte heller gå under Ultra klassen från SVS för de är ju ändå deras highend serie.. kanske inte säger så mycket men det borgar ändå för lite bättre grejer.Mvh Mike
Du gjorde helt rätt val, SB13 får väl ses som den bästa subben SVS tillverkar. PB13 låter ju lite "mer", men SB13 låter bättre plus att den är betydligt snyggare
Postad 03 January 2014 - 08:17
Var köper du den? Bara lite nyfiken, skulle inte säljas mer i sverige (norden tom. om jag minns rätt) Generalagenten tyckte att marknaden var för dålig här, fick det svaret när jag va i Göteborg hos hembiobutiken.
@ Rob.. Köpte den från lSound. Mycket bra att göra med. Vad HBB säger om SVS ger mig inte mycket. Jag har hört andra saker varför deras samarbete bröts.. dock inte fån HBBDu gjorde helt rätt val, SB13 får väl ses som den bästa subben SVS tillverkar. PB13 låter ju lite "mer", men SB13 låter bättre plus att den är betydligt snyggare
Redigerat av mikee, 03 January 2014 - 08:18.
Postad 03 January 2014 - 09:54
Det är väl "bara" V8:or med 1.6 liters motorn sedan förra säsongen?
Eller är det någon hifi-grunka som heter V12 i din ägo som jag missat?
Har inte än fått uppleva just en F1 bil på nära håll. Men däremot en kart-bil på ungefär en halvmeters avstånd. Helt otroligt vilket ljud dessa levererar.
Rush handlar om fighten mellan Hunt och Lauda, dvs vi befinner oss på 70-talet
Nästa säsong F1 kommer bli med en V6 på 1.6l som är turboladdad
Redigerat av XavierJH, 03 January 2014 - 09:56.
Postad 03 January 2014 - 10:23
Jag är riktigt sugen på att dra och kolla! Farsan säger att starten är lite av en öronorgasm!Rush handlar om fighten mellan Hunt och Lauda, dvs vi befinner oss på 70-talet
Nästa säsong F1 kommer bli med en V6 på 1.6l som är turboladdadJag hann iaf se monacoloppet förra året med V8:orna (2.4l, inte 1.6). Helt galet häftigt motorljud med växlingar som både lät och kändes som explosioner.
Postad 03 January 2014 - 11:27
Tittar på ISound:s sida just nu, intresanta produkter@ Rob.. Köpte den från lSound. Mycket bra att göra med. Vad HBB säger om SVS ger mig inte mycket. Jag har hört andra saker varför deras samarbete bröts.. dock inte fån HBB
............... @xtraljud jag hoppas att jag gjort det. Resonerade som du, ang PB och SB.
Hoppas du blir nöjd med ditt köp (har svårt att tänka mig annat)
Postad 03 January 2014 - 11:45
@ Rob.. Köpte den från lSound. Mycket bra att göra med. Vad HBB säger om SVS ger mig inte mycket. Jag har hört andra saker varför deras samarbete bröts.. dock inte fån HBB
............... @xtraljud jag hoppas att jag gjort det. Resonerade som du, ang PB och SB.
Kan bara instämma angående HBB, det är ett antal aktörer som inte är nöjda med dom som återförsäljare.
Postad 03 January 2014 - 11:48
Låt höraKan bara instämma angående HBB, det är ett antal aktörer som inte är nöjda med dom som återförsäljare.
Postad 03 January 2014 - 12:06
Låt höra
Alltid kul med lite nyheter
Inte öppet på forumet.
Du har snart ett PM.
Postad 03 January 2014 - 13:54
Japp de har mycket fina saker där..Tittar på ISound:s sida just nu, intresanta produkter
Hoppas du blir nöjd med ditt köp (har svårt att tänka mig annat)
Postad 03 January 2014 - 13:55
Jag är riktigt sugen på att dra och kolla! Farsan säger att starten är lite av en öronorgasm!
Alla bör göra det nån gång i livet
Nästa år = i år
Redigerat av XavierJH, 03 January 2014 - 13:55.
Postad 03 January 2014 - 13:56
Ja Monaco är ju inte gratis att bo och vistas iAlla bör göra det nån gång i livet
Ska förmodligen dra till Spa-Francorchamps nästa år hade jag tänkt. Blir nog lite billigare än Monaco
Nästa år = i år
Postad 03 January 2014 - 13:58
Det gör du helt rätt i. 17K är mycket för dom flestaJapp de har mycket fina saker där..
Dock har jag dragit tillbaka min beställning. Vill göra mig säker på att SB13 är rätt för mig. Har en som jag kan låna hem den och testa hos mig innan jag beställer. 17K är mycket pengar för mig att kasta på nåt som jag inte har hört här hemma hos mig. Låter det som jag tror, så kommer jag genomföra köpet.
Postad 03 January 2014 - 14:58
Japp de har mycket fina saker där..
Dock har jag dragit tillbaka min beställning. Vill göra mig säker på att SB13 är rätt för mig. Har en som jag kan låna hem den och testa hos mig innan jag beställer. 17K är mycket pengar för mig att kasta på nåt som jag inte har hört här hemma hos mig. Låter det som jag tror, så kommer jag genomföra köpet.
Ja det är ju sant, givetvis så måste du själv lyssna på den först för att veta om den passar just dig
Annars om tiden hinner gå lite så kanske det kan bli aktuellt för dig att lyssna på XTZ:as nya "1x12" eller "3x12" när dom släpps? dessa är jag själv väldigt nyfiken på, och iom deras nya design så tycker jag även att dom platsar in rent utseendemässigt
Postad 03 January 2014 - 16:49
Postad 03 January 2014 - 17:27
Postad 03 January 2014 - 19:23
Nu blir det The Pacific.
Postad 03 January 2014 - 19:34
Ja Monaco är ju inte gratis att bo och vistas i
Men där kommer man en aning närmre all action också iofs!
Ja, det är mäktigt att bara stå nån meter från där F1-bilarna flyger förbi.
Nu hann jag lyssna en timme på filmen Rush på -15db åtminstone, härligt
Redigerat av XavierJH, 03 January 2014 - 19:34.
Postad 03 January 2014 - 19:35
fan nu blev jag mer förvirrad.. Det har precis kommit 2st NYA från SVS detta är ena ... http://www.lsound.no...rcoal-1618.html liten Sealed 12"a som skall gå ner till 16Hz ... Kanske två såna här passar mig bättre? Nya Sledge slutsteg på 500W och lite annat smått o gott som är nytt! What to do
Utan att ha hört dessa subbar, så vågar jag påstå att dom inte har ett skvatt att sätta emot en SB13, det definitivt billiga elementet, ihop med en konstruktion på totalt 16kg och ett enklare slutsteg kan inte prestera så bra helt enkelt.
Jag tycker du ska ta det lite lugnt och vänta på Zartoks utlåtande, eller först lyssna på en SB13 själv. Att gå den "billiga" vägen blir lätt "dyrt" i slutändan.
Postad 03 January 2014 - 21:22
Postad 03 January 2014 - 21:30
SKÅL alla basälskare!!
(Tur att inte Dallan är här, för då hade han nog läst bajsälskare, blivit jätteglad, och skålat med.)
Redigerat av Bakerman, 03 January 2014 - 21:31.
Postad 03 January 2014 - 21:59
En wirre (12årig Yamazaki
Riktigt bra box.
Postad 03 January 2014 - 22:20
Jag skulle bara vilja utbringa en stor SKÅL för att vi numer slipper den håriga stjärthålsälskande Dallan/EtageMedia!
SKÅL alla basälskare!!
(Tur att inte Dallan är här, för då hade han nog läst bajsälskare, blivit jätteglad, och skålat med.)
Jag hade nog inte uttryckt mig på det viset, men visst är det skönt att slippa denne.
Postad 03 January 2014 - 22:27
Postad 03 January 2014 - 22:36
Avnjuter, på hög volym, dokumentären om en stackars Gladiator och hans jakt på vedergällning.
Den där dokumentären har ja sett, kan vara den bästa någonsin!
Postad 03 January 2014 - 22:46
Första gången jag ser den utökade dokumentären och måste säga att den hör till topp 5 (om man räknar LOTR-trion som en).Den där dokumentären har ja sett, kan vara den bästa någonsin!
Kan också konstatera att 7-kanaligt ljud lyfter känslan något otroligt, ljudet på Gladiator är verkligen mästerligt!
Postad 04 January 2014 - 00:35
Postad 04 January 2014 - 07:22
Första gången jag ser den utökade dokumentären och måste säga att den hör till topp 5 (om man räknar LOTR-trion som en).
Kan också konstatera att 7-kanaligt ljud lyfter känslan något otroligt, ljudet på Gladiator är verkligen mästerligt!
Underbar film, ett rent mästerverk
Redigerat av xtraljud, 04 January 2014 - 07:25.
Postad 04 January 2014 - 08:58
Postad 04 January 2014 - 09:37
Inte ofta som du hittar halvfabrikat.
37 st sånahär per sida, en dosborr för sten sen är det bara att hysta in element.
Postad 04 January 2014 - 10:37
http://www.youtube.c...h?v=TJ9u5EAXP2c
Postad 04 January 2014 - 11:06
Vilken trio, kan ju inte bli annat än guldJag har precis sett en dokumentär av högsta klass.
37 st sånahär per sida, en dosborr för sten sen är det bara att hysta in element.
Postad 04 January 2014 - 11:15
_MG_5004.jpg 8.52MB
0 Antal nerladdningar
_MG_5009.jpg 9.17MB
0 Antal nerladdningar
Postad 04 January 2014 - 12:15
Härliga bilder oavsett, Niklas.
Postad 04 January 2014 - 14:45
Postad 04 January 2014 - 14:46
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar