Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 06 January 2014 - 18:22
Men nu fuskar du med ditt andra konto!Jag kan inte göra inlägg. Jag har nog blivit bannad.
Redigerat av RobNB, 06 January 2014 - 18:24.
Postad 06 January 2014 - 18:23
Semester vet jag inte, mor o far bor här i 2 veckor så man hinner inte med. En 4åring, en fru och två pensionerade gör att man har häcken full (inga ruskiga tankar där:-))och när kvällen kommer slocknar man gott. Försökt med några filmer på kvällarna, min Föräldrar är jättenöjda och tycker det var bra och jag är med en kvart och räcker extra som bas och biljudsmaskin :-), kanske är därför farsan tycker det är så bra ljud :-)Är det nån som gjort något dumt?
I morgon börjar jobbet igen så nu är det dubbelparet ett tag, men jag njuter faktiskt när man får ta hand om sina föräldrar och är tacksam för att det är möjligt.
Postad 06 January 2014 - 18:26
Postad 06 January 2014 - 18:33
Postad 06 January 2014 - 18:59
Gäller samma sak för tillfällig semester?Det syns ju på användares profil om de är bannade annars.
Postad 06 January 2014 - 19:16
Postad 06 January 2014 - 19:26
och en bild måste vi ha med också :-)
Bifogad fil(er)
Postad 06 January 2014 - 19:29
Han tittar på en gayig dokumentär och vill inte bli störd! Vi får respektera det.Ne jag har inte gjort det, undrar vart han håller hus?
Postad 06 January 2014 - 19:32
Det syns ju på användares profil om de är bannade annars.
Efter det inlägget är alla inne och läser Bakermans profil
Postad 06 January 2014 - 20:07
Postad 06 January 2014 - 20:39
Är hälften så tam som igår. Fast jag är värdelös på att tyda skalor. Så jag har nog helt åt ****t fel....Vad tamt du har betett dig idag
Heja Palle!Nä, men har fyndat lite..
Postad 06 January 2014 - 21:06
När man har 6st A2'or går det bra att koppla dom på följande vis:
De två bakre kopplas ensamma som surround back och paren på sidorna daisy-chainas som sidokanalerna.
Kommer det att funka bra trots att impendansen blir ganska hög på de som kopplas ensamma? Jag har en Integra modell större.
Postad 06 January 2014 - 21:07
Se nu för f*n inte till att låsa forumets bästa tråd oxå!
![]()
Nej den som sväljer eventuella beten och sabbar/låser denna tråden skall jag personligen leta upp....
Postad 06 January 2014 - 21:10
Behöver lite input från ino-grabbarna på forat..
De två bakre kopplas ensamma som surround back och paren på sidorna daisy-chainas som sidokanalerna.
Kommer det att funka bra trots att impendansen blir ganska hög på de som kopplas ensamma? Jag har en Integra modell större.
Do it!
Sen är det bara "mäta" in dom så alla får samma nivå. Sen njut!
Postad 06 January 2014 - 21:10
Dom skall väl kopplas 3 per kanal.Behöver lite input från ino-grabbarna på forat..
Postad 06 January 2014 - 21:11
Ska bli riktigt kul att äntligen ha surround, jag har varit sinnesjukt slö med att få upp dom. De har bott i papperspåsar och samlat damm bra länge.
Postad 06 January 2014 - 21:19
Sweet, tack blixten!
Ska bli riktigt kul att äntligen ha surround, jag har varit sinnesjukt slö med att få upp dom. De har bott i papperspåsar och samlat damm bra länge.
Sen när du kör 5.1 filmer så får du säga till försteget att "mixa" in surr back så blir det über bra.
Postad 06 January 2014 - 21:31
Något speciellt hittepå-7.1 surround-läge som är att föredra?
Postad 07 January 2014 - 05:58
Handla hifi är en annan grej man ska göra. Gör man inte det är det inget liv.
Postad 07 January 2014 - 07:43
EDIT* Min mobil hamnade i vatten i helgen så hade inget att ställa alarm på, fick då tag i en Wake up light av morsan!
Kort summering av Wake up light:
Tanken är väl att lyset ska öka gradvis ett tag innan själva alarmet piper, men jag var så pass stendöd att när jag väl vaknade av alarmljudet så var hela jävla rummet upplyst! Fick typ tväront i ögat och slog hejvilt efter snoozeknappen och till slut var ****t borta.
Så ja, om det är en stillsam soluppgångssimulering man söker och är svårväckt så tipsar jag inte om denna...
Redigerat av hifimarcus, 07 January 2014 - 07:49.
Postad 07 January 2014 - 09:49
Behöver lite input från ino-grabbarna på forat..
Går utmärkt. Jag hade dock parallell-kopplat snarare än seriekopplat de två på sidorna, det blir inte för låg impedans av det ändå.
Jag har bara en per bak-kanal själv (men tre på sidorna)
Redigerat av Nattlorden, 07 January 2014 - 09:50.
Postad 07 January 2014 - 17:31
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?