Trusted Review, Touch Keyboards
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 01 september 2008 - 09:10.
3 relaterade trådar
Postad 01 september 2008 - 08:56 Trusted Review, Touch Keyboards Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 01 september 2008 - 09:10. Postad 01 september 2008 - 10:53 Vill du ändra på "lägg på"-knappen: Start/Inställningar/System/Långt tryck sluttangent. Den ligger lite längre ner i rullistan. /P.Jensen Postad 01 september 2008 - 11:17
Samma här, det vore ju väldigt bra man kunde tilldela fler, så att man kan få TomTom att starta på ett enklare sätt t.ex. // Anders Postad 01 september 2008 - 11:52 Vet ju att många gjort det pga att bilderna blir bättre. (Håller precis på att packa upp min diamant!) Postad 01 september 2008 - 14:20
Det här med att uppdatera snabbGPS fungerar inte för mig. Ska man behöva ändra någon inställning? I övrigt så fungerar allt som det ska, vad jag vet... Postad 01 september 2008 - 14:28
Du måste ha en fungerande data/internetuppkoppling... Om det krånglar med tex. Telia Online, testa stäng av proxy. Annars kan du synca den mot en dator som är kopplad mot internet, då borde det fungera! Postad 01 september 2008 - 14:41 Pushmail, kan det aktiveras för alla epostkonton? Hur? Postad 01 september 2008 - 16:15 Har precis fått hem den nu och satt den på laddning.. I manualen stod det att den skulle ladda i ca 3 timmar.. Så typ vid 8 ikväll borde den vara klar.. Men hur ser man säkert att den är klar? Postad 01 september 2008 - 16:23
om det är 100% så är det typ fullt, prova klicka på ikonen näst längst upp till höger Postad 01 september 2008 - 16:29
Notera att jag inte har satt på den någongång.. Kan man se ifall den är färdigladdad fast den är helt avstängd? Postad 01 september 2008 - 16:35 Får min Touch Pro imorgon, då kan jag nog svara!!! MEN, hur kan du INTE ha startat den redan !?! ![]() Postad 01 september 2008 - 16:51
Runt enterknappen "den runda" ska det lysa ett fast vitt sken.... Postad 01 september 2008 - 16:55 ![]() Jag hänger nog i med gamla vanor av telefoner.. trots att jag bara är 18 så har jag hunnit att beta av 4 helt nya telefoner (och en begagnad) Jag är nog kanske lite överförsiktig av mig när det gäller att "ladda fullt innan du använder den" ![]() Ska nog sätta på den nu ![]() *EDIT* Tack för svaret suzuki2 Redigerat av Hampan90, 01 september 2008 - 16:56. Postad 01 september 2008 - 17:09
Va så lite så... Lycka till med din lilla "ögonsten" ![]() Postad 01 september 2008 - 17:49 Mobilen har kraftiga ljusgula partier på skärmen.. Främst nere i vänsta hörnet och lite vid högerkanten mitt på. Det syns väldigt väl på vit bakgrund.. Antar att det bara är retur som gäller för att få ny telefon. ![]() Redigerat av Hampan90, 01 september 2008 - 17:50. Postad 01 september 2008 - 17:54
Fy fan!! Det va tråkigt! Har läst att det är några som har haft dom problemen..... Postad 01 september 2008 - 18:04 ![]() Får ringa till TRE och höra vad dom säger.. Antingen skickar jag in telefonen till tre eller så besöker jag en av deras butiker... Vad tror ni går snabbast att få en ny mobil? Bifogad fil(er)Redigerat av Hampan90, 01 september 2008 - 18:08. Postad 01 september 2008 - 18:14
Måste ju bara vara och åka in till en återförsäljare o få den utbytt... Den va väl ny antar jag!!?? Postad 01 september 2008 - 18:19 Detta kort är taget när jag startade första gången.. Efter jag läst detta på 3:s sida så kommer jag åka in imorgon och byta den..
Postad 01 september 2008 - 19:06 Postad 01 september 2008 - 19:29 Kan man stänga av TouchFLO3D? HUUURRR? ![]() Jag tycker att jag har letat genom hela internet snart efter en lösning. Tacksam för hjälp! ![]() Postad 01 september 2008 - 20:24 diamondtweak från xda Redigerat av Xen1, 01 september 2008 - 20:25. Postad 01 september 2008 - 20:47
Du får nog flasha den med någon Ultra Lite edition ROM som kommer typ utan nästan allt ![]() Kolla Dutty's 1.8 Ultra Lite Kanske den du söker... Postad 01 september 2008 - 20:49
Tre's diamonds kommer med laddade batterier så du kan testa om den har gula fläckar direkt när du får den. Samma sak hände mig, jag fick en med gula fläckar, gick tillbaka till butiken (faktum är att jag gick till en helt annan än där jag köpt den) och fick en ny. Men för säkerhets skull så öppnade jag o säljaren den i butiken och testade. Den hade OCKSÅ gula fläckar. Så vi öppnade 2 till tills vi hittade en utan. Säljaren var mer petig än vad jag var, den 3:e hade en liten antydan till gul fläck som jag knappt såg, men det gjorde säljaren. Tror det är ett ganska vanligt fenomen med gula fäckar tyvärr. /s Postad 01 september 2008 - 20:50
http://forum.xda-dev...ad.php?t=398265
Tack för svar! Jag har hittat denna listan:
Kan du speca lite mer vad jag ska leta efter?
Postad 01 september 2008 - 21:34
Om du inte vill använda TF3D kan du gå till Start - Inställningar - Idag - Objekt och bara avmarkera TF3D, då får du det vanliga Windows utseendet. Postad 01 september 2008 - 22:18
Tack för svaret, ska besöka 3's butik i Örebro imorgon ![]() Postad 02 september 2008 - 05:26
Sökte på google angående " HTC yellow spots" fick bara en träff nån från US-Kalifornien som klagade på gula fläckar. Varkar som här i Sverige vi fick en hel drös batch med HTC som har samma screen glitch.Lider med dig. Lycka till vidare. Redigerat av x-rat3d, 02 september 2008 - 05:26. Postad 02 september 2008 - 05:38
Här finns en tråd på XDA om problemet. http://forum.xda-dev...ad.php?t=411487 Själv har jag tur och har fått en som är felfri. Postad 02 september 2008 - 06:18
Nja, det där problemet verkar bara vara att hela skärmen är gul färgad.. Nu är bara vissa platser på skärmen extremt gula på vit bakgrund (se min bild på förra sidan) Återkommer idag och berättar hur det gick med telefonen ![]() Postad 02 september 2008 - 06:47 Postad 02 september 2008 - 07:23 Jag lade in en beställning på en HTC Touch Diamond förra veckan via 3. Före den här telefonen har jag haft en mycket trogen och bra Nokia N73 som jag har varit helnöjd med. Tog ett bestlut förra veckan att uppgradera till en HTC Touch Diamond efter att ha läst det här forumet. Alla verkar vara helt toknöjda och glada över den så jag slog till. Här är mina första 6 timmars uppfattning av telefonen: Öppnar boxen och hittar min Diamant, noterat över dess glansiga utseende och fattar direkt att den här kan jag inte vara lika brutal med som jag har varit med min nokia n73(i samma fack i väskan som pennor, nycklar, plånbok och annat bös). Jag måste nog investera i en enkel smal väska. När jag slog på mobilen så noterade jag att jag hade version 1.93.0.0.0 . Är detta korrekt? Vad jag har läst så låter detta inte som detta är senaste eller? Ska nog poängtera igen att jag har en 3 telefon. Jag kanske ska pröva att köra en uppgradering? Hur slår man upp den exakta versionen? Vart i telefonen får man fram den informationen? Jag har också tagit en ordentlig koll på skärmen, men har inte upptäckt några gula fläckar på skärmen. Puh! Dessa negativa(är enklare att upptäcka än de positiva) saker har jag dock upptäckt: - 3 loggan hackar (går igång när man slår på telefonen) - Youtube hackar till, var 5-10 sekund (oavsett ifall den är uppkopplad på Wifi eller Turbo 3G) - Att dra i listor eller gardiner är inte något man kan göra på direkten, mobilen måste tänka klart innan man börjar dra i rulllistorna eller scrolla (ger en känsla av seghet). - Eftersom telefonen inte har en platt sida så är det svårt att trycka på skärmen när telefonen ligger på ett bord, den börjar "wobbla" - Att skriva sms har blivit jobbigare, även ifall jag har inställt på vanligt mobiltangentbord. Men det väntade jag mig. - Kameran är inte speciellt bra då den inte har blixt. Något jag också förväntade mig. Det jag nu är efter är intressanta program som är integrerade till TFL3D, alltså liknar det och inte ser ut som windows 95. Finns det andra program för att skriva sms/mms? Vad har ni för tips? Jag har surfat runt lite på XDA-developers, men det finns inte mycket till "best of". Vad är era erfarenheter, vilka program har ni installerat på eran telefon? Har ni kanske testat sbp mobile shell? Någon som rekommenderar det? Kan man ha det installerat samtidigt som Touch Flow 3d och växla emellan dom? Mer frågor kommer allt eftersom. Tackar på förhand! Postad 02 september 2008 - 07:41
http://www.themobilestore.se/ beställde " deLuxe läder väska" till diamond 150:- kr fraktfri .. tog typ 7-8 dagar tills jag fick den levererad från Honkong. Dustin har också samma produkt men där betalar man 120 kr extra till frakt. http://www.youtube.c...h?v=FuvJd1UdqYM Använd gärna sökfunktionen för att få svar till dina andra frågor ![]() Postad 02 september 2008 - 07:46 Ok, då får man tydligen inte ställa frågor eller starta en diskution. Jag får helt enkelt ta och söka. Jag har inte lyckats hitta ett "best of" programs inlägg som ni HTC touch diamond använder. Tänkte att det kunde vara enklare med att fråga lite snabbt. Redigerat av Relativity, 02 september 2008 - 09:05. Postad 02 september 2008 - 09:16
Läs hela tråden lite noggrannare. Det finns ett par inägg om fläckar och streck. Postad 02 september 2008 - 09:27
Med en tråd som innehåller fler än 2600 inlägg kanske man får ha lite hänsyn om att vissa frågor återkommer... ![]() Men i grund och botten har ni rätt - använd sökfunktionen, regardless! Postad 02 september 2008 - 10:26
Följande program har jag installerade: Coreplayer - Uppspelning av xvid/divx TomTom 7 - GPS-program Weather Database Editor - Ytterligare orter till väderprogrammet Remote Desktop Mobile - Fjärrstyrning av PC DiamondBeer - Kul :-) GSen - Automatisk rotering i alla program Microsoft Windows Sideshow Beta - Styr ditt Vista Media Center Diamond Profile Switcher - Skaka telefonen för att sätta den i ljudlöst läge Även jag mottager gärna tips på andra program som kan vara bra att ha. Postad 02 september 2008 - 10:41 tacksam för svar! Redigerat av Junipingla, 02 september 2008 - 10:43. Postad 02 september 2008 - 13:16 Snabbaste sättet är väl: Inställningar -> Kommunikation -> WLAN Av Inte en knapptryckning men ändå ganska smidigt. Postad 02 september 2008 - 14:52
Får man med halmstad i Weather database editor? Postad 02 september 2008 - 15:10 ![]()
Postad 02 september 2008 - 15:26 ![]() Jag gick till 3's butik i Örebro och förklarade mitt problem, de hade dock inte hört talas om detta problem tidigare... konstigt tänkte jag.. Men det gick lysande och alla i butiken var trevliga och insisterade flera gånger att jag fick ta kaffe och så om jag ville, det kallar jag service! Över till problemet: Han doa'de min telefon (Dead on arrival) och gav ut en ny mobil. Jag ville självklart kolla om denna hade samma problem, och det hade den. Starka gula fläckar på vit bakgrund. Så här höll det på ett tag, tills vi hittade en som var klockren (Inte NÅGOT gult!). Men detta resulterade i 5st doa'de telefoner.. 5 ST!!!! Som var fel på.. Men, nu sitter jag här med mina fina nya diamant! ![]() ![]() Postad 02 september 2008 - 15:59 Jag har frågor angående film på Diamond touch. jag är inte särskilt erfaren i ämnet så jag vill ha så mycket hjälp jag kan få och förklara så en nybörjare förstår ![]() Jag har laddat ner filmer, och brukar kolla på VLC på datorn. nu när jag vill kolla via min diamond så funkar det ju inte med windows media player, och VLC kan man inte få in på diamond touch. NU kommer frågorna: 1 Vad för program ska man ha i mobilen för att kunna kolla på filmerna man laddar ner? 2 är det något speciellt man måste göra med filmerna innan man kan kolla? 3 förklara gärna om 2an är ett ja, förklara gärna utförligt och grundligt så att en nybörjare som jag förstår ![]() 4 vart får man tag på dessa program som man kollar på filmerna? Redigerat av bambee, 02 september 2008 - 16:01. Postad 02 september 2008 - 16:44 Kan ni rekommendera några "in-ear"hörlurar för runt 500:-.. Jag har börjat använda diamanten som mp3-spelare och tycker originallurarna släpper ut/in på tok för mycket ljud. Tackar! // Anders Postad 02 september 2008 - 17:00 Spår 12 Spår 4 Spår 17 Spår 11 osv... Någon som vet om man kan få den att visa låtarna i riktig ordning. Och kanman få windows mediaplayer att komma ihåg vad man lyssnade på senast även fast man stänger av programmet? Postad 02 september 2008 - 17:17
Tcpmp gör jobbet åt dig, bara att googla på det så finner du, programmet är dessutom gratis. Om du vill vara lite tokigare så kan du köpa Coreplayer som är en vidareutvecklling av tcpmp men som du måste betala för. För att filmerna ska bli vettiga så brukar jag använda pocketdivxencoder som är hur lätt som helst att använda, får dessutom att få med undertexter. That's it Postad 02 september 2008 - 17:27 Postad 02 september 2008 - 17:28 Edit: Fixade det Redigerat av Fabregas, 02 september 2008 - 18:01. Postad 02 september 2008 - 17:39
Tcpmp . . jag gick till en sida där man kan ladda ner det, men det finns typ 100 olika tcpmp. :s kan nån hjälpa mig här? ![]() Postad 02 september 2008 - 17:49
Denna har jag fått att funka: TCPMP-0.72RC1-ARM-PPC-recomp-03.CAB Hittas via google... 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |