Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 September 2011 - 16:49

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Har Brock skägget är hans chanser större!

Damn right! ;)

Postad 07 September 2011 - 21:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Men vafan är det som händer. Nu blir det ingen GsP vs Diaz fight heller. Hade sett fram emot den som fan ju...

http://www.mmamania....diaz-out-of-ufc

Postad 07 September 2011 - 22:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Trist..
Men jag tror Condit är farligare.
Kan bli bra iaf...

Diaz blev väl skraj ;)

Postad 08 September 2011 - 06:37

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Trist..
Men jag tror Condit är farligare.
Kan bli bra iaf...

Diaz blev väl skraj ;)

Condit är inte farligare, han är lättare att ta ner och har sämre BJJ. GSP kommer att ta ner och köra över honom, mycket enkel match för GSP. Condits standup är inte i närheten av lika farligt som Diaz standup.

Synd att Diaz inte har blivit smartare med åren. Han vägrade att komma på presskonferenser, det finns ju ingen som gillar att gå på det. Han har kommit undan med det i Strikeforce, men Dana White orkade inte med det igen.

Ska bli riktigt trevligt att se Ubereem krossa Lesnar.

Postad 08 September 2011 - 06:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Condit är inte farligare, han är lättare att ta ner och har sämre BJJ. GSP kommer att ta ner och köra över honom, mycket enkel match för GSP. Condits standup är inte i närheten av lika farligt som Diaz standup.

Synd att Diaz inte har blivit smartare med åren. Han vägrade att komma på presskonferenser, det finns ju ingen som gillar att gå på det. Han har kommit undan med det i Strikeforce, men Dana White orkade inte med det igen.

Fy fan vilket besked, så j*vla trist. Diaz är min favoritfighter efter Anderson, så jäkla trist att han inte fick vara med. Men han är ju notoriskt tjurig och tvär. Det i kombination med en DW med hybris, då blir det såhär. Han hade ju säkert fått det svårt mot GSP som alla andra, men det fanns ändå ett spänningsmoment i det hela. Nu blir det ju garanterat St Pierre 50-45 i vanlig j*vla ordning.

Tur man iaf får se en tråkig morsgris (ej bokstavligt talat) få spö snart när Floyd dänger Ortiz.

Redigerat av Kamui, 08 September 2011 - 06:52.

Postad 08 September 2011 - 08:05

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fy fan vilket besked, så j*vla trist. Diaz är min favoritfighter efter Anderson, så jäkla trist att han inte fick vara med. Men han är ju notoriskt tjurig och tvär. Det i kombination med en DW med hybris, då blir det såhär. Han hade ju säkert fått det svårt mot GSP som alla andra, men det fanns ändå ett spänningsmoment i det hela. Nu blir det ju garanterat St Pierre 50-45 i vanlig j*vla ordning.

Tur man iaf får se en tråkig morsgris (ej bokstavligt talat) få spö snart när Floyd dänger Ortiz.

Jag tycker att DW gjorde fel som slängde bort Diaz, han har aldrig hoppat av en match i hela sin karriär. Tror han är ganska ensam om det. DW verkar motivera beslutet med att om Diaz inte kommer på en presskonferens nu, då vet man inte om han kommer till matchen och den motiveringen är ju ganska löjlig. Större chans att DW vill att GSP ska få en enkel match så att han kan börja hypa GSP mot Anderson. Diaz var ett stort hot mot den matchen. Video med ganska lugn Diaz!

Det hade ju varit intressant om man sätter in Diaz mot BJ Penn istället, men då har man en match som ser klart mycket bättre ut än huvudmatchen. Diaz är inte cuttad från UFC ännu, så man vet aldrig vad mr White hittar på.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 08 September 2011 - 08:19.

Postad 08 September 2011 - 09:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Diaz-Penn kan bli rolig, det skulle bli en riktig holmgång.

GSP-Anderson... Jag vet inte riktigt, jag vill nog inte se den faktiskt. Hellre Anderson i 205! GSP-Okami vore kul. Eller GSP-Vitor. Drömmen vore dock GSP-Jacare. Kolla hur stor Jacare är: Postad bild

Finns många matchups i 185 för St Pierre som vore roliga, där han inte bara kan kväva motståndaren med grym styrka och balans. I ww ser jag inte ens hans fighter längre, han är så sjukt trist med sitt 50-45:ande. Men i 185 skulle han nog tvingas till lite mer action, då skulle jag vara peppad.

Postad 08 September 2011 - 13:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag tycker att DW gjorde fel som slängde bort Diaz, han har aldrig hoppat av en match i hela sin karriär. Tror han är ganska ensam om det. DW verkar motivera beslutet med att om Diaz inte kommer på en presskonferens nu, då vet man inte om han kommer till matchen och den motiveringen är ju ganska löjlig. Större chans att DW vill att GSP ska få en enkel match så att han kan börja hypa GSP mot Anderson. Diaz var ett stort hot mot den matchen. Video med ganska lugn Diaz!

Det hade ju varit intressant om man sätter in Diaz mot BJ Penn istället, men då har man en match som ser klart mycket bättre ut än huvudmatchen. Diaz är inte cuttad från UFC ännu, så man vet aldrig vad mr White hittar på.

Nick Diaz hade kom ju inte till presskonferensen i Kanada förra veckan heller och detta efter att han gått med på att infinna sig på dessa.
Sen att Gracie ringer till DW mitt i presskoferensen och berättar att han inte kan hitta Diaz gör ju inte saken bättre.

Jag är ett stort fan av Diaz fighting men han får fan ta och växa upp nån gång. Han har ingen annan att skylla än sig själv.

Postad 08 September 2011 - 16:16

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nick Diaz hade kom ju inte till presskonferensen i Kanada förra veckan heller och detta efter att han gått med på att infinna sig på dessa.
Sen att Gracie ringer till DW mitt i presskoferensen och berättar att han inte kan hitta Diaz gör ju inte saken bättre.

Jag är ett stort fan av Diaz fighting men han får fan ta och växa upp nån gång. Han har ingen annan att skylla än sig själv.

nej, det är nog rätt att stryka Diaz från fighten. Men DW motiverade det med att Diaz kanske inte skulle dyka upp på matchdagen och det hade han garanterat gjort.

Postad 08 September 2011 - 17:12

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

nej, det är nog rätt att stryka Diaz från fighten. Men DW motiverade det med att Diaz kanske inte skulle dyka upp på matchdagen och det hade han garanterat gjort.

Tror inte heller på att han inte hade dykt upp till fighten. För jäkla synd att han ska vara så envis.

Postad 08 September 2011 - 18:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jo men DW vet ju om hur han är, då får dom ju vara förberedda på att sånt här kan hända. Nick Diaz är en polariserande kille, många älskar honom och andra kan tänka sig att betala för att få se aset förlora. Men men, nu är det som det är.

Postad 08 September 2011 - 22:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
På ett sätt var det väl lite hårt men å andra sidan måste man väl dra en gräns nånstans.

Å andra sidan tycker jag att det var bra.
Så avancerat är det ju inte att sitta å titta i skrivbordet och prata osammanhängande.

Postad 09 September 2011 - 06:41

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
UFC 137: Nick Diaz vs. B.J. Penn Official

Postad bild

Postad 09 September 2011 - 06:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Gött! Det här blir fan en roligare matchup än mot St Pierre, nu möter ju Nick en krigare och ingen domslutsrobot. Nu får vi se om Diaz punches in bunches kommer bita mot BJs tighta striking. Vilken fight!

Postad 09 September 2011 - 07:00

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Gött! Det här blir fan en roligare matchup än mot St Pierre, nu möter ju Nick en krigare och ingen domslutsrobot. Nu får vi se om Diaz punches in bunches kommer bita mot BJs tighta striking. Vilken fight!

Det var ju vad jag sa, Penn vs Diaz. Lite överraskande med tanke på att dom flesta måste väl se fram emot denna matchen mer än GSP-matchen. Tror att Nick tar det, men dom är ju ganska lika varandra i stilen. Skillnaden är att Nick inte kan bli trött, han skulle kunna gå 10 ronder. En 5 ronds titelmatch hade helt klart gått till Nick, med tanke på BJ's cardio och att jag tror inte han kan avsluta Diaz. BJ kan vinna ett domslut, tror BJ kommer försöka ta ner Diaz och vara lite smart (som mot Fitch).

Jag tror att Diaz har respekt för BJ, så är tveksamt om han kommer håna honom under matchen som han brukar göra. Lite synd, det är roligt när man hör Diaz under matcherna.

Jag tror att vinnaren får gå en titelmatch mot GSP(inte en chans att han förlorar) och detta är ju faktiskt ett grymt bra sätt att bygga upp en GSP-Diaz match. En Penn-GSP match skulle väl inte vara lika spännande.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 09 September 2011 - 07:04.

Postad 09 September 2011 - 07:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Helt klart mer intressant matchup..

Skulle gärna se BJ i toppform krossa Diaz men den chansen tror jag är minimal.

Postad 09 September 2011 - 07:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nu skipper jag GSP-fighten helt, han är så jäkla trist. Men Penn-Diaz har ju fansen snackat en del om, vet att det finns en del fantasy matchups på Sherdog med de killarna där snillen spekulerar kring vem som skulle vinna. Det blir riktigt kul!

moparman, otippat att inte du gillar Diaz! Jag gillar ju honom :)

Postad 09 September 2011 - 07:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehehee...

Nä jag har faktiskt inte såå mycket emot Diaz...Bara det att jag gillar BJ mer :)

Postad 09 September 2011 - 08:06

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Bra skit. Jag förväntar mig FOTN.

Postad 09 September 2011 - 10:10

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Det där utlåtandet ska du få äta upp, det kan jag lova dig.

Postad 09 September 2011 - 11:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Those are fighting words!

Postad 09 September 2011 - 12:35

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
oj börjar bli tuff stämning här, hehe. Jag värmer upp.
Postad bild

Lesnar är inte ofarlig i vissa positioner.
Postad bild

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 09 September 2011 - 14:03.

Postad 09 September 2011 - 14:58

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hehe, jag älskar den där gifen med Diaz! :)

Postad 09 September 2011 - 15:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Det där utlåtandet ska du få äta upp, det kan jag lova dig.

Vi vet redan hur det slutar i.o.m att du lagt din gissning :(

Postad 11 September 2011 - 10:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Någon mer som sett Klitschko-fighten? Fan vad bra Vitali är alltså. Oslagbar. Det är som någon sa på Sherdog, Wlad med Vitalis haka och hjärta hade varit den bästa tungviktaren någonsin. Helt sjukt.

Postad 11 September 2011 - 21:37

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Någon som sett Strikeforce då?

Grymt imponerad av Cormier, fy s*tan vilket klipp i nävarna killen har. Finalen kommer typ handla om huruvida Barnett får ner honom på rygg eller inte. Mycket intressant.

Postad 12 September 2011 - 08:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag kollade sent på kvällen och kan konstatera att SF i vanlig ordning levererar en jäkligt underhållande gala. Jäkligt tråkigt att Gracie åkte på pisk, men med den strikingen så är det ju inte så konstigt. Jag hade helst sett Barnett-Bigfoot i final men Cormier gör det bra och visar att Bigfoot är lite skör när han blir träffad.

Det värsta med galan var ju att Jacare förlorade. F-n.

Nu är det full fokus på fighten i helgen iaf. Så jäkla gött att se Floyd igen! Hoppas Pac ställer upp på dopningtester så vi får se den fighten.

Postad 18 September 2011 - 09:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Floyd! Fy fasen vad gött att slippa se Victor Ortiz påklistrade leende mer. Nu kanske vi slipper den dåren ett ag framöver! Att sitta och skratta när man blivit knockad och av med bältet är patetiskt. Han försökte med alla möjliga medel att komma år PBF, men inte ens hans många försök att skallas i fjärde gick hem. Floyds tredje rond är fantastiskt bra. Och även om killarna på HBO försöker hypea upp Ortiz under fighten så träffar ju inte killen med något. Fantastiskt klantigt att inte kunna regeln "protect yourself at all times". :lol:

Bring on Pacman!

Efter det såg jag att Shields blev knockad! Mumma!

Postad 18 September 2011 - 12:18

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Det jag tycker är märkligt inom boxningen är användandet av domare som, visst, har väldigt många års erfarenheter, men även en domare behöver vara kvick, alert och snabb. Så varför sätter man alltid en gubbe runt 60 år som domare? har aldrig fattat det där faktiskt.

Postad 18 September 2011 - 14:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Inte lika viktigt inom boxning eftersom det inte är WT-kretiner som kör! ;)

Nej men allvarligt talat så bryter du ju när killen är på marken i boxning, då är det behöver ju inte domaren kasta sig mellan killarna som han måste i mma. Det här var ju en kombo av att domaren gjorde en miss och att Victor Ortiz gjorde bort sig som inte insåg detta. Den här domaren är ju kompetent i vanliga fall. Ska man tro rubriksättarna på Aftonbladet (som hatar boxning) så var det ju ett rent överfall från Floyds sida. Så var det ju inte alls, domaren hade ju kört igång fighten efter första ursäkten från Ortiz. Men visst, det såg ju inte snyggt ut. Det gynnar säkert PBF i längden, för nu blir det ännu fler som hatar honom. VIlket innebär fler PPV buys... Och mer "money" :D

Postad 18 September 2011 - 14:14

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
En grejj till som var kul var ju Floyds totalsågning av HBO-gubben efter matchen.

"If I were 50 years younger I would kick your ass" eller nått sånt kläckte han ur sig, haha.

Postad 18 September 2011 - 15:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hehe, ja det var lustigt av Merchant :D Men han har ju varit lite anti-Floyd länge och hade ju bara frågor i den stilen efteråt så tillslut brister det för PBF. Annars gillar jag Larry, han har pondus och värdighet och ställer oftast frågor som är mer än "hur känns det". Men han kunde ju haft lite mer positiv framtoning i det här läget med en herre som Floyd. Överlag är ju boxningsteamet på HBO helt makalöst bra. Jämför dom med Goldie och Rogan :lol:

Blir fighten med Pac av... Herregud vilken hype det blir. Hösten ser ruskigt bra ut för boxningen, snart kör ju Martinez. Därefter B-Hop som också blir grymt spännande. Och sen inte minst Pacman-JMM III. Dessutom ska väl Amir Khan säkert upp igen snart.

Postad 18 September 2011 - 18:02

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är tveksam till att domaren satte igång matchen, domaren höll på med annat. Vad jag såg satte han aldrig igång matchen igen. Han var upptagen med att prata med ena ringhörnan. Tycker inte matchen avslutades på ett korrekt sett. Jag förstår PBF's frustration efter skallningen (1 vad jag såg, att trycka med pannan räknas inte), men jag tycker inte nedslagningen var ok. PBF hade antagligen vunnit matchen rättvist, men Ortiz var bitvis farlig.

Postad 18 September 2011 - 18:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jo kolla när han klappar ihop nävarna efter att Ortiz kramat Floyd. Han startar fighten där. Sen kollar han direkt på klockan (antar jag?) eftersom det var bara sekunder kvar. Då händer detta. Matchen avslutades, precis som Manny Steward påpekar, korrekt även om det inte var särskilt snyggt. De säger inte "Protect yourself at all times" för skojs skull och det borde en kille som Ortiz veta.

Ortiz blev utboxad, det var därför han sprang runt och försökte träffa Floyd med skallen. Och, jo - det var fler tillfällen som han stångades och försökte träffa Floyd. Såg vi samma fight? :D

Det kan ju vara jävligt effektivt att skallas lite eftersom det kan få motståndaren ur balans om det görs rätt, kolla Holyfield-Tyson I. Ortiz behövde ju få det till ett brawl, men i det här fallet straffade det sig lite. Jag ser gärna en rematch om inte Manny går med på Mayweathers krav.

Edit: Här har du när han kör igång fighten:

Postad bild

Redigerat av Kamui, 19 September 2011 - 07:35.

Postad 19 September 2011 - 08:35

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Att slå en kille som inte försvarar sig är ungefär jämförbart med att låtsas skaka hand i början av en match och sedan slå precis när man ska ta hand. Kanske inte mot reglerna, men helt klart fegt och osportsligt.

Postad 19 September 2011 - 08:48

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Att slå en kille som inte försvarar sig är ungefär jämförbart med att låtsas skaka hand i början av en match och sedan slå precis när man ska ta hand. Kanske inte mot reglerna, men helt klart fegt och osportsligt.

Självklart var det inte snyggt gjort, men ribban var ju satt med den enormt fula skallningen. Den ende som bröt mot reglerna var ju faktiskt Victor. Floyd är inte direkt någon nice guy, så reaktionen var knappast förvånande. Det bästa vore ju om folk kunde strunta i hälsningar och kramar och sånt efter att fighten är igång, då uppstår inte en sån här situation.

Med detta sagt så har Ortiz alla chanser att komma tillbaka starkare, men han verkar i mina ögon något vek psykiskt och behöver få bukt med det. Men kanske är det bara att han inte har den rutinen som krävs än. Fysiskt sett är han ju grym. Dock klarar jag inte av hans påklistrade leende som han har i alla lägen. Vill minnas en kille i TUF som jag avskydde med samma flin, var det Ben Saunders?

Postad 19 September 2011 - 18:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Vill minnas en kille i TUF som jag avskydde med samma flin, var det Ben Saunders?

Det är inte Matt Mitrione? Hans jäkla flin stör mig något så ofantligt.

Angående boxningsmatchen så är det ju inget snack om att domaren hade startat fighten igen, dock så var det jävligt fult av Floyd men som sagt så är inte Ortiz någon ängel i den fighten heller. Men är man så pass dominant i fighten som Floyd var så hade han gott kunnat skippa suckerpunchen.

Och nu vidare till UFC: Gött säger jag bara. All heder och sympati till Shields med tanke på omständigheterna men ur ren fightingsynpunkt är det en riktigt skön känsla i kroppen av att se Ellenberger knocka honom.
Sista delen i McGee vs Yang var mycket underhållande det med.

Postad 19 September 2011 - 20:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nej inte Meathead. Jag tror det var Saunders faktiskt. Mitrione var ju störig på ett annat sätt.

Floyd är ungefär som B-Hop eller James Toney. En rutinerad herre som är tillräckligt slipad för att ta chanserna när de uppstår. Och detta gör ju att folk hatar honom ännu mer. Tänk er nästa PPV, han kommer sälja multum.

Postad bild

B)

Redigerat av Kamui, 19 September 2011 - 20:07.

Postad 20 September 2011 - 07:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Vad tror ni om helgens gala?

Jon Jones vs.Quinton Jackson
Matt Hughes vs. Josh Koscheck
Travis Browne vs. Rob Broughton
Nate Diaz vs. Takanori Gomi
Ben Rothwell vs. Mark Hunt

Kom igen Hunt! Atomic buttdrop igen! JBJ lär väl vinna mot Jackson, jag ser inte hur den zombien skulle komma åt Jones öht. Men jag flinar faktiskt lite om Jackson skulle lyckas. Kos vinner. Nate håller fanan högt för 209.

Lite efterspel från helgens fight, Floyd håller fast vid att han tröttnat på Merchant. http://www.youtube.c...h?v=C6bF2-vuaBs

Jag får göra en del 2 av inlägget eftersom man tydligen inte kan posta mer än typ 2 länkar i samma inlägg??? WTF...

Ortiz skallningar i fighten: http://www.youtube.c...h?v=Fu182YB9PUw

Ortiz igen, HÄR (gammal fight) snackar vi sucker punch. Floyd slog ju när fighten var igång iaf så det är ju tveksamt om det borde kallas för sucker punch. Det här är ju inget snack. http://www.youtube.c...h?v=EAeILxsReSc

Förresten, fasen vad forumet ser ut!

Del 3. Helt otroligt...

Ortiz igen, HÄR (gammal fight) snackar vi sucker punch. Floyd slog ju när fighten var igång iaf så det är ju tveksamt om det borde kallas för sucker punch. Det här är ju inget snack. http://www.youtube.c...h?v=EAeILxsReSc

Förresten, fasen vad forumet ser ut!

Äh, klipp och klistra in länkarna - det här är ju skrattretande :D

Postad 20 September 2011 - 20:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hmm lurigt att editera text i forumet numera. Mina "tips" är understrykna,

Jon Jones vs.Quinton Jackson - Tror på Jones, men Rampage har en rätt så bra chans. Hoppas verkligen han tar det. Står inte ut med Bones, han borde vara mer ödmjuk med tanke på att han inte har mött hälften så många bra fighters som Rampage har.
Matt Hughes vs. Josh Koscheck - hoppas på Hughes, men tror helt klart på han som är bättre på brottning och klart bättre i standup.
Travis Browne vs. Rob Broughton - Vet ej, var detta UFC Bum fights?
Nate Diaz vs. Takanori Gomi - Tror Gomi tar det, Nate är inte lika bra som brorsan
Ben Rothwell vs. Mark Hunt - hoppas på Hunt, men egentligen borde Rothwell ta det.

Edit. För övrigt ser jag bara en eller kanske två skallningar i videon du hade med, det var svårt att se den andra men PBFs huvud rycktes bakåt. Att trycka sitt huvud mot motståndaren är inte skallning, det är inte alls snyggt men det används även i MMA.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 20 September 2011 - 20:36.

Postad 20 September 2011 - 22:19

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Vad tror ni om helgens gala?

Travis Browne vs. Rob Broughton

Där har du facit. Tyvärr kommer inte Hunt kunna stoppa Rothwell's nedtagningar. Hunt kommer att klappa för en submission 2:52 in i första ronden... en Gogoplata tror jag bestämt :)

Postad 21 September 2011 - 00:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Tror på det bettet jag med mad reservation för punchers chance å Rampage och Hunts vägnar.

Postad 21 September 2011 - 06:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jon Jones verkar inte ha lärt sig hantera trash talk. Han blev extremt besvärad i livesändningen i lördags när Jackson började prata om spioner och allt möjligt larv. :lol:
Jag tror att Jones vinner lätt i vilket fall.

Postad 21 September 2011 - 06:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hmm lurigt att editera text i forumet numera. Mina "tips" är understrykna,

Jon Jones vs.Quinton Jackson - Tror på Jones, men Rampage har en rätt så bra chans. Hoppas verkligen han tar det. Står inte ut med Bones, han borde vara mer ödmjuk med tanke på att han inte har mött hälften så många bra fighters som Rampage har.
Matt Hughes vs. Josh Koscheck - hoppas på Hughes, men tror helt klart på han som är bättre på brottning och klart bättre i standup.
Travis Browne vs. Rob Broughton - Vet ej, var detta UFC Bum fights?
Nate Diaz vs. Takanori Gomi - Tror Gomi tar det, Nate är inte lika bra som brorsan
Ben Rothwell vs. Mark Hunt - hoppas på Hunt, men egentligen borde Rothwell ta det.

Edit. För övrigt ser jag bara en eller kanske två skallningar i videon du hade med, det var svårt att se den andra men PBFs huvud rycktes bakåt. Att trycka sitt huvud mot motståndaren är inte skallning, det är inte alls snyggt men det används även i MMA.

Skallning (headbutt) = medvetet använda huvudet som "vapen" vilket Ortiz gjorde mer än vid tillfället domaren gick in. Sen finns det grader av det hela, de tidigare stångningarna var ju mildare än hans WWE-skallning. Skallning var det ändå, dock inte grovt nog för avdrag utan lite småfult bara. Det var exempel på att Ortiz had it coming.
Sen kan man ju oavsiktligt skalla ihop (clash of heads) men det kvittar ju...

Till de två dårarna ( :P ) som tippar mot Mark Hunt, det finns en särskild plats i ****t för såna som er! Gogoplata... :lol:

Ang JBJ så är han lite grön i dessa sammanhang, men trashtalket kvittar ju i hans fall med tanke på hur jäkla bra han fightas. Hade dock gärna sett honom däckad! Rampage har jag faktiskt aldrig tyckt är särskilt bra på snacket, han låter mest lite utvecklingsstörd. Däremot kan han ju vara lite kul i intervjuer osv. Bäst på trashtalk är väl ändå Sonnen även om han försöker lite för mycket ibland. Frank Mir och Kos gillar jag också.
Boxningen har fler profiler där vill jag påstå.

Postad 21 September 2011 - 23:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Nya TUF inatt :D

Postad 22 September 2011 - 04:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ska bli riktigt skoj att se .
Länge sen jag var sugen att se TUF

Postad 22 September 2011 - 12:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Lustig Countdown till helgens gala, Rampage spionjakt på träningslägret var riktigt kul. :)

Postad 22 September 2011 - 12:53

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ah vilken lycka att TUF är igång igen. Detta kommer bli bra.

Favoriten för mig hittills är Johnny Bedford, en riktig grinder seg som fan!

Spoiler

Det finns ett ögonblick som jag vet Kamui kommer le sitt bredaste hånflin åt. Gissa vilket det är ;)

Redigerat av Birkanoff, 22 September 2011 - 12:59.

Postad 22 September 2011 - 12:58

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Du kan med gott samvete skriva vad det gäller, jag kommer inte titta den här säsongen - att Bisping är med är en dealbreaker för mig. Att den luffaren var med en gång var illa nog, jag går inte på detta en tredje gång! :D Jag får ju domningar i höger arm bara jag ser namnet.

Redigerat av Kamui, 22 September 2011 - 12:59.

Postad 22 September 2011 - 13:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Du kan med gott samvete skriva vad det gäller, jag kommer inte titta den här säsongen - att Bisping är med är en dealbreaker för mig. Att den luffaren var med en gång var illa nog, jag går inte på detta en tredje gång! :D Jag får ju domningar i höger arm bara jag ser namnet.

Haha men vafan du måste ju vara med i tugget nu under säsongen. Bara att titta bort så fort han kommer i bild.

Det som du kommer gilla i detta avsnittet är en liten obehaglig flashback för herr Bisping. Involverar en flygande underarm.

Får ta och kolla countdown ikväll.

Läste precis att Gustafsson är bokad att möta Matyushenko (igen) på nyårscardet. Det är fan stort. Hoppas bara han kommer på preliminary fights.

Redigerat av Birkanoff, 22 September 2011 - 13:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.