Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2009 - 14:48

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

har 1 gb för 39:-/mån med tele2 :)

Hade man gjort av med på en timme! :)

Postad 16 November 2009 - 15:22

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

har 1 gb för 39:-/mån med tele2 :)

OT, men det där är väl deras riktigt läskiga variant som de hade förut? Där man får betala 15kr/MB när man förbrukat sina 1GB? Dvs ingen begränsning i hastighet eller så. Helt galet och framför allt livsfarligt.. Skulle nog fundera på att ta nåt annat surfpaket till N900..

Edit: Synd (och lite konstigt) att man inte kan få samma villkor för surf via mobilen som man får via 3g-modem i deras (Tele2s) 'Kombo'-paket. Dvs 5GB/månad, sedan kan det strypas till 200kbit/s. För mobilsurf kan man teckna deras "Mobil surf large", så får man 5GB/månad som stryps till 64kbit/s (man får betala extra om man vill ha full fart igen).. Aningens inkonsekvent? Kombo-abonnemangets villkor fast bara till mobiltelefon skulle passa mig bra.

Redigerat av pko, 16 November 2009 - 15:36.

Postad 16 November 2009 - 15:41

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Det är meningslöst att köpa något med tak. Om man använder N900 "som man ska göra" så kommer man snabbt över t.o.m 10 gig/månad.

Postad 16 November 2009 - 16:04

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det är meningslöst att köpa något med tak. Om man använder N900 "som man ska göra" så kommer man snabbt över t.o.m 10 gig/månad.

Nu är ju frågan lite vad som menas med "som man ska göra" också?

Osäker infomrmation från maemo.org, men om detta stämmer så borde det väl vara positivt för oss?

"Well according to the people who have a preproduction device on twitter, there has been a FW release today. 11.16.09

Which enables the portrait mode.

Excuse me if I'm wrong. Solid information seems hard to come by

But it looks legit to me "

http://talk.maemo.or...ead.php?t=34570

EDIT: Verkar vara bekräftat: Yes there is an update today and no it does not enable portrait browsing. We will all have to wait until December when hopefully Nokia release the updates for browser portrait mode.

the picture shared above by someone, is by someone that has access to Nokia internal builds.

Redigerat av razumichin, 16 November 2009 - 16:06.

Postad 16 November 2009 - 16:06

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Osäker infomrmation från maemo.org, men om detta stämmer så borde det väl vara positivt för oss?

"Well according to the people who have a preproduction device on twitter, there has been a FW release today. 11.16.09

Which enables the portrait mode.

Excuse me if I'm wrong. Solid information seems hard to come by

But it looks legit to me "

http://talk.maemo.or...ead.php?t=34570

ooooo nu slår mitt hjärta lite snabbare :) Hoppas det är 1.1:an! ok läste sen igen:( Men hoppas det är simfixet för 3 då :)

Redigerat av Gurra101, 16 November 2009 - 16:08.

Postad 16 November 2009 - 16:16

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

ooooo nu slår mitt hjärta lite snabbare :) Hoppas det är 1.1:an! ok läste sen igen:( Men hoppas det är simfixet för 3 då :)

Nej det är 1.0
http://flors.wordpre...k-and-firmware/

Redigerat av MagnusBio, 16 November 2009 - 16:22.

Postad 16 November 2009 - 17:10

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
frågade nokia kundsupport om vi som inte hade 3simkort om dom nu fick in N900 kunde få sin mobil fastän inte 1.1 va på den fick detta svaret :) hehe va tvungen att prova.

"Det gäller inte bara 3:s simkort. Med 1.0 mjukvaran stödjer inte N900 SIM ATK. Alla konsumenter vet inte om ifall de har just ett SIM kort med ATK på och vi på Nokia kan inte garantera att alla blir upplysta om det ex. ute i butik eller att alla som får en i handen kommer få den fantastiska upplevelse som N900 ska ge. I oktober hade vi utvecklarkonferenser med MAEMO, N900 och open source utvecklare. Vi fick mycket bra feedback där som vi ville ta vara på och implementera innan säljstart, vilket också påverkat. Hoppas det här svarar på din fråga. Vi förstår att många som förbeställt vill ha sina N900 och vi ska jobba på för att se till att vi kan leverera dom så fort som möjligt med en garanterad bra användarupplevelse."

Postad 16 November 2009 - 17:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
använder N900 som man ska göra?

viste inte att det fanns nån sorts mall :-)

finns vissa som har wlan hemma och övrig tid kollar mail 1ggr/timma å slösurfar bort lite arbetstid på muggen...då räcker ett gig..

...vissa kanske har igång msn...icq..nåra internetsidor..uppdaterar väder..lyssnar med despotify..tankar hem privata filmer/kort/dokument/ filmer..kollar på youtube..öppnar massor me mail osv....då rasslar de iväg...

men inget är väl direkt rätt...
dock så är de väl första alternativet som operatörerna tror vi vill använda om man ser till de abb som finns

Postad 16 November 2009 - 18:15

Drivknuten
  • Drivknuten
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är detta möjligt att köra på N900:an? http://www.spotify.c.../help/faq/wine/
Jag är inte så jätte haj på Linux, har kört Ubuntu ett tag, men kan inte alla termer och sånnt.

Postad 16 November 2009 - 18:29

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Wine kräver x86-processor då den inte emulerar hårdvaran utan bara emulerar windows-biblioteken.
N900 kör en ARM-processor vilket gör att wine inte fungerar.

Postad 16 November 2009 - 18:44

Drivknuten
  • Drivknuten
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Wine kräver x86-processor då den inte emulerar hårdvaran utan bara emulerar windows-biblioteken.

Tack för svaret. En fråga till, kommer det att vara möjligt att köra Spotify i någon version på något sätt på N900an när den lanseras?

Postad 16 November 2009 - 18:46

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
ingen officell version. jobbas ju på despotify men inget verkar klart idag. Du måste troligen vara premiummedlem.

Postad 16 November 2009 - 19:15

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Bara för att bråka lite. Wine emulerar ingenting utan implementerar bara Windows API:erna så att de är körbara under *nix. Wine står förövrigt för "Wine Is Not an Emulator".

Redigerat av Viscus, 16 November 2009 - 19:16.

Postad 16 November 2009 - 20:19

pLcs
  • pLcs
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vart fan är Zaffe93? VA? 16:e Nov skrev du ju!! :@, du kanske inte menade det här året iofs.

Postad 16 November 2009 - 20:24

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Vart fan är Zaffe93? VA? 16:e Nov skrev du ju!! :@, du kanske inte menade det här året iofs.

japp, dom kom fram förra fredagen lr något <.< du får väl klaga på tre som har mutat nokia att inte släppa ut n900 :)

Postad 16 November 2009 - 20:34

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

använder N900 som man ska göra?

viste inte att det fanns nån sorts mall :-)

Därav " ".

Postad 16 November 2009 - 20:35

pLcs
  • pLcs
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

japp, dom kom fram förra fredagen lr något <.< du får väl klaga på tre som har mutat nokia att inte släppa ut n900 :)

Gargh! Hur är batteritiden då ?

Postad 16 November 2009 - 20:43

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Gargh! Hur är batteritiden då ?

hmm!

Postad 16 November 2009 - 21:02

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
http://www.mobilen.n.../d.epl?id=41312

kritisk test i norska mobilen

Postad 16 November 2009 - 21:22

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vill man ha en problemfri mobil, ska man nog inte köpa den här. Men vem vill det?

Postad 16 November 2009 - 21:43

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Vill man ha en problemfri mobil, ska man nog inte köpa den här. Men vem vill det?

Köpa den menar du? :)

Postad 16 November 2009 - 22:12

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Videoströmning fungerade dåligt, de kom inte in på Sparebank1 då den krävde java, videouppspelning (divx) fungerade ibland, första intrycket var att den misslyckades både som mobiltelefon och minidator. Om jag fattade norskan rätt.

Tyckte det var en oroväckande recension. Skit också. Får hoppas att N900:an de testade inte hade senaste mjukvaran.

Postad 16 November 2009 - 22:17

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Videoströmning fungerade dåligt, de kom inte in på Sparebank1 då den krävde java, videouppspelning (divx) fungerade ibland, första intrycket var att den misslyckades både som mobiltelefon och minidator. Om jag fattade norskan rätt.

Tyckte det var en oroväckande recension. Skit också. Får hoppas att N900:an de testade inte hade senaste mjukvaran.

Zaffe93 kan väl svara på vad som funkar och inte funkar...?

Postad 16 November 2009 - 22:24

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
japp. svagt betyg här, toppbetyg hos mobil. smaken är som baken. tror dock många kommer bli besvikna när de köpt den. det var inte vad de hade förväntat sig.

Redigerat av theclone, 16 November 2009 - 22:25.

Postad 16 November 2009 - 22:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lär säkert vara en del saker som inte funkar som de ska men det är ju det fina med ett öppet OS...

De mesta går att fixa :)

Men vist..Vet man med sig att man måste ha vissa funktioner/program från dag 1 eller att man inte har minsta ork att pilla lite med telefonen ska man kanske vänta nån vecka med att köpa den

Edit
Många besvikna ?

Njaee tror inte jag..De flesta som köper en mobil för 5-6k kollar väl upp vad det är man köper innan ?

Köper man den och tror att det är en musikmobil med S60 så får man väl fasen skylla sig själv

Redigerat av moparman, 16 November 2009 - 22:28.

Postad 16 November 2009 - 22:34

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Det vore väl toppen om vi gnällt och skällt så visar det sig att telefonen är skit... :)

Postad 16 November 2009 - 22:48

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det vore väl toppen om vi gnällt och skällt så visar det sig att telefonen är skit... :)

Haha jo snacka om antiklimax :)

Postad 16 November 2009 - 23:09

buxxer
  • buxxer
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

besserwisser!

Det viktigaste är väl att folk gör sig förstådda. Inte hur de bygger sina meningar eller skriver ihop ord. Att klaga på sånt är bara att dum-förklara sig själv! Detta är ett forum på minhembio.com inte akademiska föreningen. Ett vårdat språk och lämpligt uppträdande är det enda som ska krävas för att få uttala sig och ställa frågor i ett sådant här forum! Tycker jag iaf... Läs en bok om våra lägre stående grammatiska kunskaper stör dig så febrilt.

"Messerschmitt", heter det väl? :-D

Du har fattat poängen ser jag. En imponerande nivåhöjning jämfört med vissa tidigare inlägg.

Postad 16 November 2009 - 23:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Har städat upp lite i tråden. Till berörd person. Väx upp och tänk till innan du skriver.

Postad 16 November 2009 - 23:41

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hmm.....Jag är inget fan av Tre...

Jag är en helt vanlig nöjd kund som inte har haft nått att klaga på + att de haft abb som passar mig och gett mig en mobil värd 7k för 1920 spänn.

Hittar jag nån annan operatör som ger mig ett likvärdigt abb + en gratis N900 så skulle jag inte tveka att byta

Och jag kan ju säga som så att Tres Data abb max är ju totalt värdelöst..
Blir förbannad bara jag tänker på det..

10 ynka gig ...Ruttet

Det använder jag upp snabbare än snabbt om jag använder N900 som den är tänkt att användas.....Av mig iaf

Därför som det finns w-lan på den :)
10gig mobilt är nog det högsta erbjudandet just nu! i 10mbs!
Håller med dock, operatörerna lurar oss genom att kalla det mobilt BREDBAND .. Bredband förknippas av mig och de flesta svenska som fritt surf i den utlovade hastigheten inga j-la begränsningar >(

Postad 16 November 2009 - 23:48

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Bara för att bråka lite. Wine emulerar ingenting utan implementerar bara Windows API:erna så att de är körbara under *nix. Wine står förövrigt för "Wine Is Not an Emulator".

Jag visste att någon var tvungen att kommentera detta :)

Min tanke var att det var lättast att förstå varför det inte fungerade när man förklarade på så vis.

En beskrivning för emulera jag hittade:
"En emulator är hårdvara eller mjukvara avsett för att efterlikna funktionen av annan hårdvara eller mjukvara."
Vilket jag tyckte passade mycket bra in på vad jag ville beskriva.

Nu blev det lite O.T. Om jag har trampat någon på tårna ber jag om ursäkt.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Emulator

Postad 16 November 2009 - 23:58

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

"Messerschmitt", heter det väl? :-D

Du har fattat poängen ser jag. En imponerande nivåhöjning jämfört med vissa tidigare inlägg.

Nä. Det heter besserwisser! Eftersom jag skrev det.

Vad jag eg. vill kalla dig kan jag inte skriva här utan att upprätthålla vårdat språk och lämpligt uppträdande!

Kan du inte hantera din kontrollmani på annat sätt? Plz! oj förlåt.. 'snälla' ska det va.

Har du ngt nytt att tillföra ang Nokia 900.an föresten? Eller du tänker bara fortsätta att vara fortsatt dryg? Vill tipsa dig om http://wiki.maemo.org/Main_Page . Jag håller just nu på att diskutera med en användare där hur man kan köra Maemo 5 på sin dator för att testa t.ex apps mm.. Det kan väl va rätt skoj?

Du kan ladda hem genom att klicka på fliken markerad med texten "downloads".

Kram

Postad 17 November 2009 - 00:24

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

japp. svagt betyg här, toppbetyg hos mobil. smaken är som baken. tror dock många kommer bli besvikna när de köpt den. det var inte vad de hade förväntat sig.

Nope. Ingen windows mobile precis :) Många kallar enheten för "mobilen" osv. Vet inte om detta är riktigt korrekt med tanke på att det faktisk är en tablet pc med inbyggd telefonfunktion.

Ang "inte vad de tänkt sig" är det lite svårt för mig att tolka in. Det är lite som att köpa en ny dator och sen säga , njaa den var inte så bra, klockan går ju fel i den.

Allt är öppet i Maemo 5. Jag postade en länk tidigare till Maemo.org. här är den igen http://maemo.org/development/ här får du information och kan diskutera med andra och ladda hem programvara mm för att ändra själva operativsystemet precis som du vill, och efter bästa förmåga. Endast din fantasi sätter gränsen skulle man kunna säga.

Förutom din egen förmåga kommer ju folk med stor vana och skicklighet i linux-programmering, länka, ladda upp och diskutera. Så har det alltid varit med all annan linux i alla fall.

Det finns dussintals olika varianter av linux på marknaden. Ubuntu är väl den kändaste.

I Ubuntu finns samma typ av "programhanterare" som Maemo 5 och den är otroligt smidig! Behöver du en media-spelare t.ex så öppnar du bara programhanteraren och söker efter eller klickar i kategori media spelare så får du upp en lista med bild och kortfattad beskrivning kring applikationen och i ubuntu är de dessutom Radade (populäritets-bedömda). När du bestämt dig för vilken app du vill ha är det bara att klicka på installera och allt sköter sig-själv. Självklart kan du filtrera Gratis apps, Köp apps eller Samtliga.

Potentialen är alltså enorm för Maemo 5, men skilj detta från Nokia n900 som har lika stora potential. Fast som enhet, dator! Tablet PC med inbyggd simkortsläsare och telefonfunktion.

Postad 17 November 2009 - 00:33

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag mailade dem och fick detta svar:

Hej Patrik,

För tilfället har vi ingen exakt information om när vi får in n900 men troligtvis kommer vi att kunna börja leverera de första telefonerna i början av december. Leveranskostnaderna till Sverige är ca. 20€.

Mvh,
Rasmus

jaha, ja då måste de ju vara så att dem får in den ju. Men de stod på deras hemsida vecka 48.
//Mobilproffs

Postad 17 November 2009 - 00:38

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
sweclockers >DarkSoul<

"Ang lev.datum, kollade lite på finska sidor och på
http://www.gsm-store...ls.php?p=643368
kommer telefonen 09-12-03"

Postad 17 November 2009 - 08:19

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
det är ingen som vet när den kommer.
Någon ringde Nokia Swe igår och frågade. De sa att den kommer i slutet av november. Inte ens de vet (med tanke på vad Klas har sagt, alltså allt från decemeber till nästa år).

Har ni inte lyckats lista ut det ännu eller?:P

Postad 17 November 2009 - 08:46

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Skönt att se att lugnet åter infunnit sig i tråden, tyckte hetset och drevet mot vissa personer och organisationer var helt onödigt tidigare. Det är bara att acceptera att telefonen dyker upp snart, men som någon sa, när vet vi inte. Det verkar också som att alla som beklagade sig över hur Sverige skötte lanseringen nu kan se att andra länder gör likadant, telefonen verkar inte vara släppt någonstans än.

Hur som helst, livet går vidare, jag trivs ganska bra med ful-Tina fortfarande (iPhone 3Gs - förklaring till ful-Tina finns tidigare i tråden om någon missat det). Gränssnittet är trist i den här telefonen, likaså att man behöver olika appar för att kolla Twitter, Facebook osv osv, men den fungerar väldigt bra ändå. Den är rapp, går bra att surfa med, bra att skriva på (SMS, e-mail, foruminlägg osv), har väldigt bra ljudkvalitet på samtal, helt ok batteri (fast många sågat det) och så är det ju väldigt trevligt med en iPod/Spotify-mobil i fickan. Och oj vad mycket spel det finns :-) Nu är jag ingen spelfantast, men ändå...

Jag tror jag kommer få beslutsångest med min N900 i fickan och en iPhone liggande på skrivbordet. Öppenhet, Linux, Multitasking, mer minne, riktigt tangentbord osv. i all ära, men frågan är vilken av dessa två som får jobbet gjort snabbast och enklast. VIlken har bäst batteritid med mitt användande, och är Firefox på N900 en hit? Säga vad man vill men Firefox på PC/Mac är ju på tok för minneshungrigt. Avsaknaden av något större programutbud och Spotify kan fälla avgörandet, men å andra sidan kanske det dyker upp många fina program till N900 strax efter släppet. Det är en spännande framtid. Jag kommer i alla fall att skriva om mina tankar och funderingar kring vilken telefon som passar _mig_ bäst när väl vår kära N900 dyker upp.

Redigerat av slotrat, 17 November 2009 - 09:41.

Postad 17 November 2009 - 11:26

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag tror inte han har lagt till testing. Programmet han frågar efter är väll inte klassat som stabilt än?

Har ni sett detta
http://maemo.org/packages/
ett webbinterface til extras-devel paketenl

Postad 17 November 2009 - 12:31

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Kanske är helt fel ute nu?

Men rätt roligt att kolla när komplett och inwarehouse ska få in mobilen då 19dec är en lördag! Eller dom får inleveranser då tro? nä! Fejkdatum så fult!

Postad 17 November 2009 - 13:38

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Ännu en review,
http://www.ubergizmo...900-review.html

Postad 17 November 2009 - 14:20

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Kanske är helt fel ute nu?

Men rätt roligt att kolla när komplett och inwarehouse ska få in mobilen då 19dec är en lördag! Eller dom får inleveranser då tro? nä! Fejkdatum så fult!

Komplett jobbar 7 dagar i veckan... I alla fall vissa tider på året, runt jul är säkert en sådan period. Jag har fått leveranser från dom som gått iväg både lördagar och söndagar. Därmed inte sagt att deras datum håller, det är säkert en gissning, eftersom inte ens Nokia vet när telefonen skall släppas, varför skulle leverantörerna veta det då? Komplett och InWarehouse är samma företag och skeppar varor från samma lager (i Norge), men det vet väl alla redan.

Postad 17 November 2009 - 14:39

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Nja mena nog mer att brukar Nokia leverera dom på helger då? alltså ut till andra butiker sen att dom kommer till nokias lager e ju en annan sak :lol: men tror inte att Nokia skickar till komplett en lördag.

Det va så jag mena och skrev också att jag kan ha fel. Tycker ju alltid att om man ska ha något så får man vänta tills helgen är över?

Jaja skitsamma bara lite tråkigt på jobb så något måste jag ha att skriva om :P

Postad 17 November 2009 - 16:15

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag håller på att bli tokig på min nuvarande gamla skittelefon.. Vill bara mobilen ska komma.. :P

Någon som hört något mer om USB host eller någon ny rolig app som man kan läsa in sig på? Något mer torrentprogram då det andra som länkats i tråden verkar rätt ostabilt?

Postad 17 November 2009 - 16:18

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Nytt test som gjorts :
Nokia N900: Multi-tasking window showdown

http://forum.dailymo...ic,13986.0.html

Postad 17 November 2009 - 17:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sygic’s turn-by-turn navigation compatible with new Nokia Maemo phones

Sygic announces the compatibility of its Mobile Maps turn-by-turn navigation application with the new Nokia Maemo mobile phones. The application will get ready for sale from Sygic web site e-shop by the end of 2009.
Bifogad fil  1.jpg   78.58K   0 Antal nerladdningar

http://www.sygic.com...emo-phones.html

Inte så tokigt :)

79.99 euro kostar den till Android ..Karta över hela europa..
gissar att det kommer att ligga i den prisklassen för Maemo också

Redigerat av moparman, 17 November 2009 - 18:01.

Postad 17 November 2009 - 18:14

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
någon sim testat sygic med iphone eller andriod? 79.99 EUR för Europa. Är det något att ha?

Postad 17 November 2009 - 18:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
TomTom verkar köra med Tele Atlas kartor iaf...

Skulle va kul å höra nån som testat sygic

Går ju att googla lite annars

Postad 17 November 2009 - 18:53

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nokia började levera i måndags. Det borde innebära att de första affärena skulle få sina leveranser den här veckan. Jag förstår inte vad som tar sådan tid. har en vän som jobbar med transporter av bilar runt om i världen(Asien till europa/US). Till och med bilar transporteras från fabrik till affär snabbare än nokia verkar skeppa sina lurar. och telefoner bör ju dessutom ha lyxen att få flyga. Tror att de mörkar och att de inte alls är klara.

Det här ser dock intressant ut. Nu får det börja dyka upp lite lurar så man kan läsa lite riktiga tester!
http://twitter.com/N...atus/5802008805

Redigerat av theclone, 17 November 2009 - 19:13.

Postad 17 November 2009 - 19:14

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Alla vet att norrmän inte gillar något som har med Finland att göra :)

Skämt åsido, men jag tror det där är bullshit. Själv håller jag på att tänka ut hur jag ska spara ihop pengar på smidigast sätt till N900 :)

Redigerat av hence_, 17 November 2009 - 19:15.

Postad 17 November 2009 - 19:21

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Alla vet att norrmän inte gillar något som har med Finland att göra :)

Skämt åsido, men jag tror det där är bullshit. Själv håller jag på att tänka ut hur jag ska spara ihop pengar på smidigast sätt till N900 :)

enkelt...släpps moben i finland tidigt, tar du färjan över smuglar in ett 10 tal n900:or lägger på 500 på varje och du har den 10:e gratis.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.