Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 August 2011 - 15:25

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Exakt. Sen jag köpte min 3TB disk så har jag märkt att det är endast mina datorer som klarar av att faktiskt använda den på ett korrekt sätt. Tänkte initialt använda den till ps3, men det var ju ett feltänk utan dess like... sen köpte jag mig ett modem/router som skulle kunna streama media, netgear dgnd 3700. Men den suger! Hela nätverket totalkraschar när jag kopplar in disken och försöker få routerns mediaspelare att skanna av disken. Så nu har jag börjat fundera på en boxee!

Frågan är alltså om boxee klarar av att hantera filmer/musik på en 3TB disk. Om någon har testat så skulle jag gärna vilja veta hur det gick.

Alltså det kan hända att jag drömt eller så. Men jag har starkt för mig att jag läst någonstans att boxeen tar som max 2 TB diskar. Men man kan kanske kringå det genom att partitionera i två. Men nackdelen är att det då försvinner en massa utrymme i varje partition vid skapande av dessa. Som tex mina 2TB diskar är ju bara på 1,81 TB efter formatering i Ntfs.

Postad 03 August 2011 - 17:34

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tack för tipsen om vpn. Testade det när jag körde Boxee i min pc för några veckor sen och tyckte det funkade fint. Vill hellre använda t.ex. Headweb då jag annars göder en ond cirkel - ingen använder de svenska tjänsterna så de kan inte växa sig starkare och motsvara förväntningarna. Tycker Headweb funkar kanonbra men utbudet kunde ju vara mycket bättre...

Men troligtvis blir det väl ett vpn-konto (använder just nu privatvpn.se) för att få ut mer av boxen.

Postad 03 August 2011 - 20:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Boxee måste uppdatera sin kernel för att stödja 3TB partioner via boxens usb. För tillfället planerat till v1.5
Över SMB/NFS/AFP kan du ha hur stora partioner som helst.

Postad 03 August 2011 - 21:40

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hur stor extern HD klarar den av att indexera. Har någon testat att kopppla en 3tb extern disk?

Jag köpte WD 2,5TB men den syntes inte i Boxee. Därefter gjorde jag en ny partition på 2TB och nu syns den.

Postad 03 August 2011 - 22:24

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag köpte WD 2,5TB men den syntes inte i Boxee. Därefter gjorde jag en ny partition på 2TB och nu syns den.

å f-n, då är det tur för mig att jag har en server och slipper det här med lösa diskar.

Postad 04 August 2011 - 08:17

kvatten
  • kvatten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svaren alla. Fick lite nya infallsvinklar att köra vidare på. :P

Postad 04 August 2011 - 08:29

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

å f-n, då är det tur för mig att jag har en server och slipper det här med lösa diskar.

Jo server är bra. Men det är även bra ibland med lösa diskar. Då kan man ta med sig disken hem till en polare eller så och ha en filmkväll på hans boxee plus att han kanske har något av intresse som man vill ha med hem.

Redigerat av Byson1, 04 August 2011 - 08:31.

Postad 04 August 2011 - 08:52

kvatten
  • kvatten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fann ett boxee-ärende efter lite letande som handlar om problemet med 3tb diskar. Kan vara bra att "bokmärka" för att ha koll på framöver :P

<http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-7391>

Postad 04 August 2011 - 09:03

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
FUNDERAR PÅ ATT SKAFFA EN ANDRA BOXEE TILL MIN ANDRA TV. UNDRAR OM NÅGON VET OM DET KAN UPPSTÅ PROBLEM MED ATT DE OLIKA FJÄRRKONTROLLERNA PRATAR MED BÅDA BOXEE SAMTIDIGT ELLER ÄR DETTA KODAT PÅ NÅGOT SÄTT?

Postad 04 August 2011 - 09:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

FUNDERAR PÅ ATT SKAFFA EN ANDRA BOXEE TILL MIN ANDRA TV. UNDRAR OM NÅGON VET OM DET KAN UPPSTÅ PROBLEM MED ATT DE OLIKA FJÄRRKONTROLLERNA PRATAR MED BÅDA BOXEE SAMTIDIGT ELLER ÄR DETTA KODAT PÅ NÅGOT SÄTT?

DU FÅR GÖRA DETTA MED DINA BOXAR. SE DENNA LÄNK!!!!!!!!!!!!
http://support.boxee...my-boxee-remote

Postad 04 August 2011 - 09:44

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Snabb fråga, hur fungerar det att visa bilder via BB? Bilderna ligger på en utdelad nätverksresurs...

Postad 04 August 2011 - 09:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Snabb fråga, hur fungerar det att visa bilder via BB? Bilderna ligger på en utdelad nätverksresurs...

Du kan antingen lägga till den så den ligger under Files->photos eller så letar du manuellt upp mappen på nätverket.
Bildspel startas automatiskt om du valt det i inställningar, annars är det bara att bläddra manuellt/zooma etc.

Postad 04 August 2011 - 11:08

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Låter bra... Är den "snabb" på att byta bilder?

Postad 04 August 2011 - 13:22

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Låter bra... Är den "snabb" på att byta bilder?

Det går att ställa in valfri tid.

Postad 04 August 2011 - 13:58

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
En liten fråga till er som har denna och kan ämnet. Vad skulle ni säga att skillnaden är mellan denna och Mede8er MED500X2? Dags att handla men har inte riktigt bestämt mig än, Mede8er MED500X2 är ju helt nu så den borde väl vara bättre?

Postad 04 August 2011 - 15:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är helt ny hårdvara så det är nog svårt att svara på.
Den stödjer den inte flashvideo så om du tänker surfa och se svtplay tex så bör du titta på något annat än den iaf.
Inga bd java menyer stödjer den heller.

Postad 04 August 2011 - 20:39

Pinnen303
  • Pinnen303
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det är svårt att hitta svenska undertexter? Får upp massor men sällan svenska trots att de finns på opensubtitles. Pratar alltså om det automatiska systemet för subs.

Postad 04 August 2011 - 20:59

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jo server är bra. Men det är även bra ibland med lösa diskar. Då kan man ta med sig disken hem till en polare eller så och ha en filmkväll på hans boxee plus att han kanske har något av intresse som man vill ha med hem.

Förutsätter dock att man har polare!

Postad 04 August 2011 - 22:51

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Auroresulotion eller att boxen automatiskt i alla fall sänder ut native Pal/Ntcs
eller
Kan skilja på 720/1080p
eller om det är 50/60 eller 24 HZ

Kan den inte detta, är ju boxen i det närmaste värdelös

Snälla säg mig att det är något jag missat i inställningarna

Lite senare

Om jag inte har fel, så kan man sätta den i 1080p och bocka för "justera uppdateringsfrekvens"
Då känner den av om det är 24hz från en 720 eller 1080 fil
MEN då får man SVT Play i 60 Hz

Ställer jag boxen i PAL så blir bilden och OSD helt fel

Testar vidare :P

Ännu senare

Nu fann jag ut det

Ställer jag boxen i 1080p 50hz och väljer justera uppdateringfrekvens
så blir svt play 50 hz och filmerna 24hz

Men jag skulle vilja ha ut native upplösning, så att inte boxen skalar upp

Någon ?

Ursäkta min monolog :D

Redigerat av Unregistered2000, 04 August 2011 - 23:35.

Postad 05 August 2011 - 00:20

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Då har vi testat lite mer och jag måste säga att ni varit lite orättvisa vad gäller scanningen av filmer
Det går som tåget och det är inte någon film som missats som haft rätt filnamn
Min esatadisk kopplad till min Nas scannades av på 5 minuter

Jag gillar skarpt att den läser rar filer och så även srt och andra subfiler liggande i rar

Med lite inställningar så kommer det här att bli riktigt bra

Lite uppdateringar gjorda av människor som förstår sig på hur film skall ses och hur en mediabox
skall fungera i en hembio av klass, så blir det naturligtvis ännu bättre

Man måste göra något åt inställningarna för hur en film skall visas på ren svenska och förhoppningsvisär det inte bara människor som sitter och ser divex filer komprimerade til noll på en 5 år gammal lcd tv ala 32"
som gör uppdateringarna

Redigerat av Unregistered2000, 05 August 2011 - 00:21.

Postad 05 August 2011 - 06:40

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Förutsätter dock att man har polare!

Ja annars vore det ju ingen mening med mitt inlägg. Men ok jag har en polare som såg min Boxee och gillade vad han såg så han köpte likadan.

Redigerat av Byson1, 05 August 2011 - 06:41.

Postad 05 August 2011 - 10:23

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Stämmer det att Boxee (programvaran) inte lämpar sig så bra om man, som jag, inte samlar på mkv, xvid etc? Dvs att jag lägger in filerna och tittar på dem, sedan tar jag bort dem?

Hörde att XBMC kanske skulle vara ett bättre alternativ då...? Isåfall varför? Kan man inte sätta igång en manuell indexering i Boxee?

Postad 05 August 2011 - 12:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är samma sak som xbmc bara att du inte kan deleta filer via Boxee.
Frågan är varför du behöver indexera något överhuvudtaget. Det är väl bara gå direkt till till den katalog du vill se.

Postad 05 August 2011 - 14:30

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Har man 4-5 HDD på olika ställen och vill ha allt i samma vy när man Letar efter en film man vill se
(vem som helst i familjen som inte har koll på vad som ligger på vad)
så är det jäkligt bra att scanna (indexera) och få upp alla filmer i bokstavsordning eller senast inlagt
eller vad man nu vill

Kan man inte sätta igång en manuell indexering i Boxee?

- Jo

(det kallas scanning i boxee)

Redigerat av Unregistered2000, 05 August 2011 - 14:35.

Postad 05 August 2011 - 15:59

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tack för utförliga svar! Lutar mot att köpa! :)

Postad 05 August 2011 - 16:19

Pinnen303
  • Pinnen303
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har sett fler som har detta problem men inte sett någon lösning. När jag ska klra manuell scanning av mina filmer så startar boxen om. Det går bra att scanna torrents. Det jag får göra är att ställa in automatisk scanning till aldrig. Då försvinner allt sedan ändra igen till ex dagligen och sen köra scan. sjukt irriterande. Någon lösning?

Postad 05 August 2011 - 17:49

Unregisteredf6224b74
  • Unregisteredf6224b74
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har läst alla inlägg de senaste 10 sidorna, men INGEN som skriver om den nya musikappen för Boxee Box. I den kan man lägga till musikfiler i spellistor och sortera låtarna i ett mycket smidigt sett. Dessutom men ett väldigt schysst gränssnitt. Den kostar dock en liten slant (1$/mån) vilket är helt klart övekomligt enligt mig.

Bartsidee, som flera säkert känner igen, har gjort appen. Bilder och info finns på: http://forums.boxee....ht=music player

Bartsidee's hemsida: www.bartsidee.nl

Han har även gjort en GrooveShark app på: http://forums.boxee....ght=grooveshark

Iaf tänkte det kanske är nån som är intresserad :)

Redigerat av Unregisteredf6224b74, 05 August 2011 - 17:52.

Postad 06 August 2011 - 22:20

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Hjälp

Bockade för att boxee INTE skulle visa tjänster som inte finns tillgängliga i sverige

Uppgraderade sedan till RC2 och kan inte finna denna plats där jag satte i bocken

Någon som inte är lika blind som jag ?

Redig: Kollade i en av de urgamla guiderna som finns hos boxee och där denna bocken skall
finnas är det faktiskt tomt i RC2

Håller de på att ta bort möjligheten att välja detta ?

Redig: Återgick till senaste publica mjukvara och alternativet fanns åter där och jag kunde bocka ut rutan
och får nu upp allt även från USA.

Märkligt !

Redigerat av Unregistered2000, 06 August 2011 - 23:00.

Postad 07 August 2011 - 00:56

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hjälp

Bockade för att boxee INTE skulle visa tjänster som inte finns tillgängliga i sverige

Uppgraderade sedan till RC2 och kan inte finna denna plats där jag satte i bocken

Någon som inte är lika blind som jag ?

Redig: Kollade i en av de urgamla guiderna som finns hos boxee och där denna bocken skall
finnas är det faktiskt tomt i RC2

Håller de på att ta bort möjligheten att välja detta ?

Redig: Återgick till senaste publica mjukvara och alternativet fanns åter där och jag kunde bocka ut rutan
och får nu upp allt även från USA.

Märkligt !

Hur upplevde du RC2,an annars då? Eller hann du inte med att kolla den speciellt innan du såg det som du skrev om.

Provade du om det gick att ändra aspect "storlek på bilden"?

Postad 07 August 2011 - 09:22

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Hur upplevde du RC2,an annars då? Eller hann du inte med att kolla den speciellt innan du såg det som du skrev om.

Provade du om det gick att ändra aspect "storlek på bilden"?

Förutom att man inte längre kan välja att visa eller inte visa innehåll från andra zoner, vilket vore katastrof, innehöll RC2 inga större buggar som jag led av, men heller inte några förbättringar rent bildmässigt
Visst hade den fler inställningar för bild, men inget som jag efterlyser
Jag skulle gärna se att man lägger till en autoresolution, vilket innebär att man kan köra allt Native
och att boxen inte gör något annat än att skicka Native bild till bildvisare
Bara att hoppas att det sitter med någon som kan bild i utvecklingsgruppen, som förstår att boxen
inte är lämplig att göra någon som helst bildbehandling och att vi som sitter på fina projjar och scalers
kan få en så ren och orörd bild som möjligt. Någon som har möjlighet att berätta detta för utvecklarna
så gör det illa kvickt, innan de lagt till ännu mer smörja som bara förstör boxen

Vid val av Apps så har det nu kommit fler genre, vilket är bra när man söker

Hade stora problem att se på trailers trots att jag har en mycket bra lina och kör trådat till boxen

Redigerat av Unregistered2000, 07 August 2011 - 09:28.

Postad 07 August 2011 - 23:37

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Finns det något riktigt bra svenskt forum för Boxxe ?
Vilket är det bästa utländska ?

Minhembio verkar i alla fall ha dött ut vad gäller det mesta :)

Postad 08 August 2011 - 09:07

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hejsan.

Köpte en Boxee Box igår, men tyvärr så blev jag lite besviken... Hade förväntat mer.

Tänkte dock ge den en chans.

Först och främts, SVT Play appen (http://boxeeplay.tv/) fungerade, men jäkligt trist att den inte kan köra HD. Inga lösningar på det finns, eller?

Hur gör man för att visa/lista endast "barnfilmer"? Vill ha de lätt åtkomlig för sambon och min dotter.

Vid uppspelning av ISO (DVD-image) så var det märkbara hack, medans vid 1080p (MKV) så flöt det på som de ska... Lösning?

På "home"-skärmen, kan man "stänga av" den nedre hälften... den som visar online-tjänster... eller ivarjefall välja vad som ska visas där?

Hur kommer man lättast tillbaka till "Home"-skärmen?

Tack på förhand!

Postad 08 August 2011 - 09:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Först och främts, SVT Play appen (http://boxeeplay.tv/) fungerade, men jäkligt trist att den inte kan köra HD. Inga lösningar på det finns, eller?

Vid uppspelning av ISO (DVD-image) så var det märkbara hack, medans vid 1080p (MKV) så flöt det på som de ska... Lösning?

På "home"-skärmen, kan man "stänga av" den nedre hälften... den som visar online-tjänster... eller ivarjefall välja vad som ska visas där?

Hur kommer man lättast tillbaka till "Home"-skärmen?

Boxeeplay är ingen officiell app. Gå till Shows->Channels->SVT eller lägg in ett bokmärke på svtplay.se i Boxee browser.
Utan mer info omöjligt att svara på. Aktivera match refresh rate to source
Nej.
Tryck på knappen längst ned tills du kommer till home eller menyn kommer så får du välja home.

Redigerat av Unregistered577c6879, 08 August 2011 - 11:21.

Postad 08 August 2011 - 10:16

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
stanemyr:

Själv brukar jag söka med "Browsern" efter program, då hittar du programmen rakt "in" på Play-sidorna, på SVT-play kan du där ställa in HD in browsern. Men du har helt rätt att det är synd att inte Boxeeplay har HD.

Postad 08 August 2011 - 12:20

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Den här frågan hamnar lite konstigt kanske, men jag har en server som jag har byggt själv somkör Windows home server. Det är därifrån Boxee boxen streamar allt material.

Men nu är det så att jag inte kan få kontakt med servern vare sig från min laptop som jag kör trådlöst med eller boxee boxen som kör trådat. När jag väljer en film säger den: "Uppspelningsfel, Mediakällan eller filen är inte tillgänglig".

Jag tänkte att det måste ju vara nåt fel på nätverkskortet på servern då, men det konstiga är att Boxee boxen skannar materialet varje timme å står att den hittar alla filer som den hittat förrut.

Nån som vet vad problemet kan vara?

Har tyvärr ingen datorskärm som jag kan koppla till servern för att gå in på den och kolla. Brukar alltid köra med fjärrstyrning från min laptop.

Postad 08 August 2011 - 13:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Låter som du behöver starta om servern eller kolla event viewer.
Vet inte hur du konstaterar att boxee scannar utan att titta i debugloggen.
Ligger filerna i minnet så försvinner inget. Det sker ingen dumpning mellan varje scan.

Redigerat av Unregistered577c6879, 08 August 2011 - 13:18.

Postad 08 August 2011 - 17:52

Displayoff
  • Displayoff
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Funderar starkt på att köpa mig en boxee box, men även en NAS all lagra på. Nån som kan rekommendera några bra Nasar?

Mitt enda krav är, (utöver att den ska fungera tillsammans med boxee box), att den ska ha stöd för minst 2 hårddiskar, på 2TB vardera. Är även intresserad av Nasar som har fler 3-4 hårdiskplatser med stöd för 2TB per hårddisk.

Skriv gärna vad ni själva sitter på för märke och modeller och hur det har fungerar tilsammans med er Boxee!

MVH

Postad 08 August 2011 - 17:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad ni själva sitter på för märke och modeller och hur det har fungerar tilsammans med er Boxee!

Själv sitter jag på en 4-bay Synology DS411j med 4 st 2TB diskar i. Köpte den just för samma dedikerade syfte som du och kan bara hittils säga att jag är väldigt nöjd med både handhavande, prislapp, ljudnivå (obefintilg) och övrigt som utseende och storlek etc.

Bra och prisvärd liten sak, finns dock vassare på marknaden på pappret. Som även dock kostar mer också.

Glömde att säga att den funkar klockrent tillsammans med min Boxee, snarare så att det är Boxeen som ibland har sina små hyss för sig. Men överlag är jag nöjd med kombon.

Kör trådlöst bör också tilläggas.

Redigerat av masse70, 08 August 2011 - 18:16.

Postad 08 August 2011 - 18:20

Pehrsons
  • Pehrsons
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Appen ställer in flashspelaren på Auto, vilket blir HD om du har tillräcklig bandbredd och om det du tittar på är tillgängligt i HD.
När hastighet väljs eller ändras skrivs det ut i en notifiering. 2400kbps är bitraten för HD-material i svt play.

Postad 08 August 2011 - 19:22

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Men du har helt rätt att det är synd att inte Boxeeplay har HD.

Den kör i HD om det är en HD "sändning"

Min gör i alla fall

Men att sedan bitraten inte räcker till för att dra upp bilden på en duk eller större tv är en annan sak

Upplösning är ju inte allt, som så många gånger poängterats på detta forum. Bitraten är i många fall mycket viktigare som så många andra saker.

Hejsan.

Köpte en Boxee Box igår, men tyvärr så blev jag lite besviken... Hade förväntat mer.

Tänkte dock ge den en chans.

Får man fråga vad det är som du inte är nöjd med och som inte fungerar förutom det du nämnt
och som löses ganska snabbt

Vad är det du saknar ?

Postad 08 August 2011 - 20:08

Displayoff
  • Displayoff
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Själv sitter jag på en 4-bay Synology DS411j med 4 st 2TB diskar i. Köpte den just för samma dedikerade syfte som du och kan bara hittils säga att jag är väldigt nöjd med både handhavande, prislapp, ljudnivå (obefintilg) och övrigt som utseende och storlek etc.

Bra och prisvärd liten sak, finns dock vassare på marknaden på pappret. Som även dock kostar mer också.

Glömde att säga att den funkar klockrent tillsammans med min Boxee, snarare så att det är Boxeen som ibland har sina små hyss för sig. Men överlag är jag nöjd med kombon.

Kör trådlöst bör också tilläggas.

Tack för snabbt svar! Får man fråga vad för router du har?

Postad 08 August 2011 - 20:18

Pehrsons
  • Pehrsons
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Appen ställer in flashspelaren på Auto, vilket blir HD om du har tillräcklig bandbredd och om det du tittar på är tillgängligt i HD.
När hastighet väljs eller ändras skrivs det ut i en notifiering. 2400kbps är bitraten för HD-material i svt play.

Crap. Ni har nog rätt ändå.
Vi har kollat på fel sträng i loggen så den har felaktigt printat 2400kbps.

Trots native-fullscreen på boxen så uppfattar inte svtspelaren att storleken ändras utan tror att det fortfarande är 640x360 (som flashobjektet har före fullscreen). Därmed har den en intern maxbitrate på 950kbps som begränsar auto-valet. Jag fixar det.

Tack!

Postad 08 August 2011 - 21:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar! Får man fråga vad för router du har?

Har en Netgear WNDR3700.

Postad 09 August 2011 - 00:37

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av Apples Routrar med Boxee ?

Tänkte köpa mig en
http://www.apple.com...airportextreme/

Boxee kör väl även på 5ghz bandet ?

Redigerat av Unregistered2000, 09 August 2011 - 00:38.

Postad 09 August 2011 - 08:53

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Pehrsons:

Vad bra att ni hittade felet... har just undrat o svurit! Meddelar du när det är fixat??

Redigerat av Kanelbulle, 09 August 2011 - 08:53.

Postad 09 August 2011 - 10:28

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tjena alla,

Har nu haft min box en längre tid, och funderar nu på att skaffa ett VPN konto och börja kika lite på amerikanska appar.

Ni som gjort detta. Har ni några tips, tex:

- Vilken VPN provider är bäst
- Var ska servrarna vara placerade i US?
- Räcker hastigheterna till?
- Vad har ni för erfarenheter generellt? Är det stabilt?

/MrStarhouse

Postad 09 August 2011 - 10:33

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Prova overplay

Bästa jag testat

Du kan välja precis vilken server du vill vara uppkopplad till och hastigheten är super

Postad 09 August 2011 - 10:37

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Prova overplay

Bästa jag testat

Du kan välja precis vilken server du vill vara uppkopplad till och hastigheten är super

Håller oxå med det fungerar riktigt bra testa så får du se, Overplay.net

Postad 09 August 2011 - 12:04

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!

Även jag är lite småsugen på en VPN lösning. Det jag inte riktigt är med på: Hur funkar det, kör du tex Overplay på din dator o sen ut på nätet? Kan du köra mot nätet som vanligt? Är det meckigt...?!?!

Såg nån lösning för några sidor sedan där du för 300 kr engångskostnad för en Router o sedan 30kr i månaden (har jag för mig) fick en i mina ögon ganska listig lösning. Du sätter Routern direkt bakom din Boxee (eller vilken burk du nu har) och sedan kan man lätt konfigurera om den. Då har du hela ditt vanliga nät precis orört... Är det smart eller öken eller är det lika enkelt som Overplay???

Finns det ingen VPN lösning direkt i Boxee Boxen där du kan koppla upp tunneln??

Många frågor... har dock inga svar själv! :)

Postad 09 August 2011 - 12:33

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tjena igen,

Lite följdfrågor kring min VPN fråga.

- Surfat på Overplay, det verkar ju seriöst. Hur är det med StrongVPN? Surfar man runt lite så dyker ju även den upp.
- Ska man välja en server närma sin plats (tex sverige)? Eller ska man välja en sever för den region man önskar in i (tex USA)?
- Krävs det några ändringar i routern? Eller slinker det bara rakt igenom där?

/MrStarhouse

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.