Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 13 May 2011 - 11:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

hehe så då är mina set och reps ok då?

Ja lite mer ben isf.

ska dessutom försöka variera mig lite mer och köra olika övningar.

Försök hitta dom övningar du gillar bäst och utgå från dom när du varierar.
Du behöver inte variera hela tiden och det kan räcka att du bara höjer eller sänker vikten på dina favoritövningar för att variera.

i min bok står det att armhävningar är typ den bästa bröstövningen som finns,
åsikter om det?

Den är både den bästa och den sämsta beror på hur man ser det.

Rörelsen att dra överarmen framåt horisontelt som man gör i armhävningar är det som gäller för aktivera bröstmsukeln och det gör man även i bänkpress, flyes mm

Motståndet du har i armhävningar är på tok för lite, är du en nybörjare så tar det max en månad så är du uppe på +20 reps, då krävs det högre belastning och då är det bänkpress kommer in i bilden och gör den övningen betydligt effektivare än vad armhävningar nånsin kommer att göra igen.

angående maten så är det samma för mig, har inte ätit sen kl 19.00 igår, bara en shake nu efter träning.
är det för länge egentligen utan mat för att prestera bra på gymmet?
jag är hungrig när jag går dit, men vill ändå inte äta direkt innan.

Jag tycker inte det, säkert en smaksak eller vanesak men absolut ingen fara, fettförlusten och muskelförlusten kommer kroppen kompensera sen när du äter mat, inget att oroa dig för, det finns t o m teorier, osäker på om det har fastställts till 100%, att när man äter efter ett träningspass efter lång fasta ger mer effekt än annars, bättre hormonsvar eller nåt, kommer inte ihåg exakt.

Postad 13 May 2011 - 11:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ja lite mer ben isf.

jo det är sant, körde mest lite utfall idag för att testa, tyckte det var gasnka jobbigt i alla fall och känns som den tar bra och är en bra övning.

Försök hitta dom övningar du gillar bäst och utgå från dom när du varierar.
Du behöver inte variera hela tiden och det kan räcka att du bara höjer eller sänker vikten på dina favoritövningar för att variera.

ok så enkelt alltså, så ibland behöver man inte köra riktigt så tungt som man brukar, och ändå byggar man muskler?

Den är både den bästa och den sämsta beror på hur man ser det.

Rörelsen att dra överarmen framåt horisontelt som man gör i armhävningar är det som gäller för aktivera bröstmsukeln och det gör man även i bänkpress, flyes mm

Motståndet du har i armhävningar är på tok för lite, är du en nybörjare så tar det max en månad så är du uppe på +20 reps, då krävs det högre belastning och då är det bänkpress kommer in i bilden och gör den övningen betydligt effektivare än vad armhävningar nånsin kommer att göra igen.

ok, har aldrig egentligen kört armhävningar men testade för skoj skull här om kvällen när jag kom hem från jobbet.
gjorde just då 20 st utan några större problem, så det kanske inte är så stor vits då att böra köra det regelbundet

Jag tycker inte det, säkert en smaksak eller vanesak men absolut ingen fara, fettförlusten och muskelförlusten kommer kroppen kompensera sen när du äter mat, inget att oroa dig för, det finns t o m teorier, osäker på om det har fastställts till 100%, att när man äter efter ett träningspass efter lång fasta ger mer effekt än annars, bättre hormonsvar eller nåt, kommer inte ihåg exakt.

ibland kan jag känna mig lite matt i mitten på ett pass och har funderat på om det har med maten att göra, menjag kanske bara kan ge mig en käftsmäll och köra på istället :)

Postad 13 May 2011 - 11:52

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

i teorin är det så, men när det väl kommer till kritan så spelar fakriskt utseendet väldigt stor roll.
se bara på stranden åt vilket håll tjejernas huvud vrider sig åt när det går förbi en kille med muskler :)

men det är ju första intrycket naturligtvis, sen när man väl har börjat träffas så är det naturligtvis inte musklerna som spelar störst roll.

Självklart, vi är likadana! Om det kommer en superpuma gående förbi så är det svårt att låta bli att titta. Men så fort hon öppnar munnen så kan ju det intrycket ändras fort (och då tänker jag inte i första hand på dålig tandhygien).

Skämt åt sido, vill man ha tillfälliga förbindelser så tror jag absolut att en vass fysik kan hjälpa, och det gör den även annars också då en vältränad och frisk kropp är mer attraktiv än en otränad och ohälsosam. Men om du är Mr. Universum men saknar charm, intelligens och är introvert så spelar det ingen roll hur slimmade dina pecs är.

Postad 13 May 2011 - 11:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

jo det är sant, körde mest lite utfall idag för att testa, tyckte det var gasnka jobbigt i alla fall och känns som den tar bra och är en bra övning.

Utfall är en bra övning, en riktig buttfucker :)

ok så enkelt alltså, så ibland behöver man inte köra riktigt så tungt som man brukar, och ändå byggar man muskler?

Ja alltså köra lite högre reps +-15 ibland och även lägre -+7 eller nåt. Ibland kan högreppsetten lära en hitta rätt känsla och kontakt, vilka vinklar som känns best mm sånt kan vara svårt när det är tung och man bara pressar.

Det är lite trist att dom uttrycker så i boken angående armhävningar, skapar lätt missförstånd och myter.

ibland kan jag känna mig lite matt i mitten på ett pass och har funderat på om det har med maten att göra, menjag kanske bara kan ge mig en käftsmäll och köra på istället :)

Ja du kör ju långa helkroppspass då kan jag tänka mig att du blir trött, du kan ju ta med protein under passet och se om det blir bättre.
Jag kör bara 30min-pass, märker inte av sånt.

Postad 13 May 2011 - 12:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
då ska jag variera lite på antal reps och vikt i fortsättningen. får laborera lite och se vad som känns bra.

protein under passet har jag aldrig testat, ska göra det och se om jag märker någon skillnad.

mina pass tar ca 70-80 min inklusive uppvärmning, och då strosar jag inte omkring utan kör på ganska bra tycker jag. kan sätta mig och vila någon minut ibland emellan övningarna men inget mer.

Postad 13 May 2011 - 14:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hämtade mitt paket idag. Min hylla ser ut som att den skulle vara i en kosttillskottsbutik :)
Tog första dosen av kreatin också, inte så gott och bismak i munnen :S

Postad 13 May 2011 - 14:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
dagens lunch: omelett med lök i och 1/2 grillad kyckling utan skinn
väldigt gott

Postad 13 May 2011 - 14:56

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Hämtade mitt paket idag. Min hylla ser ut som att den skulle vara i en kosttillskottsbutik :)

Ta det samtidigt som du Tar nån annan shake eller nått så spelar det ingen roll.

Postad 13 May 2011 - 15:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Ta det direkt på tungan och skölj, som denna:

http://www.youtube.c...;feature=relmfu

:)

Postad 13 May 2011 - 15:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hmm, va fasen kan en halv grillad kyckling väga? (bara köttet)
någon som redan har vägt och vet svaret?

Postad 13 May 2011 - 15:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

hmm, va fasen kan en halv grillad kyckling väga? (bara köttet)
någon som redan har vägt och vet svaret?

Väg den innan, ät och väg resterna sen är det vanlig matematik som gäller :)

Postad 13 May 2011 - 15:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Väg den innan, ät och väg resterna sen är det vanlig matematik som gäller :)

det var ju ingen dum ide. dock har jag redan ätit upp den ;)

men säg att en kyckling väger drygt ett kg

1200g kanske?
halv kyckling 600g
det är mer skit än kött, men köttet kanske väger mer än skinn och ben

300g kött i en halv grillad kyckling
100g med skinn är ca 200kcal
utan skinn kanske 150kcal?
300g grillad kyckling utan skinn ca 450kcal

rena gissningar, va tror ni :)

Postad 13 May 2011 - 19:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
fan va gott det var att hälla en protteshake (blåbär) över gröten.
blev sött och gott.

havregrynsgröt är väl inte sämsta maten eller?
nyttigt och kalorisnålt och mättsamt, bra deffmat?

Postad 13 May 2011 - 21:49

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

fan va gott det var att hälla en protteshake (blåbär) över gröten.
blev sött och gott.

havregrynsgröt är väl inte sämsta maten eller?
nyttigt och kalorisnålt och mättsamt, bra deffmat?

För att vara spannmål så är det helt ok, jag tycker inte det mättar så jätte bra men det är jag det.

Postad 13 May 2011 - 22:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

För att vara spannmål så är det helt ok, jag tycker inte det mättar så jätte bra men det är jag det.

nej jag märkte också det, gjorde på 2dl havregryn och 4dl vatten, blev mätt i en kvart typ :)

Postad 13 May 2011 - 23:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

nej jag märkte också det, gjorde på 2dl havregryn och 4dl vatten, blev mätt i en kvart typ :)

Jag blir mätt 2 timmar på 1 dl gryn, men det är säkert för att jag tycker det smakar skit och tvingar ner det

Postad 13 May 2011 - 23:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag blir mätt 2 timmar på 1 dl gryn, men det är säkert för att jag tycker det smakar skit och tvingar ner det

ja antigen det eller så är du inte så stor i maten :)
jag har alltid gillat havregrynsgröt så jag äter gladligen det varje dag, och med protteshake på blev det en helt ny upplevelse :)

Postad 14 May 2011 - 07:58

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

jag har alltid gillat havregrynsgröt så jag äter gladligen det varje dag, och med protteshake på blev det en helt ny upplevelse :)

Förr mixa jag till frukost havregryn, banan och chokladprotte med vatten, smakade neg-rbollar, sjukt gott ;)

Men det var innan jag blev opti. ;)

Postad 14 May 2011 - 09:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Förr mixa jag till frukost havregryn, banan och chokladprotte med vatten, smakade neg-rbollar, sjukt gott :)

Men det var innan jag blev opti. B)

jepp jag brukar göra en sån mix/shake till frukost när jag jobbar förmiddag

varför dricker du inte den länge? pga bananen eller?

vilken fantastisk härlig träningsverk jag har i baken idag förresten :D riktigt kul att sätta sig ner

Redigerat av andreassofus, 14 May 2011 - 09:19.

Postad 14 May 2011 - 09:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
havregryn och banan, väldigt mycket kolhydrater blir det ju.

Postad 14 May 2011 - 09:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
sant, men är det inte skillnad på kolhydrater och kolhydrater?
eller spelar det ingen roll? socker är ju kolhydrater, är havregryn lika dåligt som socker alltså?

Postad 14 May 2011 - 09:27

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Det varierar enormt med vad jag äter.
Tex blir jag lätt mätt på potatis fast jag tycker om det.

Men viss mat som thai/kina kan jag äta mycket av.
300-400 g ris med massor av kött/fågel går lätt ner.

Postad 14 May 2011 - 09:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det varierar enormt med vad jag äter.
Tex blir jag lätt mätt på potatis fast jag tycker om det.

Men viss mat som thai/kina kan jag äta mycket av.
300-400 g ris med massor av kött/fågel går lätt ner.

jo det är nog samma här, fisk klarar jag inte äta så mycket av, blir väldigt mäktigt tycker jag, dock håller jag mig inte mätt länge på det.
å andra sidan blir jag alltid fort hungrig, speciellt när jag är på jobbet.

Postad 14 May 2011 - 10:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

varför dricker du inte den länge? pga bananen eller?

Av alla kalorier jag äter om dagen så försöker jag ha alla kalorierna från näringsrika källor.

X kalorier från Havregryn får storstryk av X kalorier från ägg. Bananen behöver jag inte äns nämna.
Ägg och kött är mycket mer näringsrikt än havre och banan och så mättar det bättre.

sant, men är det inte skillnad på kolhydrater och kolhydrater?
eller spelar det ingen roll? socker är ju kolhydrater, är havregryn lika dåligt som socker alltså?

Nej det är ingen skillnad, det kommer höja blodsockret som glukos men i olika takt berorende på strukturen.

Med undantag FRUKTSOCKER som inte kan metabliseras i mag och tarm utan skickas till levern som allt annat skit som kroppen inte kan hantera och omvandlar det till fett om inte levern har behov av glykogen. Den typen av fettinlagring är inte hälsosam, hunderhudsfett är helt naturligt men det vaskulära fettet som sitter runt organ leder till en rad olika negativa hälsoeffekter.

Postad 14 May 2011 - 10:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Någon här som har erfarenhet av Arginin Etyl Ester di hydrokloride ?

Jag fick ett sample av Rapid Pump när jag beställde lite annat på gymgrossisten.
Och jisses vilken drag det blev i kroppen. Kändes som om dammluckorna öppnades i kroppen och man fick energi som tusan.

Har prövat lite pwo-saker utan att känna någonting. Men detta var verkligen nice :)

Postad 14 May 2011 - 10:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jag fick ett sample av Rapid Pump när jag beställde lite annat på gymgrossisten.
Och jisses vilken drag det blev i kroppen. Kändes som om dammluckorna öppnades i kroppen och man fick energi som tusan.

Har prövat lite pwo-saker utan att känna någonting. Men detta var verkligen nice :)

Lite dyrt som vanlig hos GG, billigare här http://www.gymvaruhu...kg-fx-100g.html

Jag har läst nån studie att man inte ska inta det i samband med träning, kan ge omvänd effekt på GH.
Jag ska återkomma med info angående det, hinner inte leta just nu.

Postad 14 May 2011 - 10:57

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Är det någon annan som deffar just nu? Jag käkar ytterst lite kolhydrater och är allmänt seg hela tiden. Jag löptränade innan frukost häromdagen - spydde efteråt. När jag väl känner hunger och fixar lite mat så tappar jag suget direkt och mår nästan lite illa. Deffa = anorexia?

Postad 14 May 2011 - 11:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Av alla kalorier jag äter om dagen så försöker jag ha alla kalorierna från näringsrika källor.

X kalorier från Havregryn får storstryk av X kalorier från ägg. Bananen behöver jag inte äns nämna.
Ägg och kött är mycket mer näringsrikt än havre och banan och så mättar det bättre.

ok så vid deff är inte gröt att rekomendera? synd att det är så gott bara :)

Nej det är ingen skillnad, det kommer höja blodsockret som glukos men i olika takt berorende på strukturen.

Med undantag FRUKTSOCKER som inte kan metabliseras i mag och tarm utan skickas till levern som allt annat skit som kroppen inte kan hantera och omvandlar det till fett om inte levern har behov av glykogen. Den typen av fettinlagring är inte hälsosam, hunderhudsfett är helt naturligt men det vaskulära fettet som sitter runt organ leder till en rad olika negativa hälsoeffekter.

tack för det, ny info som vanligt för mig :D
låter inte alls hälsosamt att det samlas massa fett runt organen , som inte går att förbränna bort sen eller?

Redigerat av andreassofus, 14 May 2011 - 11:11.

Postad 14 May 2011 - 11:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Är det någon annan som deffar just nu? Jag käkar ytterst lite kolhydrater och är allmänt seg hela tiden. Jag löptränade innan frukost häromdagen - spydde efteråt. När jag väl känner hunger och fixar lite mat så tappar jag suget direkt och mår nästan lite illa. Deffa = anorexia?

Du äter väl för lite helt enkelt, lätt att det blir så när man käkar lowcarb mat.
Det är bara att pressa i sig.

Postad 14 May 2011 - 11:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Lite dyrt som vanlig hos GG, billigare här http://www.gymvaruhu...kg-fx-100g.html

Jag har läst nån studie att man inte ska inta det i samband med träning, kan ge omvänd effekt på GH.

Att ta det som pulver verkar vara en stor fail också?

http://www.maxielit....tric3&kat=sport

Postad 14 May 2011 - 11:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det är ganska mycket vanesak det där hur mätt man bli av en viss mängd mat. När jag försöker gå ner i vikt och minskar matintaget blir jag lite hungrigare i början men det går över efter ett par dagar. Samma när jag börjar äta mer, proppmätt i början.

För övrigt har jag bra träningsvärk i rygg och baksida axlar idag efter gårdagens pass :)

Redigerat av genstruktur, 14 May 2011 - 11:34.

Postad 14 May 2011 - 11:36

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Att ta det som pulver verkar vara en stor fail också?

http://www.maxielit....tric3&kat=sport

Jag måste säga att Maxielit är ingen bra källa, ta bara deras produkt M3, dom hyllar den hårt fast den är helt värdelös.
Vore konstigt om GG och GV inte kände till om nån time release, tror det är ett säljargument bara för att hylla deras produkt.

Postad 14 May 2011 - 11:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

the combination of arginine plus exercise increases growth hormone, but this increase may be less than seen with exercise alone.
http://www.ncbi.nlm....pubmed/18090659

tack för det, ny info som vanligt för mig :)
låter inte alls hälsosamt att det samlas massa fett runt organen , som inte går att förbränna bort sen eller?

Det går att deffa bort, är lite osäker på om det fettet följer samma regler som underhudsfettet. Ska träffa en polare strax, hon är påläst om olika typer om fettlagring, ska höra med henne.

Postad 14 May 2011 - 11:49

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
kör just nu biceps väldigt lätt, 22 kg hammer istället för 38 kg hantlar, mindre vila och får se hur det blir :)

Postad 14 May 2011 - 12:02

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

kör just nu biceps väldigt lätt, 22 kg hammer istället för 38 kg hantlar, mindre vila och får se hur det blir :)

Bra där, man ska inte vara rädd för att variera och prova annat.
Håll oss uppdaterade.

Postad 14 May 2011 - 15:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev bara en dos kreatin igår. Tog en i morse till vatten, och det verkar inte lösa sig så jättebra i vatten. Blir som kvar flytandes i vattnet och sedan lägger det sig i botten.
Testade att ta det till mjölk för att bli av med den konstiga smaken, det löste sig nästan inte alls i mjölken. Aja, kan ju ta det med lite protein i värsta fall.
Hur mycket ska man blanda det i då? 2dl vatten eller en liter? :)

Postad 14 May 2011 - 15:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Blev bara en dos kreatin igår. Tog en i morse till vatten, och det verkar inte lösa sig så jättebra i vatten. Blir som kvar flytandes i vattnet och sedan lägger det sig i botten.
Testade att ta det till mjölk för att bli av med den konstiga smaken, det löste sig nästan inte alls i mjölken. Aja, kan ju ta det med lite protein i värsta fall.
Hur mycket ska man blanda det i då? 2dl vatten eller en liter? :D

Kreatinmono löser sig inte i kallt vatten. Men det spelar ingen roll. Det är bara ner med skeden i glaset, rör om så att det svävar i vattnet och svälj direkt. Eller gör detsamma i en shaker. Men jag tipsar fortfarande om att ta det med ditt protein eller liknande så upplever du inte problemet :)

Postad 14 May 2011 - 15:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kreatinmono löser sig inte i kallt vatten. Men det spelar ingen roll. Det är bara ner med skeden i glaset, rör om så att det svävar i vattnet och svälj direkt. Eller gör detsamma i en shaker. Men jag tipsar fortfarande om att ta det med ditt protein eller liknande så upplever du inte problemet :D

Bättre i varmt vatten?
Varm mjölk då? Isåfall skulle man kunna ta det med en mugg oboy :)

Annars kan jag ju ta det med en halv skopa protein för att få lite smak på det.

Om det har effekt på mig, när man man förvänta sig att märka av den? En vecka? Två veckor?

Postad 14 May 2011 - 16:06

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

tack för det, ny info som vanligt för mig :)

Det går att deffa bort, är lite osäker på om det fettet följer samma regler som underhudsfettet. Ska träffa en polare strax, hon är påläst om olika typer om fettlagring, ska höra med henne.

Det ska tydligen vara det första kroppen gör av med vid viktnedgång, kroppen prioriterar det farliga vaskulära fettet innan underhudsfett, därför kan det ta ett tag innan man märker att man tappar fett för att det som försvinner sitter inuti kroppen runt organen.

Jag kommer ihåg ett program med Jamie Oliver där dom diskutera problem med dagens överviktiga, dom jämförde en "smal" person med en stor "tjock" person, och efter undersökning med magnetröntgen mm så visa det sig att den smala var fetare än den tjocka och hade mer av det vaskulära fettet.

Postad 14 May 2011 - 16:51

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Det ska tydligen vara det första kroppen gör av med vid viktnedgång, kroppen prioriterar det farliga vaskulära fettet innan underhudsfett, därför kan det ta ett tag innan man märker att man tappar fett för att det som försvinner sitter inuti kroppen runt organen.

Jag kommer ihåg ett program med Jamie Oliver där dom diskutera problem med dagens överviktiga, dom jämförde en "smal" person med en stor "tjock" person, och efter undersökning med magnetröntgen mm så visa det sig att den smala var fetare än den tjocka och hade mer av det vaskulära fettet.

Kommer någon ihåg den unga smala killen?
Tror han var britt?
Dryga 20 år vill jag minnas och runt 65-70 kg.

Dog och obduktionen visade en kropp värdig en överviktig pensionär.

Han åt bara skräpmat och snacks samt läsk.

Postad 14 May 2011 - 17:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Kommer någon ihåg den unga smala killen?
Tror han var britt?
Dryga 20 år vill jag minnas och runt 65-70 kg.

Dog och obduktionen visade en kropp värdig en överviktig pensionär.

Han åt bara skräpmat och snacks samt läsk.

Nä det har jag missat, vad var dödsorsaken?

Postad 14 May 2011 - 17:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Bättre i varmt vatten?
Varm mjölk då? Isåfall skulle man kunna ta det med en mugg oboy :)

Annars kan jag ju ta det med en halv skopa protein för att få lite smak på det.

Om det har effekt på mig, när man man förvänta sig att märka av den? En vecka? Två veckor?

Som jag förstått det ska det lösa sig i varmt vatten men varför bry sig om det :D ? är ju bara svälja. Skulle aldrig orka koka vatten för att lösa kreatin XD

Vilken effekt förväntar du dig B)?

Största effekten du kommer/bör få av kreatin är att du får en del vätska i dina muskler. Jag personligen upplever det som att denna vätskeökning ger lite mer tryck. Utöver "prestationshöjande effekten" finns det ju dessutom dokumenterad effekt hos kreatin av att den dessutom har en positiv verkan för muskelökning. Det är inga raketresultat vi snackar om här, utan snarare många bäckar små.

Du bör alltså inte förvänta dig synliga effekter ;)

Postad 14 May 2011 - 17:51

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Nä det har jag missat, vad var dödsorsaken?

Var ett tag sen, jag har dåligt tidsminne men 5-10 år sedan.
Hjärtinfarkt eller blodpropp eller något sånt.

Hjärt/kärlsystemet och organen var förfettade och helt slutkörda.

Killen var tv-spelstorsk och skräpmatsfanatiker

Postad 16 May 2011 - 07:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Lycka till gubbs !

jag känner att jag kommit i form igen senaste 2 veckorna och det känns bra, mår allmänt bättre och tränignen är i rullning igen :P

Jag kommer inte att skriva något mer på forumet så ni får ha det grymt och lycka till med tränignen :D

Edit: ska smygläsa denna tråden fortsättningsvis då den är väldigt bra, inspiration och tipps är alltid välkommet !

mvh// "nejjagärintetillbaka"

Postad 16 May 2011 - 07:37

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Lycka till gubbs !

jag känner att jag kommit i form igen senaste 2 veckorna och det känns bra, mår allmänt bättre och tränignen är i rullning igen :P

Jag kommer inte att skriva något mer på forumet så ni får ha det grymt och lycka till med tränignen :D

Edit: ska smygläsa denna tråden fortsättningsvis då den är väldigt bra, inspiration och tipps är alltid välkommet !

mvh// "nejjagärintetillbaka"

Fan David, väx upp nu! Du behöver inte bli så himla dramatisk och drastisk! Det är ett forum, ha högt i tak och låt folk skriva vad de vill samt anmäl det som anmälas bör och lägg din energi på att utnyttja forumet till det det är bra på.

Blev besviken när du lämnade sist, men glad såklart att du kom tillbaka.

Redigerat av Unregisteredcc128e50, 16 May 2011 - 07:38.

Postad 16 May 2011 - 07:59

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Fick i dagarna hem Rapid Pump från GG. Det står på burken att dom skall tas på tom mage. När kan man räkna med att man har en tom mage?

Säg att man är hemma ca. 16:45 från jobbet, maten äts runt 17:30. Är då magen tom runt 19:30 eller tar det längre tid?

//Patrick

Postad 16 May 2011 - 08:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Testade att ta kreatinet på annat sätt i morse. En halv tesked, in i munnen och skölj ner med ett glas vatten. Ta andra halvan av teskeden och skölj ner med ett till glas vatten. Fick i mig allt istället för att hälften ska fastna i glaset.

Postad 16 May 2011 - 08:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Fan David, väx upp nu! Du behöver inte bli så himla dramatisk och drastisk! Det är ett forum, ha högt i tak och låt folk skriva vad de vill samt anmäl det som anmälas bör och lägg din energi på att utnyttja forumet till det det är bra på.

Blev besviken när du lämnade sist, men glad såklart att du kom tillbaka.

vi lämnar denna tråden utaför det hela, du är välkommen att höra av dig via PM :P
Jag svara dig där :D

Postad 16 May 2011 - 09:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Fick i dagarna hem Rapid Pump från GG. Det står på burken att dom skall tas på tom mage. När kan man räkna med att man har en tom mage?

Säg att man är hemma ca. 16:45 från jobbet, maten äts runt 17:30. Är då magen tom runt 19:30 eller tar det längre tid?

//Patrick

Det tar längre tid, men det beror på vad du äter.
Men effekt får du ändå, så är det så det blir för dig så kör på.

Postad 16 May 2011 - 09:25

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Okej, får väl se hur effekten blir. Tack för svaret Vincent!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.