Postad 04 juni 2014 - 13:49
Postad 06 juni 2014 - 11:30
Redigerat av improwise, 06 juni 2014 - 11:30.
Postad 07 juni 2014 - 10:12
Postad 07 juni 2014 - 10:49
Använder du någon dns tjänst ? Du borde rimligtvis få svensk text som standard om du använder Netflix SE .Finns det nåt sätt så att man kan få svensk text som standard alltid? Som det är nu så måste jag varje gång jag slår igång en ny film ändra från dansk till svensk.
Postad 07 juni 2014 - 11:27
Det absurda är att det känns så onödigt apparna ska vara så usla
Vilken app är det du inte är nöjd med?
Jag tittar enbart på Netflix via Apple Tv och tycker appen funkar utmärkt.
Postad 07 juni 2014 - 22:30
Vilken app är det du inte är nöjd med?
Jag tittar enbart på Netflix via Apple Tv och tycker appen funkar utmärkt.
Svaret på din fråga finns i posten du kommenterade, Windows 8

Var några månader sen jag senast såg gränssnittet på ATV och då var det kändes klasser sämre än webbversionen. Har dock ingen ATV själv, på tok för begränsad. Tex en sån sak som att inte bara kunna se samlingsbetyg utan faktiskt kunna läsa och skriva recensioner har funnits i webbversionen i flera år, men har aldrig sett den i någon av de appar jag testat.
Redigerat av improwise, 07 juni 2014 - 22:32.
Postad 07 juni 2014 - 22:51
Men använder samsung appen och Playstation appen när jag ska titta, för på w8 och webben är det inte alls lina mycket HD/ super HD, det är jäkligt märkligt tycker jag.. :/
Postad 09 juni 2014 - 20:26
Så om ni är sugna på att se filmen, vänta lite, så kanske de hinner ordna så att texten hamnar rätt.
Postad 09 juni 2014 - 21:04
Redigerat av Mentos, 09 juni 2014 - 21:04.
Postad 09 juni 2014 - 21:10
Såg precis att Netflix nu äntligen ändrat så att hela texten hamnar i bilden på 2.35:1 material, innan hamnade ju texten delvis utanför i svarta remsan nedanför vilket ställer till det för oss med 2.35 dukar. Det gick ju tyvärr inte att flytta texten i höjdled så detta är mycket välkommet, bra gjort Netflix!
Det välkomnas! Tack för info Mentos

Postad 10 juni 2014 - 21:40
De fem största video on demand-bolagen
Antal tittare*
Dagligt tittande*
Netflix 864 000 308 000
Viaplay 633 000128 000
C More Play 94 000 26 000
TV4 Premium 94 000 17 000
Voddler 94 000 9 000
HBO Nordic 68 000 17 000
Källa MMS Trend & Tema 2013:3
* Siffran avser antalet svenskar i åldrarna 9 till 99 år som uppger sig ha tillgång till ett abonnemang.
Från DI
HBO Nordic går verkligen inte bra.
Jag har ett C More-paket hos Boxer och får då med C More Play "på köpet". Paketet löper dock ut sista juni och jag tänker inte förlänga det, för dyrt.
Sjukt imponerande siffror för Netflix, både antalet använare och det dagliga tittandet.
Jag har under det senaste året testat:
Netflix
C More Play
Filmnet
Viaplay
HBO Nordic
Netflix är ju helt överlägset teknikmässigt, iom att de finns på så många plattformar och sjukt smidigt att kunna byta mellan plattformarna och ändå kunna återta det man tittar på. Mitt Netflix-abbonnemang lär löpa på tillsvidare.
99 kr per månad för TV4 Premium är helt absurt dyrt jämfört med övriga, med tanke på utbudet.
Postad 11 juni 2014 - 07:53
Netflix är dock enklast och fungerar överallt.
Postad 11 juni 2014 - 14:34
Jag har ett C More-paket hos Boxer och får då med C More Play "på köpet". Paketet löper dock ut sista juni och jag tänker inte förlänga det, för dyrt.
Sjukt imponerande siffror för Netflix, både antalet använare och det dagliga tittandet.
Jag har under det senaste året testat:
Netflix
C More Play
Filmnet
Viaplay
HBO Nordic
Netflix är ju helt överlägset teknikmässigt, iom att de finns på så många plattformar och sjukt smidigt att kunna byta mellan plattformarna och ändå kunna återta det man tittar på. Mitt Netflix-abbonnemang lär löpa på tillsvidare.
99 kr per månad för TV4 Premium är helt absurt dyrt jämfört med övriga, med tanke på utbudet.
Har själv sagt upp C More-paket från CD och fick betala 470:- per månad. Nu har jag Netflix + Unlocator för 92:- och lyckats spara ca 380:- per månad. Jag saknar inte alls C More

Postad 26 juni 2014 - 16:19
Postad 27 juni 2014 - 09:23
Vad kör den för dns? Låter som den kopplar upp sig mot en annan region eller att du använder unblock eller unlocator.Någon som vet varför Netflix helt plötsligt har bytt från svenskt tal till engelskt tal på allt, via min Panasonic Viera TX-P50VT60Y? Kan man ändra det någonstans? Kikar jag via datorn är det på svenska och har varit så innan. (trist för barnen att det inte talas svenska längre)
Postad 01 juli 2014 - 12:32
Finns det nåt sätt så att man kan få svensk text som standard alltid? Som det är nu så måste jag varje gång jag slår igång en ny film ändra från dansk till svensk.
Välj en film, välj svensk text och rulla filmen i 20 minuter. Nu har din "standard-text" sparats! Har dock periodvis fungerat dåligt, speciellt om man hoppar mellan olika regioner med samma abb.
/S
Postad 01 juli 2014 - 12:40
Det absurda är att det känns så onödigt apparna ska vara så usla, hur svårt kan det vara eg att fixa en app som varken suger designmässigt OCH kan spela högsta kvalitet? Iof är det långt ifrån den enda Metroappen som suger, även Microsoft har tappat greppet på designfronten gällande datorer, även om dom nu ändå delvis gjort en pudel. Tänker er iOS på Macarna och det skulle vara samma fiasko där.
Själv kör jag netflix appen i windows media center och tycker att den fungerar toppen bortsett från det meckiga i att navigera mellan säsonger.
Windows 8 metro-appen tycker jag fungerar suveränt, likaså den till xbox 360.
Har sett bedrövligt dåliga layouter, där man använder sig av en mängd listor istället för pivotmenyer (tänk xbox 360, WMC, xbox one, zune), gruppering/kategori och gallerivyer. Oslagbart när du ska visa gränssnitt på en 50" widescreen.
Appletv-appen fungerar funktionellt bra, men layoten kunde förbättas avsevärt...
Lite bilder:
http://winsupersite....and-internet-tv
http://thedigitalmed...-and-subtitles/
/S
Postad 01 juli 2014 - 13:14
Layouten följer standarden för video-appar i Apple-TV så där kan vi inte vänta oss några under. Men det funkar...Appletv-appen fungerar funktionellt bra, men layoten kunde förbättas avsevärt...
Postad 01 juli 2014 - 13:48
Har länge funderat på att lägga in w8 på HTPCn, bla för att använda w8 appen till netflix...

Postad 14 juli 2014 - 09:10
Postad 14 juli 2014 - 11:37
Postad 14 juli 2014 - 12:34

Postad 06 augusti 2014 - 10:30
Postad 10 augusti 2014 - 19:34
Postad 11 augusti 2014 - 06:39
De drar nog inte förrän vid nästa månadsskifte.Så...Nu har jag kört Unlocator i 7 dagar (9 dagar idag). De har en 7-dagars trial som inte kostar nåt så jag tänkte börja pröjsa idag...men det funkar ju ändå, fast jag inte har betalt än?
Postad 11 augusti 2014 - 07:15
Postad 11 augusti 2014 - 07:18
Aha, kör så länge det går då. Jag var med under Beta och hade fritt i flera månader.Men det jag menar är att jag inte reggat något kort för dragning av pengar, men ändå funkar det fortfarande.

Postad 13 augusti 2014 - 13:57
Klicka på "Tittat" så syns bara aktuell profils sedda titlar. Klickar man på "Betyg" så syns det som alla profiler sett. Upptäckte det efter att layouten på webben har ändrats.Japp, fick göra en ny profil till mig då mitt blev blandat med de andras.
Redigerat av agpath, 13 augusti 2014 - 13:58.
Postad 13 augusti 2014 - 15:06

Postad 04 september 2014 - 19:37
Vore väl bättre om dom förbättrade 1080p först? Öka upp bitrate till det dubbla och förbättra ljudet. DD+ är väl bara 192kbs?
Postad 05 september 2014 - 08:30
Netflix har som skrivs inte 4K i Sverige. Har någon testat om det funkar med 4K mot Netflix US om man använder unblock/unlocator?https://www.prisjakt...ande_video_i_4k
Vore väl bättre om dom förbättrade 1080p först? Öka upp bitrate till det dubbla och förbättra ljudet. DD+ är väl bara 192kbs?
Postad 09 september 2014 - 06:38
Har Netflix på ca 10 olika plattformar känns det som men var är det bäst?
Postad 09 september 2014 - 06:42

Postad 09 september 2014 - 07:23
Om DU har borde väl du märka det?Vilken är den bästa plattformen för Netflix (alltså som ger bästa ljud och bild)?
Jag får mycket bra bild och ljud från min Panasonic-TV. Tittade på Gravity i helgen och hade inget att klaga på (mer än lite platta före detta 3D-effekter då)
Så jekla smidigt att leta reda på film på telefonen/plattan och skicka över det till appen på TVn.
Postad 09 september 2014 - 08:06
Vilken är den bästa plattformen för Netflix (alltså som ger bästa ljud och bild)?
Själv använder jag främst Apple TV, men Netflix håller en mycket hög nivå på alla plattformar. Enda skälet att undvika datorn (om du har alternativ) är väl att du inte får 5.1-ljud då har jag för mig.
Postad 09 september 2014 - 08:13
xbox 360
Wii U
Chromecast
Sony blu-ray BDP-S6200
Boxeee?
Postad 09 september 2014 - 08:22
Själv använder jag främst Apple TV, men Netflix håller en mycket hög nivå på alla plattformar. Enda skälet att undvika datorn (om du har alternativ) är väl att du inte får 5.1-ljud då har jag för mig.
Blir inte lika bra bild heller på web eller W8 appen...
Min ranking går så här på dom 3 plattformar jag kör på:
ps3/ps4 app
Samsung TV app
Web/w8 app
Redigerat av Garrett, 09 september 2014 - 08:23.
Postad 09 september 2014 - 08:23
Chromecast borde väl vara den enklaste (och tystaste?)Förutom dator och ipad mm så har jag följande plattformar för se på tv/reciever.
xbox 360
Wii U
Chromecast
Sony blu-ray BDP-S6200
Boxeee?
Postad 09 september 2014 - 09:00
Fast den är enda trådlösa, borde väl inte vara lika bra?Chromecast borde väl vara den enklaste (och tystaste?)
Just nu går den nog bort ändå för den har bara hdmi ut och jag kan bara få ut stereoljud via omvandlare till min reciever. Jag har endast optisk/coax in i den som ger 5.1 ljud.
Redigerat av vilse, 09 september 2014 - 09:03.
Postad 10 september 2014 - 08:16
Ett ännu större skäl att allt inte är HD på datorn.Själv använder jag främst Apple TV, men Netflix håller en mycket hög nivå på alla plattformar. Enda skälet att undvika datorn (om du har alternativ) är väl att du inte får 5.1-ljud då har jag för mig.
Postad 10 september 2014 - 09:41
Ett ännu större skäl att allt inte är HD på datorn.
Jo jag använder som sagt Apple TV så jag har inte så god koll på hur det ser ut via datorn. Men en ATV är verkligen att rekommendera. Där är kvaliteten så bra som den kan bli.
Postad 13 september 2014 - 13:51
- WD TV Live. Appen startar långsammast, ca 28 sek. Inte så konstigt då maskinen är den äldsta. Det tar 5 sek att starta en film och jag får HD och DD 5.1. Undertexten är stor, fet och gul. Att bläddra mellan kategorier och filmer är betydligt segare än på de andra alternativen.
- Panasonic Viera Smart-TV. Appen startar lite snabbare, ca 25 sek. Det tog lång tid att starta filmen, 14 sek. Men bilden är betydligt skarpare, stor skillnad. Ljudet är DD 5.1 men med stor osynk. Fattar inte varför. Gul undertext.
- Chromecast. Appen startar betydligt snabbare på mobilen. Sedan ska mobilen synka med CC vilket tar några sekunder. Bilden är lite bättre än WDTV men betydligt sämre än Smart-TV:n. DD 5.1 ljud. Undertexten är vit och smakfullt liten.
Postad 14 september 2014 - 10:09
Postad 14 september 2014 - 17:46
Under september var det sagt att de skulle komma igång.Ser att det har tillkommit lite länder nu, bl.a Tyskland och Frankrike. Men mina vanliga sidor visar inte vilka filmer som finns. Har dom nya länderna inte kommit igång än kanske?
Postad 15 september 2014 - 07:44
Apple TV: Appen startar på sekunden. Välja profil, någon sekund till. Sedan är man igång.Jag har tre olika, alla väldigt enkla, sätt att se Netflix på tv:n. Jag har haft en WDTV Live mediaspelare i flera år så jag har använt den av gammal vana. Nu fick jag för mig att testa mina olika alternativ lite snabbt.
Alla alternativen är bra, HD med DD 5.1. Baserat på vad jag såg kommer jag nog att byta från WDTV till CC. Som Smart-tv:n är kopplad nu får jag inte ut DD 5.1 i försärkaren vilket den faller på.
- WD TV Live. Appen startar långsammast, ca 28 sek. Inte så konstigt då maskinen är den äldsta. Det tar 5 sek att starta en film och jag får HD och DD 5.1. Undertexten är stor, fet och gul. Att bläddra mellan kategorier och filmer är betydligt segare än på de andra alternativen.
- Panasonic Viera Smart-TV. Appen startar lite snabbare, ca 25 sek. Det tog lång tid att starta filmen, 14 sek. Men bilden är betydligt skarpare, stor skillnad. Ljudet är DD 5.1 men med stor osynk. Fattar inte varför. Gul undertext.
- Chromecast. Appen startar betydligt snabbare på mobilen. Sedan ska mobilen synka med CC vilket tar några sekunder. Bilden är lite bättre än WDTV men betydligt sämre än Smart-TV:n. DD 5.1 ljud. Undertexten är vit och smakfullt liten.

Frankrike finns hos unlocator nu. Ingen info om Tyskland. Den stora frågan kommer att vara om allt kommer att vara dubbat eller om orginalspråk kommer att vara valbart?Under september var det sagt att de skulle komma igång.
Argentina och Colombia har också tillkommit.
Redigerat av agpath, 15 september 2014 - 07:45.
Postad 15 september 2014 - 07:56
Här kommer iallafall både symtom och botemedel...
Fel: Efter senaste uppdateringen av webbinterfacet (delen som visas på din TV via Chromecasten) så blev textningen minimal, kanske 10-12 pixlar häg på TVn, dvs mer eller mindre omöjlig att läsa om man inte sitter riktigt nära.
Fix: Lösningen visade sig vara att logga in via webbläsaren och återställa inställningen för text, när det väl är gjort så är det fritt fram att ställa in färg och form ännu en gång, så man blir av med den gula texten igen.
Postad 15 september 2014 - 08:33
På min TV blev texten smakfullt liten. Men det är ju det som är härligt, att alla kan få det som de gillar.Fel: Efter senaste uppdateringen av webbinterfacet (delen som visas på din TV via Chromecasten) så blev textningen minimal, kanske 10-12 pixlar häg på TVn, dvs mer eller mindre omöjlig att läsa om man inte sitter riktigt nära.
Postad 15 september 2014 - 08:57
Well, hos mig blev den så liten att jag knappt kunde läsa den på 55" TV från 3,5m avstånd.På min TV blev texten smakfullt liten. Men det är ju det som är härligt, att alla kan få det som de gillar.
Men gillar man det så är det ju bara positivt.

Redigerat av mr.keyser, 15 september 2014 - 08:59.
Postad 15 september 2014 - 11:32
Självfallet var texten fullt läsbar hos migWell, hos mig blev den så liten att jag knappt kunde läsa den på 55" TV från 3,5m avstånd.
Men gillar man det så är det ju bara positivt.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar