Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 12 June 2013 - 13:00
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Nu ger Microsoft dig möjligheten att dela med dig av 1 spel till 10 andra och alla kan installera detta och köra helt utan skiva. Helt omöjligt utan online DRM t ex.
Och om det är så att du eller din "familjemedlem" inte kan spela samma spel samtidigt (beroende på hur lösningen blir) så kommer ju han tycka det är skitbra när ditt internet går ner så han kan "sno" ditt spel itag :-) :-.) Så ngn blir glad iaf :-)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 13:00.
Postad 12 June 2013 - 13:01
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Problemet är ju att man stänger ner servrar på löpande band, sen behöver det inte vara MS som stänger ner, det kan tex vara EA som stänger vissa delar av spelen, har ju redan hänt med vissa NHL och Fifa. I framtiden kan man stänga ner hela spel på Xbox One om utvecklarna vill att man ska köpa deras nya spel istället.
Postad 12 June 2013 - 13:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
nej det var väl ditt liv som rasade då vill jag minnas? den ska fungera när jag vill spela helt klart. den ska fungera även om jag inte har internetuppkoppling. som jayreso säger så är detta ett konstruerat behov som ska föra makten från oss till tillverkaren, och det är inte ok.
wmadoss, tänkte mer på auth-servern. kan vara vad som helst som gör att skiten måste ner. service, hackers, dilledalle och dittendotten. eller att microsoft om 4 år bestämmer sig för att skiten var en flopp så dom bara stänger ner (förhoppningsvis är dom väl isåfall iallafall så smarta att dom patchar bort drm-****t, men om inte).
Nej men du tyckte att om din mobil inte fungerade eller om ditt internet inte fungerade över lag, ja då är det inget problem. Men att konsolen kanske skulle vara nere i en stund är däremot en riktigt dealbreaker. Sen vad gäller deras server så är det väl som allting annat - man vet aldrig men man kan inte leva ett liv med att antaga det värsta. Om du köper saker för att du vill kunna använda dem 10 år senare, ja då kanske är Xbox One en risk och då kanske du inte ska köpa den.
Postad 12 June 2013 - 13:03
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
hade varit helt ok med steam-modellen. dom går att lira offline 
Fast måste man inte vara uppkopplad mot steam när du handlar? Jävligt jobbigt om man inte har internet då?
Postad 12 June 2013 - 13:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vilket är helt värdelöst för alla offline SP-spel.[/size]
Tyvärr vi kan inte spela monopol nu när strömmen har gått, för tärningarna är inlåsta i ett skåp med ellås.
Men visst, det är ett ickeproblem., Iaf för mig. Kanske inte för dem som vars tonårsungar vill spel next gen men de tillåts inte internet på sitt rum för att de bara purrfar eller bygger internetbomber. haha.
Precis ett icke-problem och något som kan enkel undvikas genom att inte köpa den. Sen det andra du skriver är ju bara att köra WLAN på och sen begränsa åtkomsten i parential inställningarna.
Postad 12 June 2013 - 13:08
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Problemet är ju att man stänger ner servrar på löpande band, sen behöver det inte vara MS som stänger ner, det kan tex vara EA som stänger vissa delar av spelen, har ju redan hänt med vissa NHL och Fifa. I framtiden kan man stänga ner hela spel på Xbox One om utvecklarna vill att man ska köpa deras nya spel istället.
Xbox One skulle ha denna funktion som officiellt stöd till utvecklarnas fördel alltså? Känns inte rimligt. Om det ändå vore så så vore det väl EA som möjligtvis skulle våga sig på något sådant men vilken shitstorm alltså. Det är skillnad ändå på att stänga servrarna till NHL07 som 100 pers spelar världen över och att helt avaktivera förra årets NHL. Det kanske tom blir tvärtom i och med Cloud? Det är billigare och lättare att fortsätta ha tjänster igång för gamla spel i Microsofts moln? Ingen aning egentligen, bara spekulerar.
Redigerat av SejLax, 12 June 2013 - 13:12.
Postad 12 June 2013 - 13:12
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Tja EA stänger ju ner en del servrar men det antar jag är för att det inte längre finns några spelare och då är ju inte heller MP så kul (sen blir det ju ett fåtal som får lida som fortfarande sitter och harvar i äldre versioner). As of August and October this year, the following games will no longer feature online support:August 11, 2011 Online Service Shutdown- ARMY OF TWO for PlayStation 3 and Xbox 360
- ARMY OF TWO Demo for Xbox 360
- Battlefield 2142 Demo for PC
- Battlefield 2: Modern Combat for Xbox 360
- Battlefield 2: Modern Combat Demo for Xbox 360
- Medal of Honor Airborne for PlayStation Portable
- Medal of Honor Heroes 2 for PlayStation Portable and Wii
- NASCAR 09 for PlayStation 3 and Xbox 360 (North America)
- NCAA Basketball 10 for PlayStation 3 and Xbox 360
- NCAA Football 10 for PlayStation 3 and Xbox 360
- Need for Speed Most Wanted for PC and Xbox 360
- Need for Speed Undercover for PlayStation Portable;
- SKATE for PlayStation 3 and Xbox 360
- Tiger Woods PGA TOUR 10 for PlayStation Portable, PlayStation 3, Xbox 360 and Wii
- Tiger Woods PGA TOUR 11 Demo for PlayStation 3 and Xbox 360
October 1, 2011 Online Service Shutdown- Madden NFL 10 for PlayStation 3 and Xbox 360
- NHL 10 for PlayStation 3 and Xbox 360
Kör man med en polare så får man trixa lite med System link istället om man vill fortsätta spela tex NHL 10 mot varandra.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 13:13.
Postad 12 June 2013 - 13:16
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Men va, stängde dom NHL 10 i oktober 2011?... NHL 10 är senaste NHL jag äger och jag har för mig att jag spelade det flera gånger förra året. Men det kanske var lokalt bara iofs.
Att de stänger NHL 10 redan 2011 är lite snålt. Vad blir det drygt 2 år? EA....
Postad 12 June 2013 - 13:18
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Men va, stängde dom NHL 10 i oktober 2011?... NHL 10 är senaste NHL jag äger och jag har för mig att jag spelade det flera gånger förra året. Men det kanske var lokalt bara iofs.
Att de stänger NHL 10 redan 2011 är lite snålt. Vad blir det drygt 2 år? EA....
Ja det låter lite snålt även för EA tycker jag men det är ju across the board så både xbox och ps drabbas.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 13:19.
Postad 12 June 2013 - 13:21
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Nu ger Microsoft dig möjligheten att dela med dig av 1 spel till 10 andra och alla kan installera detta och köra helt utan skiva. Helt omöjligt utan online DRM t ex.
Jo, lite som i min liknelse med Volvon tidigare. Man konstruerar ett behov för att dölja begränsningarna. Helst hade man ju givetvis bara satt in begränsningar utan att ge nåt tillbaka. Så det är väl upp till var och en om man gillar utbytet. Jag gillar inte att byta bort makten över mitt köp till funktioner jag inte tror mig kommer ha så stor nytta av.
Postad 12 June 2013 - 13:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
OM en server skulle gå ner så skulle folk behöva sluta spela xbone snabbare än 24h. Varför? Fet chans att alla får sin sistacheck just innan servern går ner. Spelade du föregående dag och drar på konsolen på kvällen dagen efter när servrarna är nere är det jättekört. Som att spela cod offline, totalt omöjligt
Postad 12 June 2013 - 13:44
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
OM en server skulle gå ner så skulle folk behöva sluta spela xbone snabbare än 24h. Varför? Fet chans att alla får sin sistacheck just innan servern går ner. Spelade du föregående dag och drar på konsolen på kvällen dagen efter när servrarna är nere är det jättekört. Som att spela cod offline, totalt omöjligt 
Jag tror personligen att det kommer vara en kontinuerlig check som ligger och pollar mer el mindre konstant och därmed har du nästan alltid 24 timmars spelande från och med ditt internet försvann.
Postad 12 June 2013 - 13:47
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Nej men du tyckte att om din mobil inte fungerade eller om ditt internet inte fungerade över lag, ja då är det inget problem. Men att konsolen kanske skulle vara nere i en stund är däremot en riktigt dealbreaker.
Sen vad gäller deras server så är det väl som allting annat - man vet aldrig men man kan inte leva ett liv med att antaga det värsta.
Om du köper saker för att du vill kunna använda dem 10 år senare, ja då kanske är Xbox One en risk och då kanske du inte ska köpa den.
Dilledallen och dittendotten då?
Postad 12 June 2013 - 14:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag tror personligen att det kommer vara en kontinuerlig check som ligger och pollar mer el mindre konstant och därmed har du nästan alltid 24 timmars spelande från och med ditt internet försvann.
Det säger jag inget emot, det är säkert så. Men om min konsol varit avstängd i 24h och sen ska uppdateras när en server är nere, då har vi störande problem.
Postad 12 June 2013 - 14:09
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Det säger jag inget emot, det är säkert så. Men om min konsol varit avstängd i 24h och sen ska uppdateras när en server är nere, då har vi störande problem.
Har den varit unplugged så japp då är det problem.
Postad 12 June 2013 - 14:13
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Du menar att servern som konsolen skall "checkas" mot ligger nere? Är det inte isåfall möjligt ingen check kommer krävas förrän man har kontakt igen? Fast givetvis så är det alltid värsta scenariot igen och igen och igen.... Om nu MS tagit fram det här systemet så tror du inte det finns nån lösning om checken inte kommer att kunna ske utan att konsolen blir obrukbar? Säger absolut inte att det INTE kan vara så men det är betydligt mer troligt att det fungerar på ett annat sätt.
Postad 12 June 2013 - 14:16
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Vad händer om det slutar släppas spel till konsolen efter två år då?
Då sitter man där med en konsol för 5000kr och kan bara köpa gamla spel
Eller vad händer om....
Så jävla enformigt att läsa den här tråden.
Postad 12 June 2013 - 14:18
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Du menar att servern som konsolen skall "checkas" mot ligger nere? Är det inte isåfall möjligt ingen check kommer krävas förrän man har kontakt igen? Fast givetvis så är det alltid värsta scenariot igen och igen och igen.... Om nu MS tagit fram det här systemet så tror du inte det finns nån lösning om checken inte kommer att kunna ske utan att konsolen blir obrukbar? Säger absolut inte att det INTE kan vara så men det är betydligt mer troligt att det fungerar på ett annat sätt.
Han menade nog om hans konsoll inte varit inpluggad i väggen ens (dvs inte ens i standby då jag förutsätter att checkar körs även i standby) då är de troligen kört efter 24timmar. Vad händer om det slutar släppas spel till konsolen efter två år då? Då sitter man där med en konsol för 5000kr och kan bara köpa gamla spel 
Eller vad händer om.... Så jävla enformigt att läsa den här tråden.
Ja så är det ju självklart det hände tex när HD-DVD torskade racet mot bluray. Men visst kan man leka vad händer om leken länge. Vad händer om ett massivt rootkit upptäcks i ps4 och Sony blir stämda till ruinens brant, då sitter man där med en nästan värdelös konsol.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 14:21.
Postad 12 June 2013 - 14:49
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Han menade nog om hans konsoll inte varit inpluggad i väggen ens (dvs inte ens i standby då jag förutsätter att checkar körs även i standby) då är de troligen kört efter 24timmar.
Kan ju fortfarande räknas 24 timmar från senaste checken oavsett om den var flera dagar tidigare? Vet inte ens om jag bryr mig om svaret då hela frågan känns ganska meningslös för tillfället.
Postad 12 June 2013 - 16:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
nej, inte med nuvarande system. det står klart och tydligt att konsolen måste checkas var 24:e timme. punkt. du får inte 24 timmars speltid för varje check. jag tror själv inte att servrarna för onlinecheckning kommer att ligga nere, för ms LÄR HA ett superbra backupsystem, typ dubbla servrar som har total kontroll och garanterar uptime. det kan kanske tom vara så att servrarna samarbetar så att om en server i europa ligger nere så skickas informationen bara vidare och connectar i asien någonstans så att checken går igenom och man får spela. problemet ligger enligt mig i att man måste kunna, med 100% oavsett tid, oavsett plats, oavsett uppkoppling, kunna garantera att det aldrig någonsin kommer bli problem med det här systemet. blir det fel en gång så kommer det att finnas folk som drar igång sin xbone och inte får spela eftersom det har gått mer än 24 timmar sedan dom checkade in senast. såvida xbonen inte autentierar sig själv när den är avstängd. gör den det så är det ännu mer skrämmande.
Postad 12 June 2013 - 16:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
problemet ligger enligt mig i att man måste kunna, med 100% oavsett tid, oavsett plats, oavsett uppkoppling, kunna garantera att det aldrig någonsin kommer bli problem med det här systemet. blir det fel en gång så kommer det att finnas folk som drar igång sin xbone och inte får spela eftersom det har gått mer än 24 timmar sedan dom checkade in senast.
såvida xbonen inte autentierar sig själv när den är avstängd. gör den det så är det ännu mer skrämmande.
Absolut. Så är nog målet för de flesta sidor/tjänster/maskiner som är uppkopplade. Ingen kan svära sig helig om att det inte kommer inträffa några fel. Kan väl tycka att om man klara ett spelsläpp i höst utan problem så är det nog safe att påstå de har det under kontroll för då kommer väldigt många koppla in exakt samtidigt.
Postad 12 June 2013 - 17:03
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
det kan kanske tom vara så att servrarna samarbetar så att om en server i europa ligger nere så skickas informationen bara vidare och connectar i asien någonstans så att checken går igenom och man får spela.
Det är mer el mindre standard inom HA lösningar i servervärlden, lastbalansering, redundans, disaster recovery, overload lösningar ala apica etc Jag tror absolut den kommer ligga och autentisera sig i standby, om den kan ladda ner uppdateringar i bakgrunden när konsollen är avstängd varför skulle den inte autentisera sig konstant. Men som palminio säger så kan man ju aldrig vara 100% säker på att det kommer hålla, tror dock att man lasttestat systemet hårdare än vad faktiskt last kommer bli (ngt som också är standard för stora/känsliga system).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 17:05.
Postad 12 June 2013 - 17:16
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Snart 55 sidor uppifrån och ner om DRM och övervakning och nästan ingenting om SPEL till XBO. Trots att hela E3-konferensen var spel back to back. Amazing...
Fast den här tråden är väl kvar i 21/5.
Postad 12 June 2013 - 17:21
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Snart 55 sidor uppifrån och ner om DRM och övervakning och nästan ingenting om SPEL till XBO. Trots att hela E3-konferensen var spel back to back. Amazing...
Fast den här tråden är väl kvar i 21/5.
Tja tyvärr har ju DRM snacket och påhittade ickeproblem som ingen med sannolikhet kommer drabbas av överskuggat allt annat (trots att vi fortfarande inte vet exakt hur vissa delar kommer fungera).
Postad 12 June 2013 - 17:53
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Och de som fortsätter mala på om div "What if..."-scenarion i tråden verkar vara folk som inte ens är intresserade av konsolen öht.
Postad 12 June 2013 - 18:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Och de som fortsätter mala på om div "What if..."-scenarion i tråden verkar vara folk som inte ens är intresserade av konsolen öht.
What if.....du snubblar och dör när du ska låna ut ett spel till din kompis på Playstation 4. Tur du kan dela den digitalt med din kompis på Xbox One
Postad 12 June 2013 - 18:21
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
What if.....du snubblar och dör när du ska låna ut ett spel till din kompis på Playstation 4.
Tur du kan dela den digitalt med din kompis på Xbox One
Haha ja man kanske ska börja mala på med sånt tugg inne i PS4-tråden
Postad 12 June 2013 - 18:46
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
hade varit helt ok med steam-modellen. dom går att lira offline 
Fram tills den dagen Steam stänger ner sina servers, din dator kraschar och du måste installera om Windows! OMG!!!! Jag måste nog chockrasa lite i steamtråden över detta. Problemet är ju att man stänger ner servrar på löpande band, sen behöver det inte vara MS som stänger ner, det kan tex vara EA som stänger vissa delar av spelen, har ju redan hänt med vissa NHL och Fifa. I framtiden kan man stänga ner hela spel på Xbox One om utvecklarna vill att man ska köpa deras nya spel istället.
Bra och rimlig fråga. Återigen en anledning till att inte köpa nästa generation dag ett utan vänta och se.
Postad 12 June 2013 - 19:09
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Att EA stänger ner möjligheten till Online-spel händer ju hela tiden (testa att sätta i något lite äldre spel, TW09, NHL09 eller liknande, det fungerar väl inte alls online idag, inte bara för att ingen spelar det?).
Att möjligheten till online-spelande när ett spel funnits några år är alltså inget särskilt nytt. Blir ju inte heller särskilt intressant att online-spela när spelet har "dött". Men det är klart, det har hänt att jag gått ihop med några kompisar på sistone för att nostalgi-spela Gears of War, men där var ju inga dedikerade servrar å andra sidan.
Postad 12 June 2013 - 19:16
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Microsoft responds to Xbox One backlash - "This isn't a sprint"http://au.gamespot.c...sprint-6409849/
Redigerat av Zerox_no1, 12 June 2013 - 19:16.
Postad 12 June 2013 - 20:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Beklämmande. Flera spel har utannonserats men knappt några trådar finns för det. På samma sätt är det bara du som gör trådar i PS4-forumet, nästan. Jag blev chockad när simulacra gjorde en mutliplattformtråd för The Division. Klart mer intressant att diskutera icke-spelfrågor uppenbarligen, bland dessa gamers.
Postad 13 June 2013 - 04:55
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Xbox One stödjer endast 21 länder, här är listan: http://www.vg247.com...untries-listed/
Postad 13 June 2013 - 05:31
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Så enheten fungerar bara i 21 länder, där marknaden är stor? Tycker folk inte att xbone... fungerar helt j*vla retarderat nu?
Postad 13 June 2013 - 06:57
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Att det lanseras i olika länder vid olika tillfällen är inte "retarderat". Dessa 21 länder är vid lanseringstillfället. Fler kommer att komma senare.
Postad 13 June 2013 - 07:00
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Men visst är det märkligt att inte lansera i alla de länder som 360 säljs i nu.
Postad 13 June 2013 - 07:01
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
ingen som har nån koll på om detta som jag skrev en bit tillbaka?
"Nån som har läst nåt om hur man ska göra om man vill sälja boxen , som jag ser det så måste jag ju skicka med min profil (vilket inte är ett alternativ) för att kunna skicka med spelen vilket låter helt sjukt :/
Eller måste dom skapa en profil va vän med mig i 30 dagar innan jag kan "ge" dom spelen  "
Postad 13 June 2013 - 07:04
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Så enheten fungerar bara i 21 länder, där marknaden är stor? Tycker folk inte att xbone... fungerar helt j*vla retarderat nu?
Jag bor i Sverige. Xbone funkar i Sverige vid release. Jag nöjd.
Redigerat av SejLax, 13 June 2013 - 07:04.
Postad 13 June 2013 - 07:12
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
ingen som har nån koll på om detta som jag skrev en bit tillbaka?
"Nån som har läst nåt om hur man ska göra om man vill sälja boxen , som jag ser det så måste jag ju skicka med min profil (vilket inte är ett alternativ) för att kunna skicka med spelen vilket låter helt sjukt :/ Eller måste dom skapa en profil va vän med mig i 30 dagar innan jag kan "ge" dom spelen "
Troligen blir spelen värdelösa för den personen du säljer vidare till, såvida han inta tar över ditt konto också. Det kommer förmodligen säljas konton med typ 10 spel i framtiden på tex Blocket när folk har lessnat.
Postad 13 June 2013 - 07:37
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Jag bor i Sverige. Xbone funkar i Sverige vid release. Jag nöjd.
Att det lanseras i olika länder vid olika tillfällen är inte "retarderat". Dessa 21 länder är vid lanseringstillfället. Fler kommer att komma senare.
fast om ni flyttar till ett annat land så är ni körda  Här är MS nya sida över restriktioner inför köp av Xbox One http://www.xbox.com/...-one/disclaimeren liten pärla, förutom det där med länderna,: Some games not transferable and have no resale value; restrictions on games usage apply.
Redigerat av Christopher_A, 13 June 2013 - 07:41.
Postad 13 June 2013 - 07:47
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Nåt som var betydligt mer retarderat var när Sony bestämde sig för att skjuta upp släppet av PS3 i EU (eller om det var Sverige) ett par månader gentemot Asien och USA. Det gör mig inte så mycket då jag varken känner någon eller har några "spelvänner" i några av länderna som inte får XONE vid release.
Postad 13 June 2013 - 08:14
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Man kan översätta det såhär: Maskinen fungerar bara i de länder där maskinen har släppts. Kan köpa att man kanske inte kan handla spel på Live osv om man är i ett land som ej har släppts, likt Apple gör med AppStore. Men DRM delen borde kunna fungera även om.
Postad 13 June 2013 - 08:17
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Man kan översätta det såhär: Maskinen fungerar bara i de länder där maskinen har släppts.
Kan köpa att man kanske inte kan handla spel på Live osv om man är i ett land som ej har släppts, likt Apple gör med AppStore.
Men DRM delen borde kunna fungera även om.
nope
Postad 13 June 2013 - 08:22
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Men det kanske går att komma runt med något DNS-verktyg?
Postad 13 June 2013 - 08:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
nope
Menade att den borde = Jag tycker det vorre logiskt. Förstod att så inte blir fallet.
Postad 13 June 2013 - 08:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nåt som var betydligt mer retarderat var när Sony bestämde sig för att skjuta upp släppet av PS3 i EU (eller om det var Sverige) ett par månader gentemot Asien och USA.
Det gör mig inte så mycket då jag varken känner någon eller har några "spelvänner" i några av länderna som inte får XONE vid release.
Ja, gud så hemska sony är! Vad har sony med det här att göra? Nämde jag ps3 någonstans? Men när vi ändå är där, sonys konsoler kan jag iaf spela med i valfritt land. Wow, vilken frihet! Mums!
Postad 13 June 2013 - 08:45
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Måste säga att jag blir lite förvirrad över det här med att man måste koppla upp sig till internet minst en gång om dygnet, för att Xboxen ska göra vissa uppdateringar, checkar osv.. Men, vad innebär det i praktiken egentligen? Jag personligen brukar stänga av mina enheter helt, strypa strömmen helt alltså, tänker ju både på miljön och ekonomin =) Om jag då, låt säga är bortrest i en vecka, kommer det bli problem när jag startar upp Xboxen och loggar in på internet? I så fall är det helt galet, men jag tvivlar på att det är så. Det är väl egentligen bara så att om man inte varit inloggad de senste 24 timmarna, så måste man logga in igen för att få allt att funka?
Postad 13 June 2013 - 08:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Måste säga att jag blir lite förvirrad över det här med att man måste koppla upp sig till internet minst en gång om dygnet, för att Xboxen ska göra vissa uppdateringar, checkar osv.. Men, vad innebär det i praktiken egentligen? Jag personligen brukar stänga av mina enheter helt, strypa strömmen helt alltså, tänker ju både på miljön och ekonomin =) Om jag då, låt säga är bortrest i en vecka, kommer det bli problem när jag startar upp Xboxen och loggar in på internet? I så fall är det helt galet, men jag tvivlar på att det är så. Det är väl egentligen bara så att om man inte varit inloggad de senste 24 timmarna, så måste man logga in igen för att få allt att funka?
Ja så länge du har en fungerande uppkoppling när du startar upp den igen så spelar det ingen roll hur länge den är urkopplad.
Postad 13 June 2013 - 08:58
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja, gud så hemska sony är! Vad har sony med det här att göra? Nämde jag ps3 någonstans? Men när vi ändå är där, sonys konsoler kan jag iaf spela med i valfritt land. Wow, vilken frihet! Mums!
Du är ju här i tråden och gnäller över ickeproblem ständigt ang en konsol du ändå inte tänkt köpa, jag drar en parallell till ett annat företag. Konstigt?
Postad 13 June 2013 - 09:02
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Ja så länge du har en fungerande uppkoppling när du startar upp den igen så spelar det ingen roll hur länge den är urkopplad.
Nää, precis som jag trodde. Då är det märkligt att det blivit sån stor grej av det hela tycker jag. Känns som Xboxone fått lite väl mycket kritik för smågrejer. Visst, jag är också emot det här med DRM, tycker bara spontant att det är jävligt onödigt, och Kinect klarar jag mig utan. Men, dom har världens bästa spelkontroll, och på E3 tycker åtminstone jag att deras spel-lineup såg riktigt lovande ut.. även om det är mycket 3d shooters och sportspel, men sånt säljer ju, så man har ju förståelse för att det kommer mycket sånt. Xbox 360 var för övrigt den konsoll som fick mig att börja lira tv-spel igen, hade haft ett uppenhåll sedan Dreamcast eran innan dess =) Vore väldigt trevligt om Microsoft backade, gällande en del DRM frågor. Sen gör den där jäkla Kinect fortfarande mig lite nervös, vill inte ha något som spionerar på mig, men den går väl som jag förstått stänga av helt, även medans man spelar.
Postad 13 June 2013 - 09:05
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Menade att den borde = Jag tycker det vorre logiskt.
Förstod att så inte blir fallet.
Finns så många verktyg att få konsollen att tro att den står varsomhelst så för den tekniskt bevandrade tror jag det är en barnlek. Såvida inte boxen har inbyggd GPS så vet den inte var den är om du tex tunnlar den till ett land där det funkar.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 09:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|