Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 29 september 2009 - 18:15

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej!

Det är mycket möjligt detta redan är frågat men då det inte finns någon sökfunktion per tråd så får jag posta här.

Jag har nu köpt en 525 och använder mjukvaran på datorn för att ställa in allting.

1. Det jag reagerat på är att det tar ganska långtid för kontrollen att slå på TV och sen Förstärkare? Kan man snabba upp detta något?

Är det så att mjukvaran lägger in en fördröjning automatiskt någonstans i programet som körs för att starta allt?

2. Om ni väljer "titta på TV" så slås TV och förstärkare på efter varandra och sen ställs TVn in på mute och förstärkaren på CD(i detta fallet).

Om jag nu väljer att jag vill titta på film, då väljer jag detta på fjärren men betyder det att jag måste först slå ifrån TV och Förstärkare? Eller kommer den känna av att dessa redan är på?

Vad händer om jag har TV, förstärkare och XBOX360 på och jag trycker på TV? Kan man då få den till att stänga av XBOX360in? Samma gäller då så klart om man tittar på DVD film och vill gå över till vanlig TV, eller om man tittar på TV och vill gå över till att bara lyssna på radio.

1. Är inte helt säker om man kan snabba upp själva processen, men finns en del olika tider du kan ställa per enhet i programmet på datorn.

2. Nej du behöver inte stänga av något när du byter aktivitet, dosan vet redan vad som är på osv.

I programmet ställer du in om du vill att xbox360 ska stängas av när den inte används, byter du då till en aktivitet som inte använder xbox360 som enhet så kommer den slås av.

Hoppas detta hjälper dig.
//yabbah

Postad 29 september 2009 - 18:32

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Tack!

Var i programet ställer jag in dessa tider som du nämner?

Postad 29 september 2009 - 19:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tack!

Var i programet ställer jag in dessa tider som du nämner?

Under "Enheter"-"Namnet på enheten du vill justera"-"Inställningar"-"Justera tidsfördöjningar"

Postad 29 september 2009 - 20:31

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Tack!

Ser där att Fördröjning vid påslagning är på 9500 ms (d.v.s 9.5 sek) för min Panasonic 50PX8 TV, är detta normalt?

Postad 29 september 2009 - 20:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tack!

Ser där att Fördröjning vid påslagning är på 9500 ms (d.v.s 9.5 sek) för min Panasonic 50PX8 TV, är detta normalt?

Nja, men flera sekunder går åt för att en Panna ska hinna starta. Tror jag har 6000 ms.

Postad 29 september 2009 - 20:59

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tack!

Det är helt olika beroende på enhet. Jag tror att jag har 20 sekunder eller något på min projektor, men den behöver så lång tid innan den visar bild och är igång ordentligt.

Jag gjorde så att jag tryckte power on på orginalfjärren och mätte tiden med mobiltelefonen till enheten var redo att ta emot nästa kommando, och så provade jag den tiden i Harmonyn. Om det gick bra sänkte jag sucessivt (jäkla ord att stava det där) därifrån ner till det inte fungerade längre, då höjde jag till förra inställningen.

Blev en hel del pillande, men jag fick ner starttiden för vissa aktiviteter till nästan hälften om jag inte missminner mig.

Postad 29 september 2009 - 22:12

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Mycket bra förslag, ska genomföra lite tester i morgon.

Förövrigt är jag helt klart imponerad av fjärkontrollen även om det är den enklaste Logitech modellen(525).

När det kommer till kvalité så håller den säkert men visst knirrar och knarrar den. Mycket möjligt man kan bli av med detta genom att skilja den och limma alla bitar sammtidigt som de skruvas ihop igen, men då försvinner garantin misstänker jag.

Postad 30 september 2009 - 12:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Tack!

Det är som sagt väldigt olika och 9500ms kan låta mycket men du får helt enkelt testa dig fram vilket som passar. Om du har problem med att TV:n går till fel ingång/ingångar vid start så kan du kolla detta ganska enkelt. Ta tiden från det att du startar aktiviteten tills dess att du kan byta ingång på tv:n och denna tiden jämför du sen med vad som står i inställningen "fördröjning vid påslagning".
Själv har jag fått justera upp min tidsfördröjning flera gånger och ligger nu på ca 20000ms på min Pioneer plasma.

Postad 30 september 2009 - 12:22

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Det är som sagt väldigt olika och 9500ms kan låta mycket men du får helt enkelt testa dig fram vilket som passar. Om du har problem med att TV:n går till fel ingång/ingångar vid start så kan du kolla detta ganska enkelt. Ta tiden från det att du startar aktiviteten tills dess att du kan byta ingång på tv:n och denna tiden jämför du sen med vad som står i inställningen "fördröjning vid påslagning".
Själv har jag fått justera upp min tidsfördröjning flera gånger och ligger nu på ca 20000ms på min Pioneer plasma.

20 sekunder? Jag har själv en pioneer-plasma och har min startfördröjning på 6500ms. Fungerar klockrent, kan det vara så att dom blir segare ju äldre dom blir eller något? Eftersom våra plasmor verkar ha en "viss" skillnad i uppstartstid. :rolleyes:

//yabbah

Postad 30 september 2009 - 12:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Aha, ja jag ska prova göra ett nytt manuellt program på fjärren och se vad jag kan få till.

En annan fråga. Säg att jag sitter och tittar på film(blu-ray) med TV, Blu-ray spelare och Förstärkare igång. Jag vill nu pausa filmen och hoppa över till vanlig tv tillfälligt.

Trycker jag på Titta på TV på fjärren så lär Blu-ray spelaren stängas av. Är det så att jag måste manuellt välja device och där välja TV och sen vidare välja TV som input, och så klart likadant på andra hållet?

Postad 30 september 2009 - 12:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

20 sekunder? Jag har själv en pioneer-plasma och har min startfördröjning på 6500ms. Fungerar klockrent, kan det vara så att dom blir segare ju äldre dom blir eller något? Eftersom våra plasmor verkar ha en "viss" skillnad i uppstartstid. :rolleyes:

//yabbah

Bra fråga, iofs har jag inte haft min plasma så länge. Köpte den (5090h) april -09 och den borde ju inte rimligtvis ha blivit så mycket segare sen dess. Jag tror att i mitt fall kan det ha att göra med min digitalbox som är väldigt seg i uppstarten vilket jag misstänker är en anledning till att jag måste ha så lång uppstartsfördröjning på Tv:n.

Vilken modell av Pio TV har du?

Redigerat av Mentos, 30 september 2009 - 12:39.

Postad 30 september 2009 - 12:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Aha, ja jag ska prova göra ett nytt manuellt program på fjärren och se vad jag kan få till.

En annan fråga. Säg att jag sitter och tittar på film(blu-ray) med TV, Blu-ray spelare och Förstärkare igång. Jag vill nu pausa filmen och hoppa över till vanlig tv tillfälligt.

Trycker jag på Titta på TV på fjärren så lär Blu-ray spelaren stängas av. Är det så att jag måste manuellt välja device och där välja TV och sen vidare välja TV som input, och så klart likadant på andra hållet?

Har aldrig testat det men jag är ganska säker på att du inte kan ha 2 aktiviteter igång samtidigt men det borde funka att göra som du säger själv, dvs, byta ingång på TV:n via enheter på fjärren.

Postad 30 september 2009 - 12:41

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Bra fråga, iofs har jag inte haft min plasma så länge. Köpte den (5090h) april -09 och den borde ju inte rimligtvis ha blivit så mycket segare sen dess. Jag tror att i mitt fall kan det ha att göra med min digitalbox som är väldigt seg i uppstarten vilket jag misstänker är en anledning till att jag måste ha så lång uppstartsfördröjning på Tv:n.

Vilken modell av Pio TV har du?

Har en Pioneer PDP-4280SX (säker på de sista bokstäverna, 4280 är det i alla fall).

Postad 30 september 2009 - 14:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag har nu provat lite fram och tillbaka.

Det man kan konstatera är att följande ska alltid göras när TV ska användas :

Slå på TV
Slå på Förstärkare
Ställ Förstärkare på CS
Ställ TV till Mute

Min önskan var att förstärkare skulle slås på förre TVn efter som det tar ett tag(ca 4 sek) innan förstärkaren kan leverera ljud. Även trotts att jag ändrade ordningen så slås dock TV på först?

För att komma runt detta så satta jag fördröjningen på TV på slaget till 100 ms vilket gör att förstärkaren slåss på nästan samtidigt som TVn.

Just nu är problemet att Mute körs innan förstärkaren är helt färdig vilket gör att ljudet kommer först från TVn, sen faller det bort helt någon sek och när förstärkaren är redo så kommer ljuder åter här.

Det jag vill upp nå är följande

Förstärkare slås på
TV slåss på
Förstärkare sätts till CD innan TV hinner starta helt
TV sätts till mute

Men då detta inte går så måste det improviseras.

Så som det ser ut nu så får jag öka tiden som förstärkaren tar(3 sek) så att TVn inte står och går någon sek utan ljud.

Hur sköter ni detta?

Postad 01 oktober 2009 - 11:31

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Börjar få ordning på min 555:a nu har har iprincip lyckats reducera ner antalet kontroller från 4 till 1. Det mesta verkar dessutom fungera och det är väl just lite småpill kvar.

Det jag klurar på nu är främst hur jag ska göra när jag vill ha förstärkaren som ljudkälla istället för tv:n vid tv-tittande. Min tanke var att kopiera aktiviteten Titta på TV och helt enkelt ändra till att använda förstärkaren som ljudkälla. Tyvärr så verkar ju det inte gå och om jag startar en ny aktivitet så kommer jag att behöva ändra inställningar för kontrollen igen.

Kan man säga till att en aktivitet ska använda samma kontroller som för en annan aktivitet eller nåt? Min digitalbox finns i ett gäng olika varianter, och upplägget för kontrollen ser olika ut för de olika varianterna så standardinställningarna blev helt keiko.

Funderar på om det enklaste är att starta förstärkaren manuellt med devices istället och sen ställa in så att man styr förstärkaren i "sound-läget". Men man vill ju fortfarande kunna ändra kanal samtidigt som det ska vara lätt att justera volym osv... så då behöver man väl ändå ställa om allting en gång till!?

Någon som har något bra tips här?

Postad 01 oktober 2009 - 12:08

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hmm Logitech har ingen möjlighet att ta emot mail fram till och med den 7e, så det blir till att vänta.

Jag ska fråga dem om följande :

1. Varför startas TV förre förstärkare trotts att jag kastat om dem och sparat ner på fjärren?

2. Varför kan inte en aktivitet heta TV

3. Min kontroll knackar väldigt när man tar i den och en bricka ovanför powerknappen sitter på 3 kvart? Dessutom är det stora damm korn innanför glaset trotts att fjärren är endast 2 dagar gammal.

Postad 01 oktober 2009 - 12:19

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hmm Logitech har ingen möjlighet att ta emot mail fram till och med den 7e, så det blir till att vänta.

Jag ska fråga dem om följande :

1. Varför startas TV förre förstärkare trotts att jag kastat om dem och sparat ner på fjärren?

2. Varför kan inte en aktivitet heta TV

3. Min kontroll knackar väldigt när man tar i den och en bricka ovanför powerknappen sitter på 3 kvart? Dessutom är det stora damm korn innanför glaset trotts att fjärren är endast 2 dagar gammal.

2. Kanske för att din enhet tv heter just TV, tror inte en enhet och en aktivitet kan heta samma.

3. Tycker du ska vända dig till butiken du köpte den och ställa dessa frågor, så kanske dom kan byta ut den direkt åt dig.

//yabbah

Postad 01 oktober 2009 - 13:32

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Det kanske har ställts tidigare men jag hittade inget om detta.

Går det att ändra namnet på aktiviteterna? Alltså istället för att det står "Watch a DVD" så kommer det stå "Homecinema" eller något i den stilen?

Postad 01 oktober 2009 - 13:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Det kanske har ställts tidigare men jag hittade inget om detta.

Går det att ändra namnet på aktiviteterna? Alltså istället för att det står "Watch a DVD" så kommer det stå "Homecinema" eller något i den stilen?

Ja, klicka på "Byt namn på aktiviteten"

Postad 01 oktober 2009 - 13:50

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ja, klicka på "Byt namn på aktiviteten"

Tackar, då blir det nog ett köp av en sådan till mitt system. Återigen Tack för ett snabbt och bra svar!

Postad 01 oktober 2009 - 14:47

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Nej jag slår på den med mute-knappen. Eller av då den knappen innehåller kommandot powertoggle för stereon

Men det där löser väl bara problemet att få på/av förstärkaren, hur har du löst biten där du ska höja sänka ljudet då?

Jag skulle vilja klona min "Se på TV" aktivitet och bara modifiera just ljudkällan och knapparna för att höja/sänka volymen. finns det något smidigt sätt för det?

Postad 01 oktober 2009 - 14:49

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag har stereons volym på Vol+- och tvns volym på Föregående kapitel- Nästa kapitel

Postad 02 oktober 2009 - 10:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Klarar Harmony både 36 och 38 kHz?
Problem med Pace-boxen har förklarats med att boxen använder 36 kHz:
https://www.minhembi...s...t&p=2596199

Postad 02 oktober 2009 - 18:37

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag har stereons volym på Vol+- och tvns volym på Föregående kapitel- Nästa kapitel

Jag tänkte att jag kunde lägga till i "fönstret" för att styra receivern eftersom det är så sällan som jag använder den vid tv-tittande... men problemet då var ju att det inte gick att välja att styra receivern... Jag antar att det i värsta fall går att fuska och läsa in en ir-kod, men det verkar lite omständligt om man ska behöva hålla på så.

Hur löste du det egentligen? du kanske har så att du använder förstärkaren oftast som ljudkälla eftersom du vill höja/sänka volymen för den med vol-knapparna...

Ingen som vet om det går att kopiera en uppsättning knapptryckninger? har jag vart dum som valt att anpassa knappar för en speciell aktivitet istället för direkt för enheten? Om man väljer "återställ standardvärden" kommer den återställa till vad man en gång fick av logitech då, eller kommer den återställa till det man har anpassat enheten för?

Postad 03 oktober 2009 - 08:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Du kan manuellt lägga till din förstärkare i aktiviteten, då kan du lägga in knappar till den hur du vill.

Postad 03 oktober 2009 - 10:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Tryck på Anpassa knapparna så kan du välja vad som ska vara på varje knapp

Bifogad fil  harm.JPG   59,77K   0 Antal nerladdningar

Här är början på min Titta på TV-aktivitet, bara att välja enhet under Enhet och sen vad på den enheten

Postad 03 oktober 2009 - 14:12

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Du kan manuellt lägga till din förstärkare i aktiviteten, då kan du lägga in knappar till den hur du vill.

Jo, men då kommer den ju att sättas på såfort jag växlar till "se på tv". Jag vill ju att den 99 ggr av 100 ska vara avstängd, men med ett enkelt knapptryck sätta på den ifall jag skulle vilja ha förstärkt ljud.

Om jag lägger till den manuellt så kommer den fortfarande tro att den ska vara på? hur får jag den att inte sättas på men ändå vara kontrollerbar?

Tryck på Anpassa knapparna så kan du välja vad som ska vara på varje knapp

Bifogad fil  harm.JPG   59,77K   0 Antal nerladdningar

Här är början på min Titta på TV-aktivitet, bara att välja enhet under Enhet och sen vad på den enheten

Just anpassa knapparna har jag gjort massor, men problemet är ju att jag inte kan kontrollera receivern när den inte är tänkt att vara på från början. Jag kan välja att kontrollera tv:n, digitalboxen samt även min htpc av nån konstig anledning..

Postad 04 oktober 2009 - 08:02

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Om jag lägger till den manuellt så kommer den fortfarande tro att den ska vara på? hur får jag den att inte sättas på men ändå vara kontrollerbar?

Enda sättet att uppnå det, om det är ett problem att den är på, är att lära in en felaktig PowerOn-signal. T.ex. säga att power on görs med mute-knappen för förstärkaren.

Postad 04 oktober 2009 - 09:33

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hmm jag har stött på ett ganska jobbigt problem.

När TVn ska på så sker följande :

TV på
Förstärkare på
Mute på TV
Förstärkare ställs in på CD

Om jag efter ha tittat på TV lite vill spela XBOX360 så sker följande :

TV på - redan på
Förstärkare på - redan på
Mute på TV - redan mutad
TV ändrar kanal till HDMI1
Förstärkare ställd in på CD - redan gjort
Kör igång XBOX360

Allt utom Mute fungerar här. Problemet är att när den försöker slå ifrån det så slår den i själva värket på mute efter som det var redan på sen tidigare.

Hur löser man detta utan att behöva stänga av allt?

Postad 04 oktober 2009 - 12:21

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Enda sättet att uppnå det, om det är ett problem att den är på, är att lära in en felaktig PowerOn-signal. T.ex. säga att power on görs med mute-knappen för förstärkaren.

Jag tänker att problemet blir då när jag växlar från "se på tv" till exempelvis "htpc" så kommer fjärren tro att förstärkaren redan är på, och då kommer den inte att slås på. Jag har visserligen märkt att det finns speciella power on/off kommandon, så den kanske safe:ar då och skickar power on alla gånger oavsett om den är på eller ej.

Jag fattar inte att en programvara som har funnits så länge och används av ganska många saknar så många enkla funktioner som man kan önska.

Ser ut som att jag får skapa en ny aktivitet trots allt för att få det där att fungera smidigt. just nu går det ju att manuellt använda devices slå på förstärkaren, så trist att man måste ta till såna "fulhack" för att lösa, i mina ögon, så simpla grejer.

Tycker att fjärren är lite seg/för snabb på att skicka ir-koder. Till exempel så justerar den två volymsnäpp för varje klick på vol +/- på min tv. Flera sekvensiella tryck på samma knapp är inte riktigt som med original-fjärrarna heller. Nu har jag ju en av de billigare varianterna så det kanske hänger på det...

Postad 04 oktober 2009 - 12:40

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tycker att fjärren är lite seg/för snabb på att skicka ir-koder. Till exempel så justerar den två volymsnäpp för varje klick på vol +/- på min tv. Flera sekvensiella tryck på samma knapp är inte riktigt som med original-fjärrarna heller. Nu har jag ju en av de billigare varianterna så det kanske hänger på det...

Den biten kan du justera med troubleshoot-knappen i programmet. Där kan du säga att den t.ex. ibland/alltid trycker dubbelt, så justerar programmet signalen för att undvika det.

Postad 04 oktober 2009 - 12:53

Unregistered7323aa50
  • Unregistered7323aa50
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
har köpt en benq w6000 och den finns inte, ok det är rätt ny men va fan det ska ju funka tycker man, riktigt dåligt!!!

Postad 04 oktober 2009 - 15:40

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

har köpt en benq w6000 och den finns inte, ok det är rätt ny men va fan det ska ju funka tycker man, riktigt dåligt!!!

Det funkar, du får bara lära in knapparna manuellt. Det går inte att kräva att Logitech ska ha ALLA enheter från ALLA tillverkare i sin databas så fort de finns på marknaden. Lite fjantigt att döma ut den på grund av det och säga att det är riktigt dåligt tycker jag.

Du kan ju dessutom kolla databasen på deras websida innan du köper fjärren, och ha koll på om den stöder dina enheter eller inte.

Postad 04 oktober 2009 - 20:59

Unregisteredd6a38178
  • Unregisteredd6a38178
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!
Är intresserad av Harmony One, funderar skarpt på och införskaffa en.
Men den har ej de färgade knapparna röd, grön, gul och blå.
Frågan är hur det då fungerar t.ex. med en humax hd box när man använder dess inspelning och programeringsfunktioner.
Finns det någon som har provat eller har en bild som visar det.

Mvh Ziqqe

Postad 04 oktober 2009 - 21:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Färgknapparna finns i pekskärmen och funkar kalas!

Postad 05 oktober 2009 - 11:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hmm jag har stött på ett ganska jobbigt problem.

När TVn ska på så sker följande :

TV på
Förstärkare på
Mute på TV
Förstärkare ställs in på CD

Om jag efter ha tittat på TV lite vill spela XBOX360 så sker följande :

TV på - redan på
Förstärkare på - redan på
Mute på TV - redan mutad
TV ändrar kanal till HDMI1
Förstärkare ställd in på CD - redan gjort
Kör igång XBOX360

Allt utom Mute fungerar här. Problemet är att när den försöker slå ifrån det så slår den i själva värket på mute efter som det var redan på sen tidigare.

Hur löser man detta utan att behöva stänga av allt?

Det där med Mute är ju ett problem. För att undvika det har jag enkelt dragit ned volymen till noll och skippar att använda Mute.

Postad 06 oktober 2009 - 21:48

Unregisteredf590b9f5
  • Unregisteredf590b9f5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Efter lite diskussioner i Pace-tråden och ännu mer testande så funkar nu Harmony One klockrent mot en Pace 850NV med följande inställningar:

Fördröjning vid påslag: 1500 ms
Knappintervall: 100 ms
Enhetsintervall 500 ms

Under förutsättning att man slår på med "Viasat"-knappen och slår av med "TogglePower".

Man kan heller inte ha kanalnummer med "dubbelnummer" som favoritikoner. Tex 11, 22, 33, 44. Den tar då bara den första siffran. Justera favoritlistan i boxen och lägg "oviktiga" kanaler på de plasterna så funkar favoritikonerna på Harmonyn bra.

Som jag skrev i Pace-tråden så hade jag stora problem med att stänga av och sätta på boxen. De lösningar som har beskrivits här har inte hjälpt.

Men efter mycket testande fram o tillbaka med dålig nattsömn några dagar så har jag nu funnit lösningen för mig:

+ Lägg till boxen Pace TDS850NV. Har du den redan, ta bort den och lägg till igen! Annars kommer det inte funka.
+ INGA VERIFIERINGAR AV STRÖMKNAPPAR ! VIKTIGT!
+ Inga rådata-överföringar av Viasat eller PowerToggle!
+ tidsinställningar:

fördröjning vid påslagning: 200 ms
knappintervall: 200 ms
enhetsintervall: 200 ms

+ signalstyrka: 4
+ Av/På inställningar: Separata knappar för av/på:

+ Ström på:
1. Program
2. PowerToggle
+ Ström av:
1. Program
2. PowerToggle

+ Anpassade Knappar:

Prev - Back

Detta fungerar KLOCKRENT för mig, utan att behöva ta till HELP eller andra trix.
Hoppas nån mer har nytta av detta.

mvh
Hasse

Postad 07 oktober 2009 - 06:59

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

+ signalstyrka: 4

Vart ställer du in detta på fjärren???

Postad 07 oktober 2009 - 08:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Det där med Mute är ju ett problem. För att undvika det har jag enkelt dragit ned volymen till noll och skippar att använda Mute.

Aha, jag funderade också på något sådant, men hur fixar du det då ? Är det något du binder till enheten eller något du lägger in för varje aktivitet? Och är det då bara en massa vol- du lägger in manuellt?

Postad 07 oktober 2009 - 08:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Som jag skrev i Pace-tråden så hade jag stora problem med att stänga av och sätta på boxen. De lösningar som har beskrivits här har inte hjälpt.

Men efter mycket testande fram o tillbaka med dålig nattsömn några dagar så har jag nu funnit lösningen för mig:

+ Lägg till boxen Pace TDS850NV. Har du den redan, ta bort den och lägg till igen! Annars kommer det inte funka.
+ INGA VERIFIERINGAR AV STRÖMKNAPPAR ! VIKTIGT!
+ Inga rådata-överföringar av Viasat eller PowerToggle!
+ tidsinställningar:

Förmodligen har Supporten fört in de ändringar de gjorde på mina inställningar i databasen nu, så det är därför som det funkar om man lägger till enheten igen :P

Postad 07 oktober 2009 - 08:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Aha, jag funderade också på något sådant, men hur fixar du det då ? Är det något du binder till enheten eller något du lägger in för varje aktivitet? Och är det då bara en massa vol- du lägger in manuellt?

Jag har alltid TV-volymen till på noll, det är inget som jag någonsin ändrar eftersom jag alltid har receivern igång.

Postad 07 oktober 2009 - 08:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
aha, ska se om det är möjligt att göra så med Panasonic 50PX8, fick för mig att den stälde in sig på ett standardläge varje gång man startar den(d.v.s kommer inte ihåg föregående volym).

Tack för förslaget!

Postad 07 oktober 2009 - 08:44

zarkov
  • zarkov
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns IR-styrda dimmers för infällt väggmontage?

Jag skulle vilja byta ut min nuvarande dimmer i vardagsrummet mot en kombinerad historia som jag kan styra både via fjärrkontrollen (Harmony 555) och manuellt. Vad jag sett är Nexas dimmer endast för vägguttagsmontage och det funkar inte med min takbelysning. Jag skulle naturligtvis kunna sätta Nexa-dosan i taklampan men då kan jag ju inte styra den utan fjärrkontrollen.

Postad 07 oktober 2009 - 09:06

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns IR-styrda dimmers för infällt väggmontage?

Jag skulle vilja byta ut min nuvarande dimmer i vardagsrummet mot en kombinerad historia som jag kan styra både via fjärrkontrollen (Harmony 555) och manuellt. Vad jag sett är Nexas dimmer endast för vägguttagsmontage och det funkar inte med min takbelysning. Jag skulle naturligtvis kunna sätta Nexa-dosan i taklampan men då kan jag ju inte styra den utan fjärrkontrollen.

http://www.clasohlso...spx?id=59557031

artikelnr: 32-6452

//yabbah

Redigerat av yabbah, 07 oktober 2009 - 09:07.

Postad 07 oktober 2009 - 09:31

zarkov
  • zarkov
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

http://www.clasohlso...spx?id=59557031

artikelnr: 32-6452

//yabbah

Tack, men funkar den verkligen med 555:an? Jag tolkar det som att Waveman använder en radiosignal för styrningen och 555:an saknar ju RF-sändare...

Postad 07 oktober 2009 - 09:33

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Tack, men funkar den verkligen med 555:an? Jag tolkar det som att Waveman använder en radiosignal för styrningen och 555:an saknar ju RF-sändare...

Ja det kanske du har rätt i, du får uppgradera till en Harmony 900. Den kan jag varmt rekommendera :P

Postad 07 oktober 2009 - 10:16

zarkov
  • zarkov
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nja, riktigt så lat är jag inte att jag vill lägga 3500kr på en multifjärr, RF eller inte! :P

Tyska Merten har en del intressanta grejer, jag vet inte var de säljs bara. Andra förslag?

Postad 07 oktober 2009 - 19:33

Unregisteredf590b9f5
  • Unregisteredf590b9f5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Förmodligen har Supporten fört in de ändringar de gjorde på mina inställningar i databasen nu, så det är därför som det funkar om man lägger till enheten igen :(

Ja, jag vet inte, skillnaden som gjorde susen för mig var att låta bli att läsa av rådata för Viasat och PowerToggle-knapparna samt den otippade knappsekvensen för ström på och av. Tagit bort o lagt till enheten har jag gjort mååånga ggr de senaste dygnen.

Vart ställer du in detta på fjärren???

I Logitech-mjukvaran:
Enheter->Pace TDS850NV (eller vad du har valt att kalla den) ->Felsökning -> Pace TDS850NV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland.

Postad 08 oktober 2009 - 10:23

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Enheter->Pace TDS850NV (eller vad du har valt att kalla den) ->Felsökning -> Pace TDS850NV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland.

Kanon... tack tack

Postad 08 oktober 2009 - 10:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag har nu lämnat tillbaka Logitech Harmony 525 efter som den höll för dålig kvalité.

Det finns en hel del saker jag dock gillade med kontrollen, men det verkar som att man måste upp till Logitech Harmony One för att få bättre kvalité och då pratar vi 1500 kr?

Finns det verkligen ingen kontroll mellen 525 och One som håller bra kvalité?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.