Pratat med Opel nu och det var ju inte ett nej direkt iaf, liiiitet hopp finns kvar mao, sköter dom det så behåller jag den
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 27 January 2014 - 10:50
Pratat med Opel nu och det var ju inte ett nej direkt iaf, liiiitet hopp finns kvar mao, sköter dom det så behåller jag den
Postad 27 January 2014 - 12:22
En så gammal bil kan man inte förvänta sig så mycket mer utav mitt i en kall Sverige-vinter, och att turbon nu gett sig kan ju vara för att den helt enkelt var slut nu.
Postad 27 January 2014 - 12:28
Gillar just v70 men har ingen störr lust att lägga 100k på en bil som rullat runt 15k mil.En Volvo V70 -05 och uppåt och du är hemma
det är en 08 som rullat 6200mil, dessutom en diesel så den börjar väl bli inkörd, gammal klenod är väl allt att ta i tycker jagNu var ju detta iofs en gammal klenod? med personlig tillfredsställelse för ägaren?
En så gammal bil kan man inte förvänta sig så mycket mer utav mitt i en kall Sverige-vinter, och att turbon nu gett sig kan ju vara för att den helt enkelt var slut nu.
Redigerat av Evil Homer, 27 January 2014 - 12:30.
Postad 27 January 2014 - 13:23
Så går det när den tvingas frakta runt en tjockis hela dagarna!
Riktigt tråkigt är det, men skönt att det gick på maskinskadeförsäkringen iaf!
Du är ju bilsäljare, så tommy har tagit dig på orden och köpte ny kärra direkt.
Postad 27 January 2014 - 14:59
Du är ju bilsäljare, så tommy har tagit dig på orden och köpte ny kärra direkt.
Är detta den nya firmabilen du surrade om Tommy?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 27 January 2014 - 20:45.
Postad 27 January 2014 - 17:44
Blir kanske lite fetare sulor också. Sen skulle Niklas hjälpa mej med lite kolfiberdetaljer också. Han har ju tjatat så förbannat om det, och den här gången vek jag mej.
Postad 27 January 2014 - 19:40
Postad 27 January 2014 - 20:27
Redigerat av Nomad, 27 January 2014 - 20:31.
Postad 27 January 2014 - 20:33
"
Efter att ha bytt lite kanaler på routern ( Dlink 635 ) så höll det sig ett tag men så började det bråka igen, åkte ut till Kjell för att se om det kanske var något fel på min repeater Dlink 505,fick med mig en ny apparat hem.
Nu så söker jag i nätverket och visst blev det lite bättre, men 14% låter ändå otroligt dåligt då repeater och router befinner sig på samma våningsplan med bara en vägg mellan.

Min är alltså dlink och är ensam på kanal 13.
Vad tror ni det är som bråkar, vad är det vanliga felen man gör eller som brukar uppkomma?
Flyttade repeatern till andra sidan väggen, alltså i samma rum som routern och det gick upp i 16%, grannens wifi ökade till 25%
Sändardelen i repetern verkar ju vara rätt ok då mottagningen blir bra, men mottagaren i den verkar ju lite kajko "
Redigerat av Jensen, 27 January 2014 - 20:34.
Postad 27 January 2014 - 20:39
Postad 27 January 2014 - 20:43
Ärligt gubbar, skärp er för ****e!! Fattar inte att det ska vara så svårt att hålla sams och dela på sandlådan!
Var opel kontroversiellt?
Postad 27 January 2014 - 20:58
Jonas är givetvis oskyldig, det var jag som läste lite väl fort. Men Dravvel/CynisktLjud är numera avstängd.
Igen... Hur många nick är han uppe i nu egentligen...?
Blir spännande att se vilket nästa blir, men det avslöjar vi nog rätt så fort.
Postad 27 January 2014 - 22:13
...
Vet någon om oppo bdp105 kan tidskompensera för en seg projektor? Eller måste man ha en receiver?
Postad 28 January 2014 - 01:01
Har postat detta på ett grannforum med, men ingen som kommer med svar så gör en vildning och postar här med.
"
Efter att ha bytt lite kanaler på routern ( Dlink 635 ) så höll det sig ett tag men så började det bråka igen, åkte ut till Kjell för att se om det kanske var något fel på min repeater Dlink 505,fick med mig en ny apparat hem.
Nu så söker jag i nätverket och visst blev det lite bättre, men 14% låter ändå otroligt dåligt då repeater och router befinner sig på samma våningsplan med bara en vägg mellan.
Min är alltså dlink och är ensam på kanal 13.
Vad tror ni det är som bråkar, vad är det vanliga felen man gör eller som brukar uppkomma?
Flyttade repeatern till andra sidan väggen, alltså i samma rum som routern och det gick upp i 16%, grannens wifi ökade till 25%
Sändardelen i repetern verkar ju vara rätt ok då mottagningen blir bra, men mottagaren i den verkar ju lite kajko "
Det stora problemet står direkt under DIR-505.
Testa att ändra till kanal 6 eller i andra hand 11, att du ligger på kanal 13 gör bara att du stör och störs av kanal 11, man ska alltid stärva efter att använda kanalerna 1, 6 och 11 och kanal 1 för poppis i ditt område.
Postad 28 January 2014 - 06:21
Ser du taskigt dubbade filmer.Han har nog redan reggat sig igen. Men håller han sig borta från den här tråden så skiter jag fullkomligt i honom.
...
Vet någon om oppo bdp105 kan tidskompensera för en seg projektor? Eller måste man ha en receiver?
Postad 28 January 2014 - 17:04
Tack och God morgon Kalle,
lådanlådorna kommer ha ca 45-46l minus elementen.
Det ser bra ut!
Postad 28 January 2014 - 18:03
Min 635 har fungerat rätt ok, så tänkte att dlink + dlink = sant.Det stora problemet står direkt under DIR-505.
Testa att ändra till kanal 6 eller i andra hand 11, att du ligger på kanal 13 gör bara att du stör och störs av kanal 11, man ska alltid stärva efter att använda kanalerna 1, 6 och 11 och kanal 1 för poppis i ditt område.
Ska testa att ändra lite kanaler igen så postar jag uppdateringar om det hur det blir.
Redigerat av Evil Homer, 28 January 2014 - 18:09.
Postad 28 January 2014 - 18:51
Postad 28 January 2014 - 19:18
Har din dlink externa antenner eller inbyggda? Kan va antennfel då singnalstyrkan är väldigt låg iom att det bara är en vägg emellan
Postad 28 January 2014 - 19:23
Har redan vart och hämtat nr 2 505 på Kjell. Men den ger samma siffror som den gamla, blir lite sugen på att byta ut 635:an mot en Asus n66 så slipper jag repeater helt då den ska ha bra wi-fi .
Postad 28 January 2014 - 19:25
Då har du problem
Märkligt sätt att dra slutsatser på, tycker jag och inte det minsta hjälp i besvarandet av min fråga. Vill du försöka igen?
Postad 28 January 2014 - 19:37
Det som är lustigt är att jag har ok mottagning på 635:an i huset, men bara 13-17% mellan 635 och 505.
Har redan vart och hämtat nr 2 505 på Kjell. Men den ger samma siffror som den gamla, blir lite sugen på att byta ut 635:an mot en Asus n66 så slipper jag repeater helt då den ska ha bra wi-fi .
Ja det är väldigt konstigt, blir det samma om du ställer dem bredvid varandra? Känns som de borde fungera bra ihop då det är samma märke.
Ja enklaste är att köpa den routern, är nog den vanligaste/mest rekommenderade idag.
Jag har en netgear wndr4300 som fyller mitt behov bra, behövde 5ghz nätet då det andra inte fungerade tillräckligt bra. Det är inte jättebra räckvidd på den men funkar fint då jag bor i lägenhet, i hus är det nog bättre med en asus.
Postad 28 January 2014 - 22:21
Du får nog gå på synken i av recivern om du skall få någon ordning på det.Märkligt sätt att dra slutsatser på, tycker jag och inte det minsta hjälp i besvarandet av min fråga. Vill du försöka igen?
Postad 29 January 2014 - 00:49
Dom är tom i samma rum nu !
Och fortfarande lika dålig signalstyrka?
Är dålig på D-Link, men tillverkarna kan ju ha lite fancy namn på funktioner som ska förbättra prestandan mellan enheter från tillverkaren, har du testat att se om något sådant är av- eller påslaget?
Postad 29 January 2014 - 06:00
ring deras support vet jag jag hade en gång en d-link men sämre skit får man leta efter klarar ingenting en vägg så är det god natt i signalstyrka.Dom är tom i samma rum nu !
Postad 29 January 2014 - 06:05
Du får nog gå på synken i av recivern om du skall få någon ordning på det.
Kan ju vara så att jag frågar en sak för att jag vill veta svaret på den. Du har just misslyckats med det igen, men jag tackar för hjälpen iaf. Det var ett vänligt försök
Postad 29 January 2014 - 06:12
Varför läser du inte manualen för oppn i stället för att ställa en fråga på ett forum och vill du ha reda på det så ställ frågan i rätt forums del så kanske du får svar på din fråga.Kan ju vara så att jag frågar en sak för att jag vill veta svaret på den. Du har just misslyckats med det igen, men jag tackar för hjälpen iaf. Det var ett vänligt försök
.
http://download.oppo...nglish_v1.4.pdf
Redigerat av kalle12dussin, 29 January 2014 - 06:16.
Postad 29 January 2014 - 08:58
En kostnad på 1550kr för mig, förbannat jäkla bra gjort utav Opel !!
Här ska det inte säljas någon bil
Tror jag ska köpa ett par triss och kanske spela lite på travet med
Och fortfarande lika dålig signalstyrka?
Är dålig på D-Link, men tillverkarna kan ju ha lite fancy namn på funktioner som ska förbättra prestandan mellan enheter från tillverkaren, har du testat att se om något sådant är av- eller påslaget?
ring deras support vet jag jag hade en gång en d-link men sämre skit får man leta efter klarar ingenting en vägg så är det god natt i signalstyrka.
Har roddat runt som fasiken i den men hittar inget sånt, är ju lite sugen på en asus 66 men det är allt i blodigaste laget för mig.
Redigerat av Evil Homer, 29 January 2014 - 08:58.
Postad 29 January 2014 - 13:45
Men det kanske kan vara värt at få det att funka och betala ca 1200kr. Har för mig att jag i dec betalade något sådant för den och Asus funkar fint i hela huset vilket inte mina dlink el. netgear gjort.
Postad 29 January 2014 - 18:01
Har precis konfigurerat den och 96% signalstyrka mellan routern och den iaf, en pinne ifrån max på wifi på laptopen och samma sak på paddan.
Återstår att se om det är stabilt annars får jag väl ett spel och spräcker något blodkärl, tror dock på turen idag så har hämtat både trisslotter och en andel på v86
Pengarna rullar in som dom ska nu* nynnar på Petters låt*
Redigerat av Evil Homer, 29 January 2014 - 18:21.
Postad 30 January 2014 - 13:45
Man kan ju ställa in volymen både i receivern och bak på subwoofern. Kan det bli någon förvrängning eller onödig dist beroende på vart jag höjer och sänker?
Postad 30 January 2014 - 14:22
Postad 30 January 2014 - 14:43
Jag tänkte mer om det spelar någon roll om jag har -5 på receivern och 50% på subwoofern eller t.ex +5 på receivern och 25% på subwoofern?Visst kan det bli det, signalen in till subben kan klippa om du skruvar upp signalen för mycket.
Postad 30 January 2014 - 14:58
Lättare sagt än gjort att märka om man inte har något som skvallrar om det bara,
Redigerat av Evil Homer, 30 January 2014 - 14:58.
Postad 30 January 2014 - 15:15
Okej, men finns det något rekommenderat? T.ex att ha nivån på 0 i receivern och styra volymen på subwoofern?Jo insignalen kan klippa on du har ställt recivern för högt
Lättare sagt än gjort att märka om man inte har något som skvallrar om det bara,
Postad 30 January 2014 - 17:41
Jag personligen brukar ligga på ca. 30-40% på slutsteget som mest.Okej, men finns det något rekommenderat? T.ex att ha nivån på 0 i receivern och styra volymen på subwoofern?
Postad 30 January 2014 - 20:25
Många som kör med passiva lådor, dvs externa steg, har pottarna på fullt. Många av dom externa stegen har ju inte ens några pottar.
Sänk på hemmabiostärkaren och höj på baslådan är mitt tips.
Postad 30 January 2014 - 22:18
http://open.spotify....gCGiGUhnugBgvej
Det jag tänker på börjar ca 1 min in i låten.
Postad 31 January 2014 - 01:15

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 31 January 2014 - 01:16.
Postad 31 January 2014 - 11:41
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?