Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6.629628 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 5.307692 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6.647058 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6.214284 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4.555554 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6.714284 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 5.363636 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 8 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 9 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 9 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 10 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 11 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 12 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 12 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 12 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 14 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 14 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 15 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 15 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 15 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 15 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 15 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 16 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 16 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 16 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 16 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 16 år sedan
installations problem (1 inlägg) 16 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 16 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 16 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 16 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 16 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 16 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 16 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 16 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 16 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 16 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 16 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 16 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 16 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 16 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 16 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 16 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 16 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 16 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 16 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 16 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 16 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 16 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 16 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 16 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 17 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 17 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 17 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 17 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 17 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 17 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 17 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 17 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 17 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 17 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 17 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 17 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 17 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 17 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 17 år sedan
ip tv (1 inlägg) 17 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 17 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 17 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 17 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 17 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 17 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 17 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 17 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 17 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 17 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 17 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 17 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 17 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 17 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 17 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 18 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 18 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 18 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 18 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 18 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 18 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 18 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 18 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 18 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 18 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 18 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 18 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 18 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 18 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 18 år sedan

Postad 30 January 2017 - 08:57

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Nu dök det också upp en textremsa i SVT Västs sändning som sa: "Upplever du problem med ljudet i den här sändningen? Kontakta din TV-distributör för mer information."

Vi kan svara på varför det är så. Det beror på att den analoga ljudströmmen som SVT skickar på regionala nyheterna är så låg in till oss på Telia. Det finns ingen digital AC-3 ljudström för regionala nyheterna alltså.

Går det att få upp ljudet Telia?

Vi har gjort det vi kan och sagt till SVT om det redan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 30 January 2017 - 09:03

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Då jag vet att vissa av er använder Zappa appen så vill vi gärna att ni skriver här om ni har förslag på förbättringar som ni gärna skulle vilja ha i den appen.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 30 January 2017 - 09:44

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlägg
  • 0

Vissa kunder upplever problem här så därför är rekommendationen att ha TV boxar på egen port i routern. Rent tekniskt så kommer multicast gå till alla enheter om man inte ha en switch som styr detta korrekt, tekniken för att det bara ska gå till portar i switchen som ska ha multicasten heter IGMP snoping. Protokollet för att styra vilka kanaler, alltså multicast ström som ska till en viss enhet styrs av något som heter IGMP.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Vilka problem kan uppstå om man har TV och Data på samma port i routern? Är det TV eller Data som drabbas av problem eller båda?

Postad 30 January 2017 - 18:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Konstigt fel med boxen idag. Text tv hängde upp sig på den nya boxen, spelar ingen roll om jag startar om boxen eller routern. Jag har fått felkod 1100

Ironiskt nog fungerar den gamla boxen utan problem

Men telia hittar så klart ingen driftstörning

Postad 30 January 2017 - 18:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

DEN FÖR MIG BESVÄRLIGA FRÅGAN OM LJUDET ända sedan jag bytte till Teilas TV kollektivt med min bostadsrättsförening i slutet av oktober 2016:

Från att ha haft bra ljud utan att "veta någonting" med SAPPA som vi hade innan till att verkligen få problem. Box 4302 och Lagom.

1) Ljudet blev så svagt att jag tvangs skruva upp ljudet på min SONY soundbar till 50 (=max) för att höra någorlunda.

2) Sedan läste jag i denna tråd att man kunde ändra till digitalt ljud och gjorde det. Då blev det bra utom i vissa fall, t.ex. lokalnytt i SVT (upp till 50 igen från 25). I perioder har alla SVT-program haft svagt ljud (inget ändrat i boxen). Senast i onsdags (kanske i torsdags) var det tyst, då plötsligt mitt i Kulturnytt (efter 18.15) ljudet hoppade upp och vi fick kasta oss över fjärrkontrollen och dra ner till 25.

3) Nu dök det också upp en textremsa i SVT Västs sändning som sa: "Upplever du problem med ljudet i den här sändningen? Kontakta din TV-distributör för mer information." Bilden bifogas.attachicon.gifLjudet.jpg

Jag har skrivit tidigare på denna tråd i detta ärende och har önskat att Telia denna väg skall ta i frågan, men inget har hänt.

Nu har frågan tydligen vuxit så att SVT Väst engagerat sig.

HJÄLPER DET NU DÅ? Går det att få upp ljudet Telia?

Hos mig gör jag som så jag höjer TV eget ljud därefter anpassar jag boxens ljud, 2 helt olika saker

Postad 30 January 2017 - 22:12

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Konstigt fel med boxen idag. Text tv hängde upp sig på den nya boxen, spelar ingen roll om jag startar om boxen eller routern. Jag har fått felkod 1100

Ironiskt nog fungerar den gamla boxen utan problem

Men telia hittar så klart ingen driftstörning

Det är inte så konstigt att text-tv hängde sig om du får just felkod 1100 efter omstart. Felkod 1100 betyder att boxen inte har fungerade trafik mot webservern för att ladda ner GUI eller kommunicera med andra servrar som behövs för att tjänsten ska fungera. Eftersom att det inte är särskilt många som har detta felet just nu så kan man säga med stor sannolikhet att felet är hemma hos dig. Oftast har vi sett detta med olika typer av trådlösa lösningar man har i bostaden eller att tv boxen inte får ip på rätt sätt.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 30 January 2017 - 23:17

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Vilka problem kan uppstå om man har TV och Data på samma port i routern? Är det TV eller Data som drabbas av problem eller båda?

Det finns enheter som inte mår så bra av en ström med närmare 10 mbit/s av multicast och vissa enheter försöker bli av med trafiken genom att skicka till routern att den inte vill ha multicast och då kommer tv strömmen inte heller fram till tv boxen. Det är även som så att det kan bli bildstörningar i vissa switchar som inte klarar av detta.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 31 January 2017 - 11:02

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Precis vid omstart när 27 sekunders räknaren börjar såg jag annat

Systemet får inte kontant multcast felkod 612

Då ska man tydligen ha routern avstängd 5-10 min starta om

Redigerat av Ironse, 31 January 2017 - 11:03.

Postad 31 January 2017 - 17:02

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Lite synd att med alla era fantastiska hd-kanaler (minus tv3hd i Lagom) så är programbiblioteket för hd-kanalerna inte hd.
Missade breaking news på kanal 5 förra veckan. Körde igång play. Bilden är annars skarp på kanal 5hd. Men så var det verkligen inte på play. Vanlig sd-kvalite. Har tvpaket lagom med kanal 5hd. Detta borde ni fixa lätt?
Med Tivo så fanns det alltid två avsnitt av samma att välja på, med hd och utan hd.

Redigerat av Foxxy, 31 January 2017 - 17:07.

Postad 31 January 2017 - 18:33

supercrw
  • supercrw
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det kom en uppdatering till 4302 ikväll, får se vad som är förändrat...Kanske kan få en changelog Markus?

Postad 31 January 2017 - 20:33

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Det kom en uppdatering till 4302 ikväll, får se vad som är förändrat...Kanske kan få en changelog Markus?

Du syftar inte på den uppdateringen som kom för en vecka sedan? Du kan läsa om vad som är nytt under "om tjänsten" i Menyn.

Postad 01 February 2017 - 09:41

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Då jag vet att vissa av er använder Zappa appen så vill vi gärna att ni skriver här om ni har förslag på förbättringar som ni gärna skulle vilja ha i den appen.

För den som är intresserad så finns en beta-version av Zappa för Android ute i Google Play store: http://play.google.c...nera.iptv.zappa
Man anmäler sig till betan genom att på sin telefon eller surfplatta scrolla ner och klicka på att man vill gå med i betan. Efter en stund så pushas betaversionen ut till din telefon om du har automatiska uppdateringar, annars behöver du uppdatera manuellt.

Det finns även en direktlänk för att anmäla sig till betan: https://play.google....nera.iptv.zappa

Nyheter i den här versionen av Zappa är bland annat att vi skrivit om den från grunden (nu är det möjligt att byta mellan boxar även på nyare Samsungtelefoner), att tv-boxen svarar snabbare på kommandon och att vi lagt till röstsökning (använd Zappa som mikrofon för att röstsöka på tvboxen). Observera att detta är en betaversion som är under utveckling, varför buggar och andra oväntande beteenden kan uppstå.

Synpunkter och förbättringsförslag mottages tacksamt via google play store (scrolla ner förbi skärmbilderna på Zappa). Feedback postat i google play store samt svar från oss syns bara för oss och dig. Man verkar bara kunna posta feedback en gång, sen får man trycka på de små punktera och radera sin feedback om man vill fråga något nytt. Vi läser feedback även i andra kanaler (som här exempelvis), men det är inte säkert vi kan svara inom rimlig tid på andra vägar.

För närvarande fokuserar vi på Android då underhållsbehovet är störst där, men faller det hela väl ut får vi titta på iPhone/iPad också.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 01 February 2017 - 14:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Jag ser själv ingen fördel med appen Zappa gentemot vanlig fjärrkontroll. Med fjärrkontrollen kan man ligga i soffan och byta kanaler utan att titta på själva kontrollen.

Postad 01 February 2017 - 18:22

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Jag ser själv ingen fördel med appen Zappa gentemot vanlig fjärrkontroll. Med fjärrkontrollen kan man ligga i soffan och byta kanaler utan att titta på själva kontrollen.

Prova gärna sök med röst funktionen så kanske du ändrar åsikt :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 02 February 2017 - 09:11

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Prova gärna sök med röst funktionen så kanske du ändrar åsikt :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Ja för det är så jobbigt att trycka på knappen på dosan 😎 Röstfunktion är säkert bra till dem med synfel etc. Men annars känns zappa appen helt meningslös i mitt tycke.

Redigerat av Mushunt, 02 February 2017 - 09:11.

Postad 02 February 2017 - 12:37

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej..

Varit läsare av detta forum under en lång tid fått tips och mycket information av er aktiva användare och även kunnat lösa vissa problem så Tack till er alla som är aktiva och delar med sig. Detta kommer bli som sagt mitt första inlägg och ett mycket långt sådant så jag hoppas på överseende och förhoppningsvis hjälp på dom problem jag har som kommit och gått sedan April månad.

Sitter på kanal paket Stor+Viasat Sport+ Iptelefoni.

Utrustning: VIP 2853 Inteno xg6846 av tekniska skäl har jag egen router för bredband en Asus. Tv kopplad med nätverkskabel till box-och Inteno.

I April gjorde jag en omstart av box för att få tillgång till HD kanalerna  vi fick då 9:an Discovery  hade även då Viasat Sport HD som det hette tidigare. I samband med denna omstart får jag stora störningar och dålig bild på kanalerna framförallt HD kanalerna. Den dåliga bilden består då av "eftersläpningar genomskinliga skuggor vid snabba rörelser jag kallar det eftersläppningar och syns väldigt tydligt.

Tekniker kom ut konstaterade felet  men kunde inte lösa det på plats. Det var även då jag fick den nyare modellen av Intenon xg6848.

Man byter port nere på switchen i källare fick då en bättre bild men endast under en kort period.man startar om switchen i källaren= bättre  bild under en kortare period.Boxen har vid detta tillfälle blivit utbytt 2 ggr.Jag har även bytt nätverkskablar HDMI kablar. Lånat in grannens TV samma tummstorlek 55  som har klockren bild men  har Com Hem.TVbilden blir dålig hos mej.Jag  ber även min kompis  som är kund hos Telia att ta med sin TV hit för test. Bra bild hos honom  hos mej dålig.

Nu är vi inne i Juli månad  och Telia konstaterar att vi kommit så långt vi kan. Eftersom det är sommar och semester  så får jag ta tag i operatörsbyte efter sem.

Nu kommer vi till strulet med Viasatavtalen med den nya Premiumkanalen så jag avvaktar hur det kommer se ut hos andra operatörer. Får Premium Tv3 HD sport och även då  som andra  skrev om Eurosport1HD 2st på samma kanalplats  National Geo HD BBC Earth osv  dessa kanaler dök upp utan omstart av box Bilden är fortfarande dålig.. Det går några dagar efter detta påsläpp då jag helt plötsligt har en otroligt bra bild. Knivskarp inga eftersläppningar eller andra störningar avvaktar det går 2 v fortfarande kanonbild. Ringer supporten för att att reda på vad som är gjort. Får till svar att man släppt på en hastighetsspärr till TV Vad detta innebär/bar vet jag fortfarande inte men nöjd och gör ingen uppsägning. Läser här på forumet  om uppdateringen av den nya layouten på Play och inser att ingen box ska startas om. 4 månader på kanonbild tills boxen en natt har startat om och jag sitter med nya Play och urusel bild igen.

Ger upp och ringer uppsägning men blir då vidarekopplad till support=tekniker hem som redan i hallen konstaterar att han vart här förut och han inget kan göra och han anser jag har bra bild och för höga krav. Jag visar flertal bilder på störningar och berättar att boxen startar om av och till. han var på väg att gå när boxen random starta om och han beställer en ny. Ny box kommer kopplar in den tar inte fjärrkontrollens kommandon förutom att den är 2cm från fronten på boxen testar nya och gamla kontrollen. Supporten igen dom skickar en ny box. Kopplar in 39GB dedikerat på HD spelar in ett 1 timmes program ska ta bort programmet står nu på 51GB. Ska ta bort programmet då markerar man med blå knappen på fjärren dvs går ej att ta bort.Tar Back för att gå ur menyn då markerar jag programmet.

Fabriksåterställning hjälper inte. Ny box ska skickas. I Lördagskväll så börjar boxen starta om  och loopar 3 ggr i starta om tjänsten innan det kom igång.. Då försvann all programinfo,efter några minuter startar det om igen  då visar den programmen som kommer 2,5 timmar senare.

Boxen startas om ytterligare en gång till..då följer det senaste tittade programinfo med på alla  kanaler. Ytterligare 1 timme senare så  startas boxen om och då visar den gårdagens program.  

I Måndags så har Telia från sitt håll kontrollerat upp ngt för allt låg nere under en stund och boxen hängt sig.

I Tisdags kopplade jag in nya boxen och får än sämre bild. HD kanalerna ser ut som en SD kanaler och SD kanalerna ser ut som dom analoga. Jag spelar in 3,5 timmar och den tar 16GB av hårddisken.39GB-55GB  tar bort 1 timme går ner till 51 spelar in lite olika snuttar från olika kanaler på 25 min  för att ha om en ev tekniker kommer hit igen då minskar GB till 50. DVs en enda röra med dom 2 sista boxarna.

Återkoppling igår med support och vad som är skrivit är att jag inte har någon TrafikKlass på port?

Detta skulle kollas upp är noteringen.. Skulle då detta vara problemet med kass bild och allt annat? Supporten hade ingen aning alls  vad detta betyder och vi ska ha ha en återkoppling.

Den enda röda tråden jag kan själv hitta är när det sker påsläpp av HD kanaler för alla och boxen startas om ofrivilligt så blir det inte bra hos mej. 

Jag bor i ett Com Hem hus och tyvärr är det endast jag som är kund hos Telia i huset.

Man är väldigt utelämnad som kund när en tekniker bestämmer att det inte är något fel+ att man är beroende av att den som loggar på supporten verkligen ger analysavdelningar rätt information.

Att jag stannat kvar så länge är att jag vet att Telia kan leverera bra bild och alternativet blir Com Hem vilket jag inte har lust med. 

Vad tror ni här inne om denna problematik är det bara ge upp?

MvH

// Matulda

Postad 02 February 2017 - 13:04

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

I Tisdags kopplade jag in nya boxen och får än sämre bild. HD kanalerna ser ut som en SD kanaler och SD kanalerna ser ut som dom

MvH

// Matulda

Nya boxen är inställd på minst 720p? Kör du med kabel ifrån Intenon eller trådlöst? Testat koppla ur allting ur intenon o bara kört med kabeln till tv boxen?

Postad 02 February 2017 - 13:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Röstfunktion är säkert bra till dem med synfel

<_<

Postad 02 February 2017 - 13:19

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nya boxen är inställd på minst 720p? Kör du med kabel ifrån Intenon eller trådlöst? Testat koppla ur allting ur intenon o bara kört med kabeln till tv boxen?

Har inställt på 1080i. Gjort en egen kanallista med HD kanaler från 400 och uppåt.  Kabel från Intenon till box  och endast haft det inkopplat för att kolla om det skulle bli någon förbättring tyvärr utan resultat. 

Postad 02 February 2017 - 13:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Nej, absolut inte. Bara att ligga på...

Postad 02 February 2017 - 13:39

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nej, absolut inte. Bara att ligga på...

Det som  gör det svårt när tekniker bestämt att jag har för höga krav och han anser att bilden är bra trots mina foton som jag tagit på bildstörningarna+ han tillade att han inte är någon Tv expert. och skickar då ut till supporten? att det finns inget problem.T.om min 80+granne såg skillnaden från tidigare med bra bild till nu utan ens och veta om problematiken.

Postad 02 February 2017 - 13:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Det som  gör det svårt när tekniker bestämt att jag har för höga krav och han anser att bilden är bra trots mina foton som jag tagit på bildstörningarna+ han tillade att han inte är någon Tv expert. och skickar då ut till supporten? att det finns inget problem.T.om min 80+granne såg skillnaden från tidigare med bra bild till nu utan ens och veta om problematiken.

Hmm...teknikern är ingen TV-expert, säger han själv...hmm...

Postad 02 February 2017 - 15:59

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Ja för det är så jobbigt att trycka på knappen på dosan Röstfunktion är säkert bra till dem med synfel etc. Men annars känns zappa appen helt meningslös i mitt tycke.

Du tycker fel, för första gången känns Zappa inte helt meningslös!

Röstsökningen funkar kanon och går ju bra mycket snabbare än att knappa fram bokstav för bokstav med hjälp av fjärren.

Efter att ha fixat språkinställningarna i Google voice gick det dessutom bra att söka på både svenska och engelska.

Postad 02 February 2017 - 16:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 1

Du tycker fel, för första gången känns Zappa inte helt meningslös!

Tycker fel...???

Postad 02 February 2017 - 16:07

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tycker fel...???

:blink:  :D

Postad 02 February 2017 - 16:19

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Ett par korta reflektioner gällande Telias digitalboxar. Jag har använt 4302 boxen sedan i september på min "huvud-tv" hemma och jag tycker det är en förbättring överlag, Som referens har jag 1003 boxen som är till sovrums-tvn.

+ Snabb i menyer och undermenyer. jämfört med 1003 är skillnaden så stor att jag märker en markant skillnad mot när jag använder 1003 boxen, 1003 boxen upplevs som seg och långsam vid meny och kanallist navigering.

+ BT fjärrkontroll, mycket bra att kunna placera 4302 boxen utan att behöva tänka på IR "field of view".

'/- Fjärrkontrollen är mer solid och känns bättre men är samtidigt lite väl lång i sin design. 

- Ljud till förstärkaren. Här är 4302 största svaghet, ljudet till förstärkaren var till en början betydligt lägre på alla kanaler, nu är det istället extrem skillnad mellan olika kanaler, vilket är störande, framför allt kvällstid när det är tyst i hemmet.

EK

Postad 02 February 2017 - 17:05

eklov
  • eklov
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Ett par korta reflektioner gällande Telias digitalboxar. Jag har använt 4302 boxen sedan i september på min "huvud-tv" hemma och jag tycker det är en förbättring överlag, Som referens har jag 1003 boxen som är till sovrums-tvn.

- Ljud till förstärkaren. Här är 4302 största svaghet, ljudet till förstärkaren var till en början betydligt lägre på alla kanaler, nu är det istället extrem skillnad mellan olika kanaler, vilket är störande, framför allt kvällstid när det är tyst i hemmet.

EK

Just det! Om detta har jag skrivit här flera gånger!

Postad 03 February 2017 - 10:39

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Har inställt på 1080i. Gjort en egen kanallista med HD kanaler från 400 och uppåt.  Kabel från Intenon till box  och endast haft det inkopplat för att kolla om det skulle bli någon förbättring tyvärr utan resultat. 

1080p skall den vara på för bäst bild på alla kanaler.

Postad 03 February 2017 - 12:36

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

1080p skall den vara på för bäst bild på alla kanaler.

1080p finns inte hos mej..576,720 1080i,  1080p24 , 1080p25 1085p50 är det jag kan väla på.Dom 3 sistnämda går överhuvudtaget inte att titta på.Bilden hackar enormt.

Jag ska ha återkoppling med support idag så jag får väl se sedan vad som händer.

@Markus Telia är detta något Du kan titta på och /eller förklara för mej vad : Släppt på hastighetsspärr till TV  betyder?Och vad ingen Trafikklass till port betyder? Angående hastighetsspärren fick jag i samma veva veta att det egentligen inte skulle fungera vilket det gjorde med ypperlig kvalitet.

Att behöva byta operatör med allt vad det innebär känns inte bra när jag vet att Telia kan leverera bra bild.

MvH

// Matulda

Redigerat av Matulda, 03 February 2017 - 12:36.

Postad 03 February 2017 - 18:36

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Jag menade 1080p50.

Trafikklass är vilken prioritet paketen i nätet går på.

Eftersom all hårdvara är bytt flera gånger skulle jag gissa på att problemet ligger i nätet.

Telia borde ju ha utrustning för att mäta hastighet, packet loss m.m.

Postad 03 February 2017 - 18:53

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0

1080p finns inte hos mej..576,720 1080i,  1080p24 , 1080p25 1085p50 är det jag kan väla på.Dom 3 sistnämda går överhuvudtaget inte att titta på.Bilden hackar enormt.

// Matulda

Låter som att du har en riktig skit-tv, alternativt felaktiga inställningar.

Postad 03 February 2017 - 18:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Men bilden var ju kanon ett tag. Läs tidigare inlägg...

Postad 03 February 2017 - 19:19

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag menade 1080p50.

Trafikklass är vilken prioritet paketen i nätet går på.

Eftersom all hårdvara är bytt flera gånger skulle jag gissa på att problemet ligger i nätet.

Telia borde ju ha utrustning för att mäta hastighet, packet loss m.m.

Enligt  analysavdelningen så är allt grönt och inga störningar  fnv förutom Trafikklassen som inte ska påverka bilden. Det svåra är som kund och veta om det verkligen är så.När jag fått dessa störningar så får jag även kass telefoni vad det gäller ljudet. Trodde i April när problemen började att telefonen var kass och köpte ny till ingen nytta. När jag återigen fick bra bild i Aug då blev ljudet bra. Nu sitter jag igen med kasst ljud utgående och ingående.

Efter återkoppling idag med supporten så är allt felanmält igen och all information är ivägskickad till annan avdelning. 

Den enda röda tråden är som sagt påsläpp av HD kanaler=uppdatering till box eller omstart av box ofrivillig.= dålig bild. 

Fick tillbaka den bra bilden genom att dom släppte en hastighetsspärr och blev urusel i dec när  boxen startade om och jag fick Playuppdateringen som jag undvek efter  jag läst så mycket om den här.

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare om jag ytterligare får negativt besked om att det inte är något fel.

Panasonic Viera TX 55AS650E och har haft kanonbild fram till April. Aug-Dec

Redigerat av Matulda, 03 February 2017 - 19:25.

Postad 03 February 2017 - 22:19

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0

Men bilden var ju kanon ett tag. Läs tidigare inlägg...

Har jag gjort. Problemet som beskrivs kan knappast uppstå annat än i tv:n, fel i dataöverföringen ger hack och rutmönster - inte skuggor. Tveksam till om personen ens beskriver ett seriöst problem. Rätt av Telia att avsluta ärendet.

Postad 03 February 2017 - 23:21

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har jag gjort. Problemet som beskrivs kan knappast uppstå annat än i tv:n, fel i dataöverföringen ger hack och rutmönster - inte skuggor. Tveksam till om personen ens beskriver ett seriöst problem. Rätt av Telia att avsluta ärendet.

Hej.. Jag skrev om detta här på Telias forum när mina problem började och försvann om det kan du läsa här:https://forum.tewss....gar-hd-kanaler/

Jag har dessutom testat 2 andra Tv´n där bild är perfekt hos ägare och blir dålig här  bara för att säkerställa att det inte är min Tv som det är fel på.

Hackande bild har jag  väldigt sällan men händer som för många andra och det har jag haft både med problemen och utan problem dvs bra bild. Föruom den sistnämda teknikern så ser teknikerna som varit här "felet" men  dom kan inget göra på plats naturligtvis eller har någon lösning.

Du får gärna förklara för mej hur jag ska beskriva det mer seriöst?

Redigerat av Matulda, 03 February 2017 - 23:30.

Postad 04 February 2017 - 11:04

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Matulda,

Vad säger bredbandskollen? Om både TV och ip-telefonin strular och det har pratats om hastighetsspärr undrar man ju om det är det inte är tidigare i kedjan som problemet ligger. Får du den hastighet som utlovats? Kan du se om du har mycket packet loss (du kan testa med exempelvis pingplotter)?

Postad 04 February 2017 - 14:22

Matulda
  • Matulda
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Matulda,

Vad säger bredbandskollen? Om både TV och ip-telefonin strular och det har pratats om hastighetsspärr undrar man ju om det är det inte är tidigare i kedjan som problemet ligger. Får du den hastighet som utlovats? Kan du se om du har mycket packet loss (du kan testa med exempelvis pingplotter)?

Hej  Jag kör 100/100 och här kommer resultat: Trådlöst egen router då jag ej kan ha Telias pga av tekniska begränsningar: Trådlöst: 87.73 ner 96,92 upp.

Nätverkskabel: 122,45 ner 122,91

Provade ett annat pingprogram först där står: Ping 13 Jjitter 3ms Unabel to test packetloss.

Provar pinglotter men lyckas inte med att bifoga den grafiska bilden här... Har tagit en Printscreen som ligger i ett Worlddokument . Försöker använda : Klistra in från Worddokument  men fungerar inte. Tyvärr  vet inte riktigt hur jag ska tyda siffrorna  och grafen jag får upp.

Har fått upp  en hel massa röda staplar och siffror på 5 st Telia adresser och IP nummer och Hop 9 står det på packetloss: 10,11,1 11,1,20,10.0 11,1 På en annan IPadress står det 60.0 och på hop 11 står det pingplotter.com står det 10.0 fnv. 

Jag har ingen aning om detta är relevant info men jag hoppas det säger något till er om är kunnig.

MvH

// Matulda

Redigerat av Matulda, 04 February 2017 - 18:19.

Postad 04 February 2017 - 15:20

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Jag har definitivt råkat ut för upprepande fel med text tv

1. När text tv går segt måste jag hålla in text tv knappen flera sekunder få fram det

2. Ibland när text tv frusit fast dyker det upp ett sand ur klocka vit icon högra hörnet

3. Startar om boxen allt på boxen stängs av kan inte kolla play mina inspelningar kan inte zippa kanaler

4. Samma sak händer om jag startar om routern

5. Har löst sig om jag har routern avstängd 10-15 min

6. När felet uppstår på min nyare box fungerar den gamla boxen

7. När jag startat om routern får jag samma fel båda boxar

Inte ens telias "experter" kan se felet förstår felet

Ny router digitalbox. Ska det vara så här år 2017?

Redigerat av Ironse, 04 February 2017 - 15:29.

Postad 04 February 2017 - 16:42

Bateman
  • Bateman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Det vore bra om det gick att "zooma ut" på fjärrkontrollen så att man se alla knappar utan att behöva scrolla upp och ner.

Postad 04 February 2017 - 17:11

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlägg
  • 0

Skulle rekommendera fler att ringa Telias Kundtjänst, för att byta paket.

Avslutade precis ett samtal, där jag fick sänkt pris från 828:- till 414:-/månad i 12 månader för Lagom med Visat Guld. Blir ju billigare än Lagom och Viasat Sport, som jag egentligen ville ha. Synd att inte Telia har såna priser hela tiden...

Hade liknande prisupplägg fram till sommaren förra året, så jag har bara betalat ordinarie pris i drygt ett halvår under 2015-2018 B)

Postad 04 February 2017 - 17:40

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Skulle rekommendera fler att ringa Telias Kundtjänst, för att byta paket.
Avslutade precis ett samtal, där jag fick sänkt pris från 828:- till 414:-/månad i 12 månader för Lagom med Visat Guld. Blir ju billigare än Lagom och Viasat Sport, som jag egentligen ville ha. Synd att inte Telia har såna priser hela tiden...
Hade liknande prisupplägg fram till sommaren förra året, så jag har bara betalat ordinarie pris i drygt ett halvår under 2015-2018 B)

Det gäller ju samtliga operatörer, hade tidigare comhem och tog för vana att ringa dem en gång om året med en uppsägning. Betalade inte ordinarie pris under de fem år jag hade dem

Postad 05 February 2017 - 14:10

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Som jag skrev i en annan tråd så funkar det inte att se mellot i efterhand på SVTPlay då bilden blir kass...

Fråga, måste jag skaffa en tv box med hårddisk för att se mellot i efterhand? Tänker att valet "Vill du se programmet från början?" ibland dyker upp på min gamla box och den har inget hårddisk. Skulle en VIP 4302 ge mig mer möjligheter att se program i efterhand?

Sitter på fiber från Telia.

Postad 05 February 2017 - 15:42

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Som jag skrev i en annan tråd så funkar det inte att se mellot i efterhand på SVTPlay då bilden blir kass...

Fråga, måste jag skaffa en tv box med hårddisk för att se mellot i efterhand? Tänker att valet "Vill du se programmet från början?" ibland dyker upp på min gamla box och den har inget hårddisk. Skulle en VIP 4302 ge mig mer möjligheter att se program i efterhand?

Funktionen "Se programmet från början" fungerar lika på alla boxar. Tyvärr får man då bilden bara i SD. Vill du igen se ett program som ursprungligen sänts HD med samma upplösning måste du ha en box med inspelningsmöjlighet.

Ett alternativ är att du skaffar Chromecast. Då kan du använda SVT Play i stället för
Telias SVT R. Ger bättre bild och du får dessutom tillgång till program som inte
finns i boxens play. Tyvärr går det dock inte att få flerkanalsljud på detta sätt.

Postad 05 February 2017 - 15:43

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Jag har "löst"detta genom att skaffa en cromecast. Så nu kan jag använda SVT play appen från mobilen.

En inspelningsbar box löser ju också problemet om man nu kommer ihåg att spela in...

Postad 05 February 2017 - 16:44

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Jag har "löst"detta genom att skaffa en cromecast. Så nu kan jag använda SVT play appen från mobilen.

En inspelningsbar box löser ju också problemet om man nu kommer ihåg att spela in...

Hur bra fungerar chromecast i övrigt med appar? Kanske mer värt än lägga ut 1000kr extra på en tv där dessa appar inte fungerar?

Postad 05 February 2017 - 17:23

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Funktionen "Se programmet från början" fungerar lika på alla boxar. Tyvärr får man då bilden bara i SD. Vill du igen se ett program som ursprungligen sänts HD med samma upplösning måste du ha en box med inspelningsmöjlighet.

Ett alternativ är att du skaffar Chromecast. Då kan du använda SVT Play i stället för
Telias SVT R. Ger bättre bild och du får dessutom tillgång till program som inte
finns i boxens play. Tyvärr går det dock inte att få flerkanalsljud på detta sätt.

Tack för infon hur "Se programmet från början" fungerar. :)

Jag har mycket svårt att tro att en Cromecast skulle lösa bild problemet med SVTPlay då felet inte ligger hos mig. SVTPlay är inte bättre än så.

Testa själv kolla på mellot från igår på vilket SVTPlay pryl som helst, spola fram till där mycket händer på en gång så ser du att bilden blir pixlig.

Postad 05 February 2017 - 18:06

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1296 inlägg
  • 0

Mello gick inte att se i efterhand i boxen, det fanns bara i SVTPlay på dator eller dyl. Vet inte om Telia glömt att spela in eller om det är SVT, som inte vill att vinnarlåtarna ska kunna spelas upp i efterhand.

Postad 05 February 2017 - 19:19

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Konstiga är att HBO play via Telia ger Full HD men man vill inte ge ut HD på play för övriga kanaler? Konstigt. 

Redigerat av Foxxy, 05 February 2017 - 19:20.

Postad 05 February 2017 - 19:25

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Det är OACCEPTABELT att boxen ska hamna i felsäkert läge i flera timmar stänga av allt PGA den INTE klarar av TEXT TV textningen modulen!

Det är inte 1987!!

Och jag kan knappast vara ensam om felet!

Postad 05 February 2017 - 19:31

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0

Mello gick inte att se i efterhand i boxen, det fanns bara i SVTPlay på dator eller dyl. Vet inte om Telia glömt att spela in eller om det är SVT, som inte vill att vinnarlåtarna ska kunna spelas upp i efterhand.

Schlager-SM har aldrig gått att starta om i efterhand. Rättighetsskäl. Vinnarlåtarna plockas ju t.o.m. bort från Youtube om de dyker upp där före sista deltävlingen.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.