Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 mars 2007 - 20:30

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

...och som dessutom saknar synk mellan ljud, undertext och bild oftare än sällan.
Inte konstigt att dom bjuder på det under första året. Jag lär inte köpa sen....  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

och fortfarande saknar EPG och hänger sig titt som tätt.

/staffan

Postad 18 mars 2007 - 20:37

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

...och som dessutom saknar synk mellan ljud, undertext och bild oftare än sällan.
Inte konstigt att dom bjuder på det under första året. Jag lär inte köpa sen....   :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

och fortfarande saknar EPG och hänger sig titt som tätt.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

:P
...och som saknar stöd för fria satelliter och redigerbara favvolistor.
Summan av kardemumman: Man skulle kunna säga att vi är lurade betalande betatestare! :P

Postad 18 mars 2007 - 21:01

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Å andra sidan
Aston Villa - Liverpool
HV 71 - Brynäs
2 avsnitt Dexter
allt detta idag när det var skitväder så man ej ville vara i trädgården !

+ 3 filmer i rad i går jag ej hunnit se tidigare ! dock lite blandad kvalitet !

det är väl så att smakar det så kostar det !!!
som någon sa, man väljer ju själv ! :blink: :P :P ;) :D :wub: :lol:

Postad 18 mars 2007 - 22:07

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Å andra sidan
Aston Villa - Liverpool
HV 71 - Brynäs
2 avsnitt Dexter
allt detta idag när det var skitväder så man ej ville vara i trädgården !

+ 3 filmer i rad i går jag ej hunnit se tidigare ! dock lite blandad kvalitet !

det är väl så att smakar det så kostar det !!!
som någon sa, man väljer ju själv !  :blink:  :P  :P  ;)  :D  :wub:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sant också. Utbudet är CDs starka sida tillsammans med överlägsen bildkvalité jämfört med Boxer.
Bara att när man väl gjort sitt val så sitter man fast i ett 12-24 månaders avtal utan någon väg ut... Då ter sig 99:-/mån rätt mycket för ett småbuggigt kanalpaket (HD-paketet) eller 189:-/mån för en box som saknar rätt mycket funktionalitet som utlovas i "kommande uppdateringar" under tiden man betalar fullt pris.
Var 17 är EPG uppgraderingen? Var det inte slutet av februari?

Postad 19 mars 2007 - 10:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Vem slänger pengar i sjön o betalar fakt. avgift!

Betala med autogiro istället...

Jag vill ha koll på vad mina pengar går...

<{POST_SNAPBACK}>

Med autogiro får du en avisering varje gång avgiften som ska dras ändras. Du har därigenom alltid kontroll på vad som dras och du kan alltid stoppa en överföring som du anser vara felaktigt. Bara gå in på din internetbank, eller ring till din bank, och stoppa den. Inga problem, enda som krävs är att man har en någorlunda stabil ekonomi så att summa som ska dras finns tillgänglig på kontot när den ska dras.

fast, det är ditt val och CD är mycket glada för det.

/T

Postad 19 mars 2007 - 11:27

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ja nu verkar det som att jag skickar tillbaka min box på tisdag om inget händer.
Har försökt att få dom att fixa så jag får stereo ljud på fler kanaler.
Som det är nu har jag stereo eller 5.1 på 8 kanaler, 9 om jag byter toll franskt ljudspår på woom.

STEREO

svt1
svt2
svt HD
canal+1
canal+2
canal+3
canal HD
Discovery HD

Resten är mono sändningar.

Dom som är mest intresanta att ha stereo på är.
tv4
tv4+
tv4 film
feman
mtv
ja alla musik och filmkanaler.
och alla radiokanaler

Dom har försökt att lösa detta sedan jag klagade i början på feb.
Jag är tydligen inte ensam om detta fel men nu orkar jag inte med det längre.
Får se vad dom säger men på tisdag bestämmer jag om jag skall ha kvar den eller skicka tillbaka den.
Kanske hoppar jag på senare när dom fått ordning på boxen eller det kommer en pvr-box.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis samma problem som dig, fast bara när jag kör med AC3. Så för att komma runt problemet använder jag istället analogt ljud för "mono"-kanalerna och får då stereoljud.

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? :( :(

Postad 19 mars 2007 - 14:22

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag har precis samma problem som dig, fast bara när jag kör med AC3. Så för att komma runt problemet använder jag istället analogt ljud för "mono"-kanalerna och får då stereoljud.

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? :( :(

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar att du kör förstärkaren i Stereoläge istället för surround så skriver jag under. Det måste jag också göra för att få stereo på stereokanaler. Kör jag surroundläge på stärkaren får jag bara ljud i centerhögtalaren... Det skumma är att Pro Logic indikatorn lyser!
Man undrar vad boxen lämnar ifrån sig... Är det fler som har det så?

Postad 19 mars 2007 - 17:12

Lunnis
  • Lunnis
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har en Pioneer VSX-1016V.
Den har ett auto läge där den ställer in sig själv beroende på vad det kommer för signal på digital ingången.
Den kollar även av den analoga signalen och bedömmer vilken som är best. detta görs ständigt dvs mellan filmer kan det bli massa ändringar.

D.v.s. vid tex. canal+HD så blir det för det mesta dolby digital.
Man ser också att det tänds indikeringar på vilka högtalare den vill köra ut ljudet på.
Även om jag inte kör på auto läge utan väljer vanlig srereo så lyser alla högtalar indikeringar men jag får bara stereo

Men vid tv4,feman med flera, så lyser inga högtalar signaler alls och detta tolkar jag som mono signal.

Har ac3 valt på boxen.
har både coax och analaog signal till stärkaren.
Har även hdmi till stärkaren.

Men har inget ändrats under kvällen eller morgondagen så går den i retur i väntan på en box som fungerar.
idag har dom hålt på med detta felet i minst 5 veckor och inget har hänt, dom är lika förvånade varje gång jag ringt och frågat hur jag skall få stereo ljud på tv4 och feman.

Postad 19 mars 2007 - 17:18

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej och tack för ditt mail

Vill du utnyttja Nöjd Kund Garanti så måste du betala för perioden du haft abonnemanget samt för fraktkostnader som tillkommer i samband med att du ska skicka tillbaka utrustning. Vänligen bekräfta om du vill göra så?

De frågade inte varför jag inte var nöjd...
Men har inte fått ngt svar heller för den delen på min bekräftelse.
Synd att det ska gå så långt att man måste säga upp det.

Postad 19 mars 2007 - 18:25

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag har en Pioneer VSX-1016V.
Den har ett auto läge där den ställer in sig själv beroende på vad det kommer för signal på digital ingången.
Den kollar även av den analoga signalen och bedömmer vilken som är best. detta görs ständigt dvs mellan filmer kan det bli massa ändringar.

D.v.s. vid tex. canal+HD så blir det för det mesta dolby digital.
Man ser också att det tänds indikeringar på vilka högtalare den vill köra ut ljudet på.
Även om jag inte kör på auto läge utan väljer vanlig srereo så lyser alla högtalar indikeringar men jag får bara stereo

Men vid tv4,feman med flera, så lyser inga högtalar signaler alls och detta tolkar jag som mono signal.

Har ac3 valt på boxen.
har både coax och analaog signal till stärkaren.
Har även hdmi till stärkaren.

Men har inget ändrats under kvällen eller morgondagen så går den i retur i väntan på en box som fungerar.
idag har dom hålt på med detta felet i minst 5 veckor och inget har hänt, dom är lika förvånade varje gång jag ringt och frågat hur jag skall få stereo ljud på tv4 och feman.

<{POST_SNAPBACK}>

Får du också bara ljud ur centerhögtalaren och ett svagt ljud ur resten som bara är hörbart om man håller örat mot högtalaren?

Edit: Har ni med "vanlig" mottagare också så vid stereosändningar när ni har förstärkararen i Surround läge? (eller är det en HD-Box-Bugg....)

Redigerat av Pexer, 19 mars 2007 - 18:55.

Postad 19 mars 2007 - 19:11

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? ;) :(

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar att du kör förstärkaren i Stereoläge istället för surround så skriver jag under. Det måste jag också göra för att få stereo på stereokanaler. Kör jag surroundläge på stärkaren får jag bara ljud i centerhögtalaren... Det skumma är att Pro Logic indikatorn lyser!

<{POST_SNAPBACK}>

Njae... nästan! :(

Jag har ljud inkopplat via två olika vägar till förstärkaren, varav den ena är AC3 direkt från box till förstärkare. Den andra är via Scart till video till förstärkare. När jag kör med AC3 och t.ex. kikar på något på TV4 som sänds i stereo, får jag endast ljud via center-högtalaren och dolby prologic är indikerat precis som du beskriver det. Ljudet blir m a o helkasst. Aktiverar jag sedan istället ljudet via videon, får jag ett helt perfekt stereoljud som låter jättebra.

Jag kan inte påminna mig om att det varit på det här viset förrän sedan någon gång i Februari. Under både sommaren och hösten, kan jag inte påminna mig om att jag märkt av några sådana här konstigheter. Frågan är ju vad som är tokigt; sändningar, boxen eller min förstärkare.

Det skulle vara intressant att höra om ännu fler upplevt problemet... :(

Postad 19 mars 2007 - 19:19

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Någon som hört något om nästa uppgradering av boxen (den som först utannonserades till den 22/2), när den kan tänkas komma tex?

Postad 19 mars 2007 - 19:24

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Någon som hört något om nästa uppgradering av boxen (den som först utannonserades till den 22/2), när den kan tänkas komma tex?

<{POST_SNAPBACK}>

När jag pratade med CD i helgen sa dom "början av nästa månad".... Å andra sidan sa hon också att förra uppdateringen kom i början av mars.... Den som kom i början av februari alltså... Noll koll. :(

Edit: felskrivet...

Redigerat av Pexer, 19 mars 2007 - 19:25.

Postad 21 mars 2007 - 11:38

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ja, det är lite märkligt att de sänder matchen samtidigt i bägge kanaler. Jag misstänker att det beror på tekniska begränsningar hos CD, de har inte kapacitet att producera och sända sport + film samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, de sänder ju Discovery HD och Voom HD samtidigt så brist på kapacitet är det inte utan vi som vill se film blir helt överkörda, sanslöst dåligt.

Jag har endast skaffat mig HD via CD tills jag kan ladda hem HD filmer lagligt via nätet eller när priserna på någon hd-dvd spelare och någon vettig spelare har kommit ut. När väl det finns så kan CD gå och lägga sig. Sämsta kundrelationen och utan logik men kanalpaket etc. Det verkar som om det sitter någon "stalin" och styr på CD.

/Sam

Postad 21 mars 2007 - 14:26

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Ja, det är lite märkligt att de sänder matchen samtidigt i bägge kanaler. Jag misstänker att det beror på tekniska begränsningar hos CD, de har inte kapacitet att producera och sända sport + film samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, de sänder ju Discovery HD och Voom HD samtidigt så brist på kapacitet är det inte utan vi som vill se film blir helt överkörda, sanslöst dåligt.

Jag har endast skaffat mig HD via CD tills jag kan ladda hem HD filmer lagligt via nätet eller när priserna på någon hd-dvd spelare och någon vettig spelare har kommit ut. När väl det finns så kan CD gå och lägga sig. Sämsta kundrelationen och utan logik men kanalpaket etc. Det verkar som om det sitter någon "stalin" och styr på CD.

/Sam

<{POST_SNAPBACK}>

Värre än så. Det sitter en Bush och styr!

Postad 21 mars 2007 - 18:48

Outrun
  • Outrun
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte kan titta på Canal+ Film 3 och Canal+ Sport 2? Har varit så de senaste dagarna, alternativt dagen. Störande idag när det gick så bra grejer på kanalerna...

Jag kör inte HD, men ni med MPEG4-boxen kanske har råkat ut för samma problem?

Med lite tur kommer undertext fram då och då, men ingen bild.

Postad 21 mars 2007 - 20:35

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

/Sam

<{POST_SNAPBACK}>

jag förstår inte vad ni klagar på :wub: i satellitsändningarna så visas film i C+ HD Film (just nu Wallander – Täckmanteln) medan Elitserien Semifinal visas i C+ Sport HD.

/staffan

Postad 21 mars 2007 - 20:38

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Moget Fjedde :wub: att överhuvudtaget jämföra Bush, tycka vad man vill om honom, med en person som mördade många fler människor än Hitler passar inte i detta forum.

/staffan

Postad 21 mars 2007 - 21:05

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Moget Fjedde :wub: att överhuvudtaget jämföra Bush, tycka vad man vill om honom, med en person som mördade många fler människor än Hitler passar inte i detta forum.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Vem har mördat vem??? Behöver jag vara orolig som CD kund??? :D
Allvarligt:
Var det fler än jag som bara hade stereo ljud på Linköping matchen? Som vanligt resulterade detta i ljud bara från centerhögtalaren... Man tycker liksom HD TV borde innebära även 5.1 ljud, eller?
Jag har Svenska inställt som ljudspår.

Postad 21 mars 2007 - 21:28

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Vem har mördat vem??? Behöver jag vara orolig som CD kund??? :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Pexer, nej jag tror inte att CD HD boxen hur dålig den än är inte kan mörda någon, även om den med viss sannolikhet kan driva folk till vansinne med viss hjälp av CD's Kund(o)tjänst.

/staffan

Postad 21 mars 2007 - 21:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte kan titta på Canal+ Film 3 och Canal+ Sport 2? Har varit så de senaste dagarna, alternativt dagen. Störande idag när det gick så bra grejer på kanalerna...

Jag kör inte HD, men ni med MPEG4-boxen kanske har råkat ut för samma problem?

Med lite tur kommer undertext fram då och då, men ingen bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upplever störningar på Film3, lägre signalnivå/kvalité på den kanal. Kan vara något i utrustningen men det känns lite konstigt att bara den kanal drabbats...Sport 2 har jag inte tittat på (ComboBox, ej HD-box)

Postad 21 mars 2007 - 22:26

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Kanske inte så konstigt att det inte händer så mycket med Canal Plus HD för tillfället.

http://www.dagensmed...?version=103781

Postad 22 mars 2007 - 11:30

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Moget Fjedde B) att överhuvudtaget jämföra Bush, tycka vad man vill om honom, med en person som mördade många fler människor än Hitler passar inte i detta forum.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Okey. Det var lite lågt...

Postad 22 mars 2007 - 12:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Visst finns det en del problem med boxen och jag kommer att vara den förste som skaffar ny box när så är möjligt. Dessutom är ju utbutet inte jättestort. Men det är ändå helt klart värt pengarna tycker jag.
HDTV är fantastiskt! B)

Postad 22 mars 2007 - 13:33

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Visst finns det en del problem med boxen och jag kommer att vara den förste som skaffar ny box när så är möjligt. Dessutom är ju utbutet inte jättestort. Men det är ändå helt klart värt pengarna tycker jag.
HDTV är fantastiskt! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka pengar ? Om man köpt boxen för 10 spänn och sen fått det s.k. HD-paketet gratis i ett år så är det nog fasiken värt pengarna, men om man pröjsar 2095:- eller ännu värre 3495:- för boxen och sedan 99:- i månaden för HD-paketet så är det absolut inte i närheten av att vara värt pengarna. B)

/staffan

Postad 22 mars 2007 - 14:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
För mig är det värt pengarna.
För ca 99% av befolkningen som inte har HDTV är det uppenbarligen inte värt det eftersom de inte har valt att skaffa det.

edit: Med HDTV menar jag abbonemang för HD-kanaler, ej HD-ready TV.

Redigerat av hassesolo, 22 mars 2007 - 14:58.

Postad 22 mars 2007 - 15:24

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Ja, varför jag inte har skaffat nån HD-Box från CD är väl snarast den här tråden. B) + Viss otrevlig CD supportpersonal.
Dessutom hotade CD med det nya 'programkortet' som låses till burken när man skaffar HD abbonemanget.
Detta innebär enormt strul när man skall till stugan. Idag tar jag bara med kortet.

Dessutom vill jag ha fungerande inspelning till HDD aktiverad från EPG, lika som den Force 1189 som jag kör med idag.

Postad 23 mars 2007 - 21:41

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

HDTV är fantastiskt! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka pengar ? Om man köpt boxen för 10 spänn och sen fått det s.k. HD-paketet gratis i ett år så är det nog fasiken värt pengarna, men om man pröjsar 2095:- eller ännu värre 3495:- för boxen och sedan 99:- i månaden för HD-paketet så är det absolut inte i närheten av att vara värt pengarna. :D

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig Staffan.
Sedan dras boxen med problem som får hyrboxen från 90-talet att verka Hitech i några avseenden... Att CD inte tydligt kommunicerar när och vad man kommer rätta till stör mig. Hade jag betalt mer än jag gjorde så hade jag varit ursinnig men nu känner jag att jag är nöjd med att ringa/maila CD ett par gånger i veckan och fråga hur det går med uppdateringarna.... Jag köpte boxen medveten om ett par av dessa problem. :)
Men: Fixar dom inte stereoljudet snart så kommer jag omvärdera situationen....
En skam att ett bolag som gör reklam för bästa bild och ljud inte kan prestera Stereoljud ur sitt flaggskepp!

Postad 24 mars 2007 - 15:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Om man använder HDMI får man stereoljud och ibland 5:1-ljud. Nu vet jag att alla inte har reciever eller TV med HDMI men ändå.

Postad 24 mars 2007 - 17:35

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Om man använder HDMI får man stereoljud och ibland 5:1-ljud. Nu vet jag att alla inte har reciever eller TV med HDMI men ändå.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för bra förslag! Tyvärr spricker det just på att jag saknar HDMI i stärkaren. Men jag fattar inte varför CD inte kan ge liknande förslag?

Postad 25 mars 2007 - 19:14

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Verkar som Canal+ FILM HD fortfarande kör vintertid! :)

Ringde till kundtjänsten på Canal+ när jag satte på kl 18:30 o Zozo inte hade börjat o kollade
så att det inte var tekniskt fel igen! Skojade lite o frågade om de ställt om till s-tid...
- Lite koll har vi allt blev svaret...

Att det ska va så svårt...

Redigerat av lundis68, 25 mars 2007 - 19:15.

Postad 25 mars 2007 - 19:33

affe06
  • affe06
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är de helt slut på CD???

Denna vecka har de missat att det var sommartid.
Så Dexter sändes inte på utsatt tid.

För två veckor sedan sändes inte Dexter alls.
För fyra veckor sedan sändes den utan text.

Och detta betalar man för.

//Pryzze

Postad 25 mars 2007 - 20:01

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Jag stör mig på att det blir fördröjning på ljudet ibland tex Red Eye igår Canal+ Film 1. Kan de inte bara släppa den nya programvaran nu. Detta börja kännas som ett hån mot oss som köpt boxen ( Nov 06 ) med löfte om att kunna ta in fler satelliter samt att de skulle ordna övriga fel snarast. Det är 5 månader sen CD lovade att detta skulle åtgärdas. :)
// Hifighost

Postad 27 mars 2007 - 08:04

BosnianX
  • BosnianX
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jag vet inte om samma fråga har ställts tidigare men jag passar på och ställer den ändå. Fungerar Canal Digitals HDTV box med Com Hem HDTV eller är den låst till Canal Digital?

Postad 27 mars 2007 - 08:16

gabbar
  • gabbar
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
CD:s HD-mottagare är mottagare för satellitsänd HD, så jag tror inte den fungerar med ComHem.

Postad 27 mars 2007 - 16:10

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag vet inte om samma fråga har ställts tidigare men jag passar på och ställer den ändå. Fungerar Canal Digitals HDTV box med Com Hem HDTV eller är den låst till Canal Digital?

<{POST_SNAPBACK}>

Svar Nej den fungerar inte med Com Hem.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 27 mars 2007 - 16:12.

Postad 27 mars 2007 - 20:48

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Noterade att National Geo HD fanns med i kanal-listan....När kommer den igång....???
Någon som vet mer om den nya uppdateringen...???
När kommer den och vad omfattar den...???

Postad 30 mars 2007 - 23:27

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Noterade att National Geo HD fanns med i kanal-listan....När kommer den igång....???

<{POST_SNAPBACK}>

National Geographic HD och TV4 HD lanseras under april 2007.

Postad 30 mars 2007 - 23:33

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? :D :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Njae... nästan! :D

Jag har ljud inkopplat via två olika vägar till förstärkaren, varav den ena är AC3 direkt från box till förstärkare. Den andra är via Scart till video till förstärkare. När jag kör med AC3 och t.ex. kikar på något på TV4 som sänds i stereo, får jag endast ljud via center-högtalaren och dolby prologic är indikerat precis som du beskriver det. Ljudet blir m a o helkasst. Aktiverar jag sedan istället ljudet via videon, får jag ett helt perfekt stereoljud som låter jättebra.

Jag kan inte påminna mig om att det varit på det här viset förrän sedan någon gång i Februari. Under både sommaren och hösten, kan jag inte påminna mig om att jag märkt av några sådana här konstigheter. Frågan är ju vad som är tokigt; sändningar, boxen eller min förstärkare.

Det skulle vara intressant att höra om ännu fler upplevt problemet... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem verkrar det som, får bara ljud från center, frontarna låter extremt lågt, växlar jag till radio/cd så låter det bra. Verkar bara från boxen som det felar.

Postad 31 mars 2007 - 08:26

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? ;) :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Njae... nästan! :)

Det skulle vara intressant att höra om ännu fler upplevt problemet... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem verkrar det som, får bara ljud från center, frontarna låter extremt lågt, växlar jag till radio/cd så låter det bra. Verkar bara från boxen som det felar.

<{POST_SNAPBACK}>

På CDs kundtjänst säger man att man är medveten om problemet och att det ska lösas med en uppdatering... ;)
Det som är dåligt är att problemet funnits ett par veckor och man trots det inte lyckats prestera en uppdatering. Känns som stereoljud är en ganska viktig "detalj"...

Postad 31 mars 2007 - 12:46

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är skumt att inte fler personer reagerat över det här problemet här på forumet. Därför har jag funderat på om det kan vara förstärkaren som är felkällan. Eller är det så att andra personer här inte märker skillnaden mellan mono och stereo? ;) :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Njae... nästan! :)

Det skulle vara intressant att höra om ännu fler upplevt problemet... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

På CDs kundtjänst säger man att man är medveten om problemet och att det ska lösas med en uppdatering... ;)
Det som är dåligt är att problemet funnits ett par veckor och man trots det inte lyckats prestera en uppdatering. Känns som stereoljud är en ganska viktig "detalj"...

<{POST_SNAPBACK}>

Opplever det samme på min CD HD mottager. Problemet oppstår etter at jeg har zappet til Cartoon eller Jetix som sender dual mono. Problemet er borte etter at boksen settes i standby og online på en kanal som sender stereo men dukker opp igjen hvis man zapper til .Cartoon eller Jetix.

Dette er kanskje samme problem ?

Postad 31 mars 2007 - 13:17

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

National Geographic HD och TV4 HD lanseras under april 2007.

<{POST_SNAPBACK}>

På den Norske Canal Digital WEB siden står det at National Geograpic HD starter i
morgen 1 April. Har også sett det er opplyst 1 April på andre websider.

Postad 31 mars 2007 - 22:46

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Fick svar på ett mail från CD idag där jag frågade om det kommer att släppas någon HDTV-box med hårddisk under året. Svaret var att det kommer att släppas några boxar under året (när?) men de kunde inte ange några specifikationer. Så tyvärr vet jag fortfarande inte om det blir någon box med Hårddisk.

Är det någon som fått lite mer kött på benen?

Postad 01 april 2007 - 08:30

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Vi har diskuterat nedanstående från tid till annan, men det kan ibland vara käckt att summera vilken funktionalitet som saknas och som borde vara på plats på en normal box av idag.

- Timer för val av tid och kanal (underlättar vid inspelning)
- EPG (vore toppen om den vore integrerad med timer)
- Möjlighet att skapa egna favoritlistor med egen ordningsföljd
- Integrerad lista med mark- och satellitkanaler
- Inläsning av satellitkanaler fritt (dvs inte per styrd masterlista från CD)
- Möjlighet till att ta in en rad andra satelliter än Thor (det finns idag en hel del fria HD-kanaler på Astra/Hotbird)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 1, saknar val av smartzoom/superbred (dvs 4:3 blir 14:9 med lite drag i kanterna för att täcka bild)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 2, möjlighet att välja tex smartzoom/superbred som standardläge för 4:3 sändningar (förutom vid äkta 16:9). Vanliga tv klarar att hantera detta vid RGB, men vid HDMI/DVI ligger den bollen på boxarna.

Egentligen inga konstigheter. Ta Comboboxens softvara som målbild och hantera bildbiten via HDMI-utgången så blir det en bra basbox för HDTV.

Postad 01 april 2007 - 14:34

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Tycker även:

-Att knappen HD på fjärren ska funka för att växla mellan HDTV och SD ut så man slipper gå in i menyerna hela tiden för att ändra.

bästa vore ju om man inte behövde byta alls utan fick bra bild på hdmi/komponent samtidigt som scart men man kan ju inte få allt men att knappen inte funkar är bara för uselt.

Kör med projj och tjocktv som även skickar signalen vidare trådlöst till sovrummet.
Är boxen inställd på hd skickas som bekant ingen signal om att programmet är WS och på min tv är bilden mörkare och över lag mkt sämre än när HDTV är avbockat.

Synd att inte fjärren är lika bra som till comboboxen. suger att höja/sänka ljudet samt byta kanal med dom knapparna som är på HDboxen. bättre lösning med comboboxen.

Hade jag inte fått boxen för 10kr hade den nog åkt tillbaka....fan vad bra HDTV är beroendeframkallande =D allt annat ser ut som skit =D

Postad 01 april 2007 - 17:36

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej,

Vi har diskuterat nedanstående från tid till annan, men det kan ibland vara käckt att summera vilken funktionalitet som saknas och som borde vara på plats på en normal box av idag.

- Timer för val av tid och kanal (underlättar vid inspelning)
- EPG (vore toppen om den vore integrerad med timer)
- Möjlighet att skapa egna favoritlistor med egen ordningsföljd
- Integrerad lista med mark- och satellitkanaler
- Inläsning av satellitkanaler fritt (dvs inte per styrd masterlista från CD)
- Möjlighet till att ta in en rad andra satelliter än Thor (det finns idag en hel del fria HD-kanaler på Astra/Hotbird)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 1, saknar val av smartzoom/superbred (dvs 4:3 blir 14:9 med lite drag i kanterna för att täcka bild)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 2, möjlighet att välja tex smartzoom/superbred som standardläge för 4:3 sändningar (förutom vid äkta 16:9). Vanliga tv klarar att hantera detta vid RGB, men vid HDMI/DVI ligger den bollen på boxarna.

Egentligen inga konstigheter. Ta Comboboxens softvara som målbild och hantera bildbiten via HDMI-utgången så blir det en bra basbox för HDTV.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rätt, mycket bra sammanfattning! :)
Jag hoppas ändå att man prioriterar rena felrättningar också.
Med risk att låta tjatig: Monoljudet är ett problem av modell FIASKO. Kan inte kan fatta att man inte rättat det än! :)
Slår man sig för bröstet för att ha hög kvalité ("Med parabol, utan parabol" ni vet...) så känns monosändningar riktigt sunkigt! Oavsett box.
Håller med Pizzaman också: HD TV är vanebildande... SD suger mer och mer... :D

Postad 01 april 2007 - 18:00

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Jag kommer strax skicka ett mail till [email protected] där jag vill ha svar på: varför HD knappen inte funkar, Varför det är monoljud på sporten i HDTV (ljud enbart ur centern). Om det kommer någon uppdatering framöver som gör att man kan välja ordning på sina favoritkanaler? och även ha flera favoritlistor.

Allt är väl mjukvarustyrt och borde gå att snabbt och enkelt att fixa.

Sen är det jävligt synd att man inte kan köra en HTPC lösning nu när det finns ett lovande kort (hauppuage 4000) som klarar DVB-S2 och det kommer/kommit en kortläsare. Mitt kort är iaf låst till min HDbox samt min tidigare combobox. Ska skicka in min brors boxnr så man iaf kan köra smartwii/future splitter lösning hemma.

synd att man inte kan beställa hockeymatcher på boxer och vad jag förstår så har som lite sämre bild. Kommer väl snart komma HDTV till boxer vad jag läste. nån CAmodul med HDMI ut på som man sedan körde in i HDMI in på tv:n. ska se om jag hittar länk till det. Har fortfarande så jag kan ångra mig men fan HD är så bra speciellt på 2m bred duk :)

*funderar vidare*

Redigerat av PiZZaMaN, 01 april 2007 - 18:01.

Postad 01 april 2007 - 18:21

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag kommer strax skicka ett mail till [email protected] där jag vill ha svar på: varför HD knappen inte funkar, Varför det är monoljud på sporten i HDTV (ljud enbart ur centern). Om det kommer någon uppdatering framöver som gör att man kan välja ordning på sina favoritkanaler? och även ha flera favoritlistor.

Allt är väl mjukvarustyrt och borde gå att snabbt och enkelt att fixa.

Sen är det jävligt synd att man inte kan köra en HTPC lösning nu när det finns ett lovande kort (hauppuage 4000) som klarar DVB-S2 och det kommer/kommit en kortläsare. Mitt kort är iaf låst till min HDbox samt min tidigare combobox. Ska skicka in min brors boxnr så man iaf kan köra smartwii/future splitter lösning hemma.

synd att man inte kan beställa hockeymatcher på boxer och vad jag förstår så har som lite sämre bild. Kommer väl snart komma HDTV till boxer vad jag läste. nån CAmodul med HDMI ut på som man sedan körde in i HDMI in på tv:n. ska se om jag hittar länk till det. Har fortfarande så jag kan ångra mig men fan HD är så bra speciellt på 2m bred duk  :)

*funderar vidare*

<{POST_SNAPBACK}>

HD på Boxer??? Jag undrar jag... Boxer har, vad jag förstått, problem att få in sitt nuvarande utbud i etern, än mindre HD.
Jag märkte rejäl kvalitetsskillnad när jag gick från Boxer till CD. på 5:an är det tydligt men också på 2:an och andra kanaler.
Hur som: Om jag inte får Stereo snart så överväger jag sämre bild hos Boxer...

Edit:
Från Boxers hemsida...
"Reguljära HDTV-sändningar kommer till marknätet, men för det krävs mer frekvensutrymme. Sådant frekvensutrymme finns, inte minst i samband med att de analoga sändningarna upphör. Det krävs dock ett politiskt beslut att utrymmet ska användas till TV-tjänster. Förhoppningsvis kommer ett sådant beslut snart."
Känns skakigt och som att det ligger en bit fram i tiden va?

Redigerat av Pexer, 01 april 2007 - 18:34.

Postad 01 april 2007 - 23:12

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Hittade länken och japp det verkar ligga en bra bit i framtiden.

http://prylportalen...._MKF672.dbp.asp

Ska man ha HDTV, bäst bild och kunna beställa hockey mm får man helt enkelt stå ut

Postad 02 april 2007 - 06:12

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Lite offtopic.
Men tittade ni på hv matcherna i lördags o torsdags, de sänder bara på femman, men sänder inget på hd kanalen. Lite onödigt för de som köpt boxen för att kunna se matcherna i Hd.

/J

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.