Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 september 2008 - 17:55

bambee
  • bambee
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
känner mig jätte dum... men vad är meningen att jag ska göra med Tcpmp? fattar inget :)

Postad 02 september 2008 - 21:02

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Tack till de som tidigare tipsade om RunGPS vad gäller stegräknare.

Jag kontaktade dem och frågade om de funderade på att lägga till en stegräknarfunktion (och förklarade varför det skulle kunna vara bra), och de skulle överväga det.

Postad 02 september 2008 - 21:14

charmot
  • charmot
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har inte telefonen timer eller stoppur? Hittar inte det på min lur. Vart kan man få tag på det annars?

Postad 02 september 2008 - 21:38

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag, som så många andra, tröttnade efter ett X antal sidor på forumet och ställer därför min fråga här.

Kan man stänga av TouchFLO3D? HUUURRR? B)
Jag tycker att jag har letat genom hela internet snart efter en lösning.

Tacksam för hjälp! :D

Ja,
Start->Inställningar->Idag-->Objekt
Avmarkera TouchFlo 3D i listan.

Postad 02 september 2008 - 21:57

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

När man uppdaterar ROMen, formatteras allt på mobilen då? Så man får lägga in inställningar, tweaks etc igen??

Japp, allt på "lilla" minnet, 4gb delen rörs inte.

Postad 02 september 2008 - 21:59

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, jag inser nu att jag måste köpa nån form av skydd till min diamant. Eftersom det redan blivit några små repor undrar jag om det finns nått "medel" att köpa som fräschar upp min skärm ?

Postad 02 september 2008 - 22:06

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

känner mig jätte dum... men vad är meningen att jag ska göra med Tcpmp? fattar inget B)

Tcpmp fungerar som en mediaspelare, den spelar upp allt möjligt musik/film. Finner väl kanske att programmet är ganska straight forward dock, du kanske kan förklara närmare vad du inte fattar riktigt;)

Postad 02 september 2008 - 22:31

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tcpmp fungerar som en mediaspelare, den spelar upp allt möjligt musik/film. Finner väl kanske att programmet är ganska straight forward dock, du kanske kan förklara närmare vad du inte fattar riktigt;)

Vad skiljer Tcpmp och coreplayer åt? Varför vill jag köpa coreplayer? Drog ner Tcpmp nyss och tycker det fungerar bra?

Till alla: Laddade också ner PocketDivxEncoder, när jag tog en hel .avi film så gör den inte den mindre, medans jag tog ett sample från en dvd, då gjorde encoderna filen mer än 60% mindre, jag antar att det är så det ska vara? Annars är det ju meningslöst att "comprimera" den?. Samma inställningar. Varför går det inte göra en hel film mindre:)?

Redigerat av yuion, 02 september 2008 - 22:38.

Postad 02 september 2008 - 23:01

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag har spelat in ett par filmsekvenser på telefonen, men när jag överför dom till datorn så får jag inget ljud där utan bara bild.
Format som dom sparas i är .mp4 har inte problem med att spela upp andra filmer i mp4

Bump*

Postad 03 september 2008 - 06:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har inte telefonen timer eller stoppur? Hittar inte det på min lur. Vart kan man få tag på det annars?

Sbp Time har allt man kan begära när det gäller tidshantering.

Postad 03 september 2008 - 11:46

014c001
  • 014c001
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Finns det nån annan spelare som man kan använda förutom Tcpmc? Får den inte att funka får bara "program haveri programmet kommer att avslutas" nått sånt. :S nån som vet något om det.

Postad 03 september 2008 - 15:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Finns det nån annan spelare som man kan använda förutom Tcpmc? Får den inte att funka får bara "program haveri programmet kommer att avslutas" nått sånt. :S nån som vet något om det.

Jag använder DivX Player Mobile, som är ett gratis program.
Konverterar gör jag med DivX Converter Mobile som också är gratis.

Mer info och nedladdning finns HÄR!

OBS! När du har konverterat filmerna och fört över dom till telefonen:
*Starta DivX Player Mobile
*Välj Menu
*Välj sedan Refresh List så att spelaren hittar de filmer du lagt in på din telefon.

Redigerat av crest, 03 september 2008 - 15:06.

Postad 03 september 2008 - 19:25

Hampan90
  • Hampan90
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt ett större batteri? vill gärna höra vad ni tycker om batteritiden då..
Har bland annat kollat på denna:
http://www.batteryup...hphrase=Diamond

Men är företaget seriöst? Deras sida ser ut som skit :S

Postad 03 september 2008 - 19:49

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Får man med halmstad i Weather database editor?

Du kan lägga in alla platser som du kan hitta på den här siten:
http://www.accuweather.com/

Jag kunde lägga in Falun så jag antar att Halmstad inte bör vara några problem.

Mer info hittas här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=408918

Redigerat av joher099, 03 september 2008 - 19:53.

Postad 03 september 2008 - 20:09

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tcpmp är är föregångaren till Coreplayer. Dvs tcpmp är nedlagt medans Coreplayer utvecklas och förbättras. Fösrvisso skulle jag nog säga att man klarar sig ganska bra med tcpmp för vanligt film/musik-tittande. Angående pocketdivx encoder så lyckas jag alltid få ner filerna ganska duktigt i storlek, nu kör jag ju på 240x320 så det kan ju ha med det o göra.

Postad 03 september 2008 - 20:52

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tcpmp är är föregångaren till Coreplayer. Dvs tcpmp är nedlagt medans Coreplayer utvecklas och förbättras. Fösrvisso skulle jag nog säga att man klarar sig ganska bra med tcpmp för vanligt film/musik-tittande. Angående pocketdivx encoder så lyckas jag alltid få ner filerna ganska duktigt i storlek, nu kör jag ju på 240x320 så det kan ju ha med det o göra.

Yes okej. Jag kör komprimerar mina filmer till 640x480, är det onödigt tros?

Annars, vad finns det för bra alarmklocke program? Utom Klaxon som är väldigt buggigt och får hela telefonen att bli labil. Är ute efter samma funktioner.. Med en riktig alamsignal som inte slutar och som går att snooza..

Postad 03 september 2008 - 20:54

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej ett par enkla frågor till alla Diamond användare.

hur är bateritiden, hur länge kan man lyssna på musik, hur länge klarar den av att vara påslagen om den används sparsamt.

hur använder man gpsen vart får man tag i kartor och vad kostar de.

hur bra är den som musik spelare.

Är ni som har telefonen överlag nöjda med den, vilka är för respektive nackdelarna med den-

Hoppas på flera synpunkter

Tack på förhand ;)

Postad 03 september 2008 - 21:23

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Sitter och inspekterar skärmen.

Jag har också ett ******** gult streck längst ner på skärmen. Inte lika tydligt som bilden innan men det är irriterande.
Detta är väll ändå oacceptabelt?

Fler som lider av detta?

Bifogad fil(er)

Redigerat av BruteBonk, 03 september 2008 - 21:24.

Postad 03 september 2008 - 22:10

Hampan90
  • Hampan90
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Den där skulle jag byta, klockrent fel..

Jag fick ju som sagt kolla på 5 telefoner innan det var en som var bra, så detta är ett stort problem för HTC...

Redigerat av Hampan90, 03 september 2008 - 22:11.

Postad 03 september 2008 - 22:26

peaceriich
  • peaceriich
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
de här gula streckan som vissa verka ha, är det något som kan komma med tiden? vore lite surt om skärmen blir sånn när garantin gått ut.

Postad 04 september 2008 - 01:40

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej på er!
Detta va ett mycket intressant forum.

Har ett par funderingar ang. HTC Diamond.

Hur stor plats på minnet tar ex. TomTom eller annat navigationsprogram? Om man kör med gps:en i bilen, använder den någon kommunikation via gprs/3g när man navigerar? (trist om man skulle få en chock-räkning)

Såg att man kan köpa den hos 3 för 399:- i månaden (inkl. fri surf *nice*) Om man skulle nappa på det erbjudandet, kan man då använda sin Diamant som modem, och surfa på sin dator med det abbonemanget oxå?

Sen har jag letat info ang. batteritider... hittar allt fårn 12h till 3dagar.
Vad är era erfarenheter?

Tacksam för svar!

Postad 04 september 2008 - 05:41

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hejsan. Jag har gjort en ko-vändning nu under dagen och insett att HTC Touch Diamond är mer intressant än jag hittills tyckt. Jag har hela tiden haft blicken på Omnian men insett några saker. Den är stor, penna på sidan, tråkigt gränssnitt och massa funktioner jag inte kommer använda. Sen har jag väl insett att 4Gb nog räcker bra ändå. Ni får ursäkta att man ställer lite frågor men tråden är väldigt lång och jag har inte hunnit läsa allt.

Den datorkabel som följer med är en USB-miniUSB. Går denna att ladda telefonen med?
Jag har en Kenwood bilstereo med USB i fronten. Vore ju smidigt att kunna ladda telefonen med den då jag har förstått att GPS äter batteri.
http://www.kenwood.e...ivers/DPX502UY/

Är man helt dum om man köper denna idag och struntar i väntat på Omnian? Känns som att HTC är både snygg, smidig och har det man behöver endå. Visst sämre kamera, mindre minne etc men jag tror iaf inte jag använder det där. Jag vill ha en mobil jag kan ha i min byxficka på krogen inte ett minikontor i min portfölj B)

Länka gärna kulsidor med tillbehör som skyddsväskor, headsets etc och annat till denna telefonen. Sånt är kul.

När får vi en HTC faq istället för denna 91 sidor långa tråd med samma frågor om och om igen :blink:

MVH Andreas

Redigerat av RedGUard, 04 september 2008 - 05:43.

Postad 04 september 2008 - 05:51

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Den datorkabel som följer med är en USB-miniUSB. Går denna att ladda telefonen med?
Jag har en Kenwood bilstereo med USB i fronten. Vore ju smidigt att kunna ladda telefonen med den då jag har förstått att GPS äter batteri.

Finns en inställning under inställningar-system-stömförsörjning "när enheten är påslagen ska du inte ladda batteriet vid anslutning till datorn". Den måste vara urbockad för att diamanten ska laddas när den är kopplad till en PC, kanske blir det samma med stereon...
Annars kan detta vara ett användbart tips för alla!

Postad 04 september 2008 - 06:50

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Här är en skön lirare som vill kränga sin cect diamond till ett pris av en riktig hehe. http://www.blocket.s...902.htm?ca=14_s

Postad 04 september 2008 - 07:18

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vilket är mest gynnsamt för batteriet, att ladda ur det helt innan man laddar det på nytt eller kan man ladda det emellanåt för att garantera att inte stå med en urladdad mobil?

Redigerat av Junipingla, 04 september 2008 - 07:33.

Postad 04 september 2008 - 07:23

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jasg hittar bara "Center för Windows Mobile Center i min dator, det är den som automatiskt synkar tex Outlook med HTC:n men jag läser mkt om ActiveSync, är det samma program??

Postad 04 september 2008 - 07:26

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jasg hittar bara "Center för Windows Mobile Center i min dator, det är den som automatiskt synkar tex Outlook med HTC:n men jag läser mkt om ActiveSync, är det samma program??

VIsta= Mobility Center, XP och bakåt = Activesync

Postad 04 september 2008 - 07:34

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tack för förklaringen! Då ramlade poletten ner!

VIsta= Mobility Center, XP och bakåt = Activesync

Postad 04 september 2008 - 08:11

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

de här gula streckan som vissa verka ha, är det något som kan komma med tiden? vore lite surt om skärmen blir sånn när garantin gått ut.

Många återförsäljare har numera 2 års garanti på mobiltelefoner, så det finns gott om tid att upptäcka ev. fel.
Om du sen är som jag så har du med största sannolikhet bytt telefon inom 2 år... B)

Postad 04 september 2008 - 09:38

LP2465
  • LP2465
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt ett större batteri? vill gärna höra vad ni tycker om batteritiden då..
Har bland annat kollat på denna:
http://www.batteryup...hphrase=Diamond

Men är företaget seriöst? Deras sida ser ut som skit :S

Tja, kan bara rekommendera dem, jag har handlat utav dem. Köpte ett batteri till en HTC Tytn, batteriet kom 4 dagar efter beställning. (Direkt ifrån Singapore).

Postad 04 september 2008 - 09:46

moue
  • moue
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Annars, vad finns det för bra alarmklocke program? Utom Klaxon som är väldigt buggigt och får hela telefonen att bli labil. Är ute efter samma funktioner.. Med en riktig alamsignal som inte slutar och som går att snooza..

Vill också ha ett bättre program för alam, i klaxon kunde man väl dessutom bara använda 12h klocka?

Postad 04 september 2008 - 12:31

Desmosedici
  • Desmosedici
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Uppgraderade min diamant till Htc:s nya ROM och fick en del irriterande saker på köpet.

1. Jag vill inte ha den jättestora blädderklockan på startsidan utan den lilla digitala, men när jag stängt av telefonen och slår på den igen är den stor klockan tillbaka!

2. Vädersidan har ingen anslutning så den kan inte uppdateras?!?

3. Programsidan ser normal ut ända tills man startar ett program, stänger ner det och ska se flera program. Då har knappen "alla program" bytts till "bakåt" och den händer ingenting om man trycker på?!?

4. Den går minsann inge fortare snarare tvärtom!

5. TomTom:ens röster försvann??!

Har nån mer fått dessa problem och går det att åtgärda?

Postad 04 september 2008 - 12:40

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Då många verkar ha frågor som inte kanske helt ock hållet relaterar till Diamond så föreslår jag en svensk sida som enbart riktar in sig på windows mobile, kolla in www.winmobile.se. Finns garanterat folk där som kan hjälpa till, de har hjälpt mig när jag var ny på windows mobile B)

Postad 04 september 2008 - 12:48

pokeraegzor
  • pokeraegzor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Alarmklocka! jag kan inte hitta något program Överhuvudtaget. Var finner man den? Och snälla, säg att det finns en vettig snooze-funktion på den B) Använder just nu min gamla 3310 (den bästa telefon jag ägt f.ö.) som alarmklocka men det ljudet driver mig till vansinne! Klaxon?

Postad 04 september 2008 - 12:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ett bra gratis program med snooze å stora fina knappar

http://www.spoontool...es/Page1220.htm

Postad 04 september 2008 - 13:00

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0

Här är en skön lirare som vill kränga sin cect diamond till ett pris av en riktig hehe. http://www.blocket.s...902.htm?ca=14_s

Kan du ge mig en länk till någon butik som säljer den för 3000:-? Isf ska jag köpa 2st bara för att... B)

Postad 04 september 2008 - 13:26

Texan
  • Texan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som blev av med google maps efter uppdateringen till 1.93? Upptäckte det idag då jag skulle visa en kollega hur man kunde bläddra på kartan och se var man var med hjälp av GPS:en. Jag hade google maps när jag köpte den men nu är den som sagt borta. Finns det någon .cab fil för att återinstallera?

Postad 04 september 2008 - 14:02

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har sett att det är en del som inte tror att det går att snoza med alarmklockan. Det gör det om än inte så där jättesmidigt B))
När klockan ringer så trycker man upptill så man får fram statuikonerna och sedan trycker man på alarmklockan. Då dyker det upp en liten meny nertill på skärmen. Trycker man då på Meny nere till höger så kommer det upp en rullgardin där man kan välja om man vill bli påmind om en stund igen.... Smidigt??? nää.....Funkar???? Jaa....

Postad 04 september 2008 - 14:15

moue
  • moue
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ett bra gratis program med snooze å stora fina knappar

http://www.spoontool...es/Page1220.htm

har spoon 24h klocka så man slipper med pm och AM skiten?

Postad 04 september 2008 - 14:24

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Fräck snubbe dessutom. Skiten kostade 1795kr och han säljer den för 3000:- B)

Postad 04 september 2008 - 14:36

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som blev av med google maps efter uppdateringen till 1.93? Upptäckte det idag då jag skulle visa en kollega hur man kunde bläddra på kartan och se var man var med hjälp av GPS:en. Jag hade google maps när jag köpte den men nu är den som sagt borta. Finns det någon .cab fil för att återinstallera?

http://www.google.co.../gmm/index.html

Annars man kan installera om ROMen Start\Inställningar\System\Rensa Lagrat\

Postad 04 september 2008 - 14:48

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

har spoon 24h klocka så man slipper med pm och AM skiten?

Jag använder pTravelalarm, tycker det funkar bra, där är det 24h klocka

Postad 04 september 2008 - 15:32

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Fräck snubbe dessutom. Skiten kostade 1795kr och han säljer den för 3000:- B)

HAHA javisst är han, mailade o sa det till honom också. Har dock inte fått nåt svar, lär väl inte få det heller.

BTW är det inte en HTC kartong jag skymtar i annonsen, vafalls, cect kan väl onekligen ha rätten till att sälja sina lurar i originalkartonger? Kan det möjligtvis vara så tokigt att han köpt den i från Japan som han skriver i tro om att det skulle ha varit en äkta HTC när han i själva fallet fåt en cect som legat i en HTC originalkartong. Därmed prislappen han satt.

Redigerat av Creutz, 04 september 2008 - 15:49.

Postad 04 september 2008 - 15:52

Hampan90
  • Hampan90
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Finns det någon spelare som klarar att hantera strömmande ljud från text en webbradio?

Jag vill gärna kunna lyssna på:
http://www.neradio.se/

Men den inbyggda media playern stödjer inte detta.
Det borde ju inte vara något problem..
(Jag har 3 Mobil Surf, så kostnaden är densamma fast jag strömmar)

Postad 04 september 2008 - 16:01

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

HAHA javisst är han, mailade o sa det till honom också. Har dock inte fått nåt svar, lär väl inte få det heller.

BTW är det inte en HTC kartong jag skymtar i annonsen, vafalls, cect kan väl onekligen ha rätten till att sälja sina lurar i originalkartonger? Kan det möjligtvis vara så tokigt att han köpt den i från Japan som han skriver i tro om att det skulle ha varit en äkta HTC när han i själva fallet fåt en cect som legat i en HTC originalkartong. Därmed prislappen han satt.

Om du kollar noga längst upp till höger på hans bild, där ser du en till telefon.. men man vet inte om den är en riktigt HTC eller en till klonad version... och jag är tveksam att det finns klonade grejer att köpa i Japan B)

Postad 04 september 2008 - 16:13

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
En helt klart lurig annons, hoppas ingen går på den bara.

[quote name='Hampan90' date='Sep 4 2008, 15:52 ' post='2057963']
Finns det någon spelare som klarar att hantera strömmande ljud från text en webbradio?

Höll på och fipplade en hel del med det där för ett tag sedan. Coreplayer stödjer webbradio nu vet jag iaf. Sen letade jag en hel del på XDA efter ett gratisalternativ, fann detta program http://forum.xda-dev...ad.php?t=288857

Vet dock inte alls om det funkar till Diamond, tåls väl o testa tycker jag.

Postad 04 september 2008 - 17:04

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
någon som har en licence key till Run.Gps

Postad 04 september 2008 - 17:22

peaceriich
  • peaceriich
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
tänkte höra mig om för lite rådgivning.
Jag är inne på att köpa mig en diamant men har ingen tidigare erfarenhet av WM eller smartphone i överhuvudtaget. Jag kmr egentilgen bara använda den som en vanlig mobil dvs. sms,ringa, musik, film och surfa via wlan...det som gör mig lite osäker är att det verkar vara en del krångel med uppdatering av ROM och lite annat. Vad tkr ni är mobil lämpad för de som gillar att sitta å pilla med massa filer och program eller funkar den även som "vanlig mobil"

Postad 04 september 2008 - 17:27

CRION
  • CRION
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
iPhone?

Postad 04 september 2008 - 17:35

peaceriich
  • peaceriich
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

iPhone?

Om svaret var till mig så är iphone inte aktuellt då den i mitt tycke blir för dyr, diamanten tkr jag man får till ett schysst pris hos tre.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.