Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2011 - 13:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hmm, jag får fundera på detta... Är verkligen inte pigg på mer Bisping. Har varit sugen på att lägga ner TUF-tittandet i ett par år, och att Bisping är med en tredje gång ser jag faktiskt nästan som ett hån mot oss fans. Dessutom är det väl smurfarna som tävlar? Mayhem kan ju vara lite lustig i lagom doser iofs.

Om du går med på att varna för avsnitt där Bisping har en stor roll eller där han har vind i seglen så att säga så kan jag kanske tänka mig att titta :D

Postad 22 September 2011 - 13:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Hmm, jag får fundera på detta... Är verkligen inte pigg på mer Bisping. Har varit sugen på att lägga ner TUF-tittandet i ett par år, och att Bisping är med en tredje gång ser jag faktiskt nästan som ett hån mot oss fans. Dessutom är det väl smurfarna som tävlar? Mayhem kan ju vara lite lustig i lagom doser iofs.

Om du går med på att varna för avsnitt där Bisping har en stor roll eller där han har vind i seglen så att säga så kan jag kanske tänka mig att titta :D

Haha thats a deal.

Postad 22 September 2011 - 13:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag ska försöka ta ett beslut under dagen, så får vi se om jag lyckas samla tillräckligt med kraft för att se kräket! ;)

Postad 22 September 2011 - 18:14

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Kamui: Din förlust om du inte kollar känns det som. :) Hittills så har det varit KO's och submissions i princip varje match, sen har vi ju en svensk i huset, klart du måste se det. Generellt sett så vekar det som att nivån är j-vligt hög oxå.

Postad 22 September 2011 - 21:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp. Verkar bli en riktigt bra årgång :-)
Tycker helt klart de lättare viktklasserna bjuder på mycket mer underhållning.
Svensken gjorde bra ifrån sig.. Kul att fighter var varierande å inte över på en gång

Postad 23 September 2011 - 23:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Weigh-ins nu :)

Fin staredown mellan Page och Bones!

Redigerat av Birkanoff, 23 September 2011 - 23:23.

Postad 24 September 2011 - 18:22

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Bara jag som har höga förhoppningar på de kommande matcherna i TUF...?? Uttagningsmatcherna höll ju riktigt hög klass överlag..!

Postad 24 September 2011 - 20:31

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Bara jag som har höga förhoppningar på de kommande matcherna i TUF...?? Uttagningsmatcherna höll ju riktigt hög klass överlag..!

har med höga förhoppningar, gillade dock inte den stöddiga attityden akira visar, man kan visa sig bra utan att visa en stöddig och dryg sida /:

tror inte rampage kommer ha ett suck i galan nu men vill dock inte heller han ska vinna för han har en väldigt tråkig stil emot bones som kör lite roligare stil och kör inte bara slag som rampage ;D

Postad 25 September 2011 - 02:06

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Det ligger ångest i luften.Det är alltid något speciellt när BJ eller Rampage fightas.

J Jones är storfavorit hos de flesta,MEN...det finns alltid hopp.

Rampage kommer att "döda" hypen kring J.J.

MattHughes vs Josh Koscheck

Ben Rothwell vs Mark Hunt

Travis Browne
vsRobBroughton

Takanori Gomi
vs NateDiaz

Jon Jones vs Rampage

Jones somnar in i andra ronden och får en ficklampa i ögonen.

"What happened" blir hans första ord när han vaknar! :)

WAR Rampage!!!

Postad 25 September 2011 - 02:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Gode gud låt rampage vinna..

Postad 25 September 2011 - 02:16

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Vi får hoppas.
Skulle gärna ge bort halva min lön,bara Rampage vinner.

Postad 25 September 2011 - 02:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo men tyvörr sp tror jag knappt han har en punchers luck .

Djäklar vad bra Diaz var .

Postad 25 September 2011 - 02:54

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Diaz och T Ferguson har imponerat mest hittills.
Gomi såg bedrövligt ut.

Redigerat av Noah06, 25 September 2011 - 02:55.

Postad 25 September 2011 - 03:30

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Haha vilken fight! Go Hunt!
Pride - UFC 1:1

Rampage avgör.

Edit: en annan gång :angry:

Redigerat av Noah06, 25 September 2011 - 04:38.

Postad 25 September 2011 - 21:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Blev illamående av att se Jones.

Han påminner mig hela tiden om apSilva :ph34r:

Postad 25 September 2011 - 21:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Blev illamående av att se Jones.

Han påminner mig hela tiden om apSilva :ph34r:

Hehe, ja det finns nog vissa likheter. Men Jones är ju helt sjuk alltså. Frågan är hur man ska slå honom? Han har ju de största fysiska förutsättningarna någonsin i mma. Du kommer ju behöva ett fotarbete som inte är av denna värld och sen rejäla släggor i handskarna. Typ en stor Frankie Edgar med Vitors slagstyrka.

Synd med Hughes men Hunts seger vägde upp det! Och Nate Diaz, vilken kille!

Postad 25 September 2011 - 22:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo han är sjukt bra,det kan jag inte ta ifrån honom..

Med lite tid så borde han ju kunna gå upp till Heavyweight ..
Det vore grejor det :wub:

Postad 26 September 2011 - 06:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Joo han är sjukt bra,det kan jag inte ta ifrån honom..

Med lite tid så borde han ju kunna gå upp till Heavyweight ..
Det vore grejor det :wub:

Hans enda svaghet är väl att han ofta går in för att vara så flashig som möjligt, det känns liksom lite krystat och med lite oflyt kan han gå på en mina då. Men Evans kommer vara helt chanslös om han inte känner till något som alla andra missar. Machida-Jones vore roligast IMO, Machida har ju det bästa fotarbetet av utmanarna och slår raka slag som kanske kan bita lite på Jones. Men det ska ändå mycket till.

Du får helt enkelt vänja dig moparman, med att två långa smala killar har bältena :D

Postad 26 September 2011 - 10:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag håller med om att Jones största svaghet är att han känner att han måste överaska hela tiden. Det gäller att vara kreativ och underhållande utan att bli konstig och fånig.

Postad 26 September 2011 - 11:41

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Efter att ha sett Jones Vs Rampage matchen så känns det så tråkigt att igen se en mästare som inte vågar boxas. andra matchen som han enligt mig mött en firstclass (shogun och nu rampage) fighter och han kommer bli som GSP. vågar inte boxas för han kan inte boxas på samma nivå som motståndaren och jabbar enbart och kickar tills han kan brottas eller ligga och få in en sub. Rampage får skylla sig själv att inte inte utöka sitt vapenförråd med mer än boxning/standup. går inte att vara på toppen om man inte e sick som Silva på boxning/standup och tro att man kan vinna och behålla titeln med det.

DIAZ! fy fan vad imponerande!

resten var skräp.... (PPV då)

Vi kommer se GSP köra samma takedown/GNP mot condit då han är rädd för att boxas med han (kommer dock jabba på avstånd) och vinna på poäng so han brukar för han kommer inte knocka condit, möjligtvis subba han om han har tur.

Redigerat av Unregistered70c626f4, 26 September 2011 - 11:43.

Postad 26 September 2011 - 11:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Va? :lol: Jones krossade ju både Shogun och Jackson stående, uppenbarligen är hans striking riktigt jäkla bra. Dessutom avslutade han båda på ett imponerande sätt. Jackson är visserligen helt utan fotarbete, men han är ju notoriskt svåravslutad.

Jag ser inte likheten med GSP öht, går att det hitta två mer olika fighters? Menar du hans grötande mot buren? Boxningsmässigt är ju GSP faktiskt riktigt bra (med mma-mått mätt), men han är för feg var att vara en sån best som Jones.

Postad 26 September 2011 - 13:29

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Va? :lol: Jones krossade ju både Shogun och Jackson stående, uppenbarligen är hans striking riktigt jäkla bra. Dessutom avslutade han båda på ett imponerande sätt. Jackson är visserligen helt utan fotarbete, men han är ju notoriskt svåravslutad.

Jag ser inte likheten med GSP öht, går att det hitta två mer olika fighters? Menar du hans grötande mot buren? Boxningsmässigt är ju GSP faktiskt riktigt bra (med mma-mått mätt), men han är för feg var att vara en sån best som Jones.

Krossade!? hur tänker du då? när fick jones in ett slag som man direkt kände wow vilken tekniskt clean och farlig boxning! . Jag tycker inte att hålla ett komfortabelt avstånd med hans reach dessutom och sen jabba är "riktigt bra boxning" precis samma boxningsstil som GSP. dock är GSPs boxning avsevärt bättre idag än för 1 år sedan. Var kanske inte riktigt cleant jämförande med vad jag menade när jag jämflrde mot GSP. syftade mest på den tråkiga säkra jabbboxningen som GSP utför som jag såg jones göra igår om och om och om igen när han inte sparakde och roundkickade och heelkickade och sidekickade! ;)

om man har riktigt bra boxning så ska motståndarna vara rädda för fightern standup, är någon det gällande jons för BOXNINGEN, svarj nej, dock är dom rädda för hans multidimensionella stil där dom inte vet vad som kommer next.

naj han har iaf inte visat en crisp bra och farlig boxning än i mina ögon!

ett perfekt exempel kommer bli hans nästa match, Rashad kommer boxningsmässigt leka med han, ska bli mkt intressant att se den matchen!

/7Cellan

Postad 26 September 2011 - 13:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Japp, du läste rätt - han krossade Shogun och Rampage stående. Shogun klappade till och med i samband med att domaren bröt. Vad spelar det för roll om någon är rädd för Jones striking eller om de är rädda endast för hans boxning? Faktum kvarstår, han kör över Rampage och totaltkvaddar Shogun med hjälp av sin striking. Jag ser verkligen inte hur lille Evans ska ha en chans mot Jones, varken stående eller på marken. Och då gillar jag ändå inte Jones särskilt mycket. Men det går inte att komma ifrån att han är fantastiskt giftig. Jag förstår inte vad GSP har med detta att göra, han kan jabba i fem ronder mot en enögd motståndare utan att försöka avsluta. JJ spöar skiten ur sina motståndare, både med boxning och MT.

Jag vet inte när jag såg någon i mma som fick mig att känna "vilken tekniskt clean och farlig boxning" faktiskt, vilka tänker du på då? Men jag kanske är förstörd av att ha tittat på boxning i alla år...

Postad 27 September 2011 - 07:49

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Japp, du läste rätt - han krossade Shogun och Rampage stående.

Jag vet inte när jag såg någon i mma som fick mig att känna "vilken tekniskt clean och farlig boxning" faktiskt, vilka tänker du på då? Men jag kanske är förstörd av att ha tittat på boxning i alla år...

ja poäng mässigt och för han var överlägsen som komplett fighter mot shogun. shogun klappade pga 1 klockren träff på levern. inte fan för han "krossade han standup" ........ krossar man någhon standup då är det överlägsen form ut av någon ut av boxningsstilarna och jones är inte i närheten ut av shoguns boxning... det ser bara ut så pga hans reach. jabb, jabb och en lätt punch in the face.

inte? tekniskt farlig boxare oj oj oj det finns en jävla massa bra boxare som är bra tekniskt och är farliga. Silva och BJ Penn är en ut av dom bästa boxarna inom MMA idag och genom tiderna.

aja off to work :)

Postad 27 September 2011 - 08:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför jag svarar på detta, men jag ger det ett försök till.

Har jag fattat dig rätt här? Du menar alltså att:

-Jon Jones använder sin räckvidd till att slå Shogun i ansiktet
-Detta är enligt dig inte att dominera sin motståndare, utan snarare är det något som bara ser ut som det?
-Jones gör ingen skada utan poängboxas endast

Har jag förstått dig rätt? Jag hävdar snarare att det var en av de värre krossarna jag har sett i UFC. Kolla Shoguns ansikte efter JJ:s "poängboxning":
Postad bild

Och se hur fighten såg ut:
Postad bild
Postad bild

Kross. Kolla jabbarna, Shoguns huvud åker en bra bit bakåt. Detta är inte sk pitter patter. Jon Jones är fruktansvärt bra.

Redigerat av Kamui, 27 September 2011 - 08:13.

Postad 27 September 2011 - 21:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jones kanske inte är en klassisk boxare men han spöar bevisligen skiten ur alla motståndare i viktklassen både i stående och på mattan.

Postad 27 September 2011 - 23:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ny svensk i UFC 138, Papy Abedi. Möter Thiago Alves i sin första fight.

Postad bild

Angående senaste galan så är det inte mycket att säga förutom att Jones är galet grym. Vettefan vem som kan ta honom.

Postad 28 September 2011 - 06:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hade Jones varit en klassisk boxare (hållt måttet alltså) så hade han ju boxats istället, pengarna är enormt mycket större där. Det gäller alla i mma, hade dom varit tillräckligt bra så hade dom givetvis sysslat med boxning.

Papy har jag aldrig hört talas om, inte den där svensken som ni snackar om var med i TUF heller. Abedi verkar ju vara 33 år?

Redigerat av Kamui, 28 September 2011 - 06:41.

Postad 28 September 2011 - 07:46

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Kamui, Då har vi helt enkelt olika åsikter om vad en bra standup är och vad bra "MMA" boxning innebär för vad jag sett ut av jones vinner han verkligen inte pga sin boxning utan allt annat.

//Cel

Vad känner du inför Diaz Vs Penn samt GSP Vs Condit? är just nu enda jag ser fram emot :) dom 2 matcherna kan fan gå i så många olika scenarion i mitt huvud att jag får sluta tänka på det haha :)

Postad 28 September 2011 - 08:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ja det är nog lika bra att släppa detta :)

GSP 50-45 i vanlig ordning. Han ligger på Condit i fem ronder utan att ta några direkta risker. Lika tråkigt effektivt som vanligt.

Diaz-Penn är svårare och en jäkligt rolig matchup som jag har fantiserat om i många år. Jag håller Nick som favorit. Hade det varit fem ronder hade jag satsat pengarna helt och hållet på honom tack vare Penns flås. Men nu i tre ronder vet man aldrig, det är ju jämnt både stående och på marken. Första ronden vinner Baby Jay, men sen tar Nick över mer och mer. 29-28 Diaz. Om huden håller på Diaz alltså, annars kan det ju ta slut i förtid :D

Postad 28 September 2011 - 11:39

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Ja det är nog lika bra att släppa detta :) GSP 50-45 i vanlig ordning. Han ligger på Condit i fem ronder utan att ta några direkta risker. Lika tråkigt effektivt som vanligt. Diaz-Penn är svårare och en jäkligt rolig matchup som jag har fantiserat om i många år. Jag håller Nick som favorit. Hade det varit fem ronder hade jag satsat pengarna helt och hållet på honom tack vare Penns flås. Men nu i tre ronder vet man aldrig, det är ju jämnt både stående och på marken. Första ronden vinner Baby Jay, men sen tar Nick över mer och mer. 29-28 Diaz. Om huden håller på Diaz alltså, annars kan det ju ta slut i förtid :D

Just det som Condit inte kommer acceptera! hoppas jag iaf! han kommer vara betydligt mer aggressiv än vad flera varit mot GSP för vem kan slå GSP på poäng!? det är sub eller KO som gäller för Condit :) och om en vinst över BJ kan ge DIAZ en chans till på GSP igen håller jag på han haha! DIAZ kommer nog få för mkt övertag med sin reach, längd och vikt mot BJ och vinner nog. BJ's boxning är snäppet bättre enligt mig men kan nog få problem med det. på golvet är det fan 50/50 och skulle dom hamna på golvet kommer jag skrika och hoppa som ett barn för att se vad dom hittar på :D tror dock första och möjligvis andra ronden kommer vara standup. Sen kan jag tänka mig att BJ är sugen på att subba en Gracie elev arghhh!! dessa scenarion! sluta nu Cel för ****! :)

/tar paus

Postad 28 September 2011 - 11:51

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Ny svensk i UFC 138, Papy Abedi. Möter Thiago Alves i sin första fight.

Postad bild

Angående senaste galan så är det inte mycket att säga förutom att Jones är galet grym. Vettefan vem som kan ta honom.

Då får han sluta stoppa i sig prep annars lär han hans karriär inte vara länge :) och om Papy inte har jävulskt bra brottning/BJJ/juju så kommer Alves vinna.

Postad 28 September 2011 - 21:23

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Då får han sluta stoppa i sig prep annars lär han hans karriär inte vara länge :) och om Papy inte har jävulskt bra brottning/BJJ/juju så kommer Alves vinna.

Ja det var ingen lätt fight som han kommer in i. Hans specialitet enligt sherdog är visst Judo så kanske kan han köra lite upptryckningar mot cagen som faktiskt varit en svaghet i Alves game. Record är 8-0 också så det ska bli intressant.

Vettefan vem av Diaz och BJ som har bäst boxning egentligen. BJ har ju tekniskt snyggare boxning men Diaz har trots allt "The Stockton slap" och kan utnyttja sin reach riktigt bra. Och på marken är mycket jämnt mellan dessa herrar med.

Postad 29 September 2011 - 02:13

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Ganska tradigt att läsa denna tråden numera!
Har ni aldrig hört talas om taktik och gameplan?
En vinst är alltid en vinst oavsett om det är knock eller Sm eller dommar beslut.
Visst jag gillar verkligen en riktig slugger fest men kul med alla olika stilar också.
Tror nån i den här tråden borde kolla boxning istället. ;)

Redigerat av Turtle, 29 September 2011 - 02:13.

Postad 29 September 2011 - 07:45

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ganska tradigt att läsa denna tråden numera!
Har ni aldrig hört talas om taktik och gameplan?
En vinst är alltid en vinst oavsett om det är knock eller Sm eller dommar beslut.
Visst jag gillar verkligen en riktig slugger fest men kul med alla olika stilar också.
Tror nån i den här tråden borde kolla boxning istället. ;)

Tänkte du på mig pga min GSP-kritik?

Postad 29 September 2011 - 12:58

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Nej det är väl inte du som tjatar om boxning hela tiden!

Det är ju det som är kul med MMA UFC och Pride att man ser olika stilar mötas i ringen eller octagon.

Visst det du skriver om GSP är sant men ändå så jabbar han ju skiten ur en enögd skitstövel.
Och jag bara myste när jag såg den matchen trots att den var riktigt tråkig.
Och klarar man inte försvara sig mot jabbar så kanske man borde träna på det.
Alla har sina fördelar och nackdelar i ringen och det gäller ju att utnyttja motståndarens svaga sidor.

Undrar om Jones bröt foten i matchen mot Rampage?

Postad 29 September 2011 - 13:36

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Det är ju det som är kul med MMA UFC och Pride att man ser olika stilar mötas i ringen eller octagon.

Visst det du skriver om GSP är sant men ändå så jabbar han ju skiten ur en enögd skitstövel.
Alla har sina fördelar och nackdelar i ringen och det gäller ju att utnyttja motståndarens svaga sidor.

vi diskuterade inte hur kul det var med att titta på MMA boxning utan hur pass duktig Jones var/är på boxning. Kamui resonerade lite mera overall på bra standup är bra standup och jag var mer inne på nivån jones har visat boxningsmässigt för MMA.

finns inget nu mera som får ens puls att pumpa sönder hjärtat när det är monster matcher. Machida Vs Shogun, Brock Vs Carwin och GSP Vs BJ har varit epic för mig :)

Postad 29 September 2011 - 13:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag förnekar absolut inte att GSP är makalöst skicklig. Men jag dreglar nästan vid tanken på att den mannen ska åka på ett rejält kok stryk! Han har alla vapen som finns, han borde kunna vara MINST lika spektakulär som Anderson och JBJ (om inte ännu bättre) - ändå fegar han och går inte "balls to the wall" och stoppar en Kos som inte ser någonting på ena ögat. Det stör mig.

En annan grej som stör mig är att GSP:s record efter avslutad karriär (förmodligen) kommer överträffa Andersons :D

vi diskuterade inte hur kul det var med att titta på MMA boxning utan hur pass duktig Jones var/är på boxning. Kamui resonerade lite mera overall på bra standup är bra standup och jag var mer inne på nivån jones har visat boxningsmässigt för MMA.

finns inget nu mera som får ens puls att pumpa sönder hjärtat när det är monster matcher. Machida Vs Shogun, Brock Vs Carwin och GSP Vs BJ har varit epic för mig :)

Hu, GSP-Penn (den senaste) var ju efter Fedors förluster på slutet mitt värsta mma-minne. Usch!

Postad 29 September 2011 - 13:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag förnekar absolut inte att GSP är makalöst skicklig. Men jag dreglar nästan vid tanken på att den mannen ska åka på ett rejält kok stryk! Han har alla vapen som finns, han borde kunna vara MINST lika spektakulär som Anderson och JBJ (om inte ännu bättre) - ändå fegar han och går inte "balls to the wall" och stoppar en Kos som inte ser någonting på ena ögat. Det stör mig.

En annan grej som stör mig är att GSP:s record efter avslutad karriär (förmodligen) kommer överträffa Andersons :D

Håller med. GSP är min favoritfighter men han måste verkligen bjuda upp till dans och sluta safea. Han har som sagt skickligheten till det.
Kanske byta camp snart?

Vad tror ni om möjligheterna för en möjlig Jones vs Silva fight nästa år om Jones fortsätter vinna? För mig känns den mer trolig är GSP vs Silva.

Postad 29 September 2011 - 13:53

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Hu, GSP-Penn (den senaste) var ju efter Fedors förluster på slutet mitt värsta mma-minne. Usch!

jo finns ingen mer rädd att förlora sitt bälte än GSP, han kan så mycket mer än vad han visar, håller fullt med!

Jag var dålig i beskrivningen, jag menade under veckan och all hype innan matchen, min puls slog som aldrig för när dom gick till buren. sen var själva matcherna inte alls samma nivå som i mina drömmar den veckan.... tyvärr och som det oftast blir.

Postad 29 September 2011 - 14:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

jo finns ingen mer rädd att förlora sitt bälte än GSP, han kan så mycket mer än vad han visar, håller fullt med!

Jag var dålig i beskrivningen, jag menade under veckan och all hype innan matchen, min puls slog som aldrig för när dom gick till buren. sen var själva matcherna inte alls samma nivå som i mina drömmar den veckan.... tyvärr och som det oftast blir.

Fast Brock vs Carwin var väl en pulshöjare om något. Satt och skrek "JA JA JA!!" Som sedan förvandlades till ett "NEJ NEJ NEEEEJ!!!".

Postad 29 September 2011 - 14:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Fast Brock vs Carwin var väl en pulshöjare om något. Satt och skrek "JA JA JA!!" Som sedan förvandlades till ett "NEJ NEJ NEEEEJ!!!".

Hehe, "I'm still the toughest SOB around baby!" som Brocken sa. ;) Den segern var inte rolig, men Penn-St Pierre II var värre. Efter allt snack om "to the death Georges" så ger han upp. Fan.

Postad 29 September 2011 - 14:14

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Hehe, "I'm still the toughest SOB around baby!" som Brocken sa. ;) Den segern var inte rolig, men Penn-St Pierre II var värre. Efter allt snack om "to the death Georges" så ger han upp. Fan.

Haha bästa quoten från BJ innan fighten måste ändå vara:

"Georges after the fight I want you to go up to you room, take your shoes off, lay on the bed and go FUCK yourself."

Jag grinade :D

Postad 29 September 2011 - 14:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håller med. GSP är min favoritfighter men han måste verkligen bjuda upp till dans och sluta safea. Han har som sagt skickligheten till det.
Kanske byta camp snart?

Vad tror ni om möjligheterna för en möjlig Jones vs Silva fight nästa år om Jones fortsätter vinna? För mig känns den mer trolig är GSP vs Silva.

Som Silva-fan känns den fighten mer och mer skrämmande :D GSP vinner han över, det är jag säker på - men Jones tror jag blir jäkligt svår om det inte blir en ren strikingfest. Jones är så jäkla stor och stark...

Postad 29 September 2011 - 17:15

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Som Silva-fan känns den fighten mer och mer skrämmande :D GSP vinner han över, det är jag säker på - men Jones tror jag blir jäkligt svår om det inte blir en ren strikingfest. Jones är så jäkla stor och stark...

Ja det vore en riktigt kul match att se helt klart! :)

Postad 30 September 2011 - 09:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ok, jag gjorde som Birkanoff sa och gav TUF en chans. Jag hatar Bisping, det framgår väl i den här tråden - men jag undrar om det inte finns fler orsaker till att jag inte hade tänkt titta i år. Bisping är ett inavlat kräk, men han är faktiskt inte så farlig i programmet än så länge. Han är faktiskt väldigt sansad hittills. Har inte varit särskilt förbannad på honom än så länge iaf. Det jag är less på är faktiskt hela programidén. White trash-typer som för det mesta bjuder på ganska dålig fighting ska underhålla mig. Efter 13 säsonger så känns det lite "gjort" redan.

Och han från Sverige verkar vara riktigt störig, i alla fall att döma av vad som visades för nästa avsnitt. Hoppas han får spö.

Postad 30 September 2011 - 09:11

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

PRECIS!!!!!!!!!!!!!

Postad 30 September 2011 - 16:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ok, jag gjorde som Birkanoff sa och gav TUF en chans. Jag hatar Bisping, det framgår väl i den här tråden - men jag undrar om det inte finns fler orsaker till att jag inte hade tänkt titta i år. Bisping är ett inavlat kräk, men han är faktiskt inte så farlig i programmet än så länge. Han är faktiskt väldigt sansad hittills. Har inte varit särskilt förbannad på honom än så länge iaf. Det jag är less på är faktiskt hela programidén. White trash-typer som för det mesta bjuder på ganska dålig fighting ska underhålla mig. Efter 13 säsonger så känns det lite "gjort" redan.

Och han från Sverige verkar vara riktigt störig, i alla fall att döma av vad som visades för nästa avsnitt. Hoppas han får spö.

Sant fast detta kan ju vara en av de bästa intagningsfighterna hittills. Fördelen med dessa lätta fighters är att de inte gassar lika lätt som de större och därmed lär fighterna bli bättre som helhet.

Jag bara skakar lite på huvudet när Akira öppnar munnen. Ghettoblastern från svenska förorten :) "I connect one time.." Jotack man såg det i intagningsfighten ;)

Postad 03 October 2011 - 08:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Sant fast detta kan ju vara en av de bästa intagningsfighterna hittills. Fördelen med dessa lätta fighters är att de inte gassar lika lätt som de större och därmed lär fighterna bli bättre som helhet.

Jag bara skakar lite på huvudet när Akira öppnar munnen. Ghettoblastern från svenska förorten :) "I connect one time.." Jotack man såg det i intagningsfighten ;)

Exakt, så jäkla störig typ. Han är faktiskt värre än Bisping!

Någon som såg galan i helgen? Typisk fight night.. Det blir väl här dom kommer gömma undan alla dvärgarna förutom Faber? ;) Cruz är ju duktig, men inte så rolig. Han har ju nästan sämre klipp i nävarna än Sonnen, om det nu är möjligt.

Fighten kommande helgen blir faktiskt spännande. Jag tror Edgar tar det (domslut) trots hur det såg ut senast.

Sergio Martinez visade att han tillsammans med Money och Pac är bärldens bäste boxare, fy fasen vad han malde på. Synd bara att ingen vill möta honom.

Postad 03 October 2011 - 14:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Vilken kanal går årets TUF på? Jag hittar inte programmet i tablåerna. TV4 Sport verkar bara visa förra säsongen i repris.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.