Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2009 - 21:45

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Någon som lyckats spela upp materialet på PC som man kopierat ut till USB? Jag har testat flertal olika program, men verkar som alla .ts-containers är krypterade. Trodde detta bara gällde HD-kanaler. Känns ganska meningslöst att erbjuda en sådan funktion förutom som säkerhetskopiering.
/D

Grejjen är ju att du inte ens kan använda hårddisk eller USB minnte som backup eftersom du inte kan se filmen på boxen när de vill titta på den igen. Jag har i alla fall inte lyckats med det. Helt värdelöst.

Postad 19 April 2009 - 21:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Pallar inte läsa 90 sidor om denna box.
Nån påläst som kan sammanfatta lite negativt och positivt så vore det nice. Buggar osv.

https://www.prisjakt...kt.php?o=364515

Postad 23 April 2009 - 15:47

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt boxen.
HUr ändrar man till YCBR, RGB LImmited och RGB FULL eller vad det heter som man kunde göra på den vanliga HD boxen?

Edit:
Ibland kan jag se att det kommer lite block på vissa HD kanaler, någon mer som har det så?
Hade inte så med den gamla HD zapper boxen.

Edit2:
Kollade nyss på comhems hemsida såg denna information:
"
2009-04-01

Humax HDPVR-1000C: Information om kommande mjukvaruuppdater...
"

Har den redan kommit ut eller har den inte kommit ut ?
Länk:
http://www.comhem.se...s_090401_2.html

Edit3:
Får man bäst bild om man har den tv antennkabeln som följde med boxen eller kan man köpa en bättre kabel?
Har för mig att "klumpen" störde ut för vissa med HD zapper boxen.

Redigerat av MrBurn, 23 April 2009 - 17:19.

Postad 23 April 2009 - 19:31

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Edit2:
"
2009-04-01

"

Länk:

Eh, om du läser precis där under så står det: "Uppdatering 2009-03-30
Vi har nu fått en uppdaterad mjukvara och vi är nu inne i slutfasen av kvalitetstesterna. Om inget allvarligt fel uppstår är vår målsättning att kunna lansera denna mjukvara under vecka 19."

Dvs, med lite tur så kommer den i början av Maj. Ingen vet väl riktigt vad den rättar till dock, även om 29-minuters buggen nog är ganska säker.

Postad 23 April 2009 - 21:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag har nyss köpt boxen.
HUr ändrar man till YCBR, RGB LImmited och RGB FULL eller vad det heter som man kunde göra på den vanliga HD boxen?

Edit:
Ibland kan jag se att det kommer lite block på vissa HD kanaler, någon mer som har det så?
Hade inte så med den gamla HD zapper boxen.

Edit2:
"
2009-04-01

"

Länk:

Edit3:
Får man bäst bild om man har den tv antennkabeln som följde med boxen eller kan man köpa en bättre kabel?
Har för mig att "klumpen" störde ut för vissa med HD zapper boxen.

Du kan inte ändra rgb limited eller rgb full eller ycbr på denna box den kör alltid på RGB Limited via hdmi kanske kommer i nya uppdateringen ingen som vet dock

Postad 24 April 2009 - 17:39

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Går det bra att köra HDMI till en förstärkare eller projektor och sen en scart till en tjock tv??
Tittar mest på tv på tjock tvn men funderar på att börja kolla mer på projjen när man ändå har tillgång till Canal+ sport HD och Viasat sport HD.

Jag har ju idag en vanlig digitalbox från humax. Är det bara att sätta i kortet i en ny box eller måste man göra nått speciellt?

Redigerat av alienrebel, 24 April 2009 - 18:11.

Postad 24 April 2009 - 18:00

Radical-_-
  • Radical-_-
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Går det att göra någon sorts hard-reset? Jag satt och grejade i EPG-guiden då fjärrkontrollen plötsligt dog. Trodde jag.. Jag har bytt batterier i den och fjärren avger signal (har testat med kamera-tricket) men boxen registrerar absolut ingenting. Jag vet att boxen är väldigt riktningskänslig men hur jag än sitter står och riktar, på nära och långt håll så händer det ingenting. Jag köpte boxen idag, har boxens IR-mottagare säckat ihop efter 2 timmars användning??!?! Verkar ju helt sjukt! Finns det någon lösning eller måste jag gå tillbaka till expert imorgon bitti och hämta ut en ny box..?

Jag hittar ingenting i manualen om någon fysisk reset knapp och via knapparna på framsidan av enheten kan jag inte knappa in pinkoden som behövs för att göra en soft-reset...

Det här var just lagomt roligt. Hjälp snälla!

Postad 24 April 2009 - 18:13

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Går det att göra någon sorts hard-reset? Jag satt och grejade i EPG-guiden då fjärrkontrollen plötsligt dog. Trodde jag.. Jag har bytt batterier i den och fjärren avger signal (har testat med kamera-tricket) men boxen registrerar absolut ingenting. Jag vet att boxen är väldigt riktningskänslig men hur jag än sitter står och riktar, på nära och långt håll så händer det ingenting. Jag köpte boxen idag, har boxens IR-mottagare säckat ihop efter 2 timmars användning??!?! Verkar ju helt sjukt! Finns det någon lösning eller måste jag gå tillbaka till expert imorgon bitti och hämta ut en ny box..?

Jag hittar ingenting i manualen om någon fysisk reset knapp och via knapparna på framsidan av enheten kan jag inte knappa in pinkoden som behövs för att göra en soft-reset...

Det här var just lagomt roligt. Hjälp snälla!

testat "mode" knappen för att se om den står på PVR? när du trycker på den så ska det lysa rött uppe till vänster under PVR.. tryck annars flera ggr tills det blinkar rött under PVR.. o kolla om det hjälper

Postad 24 April 2009 - 18:20

Radical-_-
  • Radical-_-
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

testat "mode" knappen för att se om den står på PVR? när du trycker på den så ska det lysa rött uppe till vänster under PVR.. tryck annars flera ggr tills det blinkar rött under PVR.. o kolla om det hjälper

Tänk att en sådan liten förarglig miss nästan fick mig att bryta ihop. Tack så hemskt mycket Micke! Du har räddat min och familjens helg!! Det var precis där felet låg!

Postad 25 April 2009 - 12:15

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

From imorse har jag hört mystiska surr ljud från min box Var osäker på fall det var boxen eller annan extern hd eller pc som lät?
Men nu skulle jag kolla lite på inspelat program Vänta ett ögonblick....under ett par minuter Hmmm fan om den pajjar igen ....Gör boxen något "eget"jobb typ defragmenterar eller dyligt?
Har funkat helt perfekt i månader nu sedan jag böt ut den första grrrrrrrrrrrrrr
:blush: :) :blush:

Efter denna skumma var god vänta tills hårdisken surrat färdigt några minuter ...episod(er)för ca 1 vecka sedan har allt funkat klockrent.....
Mycket skumt finns det någon förklaring förutom att det är något mjukvaro eller hårdvara fnatt?????

Ingen annan som råkat ut för skumma ljud surr typ hårt arbetande HDisk och testat att kolla på inspelat program och fått vänta några minuter (med den vanliga skylten som glimmar förbi?)
Eller är det ett unikt fel eller hmmmm missljud???
Gillar inte mysterier speciellt inte när jag har massa program sparade som jag tänkt se senare på "mysteriet" :D

Fan man får masa sig ut i sommar Stockholm nu och mata duvor ;)

Postad 26 April 2009 - 07:57

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Efter denna skumma var god vänta tills hårdisken surrat färdigt några minuter ...episod(er)för ca 1 vecka sedan har allt funkat klockrent.....
Mycket skumt finns det någon förklaring förutom att det är något mjukvaro eller hårdvara fnatt?????

Ingen annan som råkat ut för skumma ljud surr typ hårt arbetande HDisk och testat att kolla på inspelat program och fått vänta några minuter (med den vanliga skylten som glimmar förbi?)
Gillar inte mysterier speciellt inte när jag har massa program sparade som jag tänkt se senare på "mysteriet" :D

Jodå, det där har jag också haft, hårddisken surrar något förfärligt sålänge boxen är på. Riktigt högt o störande. Däremot har skylten "vänta ett ögonblick" just bara dykt upp ett ögonblick, sedan har boxen frågat om "kategorisering" (nån slags indelning i kapitel ?), som tar kanske 15 sek, efter det har den varit redo att spela upp film.
Surrandet från hårddisken dök upp första gången (?) när jag hade haft boxen på i en dryg vecka då jag var bortrest, för att vara säker på att få med inspelade program mer än bara 29 minuter. Sista tiden har jag satt tidsstyrning att alltid slå ifrån boxen vid 04.00, efter att man spelat in någon film sent på kvällen. Boxen har då alltså aldrig varit på kontinuerligt längre än ca 8 timmar. Det tyckts ha hjälpt lite, just nu verkar den vara i en "tyst period". Men jag vet inte, kan ju vara andra orsaker till att hdd surrar, att den faktiskt arbetar hårt när den är nästan fylld eller något annat.

Ja, under dessa soliga dagar vill man absolut inte hålla på och jobba med någon elektronisk box av något slag ! :)

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 26 April 2009 - 08:00.

Postad 28 April 2009 - 20:03

andersstr
  • andersstr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Gillar inte mysterier speciellt inte när jag har massa program sparade som jag tänkt se senare på "mysteriet" ;)

Råkade ut för detta igår också, men "vänta ett ögonblick..." försvinner inte...
Efter några minuter bootar den om, men när man trycker media så blir det likadant igen...Någon som vet något knep, eller är det dax att lämna in den?

Postad 29 April 2009 - 12:15

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hej tänkte bara dela med mig ang. problem med ljudsynk på SVT HD.
Efter att ha upptäckt den lilla knappen med högtalare på under luckan på fjärren så verkar detta ha löst sig för mig :)
det visade sig att när jag tittade på ex "så ska det låta" i HD med DD-ljud, så hade jag INTE valt DolbyDigital utan körde 2-kanal stereo, när jag sedan ändrade till DD så blev bild och ljud i perfekt synk .

Så nu verkar det funka som det ska.

Sensmoral:
* DD-ljud i sändningen, välj DD som ljudformat. :D

Postad 29 April 2009 - 16:17

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Jag har problem med boxen tillsammans med Logitech Harmony 895 och trådlös radiosignalförstärkare. Problemet är att boxen ibland inte startar, går jag genom device och väljer "powertoggle" där så funkar det direkt. Samma sak med hjälpknappen på fjärren, den löser problemet men sparar inte sin förmåga.

Jag har testat att ändra fördröjningen men inte hittat helt rätt, blev dock lite bättre när jag ökade enhetsfördröjningen til 500ms.

Några förslag? Vad har ni för fördröjningar till era Harmonys?

Postad 29 April 2009 - 17:50

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag har problem med boxen tillsammans med Logitech Harmony 895 och trådlös radiosignalförstärkare. Problemet är att boxen ibland inte startar, går jag genom device och väljer "powertoggle" där så funkar det direkt. Samma sak med hjälpknappen på fjärren, den löser problemet men sparar inte sin förmåga.

Jag har testat att ändra fördröjningen men inte hittat helt rätt, blev dock lite bättre när jag ökade enhetsfördröjningen til 500ms.

Min Harmony 785 fungerar bra med Humax-boxen. Men iställ brukar den "glömma" att starta min förstärkare eller plasma. Lite olika från gång till gång. Har inte lyckats lista ut vad som är problemet.

Postad 29 April 2009 - 20:18

ottarn
  • ottarn
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem tills jag bytte startordningen. Sen dess har det funkat utan några problem.

Postad 30 April 2009 - 10:49

Unregisteredd638cb12
  • Unregisteredd638cb12
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har en Harmony One och hade exakt samma problem.
Det hjälpte inte med varken ändrad startordning eller delays för mig.

Default power settings på min fjärr var "One button on the remote for turning it both On and Off => PowerToggle".
Bytte ut till "A button on the remote for On, and a different button for Off"
On = "I don't have the original remote, but I know the commands that are used:" och sedan två nollor
Off = Powertoggle (hade inget problem med avstängning, så jag lät den vara)

Detta har sedan funkat helt klockrent för min del.
Tydligen funkar 00 som power också. (Du kan testa direkt med fjärren att bara trycka två gånger på 0, det funkar också). Hoppas det hjälper

Postad 30 April 2009 - 10:54

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Nu har det faktisk fungerat några gånger i rad (sen jag skrev inlägget)...

Min lösning var att adressera endast en ingång på radiosignalförstärkaren till Humaxen. Dvs humaxen får bara sina egna signaler, den blir inte störd av andra kommandon. Som sagt, det har fungerat 4-5 gånger nu, både av och på. Annars testar jag din lösning Blåbärskungen!

Postad 30 April 2009 - 19:47

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Tar bort

Redigerat av Tompa123, 30 April 2009 - 19:48.

Postad 30 April 2009 - 20:00

Bjoran
  • Bjoran
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Default power settings på min fjärr var "One button on the remote for turning it both On and Off => PowerToggle".
On = "I don't have the original remote, but I know the commands that are used:" och sedan två nollor

Tydligen funkar 00 som power också. (Du kan testa direkt med fjärren att bara trycka två gånger på 0, det funkar också). Hoppas det hjälper

Makalöst, tack för tipset! Har haft exakt samma problem med min Harmony One och Humax-boxen. Nu startar boxen varje gång!

Postad 01 May 2009 - 09:57

Unregistered04435374
  • Unregistered04435374
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Stort tack för tipset! Nu startar boxen varje gång jag startar min TV-aktivitet. Väldigt skönt att slippa strula med help-knappen var och varannan gång.

Ska bli spännande att se vilka nyheter nästa veckas nya firmware innehåller. Om nu Comhem lyckas hålla tidsplanen...

Postad 01 May 2009 - 11:15

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Snackade med en om denna boxen i går? Han sa att det är inte säkert man får boxen att funka om man köper den på annat ställe än av Com Hem för dom vill gärna sälja sina boxar så att säga..är väl BS? har ju redan kort och köpte för nåt år sen en inspelningsbar Samsung som funkade direkt oich det var inte av comhem..eller är det nåt speciellt när det gäller HD boxar?

Postad 01 May 2009 - 11:17

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Snackade med en om denna boxen i går? Han sa att det är inte säkert man får boxen att funka om man köper den på annat ställe än av Com Hem för dom vill gärna sälja sina boxar så att säga..är väl BS? har ju redan kort och köpte för nåt år sen en inspelningsbar Samsung som funkade direkt oich det var inte av comhem..eller är det nåt speciellt när det gäller HD boxar?

Köpte min första dagen det gick att köpa boxen, på Expert här i Stockholm. Den funkar... :)

Postad 01 May 2009 - 11:25

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Jag köpte min hos Expert med och det funkade.....i två månader då den dog helt :/
Nu sitter man och väntar på att den ska repareras vilket antagligen tar 2-4 veckor.

Postad 01 May 2009 - 13:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

du kan köpa boxen var du vill inom sverige huvudsaken är ju att boxen är comhem godkänd och är butiken godkänd av comhem så är boxen det med

skilnaden med hd boxar är att dom är parad med kortet vill säga du måste ringa comhem och be dem para kortet med den boxen då du får boxen

Redigerat av Duckface21, 01 May 2009 - 13:50.

Postad 02 May 2009 - 10:37

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Gah!
Nu är det andra gången boxen låst sig totalt helt utan anledning och krävt manuell avstängning på baksidan för att boota om och få den funktionsduglig igen. Givetvis skedde detta inatt innan inspelningen av Detroit-Anaheim hade påbörjats, så det var givetvis inget inspelat när man tänkte ha lite underhållning till frukosten.
Är jag verkligen helt ensam om detta? (Jag frågade om detta för ett par veckor sedan).

Postad 02 May 2009 - 11:40

Unregisteredf39e8f95
  • Unregisteredf39e8f95
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att spela upp videomaterial från usb?

Jag tänker inte på något specifikt videoformat utan OM det överhuvudtaget är möjligt.
Att det går att titta på bilder och spela upp komprimerat ljud fungerar ju "bra".

Om det inte går, är det mjukvaran i boxen eller hårdvaran som inte stöder det.

/Peter

Postad 02 May 2009 - 17:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att spela upp videomaterial från usb?

Jag tänker inte på något specifikt videoformat utan OM det överhuvudtaget är möjligt.
Att det går att titta på bilder och spela upp komprimerat ljud fungerar ju "bra".

Om det inte går, är det mjukvaran i boxen eller hårdvaran som inte stöder det.

/Peter

ingen som vet men du kan ju testa ladda in TS filer på ett USB minne och testa tror inte den kan läsa annat format men det kan funka med TS filer om du har tur!

Postad 03 May 2009 - 13:52

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
nån med bra kamera som har lust att slänga upp nåra screens från canal plus sport hd?

Redigerat av doskarsson, 03 May 2009 - 13:58.

Postad 03 May 2009 - 15:38

Unregistered70cc6dac
  • Unregistered70cc6dac
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om text-tv fungerar som det ska på denna box
Jag har två hd-boxar där text tv ej fungerar bra.

Postad 03 May 2009 - 21:47

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Ang antennkabeln från Com Hem-jacket till boxen. Finns det såna high end? Eller kvittar det?

Postad 03 May 2009 - 22:17

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Hur är det egentligen. går det att ha den kopplad till en "tjock tv" med scart samtidigt som den är kopplad med hdmi till en projektor??
Ska alltså inte ha igång både projjen och tvn samtidigt men ibland kanske man inte vill kolla på projektorn utan vill slötitta lite. Eller måste man koppla ur eller nått sånt? nån inställning kanske?

Postad 03 May 2009 - 23:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hur är det egentligen. går det att ha den kopplad till en "tjock tv" med scart samtidigt som den är kopplad med hdmi till en projektor??
Ska alltså inte ha igång både projjen och tvn samtidigt men ibland kanske man inte vill kolla på projektorn utan vill slötitta lite. Eller måste man koppla ur eller nått sånt? nån inställning kanske?

ja det går! ;).. dock om du kör component så kan du inte mata RGB samtidigt via scart men du ska ju köra troligen rgb via scart och hdmi till proj så då går det fint

Redigerat av Duckface21, 03 May 2009 - 23:52.

Postad 04 May 2009 - 12:02

handersson
  • handersson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ny mjukvara finns nu att hämta!
version 1.00.19

http://www.comhem.se...ews_090504.html

Postad 04 May 2009 - 12:11

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Underbart! Äntligen slipper man ständigt ha denna påslagen!

Postad 04 May 2009 - 12:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Trevligt! Hoppas att den är fri från oväntade överraskningar

Postad 04 May 2009 - 15:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Kan vara värt att nämna att jag behövde ha boxen avstängd några minuter för att få frågan om uppdateringen. Gjorde först ett par snabbare omstarter på upp till en minut och fick ingen fråga då...

Postad 04 May 2009 - 15:56

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Kan vara värt att nämna att jag behövde ha boxen avstängd några minuter för att få frågan om uppdateringen. Gjorde först ett par snabbare omstarter på upp till en minut och fick ingen fråga då...

Eller så går man direkt in via menyn och tar "Programuppdatering" under fliken "Installation" utan att starta om.

Postad 04 May 2009 - 16:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Inga obehagliga överraskningar än så länge?

Postad 04 May 2009 - 16:47

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Jaha, den som väntar på något gott eller hur det var :) .... ska kolla ikväll efter målerikursen o installera nya mjukvaran.

Postad 04 May 2009 - 18:51

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som vet skillnade mellan de olika inspelnings valen:

Tex vad är skillnaden mellan,

Dagligen
Veckodag
Veckovis

Tex om man vill spela in ett program som går varje dag mån-fre men ej på helger är det veckodag då? :)

Postad 04 May 2009 - 19:15

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Någon som vet om ens favoritlista försvinner efter man gjort sin update?

Mvh.
Mats

Postad 04 May 2009 - 19:32

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Min favlista var kvar, även inspelningar jag valt.

Postad 04 May 2009 - 19:37

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Min favlista var kvar, även inspelningar jag valt.

Det låter bra, Tackar för det snabba svaret.

Mvh.
Mats

Postad 04 May 2009 - 21:09

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Hej!
Någon som vet skillnade mellan de olika inspelnings valen:
Tex vad är skillnaden mellan,

Dagligen
Veckodag
Veckovis

Tex om man vill spela in ett program som går varje dag mån-fre men ej på helger är det veckodag då? :)

Om man byter menyspråk till engelska så ser man att alternativet "weekday" dyker upp där man i den svenska menyn har gjort översättningen "veckodag". Vad som egentligen avses är alltså en schemalagd inspelning vid samma tid varje dag som är en vardag, dvs mån-fre (men ej lör-sön). Detta inspelningsalternativ har förmodligen tillkommit då många kanaler sänder samma såpa samma tid under just vardagar, medan helgen fylls med andra program vid samma klockslag.
Se även: weekday (en.wiktionary)

Postad 04 May 2009 - 21:14

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Eller så går man direkt in via menyn och tar "Programuppdatering" under fliken "Installation" utan att starta om.

Provade det först men behöver själv lösenord för att komma åt den. Kanske finns i manualen men som kille har jag onekligen inte läst den...

Postad 04 May 2009 - 21:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Det är 0000 om du inte ändrat det.

Postad 04 May 2009 - 21:52

Unregistered1702
  • Unregistered1702
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag undrar vilken bitrate det är på ljudet i en HD-sändning? Måste man ha en hemmabioförstärkare för att få nytta av den högre ljudkvaliteten hos HD-sändningar? Själv hade jag tänkt plocka ut ljudet från optisk utgång > 2-channel D/A-omvandlare> till stereoförstärkare. Får man då tillgång till den högre bitraten även om man kopplar den till en stereo?

Kanske är en komplicerad fråga, men eftersom jag egentligen tänkt hålla mig till stereo även i fortsättningen, så betyder det en hel del för mig och om det möjligt.

Mvh

Postad 05 May 2009 - 08:10

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Uppdateringen innehåller alltså bara en fix av 29-minutersbuggen? Kunde inte klämt in lite mer saker när de ändå höll på?

Postad 05 May 2009 - 08:22

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Uppdateringen innehåller alltså bara en fix av 29-minutersbuggen? Kunde inte klämt in lite mer saker när de ändå höll på?

Jag har haft en lång dialog med Comhem för att få svar på frågan om även ljudsynkproblemet behandlas i den här uppdateringen. Tyvärr vägrar dom i sten gå ut med någon som helst information om det. Det är bara att titta och se om det blivit någon skillnad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.