En ny look på G?
Den bilden är väldigt gamal har funnits ca 2 år och vem vet det kanske någon gång kommer men inte de närmaste åren :/
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
19 relaterade trådar
Postad 05 March 2012 - 17:46
Den bilden är väldigt gamal har funnits ca 2 år och vem vet det kanske någon gång kommer men inte de närmaste åren :/ Postad 06 March 2012 - 17:10
Väntelistan är uppe... och aktuella bilder på XMC-1!
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 06 March 2012 - 20:59. Postad 06 March 2012 - 21:03
Jag anmälde mig på väntelistan.
Är det nån som sett nåt preliminärt lanseringsdatum någonstans? Postad 07 March 2012 - 15:51
Klarar den 3d kan inte läsa mig till det? Postad 07 March 2012 - 23:22
Säkert bra på alla sätt och vis, men den ser ut som en julgran, en massa lampor överallt.....
Postad 08 March 2012 - 16:52
Ser jag fel i specen...har den bara en HDMI ut?
Hur kan de missa att ha två utgångar? Postad 08 March 2012 - 18:08
Den har ju annat iofs som är unikt för prisklassen. Finns ju hdmi splitter.
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 08 March 2012 - 19:43. Postad 09 March 2012 - 19:28
Kalla mig dum men vad skall man ha två till? En proj, done? Postad 10 March 2012 - 10:14 För mig är det ett måste med två HDMI ut en tv och en proj. Postad 10 March 2012 - 10:58
En kanske dum fråga från en okunnig, men blir det någon praktisk skillnad på att använda en receiver med två HDMI ut istället för en receiver med en HDMI ut men i kombination med HDMI-splitter? Kan man göra specifika inställningar per utgång i receivern kanske?
Postad 10 March 2012 - 21:22 Nej. Och jag har också bokat en XMC-1 Postad 18 March 2012 - 01:54
Kommer i externt litet format längre fram. Det har även diskuterats om vinylspelare men inget fastslaget.
Postad 19 March 2012 - 17:58
XSP-1 kommer ju ha phono... Kanske ett marknadsmässigt strategiskt drag att vänta med XSP-1. Undrar vilken av dem kommer ha bättre ljudkvalite´.
De vill vänta med att släppa XDA-2 så de kan vilken respons de får från XMC-1. Behovet av en dac blirju eliminerat men väljer man stereo genom XSP-1 så har man det behovet i alla fall. Deras beslut får mig att undra över behovet och egentlig skillnad i ljudupplevelse mellan modellerna. Vill ju personligen inte lägga pengar på mer än ett pre även om det är coolt med höga stackar Postad 20 March 2012 - 17:11
Jag kan få en Marantz AV 7005 till samma pris som en XMC-1 (inkl tull och moms) och då slipper jag ju vänta... Vad tycker ni?
Postad 20 March 2012 - 18:10
Det är ungefär som att gå in på www.faktiskt.se och fråga vilka högtalare som att rekommenderas, nästan Postad 20 March 2012 - 18:22
Du tycker säkert du är jätterolig men jag är på det här forumet för att lära mig lite inför mitt nästa köp. Du har kanske efter 3297 inlägg glömt bort att du en gång inte heller visste så mycket om AV processorer? Här finns säkert fler som har AV 7005 eller har provat den , jag tänkte i så fall kombinera den med en XPA-5 till att börja med. Läser man specen på AV 7005 verkar den ju kunna lite mer, vara i samma prisklass och dessutom kunna levereras nu...? Vad är det för konstigt att fråga vad andra tycker?
Postad 20 March 2012 - 18:43
Du är i en Emotivatråd med massor av fanboys, vad förväntar du dig för opartiskt svar.
Det var det jag ville göra dig uppmärksam på därav liknelsen. Postad 20 March 2012 - 19:08
Emotiva har fans för att det är prisvärt vilket gör att alla "fans" säkert överväger andra märken också. Wizeguy. Och eftersom frågan gäller emotiva vs marantz är det väl upplagt att fråga i emotiva tråden?
Postad 20 March 2012 - 19:19
Men förstår du inte liknelsen, jag går in hos Volvohandlaren och frågar om jag skall köpa en Volvo eller en Saab.
"Öööh jo Saaben är ju ett självklart val" Den där attityden du har kan du lägga ner, inget man bör ha på ett forum som man vill ha hjälp ifrån. Postad 20 March 2012 - 19:24
Det är ju du som har attityd, håller på och häcklar någon som tydligtvis bara söker information. Väx upp.
Postad 20 March 2012 - 19:27
Nu biter jag mig i fingrarna, lycka till med ditt förstärkarval må den brinna en kortslutningsdöd när du kopplar in den
Mvh den som gav dig tips så du inte skulle få partiska råd. Postad 20 March 2012 - 20:02
Biter även i mina fingrar. Skulle aldrig önska att din fina anläggning spontant började brinna... Men vissa mår ju bra av att nedgöra andra.
Det går väl inte att få annat än opartiska svar på minhembio folk skriver om sina erfarenheter och jag vill gärna läsa om dem. Tom en hi-fi recensent är knappast opartisk eller åtminstone helt säkert subjektiv. Tycker att det är helt ok att fråga om en emotiva produkt vs en annan i emotiva tråden. Mitt intryck är att folk köper emotiva för att man får mycket för pengarna och då är det logiskt att jämföra med samma prisklass. Det hade väl varit kosntigt att jämföra med Krell eller Mark Levinson... Men tack för dina hjälpsamma och vänliga svar, ha en trevlig kväll... Postad 21 March 2012 - 17:09
Jag är en fan boy så jag säger att du ska hårdnackat vänta! Eller så köper du efter de funktioner som är viktiga för dig. Marantz brukar ha ett mjukt ljud medan jag tycker att Emotiva har krispigare ljud. XMC-1 har fördel i tvåkanal genom den mer avancerade eq:n. Airplay uppgraderingen var visst gratis till den 31 mars på Marantzen och phono mm finns ju . Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 21 March 2012 - 17:35. Postad 21 March 2012 - 17:25
Kan någon förklara för mig vilken praktisk nytta man har av en adc i en reciever?
Postad 21 March 2012 - 18:07
Jaa två kanal verkar emotiva vara bättre på det är inte lätt att bestämma sig. Men jag har några månader på mig innan jag "måste" köpa. Än så länge har jag bara högtalarna hemma, Proac Tablette 2 (bak), Proac Response 1.5 (fram) och proac response CC1 (center) Lite orolig för att XPA-5 skall vara för tuff för tablette 2 bak-kanalerna som är ratade till max 80w.Proac rekommenderar max 150w till front och center. Har faktiskt istället tänkt på 3 stk UPA-1 till frontar och center och en miniX till bak istället för en XPA-5....Då blir väl även 2 kanalsljudet bättre kanske... Just det phononpå Marantzen var det som lockade och sedan vill jag ha netflix via min htpc (eller går det direkt via marantzen?) (med amerikansk ip adress går det ju och det kan man ju köpa sig till) Postad 21 March 2012 - 19:38
Proac. England kan högtalare
Effekten styr du själv när du höjer/sänker. Steget skickar inte kraften förrän vid behov. Är ju Klass AB. Bara akta så man inte slår på systemet maxat. Brukar alltid sänka innan jag slår av för att vara på säkra sidan så inga överraskningar sker då man slår på. Är du osäker så är det ju bara att fråga vilket slutsteg de rekommenderar. Annars är stackat riktigt snyggt Netflix får någon annan svara på.. Postad 27 March 2012 - 21:24
Har legat på under news ungefär en vecka på EMOTIVAS forum. Det är Big Dan som är president på Emotiva som har gått ut med nyheterna
Postad 02 April 2012 - 16:39
Ska sälja min XDA-1 DAC, någon som är intresserad? kom med bud, maila mig på [email protected]
Postad 04 April 2012 - 15:31
Någon som kan hjälpa mig med fjärrkontrolsproblem till UMC-1? Igår slutade min umc-1 att ta emot signalerna från fjärren, jag vet att fjärren funkar för jag kan lära in den på min universalfjärr. Någon som har nån idé vad det kan vara eller är det kört? processorn som inte vill längre?
//Peter Postad 04 April 2012 - 21:22
Har pratat med supporten nu och han tror det är nått galet med fjärren ändå, Det finns ingen i närheten eller i Västerås som har en fjärr jag skulle kunna prova med innan jag beställer en ny?
//Peter Postad 05 April 2012 - 09:21 Finns en i närheten av Karlstad här iaf. Hur mycket tar dom för en fjärr? Postad 05 April 2012 - 13:46
Oki men Karlstad är en rejäl bit att åka Vet inte vad en ny fjärr kostar men är den paj får jag en ny på garantin. Postad 17 April 2012 - 20:26
Första gången jag läser något sådant om Emotiva, har ingen erfarenhet av Emotiva själv men har varit sugen att köpa. Är det flera som har samma erfarenhet av Emotivas grejer? (Citatet är kapat från en anna tråd) Redigerat av Unregistered291b229b, 17 April 2012 - 20:26. Postad 17 April 2012 - 20:43
-Nej. Allt annat jag läst har varit positivt. Står själv i kö för en XPA-2 som förhoppningsvis kommer om en månads tid :-) Postad 17 April 2012 - 22:21
Du kommer bli kanonnöjd, extremt prisvärda prylar. Jag hade ett XPA-2 förut och det finns effekt så det räcker och blir över,hade inga brummande ljud eller liknande. Idag kör jag UMC-1,UPA-7 och XDA-1 och är väldigt nöjd. /Peter Postad 18 April 2012 - 14:26
Om du ändå ska importera så kolla om du kan få tag i en Sherbourne. Dom tillverkas också av Tonewinners i Kina och har liknande spec på många av sina grejer. Dom finns med dubbla HDMI ut och även zon 3 om det är intressant. http://www.sherbourn.com/ Postad 18 April 2012 - 19:41
Jade Design Inc. äger sedan ~2010 Sherbourn. Jade Design äger även Emotiva / Pro.
Dan Laufman's företag allihop Postad 17 June 2012 - 11:55
Beror på vad frakten hamnar på och förrut tror jag den låg runt 350 dollar på 2 sådana steg men kan ha gått upp. 899+899+350*1.275 = 19 161 kr + avgift till paypal eller banken beroende vad dom när dom sköter växlingen. Så är ett hum på ca pris inklusive allt men beror på som sagt vad frakten hamnar på och då måste man göra en förfrågan. Postad 17 June 2012 - 11:56
Skulle tippa på runt 19-20000 för ett par nya med alla kostnader.
Har inte tid att räkna nogrannare just nu Postad 17 June 2012 - 13:38
Tackar för infon, då kanske stegen på tradera ändå är prisvärda! Får kalkylera lite och ev turrepruta för så dyra grejer säljs i princip aldrig på tradera!
Postad 20 June 2012 - 16:50
Jag minns att jag hade tänkt svara på detta men ville hellre glömma min upplevelse av att ha blivit blåst och gå vidare. Sen får man ju räkna med reaktioner från de som gillar Emotivas produkter även om man inte riskerar att bli bannad som har hänt användare på Emotivas forum när det framförts kritik. Med den försämring av ljudet jag fick med XPA-1 hjälpte inte de höga förväntningarna. Att det var som en försenad julklapp och granen fortfarande var kvar hjälpte inte heller.
http://www.diyaudio....tml#post2379202 Jag har sett att det finns de som tycker att PA låter bättre än Emotiva och nu gör det mig inte förvånad.
https://www.minhembi...dpost&p=3552625
http://www.avsforum....0#post_22057977 Man blir nästan lite sugen på att ta hem ett billigt EP4000 och höra om det kan stämma. Postad 20 June 2012 - 21:22
LTS har ju testat XPA-2 med mycket goda resultat, så vi får nog ta dina omdömen med en nypa salt...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |