Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4965 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8.2 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Försteg) 0 (0) Inga priser

Postad 29 October 2012 - 06:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Draj, du skrev lite på min sida.

Etiketten kan få lite vätska på sig, men det är ingenting som skadar den. Alternativet är att man drar åt klämman extra hård vid rengöring.

Postad 29 October 2012 - 09:39

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Draj, du skrev lite på min sida.

Etiketten kan få lite vätska på sig, men det är ingenting som skadar den. Alternativet är att man drar åt klämman extra hård vid rengöring.

Ok. Vore ju tråkigt om de började falla bort för att de luckrats upp av renöringvätskan.

Postad 29 October 2012 - 11:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Ok. Vore ju tråkigt om de började falla bort för att de luckrats upp av renöringvätskan.

Det är ingen fara.

Postad 29 October 2012 - 13:09

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Det är ingen fara.

Skönt :)

Postad 31 October 2012 - 00:03

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Med devisen "man får vad man betalar för" i tankarna, har jag nu inhandlat en grammofon. Mer precist en Micro Seiki MB-14.
Vi snackar om en köpesumma som gott och väl var tvåsiffrig! :o
Bifogad fil  Bild 1.JPG   130.41K   6 Antal nerladdningar

Det som kommer göra mest för ljudet är förmodligen att polera upp huven. Jag provade med lite Mr. Muscle keramikrengöring på ena hörnet. Texten på motvikten var knappt läsbar innan, så skaffar jag mig en bomullstrissa så kan jag förhoppningsvis se fram emot en högst transparent ljudupplevelse.
Bifogad fil  Bild 3.JPG   67.79K   6 Antal nerladdningar

Nästa problem är att remmen verkar slira något lite.
Var köper man lämpligast en ny rem?
Helst skulle jag hinna pröva innan min tvåveckorsgaranti löpt ut... ^_^
Bifogad fil  Bild 2.JPG   94.86K   4 Antal nerladdningar

En ny nål skulle nog inte skada, framför allt då jag inte vet hur jag ska bedömma skicket på den gamla. Någon som har något tips?
Bifogad fil  Bild 4.JPG   85.16K   4 Antal nerladdningar

Postad 31 October 2012 - 05:58

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Jag har kört skivspelare med gummisnodd som rem. Fungerar fint om du bara vill kolla om den funkar (innan tvåveckorsgarantin går ut).

Postad 31 October 2012 - 08:13

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

• 3926 inlägg
  • 0

Med devisen "man får vad man betalar för" i tankarna, har jag nu inhandlat en grammofon. Mer precist en Micro Seiki MB-14.
Vi snackar om en köpesumma som gott och väl var tvåsiffrig! :o
Bifogad fil  Bild 1.JPG   130.41K   6 Antal nerladdningar

Det som kommer göra mest för ljudet är förmodligen att polera upp huven. Jag provade med lite Mr. Muscle keramikrengöring på ena hörnet. Texten på motvikten var knappt läsbar innan, så skaffar jag mig en bomullstrissa så kan jag förhoppningsvis se fram emot en högst transparent ljudupplevelse.
Bifogad fil  Bild 3.JPG   67.79K   6 Antal nerladdningar

Nästa problem är att remmen verkar slira något lite.
Var köper man lämpligast en ny rem?
Helst skulle jag hinna pröva innan min tvåveckorsgaranti löpt ut... ^_^
Bifogad fil  Bild 2.JPG   94.86K   4 Antal nerladdningar

En ny nål skulle nog inte skada, framför allt då jag inte vet hur jag ska bedömma skicket på den gamla. Någon som har något tips?
Bifogad fil  Bild 4.JPG   85.16K   4 Antal nerladdningar

Svalander har rem,kostar 195kr.
Gällande ny puppa så är Audio Technic at95e ett bra köp,annars kan det ju kanske räcka med lite rengöring av nuvarande nål,vill du kolla mer noggrant på slitaget så får du skaffa dig ett microskop.

Postad 31 October 2012 - 13:33

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!
Förmodligen var det just en gummisnodd som snurrat upp sig på motoraxeln. Motorn startar när den ska och snurrar helt vibrationsfritt. Tallriken löper lätt, tyst och stabilt. Armen glider fint och autoreturen tycks fungera utmärkt. Det här lilla projektet verkar faktiskt riktigt lovande. :)

Jag har nu beställt en ny rem från Svalander och tittat på nålen med ett mikroskop, som visserligen kanske hade lite för dålig förstoring. Nålen tycktes ändå se bra ut, men om pickupen fungerar och låter vettigt så köper jag förmodligen en ny nål.

Postad 03 November 2012 - 17:15

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
För dom som brukar ha som (o)vana att somna ifrån lr glömma bort svarven med PU'n i spåret finns det nu en pryl som gjort comeback. Ska visst ha varit Thorens som kom med orginalet en gåmg i tiden. Tycker det verkar dyrt för en så pass simpel konstruktion, men den kanske är mer komplex än vad den ger sken av.

http://www.thequp.co...structions.html

Postad 05 November 2012 - 21:43

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Tittar på CSI nu och dom visade tricket med att rengöra skivor med trälim, lite kul. Är det någon här som faktiskt vågat testa det?

Postad 06 November 2012 - 09:46

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

• 3926 inlägg
  • 0

Tittar på CSI nu och dom visade tricket med att rengöra skivor med trälim, lite kul. Är det någon här som faktiskt vågat testa det?

Trälim fastnar dåligt på plast så det är ingen större fara,har testat det för ett tag sedan.
Finns en tråd om det på faktiskt.
http://www.faktiskt....

Postad 09 November 2012 - 11:06

Vikotnik
  • Vikotnik
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har fått ett litet problem.

Jag bytte picup på min RPM 1.3 till en Sumiko blackpearl, nu har ja självklart fått ett problem. När jag spelar plattor så kommer det bara ljud ut ena högtalaren, rör jag i kablarna till picupen så uppstår ett kraftigt brumm och har jag tur får jag ljud ur andra högtalaren. Vad tror ni, har jag lyckats skada kablarna till picupen eller kan det bero på något annat? Vet någon ifall det går att byta tonarmskablage på denna spelare?

Postad 09 November 2012 - 12:58

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Jag har upplevt samma sak som du en eller två gånger på min Debut III spelare efter pu byte. Det har då räckt med att peta till kablarna så har det blivit bra. Kan det vara så att kablarna Pro-Ject använder är känsliga mot störningar och hur de ligger mot varandra?

Jag råkade visserligen dra av en av kablarna så att jag fick löda fast kontakten så det jag har upplevt kan iofs bero på dålig lödning.

Postad 09 November 2012 - 20:49

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Beställde just en Knosti skivtvätt :-) hoppas jag får bort det mesta spraket från min Nick Cave Murder Ballads vinyl, blev billigare att beställa en knosti än att köpa ny platta, har väll lite andra vinyler som behöver en skön tvätt också :-)
450 kr gick den på inkl. frakt från Tyskland, 210 kr billigare än Svalander :-)

På tal om det, någon som provat ProJect http://www.ljudmakar..._id=2227&menu=1
verkar ju vara en liknande lösning

//Mike

Postad 10 November 2012 - 23:47

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Är så att jag köpt en B&O-skivspelare, med defekt stift, och letar nytt. Har ingen aning om vad jag ska ha, och har egentligen ingen koll på något alls - i vinylvärden - så nån kan väl informera lite..? har absolut inga problem att lägga en hel del pengar om det verkligen gör ljudet bättre.

Så, typ... blir ljudet 5x bättre, eller 50% bättre, om jag lägger 2000kr istället för 1000kr på ett stift? 1000kr istället för 500kr? 3000kr istället för 1500kr? Enormt tacksam för svar!

Och, när jag ändå är igång... vad, förutom stiftet, påverkar ljudkvaliteten mest? Är väl väldigt, väldigt viktigt att spelaren står stabilt/plant? Hur kan detta åstadkommas?

Postad 15 November 2012 - 17:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Knosti Disco-Antistat har kommit och jag har tvättat ett gäng plattor, en som jag vet låter kasst, ska bli kul och höra om det blir någon skillnad.

//Mike

Postad 15 November 2012 - 17:51

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Tänkte önska mig en i julklapp, ser fram emot att höra dina resultat :)

Postad 15 November 2012 - 18:16

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Knosti Disco-Antistat har kommit och jag har tvättat ett gäng plattor, en som jag vet låter kasst, ska bli kul och höra om det blir någon skillnad.

//Mike

Den medföljande vätskan lämnar rester och använder du den bör du efterskölja i dest. vatten (5L dunk finns på Apoteket). När vätskan är slut kan du blanda egen enligt:

3 Isopropanol (finns hos Kjell, "Teslanol")
7 Destillerat vatten
några droppar Yes.

Efter tvätt/tork, byt ALLTID till ny antistatisk innerpåse (spara originalpåsen om den tillför något).

Postad 15 November 2012 - 18:21

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Den medföljande vätskan lämnar rester och använder du den bör du efterskölja i dest. vatten (5L dunk finns på Apoteket). När vätskan är slut kan du blanda egen enligt:

3 Isopropanol (finns hos Kjell, "Teslanol")
7 Destillerat vatten
några droppar Yes.

Efter tvätt/tork, byt ALLTID till ny antistatisk innerpåse (spara originalpåsen om den tillför något).

ojda, shit asså, har inget sånt hemma. Får köpa i morgon. Jo jag såg det receptet .. Är receptet bättre än det som följer med?

//Mike

Postad 15 November 2012 - 18:36

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Tror jag hittat mitt nästa köp.

En Michell Technoweight. Lite nyfiken på om någon på forumet använder den och kan delge lite åsikter. Sett att den sitter som standard på en del fina Gyrodeck spelare och passar på alla Rega-armar som min RB100. Går loss på en tusing på eBay just nu. Värt det?

Postad 15 November 2012 - 18:40

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0

Tror jag hittat mitt nästa köp.

En Michell Technoweight. Lite nyfiken på om någon på forumet använder den och kan delge lite åsikter. Sett att den sitter som standard på en del fina Gyrodeck spelare och passar på alla Rega-armar som min RB100. Går loss på en tusing på eBay just nu. Värt det?

Absolut! Den är lätt värd den där tusingen. Köp!!

Redigerat av GyroSE, 15 November 2012 - 18:42.

Postad 15 November 2012 - 18:54

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
provat 2 plattor efter tvätt nu :-) Nick Cave & The Bad Seed: Murder Ballads, sprakar fortfarande, dock inte alls lika mycket, denna vinyl har nog gjort sitt, synd att den kostar mer än 600 kr om man ska hitta en ny, fick min för en 100-ing. Andra skivan är Leonard Cohen: I'm your man, inte ett sprak eller knaster här, låter helt perfekt. :-)

Har beställt antistat innerpåsar också :-)

//Mike

Postad 15 November 2012 - 19:02

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

ojda, shit asså, har inget sånt hemma. Får köpa i morgon. Jo jag såg det receptet .. Är receptet bättre än det som följer med?

//Mike

Egna blandningen är bättre. Den gör rent och lämnar inga rester efter att skivan torkat. Använder du Knostivätskan utan att efterskölja så har du nålen full av gucka efter avspelning.

Postad 15 November 2012 - 19:23

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Egna blandningen är bättre. Den gör rent och lämnar inga rester efter att skivan torkat. Använder du Knostivätskan utan att efterskölja så har du nålen full av gucka efter avspelning.

Ska köpa och blanda i morgon :-) ska kolla på nålen efter denna skiva, då har jag spelat 3 sidor :-) hehe bara inte nålen blir förstörd, men i.o.f. så får jag anledning att köpa en Ortofon M2 Blue då :-D

Hur som helst, plattorna låter helt klart bättre, inget knaster eller sprak alls, helt otroligt :-)

//Mike

Redigerat av fristil, 15 November 2012 - 19:25.

Postad 15 November 2012 - 19:47

paul_on_fuzz_bass
  • paul_on_fuzz_bass
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Köp era innerpåsar och plastfickor på Kjell & Co. Billigast och lika bra som de man kan köpa på audiofilaffären :)

Postad 15 November 2012 - 19:52

paul_on_fuzz_bass
  • paul_on_fuzz_bass
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Är så att jag köpt en B&O-skivspelare, med defekt stift, och letar nytt. Har ingen aning om vad jag ska ha, och har egentligen ingen koll på något alls - i vinylvärden - så nån kan väl informera lite..? har absolut inga problem att lägga en hel del pengar om det verkligen gör ljudet bättre.

Så, typ... blir ljudet 5x bättre, eller 50% bättre, om jag lägger 2000kr istället för 1000kr på ett stift? 1000kr istället för 500kr? 3000kr istället för 1500kr? Enormt tacksam för svar!

Och, när jag ändå är igång... vad, förutom stiftet, påverkar ljudkvaliteten mest? Är väl väldigt, väldigt viktigt att spelaren står stabilt/plant? Hur kan detta åstadkommas?

När det gäller B&O så har många modeller egna hus och nålar som kan vara svåra att få tag på. Jag skulle vända mig till svalander.se . När det gäller att få spelaren att stå i våg brukar det gå att skruva på fötterna så att tallriken hamnar i våg. Annars för man hitta en vickbar bordsskiva. Köp en libell på biltema för säg 9.90 och prova. Det är inte helt avgörande förljudet om spelaren står exakt i våg eller inte.

Postad 15 November 2012 - 20:14

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Köp era innerpåsar och plastfickor på Kjell & Co. Billigast och lika bra som de man kan köpa på audiofilaffären :)

Damn. innerpåsarna var ju halva priset mot svalander :-( men men nu vet man

Postad 15 November 2012 - 23:24

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Billigast får du hos Sapphire Records, "tysken" kallad på mässor. Kräver dock att man handlar många fickor/påsar pga fraktkostnaden.

Ginza hade tidigare 10-pack för 29:-men verkar ha slutat med innerpåsar(?). 5.49/st hos Kjell var inte heller billigt...

Postad 17 November 2012 - 10:56

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Kjell är ju inte så billigt.

Jag köper 50 innerfickor för 99:- hos min lokala återförsäljare. HHV har relativt billiga plastfickor, speciellt om man slänger med ett ar när man ändå beställer. 7 euro för 50 om jag minns rätt.

Redigerat av Arcane, 17 November 2012 - 11:01.

Postad 18 November 2012 - 14:04

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Nej.

Svalander säljer sina innerpåsar i 25-pack och tar 99kr för dom. Med frakt inräknat så blir det ungefär 260kr beroende på sina debiteringsalternativ. Väljer man Kjell (och har en butik i närheten) så betalar man 274,50 kr för 50 innerpåsar, eftersom de endast säljs i 10-pack.

Postad 18 November 2012 - 14:28

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
När det ändå snackas om innerpåsar, så undrar jag om någon av er vet var jag kan köpa registerkort som butiker ofta använder för att dela in artister osv? Det jag tänker på är de hårda plastskivorna, inte de som är av mjukplast. Jag har letat efter sådant ett tag och jag har hittat hos Svalander men de är inte tillräckligt tjocka då de är böjbara.

Redigerat av Unregistereda43257a3, 18 November 2012 - 14:32.

Postad 19 November 2012 - 12:34

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Fristil: var köpte du din tvätt och är du nöjd med den?

Behöver skaffa mig lite tillbehör så som tvätt och våg för att mäta nåltryck.
Någon som har några tips på bra våg?

Postad 19 November 2012 - 12:40

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Beställde den här för några veckor sen från DealExtreme. Brukar ta 3-4 veckor att få grejerna men sjuka priser.

http://dx.com/p/digi...esolution-16269

Redigerat av Draj, 19 November 2012 - 12:41.

Postad 19 November 2012 - 16:46

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Beställde den här för några veckor sen från DealExtreme. Brukar ta 3-4 veckor att få grejerna men sjuka priser.

http://dx.com/p/digi...esolution-16269

Ser ut som en vettig våg och bra pris. Är du nöjd med den?

Edit: ser nu att du kanske inte fått den än?

Redigerat av F.L., 19 November 2012 - 16:47.

Postad 19 November 2012 - 17:34

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Ser ut som en vettig våg och bra pris. Är du nöjd med den?

Edit: ser nu att du kanske inte fått den än?

Jag väntar fortfarande på den, men jag vet att Glidtassen köpte den vågen därifrån, kolla med honom.

Postad 19 November 2012 - 18:08

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Köpte här: http://www.thomann.d...waschgeraet.htm tog väll 3 dagar innan jag fick den.
Jag har också den vågen som som Draj länkade till, funkar fin fint, glöm inte att beställa kalibrerings vikten också.

//Mike

Postad 19 November 2012 - 18:50

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Köpte här: http://www.thomann.d...waschgeraet.htm tog väll 3 dagar innan jag fick den.
Jag har också den vågen som som Draj länkade till, funkar fin fint, glöm inte att beställa kalibrerings vikten också.

//Mike

Tackar! Och du är nöjd med tvätten?

Då får det bli en sådan våg!

Postad 19 November 2012 - 19:01

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Tackar! Och du är nöjd med tvätten?

Då får det bli en sådan våg!

tvätten funkar fin fint :-) skivorna blir som nya, dock ska jag prova blanda ordning egen vätska som några har rekommenderat. Men den funkar bra.

//Mike

Postad 20 November 2012 - 11:56

bonis
  • bonis
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har en Technics SL-3210 som jag tänkt byta pickup på, hade först tänkt på en AT 440MLa, men har nu även börjat snegla på AT 150MLx, frågan är ju dock om skivspelaren gör nytta av den dyrare pickupen eller om den inte är av kvalite nog att hantera den dyrare puppan. Så behöver experttips i frågan så jag inte köper något dyrare än nödvändigt, visst kan man ju flytta med sig puppan när man byter upp spelare, men ändå.

Postad 23 November 2012 - 21:07

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Ni som köpt vågen på DX hur kalibrerar man? (tappat bort manualen)

//Mike

Postad 23 November 2012 - 21:19

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på min, kan hjälpa dig när den kommer om ingen annan kan svara :)

Postad 24 November 2012 - 15:51

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Byttet drivrem på min spelare då den har mer än 5års snurre tid, blev ganska förvånad att den nya faktiskt lät så pass annorlunda, mer spänst
och driv samt lite lättare på foten.
Men föredrar ändå den gamla som er lite mer laidback ock mindre lätt på foten :rolleyes:
Kanske detta är mätbart :ph34r: rpm alltså!

Postad 24 November 2012 - 17:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Ni som köpt vågen på DX hur kalibrerar man? (tappat bort manualen)

//Mike

Bifogad fil  digital_scale_instructions.jpg   61.91K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 November 2012 - 08:11

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
grymt :-) tack tack

Postad 25 November 2012 - 09:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Nålvågen är verkligen bra.

Kommer inte ihåg varifrån jag fick det ursprungliga tipset, men jag tror att det var via denna tråd.

Har haft en DAC sedan snart ett år tillbaks, men känner fortfarande störst avkoppling när jag spelar vinyl. Är fortfarande väldigt nöjd med min Ortofon 2M Blue. Den har samma stora ljud som min föregående Goldring 2200. Men tycker ändå mer om 2M Blue för att den har ett lite rundare ljud. Mitt ljudideal ligger mot det mörka och lite dova. Jag är uppväxt med gamla NAD som karaktäriserades av det lite dova och mulliga ljudet. Tror därför att steget mot Dynaudio har blivit ganska naturligt.

Jag väntar med spänning på de första recensionerna av Rega RP8. Som vanligt är mitt förhållningsätt till vinylmediet ambivalent, även om jag fortfarande prioriterar vinylen över det rent digitala. Javisst, mycket av prioriteringen har tagit skruv pga. det rituella: det taktila värdet, konstnärliga uttrycket, men även charmen över ett medium som avkräver mer tålamod. Vi lever i en tid där vi annars zappar genom hela skivor, vilket man inte gör med en vinylskiva.

Förstår dock inte vad en skivspelare som Rega RP8 skulle kunna bidra till? Redan vid Rega P3-24 så finns en sagolik: timing, konturskärpa och jag kan inte känna att jag saknar vidare mycket.

Bifogad fil(er)

Postad 26 November 2012 - 12:21

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
skulle köpa lite prylar på apoteket för att göra min egen tvättvätska. Isopropylalkohol hade de bara i 100ml flaskor och kostar 56 kr/st. Är det så? tyckte det lät lite dyrt.

//Mike

Postad 26 November 2012 - 15:43

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Kjell&Co har det, 1L för 129:-

Postad 26 November 2012 - 16:55

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Kjell&Co har det, 1L för 129:-

Kjell har det fortfarande. Dock kan man hitta bättre pris hos andra om man söker efter "teslanol" på nätet. Apoteket är tokdyra på det... Men bra pris på vatten.

Postad 26 November 2012 - 19:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
läst att okq8 förgasarvätska ska innehålla 100% Isopropylalkohol och vara billig, tror ni det funkar?

sprang iväg till OKQ8 men hittade inte det .. hmmm

Redigerat av fristil, 26 November 2012 - 20:01.

Postad 26 November 2012 - 19:48

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

läst att okq8 förgasarvätska ska innehålla 100% Isopropylalkohol och vara billig, tror ni det funkar?

OM det är 100% IPA så bör det funka. Kjell's är 99.5%.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.