Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 13 October 2009 - 06:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Vad vitt jag vet så behöver inte ens Telenors turbo 3g nån APN, det är bara att tuta och köra.

Jag hade kass mottagning och nästan aldrig turbo 3g, igår kväll ringde jag till telenor kundservice och killen jag pratade med uppdaterade mitt abonnemang och bad mig starta om mobilen.
Sen dess jag har haft perfekt mottagning och turbo 3g med APN internet.telenor.se.

Så här skriver telenor om APN inställningar:

Telenor Fri Mobilsurf Turbo
Surfa i mobilen – med turbohastighet!
Med Telenor Fri Mobilsurf Turbo kan du mobilsurfa med turbohastighet – upp till 6 Mbit/s.
Dessutom behöver du inte fundera på om du har rätt kopplingspunkt (APN) inställd – både services.telenor.se och Internet.telenor.se fungerar alldeles utmärkt!

Konstigt nog är services.telenor.se defaultinställning när man ansluter iPhone till iTunes och den skjuter in operatörsinställningarna.
Det är väl inte en allt för vågad gissning att Telenor gör såhär helt medvetet. Det går ju enormt mycket mer data om folk sitter och använder sina iPhones som modem med full hastighet.

Postad 13 October 2009 - 08:33

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Har en fråga om denna produkt.

Hur är ljudkvaliteten? Verkar ju vara klockren om den funkar bra.

Jag kan tipsa om den här som jag kör med i bilen, enkel och snygg, funkar klockrent, litet minus att tjejen enkelt snor till sig fjärren och sitter och zappar mellan låtarna :P

http://www.griffinte...ith-smartclick#

Jag ställer mig väldigt tveksam till sådana här produkter med sådan lång arm, jag har väldigt svårt att se att telefonen inte skulle svaja ordentligt medan man kör.

Redigerat av zinned78, 13 October 2009 - 08:34.

Postad 13 October 2009 - 08:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag ställer mig väldigt tveksam till sådana här produkter med sådan lång arm, jag har väldigt svårt att se att telefonen inte skulle svaja ordentligt medan man kör.

Word!
hehe, taxi/ambulans varning :P

Postad 13 October 2009 - 09:12

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har sökt men inte hittat eller förstått....

Ska åka utomlands och vill då vara säker på att min iphone inte ligger och söker nät. Vill bara ha med den för att ringa och sms:a.

Inställningar - Allmänt - Nätverk - Dataroaming ska det ju vara, MEN när jag går in där är den ju redan avstängd. Skall jag slå på den för att stänga av den ?????

Ni ser, Hjälp...

Postad 13 October 2009 - 09:21

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ska åka utomlands och vill då vara säker på att min iphone inte ligger och söker nät. Vill bara ha med den för att ringa och sms:a.

Inställningar - Allmänt - Nätverk - Dataroaming ska det ju vara, MEN när jag går in där är den ju redan avstängd. Skall jag slå på den för att stänga av den ?????

Ni ser, Hjälp...

Slå av Roaming om du ska utomlands.

Google resultat:

I Sverige kan du inte roama data eller samtal via annan operatörs nät. Endast larmnummer roamas och det är kostnadsfritt.

Varför denna funktion finns är för att förhindra att din mobiltelefon automatiskt använder data vid besök utomlands. Med alla de inställningar du kan göra i en iPhone, så är det lätt att glömma att du kanske har mail och kalender inställda på push. Det betyder (om roaming är påslagen) att din iPhone kommer fortsätta plocka data oavsett i vilket land du är i. Det kommer bli dyrt för dig. Slår du däremot av roaming-alternativet så måste du aktivt välja varje gång du vill använda data utomlands. Det är helt enkelt en säkerhetsfunktion för att slippa nasty räkningar vid utlandsbesök.

Håller du dig i Sverige så spelar det ingen roll om den är på eller av (med untantag för om du använder SIM-adapter, då det krävs att det är på).

Postad 13 October 2009 - 09:23

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Ni ser, Hjälp...

Hej!

Ja, dataroaming ska vara avaktiverat om du inte vill kunna surfa på mobilnätet i utlandet. Så, om den redan är avstängd, kan du låta den vara avstängd. :P

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Postad 13 October 2009 - 09:48

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Men, nu är det kankse jag som har svårt att förstå, men hur kan det komma sig att allt fungerar nu om den är avstängd ???

Postad 13 October 2009 - 10:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Men, nu är det kankse jag som har svårt att förstå, men hur kan det komma sig att allt fungerar nu om den är avstängd ???

Läs mitt sista inlägg en gång till: I Sverige kan du inte roama data eller samtal via annan operatörs nät. Endast larmnummer roamas och det är kostnadsfritt.

Dataroaming handlar bara om just roaming av data när man använder telefonen hos en annan operatör än ens egen, vanligtvis när man är utomlands, precis som iPhone Belgien skriver.

Roaming, Internationell roaming är den term som används när man använder sin mobiltelefon utanför sin operatörs nät/täckområde, dvs besökare i ett annat nät. Ett exempel är möjligheten att ringa från utlandet. Mobiloperatörer sluter roamingavtal sinsemellan för att tillhandahålla denna funktion, så att operatören kan debitera samtalet på den ordinarie teleräkningen, och ingen utländsk räkning behöver skickas till slutkund/mobiltelefonägaren.

Så skriver Apple.

Jag kan inte vara tydligare..tyvärr :P

Redigerat av Lias08, 13 October 2009 - 10:07.

Postad 13 October 2009 - 16:19

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tjo, kan säga att jag också är det, men jag böjde och slet lite i den innan jag shoppade den och den är väldigt stabil faktiskt, den går knappt att forma som man vill ha den för att den är så stel, man får köra lite övervåld för att få till den som man vill :P

Fast om man är ute o kör i skogen så kanske den hoppar lite, men vanlig körning så är den väldigt stabil faktiskt, även vid meckande på skärmen, man behöver inte hålla handen bakom alltså.

Angående roaming utomlands så har faktiskt Tele2 en tjänst som är gratis som spärrar roaming när man åker utomlands, så man behöver aldrig oroa sig för det, ett tips för er som har Tele2, ring och se till att få den tjänsten aktiverad.

Redigerat av TheGun, 13 October 2009 - 16:19.

Postad 13 October 2009 - 16:38

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Har köpt en 3Gs hos Telia med abonnemangsform "Max 25" med "Mobilsurf Extra" som tillägg. Går det att kolla någonstans hur mycket man har surfat upp?

Postad 13 October 2009 - 16:58

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

Har köpt en 3Gs hos Telia med abonnemangsform "Max 25" med "Mobilsurf Extra" som tillägg. Går det att kolla någonstans hur mycket man har surfat upp?

Pröva med *120*7#

Postad 13 October 2009 - 17:06

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Pröva med *120*7#

Tack, men fick "ogiltig förfrågan".

Postad 13 October 2009 - 17:13

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

Tack, men fick "ogiltig förfrågan".

aha, kan bero på att jag har Refil som jag kan kolla där :P

Postad 13 October 2009 - 17:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Visst gör den! Det gör väl inget om cigguttaget sitter vid växelspaken. Har själv en c5 med uttaget vid växelspaken, själva pinnen är ju ledbar så det borde funka. Fan vad sugen man blir, mer info uppskattas.

Ja fast den hamnar ju så sjukt långt ner då.. Det är ju inte världens längsta arm direkt, och jag är van att ha navigatorn i mitten av framrutan.

Det är nog en j-vligt styv arm, så det är nog rätt lugnt...

Under Settings->General->Usage kan du se hur mycket data du har skickat respektive mottagit. Dock måste du komma ihåg att nollställa varje månad om du vill se en månadsförbrukning... Men om du loggar in på telia så borde du väl kunna se lite mer detaljerat? Eller Telia kanske inte har någon sådan service? :P

Postad 13 October 2009 - 20:11

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Under Settings->General->Usage kan du se hur mycket data du har skickat respektive mottagit. Dock måste du komma ihåg att nollställa varje månad om du vill se en månadsförbrukning... Men om du loggar in på telia så borde du väl kunna se lite mer detaljerat? Eller Telia kanske inte har någon sådan service? :D

Ah, tackar. Bättre än ingenting. Fast man hade ju hoppats att det skulle gå att få mer utförlig statistik från Telia. Jag har loggat in på "Mina Sidor" men hittar ingen sådan information. Hittar inte ens information om att jag har "Mobilsurf Extra" som tillval.

Postad 13 October 2009 - 20:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ah, tackar. Bättre än ingenting. Fast man hade ju hoppats att det skulle gå att få mer utförlig statistik från Telia. Jag har loggat in på "Mina Sidor" men hittar ingen sådan information. Hittar inte ens information om att jag har "Mobilsurf Extra" som tillval.

Skicka ett PM till Susanne Boström ("TeliaKundservice") så kanske hon kan vidarebefordra det till alla hotshots som bestämmer på Telia...

Postad 13 October 2009 - 22:13

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Funderar på denna, nån som testat?
Hållare och fm sändare

Postad 14 October 2009 - 06:26

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Det är nog en j-vligt styv arm, så det är nog rätt lugnt...

Nja, det räcker ju med att den pendlar en millimeter åt vart håll för att det ska vara otroligt irriterade då det ger suddig bild.

Postad 14 October 2009 - 14:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nja, det räcker ju med att den pendlar en millimeter åt vart håll för att det ska vara otroligt irriterade då det ger suddig bild.

Ja det är klart, men rimligtvis har Belkin tänkt igenom det innan de började massproducera produkten...

Postad 14 October 2009 - 15:05

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Har en fråga om denna produkt.

Hur är ljudkvaliteten? Verkar ju vara klockren om den funkar bra.

Beställde en idag, får den imorn

Postad 14 October 2009 - 15:25

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Hittade min gamla hållare för 3G, där armen gick sönder.
Två skruv som jag klämde mellan vent gallret i lastbilen så satt den bra ;)

Nu ska jag bara hitta en fm sändare som inte kostar skjortan.

Postad 14 October 2009 - 17:43

xlm-
  • xlm-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har nyss införskaffat mig en iPhone 3GS 16 GB och jag är väldigt nöjd med den, har dock ett litet problem, jag tycker att USB sladden är för kort, var nere och skulle köpa en förlängnings kabel för att fixa detta lilla problem, dock så sa han i butiken att det inte var rekommenderat att förlänga denna kabel pga. att iPhonen inte fick tillräckligt med ström då, stämmer detta?

Postad 14 October 2009 - 19:38

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Hittade denna, Griffin.
Men jag blir inte klok på om det finns med en ladd kabel, nån som kan klura ut det för denna ser intressant ut.

"Edit" ser inte ut som om jag kan köpa den, amazom.com vill inte skicka den till mig ;)

Redigerat av Unregisteredd2619a18, 14 October 2009 - 20:54.

Postad 14 October 2009 - 20:17

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Hejsan.

Har nyss införskaffat mig en iPhone 3GS 16 GB och jag är väldigt nöjd med den, har dock ett litet problem, jag tycker att USB sladden är för kort, var nere och skulle köpa en förlängnings kabel för att fixa detta lilla problem, dock så sa han i butiken att det inte var rekommenderat att förlänga denna kabel pga. att iPhonen inte fick tillräckligt med ström då, stämmer detta?

Jag har en standard 1m usb förlängare till min väggladdare och jag har inga problem med att ladda den.

Postad 14 October 2009 - 20:40

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Var beställde du ifrån?

Postad 14 October 2009 - 21:26

xlm-
  • xlm-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har en standard 1m usb förlängare till min väggladdare och jag har inga problem med att ladda den.

kanon tack för svaret, skall fixa en sådan under morgondagen då.
Blir 1m för mig med eftersom jag vet att det funkar.:)

Postad 14 October 2009 - 21:40

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Kul! Vore fint om du kan skriva några rader om vad du tycker om den - ljudmässigt och stabilitet!

Postad 14 October 2009 - 23:31

Jeasse
  • Jeasse
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hallå !

Kanske är lite sent ute med denna fråga, men desto fler som antagligen kan svara på den.

Hur mycket surfar ni för per månad med er Iphone?! Och vad gör ni då? Vilka sidor kräver många mb?

Jag funderar nämligen att skaffa den från Halebop där 500 mb data-trafik ingår. Är det någon som kan rekommendera Halebop eller vad tycker ni om det?

Är 500mb / per månad tillräckligt?

Desto fler svar, desto bättre.

Vore tacksam för svar!

Postad 15 October 2009 - 00:38

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
hejsan.
jag måste lägga om windows på datan som jag har itunes å allt det på!
vill inte bli av med all info som e på den me min ihpone. kontakter å allt det.
ngn som vet hur jag kan gå till väga?

tillägger att den e jailbraikad men skall unbreaka den i samma veva...(tror jag)

Redigerat av Unregistered46f62999, 15 October 2009 - 01:06.

Postad 15 October 2009 - 08:17

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hallå !

Kanske är lite sent ute med denna fråga, men desto fler som antagligen kan svara på den.

Hur mycket surfar ni för per månad med er Iphone?! Och vad gör ni då? Vilka sidor kräver många mb?

Jag funderar nämligen att skaffa den från Halebop där 500 mb data-trafik ingår. Är det någon som kan rekommendera Halebop eller vad tycker ni om det?

Är 500mb / per månad tillräckligt?

Desto fler svar, desto bättre.

Vore tacksam för svar!

Jag kan inte svara på om 500mb är tillräckligt för dig det beror på vad du har tänkt göra tex streama radio kolla mycket på youtube mm.
Jag använder gmail och syncar kontakter,Kalendern samt kör push mail över 3g och surfar lite då och då. Kom förra månaden upp i ca 200mb på det. Jag streamar inte radio.

Postad 15 October 2009 - 19:57

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Var beställde du ifrån?

Beställde ifrån dustinhome, 585:- (studentpris)

Kul! Vore fint om du kan skriva några rader om vad du tycker om den - ljudmässigt och stabilitet!

Har bara hunnit testa den lite snabbt, och det va ganska bra ljud för att vara fm-sändare, har aldrig hört nån bättre, först va det riktigt brusigt, men det fanns en knapp för att få bort det och då va det nästan inget brus alls. Sen stabiliteten är väl sisådär, men den sitter iallafall hyffsat still, men vibrerar lite, det e tur man inte behöver trycka så hårt på iPhonen.
Testa lite snabbt handsfree funktionen i den och man hörde nästan inte alls den man prata me, vet dock inte hur jag hördes, va tvungen att ta upp telefonen och prata istället.
Fast skulle hellre ha haft nån så man fick upp den en bit, sitter lite långt ner nu, själva laddgrejen sitter precis bakom växelspaken, så jag kommer åt knappen för att ändra frekvens när jag växlar, lite jobbigt, och i min andra bil sitter den ännu längre ner, så det kommer va lite dålig mottagning för GPS:en.
Men det här va bästa lösningen hitils om jag inte ville köpa nya bilstereor till bilarna.

Postad 16 October 2009 - 07:27

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag köpte en Brodit bilhållare från Dustin för 156kr, en enkel och diskret hållare som är perfekt för mina behov. Det bästa är att hållaren monteras på ProClip.

Som blåtand handsfree köpte jag en Jabra SP700, fungerar perfekt med iPhone 3GS. Jag har haft den i ca 2 veckor och pratar samt lyssnar på musik dagligen, perfekt ljud båda på samtal och musik via fm sändaren. Jag har laddat batteriet en(1) gång sedan jag har köpt den och man laddar enheten via cigguttag, laddare medföljer.

Rekommenderar denna produkt stark, finns att köpa på DinElektronik för 499kr annars kostar den 700kr.

Postad 16 October 2009 - 13:54

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har bara hunnit testa den lite snabbt, och det va ganska bra ljud för att vara fm-sändare, har aldrig hört nån bättre, först va det riktigt brusigt, men det fanns en knapp för att få bort det och då va det nästan inget brus alls. Sen stabiliteten är väl sisådär, men den sitter iallafall hyffsat still, men vibrerar lite, det e tur man inte behöver trycka så hårt på iPhonen.
Testa lite snabbt handsfree funktionen i den och man hörde nästan inte alls den man prata me, vet dock inte hur jag hördes, va tvungen att ta upp telefonen och prata istället.
Fast skulle hellre ha haft nån så man fick upp den en bit, sitter lite långt ner nu, själva laddgrejen sitter precis bakom växelspaken, så jag kommer åt knappen för att ändra frekvens när jag växlar, lite jobbigt, och i min andra bil sitter den ännu längre ner, så det kommer va lite dålig mottagning för GPS:en.
Men det här va bästa lösningen hitils om jag inte ville köpa nya bilstereor till bilarna.
[/quote]

Ok, tack för dom raderna! Kommer nog att ha samma problem som dig eftersom jag också har cigguttaget vid växelspaken.

Som blåtand handsfree köpte jag en Jabra SP700, fungerar perfekt med iPhone 3GS. Jag har haft den i ca 2 veckor och pratar samt lyssnar på musik dagligen, perfekt ljud båda på samtal och musik via fm sändaren. Jag har laddat batteriet en(1) gång sedan jag har köpt den och man laddar enheten via cigguttag, laddare medföljer.

Rekommenderar denna produkt stark, finns att köpa på DinElektronik för 499kr annars kostar den 700kr.

[/quote]

Mycket intressant! Ska kolla lite närmare på denna.

Postad 16 October 2009 - 15:41

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Vilket program gäller just nu för att låsa upp en Iphone 3gs? (Låst till Telia/Halebop.)

Postad 17 October 2009 - 09:26

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Drar mig för att lägga på mitt displayskydd från Wrapsol. Eftersom min högra kant på skärmen är något högre än kanten på metallramen så bävar jag för att displayskyddet kommer bygga så mycket att det blir en ännu mer markant kant. Hur mycket bygger era displayskydd?

Postad 17 October 2009 - 15:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
TomTom Nordic har släppt en ny uppdatering 1.1.

- Visar din position på kartan med större precision.
- Följer din bil mer exakt när du kör.
Ny "Navigera till kontakt"
- Hanterar många fler adressformat inklusive förkortningar.

Redigerat av Lias08, 17 October 2009 - 15:15.

Postad 17 October 2009 - 15:33

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Hittade denna, Griffin.
Men jag blir inte klok på om det finns med en ladd kabel, nån som kan klura ut det för denna ser intressant ut.

"Edit" ser inte ut som om jag kan köpa den, amazom.com vill inte skicka den till mig :)

Tror jag har hittat svaret, ser ut som att den kommer till europa i november och att man måste köpa en lös laddkabel.
MEN, då är frågan kan man ta vilken kabel som helst som har micro usb-b kontakt, nån som har idéer på det.

Postad 18 October 2009 - 00:25

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna, också en Griffin!

Postad 18 October 2009 - 08:53

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna, också en Griffin!

Ser bra ut, men det är nog samma problem som med den som jag kollade på, man behöver en extra ladd-kabel.

Postad 18 October 2009 - 10:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Själv kör jag med denna lösning , stabilare än fm-sändare men kräver ju att man har kassetband spelare i bilen.

Postad 18 October 2009 - 11:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Den här då? Den laddar.

Postad 18 October 2009 - 11:27

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
vad är det för bitrate och kvalitet från fm-sändarna? Vad kan man jämföra med?

Postad 18 October 2009 - 20:26

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Den här då? Den laddar.

En sådan har jag till min 3G, funkar bra men fick glapp ganska fort i laddningen.
Tyvärr så får den min 3Gs att låsa sig så just den jag har funkar inte på dom nya Iphones.

Postad 19 October 2009 - 16:21

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
En blandad fråga, tyckte den passa bättre här än på leveranstråden.

Jag har Tele2 och är nöjd med det, inte hittat något förmånligare abonnemang och då har jag fakktiskt letat runt. Dessutom sköter dom sig bra och det är inget straff att ringa dem om det är något som är knas som hos vissa andra.... kan man tro.

Tele2 säljer inte 3GS däremot, iaf inte utan villkor som jag inte accepterar. Lösningen på det var att beställa från Italien via svensk importör som även tar hand om garantibiten då, den måste dock skickas till Italien i värsta fall. 3 veckor var sagt, beställd 28/8 och inte ett ljud ännu, dom vet inte.

Går nu o funderar på om det kanske skulle vara ett bättre alternativ att köpa från "3" med kontantkort, låsa upp via dom och tappa garantin. Det blir några tusenlappar billigare att göra så jämtemot att beställa ifrån Italien, men vad kostar det om den går sönder? Svår fråga naturligtvis men kan man ge några ca priser på vanliga fel?

Vad är vanliga fel på den som den måste lämnas in för?

Vad kostar det att åtgärda dessa vanliga fel?

Om ingen vet vart skulle man kunna få reda på det?

Kan man köpa en 3GS direkt i 3 butik i dagsläget, om man vill låsa upp fixar dom det då bums och på en gång?

Tappar jag den eller på annat sätt har sönder den på pga yttre åverkan har jag vettig hemförsäkring, kontrollerat villkoren så det är ok.

Postad 19 October 2009 - 16:26

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Här kanske du kan få en känsla för vad det kan kosta:

http://www.robertser...iphone-ipod.php

Postad 19 October 2009 - 16:47

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Det tar 3 veckor sa dom till mig att få koden till upplåsningen.

Postad 19 October 2009 - 16:57

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Här kanske du kan få en känsla för vad det kan kosta:

http://www.robertser...iphone-ipod.php

Thanks! Alltid en början :lol:

Det tar 3 veckor sa dom till mig att få koden till upplåsningen.

3 veckor!? Ska dom fälla trädet och tillverka pappret den står på eller vad är det frågan om? Skandal :blush:

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 19 October 2009 - 16:58.

Postad 19 October 2009 - 18:15

Unregistered659
  • Unregistered659
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
En sån här får man nog slå till på!

Postad 19 October 2009 - 18:54

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

En sån här får man nog slå till på!

Det saknas nog nått i din post, en bild eller en länk :lol:

För jag vet inte vad det är du ska slå till på.

Postad 19 October 2009 - 19:05

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Nu orkade jag inte mer, irriterade mig för mycket på de små fel jag haft på min 3GS sen jag köpte den. Idag lämnades den in repfri o utan fuktskada för vidare bedömning av Anovo. Detta var min lista:

1. Vass kant mellan bakstycke & ram i övre vänstra samt högra hörnet, obehagligt speciellt vid landscape användande samt att fingret/nageln tar i vid påslagning av ljudlös.
2. Skärmen sticker upp ovanför ramen på vänstra sidan, dvs att den inte sitter jämnt över telefon.
3. Tätlisten på vänster sida sluter inte tätt mot skärmen vilket oroar vid ev montering av displayskydd mm. pga fukt som kan komma in där. (kan få ner ett papper mellan tätlisten o skärmen, så ska det inte vara va?
4. Lim eller dyl har dykt upp i vänster nederkant mellan tätlist o skärm, oro för täthet.
5. Två döda/lysande pixlar eller dammkorn, en i övre vänstra hörnet samt en i mitten (liten).

Vad tror ni?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.