Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2714 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2026 - 08:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12528 inlägg
  • 0

Teamet bakom dom gamla spelen, är inte kvar. Så gamla hederliga GTA, är tyvärr ett minne blott :(

Leslie Benzies har ju gjort ett eget spel, det fantastiska Mindseye:

https://www.youtube....h?v=0iAI5xnpTyg

Angående GTA 6, så var det tydligt att PS5 inte pallar med RT-reflektionerna. Väldigt pixligt och suddigt, speciellt vid snabba rörelser som när de öppnar dörren här t ex (bild från videon på Rockstars hemsida, dvs den med bäst bildkvalitet):

Bifogad fil  Skärmavbild 2026-09-12 kl. 10.55.14.png   1.01MB   0 Antal nerladdningar

De har däremot fått till global illumination bra, och överlag ser det ju riktigt bra ut, speciellt med tanke på hårvaran.

Angående tidigare kommentarer, så kan ju inte reaktionerna överlag ha varit så negativa iaf, med tanke på att PS5 Pro sålde slut direkt överallt. Eller jo, kanske negativa på hur RT-reflektionerna såg ut haha, men inte på spelet i sig.

Sony har sagt att de kommer att kunna leverera tillräckligt många konsoler inför releasen, men vad jag vet har de inte sagt om det gäller Pro eller vanliga...

Redigerat av Ageve, 12 September 2026 - 20:56.

Postad 12 September 2026 - 20:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6927 inlägg
  • 0

GTA kommer alltid att sälja som smör oavsett :D

Jepp, RT såg inte bra ut. Va lite suddiga texturer också på några ställen.

Ska bli intressant att se hur PC versionen blir, om typ ett par år, kanske?

Postad 12 September 2026 - 20:35

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2488 inlägg
  • 1

Vi fick GTA VI före GTA VI.

Postad 12 September 2026 - 22:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 0

Vi fick GTA VI före GTA VI.

Vad menas?

Postad 13 September 2026 - 07:19

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1873 inlägg
  • 0

Angående tidigare kommentarer, så kan ju inte reaktionerna överlag ha varit så negativa iaf, med tanke på att PS5 Pro sålde slut direkt överallt. Eller jo, kanske negativa på hur RT-reflektionerna såg ut haha, men inte på spelet i sig.

Sony har sagt att de kommer att kunna leverera tillräckligt många konsoler inför releasen, men vad jag vet har de inte sagt om det gäller Pro eller vanliga...

Vi kanske borde ta framtida GTA-snacket i spelets egna tråd? (Ursäktar för att det var jag som nog var en stor del av orsaken). Men det där är ju Scalpers som är orsaken till att dom är slut. Lika som dom där handkontrollerna som nu flödar på Ebay för dubbla priset.

Postad 13 September 2026 - 15:17

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2488 inlägg
  • 1

Vad menas?

Bara en variation på memet "vi fick [något] före GTA VI". Nu när det är släppt är det inte exakt det GTA VI många har förväntat sig, exempelvis i fråga om den begränsade kvaliteten på ray tracing. Så för en del är det GTA VI de önskade kanske fortfarande osläppt.

Postad 13 September 2026 - 20:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38138 inlägg
  • 1

Hoppas det går så bra att dom gör fler spel i serien

Det gjorde det, sålde över förväntan.

Postad 14 September 2026 - 18:18

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 1

Börjat klämma på crimson desert igen. Känns rätt bra nu bara lalla runt i lågt tempo utan något direkt mål och powerleveling för att förkorta grinden som de flesta action rpgs lockar till. 

Det är helt fantastiskt med nya spelvärldar där man inte vet hur allt fungerar. Crimson Desert 2 kommer va mycket sämre. 

Postad 14 September 2026 - 23:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6927 inlägg
  • 0

Det gjorde det, sålde över förväntan.

Fan va gött å höra :)

Postad 17 September 2026 - 20:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 0
Crimson desert är fascinerande. Finns inte en chans Sony, ms, ubi etc skulle våga släppa något sådant här. På tok för antiströmlinjeformat. Gör en sjuk massa dödssynder i speldesign för open world triplealir som inte får ta risker.

Är bara 15h in men jag har inte grepp om liret helt ännu. Det är dock inte svårt för fem öre men beror nog mycket på att jag liksom nog fortfarande vid 15h är i tutorial läge känns det som även om liret börjar promota om att vidga mina vyer.

Postad 18 September 2026 - 12:14

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1873 inlägg
  • 0

Crimson desert är fascinerande. Finns inte en chans Sony, ms, ubi etc skulle våga släppa något sådant här. På tok för antiströmlinjeformat. Gör en sjuk massa dödssynder i speldesign för open world triplealir som inte får ta risker.

Är bara 15h in men jag har inte grepp om liret helt ännu. Det är dock inte svårt för fem öre men beror nog mycket på att jag liksom nog fortfarande vid 15h är i tutorial läge känns det som även om liret börjar promota om att vidga mina vyer.

Det som är lite skumt med Crimson Desert är ju att en stor del av "Tutorial" börjar när man får möjligheten att bygga ett camp och det är kapitel 3-4 någonting (minns inte exakt). Känns som att man nästan kan ha plöjt närmare 100h i spelet då om man gillar att utforska i open world-spel och då är nästan allt det försent. Skall man uttrycka sig städat så gillade jag verkligen inte hur dessa tutorial-uppdrag var upplagda.

Sen när man väl är där kan det vara svårt att veta vad i uppdragsväg som låser upp vad. För att få campet att växa. Man skall ju passa sig för att spoila spelet för sig själv men utan youtube-tips så skulle inte jag haft över 300+ timmar i det spelet. Det är så mycket i det spelet som inte förklaras i tutorials etc med så nästan omöjligt att "få grepp" om allt utan att lyssna på lite tips.

Är inte klar med det men har inte spelat det på sålänge så att jag glömt alla knapp-kommandon så dryg upplärningskurva att börja igen.

En annan liten dum grej med att det nästan är för "fritt". Är att du kan ha rensat ut ställen på fiender eller det kanske var en tom ruin där du kunde hitta endel bra loot innan du hade någon egentlig orsak att vara där. Där du sedan får ett uppdrag och då är det fullt med folk på nytt.

Postad 18 September 2026 - 14:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 1
Hehe jag har väl spelar rätt då som valt att inte flänga fritt. 15h till camp. Men ja det är ett ex på vad jag som tripleA game designer med krav på avkastning knappast satsat på. 30h tutorial eller vad det blir man lär ju leda hand som dagisbarn för att göra dem så korta som möjligt. Men har inte bråttom och det är kul upptäcka saker själv istället för de klassiska open world looparna man gör i blindo.

Men jag lär nog fortsätta fokusera på camp och main story ett tag till

De skulle kunnat integrera youtube i menyn. En del pussel är frestande att fuska med. Hade en sån här klassisk snurra tre symboler rätt. Normalt så finns ju svaren någonstans i närheten men här tvingades man ut i världen för att hitta dem.

Jag fuskade det var ändå bara en abyss artifact så var liksom inte värt mödan.

Postad 21 September 2026 - 03:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 0

Varför är Crimson desert en bättre rymdsimulator än no man sky och starfield? https://www.youtube....h?v=DoN3Ta5mwOU

Postad Idag, 16:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6927 inlägg
  • 0
Haha, fan va coolt att dom har gjort det möjligt att ta sig så högt upp. Nu vill jag se en sci-fi uppföljare "Crimson Space".

Postad Idag, 17:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10633 inlägg
  • 0

Haha, fan va coolt att dom har gjort det möjligt att ta sig så högt upp. Nu vill jag se en sci-fi uppföljare "Crimson Space".

Skulle inte förvåna mig om det kommer som dlc rentav. De verkar va arbetsnarkomaner. 

Loot vete gudarna. 35h tog det att hitta något bättre än det jag fick från start :P Håller mest på och fixar och städar med campet men jag måste säga när man väl gör det klassiska har de otroligt trevliga bossar och går trixa mycket med fysiken och skillsen om man är kreativ. De här "fort" uppdragen ala AC består av spamming av hundratals om inte tusentals fiender det kan bli lite segt i längden så det gör man så lite av som möjligt. 

Men som sagt spelet är väldigt fritt man blir inte påtvingad något direkt. 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kabelkanaler
    genstruktur
    2026-09-23 18:11:05
  • Testar lite olika ljus på belysningen
    genstruktur
    2026-09-23 18:09:20
  • Tillverkning av en takbalk till
    genstruktur
    2026-09-23 18:08:13
  • Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.