Gran Turismo 5
4030 svar till detta ämne
Postad 03 december 2010 - 21:35
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Vad fan, jag har bara 792 i min, och jag har köpt allt jag kan till den...För övrigt min favvobil änm så länge, grymt kul att köra
Just det, så var det. Min har också 792 hk. Dock så har jag konfigurerat växellådan så att den fick 15km/h extra mer i topphastighet.
Postad 03 december 2010 - 22:21
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Nämen titta, Fredag dyker upp på Fredag. Du är som en myt som bara tittar in på forumet vid stora spelsläpp din gamle räv 
Läser väl mer än jag skriver, men detta spel har jag sett fram emot sen länge, och GT4 har mest speltimmar av alla spel jag ägt. Då hade jag en "fusk"-skiva, som man växlade med när spelet var startat, och gav så mycket pengar att man inte kunde spendera dem. Nu får man kämpa mera, så detta spel är PS3 för mig. Den viktigaste anledningen till köpet. Även om det inte är perfekt, så är det inget annat spel som varar så länge. Tackar Fredag för lånet av din mini den gick fint """Har skickat tillbaka den""".Du har inte en modern ferrari att låna ut för ett race okså.Har kvar La festa cavallino tävlingen kvar på professional serien.Inte så jag vill fuska men har inte 500k att lägga ut för 1 race nu hehehe. Ps3 nick är daswede
Vill gärna låna ut min blåa 599 med carbonlock, megatrim och en av de läckraste cockpittarna, problemet är att den har skador till ett värde av just 500 000 så om den blir mera skadad kan du inte fixa det, billigare att köpa en ny. Men den ferarri som är prisvärdast är Italia modellen, 09 tror jag, Fulltrimmad slår den miljonkärran Enzo och kostar dessutom bara en kvarts miljon i inköp. Den är värd varje krona har jag hört. Den ska bli min nästa ferarri, men som sagt, kör försiktigt, skador är dyra att laga. Ett tips till alla som skadar sin DYRA bil under ett race, som ni vet kommer behövas i fler lopp, se det som en läropeng och kör RESTART tills ni plockar det felfritt. Att avbryta ett lopp tar med skadorna, så glöm inte restart först. En sargsmäll kostar över hundra tusen och lagar man inte då hoppar det snabbt upp i 500 000... Ett annat tips är att byta oljan det första man gör när man köpt en NY bil. Hästkrafterna ökar med mellan 10 och 50, beroende på vad man köpt, vilket ger lite hjälp om man inte tänkt trimma den... Kanske har sagts innan i tråden, orkar inte kolla.
Men är det nån mer som har märkt att om föraren i B-Spec kör av banan och ut i gräset eller sandfållan så stannar fanskapet vid kanten ibland och väntar på att motståndarna ska köra förbi, väntar ytterligare nån sekund och sen drar han iväg igen. Händer inte alltid när han kör av men då och då. Hade man kunnat prata mer med föraren än dom fyra alternativ som finns så hade jag vrålat KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR FÖR FAAAAAN!!!!!!!!!!!
Ja, precis så tänkte jag och lite mera superlativ. Lite väl artigt och vänta på sista plats innan man kör in från gruset. Ett tips är att inte be han köra om, utan öka farten, då håller han sin linje bättre. Sen gör han inte lika stora missar vid "maintain" när han är maxad, kan vara bra att tänka på om man sitter och trycker "öka" hela tiden, fast han redan är på rött, det gör skillnad. Gav min b-förare en Shelby Cobra, gissa om han blev glad. Den har även jag haft stor nytta av. Lätt, stabil och snabb. Ett annat tips är att sänka topphastigheten, då blir han villigare att köra om. Det tipset har hjälp mig mest i b-spec.
Postad 03 december 2010 - 22:23
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Segdrar du mycket eller?
Segdrar? Ifall du menar försöker få guld skitlänge så nej. tog 3 försök. Ifall du menar med gasen så vill jag komma på gasen så snabbt som möjligt, alltså bromsar jag mycket innan och gasar tidigt ut ur kurvan, om jag har traction control off kan man oftast styra bilen så man driftar genom kurvan rätt hyffsat. I långa partier brukar jag bromsa medan jag svänger ifall det hjälper.
Redigerat av Unregisteredae48d9f2, 03 december 2010 - 22:26.
Postad 03 december 2010 - 23:40
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Två bra länkar En lista med många av de bra bilarnas stats när de är fullt tuneade: http://www.gtplanet....ad.php?t=134446Tuning guide: http://www.gtplanet....ad.php?t=135268
Postad 03 december 2010 - 23:45
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Läser väl mer än jag skriver, men detta spel har jag sett fram emot sen länge, och GT4 har mest speltimmar av alla spel jag ägt. Då hade jag en "fusk"-skiva, som man växlade med när spelet var startat, och gav så mycket pengar att man inte kunde spendera dem. Nu får man kämpa mera, så detta spel är PS3 för mig. Den viktigaste anledningen till köpet. Även om det inte är perfekt, så är det inget annat spel som varar så länge.
Men det du skriver är, oftast, fan så vettigt! Frågan är var morlock har tagit vägen?!? Jag var på honom lite i proj-delen att han ska slänga upp sin HW-20 och har inte sett honom online på PS3:an på typ 2 veckor. Åker du skoter morlock?!??
Postad 04 december 2010 - 00:10
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Segdrar? Ifall du menar försöker få guld skitlänge så nej. tog 3 försök. Ifall du menar med gasen så vill jag komma på gasen så snabbt som möjligt, alltså bromsar jag mycket innan och gasar tidigt ut ur kurvan, om jag har traction control off kan man oftast styra bilen så man driftar genom kurvan rätt hyffsat.
I långa partier brukar jag bromsa medan jag svänger ifall det hjälper.
Jag tänkte mer dra på låga växlar för att undvika hjulspinn? Eller om du ligger på maxvarv för max effekt.
Postad 04 december 2010 - 00:33
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Ibland kan man ju undra vad det är för ###### kioskmongon som kör de andra bilarna. Blev så ###### förbannad så jag ragequita!
Vad skall man mer gnälla på? jo den ###### skitbilen 458, går ju inte att köra.
Annars så är spelet bra, och Nissan GTR är min favorit bil, gudomlig att köra!
Postad 04 december 2010 - 10:38
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Tack för tipsen Fredag, var lite nytt där jag inte kände till, bla att repkostnaden skjuter i höjden, men jag antar att det är om man kör med med bilarna trasiga, inte om de står och möglar i garaget? Och Ferraritipset var jag precis på väg att fråga om, är inte så sugen att lägga min enda miljon på Enzon...
Min 4-åring kostade mig en fin summa då han drog ut usb-sladden mitt på en raka i 250 knyck, och det går ju inte att restarta grand-prixen, så det var bara att köra som ett svin för att ta igen den minuten det tog att koppla i saldden och få bilen på rätt håll igen...Ung######r...haha...
Hur får man tag på extrabilarna om man har collectors edition? Dyker de upp efterhand eller är det koder till dem som det var till förbokningsbilen?
/Pajje
Postad 04 december 2010 - 10:40
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Hur får man tag på extrabilarna om man har collectors edition? Dyker de upp efterhand eller är det koder till dem som det var till förbokningsbilen?
Chromeline-bilarna ska du ha fått en kod till, på lilla häftet. Bara redeema i PSN store.
Postad 04 december 2010 - 11:06
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Just nu kör jag en race-moddad Corvette och drar in 98000 på fyra minuters körning, Snart level 24 och hoppas det finns nått ännu bättre sätt att dra in pengar, så jag har råd att laga skador...
Vilket lopp/tävling kör du då? Vore tacksam för svar!
Postad 04 december 2010 - 12:08
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
Tack för lite tips blir att handla en ferrari senare o timma då.Angående rep kostnader vilken lv ska man kommit upp i för det.Jag är väll på lv17 tror jag o jag behöver inte reparera bilarna än alla fall
Postad 04 december 2010 - 12:37
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Tack för lite tips blir att handla en ferrari senare o timma då.Angående rep kostnader vilken lv ska man kommit upp i för det.Jag är väll på lv17 tror jag o jag behöver inte reparera bilarna än alla fall
Jo det behöver du... Gå in på car auto och bli förskräckt  ... Hur är det med chassi skador? Påverkar de aerodynamiken eller är det enbart kosmetiskt?
Postad 04 december 2010 - 12:48
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
kanske bäst jag inte tittar in där då hehehe
Postad 04 december 2010 - 12:53
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Jo det behöver du... Gå in på car auto och bli förskräckt ... Hur är det med chassi skador? Påverkar de aerodynamiken eller är det enbart kosmetiskt?
Chassiskador påverkar körbarheten, på riktigt iaf, du hade väl knappast kört en bil med krokiga balkar och sånt på riktigt? Kan tycka att det är rätt drygt att man måste rikta bilen i ett spel för att den ska fungera bra, jag vill spela och inte behöva lägga alla pengar i riktbänken bara för att man råkade köra in i en vägg...
Postad 04 december 2010 - 14:23
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Bjuder på en tjusig bild av min Volvo 240 in action på Nordschleife. Väldigt nöjd att den dök upp idag i Beige Metallic, precis den färg jag hade på min 240 i GT4. Nu blir det till att spendera kassan för att få fart på den, tiden runt ringen var inte så smickrande.
Redigerat av Ghorun, 04 december 2010 - 14:24.
Postad 04 december 2010 - 15:21
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Bjuder på en tjusig bild av min Volvo 240 in action på Nordschleife.
Väldigt nöjd att den dök upp idag i Beige Metallic, precis den färg jag hade på min 240 i GT4. Nu blir det till att spendera kassan för att få fart på den, tiden runt ringen var inte så smickrande. 
hahah awesome! gillar vingen skarpt  Jag tänkte mer dra på låga växlar för att undvika hjulspinn? Eller om du ligger på maxvarv för max effekt.
varvstopp
Postad 04 december 2010 - 15:36
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
hahah awesome! gillar vingen skarpt 
varvstopp 
Lol, hade han en vinge på. Det märkte jag inte förrän du sa det. Snygg bild i alla fall.
Postad 04 december 2010 - 15:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hur pass realistiskt tycker ni GT5 är om ni jämför med andra bilspel som räknas till simulatorhållet?
PS3,360 och pc..
En kompis funderar på att köpa en ps3+GT5 och han tål inte arkadiga bilspel
Redigerat av moparman, 04 december 2010 - 15:38.
Postad 04 december 2010 - 16:02
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Påverkar karosskadorna hur bilen uppträder på banan eller är det bara motorskador som räknas där?
Sen undrar jag om det bara är premiumbilarna som man kan ha s.k. cockpit view på? Hur vet man om en premiumbil ar just en premiumbil innan man köpt den? Finns det begagnade premiumbilar arr köpa?
Postad 04 december 2010 - 16:07
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Sen undrar jag om det bara är premiumbilarna som man kan ha s.k. cockpit view på? Hur vet man om en premiumbil ar just en premiumbil innan man köpt den? Finns det begagnade premiumbilar arr köpa?
Used Cars Dealership har bara Standardbilar. Dom saknar också cockpit view. Alla nya bilar är således Premiumbilar.
Postad 04 december 2010 - 16:21
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Klarade nyss sista championshippet som level 24. Sista loppet (av fem lopp)var tre varv runt 24H-versionen av nürbergringen i regn, vilket bara det tog mig drygt 29 minuter. Helt stel i nacken, gkömde ändra fjädringen, och missade regndäcken, vilket jämnade ut oddsen rätt bra... Vinsten blev drygt 300.000 plus 5*75.000 på ett ungefär, men nöter hellre indy-ringen på level 23, ger som sagt 98.000 på fyra minuter, där man bara håller in gasen och svänger vänster ibland, hehe!
Bilen jag kör med äger totalt och kostar inte i närheten av 4-5 miljoner, ganska lustigt, dessutom bli inte skadorna så dyra, blev bara 100 lök till att laga motorn...
905BHP/6900rpm
114kgfm/4900rpm
1100kg = 1.19 kg/BHP
Motståndet har man kört om i andra kurvan, då man inte behöver bromsa med den på indy. Dessutom bränner den ifrån det mesta på rakorna. Ni som inte vill veta kan sluta läsa nu, ni andra går och köper en Corvette ZR1 och racemoddar den i GT Auto, ikonen längst till höger. Sen trimmar man den fullt och köper allt man kan köpa till den. Glöm inte oljan först. När den är inkörd (ett race typ)lagar man motorn i GT Auto och vips har man 905 hästar...
Angående skador, så chassit kan man skita i att laga, men när motorn har full skada är det slut på a-spec iallafall, lyckligtvis tar det längre tid.
Postad 04 december 2010 - 16:26
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
skönt att man kan skita i chassiskadorna. Det kostar som fan annars.
Postad 04 december 2010 - 16:41
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Chassiskador påverkar körbarheten, på riktigt iaf, du hade väl knappast kört en bil med krokiga balkar och sånt på riktigt?
Kan tycka att det är rätt drygt att man måste rikta bilen i ett spel för att den ska fungera bra, jag vill spela och inte behöva lägga alla pengar i riktbänken bara för att man råkade köra in i en vägg...
GT 5 är ju inte en simulation av verkligheten dock. Nu kostar racing en oherrans massa pengar så men visst den simuleringen behöver inte va verklighetstrogen för egen del. Jag skulle vilja ha mer direkt feedback på hur mycket ett race kostar. Så kan man starta om det om det kostar för mycket att vinna... I race ska det synas och det ska påverka bilen mer när du bränner in i en bergvägg i 300 km/h. Det ska vara game over för en sådan smäll. Forza 3 har ett bra upplägg här för där får du feedback direkt på att det kostar. Visserligen billigare än i verkligheten att laga plåt men har du 15000 kredits i prispengar och måste lägga av med 7000 på att fixa skador så kör du lite försiktigare nästa lopp. Det är också mycket mycket lättare trasha en karl i ett lopp i Forza 3. Jag har ännu inte lyckats över huvud taget i GT 5 men är bara på nivå 19 än så länge. Gällande motorskador är det främst när du varvar och överhettar den för mycket den går ner i effekt eller påverkar även krascher i 300 km/h motorns förmåga? Jag har ingen större tilltro till GT skademodellering av det jag sett hittills i alla fall.
Postad 04 december 2010 - 16:46
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
hahah awesome! gillar vingen skarpt 
Klart man ska ha vinge på sin 240!  Har nu spenderad drygt en kvarts miljon Credits och petat in alla uppgraderingar som går i den för att återskapa min 240 från GT4. Den går fint, men man får mycket, mycket mer fart på annat håll för samma pengar. Körde ett rätt risigt varv runt Nordschleife på runt 8:30.
Redigerat av Ghorun, 04 december 2010 - 16:46.
Postad 04 december 2010 - 17:20
Razer89
-
Razer89
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ja, precis så tänkte jag och lite mera superlativ. Lite väl artigt och vänta på sista plats innan man kör in från gruset. Ett tips är att inte be han köra om, utan öka farten, då håller han sin linje bättre. Sen gör han inte lika stora missar vid "maintain" när han är maxad, kan vara bra att tänka på om man sitter och trycker "öka" hela tiden, fast han redan är på rött, det gör skillnad. Gav min b-förare en Shelby Cobra, gissa om han blev glad. Den har även jag haft stor nytta av. Lätt, stabil och snabb. Ett annat tips är att sänka topphastigheten, då blir han villigare att köra om. Det tipset har hjälp mig mest i b-spec.
Ska testas vid tillfälle, tack för tipset.
Postad 04 december 2010 - 17:45
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Ska man skämmas om man kör med amatör på rattinställningen?  Tycker den styr emot alldeles för mycke annars. Känns onaturligt. Om man bara svänger lite för att rätta till bilen så känns det som någon rycker tag i ratten åt andra hållet efter någon sekund. Har alla hjälpmedel i spelet avstängda. Har jag missat någon annan inställning eller är det verkligen så i racing? Min riktiga bil uppför sig inte så iaf
Kan tillägga att jag har Force feedback på 1 och kör med g25
Redigerat av Unregistered883bce2a, 04 december 2010 - 17:47.
Postad 04 december 2010 - 19:54
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Ska man skämmas om man kör med amatör på rattinställningen?
Kan tillägga att jag har Force feedback på 1 och kör med g25
Det är klart att du inte ska behöva skämmas. Det handlar om tycke och smak. Själv gillar jag att känna bilens rörelser i ratten. Rätt härlig känsla då man lyckas gasa sig ur en kurva med bredställ! FF just nu inställt på 3 på min G25.
Postad 04 december 2010 - 20:26
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Det är klart att du inte ska behöva skämmas. Det handlar om tycke och smak. Själv gillar jag att känna bilens rörelser i ratten. Rätt härlig känsla då man lyckas gasa sig ur en kurva med bredställ!
FF just nu inställt på 3 på min G25.
Jag har 10 på min G25, det tycker jag är nice!
Postad 04 december 2010 - 20:41
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Chromeline-bilarna ska du ha fått en kod till, på lilla häftet. Bara redeema i PSN store.
Tack! Känns något drygt när man redan köpt 2 (i princip samma) av bilarna och trimmat dem till max...Glömde helt enkelt bort att man skulle få extrabilar på CE.
Postad 04 december 2010 - 22:02
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Klarade nyss sista championshippet som level 24. Sista loppet (av fem lopp)var tre varv runt 24H-versionen av nürbergringen i regn, vilket bara det tog mig drygt 29 minuter. Helt stel i nacken, gkömde ändra fjädringen, och missade regndäcken, vilket jämnade ut oddsen rätt bra... Vinsten blev drygt 300.000 plus 5*75.000 på ett ungefär, men nöter hellre indy-ringen på level 23, ger som sagt 98.000 på fyra minuter, där man bara håller in gasen och svänger vänster ibland, hehe!
Bilen jag kör med äger totalt och kostar inte i närheten av 4-5 miljoner, ganska lustigt, dessutom bli inte skadorna så dyra, blev bara 100 lök till att laga motorn... 905BHP/6900rpm 114kgfm/4900rpm 1100kg = 1.19 kg/BHP
Motståndet har man kört om i andra kurvan, då man inte behöver bromsa med den på indy. Dessutom bränner den ifrån det mesta på rakorna. Ni som inte vill veta kan sluta läsa nu, ni andra går och köper en Corvette ZR1 och racemoddar den i GT Auto, ikonen längst till höger. Sen trimmar man den fullt och köper allt man kan köpa till den. Glöm inte oljan först. När den är inkörd (ett race typ)lagar man motorn i GT Auto och vips har man 905 hästar...
Angående skador, så chassit kan man skita i att laga, men när motorn har full skada är det slut på a-spec iallafall, lyckligtvis tar det längre tid.
Stämmer det att den har 876 hästar innan man repar motorn? Skaffade du aeropaketet och bakvingen också? Skaffade den och skaffade precis rubbet. Fort går den men en sjujäääkla understyrning i standard konfiguration.
Postad 04 december 2010 - 22:11
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Någon som har problem med att cockpit view skakar i vissa bilar?
Har precis köpt Nissan GT-R SpecV '09 och den går inte att köra i cockpit view pga att det skakar alldeles för mycket. Måste köra med hood view istället vilket jag tycker är lite synd :/
Postad 04 december 2010 - 22:24
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Har precis köpt Nissan GT-R SpecV '09 och den går inte att köra i cockpit view pga att det skakar alldeles för mycket. Måste köra med hood view istället vilket jag tycker är lite synd :/
Jag märker inte att det skakar i min.
Postad 04 december 2010 - 22:25
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Inte stött på någon sådan... Finns den bilen i arcade?
Postad 04 december 2010 - 22:36
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Jag märker inte att det skakar i min.
Har du default tuning på din? Kan kanske ha att göra med att någon av tune inställningarna jag tog från andra posten härifrån är tokiga, http://www.gtplanet....ad.php?t=134699
Postad 04 december 2010 - 22:50
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Klarade äntligen Kart på advanced samt första Loeb-deltävlingen på grus och vips hade jag dryga 300kkr över. Stunden var inne. Ögonblicket jag sett fram emot så otroligt länge. Det var dags att stifta bekantskap med min våta dröm i bilvärlden. Enda sedan hon presenterades för pressen förra året och det kort därefter blev klart att hon skulle finnas med i GT 5 har jag velat ha henne. Hon har allt. Precis allt. Utseendet, insidan och passionen. Jag föll pladask. Direkt. Hade inte en chans att ta emot mig. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag är störtförälskad så det står härliga till! Hennes namn stavas: Ferrari 458 Italia '09
Redigerat av perperub, 04 december 2010 - 22:51.
Postad 04 december 2010 - 22:53
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Har du default tuning på din?
Kan kanske ha att göra med att någon av tune inställningarna jag tog från andra posten härifrån är tokiga, http://www.gtplanet....ad.php?t=134699
Har inte ändrat något. Har bara trimmat den till 900=)
Postad 04 december 2010 - 23:11
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
Ällskar min ferrari 330 p4 race car.Gjord 69 kan man fan inte tro går så fint
Postad 04 december 2010 - 23:13
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Ällskar min ferrari 330 p4 race car.Gjord 69 kan man fan inte tro går så fint
´67 va?  Också en stor fan av bilen. Gisses vilket drag det är i den. Superskön att köra dessutom.
Postad 04 december 2010 - 23:37
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
67a du har rätt.Kanon bil.Gick dom så ###### bra redan 1967
Postad 05 december 2010 - 07:58
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Tips på vad jag ska välja för bil på lvl 15?
Är Nissan GT-R SpecV '09 bra val eller finns det nån annan som rekommenderas?
Har haft samma ända tills nu  Har ca 800k i cash.
Redigerat av FireSpirit, 05 december 2010 - 08:04.
Postad 05 december 2010 - 08:18
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Har haft samma ända tills nu Har ca 800k i cash.
Nissan GT-R '07 - Cr. 77,700 Weight Reduction Stage 2, Engine Stage 1, Sports ECU, Racing Air Filter, Titanium Racing Exhaust, Catalytic Converter: Sports, High RPM Range Turbo Kit, Soft Racing Tyres. - Cr. 85,450 Total Cost: Cr. 163,150 Why is it : Can be used in a lot of races. Races: Professional Series: Supercar Festival (LV 11), Gran Turismo World Championship (LV 14) Expert Series: Tuned Car Championship (LV 15), Turbo Challenge (LV 17), Japanese Championship (LV 18), Polyphony Digital Cup (LV 19) Extreme Series: Super GT (LV 22) Endurance Series: Grand Valley 300km (LV 25)
Postad 05 december 2010 - 08:28
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Nissan GT-R '07 - Cr. 77,700 Weight Reduction Stage 2, Engine Stage 1, Sports ECU, Racing Air Filter, Titanium Racing Exhaust, Catalytic Converter: Sports, High RPM Range Turbo Kit, Soft Racing Tyres. - Cr. 85,450 Total Cost: Cr. 163,150 Why is it : Can be used in a lot of races. Races: Professional Series: Supercar Festival (LV 11), Gran Turismo World Championship (LV 14) Expert Series: Tuned Car Championship (LV 15), Turbo Challenge (LV 17), Japanese Championship (LV 18), Polyphony Digital Cup (LV 19) Extreme Series: Super GT (LV 22) Endurance Series: Grand Valley 300km (LV 25)
Tack, det låter ju bra. Vet du hur många hk den har som nyköpt och efter?
Postad 05 december 2010 - 10:22
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Om du får guld på Gran Turismo World Championship (Level 14) så kommer du få
Redigerat av Unregistered69f7f285, 05 december 2010 - 10:30.
Postad 05 december 2010 - 10:33
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Om du får guld på Gran Turismo World Championship (Level 14) så kommer du få
Okej. Jag har väldiga problem med just detta race. Fått guld på typ en, men dom andra kommer jag inte ens topp 3 på  Tack för svaret.
Postad 05 december 2010 - 10:41
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Jag har för mig att det var ganska enkelt att få guld på den med en tunead Audi R8 Quattro.
Postad 05 december 2010 - 10:42
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jag har för mig att det var ganska enkelt att få guld på den med en tunead Audi R8 Quattro.
Okej. Jag ska testa med den kerren tipsade om ovan. ---------- Kan man ändra nåt på sin bil så man sladdar mindre i kurvor osv?
Redigerat av FireSpirit, 05 december 2010 - 12:08.
Postad 05 december 2010 - 12:58
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Kan man ändra nåt på sin bil så man sladdar mindre i kurvor osv?
Prova att justera bromsbalansen, testa tex. med 6 bak och 4 eller 5 fram. Så att inte bromsarna tar för hårt fram och bakhjulen lyfts upp i luften några mm och bilen tappar balans och sladdar. Ett annat tips är att sätta dit en bakvinge som gör att bilen blir lite mer understyrd, dvs. är stabilare i kurvorna. Ett sista tips som man kan göra ibland är att justera växellådan så att inte bilen varvar för mycket innan varje uppväxling, för trycker man full gas när varvmätaren är på max (precis innan uppväxling) så snurrar bilen runt. Detta är som sagt bara ibland man behöver göra beroende på vilken bil.
Redigerat av King D, 05 december 2010 - 13:00.
Postad 05 december 2010 - 14:43
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jag vill rekommendera det troligtvis mest prisvärda alternativet: ZZII '00 av Tommy Kaira. Hittade den begagnad för 59.000 cr! Helt sjukt! 570hk, 1000kg och 4WD. Det bästa av allt: Den är i princip redan färdig trimmad. Första loppet i Gran Turismo World Championship vann jag ganska komfortabelt. EDIT: Den är väldigt lättkörd med en vinge och några smärre justeringar. EDIT 2: Satte just personbästa runt ringen i andra deltävlingen i GTWC i ovan nämnda bil; 7.13.
Redigerat av perperub, 05 december 2010 - 14:56.
Postad 05 december 2010 - 15:56
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Vart går jag in för att ändra bildskärms inställningarna? Jag skulle vilja göra bilden större. Den går inte ut i kanterna.
Postad 05 december 2010 - 16:16
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Någon av er här på forumet som fått till AMG SLS'en som man får av webhallen att bete sig ordentligt på ringen? Jag får konstant släpp i bakvagnen med både den och min M3 CLS som jag har. Prövat att ändra de flesta inställningarna vilket resulterade i ännu mer svordommar o annat trevligt igårkväll. De kan nog både Kerren o Härjan hålla med om.
Så har någon några fina inställningar att dela med sej av så posta här eller skicka i ett PM.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|