**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 28 February 2012 - 19:21
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Ok...
Som sagt så har min betett sig så från i princip start. Hur "rensar" man kontakten på ett varsamt sätt, sitter pinnarna långt in?
/mange
Min mobil började precis med massa omstarter etc, men jag tror det beror på mitt minneskort så jag tog ut det och inväntar Android 4.0 innan jag sätter in det igen... (SGS2 gillar inte att man lägger appar på minneskortet, men ändå är app-minnet jättelitet... Suck... Men det ska ändras med Ice Cream Sandwich)... Hmm, jag själv skulle göra såhär! - Stäng av och ta ut batteriet! (T-röd ska ej vara ledande, men man vet aldrig!) - Ta en mellanrumstandborste (TePe) (finns i alla affärer) och ta lite T-röd eller annan slags tvättbensin eller någonting! - Rensa så gott det går... Man kommer inte åt BAKOM plattan som sitter i mitten, men framför... Gnugga lite bara! - Tryckluft på burk! Blås in lite luft där och få ut allt damm! Håll INTE burken upp och ner, för då blir det kaaaaaallt och blött! ^^ - Minns att jag läst någonstans att man även skulle böja någon pinne eller något någonstans, men jag hittar inte det tipset så jag avråder dig till det om du inte hittar det tipset och vet hur man gör!  Sedan kan man även köpa något sånt här om man vill: http://www.ebay.com/...#ht_1553wt_1139Det hade jag iaf tänkt göra!
Postad 29 February 2012 - 08:45
Unregisteredfc8c3395
-
Unregisteredfc8c3395
-
Användare
-
-
150 inlägg
Tycker du ska gå in på Swedroids forum och kolla där, det här forumet är helt utdött.. Troligtvis så har du skit i USB-kontakten. När du klickar på hemknappen, händer det att du kommer in till "Billäget" (Voice Talk eller vad det heter) som egentligen ska komma upp när man klickar två gånger? Om det gör det ibland, så är det absolut skit i USB-kontakten. Som sagt var, Swedroids forum.
http://www.swedroid....splay.php?f=130
Absolut, Voice talk kommer jag åt dagligen... "what would you like to do" sjunger över kontoret med jämna mellanrum. Ja, att den hänger sig och inte går att få kontakt med och sen tillslut så startar den om sig själv. I mitt fall så har Aftonbladets app försvunnit från skrivbordsfälten (säger man så?), så jag misstänker att den på nåt sätt är inblandad. Har du den också?
Svar Ja.. Både Aftonbladet och Sportbladet.. dock kan jag inte säga om detta oxå pågick före den installationen.
Postad 02 March 2012 - 20:12
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Några snabba frågor... om man låter wifi vara på och sedan stänger ner skärmen, stängs inte wifi av automatiskt? Och sedan sätts på igen när man tänder telefonen?
Varför stänger folk av Wifi manuellt?
Hur länge håller batteriet om man har wifi igång som jag skrev ovan, surfar lite, sms, lyssnar kanske på 1-3 timmar podcast/musik varje dag? dvs om man inte aktivt anstränger sig för att hålla batterförbrukning nere utan använder telefonen som vanligt.
Blir telefonen varm om man surfar mycket eller är det enbart vid processor krävande 3d spel? Läste att telefonen anstränger sig mer på vit, så förbrukas det mer batteri när man surfar?
Skulle uppskatta om någon tog sin tid för att svara på dessa frågor, telefonen har varit ute i snart 1 år så några av er har säkert jättebra insikt. Hjälper en bekant att välja telefon, hyffsat bra pris på den här telefonen just nu.
Redigerat av Unregistered1232, 02 March 2012 - 20:14.
Postad 02 March 2012 - 21:44
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Några snabba frågor... om man låter wifi vara på och sedan stänger ner skärmen, stängs inte wifi av automatiskt? Och sedan sätts på igen när man tänder telefonen?
Varför stänger folk av Wifi manuellt?
Hur länge håller batteriet om man har wifi igång som jag skrev ovan, surfar lite, sms, lyssnar kanske på 1-3 timmar podcast/musik varje dag? dvs om man inte aktivt anstränger sig för att hålla batterförbrukning nere utan använder telefonen som vanligt.
Blir telefonen varm om man surfar mycket eller är det enbart vid processor krävande 3d spel? Läste att telefonen anstränger sig mer på vit, så förbrukas det mer batteri när man surfar?
Skulle uppskatta om någon tog sin tid för att svara på dessa frågor, telefonen har varit ute i snart 1 år så några av er har säkert jättebra insikt. Hjälper en bekant att välja telefon, hyffsat bra pris på den här telefonen just nu.
Det beror på vad man har ställt in på Meny-knapp > Inställningar > Trådlöst och nätverk > Wi-Fi-Inställningar > Meny-knappen - Avancerat > Wi-Fi-Viloläge! För att spara batteri (om man inte har denna inställning aktiverat) Olika. För att ge dig NÅGOT som helst svar så räkna med runt ett dygn. Sen finns det även ett större batteri att köpa till (1800mAh istället för 1650) och sen kan du även fixa så att lite funktioner stängs av titt som tätt och sparar batteri! Den blir bara varm om du kör krävande spel eller om något program skenar (hänger upp sig så det tar massor med prestanda-kraft). SKÄRMEN drar iaf mer kräm av färgen Vit, så att ja om du surfar på VITA hemsidor så drar det mer!  Om din bekanta vill ha den bästa telefonen på som finns just nu, så kör på! Jämfört mot dumb-phones så har ju ingen smartphone bra batteritid (om inte den nya mobilen som kommer/kommit(?) som har 3500mAh-batteri eller något sådant är bättre, annars är det denna telefon som äger.
Postad 02 March 2012 - 22:14
promon
-
promon
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Olika. För att ge dig NÅGOT som helst svar så räkna med runt ett dygn. Sen finns det även ett större batteri att köpa till (1800mAh istället för 1650) och sen kan du även fixa så att lite funktioner stängs av titt som tätt och sparar batteri!
Den blir bara varm om du kör krävande spel eller om något program skenar (hänger upp sig så det tar massor med prestanda-kraft). SKÄRMEN drar iaf mer kräm av färgen Vit, så att ja om du surfar på VITA hemsidor så drar det mer! 
Om din bekanta vill ha den bästa telefonen på som finns just nu, så kör på! Jämfört mot dumb-phones så har ju ingen smartphone bra batteritid (om inte den nya mobilen som kommer/kommit(?) som har 3500mAh-batteri eller något sådant är bättre, annars är det denna telefon som äger.
Jag tycker att det bästa batterialternativet till denna lur är http://www.teknikmag...ed Battery Kit . Sitter som en smäck! istället för den platta insjunkningen i baksidan från högtalaran så blir det helt platt ist och kameralinsen får ca: 1mm skydd ist för tvärt om med original. Jag har även en fråga: Luren har nyss börjat att ibland hoppa själv mellan olika program/appar jag använt. Har kollat med Kies och jag har senaste uppdateringen, och sen så när man skriver in en webbadress i sökrutan och klickar enter så händer ibland inget. Den bara fastnar och reagerar inte alls, otroligt irriterande. detta även över WiFi. Och ibland händer det även att den inte reagerar när man klickar på en länk t.e.x. Login-rutan eller liknande, den blir blåmarkerad men fastnar där.. Vad fasen e det som händer? Måste ju stup i kvarten tvångsavsluta webbläsaren och börja om på nytt =(
Postad 02 March 2012 - 22:17
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Det beror på vad man har ställt in på Meny-knapp > Inställningar > Trådlöst och nätverk > Wi-Fi-Inställningar > Meny-knappen - Avancerat > Wi-Fi-Viloläge!
För att spara batteri (om man inte har denna inställning aktiverat)
Olika. För att ge dig NÅGOT som helst svar så räkna med runt ett dygn. Sen finns det även ett större batteri att köpa till (1800mAh istället för 1650) och sen kan du även fixa så att lite funktioner stängs av titt som tätt och sparar batteri!
Den blir bara varm om du kör krävande spel eller om något program skenar (hänger upp sig så det tar massor med prestanda-kraft). SKÄRMEN drar iaf mer kräm av färgen Vit, så att ja om du surfar på VITA hemsidor så drar det mer! 
Om din bekanta vill ha den bästa telefonen på som finns just nu, så kör på! Jämfört mot dumb-phones så har ju ingen smartphone bra batteritid (om inte den nya mobilen som kommer/kommit(?) som har 3500mAh-batteri eller något sådant är bättre, annars är det denna telefon som äger.
Bekanta hade en iPhone 4S som han råkat ha sönder, gick över till sin gamla 3GS men upplösningen och lagringen var allt för dåligt speciellt efter att man vant sig vid en högre. Ganska bra pris på S2:an sett till prestanda, tack för svaren  . Håller den 1 dag så tror jag att han blir nöjd.
Postad 03 March 2012 - 00:09
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Bekanta hade en iPhone 4S som han råkat ha sönder, gick över till sin gamla 3GS men upplösningen och lagringen var allt för dåligt speciellt efter att man vant sig vid en högre. Ganska bra pris på S2:an sett till prestanda, tack för svaren . Håller den 1 dag så tror jag att han blir nöjd.
Han kommer inte bli onöjd! Jag tycker att det bästa batterialternativet till denna lur är http://www.teknikmag...0Battery%20Kit . Sitter som en smäck! istället för den platta insjunkningen i baksidan från högtalaran så blir det helt platt ist och kameralinsen får ca: 1mm skydd ist för tvärt om med original.
Jag har även en fråga:
Luren har nyss börjat att ibland hoppa själv mellan olika program/appar jag använt. Har kollat med Kies och jag har senaste uppdateringen, och sen så när man skriver in en webbadress i sökrutan och klickar enter så händer ibland inget. Den bara fastnar och reagerar inte alls, otroligt irriterande. detta även över WiFi. Och ibland händer det även att den inte reagerar när man klickar på en länk t.e.x. Login-rutan eller liknande, den blir blåmarkerad men fastnar där.. Vad fasen e det som händer? Måste ju stup i kvarten tvångsavsluta webbläsaren och börja om på nytt =(
Ursäkta, menade faktiskt 2000mAh-batteriet, jag tänkte fel!  Jag har själv det! Vet tyvärr inte vad som händer din telefon... Kolla på http://www.swedroid....splay.php?f=130 om någon annan kan hjälpa till!
Postad 03 March 2012 - 19:39
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Min telefon har börjat med att starta om sig säljv. även om den ligger orörd på ett bord. När jag tar telefonen så måste jag börja med att ange pinkoden.. vad beror det på. och är det någon annan som varit med om det?
Händer mig också i perioder, vet inte vad det beror på riktigt. Har hört att det kanske kan vara att man inte skall ha vissa appar på SDkortet eller att det blir glapp i SDkortet. Kan vara så kanske....
Postad 04 March 2012 - 10:23
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Hur får man bort alla cd omslagsbilder från galleriet? Jag vill bara ha min foton.
Samma gäller min kontakter. Jag vill inte ha kontakter från Facebook. Kan man ta bort dem?
Tack
Postad 04 March 2012 - 22:52
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Kan man ta bort i kontaktboken så att man bara har kontakter med telefonnummer? Tycker det är störande när man ska skicka ett sms och man får upp gmail, skype m.m
Postad 10 March 2012 - 22:12
Isol
-
Isol
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som vet varför webb-tv fungerar över 3G men när man försöker kolla med wifi står det bara still?
Tacksam för svar!
Postad 10 March 2012 - 22:37
speedomac
-
speedomac
-
Amatör
-
-
82 inlägg
hejsan..
fortfarande ingen som vet hur man streamar över musiken från spotify till förstärkaren.
iphone har juh som sagt airplay men s2:an??
sen blir jag skogstokig på : voice talk ( what would u like to do?)
hur tar man bort den skiten?????
mvh
speedomac
Postad 10 March 2012 - 22:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kan du roota telefonen kan du enkelt frysa program du inte vill ska starta
Postad 11 March 2012 - 00:28
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
sen blir jag skogstokig på : voice talk ( what would u like to do?) hur tar man bort den skiten?????
Du har skit/skräp i din usb-kontakt, rengör den med liten borste eller dylikt! (Stäng av mobilen först o ta ut batteriet för att undvika kortslutningar)
Postad 13 March 2012 - 07:33
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Postad 13 March 2012 - 08:00
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
ICS på väg in i telefonen nu:)
Postad 13 March 2012 - 11:12
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Grr har en olåst telefon men den hittar ingen ny uppdatering vare sig på kies eller i telefonen,har telenor men eftersom den inte är låst borde det ju inte spela nån roll. 2.3.5 har jag och finns ingen nyare klämmer den ur sig...
Postad 13 March 2012 - 11:55
Flecks
-
Flecks
-
Användare
-
-
105 inlägg
hm.. har nu försökt uppdatera till ICS. Kollar jag så har jag Kompileringsnr GINGERBREAD.XWKI4, men androidversionen står som 2.3.4, nått mer man måste göra för att få 4.X.X ?
Edit: Nu när jag testar en uppdatering till, då har jag version 2.3.5 och XWKI8, måste jag uppdatera en gång för varje version?
Redigerat av Flecks, 13 March 2012 - 12:20.
Postad 13 March 2012 - 13:25
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
För mig kom 4,03 direkt iaf, synd bara att alla hemskärmar försvann.
Postad 13 March 2012 - 13:39
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Köpte min på bazula,kan det vara dom importerat den och den har något annat lands "kod" eller va tusan det heter som inte uppdateras nu?Har franska som deafault språk när jag startade den första gången...
Postad 13 March 2012 - 13:42
Flecks
-
Flecks
-
Användare
-
-
105 inlägg
För mig kom 4,03 direkt iaf, synd bara att alla hemskärmar försvann.
Löste sig nu efter trejde uppdateringen. Håller med, oerhört synd
Postad 13 March 2012 - 14:33
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Jag uppdaterade också till 4.0.3 i morse och konstaterar nu att inte bara hemskärmarna försvann. En del data är också borta och trots att jag gjorde en Kies-backup innan uppgraderingen får jag inte tillbaka informationen efter en Kies-restore.
Hittills har jag upptäckt att min navigationsprogramvara "Navigon" inte överlevde uppgraderingen. Jag fick avinstallera och installera om igen via Playbutiken. Alla mina sparade resmål är borta och återkommer inte heller med en Kies-restore.
Vad säger ni andra om Kies-backup är den inte tillförlitlig eller är det ett problem relaterat till den nya Androidversionen som gör att data inte återställs?
Naturligtvis vill de flesta uppgradera till ICS så snart som möjligt, men har man inte tid att avsätta en dryg timme till pyssel med telefonen bör man nog vänta tills det kommer ett lägligt tillfälle.
Det är för tidigt att uttala sig om driftsäkerhet och prestanda så jag avstår tills vidare från att kommentera sådant om ICS.
Postad 13 March 2012 - 15:11
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jag har uppdaterat min lur idag och det funkade helt utan några som helst problem.
Kör med Launcher7 och det behölls precis som innan uppdateringen.
Men någon wow-upplevelse är det ju inte direkt. Nytt utseende på vissa menyer är allt jag hittat hittills.
Tips och tricks vore bra - fyll på med vad ni vet om som man lätt kan missa!
Postad 13 March 2012 - 16:07
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
Jag uppdaterade också till 4.0.3 i morse och konstaterar nu att inte bara hemskärmarna försvann. En del data är också borta och trots att jag gjorde en Kies-backup innan uppgraderingen får jag inte tillbaka informationen efter en Kies-restore.
Hittills har jag upptäckt att min navigationsprogramvara "Navigon" inte överlevde uppgraderingen. Jag fick avinstallera och installera om igen via Playbutiken. Alla mina sparade resmål är borta och återkommer inte heller med en Kies-restore.
Vad säger ni andra om Kies-backup är den inte tillförlitlig eller är det ett problem relaterat till den nya Androidversionen som gör att data inte återställs?
Naturligtvis vill de flesta uppgradera till ICS så snart som möjligt, men har man inte tid att avsätta en dryg timme till pyssel med telefonen bör man nog vänta tills det kommer ett lägligt tillfälle.
Det är för tidigt att uttala sig om driftsäkerhet och prestanda så jag avstår tills vidare från att kommentera sådant om ICS.
Min var kvar!
Postad 13 March 2012 - 17:31
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Körde OTA-uppdatering till 4.0.3 i morse och allt flöt smidigt. Mina hemskärmar försvann men annars verkar allt intakt. Inte heller märkt så mycket nytt förutom i vissa menyer och utseende på gränssnitt. Under inställningar finns det en ny undermeny, utvecklaralternativ. Någon som vet vad det är?
Redigerat av genstruktur, 13 March 2012 - 17:32.
Postad 13 March 2012 - 18:47
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Här och här kan ni läsa mer om Android ICS, 4.0
Postad 14 March 2012 - 00:27
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Min var kvar!
Ville bara nämna att problemet med att Navigon slutade fungera drabbade en hel del användare (även om Pewi78 med fler fick allt att fungera direkt). Navigon agerade snabbt och har släppt en uppdatering som blir bäst om man installerar innan man byter till ICS. Vi andra får leva med att installera om, missa en del data och installera fixen i efterhand. Det är nackdelen med att vara så ivrig att man inte väntar tills andra har identifierat problemen och väntar in lösningar på dem  ... Med detta förmodar jag att Navigonanvändare inte behöver vara särskilt bekymrade över att gå över till Android 4.0.3.
Postad 14 March 2012 - 07:10
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
Ville bara nämna att problemet med att Navigon slutade fungera drabbade en hel del användare (även om Pewi78 med fler fick allt att fungera direkt).
Navigon agerade snabbt och har släppt en uppdatering som blir bäst om man installerar innan man byter till ICS. Vi andra får leva med att installera om, missa en del data och installera fixen i efterhand.
Det är nackdelen med att vara så ivrig att man inte väntar tills andra har identifierat problemen och väntar in lösningar på dem ...
Med detta förmodar jag att Navigonanvändare inte behöver vara särskilt bekymrade över att gå över till Android 4.0.3.
Hej Har du provat "Samsung Navigator"? Den var ju inte gratis:(
Redigerat av pewi78, 14 March 2012 - 07:16.
Postad 14 March 2012 - 07:56
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Får fråga igen...
Finns det möjlighet att bara visa kontakter med telefonnummer när man ska skicka sms? så man slipper alla skype, gmail osv?
Sedan uppkom en sak som störde mig med nya 4.0.3 mjukvaran.
När man får ett nytt mail och tar bort det så markeras det äldsta mailet som nytt. Går det att göra något åt detta? så att den inte läser om de äldsta mailen som "nya"? detta problem fanns inte förut.
Postad 14 March 2012 - 08:19
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Får fråga igen...
Finns det möjlighet att bara visa kontakter med telefonnummer när man ska skicka sms? så man slipper alla skype, gmail osv?
Sedan uppkom en sak som störde mig med nya 4.0.3 mjukvaran.
När man får ett nytt mail och tar bort det så markeras det äldsta mailet som nytt. Går det att göra något åt detta? så att den inte läser om de äldsta mailen som "nya"? detta problem fanns inte förut.
Det är inte bara att välja "visa endast kontakter med telefonnummer" i kontakter då? Skickar sällan sms så har inte stenkoll på det hela.
Postad 14 March 2012 - 09:24
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1065 inlägg
Själv har jag problem med telefonboken när jag SMSar. Den är ju helt annorlunda mot den vanliga och riktigt ful och oorganiserad. Vet inte varför - någon som känner igen detta och vet hur man fixar det?
Angående uppdateringen: Själv har inte min lur velat uppdatera sig. Ska man göra nåt speciellt eller är det bara att vänta till den själv säger till?
Postad 14 March 2012 - 09:48
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Anslut den till Kies på datorn, då börjar den uppdatera
Postad 14 March 2012 - 11:43
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
fler som har problem med att SMS-appar som Handcent och GO SMS pro skickar ut dubbla SMS varje gång man skickar, efter uppdateringen till Android 4.0.3?? läste på Market/Play att det är många som klagat över detta...
Det inbyggda SMS-programmet verkar dock bara skicka ett SMS
Postad 14 March 2012 - 13:25
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Det är inte bara att välja "visa endast kontakter med telefonnummer" i kontakter då? Skickar sällan sms så har inte stenkoll på det hela.
tyvärr verkar detta bara gälla i kontaktboken inte i listan när man skickar sms. Någon som vet hur man löser problemet med email-listan som alltid uppdaterar gamla sms som nya?
Postad 14 March 2012 - 17:29
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
fler som har problem med att SMS-appar som Handcent och GO SMS pro skickar ut dubbla SMS varje gång man skickar, efter uppdateringen till Android 4.0.3?? läste på Market/Play att det är många som klagat över detta... Det inbyggda SMS-programmet verkar dock bara skicka ett SMS
Alla har det.
Postad 14 March 2012 - 18:12
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Surt att man får vänta med ics när man har tre. Orkar inte flasha så jag får vackert vänta. Hoppas de snabbar på.
Annars då, känns det bra med ics? Blir det en "wow" upplevelse från att vara van med gingerbread?
/Mange
Postad 14 March 2012 - 18:51
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Kom fram till att min mobil köpt från Bazula var från Frankrike och därför fick jag inga uppdateringar,löste jag med att dra hem en fw och köra in den genom Odin.
Postad 14 March 2012 - 21:01
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Annars då, känns det bra med ics? Blir det en "wow" upplevelse från att vara van med gingerbread?
/Mange
Ingen större skillnad och absolut ingen wow!-upplevelse. Tyvärr. Kör du original launcher (touchwiz) lär du inte märka nåt alls knappt.
Postad 14 March 2012 - 21:23
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Ingen större skillnad och absolut ingen wow!-upplevelse. Tyvärr. Kör du original launcher (touchwiz) lär du inte märka nåt alls knappt.
Vad synd. Jag trodde det skulle bli en helt ny upplevelse. Åtminstone ny grafik, typsnitt, nytt fräsch utseende helt enkelt. Använder inte touchwiz, har fastnat för Go launcher, grymt läckert med alla olika teman. /Mange
Postad 15 March 2012 - 08:13
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vad synd. Jag trodde det skulle bli en helt ny upplevelse. Åtminstone ny grafik, typsnitt, nytt fräsch utseende helt enkelt.
Använder inte touchwiz, har fastnat för Go launcher, grymt läckert med alla olika teman.
/Mange
Ja, själv använder jag Launcher7 (simulerar WindowsPhone) vilket jag är totalt kär i  Det är lite småsaker som är förbättrade / ändrade och framför allt älskar jag att man numera genom att sänka volymen till noll även kan stänga av vibration (a la HTC).
Postad 15 March 2012 - 09:27
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
uppdatera min låsta galaxy s2 igår å gick fin fint.. men undrar lite över när man låser upp skärmlåset hat ja en text det står dra fingret över skärmen för att låsa upp. kan man få bort den.. e inte snyggt..
och sen när man lyssnar på spotify e de dåligt ljud man hör inte hur dom sjunger blir som eko typ.. detta är me hörlurar.. någon som vet?
Postad 15 March 2012 - 17:10
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Enligt tre så släpper de preliminärt ICS vecka 13. Trist att vänta, men det kanske går fortare om man har tur.
/Mange
Postad 15 March 2012 - 19:21
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
vad har de för betydelse om telefon e låst eller ej? har telenor å de gick fin fint
Postad 15 March 2012 - 19:51
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Om telefonen är "brandad" så måste först operatören modifiera lite.
/Mange
Postad 15 March 2012 - 20:50
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
brandad?? men det gick juh uppdatera på min i alla fall?
Postad 15 March 2012 - 23:06
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
brandad?? men det gick juh uppdatera på min i alla fall?
Brandad är att t.ex. TRE har låst mobilen till just TRE och att du inte kan använda något annat abonnemang, och på "Brandade" mobiler så vill TRE gå igenom OS:et, acceptera det och dessutom slänga på lite egna appar. Du har telenor, fine, men din är inte brandad eller så har Telenor redan släppt sin uppdatering. Jag gissar på det första.
Postad 16 March 2012 - 17:36
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Alla har det.
är det Galaxyn som inte klarar av att uppgraderas till ICS eller? märkligt att det bara är SMS-apparna som krånglar, alla andra appar verkar fungera normalt, hittils...
Postad 16 March 2012 - 22:05
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Då fick man äntligen ICS. Tre hade sagt vecka 13, men idag kunde jag hämta hem det, kul.
Märker dock ingen större skillnad egentligen. Synd att TW ser så himla trist ut. Hade hoppats på ett mer "rent" ICS utseende. Är det någon som kan rekomendera en launcher eller tema som liknar ICS mer? Har alltid kört Go launcher är nöjd med den egentligen.
Skulle det inte finnas någon funktion i ICS där man kunde låsa upp telefonen bara genom att titta på den främre kameran? Typ nån "face" funktion.
Läste någonstans att sms skickas dubbelt om man kör tredjeparts, så jag tog bort Go sms ifall att. Hoppas de fixar detta, gillar inte TW:s sms direkt.
Annars tycker jag att webläsaren blivit lite snabbare. Däremot så tycker jag inte att zoom fungerar lika bra.
Bör man fabriksåterställa telefonen efter uppdateringen? Eller fungerar det bra ändå?
/Mange
Redigerat av magnus76, 16 March 2012 - 22:06.
Postad 16 March 2012 - 22:30
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Då fick man äntligen ICS. Tre hade sagt vecka 13, men idag kunde jag hämta hem det, kul.
Märker dock ingen större skillnad egentligen. Synd att TW ser så himla trist ut. Hade hoppats på ett mer "rent" ICS utseende. Är det någon som kan rekomendera en launcher eller tema som liknar ICS mer? Har alltid kört Go launcher är nöjd med den egentligen.
Skulle det inte finnas någon funktion i ICS där man kunde låsa upp telefonen bara genom att titta på den främre kameran? Typ nån "face" funktion.
Läste någonstans att sms skickas dubbelt om man kör tredjeparts, så jag tog bort Go sms ifall att. Hoppas de fixar detta, gillar inte TW:s sms direkt.
Annars tycker jag att webläsaren blivit lite snabbare. Däremot så tycker jag inte att zoom fungerar lika bra.
Bör man fabriksåterställa telefonen efter uppdateringen? Eller fungerar det bra ändå?
/Mange
Man BÖR fabriksåterställa men du verkar ha klarat dig rätt bra! Apex och Nova liknar ICS
Postad 16 March 2012 - 23:12
yesman
-
yesman
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ingen som haft problem med bluetooth efter uppgraderingen? Jag har själv problem med att min tidigare parade headset inte nu kan ansluta pga av felaktig pin eller lösenord. Försökte sedan radera parningen, för att göra om det, men hur går man till väga? Innan gjorde man ett press and hold på bluetooth devicen, så dök det upp en meny där unpair alternativ fanns, men nu kommer det ingen sådan meny alls, och inget i inställningarna. Några förslag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|