Tjena behöver lite hjälp jag är fruktansvärt fundersam ska man ha en 55" vt50 eller en 65" vt50 jag sitter på cirka 3.6m avstånd från väggen där TVn ska vara
65 annars ångrar du dig
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
40 relaterade trådar
Postad 17 September 2012 - 20:06
65 annars ångrar du dig Postad 17 September 2012 - 20:09
Provat med fyra olika kablar..Ingen inställning i tv:n då, ska fungera rakt av? Postad 17 September 2012 - 20:20
Knepigt.
Min tv är bara inställd på hdmi signal(digital) Sen ställer sig förstärkaren i TV läge på ingång. Postad 17 September 2012 - 20:36
Lätt 65" på det avståndet, jag kör 65" på 2,7-2,8m och det fungerar utmärkt, klart SD inte är jättebra men det funkar även det om signalen är hygglig. Postad 17 September 2012 - 21:23 Du måste väl ange var du vill att ljudet ska skickas till? Det borde finnas ett val Tv/hemmabio (eller något liknande) någonstans... Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 17 September 2012 - 21:24. Postad 17 September 2012 - 21:31
Sett en video på en ST-50 60" Från Usa som lider av brightness pops.
http://www.youtube.c...player_embedded Skiftar otroligt mycket är detta något som dom fixat senare i firmware eller ?? Såg att förra årets modeller också lidit av detta på youtube videor på nätet. Postad 17 September 2012 - 21:51
1. Jag har läst manualen. 2. Vart står det att jag ska använda HD:n för inspelning? Jag vill enbart ha en HD som TV:n kan lasa film ifrån. Istället för att använda Dator>HDMI>TV. Postad 17 September 2012 - 22:19
Du kan nog inte använda en usbdisk på det sättet. Skaffa en NAS istället och streama via nätverket.
Trodde hela tiden att du menade en usbdisk för inspelning vilket xt-modellen inte stödjer om jag fattat rätt. Postad 17 September 2012 - 23:09
@pgu tack för svar men hur menar du exakt. Jag har dock bara X50E-modellen, inte XT. Så det går inte att läsa filer från en extern HD som är strömförsörjd och som man kopplar genom USB till TV:n?
Testade med USB-sticka och den hittade filer/filmer direkt genom Viera Play (eller vad det heter). Redigerat av Unregisteredb96d8a3d, 17 September 2012 - 23:10. Postad 18 September 2012 - 01:36
Jag spelade in mitt buzz på min P55ST50Y tv , vad tycker ni ? ska det låta så här på en plasma tv ? eller ska jag lämna tillbaka ? Dra upp volymen
Jag tog ner telefonen precis bakom tvn när den vita sliden började, så när det började buzza som värst var när den slog över från blått till vitt i sliden ladda ner videoklippet här och säg vad ni tycker!: http://delafil.se/ke...c2cb14c1804f70f Utan att ha några andra exemplar att jämföra med tror jag faktiskt att jag drabbats av ett så kallat "dåligt" exemplar Men det är svårt att veta..då jag inte direkt har något att jämföra med..men jag vet att alla plasma buzzar mer eller mindre..frågan är vad som är acceptabelt...och det kan inte riktigt jag avgöra.. Kan också säga att jag inte har skruvat upp tvn på väggen ännu..så vore ju bra om jag bestämmde vad jag ska göra..innan... Några verkar ha lyckat resultat att skruva till den där "skruven som satt löst... och i mina öron så låter själva ljudet som något liknande... Men då bryter jag ju garatin åh andra sidan..men att skicka tillbaka tvn ser jag som ett jävla riskprojekt..då ska tvn skickas framåt tillbaka många gånger..sedan har man ju ingen aning om hur många veckor eller månader man får vänta ??? och så kanske man får tillbaka tvn igen med exakt samma problem ? Redigerat av Redstar84, 18 September 2012 - 02:03. Postad 18 September 2012 - 06:43
Jag tycker att 800 för 2TB är rätt billigt...
Du tittar ofta på enfärgade slides utan ljud då antar jag? Plasmor surrar, bara att leva med det. Dom som säger att dom inte hör är nog bara för gamla för att höra det. Min buzzar också en del vit vita slides men bilden är sällan helt vit och jag har alltid ljud på.
Jag har aldrig märkt det. Sen får du komma ihåg att jänkarna har annan firmware och paneler än oss i europa. Postad 18 September 2012 - 06:44
Har du använt TVn än på vanliga sändningar med tv ljud osv ? En vit slide ger ett buzzing ljud som är tydligt men det kanske är sällan det kommer utan ljud på en vanlig tv sändning. Postad 18 September 2012 - 06:56 Hmm... Den modellen kände jag inte till. Tydligen har den inte en nätverksport och stödjer då givetvis inte användning av nätverksdisk (NAS). Vad står det i manualen? Står det uttryckligen att TV:n ska kunna hantera en USB-hårddisk eller står det att den bara kan hantera flashdisk (usbpinne)? Postad 18 September 2012 - 06:56
Var får man 2 tb för 800?
Känns lite overkill egentligen. Är sådana tysta då? Postad 18 September 2012 - 08:39
Om man sitter i soffan 3 meter bort borde man inte höra buzzingen tycker jag. Är väll ända kravet för min del att det inte stör mitt tv tittande. Postad 18 September 2012 - 08:46
När det gäller NHL-hockeyn vill jag citera en veteran i TV-branchen ("buzzard767" på HDJ): "HOCKEY (and to a lesser extent on BB) - it's NOT ABL!!!!!!! It's overhead strobes coordinated with photographer's flashes. Every pro league and big university has these." Postad 18 September 2012 - 09:46
Tänkte beställa en Panasonic 50" ST50 från Netonnet eftersom jag tyckte det var smidigt att de har fri frakt. Sedan tyckte jag det var bra med 14 dagars öppet köp om jag inte skulle bli nöjd eller störa mig buzz-ljudet.
Nu när jag nu skulle lägga beställningen får jag se att lagerstatus ändrats till "Lev.tid ej bekräftad" Funderar nu på att åka till Netonnets lagershop och köpa den där eftersom att den finns i lager där. Problemet är hur jag ska få hem den. Det går att låna släp för 49:-. Dock måste väl tv:n fraktas stående? I min bil får den inte plats. Och att förvara den ståendes ensam i släpet lär inte gå så bra. Några tips? Sedan tänkte jag fråga hur inspelningsfunktionen fungerar på tv:n, flyter det på bra eller har den buggar? Går det att spela in i hög upplösning (SVT1 HD, TV4 HD osv)? Kan man kolla på ett program samtidigt som tv:n spelar in ett annat program? Går det att ställa in så att tv:n automatiskt sätts på vid en viss tidpunkt och börjar spela in? Postad 18 September 2012 - 10:10
Ställ den på sidan av släpet och spänn den med ett spännband och använd kantskydd, räcker att spänna så den sitter där lagomt hårt och får absoulut inte vara hålrum och inte spänna så kartongen trycks in utan enbart så den sitter fast. Är du van att lasta och spänna är det inget problem. Vill du kan du också låta den stå på en grönpall eller annan skit pall som dom kan ge bort åt dig. Postad 18 September 2012 - 11:51 Se ovan, den jag har är ansluten via usb, 1 TB kort och filmer funkar alldeles utmärkt. Postad 18 September 2012 - 11:52
Jag beställde en stortaxi. Satt bredvid TV:n under färden och höll i den så den inte skulle välta. Gick jättebra, men kostade ju taxiresan förstås. Postad 18 September 2012 - 12:15
Ursäkta, såg inte att posten var riktad till mig Vad hade du för typ av formatering innan du satte in den i TV:n? Redigerat av Unregisteredb96d8a3d, 18 September 2012 - 12:17. Postad 18 September 2012 - 12:20
Det står knappt någonting i manualen. Den är väldigt kort. Står extremt kort om USB-minne men ingenting om någon HD. Hoppas att det för den delen inte betyder att den kan läsa en HD. Vad är egentligen skillnaden, så länge HD:n är strömförsörjd? Postad 18 September 2012 - 12:48
Du tittar nog i snabbmanualen. Gå in här och ladda ner manualen som är på 2 MB så får du kanske svar på dina frågor. Se sidan 49. http://www.panasonic...?trackInfo=true Redigerat av Unregistered8f84b172, 18 September 2012 - 12:50. Postad 18 September 2012 - 13:11
65ST50Y, Har sjunkit till 24 990 kr hos hembiobutiken nu.
Reagerat att vi i Sverige ligger högre i pris på denna mot Norge när jag jämfört. Men dom andra ST & VT verkar vi matcha priserna ganska likadant. Postad 18 September 2012 - 13:14
Tack. Stod enbart om stöd för USB-flash på 49, av vad jag kunnat läsa mig till. Men på 71 nämns det. Tack igen. Postad 18 September 2012 - 13:34 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538962 Postad 18 September 2012 - 13:53
Blev en P65VT50 från HBB. Sedan kunde man givetvis inte låta bli att uppgradera receivern till en Onkyo NR818.
Ack, blir vatten och bröd nästa månad men det kommer f*n vara värt det Postad 18 September 2012 - 13:59
iofs har jag en P50ST50Y och det kanske skiljer sig med anslutningar Har 2 USB portar och i den ena har jag hårddisken. Innan så formaterade jag standard antar jagm, anslöt bara till datorn och sedan sköter det sig ju själv. Mvh Postad 18 September 2012 - 14:11
Haft den några dagar nu. Bilden med HD och efter lite justeringar är enormt bra.
Haft tur med buzzning - inget problem med det. Vertical bandning - ej sett ännu. Den är inte helt perfekt vad gäller övergångar mellan olika färgnyanser, det kallas väl för banding det med, men det ser jag bara om jag står nära och tittar efter, inget jag störs av. Kör på True Cinema läget, satt kontrasten till 45, brightness på default, färgmättnad på 24, skärpan på noll, brusreducering av, förstärkta färger (eller vad det heter) av, gamma på 2.2 och i går lyckades jag hitta vitbalansen. Dessutom lärde sig min hjärna att det inte är en kall färgtemperatur som är rätt. Det av "bild-finesser" som jag behöll var den som gör 24 fps mer "smooth". Det finns de som ej gillar detta, men jag förstår inte varför. Det mest påtagliga var att det var det som behövdes för att slippa judder i bilden. Det där med svärtan "inte ens nära" kan jag inte se/förstå, för mig är svärtan nära nog perfekt. Något med inställningarna? Ljudet är inget vidare. Med så platta apparater så finns det knappt någon plats för högtalare. Min förra TV, en Philips Cineos var mycket bättre på just det. Men det funkar väl för TV och ska jag se film har jag en ljudanläggning. Smart-TV funktionerna är ointressanta för mig och 3 d har jag inte provat. Hursomhelst är jag oerhört synnerligen väldigt fabulöst nöjd :-) Har hjul på TV-bänken så det är bara att rulla fram så har jag en riktigt bra hembio-bild!! Postad 18 September 2012 - 15:13
Hur stor är skillnaden mellan UT50Y och ST42Y bildmässigt?
Inwarehouse har ett riktigt bra pris på den förstnämnde, dock har jag egentligen inget behov av en sådan stor tv. 42 är stort nog. Postad 18 September 2012 - 21:18
Angående line bleeding samt banding på min ST50... Lämnade in den på reparation för en månad sedan. Nu fick jag detta som svar:
"Har uppgraderat mjukvaran vilket har minskat denna effekt. Enligt Panasonic är bildprestandan enl specifikation. Har även jämfört med likadan TV. När det gäller det vertikala strecket så har jag inte sett det alls." Pratade med reparatören på telefon och han sa att line bleedingen är reducerad men finns fortfarande kvar, dock anser inte Panasonic att det är något fel på tv:n. Hade även ett vertikalt streck som syntes vid panoreringar, speciellt fotboll, men detta hittade de alltså inte. Blir så trött.... Råd? Ska jag stå på mig? Redigerat av petree, 18 September 2012 - 21:18. Postad 19 September 2012 - 00:53
Tack jonas_79 och Sylvester för tipsen angående att transportera tv:n!
Jag åkte till Netonnet och köpte den sista 50" ST50 som fanns i lager. Personalen hjälpte mig sedan med att koppla på släpet och packa tv:n så det var bara att tuta och köra. Tv är fantastisk till det jag har testat den med än så länge. Högupplöst material ser riktigt fint ut. Just nu måste jag tyvärr köra på anolog signal för att kolla på tv tills jag har fått mitt kort från Boxer. Kan varmt rekommendera denna tv! Märker inte av buzz-ljudet som jag var orolig över innan. Postad 19 September 2012 - 06:29
Line Bleeding är inget ovanligt. Men stå på dig och se hur långt du kan gå. Jag har tyvärr en känsla av att Line Bleeding inte är något man kan uppgradera bort bara så där. Men försök ändå att övertala dem att kolla på problemet. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 19 September 2012 - 06:30. Postad 19 September 2012 - 13:47
Är det så här det yttrar sig på din eller. http://www.youtube.c...d&v=hxLqZXoid_E Postad 19 September 2012 - 18:05
Det där vet jag inte vad det är. Det tog ett tag innan jag kunde se något på filmen. Det påminner mest om när man kopplat teven till en sämre VGA-kabel.
Postad 19 September 2012 - 18:50
Köpte St50 55 tum som jag fick hem i veckan,
Har ett problem med att det blir horisontella linjer. Tycker jag märker ofta detta på när jag kör boxer Då textremsan liksom fortsätter med en skuggeffekt ut mot kanterna, man märker detta mest när det är en grå bakgrund. Problemet uppenbarar sig även när man går in i menyerna så ser man i bakgrunden hur linjer går ut mot kanterna, om man har fel färg i bakgrunden. Har provat med att byta till en annan boxer, och kablar, kör boxern med HDMI kabel. Märker detta även när man ser på film med PS3:an så det är inte bara denna källan som felet uppenbarar sig. Någon som har någon anning över vad det kan vara?? Postad 19 September 2012 - 19:46
Det är däremot Line Bleeding. Tyvärr finns det ingen lösning på det. En del har mer, en del har mindre. Tyvärr.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 19 September 2012 - 19:46. Postad 19 September 2012 - 22:22
Haha, japp, jag lämnade in min tv på grund av det skiten, men tydligen är det inget som går att åtgärda. Men hade jag sett skiten när jag såg den i butik hade jag ALDRIG köpt den. Med det argumenten ska jag försöka få en annan tv från SIBA. Så här skriver konsumentsverket: "Varan är dessutom felaktig om:
Postad 20 September 2012 - 13:56
Jag var inne i den lokala tv-handlaren och kollade in en Panasonic 65"
Det jag reagerade på att när jag kollade på SVT1 Då var det en kvinna som hade en vit tröja, men det var massa "hack" i tröjan? När jag kollar på min panna 42 ser jag inte sånt "hack"? Men när vi gick över till c more sport hd och såg fotboll då sågs inga "hack" på spelarnas vita tröjor? Kan svt1 möjligtvist varit analogt och därför så dålig? Postad 20 September 2012 - 18:50
Kan vara. Du såg något som troligtvis kallas "Stair Steppings". Konturer och mönster ser upphackat ut.
Postad 20 September 2012 - 22:00
Hej Jag köpte en 50 tum st50 och ångrar att jag inte köpte en större, en 55 tum hade varit bättre. Speciellt när man ser på BD-3D filmer. Då skall man tänka på att jag hade en 45 tums Sagem Axium innan. Man blir bortskämd med den högupplösta bilden Jag sitter ca. 3 meter från TV'n Postad 20 September 2012 - 22:02
Jag har exakt samma på en LG 60PA550T man kan avlösa problemt ganska bra om man justerar kontrasten samt brightness. Iaf på LG. Redigerat av Calby, 20 September 2012 - 22:05. Postad 20 September 2012 - 23:20
Som betyder? När jag kollade på min 4 år gamla panna så såg vita tröjer RAKA ut? Om du tänker dig partiet vid nyckelbenet? Tyget ska se ut som du ritar ett streck på papper. Den är "rak" --- inte ///// Kan det handla om butiken körde SVT via analogt men när vi såg på C more sport HD var det så klart digitalt? Butiken har sitt eget tv-kabelnät med bla analoga kanler i basutbudet Redigerat av Ironse, 20 September 2012 - 23:20. Postad 21 September 2012 - 07:24
När jag jämför de 2 olika 65% panasonic
Modellen för 25.000 verkar sakna en hel del saker jämfört med Modellen för 32.000? Nån som kort kan upplysa exakt vad som skiljer om det är värt 7000kr extra? Postad 21 September 2012 - 08:31 Här har du en jämförelse från panasonics hemsida. Ganska enkelt att göra faktiskt... http://www.panasonic...Y&p=TX-P65VT50Y Om det är värt 7000:- i prisskillnad kan bara du avgöra. För mig skulle det vara det om jag var intresserad av 65", men den blir för stor för väggen hemma så jag beställde en 55" VT50 istället Postad 21 September 2012 - 09:45
Stair Stepping är bara en beskrivning på det du såg. Linjer som ska vara raka ser ut som små trappsteg(stair step). beror ofta på lågupplöst källa, och ibland när man sänder sammantvinnade (interlaced) bildsignaler Postad 21 September 2012 - 14:07
Från videons beskrivning: "2 bands on the right can clearly be seen on my 42GT50B. The rolling horizontal banding is just my camera picking up the screen " Postad 21 September 2012 - 16:40
Har precis köpt en 55VT50Y och funderar på om någon vet storleken på skruvarna som man behöver om man skall skruva upp den på väggen i ett väggfäste. Mina skruvar till min gamla Samsung passade inte. Dom var pyttelite för små. Har kollat manualen och panasonics hemsida utan resultat.
Postad 21 September 2012 - 18:03
● TX-P50VT50Y, TX-P55VT50Y min. 10 mm,
max. 16 mm Diameter : M8 http://tda.panasonic.../TQB0E2266F.pdf Redigerat av ljudnisse, 21 September 2012 - 18:06. Postad 21 September 2012 - 18:46
Hej,
jag vet inte om det är jag som håller på att bli tokig, men detta driver mig till vansinne. Jag fick min p65vt50 idag och har problem med färger när stora delar av bilden är uniform. Till exempel, om det är reklam med vit bakgrund och bara lite text, blir det vita helt grått (när jag vet att det skall vara vitt). Det skumma är att när jag går in i menyn och man ser lite utav tv bilden till höger, då stämmer färgerna (och då blir det helt vitt i exemplet ovan). Det verkar precis som om den dämpar hela bilden när det är en helfärg (eller mycket av bara en färg på skärmen). Spontant känns det nästan som en "antibländningsfunktion" så att säga, den bländar ner. Det är lite svårt att fota/filma, men jag bifogar ett arkiv med två bilder och en film, det syns lite av vad jag menar i alla fall. Ja har testat alla möjliga inställningar, THX etc, blir alltid samma sak. Har inte gjort klart allt ännu, så jag har ingen annan källa inkopplad (källan är ComHem nu), men så här skall det väl inte göra? Det är väldigt tydligt som sagt, en helvit bild med bara lite text blir grådassig. Samma sak med andra färger, helt uttvättade. Tacksam för input. Tack.
PlasmaWhites.zip 5.66MB
23 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered49c9c121, 21 September 2012 - 18:48. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |