Postad 16 september 2014 - 23:26
Postad 17 september 2014 - 09:04
Inte så konstigt då trafiken går en längre väg. Sen är frågan var unblock har sin dns? Jag har unlocator och de har sitt säte i köpenhamn och har satt ut lokala dns-servrar i resp land för att optimera trafiken. Jag får Full HD från amerika utan problem. Jag kan märka en något längre buffringstid innan det startar men sedan flyter det perfekt.Någon som har problem med bitrate när ni byter länder? Europeiska länder funkar lika bra som Sverige, men när jag kör nord och sydamerikanska så har jag ofta problem med att komma upp i 1080p, ibland även 720p. Har 10/5 bredband och kör US unblock.
Postad 17 september 2014 - 15:45
Postad 17 september 2014 - 15:59
Redigerat av budwhite, 17 september 2014 - 16:00.
Postad 18 september 2014 - 07:58
Postad 18 september 2014 - 08:03
Jo, trafiken styrs till respektive region. Det som finns på US finns endast på Netflix servrar inom landet. Däremot så snabbas själva hanteringen med att styra trafiken samt att lasten fördelas jämnare om tjänsten har sina dns-servrar utlokaliserade närmare kunderna.Rätta mig om jag har fel men är det inte så att vilken DNS man använder bara pekar på olika ställen som din klient ska hämta filmen ifrån, så om du använder standard så får du filmen från Sverige och kör man med USA så får man filmen därifrån. Jag tycker mig ha märkt att om man ser på Netflix från USA så kan det funka hur bra som helst på dagtid men att det oftare laggar på kvällen, min teori för att det blir så är att det är många fler som vill se på film på kvällen och att det finns någon flaskhals på vägen.
Postad 18 september 2014 - 08:40
Postad 18 september 2014 - 09:20
Redigerat av Kullre, 24 september 2014 - 12:44.
Postad 18 september 2014 - 09:59
Vilka tjänster som stöds syns på deras hemsida.Plockar unlocator bort geoblocking också? Jag är grymt nöjd med unblock-us för jag kan använda deras tjänst på sidor som www.premierleaguepass.com/ och www.foxsoccer2go.com utan problem.
Postad 18 september 2014 - 10:01
Plockar unlocator bort geoblocking också? Jag är grymt nöjd med unblock-us för jag kan använda deras tjänst på sidor som www.premierleaguepass.com/ och www.foxsoccer2go.com utan problem.
finns det någon tråd för detta? om inte, hur är kvalitén? som netflix, viaplay? pris?
Postad 18 september 2014 - 10:14
Tror jag inte det gör, men den mesta infon finns på hemsidan.finns det någon tråd för detta? om inte, hur är kvalitén? som netflix, viaplay? pris?
https://unlocator.com/
ca 40 kr/mån beroende på aktuell dollarkurs. Testa gratis i en vecka utan att rega kreditkort. Väldigt smidigt att byta region om man kopierar länken till regionbytessidan till mobilens hemskärm.
Sen förstår jag nog inte din fråga om kvalitet, den påverkas inte av denna tjänst.
Postad 18 september 2014 - 10:28
Redigerat av budwhite, 18 september 2014 - 10:33.
Postad 18 september 2014 - 10:40
Verkligen, särskilt som det är en Netflixtråd.Min fråga var inte om unlocater, utan om fotbolls stream. kanske var lite otydlig där

Postad 18 september 2014 - 10:45
finns det någon tråd för detta? om inte, hur är kvalitén? som netflix, viaplay? pris?
http://www.unblock-u...ported-services
Postad 18 september 2014 - 11:25
Kolla på några sidor som tar bort geoblocking. Du måste ha en sådan tjänst annars kommer du inte alls in på sidorna. Men ja kvalitén är riktigt bra. Bättre än viaplay tycker jag. Men framförallt har de matcher i eftersändning vilket gör att man inte måste sitta där och uggla framför datorn mitt på dagen på en lördag.finns det någon tråd för detta? om inte, hur är kvalitén? som netflix, viaplay? pris?
Jag använder http://www.unblock-us.com/ och är grymt nöjd med tjänsten. De har en väldigt smidig mobilversion av sin hemsida vilket gör det lätt att byta region på Netflix.
Postad 18 september 2014 - 12:00
föresten datorn säger du, ingen mediaspelare eller liknande som stöds då?
Redigerat av budwhite, 18 september 2014 - 12:02.
Postad 18 september 2014 - 12:19
http://www.unblock-us.com/supported-services
Bra om man läser lite själv med. ingen mediaspelare alltså. segt
Postad 18 september 2014 - 12:22
Bra om man läser lite själv med. ingen mediaspelare alltså. segt
det finns en hel del
http://www.unblock-u.../how-to-set-up/
jag använder det på min PS3, PS4, Apple TV och Boxee
Redigerat av Christopher_A, 18 september 2014 - 12:22.
Postad 18 september 2014 - 12:47
Postad 18 september 2014 - 12:56
men för fan :-) snackar fortfarande om fotbollen såklart. har redan skrivit att jag kör netflix via min wdtv och använder unblock us till det.
Kanske dags att börja göra det i en annan tråd för att slippa missförstånd. Här är det Netflix som gäller. Det går alltid att starta en ny tråd om det inte finns någon som stämmer med det du vill fråga om.

Postad 18 september 2014 - 13:03
men för fan :-) snackar fortfarande om fotbollen såklart. har redan skrivit att jag kör netflix via min wdtv och använder unblock us till det.
här kan du se på fotboll
http://www.netflix.c...?trkid=50361908
Postad 24 september 2014 - 08:22
Någon med liknande erfarenheter?
Postad 29 september 2014 - 12:33
Rent generellt brukar man ju säga att plasma är bättre på att dölja problem i bilden. LED visar felen mer. Låter som att det är det du upplever.Bytte igår ut den 4 år gamla LG-plasman...
Postad 29 september 2014 - 14:13
Precis. Efter 3 plasmor så är detta en ny upplevelse på både gott och ont.Rent generellt brukar man ju säga att plasma är bättre på att dölja problem i bilden. LED visar felen mer. Låter som att det är det du upplever.
Postad 02 oktober 2014 - 10:10
Håller på att plöja New Girl S3 på US! S2 såg jag där för ett år sedan.En hel del nya säsonger på gång i oktober: http://www.flixfilm....flix-i-oktober/
New Girl säsong 2 verkar trots allt vara på gång.

Postad 03 oktober 2014 - 05:50
Japp, därför köpte jag en LG 60" för 5995:-, mycket bättrr bild än den tre år gammla 50" LG TVn den ersatte.Precis. Efter 3 plasmor så är detta en ny upplevelse på både gott och ont.
Bilden på Netflix upplever jag extremt bra. Testade Filmnet via dator och det går inte att jämföra. Inget bra ljud heller.
Postad 09 oktober 2014 - 12:57
TV Serien Elementary går att se i upp till 5800kb/s.
Nya filmer såsom Iron Man 3 blir enbart 3000kb/s.
Huh, jag har missat att man nu kan betala mer och få "ultra hd" i svenska Netflix.
Frågan är vad man ska med det till då de flesta titlar inte ens vekar vara 1080p
Postad 09 oktober 2014 - 13:31
Märkligt vilken skillnad det är i kvalitet på olika program och filmer på Netflix.
Huh, jag har missat att man nu kan betala mer och få "ultra hd" i svenska Netflix.
Frågan är vad man ska med det till då de flesta titlar inte ens vekar vara 1080p
Kollar du i webläsaren eller w8 appen? Där är mindre urval av HD på filmerna....
Tex Gravity, som är ganska ny, är i SD, medans tex på Samsung/playstation appar är det i superHD 5.1...
Redigerat av Garrett, 09 oktober 2014 - 13:44.
Postad 09 oktober 2014 - 14:29
Nej, du kan inte få 4K i Sverige, men däremot så kan du ha upp till 4 samtidiga uppspelningar på samma konto med det dyrare abonnemanget.Märkligt vilken skillnad det är i kvalitet på olika program och filmer på Netflix.
Även Apple TV visar nya filmer i HD (ikonen SuperHD är borttagen då det är uppkopplingshastigheten som avgör hastigheten och man får det bästa som klaras av.)Kollar du i webläsaren eller w8 appen? Där är mindre urval av HD på filmerna....
Tex Gravity, som är ganska ny, är i SD, medans tex på Samsung/playstation appar är det i superHD 5.1...
Postad 10 oktober 2014 - 10:18
Någon som har problem med bitrate när ni byter länder? Europeiska länder funkar lika bra som Sverige, men när jag kör nord och sydamerikanska så har jag ofta problem med att komma upp i 1080p, ibland även 720p. Har 10/5 bredband och kör US unblock.
Köpte ny router, var något fel på den gamla. Det hjälpte dock inte på netflix. Men sedan jag fick hem min Oppo 103D så funkar det klockrent från amerika. Efter 30-40sek har jag 1080p på allt.
I oppo'n kunde jag fylla i secondary dns, det gick inte i WDTVn. Vet inte om det gjorde hela skillnaden eller om min WDTV var något strul med men skönt att det funkar bra nu.
Postad 10 oktober 2014 - 21:06
Postad 10 oktober 2014 - 21:36
Postad 12 oktober 2014 - 21:19
En vild gissning vore ju att nästa AppleTV kommer att ha stöd för UHD men frågan är ju när en sådan kan tänkas släppas? Nu ska dom ju ha ett event den 16 okt där dom hintat lite om att en ny ATV kan vara på g så man kan ju hoppas på det i alla fall.
Postad 13 oktober 2014 - 08:18
Du menar att Netflix har fel? Det står ju klart och tydligt att man kan välja Ultra HD.Nej, du kan inte få 4K i Sverige, men däremot så kan du ha upp till 4 samtidiga uppspelningar på samma konto med det dyrare abonnemanget.
Jag tittar via Chrome, klart bäst då man slipper den eländiga Sliverligt pluginen.
Filmen Gravity var faktiskt ännu värre, enbart 1750kb/s tillgängligt.
Redigerat av kave, 13 oktober 2014 - 11:36.
Postad 13 oktober 2014 - 08:36
Nej, för i US finns 4K, men inte i Sverige ännu. Du kan ju komma åt det med en unblock-tjänst men inte annars.Du menar att Netflix har fel? Det står ju klart och tydligt att man kan välja Ultra HD.
Jag tittar via Chrome, klart bäst då man slipper den eländiga Silverfast pluginen.
Filmen Gravity var faktiskt ännu värrem enbart 1759kb/s tillgängligt.
Då får inte HD på alla titlar via webläsare.
Vad är Silverfast? Samtliga webläsare använder Silverlight plugin för att visa video från Netflix.
Redigerat av agpath, 13 oktober 2014 - 10:04.
Postad 13 oktober 2014 - 11:35
Tydligen extremt svårt att kolla själv?
https://help.netflix.com/sv/node/13444
Netflix HTML5 video fungerar med både Safari och Chrome helt utan Silverlight plugin. Drar mindre cpu och ger mycket bättre bildkvaliet.
Men nu gällde mitt inlägg inte rena självklarheter som man lätt hittar svaren på, utan varför så få titlar erbjuder högsta kvalitet.
Redigerat av kave, 13 oktober 2014 - 11:45.
Postad 13 oktober 2014 - 13:00
Jag har sett att html5 varit ett alternativ länge men inte sett någon officiell bekräftelse. Nu kollade jag på Netflix Techblog som verifierar att det funka på Safari på OSx samt på Google Chrome. Det bekräftar dock inte att html5 skulle funka på dessa webläsare även på PC så det låter jag vara osagt.I Netflix kontrollpanel kan man välja 4 skärmar samt HD och Ultra HD för 119:- Menar du att Netflix själva har fel?
Tydligen extremt svårt att kolla själv?
https://help.netflix.com/sv/node/13444
Netflix HTML5 video fungerar med både Safari och Chrome helt utan Silverlight plugin. Drar mindre cpu och ger mycket bättre bildkvaliet.
Men nu gällde mitt inlägg inte rena självklarheter som man lätt hittar svaren på, utan varför så få titlar erbjuder högsta kvalitet.
Från början erbjöds endast Ultra HD i USA och Netflix har inte officiellt bekräftat att det finns i Sverige. I vilket fall så är det endast House of cards och Breaking Bad som finns i 4K och för att verifiera måste du ha en 4k-Smart TV av årsmodell 2014 med Netflix-app. Gällande filmer i Ultra HD så finns dessa endast i USA vilket framgår på flera ställen. Som med alla filmer är det separata avtal per region.
Redigerat av agpath, 13 oktober 2014 - 13:01.
Postad 13 oktober 2014 - 13:37
Netflix fungerar utmärkt i Chrome på OS X och Linux samt Chrome OS. Windows var först med HTML5 video utan Silverlight, redan sommaren 2013 fungerad det där. Silverlight är en nerlagd produkt som enbart används på gamla operativsystem.
Mitt inlägg gällde just det, varför är så få titlar i SuperHD. Vi kan alltså lägga till, varför är så få titlar i SuperHD i svenska Netflix.
Redigerat av kave, 13 oktober 2014 - 13:41.
Postad 13 oktober 2014 - 13:55
Ja, inte fel att kolla innan man negligerar fakta i två inlägg på raken.
Netflix fungerar utmärkt i Chrome på OS X och Linux samt Chrome OS. Windows var först med HTML5 video utan Silverlight, redan sommaren 2013 fungerad det där. Silverlight är en nerlagd produkt som enbart används på gamla operativsystem.
Mitt inlägg gällde just det, varför är så få titlar i SuperHD. Vi kan alltså lägga till, varför är så få titlar i SuperHD i svenska Netflix.
Nästan allt är väl i superHD... eller menar du i webläsaren/w8? Där är det mycket mindre i HD tyvärr...
Edit: Synd att inte w8 appen är lika bra som playstation appen, då hade vi använt den istället genom HTPCn... kommer den utvecklasd mer snart, nån som vet?
Redigerat av Garrett, 13 oktober 2014 - 13:59.
Postad 13 oktober 2014 - 14:26
Postad 13 oktober 2014 - 14:38
Bandbredden kan man inte se på Apple Tv. Bara att det är en HD-ikon på titeln. Det finns dock en testvideo som man köra i Netflix-appen. Sök på "Example Short 23.97". Den ska visa olika kvaliteter med bitrate angiven i videon.Hur vet du att du ser allt i SuperHD? I en browser ser man ju enkelt vilken bandbredd som erbjuds genom att trycka Shift-Ctrl-Alt-S. I en AppleTV går det inte att se vilken kvalitet som levereras per film/tv avsnitt.
Postad 13 oktober 2014 - 14:48
Hur vet du att du ser allt i SuperHD? I en browser ser man ju enkelt vilken bandbredd som erbjuds genom att trycka Shift-Ctrl-Alt-S. I en AppleTV går det inte att se vilken kvalitet som levereras per film/tv avsnitt.
Trycker på Display/alt R3 när det spelas upp på ps3an/ps4an... står 1080p SuperHD 5.1 då.
Redigerat av Garrett, 13 oktober 2014 - 14:56.
Postad 19 oktober 2014 - 20:21
Postad 20 oktober 2014 - 09:24
Motsägelsfullt. Har du loggat ut eller inte?Har loggat ur alla enheter och bytt lösen ändå inloggad på en enhet. Why??
Postad 20 oktober 2014 - 10:27
Jag tror att han menar att han klickat på Logga ut på alla enheter under mitt konto och bytt lösenord men trots det kan han fortfarande komma in på en enhet utan att behöva uppge mail och lösenord.Motsägelsfullt. Har du loggat ut eller inte?
Postad 20 oktober 2014 - 10:31
- Den här inaktiveringsmetoden kopplar från alla enheter som är kopplade till ditt Netflix-konto. Det kan ta upp till åtta timmar för ändringarna att träda i kraft. Om du vet vem som använder ditt konto går det oftast snabbare att få dem att sluta streama innan du försöker igen."
Postad 23 oktober 2014 - 10:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar