Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 June 2013 - 09:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Finns så många verktyg att få konsollen att tro att den står varsomhelst så för den tekniskt bevandrade tror jag det är en barnlek.
Såvida inte boxen har inbyggd GPS så vet den inte var den är om du tex tunnlar den till ett land där det funkar.

Oavsett vad, onödigt i mina ögon.

Postad 13 June 2013 - 09:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du är ju här i tråden och gnäller över ickeproblem ständigt ang en konsol du ändå inte tänkt köpa, jag drar en parallell till ett annat företag. Konstigt?

Det är mycket märkligt, ja. Kolla i trpden, jag är den som mest sagt att man ska vänta med kritiken tills ms sagt sitt. Sen när ms sagt sitt så är det självklart att kritisera, då det tillslut kan påverka. Jag väntar med en xbone tills den fungerar som jag vill. Jag ägde 360 långt före en ps3, så det är inget fansvammel. Jag skiter i vilket företag som gör vad, hade sony haft korkade regler som dikterar hur jag skulle kunna använda min konsol så skulle jag köpt en xbone istället. Det ginns en anledning till varför xbone fått massiv kritik, till varför sony fick stående ovationer när drm inte implementerades (får se om det händer något nytt där), varför wii u's amazonförsäljning gick upp närmare 900% efter xbonerevealen ect ect ect.

Och igen, hela proceduren är totalt onödig. Varför i hela världen måste man ha såna korkade system? Det är inte som om anoninekillarna inte kommer l
Extra krut på att fixa ett sätt som ändå gör att du kan pirata och spela offline hur mycket du vill. Hej programvara! Ändra, fixatrixa... färdigt.
Men ja, det är väldigt märkligt att du drar paraleller till andra företag när dom inte har något med diskussionen att göra.

Postad 13 June 2013 - 09:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Man vet ju inte ännu hur dessa checkar kommer fungera, det enda vettiga är väl att konsolen checkar efter internet direkt när man loggar in på Live dashboarden. Att checken skulle uppstå vid en viss tidpunkt på dygnet eller typ varje halvtimma känns lite märkligt.
Eller kommer vi få en ruta där det står waiting for access, 30 min left before play, det låter bara dumt och skulle ju göra att man inte spelade alls.

Postad 13 June 2013 - 09:35

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Så zoiler, kom ihåg att jag paxade först!!

http://se.ign.com/ne...ox-one?mobile=1

Postad 13 June 2013 - 09:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Oavsett vad, onödigt i mina ögon.

Visst men vill man vara early adopter så är det ibland den vägen man får ta (netflix, hbo etc etc)

Postad 13 June 2013 - 09:42

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Då verkar inte själva delandet vara så allvarligt. Fungerar som på PS3:an.

Postad 13 June 2013 - 09:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Funkar det så på ps3? Att jag kan köpa ett spel och när jag har spelat klart det så kan min polare från USA spela det gratis om han är en i min "familj".

Postad 13 June 2013 - 10:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
FM 5 ser lovande ut

Postad 13 June 2013 - 10:14

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Funkar det så på ps3? Att jag kan köpa ett spel och när jag har spelat klart det så kan min polare från USA spela det gratis om han är en i min "familj".

Nej så funkar det inte på ps3, förhoppningsvis funkar det så på xbone men det är lite tidigt att säga (även om dom uttryckligen skrivit just detta).
Du ska enligt uppgift inte behöva spela det klart heller utan DU och en i din "familj" ska kunna spela det samtidigt.

Postad 13 June 2013 - 10:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Om detta skulle stämma låter det ju helt underbart. Motiverar till hundra allt tjöt om drm för mig.

Postad 13 June 2013 - 10:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nej så funkar det inte på ps3, förhoppningsvis funkar det så på xbone men det är lite tidigt att säga (även om dom uttryckligen skrivit just detta).
Du ska enligt uppgift inte behöva spela det klart heller utan DU och en i din "familj" ska kunna spela det samtidigt.

PSN spel kan installeras på upp till 5 olika enheter med samma konto. Dock kan man inte vara online samtidigt men en bra lösning om man vill dela lite SP spel mellan sig och vänner.

Redigerat av PalmiNio, 13 June 2013 - 10:20.

Postad 13 June 2013 - 10:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

PSN spel kan installeras på upp till 5 olika enheter med samma konto. Dock kan man inte vara online samtidigt men en bra lösning om man vill dela lite SP spel mellan sig och vänner.

Och skivan behöver inte vara i när de andra spelar eller måste den flyttas runt bland folk?

Postad 13 June 2013 - 10:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 1
Är bara 2 tillåtna devices på psn nu för tiden (sen 2011 har jag för mig) och på samma konto vilket kanske inte är ngn höjdare.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 10:31.

Postad 13 June 2013 - 10:29

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Men, är det inte så också att du bara kan installera varje spel totalt 5 gånger på PSN? Om du delar spelet med 4 polare och sen kraschar din PS3a så du måste installera om spelet i fråga så får du inte det för du har använt alla dina 5 nedladdningar redan? Eller har det ändrats? Och hur kommer det fungera på PS4?

På Xbox har du helt fri tillgång till materialet när du köpt det. Kan laddas ner hur många gånger som helst. Om du tex får fullt på hårddisken är det bara radera och vid behov installera vid senare tillfälle.

Postad 13 June 2013 - 10:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Men, är det inte så också att du bara kan installera varje spel totalt 5 gånger på PSN? Om du delar spelet med 4 polare och sen kraschar din PS3a så du måste installera om spelet i fråga så får du inte det för du har använt alla dina 5 nedladdningar redan? Eller har det ändrats? Och hur kommer det fungera på PS4?

På Xbox har du helt fri tillgång till materialet när du köpt det. Kan laddas ner hur många gånger som helst. Om du tex får fullt på hårddisken är det bara radera och vid behov installera vid senare tillfälle.

Du kan bara dela spelet 1 gång nu för tiden med PSN spel och du behöver vara påloggad på ditt konto (kan dock vara offline påloggad) på den konsollen (tror det finns en del titlar som inte har det kravet iofs)

Postad 13 June 2013 - 10:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Och skivan behöver inte vara i när de andra spelar eller måste den flyttas runt bland folk?

PSN spel är DRM och inte skiva.

Postad 13 June 2013 - 10:39

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Hur är det med antalet nedladdningar då? Är det fritt nu för tiden?

Postad 13 June 2013 - 10:44

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

PSN spel är DRM och inte skiva.

Ahh, självklart! Inte med i matchen där! Tycker att detta låter helt fantastisk från ms sida måste jag säga. Hoppas att det stämmer bara.

Postad 13 June 2013 - 11:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Det som är bra med PS3 nu är i alla fall att jag kan köpa ett spel i PS Store och ladda ned det på båda mina PS3. Sen kan min son och jag spela spelet samtidigt eftersom han har subaccount på den ena PS3:an. Alltså kan två personer i samma familj spela ett spel samtidigt på var sin PS3 fast man bara betalat en gång.

Postad 13 June 2013 - 11:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det som är bra med PS3 nu är i alla fall att jag kan köpa ett spel i PS Store och ladda ned det på båda mina PS3. Sen kan min son och jag spela spelet samtidigt eftersom han har subaccount på den ena PS3:an. Alltså kan två personer i samma familj spela ett spel samtidigt på var sin PS3 fast man bara betalat en gång.

Japp det är en bra funktion som jag faktiskt inte vet om det funkar på dagens xbox men som iaf kommer funka på xbone.

Postad 13 June 2013 - 11:57

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 1

Japp det är en bra funktion som iaf kommer funka på xbone.

Det kommer det inte alls att göra. Du kommer kunna dela ja MEN inte spela samtidigt vilket Hassesolo talade om.

Så sprid inte missinformation tack.

Postad 13 June 2013 - 11:58

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det kommer det inte alls att göra. Du kommer kunna dela ja MEN inte spela samtidigt vilket Hassesolo talade om.

Så sprid inte missinformation tack.

Lite otydligt iofs om det bara är du eller du och en till,
Tycker inte dom borde uttryckt sig enligt nedan om det max är 1 person åt gången dock.

Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

http://news.xbox.com/2013/06/license

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 12:01.

Postad 13 June 2013 - 12:01

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Det står ingenting om att spela samtidigt.

Dvs. Jag spelar Forza Motorsport och min kompis "lånar" mitt spel och spelar med mig.

Redigerat av Pip, 13 June 2013 - 12:03.

Postad 13 June 2013 - 12:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Skulle vara bra ifall du länkar till det sagda istället för att klippa in något utan källa.

Fixat, även om jag fortfarande inte är bombsäker på att det är som jag sa så lämnar det iaf utrymme för att tolkas så.

Postad 13 June 2013 - 12:19

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag ställer mig nog också lite tveksam till att man kan spela samtidigt. Låter för bra för att vara sant

Postad 13 June 2013 - 12:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Köpa ett spel och spela co-op med samma ex? Really? Den som tror på det kan sluta drömma.

Postad 13 June 2013 - 12:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Köpa ett spel och spela co-op med samma ex? Really? Den som tror på det kan sluta drömma.

Låter bra ja.
O andra sidan så låter också nedan scenario för bra för att vara sant men som ska fungera enligt informationen som getts.
Jag köper 10 spel till min xbone.
Jag lägger till 10 familjemedlemmar på min box och vips kan dessa 10 "familjemedlemmar" spela alla mina spel (inte samma spel samtidigt antar jag) på deras xbones.
Hoppas man på ngt sätt kan restricta vilka familjemedlemmar som får spela vilka spel också.
Isf så blir detta ett ypperligt sätt för mig att ge brorsans ungar julklappar, jag köper spelen och ger dom access till dom :-)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 12:34.

Postad 13 June 2013 - 12:36

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det står ingenting om att spela samtidigt.

Dvs. Jag spelar Forza Motorsport och min kompis "lånar" mitt spel och spelar med mig.

Tänkte mer på nedan där man skriver att DU kan alltid spela spelen.
Det enda som jag stör mig på i uttalandet är "at a given time" ett uttryck som jag är tveksam till, hade det stått "at any given time" så hade det vart solklart med att fler än 1 kan spela samtidigt men fortfarande så kan det ändå tolkas som så.

You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Postad 13 June 2013 - 12:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Låter som en bra grej, men skulle inte förvåna mig om det begränsas så man t.ex inte har tillgång till achievements eller liknande.

Postad 13 June 2013 - 12:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
guldläge om det hade varit så att man kan lira samma spel flera pers vid delade accounts. då blir det en xbone direkt, sen är det bara att klumpa ihop sig med några nätpolare och pang, så har man mängder av spel som man betalar, säg 60 spänn för styck. jag köper ett spel, alla andra köper ett spel. 10 spel för priset av ett.

then again, det lär ms förhindra, annars så skulle dom nog inte få sålt så hemskt många spel. många enheter däremot :D

Postad 13 June 2013 - 13:03

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

guldläge om det hade varit så att man kan lira samma spel flera pers vid delade accounts. då blir det en xbone direkt, sen är det bara att klumpa ihop sig med några nätpolare och pang, så har man mängder av spel som man betalar, säg 60 spänn för styck. jag köper ett spel, alla andra köper ett spel. 10 spel för priset av ett.

then again, det lär ms förhindra, annars så skulle dom nog inte få sålt så hemskt många spel. många enheter däremot :D

Jo ngn brasklapp lär där finnas därför tex sony begränsade PSN spel till 2 konsoller istället för 5.
Mycke kan hänga på hur familj definieras (och hur man kan genomdriva det) också jag ser det tex inte som otänkbart att jag kan dela ut spelet till kärringen och sen kan vi spela spela coop på det spelet (lite som hassesolo skrev tidigare ang PSN)

Postad 13 June 2013 - 13:04

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Fast vadå. Nu driver ni iväg igen ju. Det handlade om möjligheten att låna ut spel, som på PS4. Inte att 10 pers delar på ett inköp för att få snorbilliga spel...
De har säkert tänkt ut något smart hur det där ska fungera.

Kanske kan bara en (eller två, tre) av dessa 10 vänner åt gången använda spelet. Vännerna har tillgång till att se hela mitt bibliotek av spel. Och när dom vill låna ett spel så markerar dom det och skickar iväg en förgrågan. Då måste ägaren av spelet i sin tur godkänna "utlånandet" och sen försvinner licensen iväg till kompisen. För samtidigt spelande av lånare och ägare eller inte? Vet ej...

Det här var bara en snabb idé. Tycker MS har haft komplexa men väl fungerande lösningar i den här stilen tidigare så dom har säkert lagt mycket tid på att hitta ett system som fungerar väl.

Redigerat av SejLax, 13 June 2013 - 13:11.

Postad 13 June 2013 - 13:25

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Då måste ägaren av spelet i sin tur godkänna "utlånandet" och sen försvinner licensen iväg till kompisen.

Enligt uttalandet så handlar det inte om utlåning utan om att din familjekrets ska kunna spela dina spel oavsett var dom befinner sig.
Däremot kan ngn slags låsning av spelet kanske ske om ngn i min "familj" vill spela ngt av mina spel så att ingen annan kan lira samma.

Postad 13 June 2013 - 13:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror att det kan bli någon sorts vänlistegrej, man kan ju såga att vem som helst tillhör ens familj. Sen blir det en spelare per spel åt gången, vilket naturligtvis fortfarande kan vara mycket intressant för lite äldre spel :)

Postad 13 June 2013 - 14:05

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
10 pers samtidigt låter för bra för att vara sant.
Men just "any given time" är svårt att tolka som något annat.

Skulle kunna tänka mig 10 pers som delar på allt men endast huvudägaren av licensen till spelet och 1 av dom 10 kan spela samtidigt.
Då kan den som är "den andre" spela "any given time"

Postad 13 June 2013 - 14:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Lol. När helt plötsligt man kan dela spel mellan varandra är kritiken mot DRM, Kinect, TV och allt annat gnäll som bortblåst.

Konstigt hur snabbt principer kan bortförhandlas med en känsla av att få saker billigare.

Inte för att jag tror att MS skulle göra det möjligt att 10 pers delar på ett spel, men ändå.

Postad 13 June 2013 - 14:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1
Det vi vet är:
- De kommer släppa alla spel både Online och på Skiva samtidigt
- Skivan är egentligen bara en genväg till Online då det ändå installeras sen aktiveras ditt köp för Online
- Alla andra som har konton på din konsol kan spela spelen på den konsolen
- När du loggar in på en annan konsol kan du hämta och spela det spel du köpt oavsett som du köpt online eller på Skiva

De 4 ovan verkar glasklara

De har även förklarat att ordet familj är väldigt öppet - man behöver inte bo i samma hus (aka olika IP nummer) - man behöver inte ha samma inlogg - man behöver inte vara på samma konsol

Men det är väl denna meningen som är uppe för snack:
"You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

Frågan är då om det betyder att flera kan spela på samma licens samtidigt eller ej.

Min tolkning får det att vara ja men samtidigt det låter för bra och just nu har jag följande inställning till MS: if it sounds to good, then it aint gonna happen.

Postad 13 June 2013 - 14:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Lol. När helt plötsligt man kan dela spel mellan varandra är kritiken mot DRM, Kinect, TV och allt annat gnäll som bortblåst.

Konstigt hur snabbt principer kan bortförhandlas med en känsla av att få saker billigare.

Inte för att jag tror att MS skulle göra det möjligt att 10 pers delar på ett spel, men ändå.

För mig är det inte så. Jag ser det mer som att man faktiskt kan ta upp positiva saker med konsolen också, det är bara fläktpojkar som bara ser negativa saker i ett märke man inte håller på :P
Jag kan klaga på kinect, drm och att jag inte vill ha tv i den också om du vill. Och självklart att jag inte får ta med den till sommarstugan eller husvagnssemestern.

Postad 13 June 2013 - 15:28

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Nån länkade en twitterkonversation eller liknande nånstans i spelforumet där det stod att det bara va en person som kunde spela åt gången. Tror det va samma konversation som tog upp att familjen kunde bestå av folk från hela världen.

Postad 13 June 2013 - 17:00

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Det funkar ju idag med Arcade-spel iaf

Postad 13 June 2013 - 17:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Frågan är då om det betyder att flera kan spela på samma licens samtidigt eller ej.

Min tolkning får det att vara ja men samtidigt det låter för bra och just nu har jag följande inställning till MS: if it sounds to good, then it aint gonna happen.

Snacka om dealbreaker i sådana fall. Hade gjort valet väldigt enkelt för mig till julen. Nu känner jag mig väldigt 50 50

Postad 13 June 2013 - 17:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Nån länkade en twitterkonversation eller liknande nånstans i spelforumet där det stod att det bara va en person som kunde spela åt gången. Tror det va samma konversation som tog upp att familjen kunde bestå av folk från hela världen.

Det här låter troligt, tycker jag. Fortfarande en bra deal.

Postad 13 June 2013 - 18:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Någon MS snubbe har ju sagt en åt gången tidigare. Men detta kan de ju vela fram och tillbaka med till release :)

Postad 13 June 2013 - 18:58

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Tror ni att spelen blir billigare nu när Microsoft försöker döda andrahandsmarknaden? Vad tror ni nyreleaser på marketplace kan kosta, mer än 599kr?

Postad 13 June 2013 - 20:30

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Xbox One Achievements

With Xbox One, we are once again breaking the mold and this time, we want consumers to reap more tangible benefits. In addition to Gamerscore, which will remain as a critical part of the Xbox gaming experience (and yes, your Gamerscore from Xbox 360 will carry forward to Xbox One – there’s only ONE Gamerscore (see what I did there?)), consumers can now unlock digital artwork, new maps, unlockable characters, and temporary stat boosts via achievements. And this is not limited to games! Other Xbox One applications such as video and music apps can now use Achievements to bring you awesome sneak peek content, early access, or subscription extensions. Only games will give you Gamerscore.
Cool, you can earn cool stuff with Xbox LIVE Achievements. Let’s talk about how they work.

There are now two types of Achievements: achievements and challenges. An achievement is probably already familiar. There’s a goal or activity you must accomplish and a reward that you receive upon completion. You can unlock an achievement at any time, be it on a game’s launch day or 3 years later. I guess you can say an achievement is like a promise in that sense. A challenge, on the other hand, is more like an opportunity – better grab it while you can! It is also comprised of a goal and a reward; however, challenges are time-bound (as in, real life time). That means you can only unlock during its eligible time window, and if you get close but don’t complete the goal when it ends… *Kanye shrug*

Achievements and challenges are both officially considered Xbox Live Achievements, so they inherit many of the same benefits:

• You can unlock them and win their rewards;
  • Once unlocked, they are saved to your achievement history;
  • They each have an icon to visualize the cool thing you did;
  • They often are associated with a Game DVR capture to show your friends that you are better than they are
  • Developers can release more of them after the game’s initial release (more on that in a bit).

There are also some notable differences between them:

Challenges are time based. As just noted, challenges are only available for a certain period of time. Only your activity during that timeframe will count toward unlocking the challenge. Achievements do not expire, so you can unlock them at your leisure.

Challenges do not give out Gamerscore. We want everyone to have the same shot at increasing their Gamerscore to its highest potential. Since challenges are intentionally temporary (an opportunity) and achievements never expire (a promise), only achievements may offer Gamerscore as a reward.

Challenges may cross titles, but achievements cannot. Achievements cannot be shared across titles whereas challenges are allowed to span multiple titles.

Challenges can be unlocked by the community. Community challenges are typically goals that exceed what a lone player can accomplish in the given period of time. Imagine, for example, a game releases a headshot weekend challenge that requires players to cumulatively headshot 1 million baddies in a 3 day period. And every person who participates and meets the challenge’s goals gets the unlock on his or her achievement history and reaps its reward.

Another really cool thing with the new Achievements system is that it’s cloud-powered. A magical term, I know, but it delivers real value to users. Check it out:

Having cloud-powered achievements makes it easy and consistent to run challenges across all players of a game simultaneously.

It makes it possible for developers to add new achievements and challenges after their game is initially released. Why is that good for you?

1) It means you can get new achievements without always being required to buy new content (read: free!) or download title updates.

2) It allows developers to learn from and respond to user activity and focus on adding stuff that you’ll find fun. For example, let’s say a certain game is known on community forums to have a fun little sub-game of kicking chickens. Wouldn’t it be amazing if the game developers noticed the community enjoying an unintended aspect of the game and creating a challenge around it, with a reward to boot?

3) It empowers developers to involve the community (that means YOU) in the achievement creation process. If they so choose, a developer could run a contest for users to submit and vote on challenge ideas, for example, with the winning idea being released to the public as a legitimate Xbox Live Achievement. Not too shabby!

Let’s bring it all home and talk about what you actually see.
  • The Xbox One dashboard experience greatly improves how you discover and view Xbox Live Achievements.
  • Ever wondered how far along you were toward completing an achievement, particularly those that involve a lot of collection or linear progress? With Xbox One, games may now expose your latest progression toward unlocking an achievement right on the dashboard, even before you launch the game.
  • Quickly catch up on what your friends have been up with the achievement activity feed that keeps you informed about your friends’ latest unlocked achievements.
  • Check out video clips of that magical moment when an achievement was unlocked.
  • Easily discover upcoming challenges for a game at any time.
  • Your achievement history has been transformed into a more beautiful gallery of achievement icons that properly show off your hard-earned victories.
You guys all rock, thanks from all of us here on our dev team. Can’t wait to see you on Live!

Redigerat av Zerox_no1, 13 June 2013 - 20:35.

Postad 13 June 2013 - 20:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...icle16958212.ab

Postad 13 June 2013 - 20:48

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Well kicking chickens gör man i gears och det spelet älskar jag mer eller mindre men helt seriöst så är dessa utökade achievements ett jävla marknadsföringsjippo och sätt att ändra folks beteende till att förmodligen köpa saker man inte behöver osv. Varför ska det finnas achievements för musik liksom?

Postad 13 June 2013 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
“When I thought about who’s really the most impacted, there was a person that said he [serves] on a nuclear sub — I don’t even know what it means to be on a nuclear sub,” said Mattrick. “I’ve got to imagine it’s not easy to get an Internet connection.”

Now, I don’t have the resources of Microsoft, but I was able to contact a U.S. Navy sailor to actually find out what it’s like to live at sea for months at a time and what the Xbox One’s daily online check-in requirement will mean for his downtime. The serviceman asked to remain anonymous.

“Nothing should only be playable over the Internet,” the submariner told me. “We work all the time. Now, I work harder than most, but I check e-mail once a week and play games every few days. Mostly it’s Call of Duty or other shooters — which is hilarious to me — or sport games so that four people can play at once. But if you get lucky, you can play a campaign-based game. I like long open-world games that you can just do what you want. It’s relaxing, so if games require online, I would hate it.”

I told him about Mattrick’s comment and asked him if the consoles can connect to the Internet.

“Hell, no! Come on, man,” he told me. “We’re not on a cruise ship.”

http://www.neogaf.co...ad.php?t=588491

Som tur är kan han köpa en 360. :)

Redigerat av Zoiler, 13 June 2013 - 20:49.

Postad 13 June 2013 - 20:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
OJ! Världens ubåtsbesättningar kan inte köpa One. Ett enormt avbräck för MS, där går de säkert miste om bortåt 50 konsoler...

Postad 13 June 2013 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Det är ju inte det det handlar om iofs. Hans attityd är ju fel, "Fortunately" kan de som inte har uppkoppling köpa en 360. Vadå fortunately, det har de såklart redan en. De vill ju kunna spela nextgen.

Nu är det irrelevant eftersom de kommer köpa en PS4 ändå, men han lurar ju sig själv om han tror att de kommer sitta med 360 i fem år framåt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.