Men trots att man måste mecka lite så gillar jag tanken på att använda NMVE diskar, delvis för att man kan välja lite olika med egen kylning, specs osv (även om det nog inte går nått fortare sålänge dom är snabba nog) men också för att det ju blir billigare och billigare. Kanske man sitter med några TB om en del år til ok pris.
Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
Sony PlayStation 5 (PS5) 825GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(129)
|
8 125:- | |
Sony PlayStation 5 (PS5) Digital Edition 825GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(32)
|
6 820:- | |
Sony VPL-XW5000ES 4K
(Projektorer)
|
1
|
(0)
|
41 900:- |
Postad 07 October 2020 - 22:26
Men trots att man måste mecka lite så gillar jag tanken på att använda NMVE diskar, delvis för att man kan välja lite olika med egen kylning, specs osv (även om det nog inte går nått fortare sålänge dom är snabba nog) men också för att det ju blir billigare och billigare. Kanske man sitter med några TB om en del år til ok pris.
Postad 08 October 2020 - 09:11
Fick just mail från Webhallen om att jag "preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul". Detta med en order från april 2019. Kommer Sverige få typ 5 konsoler totalt eller? ![]()
Postad 08 October 2020 - 09:12
Fick just mail från Webhallen om att jag "preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul". Detta med en order från april 2019. Kommer Sverige få typ 5 konsoler totalt eller?
Dom safear nog rätt bra ifoa något skiter sig med leverans osv.
Postad 08 October 2020 - 09:22
Fick just mail från Webhallen om att jag "preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul". Detta med en order från april 2019. Kommer Sverige få typ 5 konsoler totalt eller?
Skojar du?
Jag fick precis ett mail där det står att jag inte kommer få ett innan jul, la min order 23 april ![]()
Edit. Såg nu att du la din order 2019 ![]()
Redigerat av Kimme, 08 October 2020 - 09:28.
Postad 08 October 2020 - 09:45
Fick också besked om att jag sannolikt inte får något innan jul från Webhallen på beställning lagd 30 april i år. Som tur var lyckades jag knipa en PS5 på Elgiganten när dom öppnade för förbeställningar, vad tror ni, är denna förbeställning säker givet att dom bara öppnade en kort period och sen stängde?
Postad 08 October 2020 - 10:23
Känns inte som att nån bokning är säker, oavsett när och vart man bokat.
Jag tror vi får förvänta oss nån gång i Januari.
Vore intressant få en siffra på hur liten batch med maskiner som kommer till Sverige.
Postad 08 October 2020 - 10:34
Jag fick precis mail från Webhallen som sa att jag förmodligen INTE kommer att få en maskin innan Jul
.
orderdatum: 2019-11-10
Postad 08 October 2020 - 11:20
Ingen här heller men kanske lika bra då jag inte vet vad jag skulle spela på den i november.
Postad 08 October 2020 - 11:44
Postad 08 October 2020 - 12:02
Nordisk Film har ju noll koll på hur många maskiner som kommer till Sverige. Svaret till butikerna i stan blev ”Nästa år”.
Sony borde ha flyttat releasen till Januari 2021, när dom fått ihop fler maskiner. Detta blev för tidigt.
Postad 08 October 2020 - 12:09
Det kan ju vara så att Webhallen får få exemplar så att någon som bokade på Mediamarkt 17/9-20 (när de släppte förbokningarna) får sin PS5 före någon som bokade 2019 på Webhallen...
Postad 08 October 2020 - 12:10
Jag har ett hopp om att det kommer ett lass till och om man då ligger i kön så kan man få en chans till.
Postad 08 October 2020 - 12:26
Fick samma mail från Webhallen. Bokade både PS5 och xbox series x den 7/1 i år.
Jag har inte fått något mail angånde Xboxen än, så förhoppningsvis får man en konsol vid släpp.
Postad 08 October 2020 - 12:52
Det kan ju vara så att Webhallen får få exemplar så att någon som bokade på Mediamarkt 17/9-20 (när de släppte förbokningarna) får sin PS5 före någon som bokade 2019 på Webhallen...
Så tror jag det är.
Borde bokat på MediaMarkt precis som på PS4.
Postad 08 October 2020 - 14:09
Jag fick också beskedet "mellan release och Jul" och jag bokade 16/4 2019 Vilket jag tror var första dagen man kunde boka. Frågan är om någon fått ett mejl med bekräftelse på att de får på releasedagen eller om även de får samma meddelande om mellan release och jul.
Postad 08 October 2020 - 14:32
Jag fick också beskedet "mellan release och Jul" och jag bokade 16/4 2019 Vilket jag tror var första dagen man kunde boka. Frågan är om någon fått ett mejl med bekräftelse på att de får på releasedagen eller om även de får samma meddelande om mellan release och jul.
Det har bara gått ut två mail, de som fått "mellan release och jul" och de som fått "efter jul".
Postad 08 October 2020 - 16:34
Ni som har bokat på mediamarkt vad står det på eran order? Varorna tillgängliga 2099-12-29 Står det för mig. Förut stod det releasedatum.
Redigerat av baetis, 08 October 2020 - 16:34.
Postad 08 October 2020 - 17:04
Vem håller med mig när jag säger att ps5 blir ett måste först när ps5-patchen till cyberpunk släpps?
Postad 08 October 2020 - 17:14
Inte för att blöttrasa hypen, men varför är det ens viktigt att få den innan jul? Om man tänker lite halvseriöst på det. Det största är ROC, vilket förvisso känns som ett måste för mig med, men det kan ju vänta.
Vem håller med mig när jag säger att ps5 blir ett måste först när ps5-patchen till cyberpunk släpps?
Kanske för att dom flesta beställer till kidsen till julafton?
![]()
Postad 08 October 2020 - 17:31
Det finns dom som har bokningar på flera ställen, förhoppningsvis avbokar man sina andra ordrar så fort man plockar ut en. Det vore det moraliska, om inte behov av flera konsoler finns dvs.
Sedan har vi dem som inte tänker fullfölja sina beställningar av olika anledningar. Hur länge reserveras ens order innan man tappar sin plats/ beställningen makuleras? Edit: min fråga gäller främst Webhallen.
Redigerat av B-GEORGE, 08 October 2020 - 17:38.
Postad 08 October 2020 - 17:40
Det finns dom som har bokningar på flera ställen, förhoppningsvis avbokar man sina andra ordrar så fort man plockar ut en. Det vore det moraliska, om inte behov av flera konsoler finns dvs
Jag gillar hur du tänker men för många av de som förbokar flera är ordet "moral" utbytt mot "pengar" när de kollar ordboken.
Känns som Nintendo blir vinnaren i jul (som resten av året), folk får inte tag på en nextgenkonsol till vintern så de skyndar sig att plocka Switchen i hyllan istället. Hoppas de gör ordentligt med enheter, lär behövas.
Postad 08 October 2020 - 17:41
Nästan tur att det inte kommer några launchtitlar. Inte så lönt när alla sitter och väntar på konsolen...
Postad 08 October 2020 - 18:03
Postad 08 October 2020 - 18:07
Uselt av webhallen isf. Tur att jag bokade både på mm och elgiganten också vilket jag vid tillfället trodde var överdrivet. Förstår att folk som trodde de var säkra med bokningar sedan ett år tillbaka på webhallen är besvikna.
Postad 08 October 2020 - 18:18
Jag börjar misstänka att webhallen inte hade någon deal med Sony om förhandsbokningar och dom inte ens får någon konsol vid release utan får vänta till sändningen efteråt eller nått sånt.
ingen i Sverige har någon deal med Sony, alla går via Nordisk film om jag inte helt missminner mig.
Postad 08 October 2020 - 18:50
Ni som har bokat på mediamarkt vad står det på eran order? Varorna tillgängliga 2099-12-29 Står det för mig. Förut stod det releasedatum.
Lanseringsdatumet på en artikel från din beställning som lades 18.09.2020 har ändrats
Det nya datumet för lansering är 2020-11-19
Inte för att blöttrasa hypen, men varför är det ens viktigt att få den innan jul? Om man tänker lite halvseriöst på det. Det största är ROC, vilket förvisso känns som ett måste för mig med, men det kan ju vänta.
Talk to the hand! ![]()
Postad 08 October 2020 - 18:58
ingen i Sverige har någon deal med Sony, alla går via Nordisk film om jag inte helt missminner mig.
Ok jag menade nordisk film(Sony)... varför hade t.ex Elgiganten bara ett x antal förbokningar och ett speciellt datum. Tror dom, till skillnad mot Webhallen, hade ett förbokningadeal...
Postad 08 October 2020 - 19:27
Jag förstår att intresset finns men kan inte den här tråden handla om produkten istället för personlig frustration och nyfikenhet ang leverans? Mvh Surgubben som gärna läser om hårdvara och mjukvara 😎
Postad 08 October 2020 - 19:41
Kan det inte finnas en dedikerad "När får jag min PS5:a som beställdes då o då"?
Jag förstår att intresset finns men kan inte den här tråden handla om produkten istället för personlig frustration och nyfikenhet ang leverans? Mvh Surgubben som gärna läser om hårdvara och mjukvara
Jag håller med även om jag samtidigt tycket det är ganska underhållande ![]()
Postad 08 October 2020 - 20:33
Kan bara hålla med, blir rätt drygt med att först läsa 100 inlägg om när folk beställt och sen 100 inlägg om vilka som inte fått och sen 100 inlägg till om vilka som har fått.Kan det inte finnas en dedikerad "När får jag min PS5:a som beställdes då o då"?
Jag förstår att intresset finns men kan inte den här tråden handla om produkten istället för personlig frustration och nyfikenhet ang leverans? Mvh Surgubben som gärna läser om hårdvara och mjukvara
Postad 08 October 2020 - 20:45
Kan det inte finnas en dedikerad "När får jag min PS5:a som beställdes då o då"?
Nu finns en.
Postad 09 October 2020 - 06:59
Exklusiva launch lineup må vara tunn, men AC: Valhalla, Miles Morales och Demon's Souls lär ju hålla en upptagen ett tag framöver ändå tror jag, så blir nog en helt ok Launch ändå.
Postad 09 October 2020 - 07:04
Exklusiva launch lineup må vara tunn, men AC: Valhalla, Miles Morales och Demon's Souls lär ju hålla en upptagen ett tag framöver ändå tror jag, så blir nog en helt ok Launch ändå.
Demon Souls verkar intressant om det inte är för svårt. Kan man ställa in svårighetsgraden?
Postad 09 October 2020 - 07:08
Demon Souls verkar intressant om det inte är för svårt. Kan man ställa in svårighetsgraden?
Är också sugen på det spelet sen nån gång, om det blir ps5 köp... men hört att det ska vara sjukt svårt, och jag hatar spela om för mycket i spel 👀😝
Postad 09 October 2020 - 07:09
ROC, vilket är det?
Måste hålla med om att det känns lite tomt på releaser överlag som är intressanta denna gången. Helt ärligt så visste jag inte att next gen-versionen av Cyberpunk skulle komma mycket senare och att man mer eller mindre får nån enhanced-version den 19:e.
Har väl börjat tveka på om jag kommer plocka ut en Series X den 10:e eller om det blir att vänta lite. NBA 2K21 gjorde iofs mig imponerad men jag är inget stort fan av sportspel överlag. Assassins Creed osv lär funka och se bra ut på One X ändå.
Postad 09 October 2020 - 07:17
går inte att ställa svårighetsgrad (om dom nu inte lagt in något sånt i remaken, men inte troligt). Sen är Souls-spelen och Bloodborne egentligen inte så svåra. Kommer man in i "flow:et" och överlevlar sin char lite så blir det mesta enkelt. iallafall i Bloodborne som är det enda av de spelen jag spelat ![]()
Postad 09 October 2020 - 09:58
Om du startar spelet som "Royalty" så säknas det som easy mode då du får en riktigt bra spell samt ring.
Postad 09 October 2020 - 10:26
Om du startar spelet som "Royalty" så säknas det som easy mode då du får en riktigt bra spell samt ring.
aha bra att veta.
Postad 09 October 2020 - 11:02
ROC, vilket är det?
Måste hålla med om att det känns lite tomt på releaser överlag som är intressanta denna gången. Helt ärligt så visste jag inte att next gen-versionen av Cyberpunk skulle komma mycket senare och att man mer eller mindre får nån enhanced-version den 19:e.
Har väl börjat tveka på om jag kommer plocka ut en Series X den 10:e eller om det blir att vänta lite. NBA 2K21 gjorde iofs mig imponerad men jag är inget stort fan av sportspel överlag. Assassins Creed osv lär funka och se bra ut på One X ändå.
Ratchet and Clank
Jag tycker det ser kul ut, men inte ett måste ha nu-spel. Asscreed, det skulle iofs vara lite kul. Men i övrigt så är det ingen fara för min del att vänta till typ mars
Postad 09 October 2020 - 11:11
Ratchet and Clank
![]()
Jag tycker det ser kul ut, men inte ett måste ha nu-spel. Asscreed, det skulle iofs vara lite kul. Men i övrigt så är det ingen fara för min del att vänta till typ mars
Ah, trodde du syftade på något releasespel för Ratchet & Clank har väl inte ens ett datum än? Sjukt trött line-up för release öht denna gången.
Postad 09 October 2020 - 11:46
Ratchet & Clank har väl inte ens ett datum än?
Nej. Men det ska vara med inom PS5:ans "Launch Window", så gissar på att det kommer under Jan-Feb nån gång.
Postad 09 October 2020 - 11:46
ROC, vilket är det?
Jag hoppas på nån 120fps patch till Warzone eller dyligt. (kanske fov möjlighet på xbox) ja nåt iaf. Jag spelar ju sällan exclusiva spel ändå.
Postad 09 October 2020 - 11:59
Är det inte därför det är populärt. Man får dö en massa och bli tjurig och försöka igen tusen gånger innan man gör progress? Alla masochistgamers dröm ![]()
Postad 09 October 2020 - 14:10
Ah, trodde du syftade på något releasespel för Ratchet & Clank har väl inte ens ett datum än? Sjukt trött line-up för release öht denna gången.
Oj, jag trodde det var releasespel. Där ser man, då skulle jag inte ens ha det som drar nu om en månad
Postad 09 October 2020 - 14:38
Är det inte därför det är populärt. Man får dö en massa och bli tjurig och försöka igen tusen gånger innan man gör progress? Alla masochistgamers dröm
Hm.
Jag skulle hellre beskriva det som att pga att det är så svårt så blir allting viktigt. Man blir mera arg när man dör, men man blir också mera glad när man vinner, och det skapar mera och starkare riktiga känslor som glädje, rädsla osv. Det är huvudargumentet til varför spelet är bra. Sen tillkommer bra Lore, tuning, omspelarvärde, customisering av karaktär, multiplay-elementer som var helt nyskapande osv...
Postad 09 October 2020 - 15:24
edit - glöm det...ser ut att vara små caps
Capturesmallcaps.PNG 515.23K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Demon Slayer, 09 October 2020 - 15:34.
Postad 09 October 2020 - 16:45
SSD-chip:
Skärmavbild 2020-10-07 kl. 20.09.45.png
TH58LJT0T24-BA4C, 128GB Toshiba 3D TLC (96 layer)
Men 128 x 6 blir bara 768. Är du bombsäker på att det chippet är 128?
Postad 09 October 2020 - 17:06
3 chip SSD chip (och 3 på andra sidan uppenbarligen) Mittenchipet är custom controllern.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Sony VPL-XW5000ES, VPL-XW7000ES
19 bilder
40 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?