* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 08 oktober 2009 - 19:16
Postad 08 oktober 2009 - 22:16
Finns det verkligen ingen kontroll mellen 525 och One som håller bra kvalité?
885:an är ju listad högst upp i tråden för 985kr, vilket jag skulle säga är ett kap.
Postad 08 oktober 2009 - 22:24
885:an är ju listad högst upp i tråden för 985kr, vilket jag skulle säga är ett kap.
Hur är kvalitén på dessa då? Den har ju vissa likheter med 525 och 555. Såg också att den är från 2005?
Postad 08 oktober 2009 - 22:32
Postad 09 oktober 2009 - 21:13
Även "Alt+F4" vore intressant (eller ett annat sätt att stänga ner Media Center när jag trycker på On/Off efter att filmen är slut).
Postad 13 oktober 2009 - 14:10
En fråga som ngn kanske kan svara på:
Kan Harmony® 1100 Advanced Universal Remote kontrollera en PS3:a fullt ut - utan adapter?
Postad 13 oktober 2009 - 14:40
Kolla i specen om den har Blåtand! Om inte, så är svaret nej, men det finns numera ett tillbehör för Blåtand.Svårt att söka upp det man ville i denna lååånga tråd.
En fråga som ngn kanske kan svara på:
Kan Harmony® 1100 Advanced Universal Remote kontrollera en PS3:a fullt ut - utan adapter?
Postad 16 oktober 2009 - 17:03
Postad 16 oktober 2009 - 23:35
Är väldigt tacksam om nån skulle kunna kolla upp ifall plasman Panasonic Viera TH-42PV60 eller 42PV45 finns i databasen! Verkar inte som att den sökmotor som finns på Logitechs hemsida är up to date.
Båda finns med i databasen.

//yabbah
Postad 17 oktober 2009 - 20:29
Min verkar ha pajat

Alternativet är att byta upp sig till en one men jag tycker
den jag har fungerar så ******** bra så jag vill egentligen inte byta.
Har hittat 885:an på netonnet, kanske skulle köpa den där så har man en i reserv
om barnen skulle lyckas knäcka den,dom har inte lyckats på några år nu men
om man köper en ONE nu så knäcker dom väl den direkt och det är säkert inte samma laddare
till dom båda. Eller är det samma laddare ??
Postad 17 oktober 2009 - 20:36
Någon som vet om/var det går att få tag i en laddare till 885:an ?
Min verkar ha pajat![]()
Alternativet är att byta upp sig till en one men jag tycker
den jag har fungerar så ******** bra så jag vill egentligen inte byta.
Har hittat 885:an på netonnet, kanske skulle köpa den där så har man en i reserv
om barnen skulle lyckas knäcka den,dom har inte lyckats på några år nu men
om man köper en ONE nu så knäcker dom väl den direkt och det är säkert inte samma laddare
till dom båda. Eller är det samma laddare ??
Jag har en laddare till 895, det ska vara samma enligt vad jag vet, då enda skillnaden mellan 885 och 895 är rf-sändaren.
Skicka mig ett pm med ett bud så kommer vi nog fram till något bra.

//yabbah
Postad 18 oktober 2009 - 15:19
Hittade en gamal Nokia laddare med samma anslutning som
verkar fungera, kunde allafall ladda fjärren nu.
Postad 20 oktober 2009 - 09:35
Är det någon som vet om det går att koppla en godtycklig tangentkombination till en knapp på fjärren? Typ "Ctrl+F" eller "Alt+B" etc?
Även "Alt+F4" vore intressant (eller ett annat sätt att stänga ner Media Center när jag trycker på On/Off efter att filmen är slut).
Beror på vilken fjärr du har. Stöder den sekvenser så kan du skapa ett kommando som innehåller upp till fem kommandon. Harmony 900 och 1100 stöder inte sekvenser. Dock kan man komma runt det med lite trix. När man lär in kommandon från en annan fjärr kan man forcera in upp till fem kommandon i ett genom att trycka dessa i snabb följd när man ska lära in. Kräver att man använder raw mode som inläsning dvs inte låter fjärren tolka kommandot den tar emot. Dock kräver detta som sagt att du har en fjärr som kan skicka de kommandon du vill läsa in.
Postad 20 oktober 2009 - 11:56
Är det någon som vet om det går att koppla en godtycklig tangentkombination till en knapp på fjärren? Typ "Ctrl+F" eller "Alt+B" etc?
Ja det går bra, om du har ett trådlöst tangentbord med IR-förbindelse (beroende på vilken Harmony-kontroll du menar). Jag har programmerat in CTRL+ALT+HOME för att starta DVBViewer

Postad 21 oktober 2009 - 12:53
Numera stänger fjärren först ner MC, därefter TV:n och stereon, precis så som jag vill ha det

Postad 21 oktober 2009 - 20:57
Postad 22 oktober 2009 - 22:38
Skulle nyligen uppdatera min Harmony One..
O nu sitter jag med en helt obrukbar fjärr..
Uppdateringen stannar på 3%..har sökt igenom supporten hos Logitech men inte hittat nån lösning.
Kör Win7..o har provat o stängt av allt vad brandvägg o skydd heter..men inte lyckats komma förbi problemet..
Nån som har samma prob. eller en lösning ?
MVH Who2
Redigerat av Who2, 22 oktober 2009 - 22:39.
Postad 22 oktober 2009 - 22:56
Mors..
Skulle nyligen uppdatera min Harmony One..
O nu sitter jag med en helt obrukbar fjärr..
Uppdateringen stannar på 3%..har sökt igenom supporten hos Logitech men inte hittat nån lösning.
Kör Win7..o har provat o stängt av allt vad brandvägg o skydd heter..men inte lyckats komma förbi problemet..
Nån som har samma prob. eller en lösning ?
MVH Who2
Har du senaste versionen av programvaran installerad?
Har haft liknande problem tidigare när uppdateringen bara fryst men då hjälpte det med att temporärt stänga ner antivirus+brandvägg och sen starta om datorn för att sen testa igen och då funkade allt bra.
Postad 23 oktober 2009 - 08:21
Tack för svar..
MVH Who2
Postad 23 oktober 2009 - 08:50
Postad 23 oktober 2009 - 20:44
Har en Samsung Led och en canaldigital hd box
hur gör jag för att tvn ska starta lite senare än boxen så den hinner starta upp innan tvn
slås på har prövat det mesta men inget hjälper!!
Kan någon fixa det och tala om utförligt hur man fixar det så vore jag väldigt tacksam!
Postad 23 oktober 2009 - 21:00
Hjälp om canaldigital box som startar sist??
Har en Samsung Led och en canaldigital hd box
hur gör jag för att tvn ska starta lite senare än boxen så den hinner starta upp innan tvn
slås på har prövat det mesta men inget hjälper!!
Kan någon fixa det och tala om utförligt hur man fixar det så vore jag väldigt tacksam!
sorry har en harmony one som jag har problem med
Postad 24 oktober 2009 - 06:30
Undrar om det går att byta ut aktivitetstexten "Titta på tv 2" till Titta på SAT" ?
Postad 24 oktober 2009 - 17:08
Har 555. Sen igår :-)
Undrar om det går att byta ut aktivitetstexten "Titta på tv 2" till Titta på SAT" ?
Ja, det går att byta namn på aktiviteter.
Postad 24 oktober 2009 - 19:37
Ja, det går att byta namn på aktiviteter.
Hej,
Hur gör man för att det ska bytas på fjärren, för mig blir det bara bytt på datan i programmet.
Postad 24 oktober 2009 - 19:38
Har du uppdaterat fjärren efter att du ändrat i datorn?Hej,
Hur gör man för att det ska bytas på fjärren, för mig blir det bara bytt på datan i programmet.
Postad 25 oktober 2009 - 23:48
Eftersom one inte tycks ha samma stöd för RFbatteri för att kunna styra exvis nexa strömbrytare så lutar det åt 525. Jag vet att det finns lösningar för one också men en sämre sådan.
Har 3 frågor
1. Har 525:an belysning som aktiveras när man skakar på fjärren som One gör?
2. Vad skiljer 525 mot 555 förutom att den senare kan styra 5 fler enheter? (anser att 525 är snyggare)
3. Ngn som fått One att funka bra med Nexa belysningen än? Vad jag läst måste man köpa till en grej o rikta väldigt precist mot mottagaren för att det ska funka. Mindre känsligt med HR batteriet på 525:an verkar det som...?
I övrigt verkar de göra samma jobb, bara att One har bättre knappar o är lite flashigare med sin pekskärm o menyikoner osv. Men funktionellt sett verkar det inte skilja dem så mkt åt. 525 verkar ju tom ha bättre möjligheter att styra belysningen om man köper ett sånt rfset på Classe... (ni vet vad jag menar)
Redigerat av PNorth6, 25 oktober 2009 - 23:49.
Postad 26 oktober 2009 - 11:49
Ett nytt problem.
Jag rågar ha två Samsung mottagare (Parabol+ kabel) kopplade till en LG 50PC1R SCART AV1.
Problemet är att de använder samma kommando on/off.
Normalt sätt tooglar jag mellan de med orginalfjärren.
555 kan jag inte få till att göra
de då jag vill skifta mellan parabol / kabel.
Antingen blir de 2 på, eller OFF.
Hur kan jag lösa det problemmet?
Har ni några förslag?
Postad 26 oktober 2009 - 15:57
Den har ju funnits ett tag på marknaden

Postad 26 oktober 2009 - 16:05
Är det någon som vet om det är på gång med en ersättare till harmony one snart?
inte så prisvärd
Postad 26 oktober 2009 - 16:33
Är det fler som har kvalitétsproblem med 555 (525) när det gäller trycket på gummiknapparna? Den första jag köpte började trycket tyna bort efter drygt 1 år. Reklamerade den och fick en ny utan problem men med den tog det bara några månader innan trycket började försvinna. Riktigt trist

Postad 27 oktober 2009 - 11:08
Den är inte ny, det är väl i princip bara en One som har RF?
inte så prisvärd
Postad 28 oktober 2009 - 10:21
Jag har använt min varje dag i över ett år och den är som ny
lo.jpg 71,57K 0 Antal nerladdningar
OK, tack för infon. Så mycket färg fanns inte från början på någon av de enheter jag nu haft. Jag tycker det känns som man snålat in på kvalitén.
Postad 30 oktober 2009 - 17:06
Pratade med Logitech i början på veckan och den personen på harmony-supporten jag pratade med trodde att det kommer en "Harmony One Advance" inom kort. Eller rättare sagt så finns den och bör finnas ute på marknaden snart. Vad som är nytt på den vet jag inte men det är troligen en massiv uppgradering då s*ba vägrar ta hem en av de nuvarande och ge till mig i utbyte mot den jag har med glapp i. De ville ge mig ett presentkort värt 1450 kr, men då jag inte kan styra min hemmabio med ett presentkort så bad jag om en ny fjärrkontroll.Är det någon som vet om det är på gång med en ersättare till harmony one snart?

Postad 30 oktober 2009 - 21:06
Postad 31 oktober 2009 - 10:57
Någon med erfarenhet från 525:an och som kan klargöra detta en gång för alla. Lyser fjärren automatiskt när man lyfter den från bordet eller måste man trycka på "glow" knappen? Vad e egentligen skillnaden mellan "tilt" och "motion" sensor?
Jag väljer mellan denna 525 och One nu. Vill veta skillnaden dem emellan i detta avseende.
Postad 31 oktober 2009 - 10:59
Postad 31 oktober 2009 - 11:00
Jag blir tokig! Har försökt hitta information om 525:an har belysning som aktiveras när man tar upp den. Har läst en del trådar på AV forums och recensioner. Vissa påstår att den saknar en sån funktion helt, andra att den har "motion sensor" som aktiveras om man skakar på den, och en tredje teori ÄR att den saknar "tilt" funktion. Vad e skillnaden?
Någon med erfarenhet från 525:an och som kan klargöra detta en gång för alla. Lyser fjärren automatiskt när man lyfter den från bordet eller måste man trycka på "glow" knappen? Vad e egentligen skillnaden mellan "tilt" och "motion" sensor?
Jag väljer mellan denna 525 och One nu. Vill veta skillnaden dem emellan i detta avseende.
Den lyser när du lyfter den från bordet. Men håller du i den och den släcks så tänds iaf inte min om man skakar/tiltar den. Man måste trycka glow då.
Jag har en Harmony 900 själv, men den är i princip samma som H One, om du har höllit i båda och känt hur kvalitetsskillnaden känns, så tror jag du väljer en ONe.

Postad 31 oktober 2009 - 11:25
Jag blir tokig! Har försökt hitta information om 525:an har belysning som aktiveras när man tar upp den. Har läst en del trådar på AV forums och recensioner. Vissa påstår att den saknar en sån funktion helt, andra att den har "motion sensor" som aktiveras om man skakar på den, och en tredje teori ÄR att den saknar "tilt" funktion. Vad e skillnaden?
Den har nån sensor som tänder belysningen, men först efter att den har varit helt stilla i 2 timmar eller nåt tror jag det är. Annars så måste man trycka på glow knappen. Brukar
Postad 31 oktober 2009 - 11:32
Postad 01 november 2009 - 13:37
Postad 04 november 2009 - 10:36
OK, tack för infon. Så mycket färg fanns inte från början på någon av de enheter jag nu haft. Jag tycker det känns som man snålat in på kvalitén.
Nu börja texten på övriga gummiknappar att tyna bort

Postad 13 november 2009 - 14:32
Jag har kollat lite på Harmony 900, samt kikat en smula på Philips Pronto-serie.
Jag har idag två st Plasmaskärmar, en Panasonic 42" PX80E och en Samsung PS50B555, samt en Comhem Humax HDPVR-1000C Kabeldekoder, en Denon DAP-2500A förförstärkare samt en DVD-spelare från Panasonic och ett gäng NEXA fjärrstyrda strömbrytare/dimmers.
Jag har läst runt lite och det verkar finnas möjlighet att styra Nexa-grejorna med denna Harmony 900, eller har jag fel? Om det funkar, finns de även någon timerfunktion i fjärren, så att man kan få lampor påslagna/släckta automatiskt vid vissa tidpunkter?
Likaså har jag kollat att den är kompatibel med mina apparater. Men det är en stor fråga som gisslar mig jämt när det gäller fjärrkontroller, och det är räckvidden.
Finns det nåt värre än fjärrar med klena sändare, eller apparater med klena mottagare? Man undrar ju ibland om produktutvecklarna ens testat sina egna produkter, för fy fan så illa de funkar ibland. Låt mig ge ett par exempel på detta.
Jag köpte mig en gång Sonys flådigaste 36" CTR-TV, en KVD 36HQ100, som hade en trevlig och gedigen aluminiumfjärr. Den hade ruskigt bra räckvidd och klarade många gånger att styra TV:n även om man hade den under en filt i soffhörnan, och vid normalt användade så spelade det i princip ingen roll åt vilket håll man än riktade den i rummet så styrde den TV:n direkt utan minsta knot, så länge inte IR-sändaren var helt täckt med t ex handen. Precis så ska ju en fjärr funka.
Men, så köpte jag senare Sonys häftigaste 250GB inspelningsbara DVD-snurrra, vilken hade en vanlig om än stor plastfjärr. Den var nästan värdelös, för där var man tvungen att sikta bättre än Ragnar Skanåker för att det skulle funka. Det gick inte att ha den ens på glasbordet riktad mot apparaten för bara en kant på bordsduken eller en tidning på bordet skymde signalen. Sopor.
Nu kanske folk menar att det är så himla dyrt att göra fjärrar med kraftiga sändare, och att de då blir både stora och drar mycket ström. Skitsnack säger jag, därför att Apples lilla minimala vita fjärr man kan köpa för ett par hundra spänn, den har ruskigt bra räckvidd med endast ett enda fjuttigt knappcellsbatteri. Den kan man rikta lite hur som helst i rummet och det funkar kalas ändå.
Så, efter denna långa utläggning, hur är det med Harmony 900, har den en sändare som har rejäl ork och räckvidd så man slipper sitta och sikta mot apparaterna i ett normalt rum?
Min gamla Denon förförstärkare har ju lite klen originalfjärr där man måste både sikta och sträcka sig mot apparaten för att det ska hända nåt, så kan det blir bättre med en Harmony 900 om den har kraftigare IR-sändare?
Hur funkar dessa Harmony 900 i övrigt med apparaterna. Funkar det att lätt och smidigt t ex kolla på text-TV? Att gå in i de olika apparaternas egna menyer för att ändra/justera nåt?
Finns det möjlighet att få kanalikoner i displayen så att man vid TV-tittande kan toucha en kanal-ikon i displayen för att titta på den kanalen?
Kanske det finns vissa svar redan i tråden, men den är 92 sidor lång och att söka är inte alltid så lätt, samt att jag är grön. Så hafver tålamod.
Dr Tinnitus
Postad 14 november 2009 - 12:11
Jag har en 525 och är rätt nöjd med funktionerna men inte med knapparna och dess placering. Det mest irriterande är att de knappar som inte är mjuka har ett knäppljud/klickljud varje gång de pressas ned.
Har sneglat en del på Harmony 1000 och One (One verkar ha en genomtänkt placering av knapparna) men har förstått att klickljudet och finns på One fast samtliga knappar (då går den bort). Men hur är det med volym, kanal samt pilarna på 1000? Har de också ett klickljud?
Postad 14 november 2009 - 19:35
Jag tänkte bara skriva en kort presentation, jag arbetar med Harmony support sedan en månad tillbaks.
Är det någon som har problem, frågor eller andra synpunkter på Harmony, besvarar jag gärna dessa.
Storleken på problemen spelar ingen roll, jag blir bara glad om jag lyckas hjälpan någon, och göra er harmony-upplevelse lite bättre.
MVH
Harmonysupport team / Belfast
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)