Kul läge!
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 25 February 2014 - 17:19
Kul läge!
Postad 25 February 2014 - 18:17
Karma is a bitch!Vad kul det måste vara att skriva på ett forum där varenda användare håller koll på ifall man skriver nåt med en ny användare, moderatorerna plockar bort inläggen och bannar en, och ingen är ändå intresserad av det som skrivs.
Kul läge!
Postad 26 February 2014 - 10:01
Jag blev lite förvånad när hon bara höll med och sa ja visst, varför inte?
Behöver man bygglov för att bygga ut källaren? Det är ju inget som syns.
Vi har redan en altan med bygglov på den platsen, men blir det större förändringar så behövs det nog ett nytt för den.
Har nån här gjort något liknande och vet vad det kan kosta per m2?
Och bygger jag från grunden så är det lika bra och ta in hjälp med akustiken, så att det blir rätt från början.
Taskigt att jag är arbetslös för tillfället. Hon tänkte säkert på det när hon sa ja när jag berättade om mina planer, och att jag ska ha glömt det när jag fått ett nytt jobb.
Postad 27 February 2014 - 16:53
http://youtu.be/HDdBuIXtlEY
Postad 27 February 2014 - 17:55
Idag släppte Metallsvenskan Helloween. Så jag kollade lite på liveklipp och blev helt chockad hur sångaren låter! Får verkligen hoppas det låter bättre i Örebro.
Nu lyckades du väl hitta det sämsta möjliga, men han sjunger ju i allmänhet som en kratta så jag skulle inte ha så höga förväntningar
Redigerat av Unregistered27d7f146, 27 February 2014 - 17:57.
Postad 27 February 2014 - 19:38
Idag släppte Metallsvenskan Helloween. Så jag kollade lite på liveklipp och blev helt chockad hur sångaren låter! Får verkligen hoppas det låter bättre i Örebro.
HA HA HA HA HA HA!!! Sämsta jag har hört!!!
Fick just fint paket i lådan, Fredagskonserten!
Den kommer bli fin imorrn.. Jeff sjunger ju fan lika bra live som på platta.
Postad 27 February 2014 - 21:28
Då passar jag på å gör ett inlägg med mitt andra kontoVad kul det måste vara att skriva på ett forum där varenda användare håller koll på ifall man skriver nåt med en ny användare, moderatorerna plockar bort inläggen och bannar en, och ingen är ändå intresserad av det som skrivs.
Kul läge!
Anledningen är att två utav trådarna som jag prenumenerar på strular på mitt vanliga konto. Denna tråd är en utav dom.
Skumt som f*n!
Postad 27 February 2014 - 22:24
Redigerat av Zartok, 27 February 2014 - 22:25.
Postad 28 February 2014 - 02:09
Hälsa till Mattias från mig.Vafalls! Helt oväntat hamnade jag hos Forshaga ikväll.
Postad 28 February 2014 - 09:34
Postad 28 February 2014 - 10:01
Japp! Suverän bejs också.
Hur lät det högre registret?
Eller just ja ursäkta inte rätt man att fråga, glömde detta för en stund
Grattis mångåsJag fyller ju för fan år idag.. Skriv grattis då era jävlar...
Postad 28 February 2014 - 11:00
Postad 28 February 2014 - 11:23
Haha. Drömde att vi hade en träff och du var dryg som fan haha. Men köttet från grillen och den goda kalla ölen fick mig att förlåta dig
Skål!
Redigerat av RobNB, 28 February 2014 - 11:24.
Postad 28 February 2014 - 13:57
Nu väntar vi på fri öl och ett jäkla dunk så vi märker att det är kalas
Postad 28 February 2014 - 14:09
Jag fyller ju för fan år idag.. Skriv grattis då era jävlar...
Grattis då gamle man!
Postad 28 February 2014 - 14:14
Jag fyller ju för fan år idag.. Skriv grattis då era jävlar...
Självklart skall du ha ett grattis, jag bor i Borås kan du spela så det hörs hit.Jag fyller ju för fan år idag.. Skriv grattis då era jävlar...
Postad 28 February 2014 - 16:26
Postad 28 February 2014 - 16:27
Och grattis till mig själv idag då jag fått hem mina nya Guru Qm10two (CRT-edition). Eller fått hem, de står hos Adazer just nu.
Bifogad fil(er)
Postad 28 February 2014 - 16:54
Grattis, Hoppas du inte åker på en 60års kris och börjar odla skägg, då är risken väldigt stor att jag kommer börja kalla dig Halford
Jag rakade av mej ett rejält helskägg i måndags.
Postad 28 February 2014 - 20:08
Grattis.
Och grattis till mig själv idag då jag fått hem mina nya Guru Qm10two (CRT-edition). Eller fått hem, de står hos Adazer just nu.
De är riktigt snygga
Postad 28 February 2014 - 22:28
Fyfan det var bland det värsta!
Grattis Bagarn
Postad 28 February 2014 - 22:58
Postad 01 March 2014 - 00:27
Hur lät dom?Grattis till Karlsson och Baker! Själv smuttar man på en screwdriver och mår lite gött
Postad 01 March 2014 - 01:07
Behöver man bygglov för att bygga ut källaren? Det är ju inget som syns.
Vi har redan en altan med bygglov på den platsen, men blir det större förändringar så behövs det nog ett nytt för den.
Har nån här gjort något liknande och vet vad det kan kosta per m2?
Och bygger jag från grunden så är det lika bra och ta in hjälp med akustiken, så att det blir rätt från början.
ja, ska man följa lagarna krävs bygglov men om ingen ser det kan du skippa det men i framtiden kan det vara bra om du ska sälja tex, ta gärna hjälpn av akustiker, akustik tar plats därför är det bra att planera i förväg.
Postad 01 March 2014 - 08:13
Tack för svaret.ja, ska man följa lagarna krävs bygglov men om ingen ser det kan du skippa det men i framtiden kan det vara bra om du ska sälja tex, ta gärna hjälpn av akustiker, akustik tar plats därför är det bra att planera i förväg.
Hur mycket extra kan man behöva bygga för akustikens skull? Kan det räcka med ca 0,5m meter åt varje håll, eller är det omöjligt att spekulera om i förväg?
Blir det ett nytt rum vill jag nog planera så att fronthögtalarna hamnar bakom duken, och det tar ju en del plats.
Postad 01 March 2014 - 10:49
Hur lät dom?
De lät fint, som piP ungefär, sjukt overkill till Super Mario Bros soundtracket dock
Postad 01 March 2014 - 12:54
Egentligen så ska man inte spekulera om det saka bli rätt och låta bra.Tack för svaret.
Hur mycket extra kan man behöva bygga för akustikens skull? Kan det räcka med ca 0,5m meter åt varje håll, eller är det omöjligt att spekulera om i förväg?
Blir det ett nytt rum vill jag nog planera så att fronthögtalarna hamnar bakom duken, och det tar ju en del plats.
Kan vara värt när man ska bygga nytt, ca 6 - 9K är inga pengar för en duktig akusiker (IÖ) när man ska lägga stora pengar på ett rum som byggs upp från grunden.
Klart att man kan läsa på nätet och chansa men då får man gilla läget
Postad 01 March 2014 - 15:10
Klart det skulle kännas dumt och chansa, och fixa själv och upptäcka i efterhand att det blev skit. Så en akustiker skulle jag kontakta i så fall.Egentligen så ska man inte spekulera om det saka bli rätt och låta bra.
Kan vara värt när man ska bygga nytt, ca 6 - 9K är inga pengar för en duktig akusiker (IÖ) när man ska lägga stora pengar på ett rum som byggs upp från grunden.
Klart att man kan läsa på nätet och chansa men då får man gilla läget
Ska bara få ett jobb med skaplig lön först, har en intervju på tisdag. Håller tummarna.
Postad 01 March 2014 - 15:28
Glöm inte bort att jag även ska använda dom till VHS, betamax, video 2000 ocksåDe lät fint, som piP ungefär, sjukt overkill till Super Mario Bros soundtracket dock
Postad 01 March 2014 - 16:43
Behöver inte bli skit, göra något är nog bättre än att inte göra ett smack om man har liiiite kunskaper. Sen är ju frågan hur kräsen man är. Men när man ändå ska lägga en del pengar så har du helt rätt, dumt att chansa.Klart det skulle kännas dumt och chansa, och fixa själv och upptäcka i efterhand att det blev skit. Så en akustiker skulle jag kontakta i så fall.
Ska bara få ett jobb med skaplig lön först, har en intervju på tisdag. Håller tummarna.
Lycka till med jobnet.
Postad 01 March 2014 - 19:51
MKarlsson74: Jag hälsade till Mattias och han hälsar tillbaka: "Den sjuke djäveln
Postad 01 March 2014 - 21:10
Just det, har inte varit hos Forshaga sen han fixa sitt rum!
Postad 01 March 2014 - 22:49
Tack för svaret.
normalt inte mer än 0.5 meter, tänk på att bredden på rummet måste vara ganska väl tilltagen, en akustiker kommer säkert säga 5-6 meter brett och på längden måste vara runt 8-10meter, du kanske har ju också chansen till bra tak höjd, där är ju 3-4 meter ett dröm läge.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
61 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?