Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 mars 2017 - 17:46

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

De kontrollerade mina 3 sista månader stämde och förklarade skillnaderna och ökningarna på tvilling och alla abonemmang, men känns surt tvingas betala hd man inte kan ha med tvilling

Efter 6 år som kund borde man få sånt gratis betalar dyraste paketen

Ja jag vet jag inte kan få hd de försvann samtidigt man aktiverade tvillingabonnemanget men jag ska ändå betala extra för cmore film viasat film hd jag inte kan utnyttja

Troligtvis moms tillägg

Så du har Viasat-paket också?

moms-tillägg? Var det ett skämt? moms ingår i Telias priser.

Postad 08 mars 2017 - 18:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Så du har Viasat-paket också?

moms-tillägg? Var det ett skämt? moms ingår i Telias priser.

Han kanske bara ser den totala kostnaden med Bredband, Telefoni och Tv paket. Hur man än vrider på det så kommer man inte upp i 1800:- med Stor, Cmore Sport/Film samt Viasat-paket med film o sport.

Men svårt o avgöra vad han betalar när han inte specar vilka paket.

Samt så ingår HD kanalerna i paketen. Inget du betalar extra för. Du får dessutom hela Cmore paketet utan extra kostnad på ditt Tvillingabonnemang.

Postad 08 mars 2017 - 19:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Vad är det för HD paket du har? Samt vad är det för vits du har HD paket när du ändå har Tvillingabonnemanget och HD ej går att få pga begränsningen.

Såvitt jag vet har Telia inga HD paket.

Ja vad är det för vits betala för hd ha tvilling? Telia har bakat in hd paketen med de paket du har

EX jag har viasat film då får jag med viasat film hd

När hd paketen var lösa var jag aldrig intresserad för de kostade flera 100kr mer

Nu tvingas jag betala för det när jag inte kan ha det pga tvilling

Redigerat av Ironse, 08 mars 2017 - 19:05.

Postad 08 mars 2017 - 19:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Ja vad är det för vits betala för hd ha tvilling? Telia har bakat in hd paketen med de paket du har

EX jag har viasat film då får jag med viasat film hd

När hd paketen var lösa var jag aldrig intresserad för de kostade flera 100kr mer

Nu tvingas jag betala för det när jag inte kan ha det pga tvilling

Jag föreslår att du säger upp alla paket och börjar om på nytt. Starta med ett paket och lägg till mer efter hand som behovet ökar.

Postad 08 mars 2017 - 20:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Jag föreslår att du säger upp alla paket och börjar om på nytt. Starta med ett paket och lägg till mer efter hand som behovet ökar.

Det jag har nu enligt mitt telia C More Family, Discovery Bas, TV Stor, Viasat Film och Sport, tvilling, telia+, viaplay 30 mbit

Redigerat av Ironse, 08 mars 2017 - 20:06.

Postad 08 mars 2017 - 20:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Det jag har nu enligt mitt telia C More Family, Discovery Bas, TV Stor, Viasat Film och Sport

Varför har du paketet från Discovery? Alla dom kanalerna ingår i Telias stora paket.

Postad 08 mars 2017 - 20:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Varför har du paketet från Discovery? Alla dom kanalerna ingår i Telias stora paket.

ja jag noterade det nu har betalat dubbelt 3 månader

Discovery bas har jag haft flera år - Stor är nytt sedan januari

Redigerat av Ironse, 08 mars 2017 - 20:51.

Postad 08 mars 2017 - 20:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Alla paket och poster med priser står ju din faktura som finns på "mina sidor". Kolla där och kontakta kundtjänst, eller om du ändå vill diskutera det här i forumet så är det väl bättre att du klistrar in en kopia av dina faktura än att folk sitter här och gissar på två forumsidor? :)

Postad 08 mars 2017 - 20:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Det jag har nu enligt mitt telia C More Family, Discovery Bas, TV Stor, Viasat Film och Sport, tvilling, telia+, viaplay 30 mbit

Betalar du extra för telia play+?
Den tjänsten ingår i Telia stor.

Postad 08 mars 2017 - 21:11

hr5171a
  • hr5171a
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Varför ingår inte Nickelodeon HD med Barn med Disney-paketet? Man får Nickelodeon, Nick JR och Nick JR HD. Men Nickelodeon HD kan man bara få i paket Stor.

Tycker det är märkligt.

Postad 09 mars 2017 - 09:10

winnic
  • winnic
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Ni verkar ha bra koll och kunskap i detta forum. Har haft IPTV sedan 2009 från Telia och är nöjd. Har just nu VIP 1003 boxen. Lite sugen att uppgradera till 4302. Vad har ni för råd, värt att lägga 499kr? Vad jag förstår så är den snabbare och man kan "gömma" den pga BT-fjärr. Appar spelar mig mindre roll, har de i TVn och har en htpc. Letat lite i forumet, hittade lite info om boxen mellan sidorna 525-530.

Tack på förhand!

Postad 09 mars 2017 - 09:19

eklov
  • eklov
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

TACK! Idag kom det en uppdatering till vår 4302. Nu är ljudet från SVT Väst lika högt som från SVT i övrigt! Äntligen! Som det har skrivits om detta här i Forumet! TACK!

Postad 09 mars 2017 - 10:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Alla paket och poster med priser står ju din faktura som finns på "mina sidor". Kolla där och kontakta kundtjänst, eller om du ändå vill diskutera det här i forumet så är det väl bättre att du klistrar in en kopia av dina faktura än att folk sitter här och gissar på två forumsidor? :)

Och då kom vi fram till jag betalade dubbelt för discovery bas bra va?

Postad 09 mars 2017 - 10:36

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Och då kom vi fram till jag betalade dubbelt för discovery bas bra va?

Nej. Du har betalat för samma kanaler som ingår i det stora paketet. Du måste förstå skillnaden av paketen.

Discovery paketet är ett eget paket. Precis som Paketet Stor. Det som hänt förmodligen är att du inte tänkt på att de flesta kanalerna som finns i Discovery paketet ingår även i ser Stora paketet.

När du skriver att du betalat dubbelt för Discovery Bas, så tolkas det att du fått betala för det paketet 2x gånger.

Men i själva verket har du nog betalat korrekt summa för alla dina paket.

Som någon annan gav dig tips på. Börja om.ifrån scatch och förklara för Telia om dina önskemål så får du nog ordning på allt.

Postad 09 mars 2017 - 11:05

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag måste få gnälla av mig lite. I går satte jag på TVn, blev distraherad, kom tillbaka och då höll min VIP1963a på och startade om. Jag hade väl fått upp en dialog om uppdatering och inte hunnit avstyra det inom de 30(?) sekunder man har på sig att avbryta. Halvvägs genom startsekvensen ger boxen upp och säger felkod 712 (ingen multicast) och visar en tipsruta som rekommenderar att starta om routern (Technicolor TG799v2 om jag inte missminner mig). OK, sagt och gjort. Jag loggar in på routern, lokaliserar "Restart"-knappen och trycker på den.

Det tar lååång tid och till slut letar jag mig ner i källaren för att kolla routern. En massa gröna lysdioder, men statuslampan lyser fortfarande rött. Nätet i huset kommer igång efter ett tag, men datorn gnäller över att den inte har någon förbindelse med internet. Jag loggar in på routern och konstaterar att den inte fått en IP-adress av sin DHCP-server. Jag ringer bredbandssupporten och efter endast fyra minuter(!) i kö får jag prata med en tjej. I stort sett samtidigt som hon svarar får routern kontakt med DHCP-servern och internet-förbindelsen kommer igång. Jag förklarar kort läget och får de obligatoriska frågorna om jag startat om X och Y: "TV-boxen startade om sig själv och routern startade jag om och det strulade med DHCP, TV-boxen har inte bättrat sig." Nu börjar en lång serie med omstarter:

1) "Har du startat om TV-boxen efter att du startade om routern?" Hjälpte inte.

2) "Har du startat om routern utan att TV-boxen är igång?" Familjen är nu i upprorsstämning: "Jag har ju just loggat in, du kan inte stänga av nu!" "Vem fan vill titta på TV???" Otidigheterna haglade, men jag skyllde på att supporten beordrade mig att starta om routern igen. Tjejen på supporten konstaterar att hon har kontakt med routern trots att statuslampan är röd, så brukade det inte vara. Jag frågar om det inte kan bero på problemen med DHCP, men, nej, DHCP fungerar för min router delar ut flera adresser. Jag undrar om inte routern, samtidigt som den är DHCP-server internt, är klient mot nätet på "utsidan" och att den i sin tur måste bli tilldelad en IP-adress som den skall använda mot omvärlden? Hjälper det verkligen att starta om min utrustning när den inte får en IP-adress från sin DHCP-server? Hon tystnar och konsulterar en kollega.

3) "Vi fabriksåterställer routern och ser om det hjälper." Vid det här laget har kidsen gett upp och surfar på telefonerna via mobilnätet och det här får minsan jag betala, allt är mitt fel. Tror ni det hjälpte? Fortfarande ingen kontakt med DHCP-servern, vilken överraskning...

4) "Vi prövar att rensa programvaran på TV-boxen." Genom att trycka på info-knappen på fjärren kunde man få upp en magisk meny och rensa den laddade programvaran. Nu får jag ett mycket fulare gränssnitt med runda blobbar på svart bakgrund. Boxen klagar över Error 3 och 4 och att den inte kan ladda programvaran, men efter ett par omförsök lyckades den ladda ner Telias programvara och jag ser återigen den vanliga uppstartsskärmen med blinkade rutor. Den här gången kommer vi halvvägs innan den ger upp. Denna gång får jag dock felkod 711 (ingen kontakt med min trådlösa router) trots att den just lyckats ladda ner sin programvara.

Efter 51 minuter ger supporten upp. Hon upprättar en felanmälan och lovar att en analystekniker skall höra av sig inom tre arbetsdagar. Ingen TV, inget internet och mellofinal, gissa om det blir minuspoäng. Jag tipsar återigen om att de har problem med DHCP.

Lyckligtvis fick vi till slut en IP-adress och internetförbindelsen kom igång igen så jag slapp vakna med ett hästhuvud i sängen.

Redigerat av dalle, 09 mars 2017 - 11:07.

Postad 09 mars 2017 - 11:13

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Jag måste få gnälla av mig lite. I går satte jag på TVn, blev distraherad, kom tillbaka och då höll min VIP1963a på och startade om. Jag hade väl fått upp en dialog om uppdatering och inte hunnit avstyra det inom de 30(?) sekunder man har på sig att avbryta. Halvvägs genom startsekvensen ger boxen upp och säger felkod 712 (ingen multicast) och visar en tipsruta som rekommenderar att starta om routern (Technicolor TG799v2 om jag inte missminner mig). OK, sagt och gjort. Jag loggar in på routern, lokaliserar "Restart"-knappen och trycker på den.

Det tar lååång tid och till slut letar jag mig ner i källaren för att kolla routern. En massa gröna lysdioder, men statuslampan lyser fortfarande rött. Nätet i huset kommer igång efter ett tag, men datorn gnäller över att den inte har någon förbindelse med internet. Jag loggar in på routern och konstaterar att den inte fått en IP-adress av sin DHCP-server. Jag ringer bredbandssupporten och efter endast fyra minuter(!) i kö får jag prata med en tjej. I stort sett samtidigt som hon svarar får routern kontakt med DHCP-servern och internet-förbindelsen kommer igång. Jag förklarar kort läget och får de obligatoriska frågorna om jag startat om X och Y: "TV-boxen startade om sig själv och routern startade jag om och det strulade med DHCP, TV-boxen har inte bättrat sig." Nu börjar en lång serie med omstarter:

1) "Har du startat om TV-boxen efter att du startade om routern?" Hjälpte inte.

2) "Har du startat om routern utan att TV-boxen är igång?" Familjen är nu i upprorsstämning: "Jag har ju just loggat in, du kan inte stänga av nu!" "Vem fan vill titta på TV???" Otidigheterna haglade, men jag skyllde på att supporten beordrade mig att starta om routern igen. Tjejen på supporten konstaterar att hon har kontakt med routern trots att statuslampan är röd, så brukade det inte vara. Jag frågar om det inte kan bero på problemen med DHCP, men, nej, DHCP fungerar för min router delar ut flera adresser. Jag undrar om inte routern, samtidigt som den är DHCP-server internt, är klient mot nätet på "utsidan" och att den i sin tur måste bli tilldelad en IP-adress som den skall använda mot omvärlden? Hjälper det verkligen att starta om min utrustning när den inte får en IP-adress från sin DHCP-server? Hon tystnar och konsulterar en kollega.

3) "Vi fabriksåterställer routern och ser om det hjälper." Vid det här laget har kidsen gett upp och surfar på telefonerna via mobilnätet och det här får minsan jag betala, allt är mitt fel. Tror ni det hjälpte? Fortfarande ingen kontakt med DHCP-servern, vilken överraskning...

4) "Vi prövar att rensa programvaran på TV-boxen." Genom att trycka på info-knappen på fjärren kunde man få upp en magisk meny och rensa den laddade programvaran. Nu får jag ett mycket fulare gränssnitt med runda blobbar på svart bakgrund. Boxen klagar över Error 3 och 4 och att den inte kan ladda programvaran, men efter ett par omförsök lyckades den ladda ner Telias programvara och jag ser återigen den vanliga uppstartsskärmen med blinkade rutor. Den här gången kommer vi halvvägs innan den ger upp. Denna gång får jag dock felkod 711 (ingen kontakt med min trådlösa router) trots att den just lyckats ladda ner sin programvara.

Efter 51 minuter ger supporten upp. Hon upprättar en felanmälan och lovar att en analystekniker skall höra av sig inom tre arbetsdagar. Ingen TV, inget internet och mellofinal, gissa om det blir minuspoäng. Jag tipsar återigen om att de har problem med DHCP.

Lyckligtvis fick vi till slut en IP-adress och internetförbindelsen kom igång igen så jag slapp vakna med ett hästhuvud i sängen.

Telia hade nog bekymmer igår, uppdaterade min box idag och fick samma problem. Även den en 1963.

Redigerat av Mushunt, 09 mars 2017 - 15:25.

Postad 09 mars 2017 - 15:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Stor 379. Tvilling 129. Viasat film o sport 469. Discovery 259. Cmore family finns inte längre men deras nuvarande dyraste kostar 499.

Summan av dessa blir 1735 kr. Sen om du betalar en hundring för playtjänsterna också så hamnar du på drygt 1800 kr.

Nu förstår jag varför du har så hög månadskostnad.

Postad 09 mars 2017 - 16:28

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Telia hade nog bekymmer igår, uppdaterade min box idag och fick samma problem. Även den en 1963.

Skönt att höra att jag inte är ensam. Om fler har samma problem kanske det går fort att fixa. Men samtidigt är det synd att du också drabbats. Lite blandade känslor...

Postad 09 mars 2017 - 16:47

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Stor 379. Tvilling 129. Viasat film o sport 469. Discovery 259. Cmore family finns inte längre men deras nuvarande dyraste kostar 499.

Summan av dessa blir 1735 kr. Sen om du betalar en hundring för playtjänsterna också så hamnar du på drygt 1800 kr.

Nu förstår jag varför du har så hög månadskostnad.

Fick bekräftat jag fortfarande får ha cmore family och den är billigare än nuvarande 499, återstår väl se

Får dra av 59 kr på discovery bas nu, vet inte hur det är med extra tjänsterna om man betalar extra eller inte

Har haft detta paket i flera år och låg alltså på 1600 för 2 månader sedan, som billigast har jag legat runt 1400kr

Postad 09 mars 2017 - 18:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Undrar varför man tagit bort play funktionen för daily show futurama  southpark på comedy central?

Nån som gnällt på rättigheter?

Postad 09 mars 2017 - 19:42

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Undrar varför man tagit bort play funktionen för daily show futurama  southpark på comedy central?

Nån som gnällt på rättigheter?

Dom finns ju kvar! Finns ingen playsymbol i kanalen men dom finns i playbiblioteket.
Åtminstone hos mig... (paket Stor).

Postad 09 mars 2017 - 21:03

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Dom finns ju kvar! Finns ingen playsymbol i kanalen men dom finns i playbiblioteket.
Åtminstone hos mig... (paket Stor).

Går du in på playbiblioteket är det senaste flera dagar sedan

Helt idiotiskt man tar bort play funktionen då det är det verktyg som förhindrar illegal kopiering

Futurama Southpark motsvarar väl över 100 gb om man skulle dra ner det illegalt

Postad 11 mars 2017 - 13:30

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Har nu testat. I mitt fall var det ändå enklare. Jag behövde bara aktivera CEC i TV och receiver. Fungerade men tog bort det igen. Anledningen är att både TV och receiver stängs av/slås på samtidigt. Inte vad jag vill ha om jag tex bara vill lyssna på radio eller en CD. Då vill jag inte ha TV:n på samtidigt och slår jag av den stänger jag receivern samtidigt. Hade varit bra om funktionen begränsats till enbart reglering av volymen.

Detta beror alltså på att när du stänger av din TV med fjärren så stänger den även av förstärkaren via CEC funktionen för allt som styrs av fjärrkontrollen av 4302 är ju TV:n.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 11 mars 2017 - 18:27

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Detta beror alltså på att när du stänger av din TV med fjärren så stänger den även av förstärkaren via CEC funktionen för allt som styrs av fjärrkontrollen av 4302 är ju TV:n.Markus JohanssonTelia Kundservice

Jag har förstått hur det fungerar. Är säkert bra för de som bara har TV och ingen extern ljudanläggning. Men i mitt fall ställer det bara till problem och det är därför jag kopplade bort funktionen.

Postad 12 mars 2017 - 13:24

Pats1407
  • Pats1407
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har förlorat TV4 Helsingborg på min digitalbox. Detta hände efter en omstart för cirka en månad sedan.
Kundtjänsten påstår att något är fel och att jag ska starta om boxen varje dag för att se om vår version av TV4 HD Helsingborg har återkommit. Just nu är det endast TV4 HD Malmö som boxen får in.

Vet Markus Från Telia Kundtjänst den verkliga anledningen till att TV4 HD Helsingborg är borta? Börjar tro att kundtjänst bara säger något som är lämpligt för stunden.

Postad 13 mars 2017 - 11:29

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Vet Markus Från Telia Kundtjänst den verkliga anledningen till att TV4 HD Helsingborg är borta? Börjar tro att kundtjänst bara säger något som är lämpligt för stunden.

TV4 Helsingborg har slutat sändas så du får Malmö vilket som, och de håller på att plocka bort kanalen nu.

Jag jobbar mer på 3:rd line support för IPTV än på kundtjänst för övrigt :)

Markus Johansson
Telia Kuindservice

Postad 13 mars 2017 - 17:07

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

TV4 Helsingborg har slutat sändas så du får Malmö vilket som, och de håller på att plocka bort kanalen nu.

Jag jobbar mer på 3:rd line support för IPTV än på kundtjänst för övrigt :)

Markus Johansson
Telia Kuindservice

Har du nån teori om varför min TV i sovrummet som är en tvilling på huvudabonnemanget helt plötsligt får in SVT1 Värmland istället för Örebro? På huvudabonnemanget är det fortfarande rätt. Har försökt starta om boxen ja tom ladda om mjukvaran och återställa boxen men med samma resultat den fastnar för SVT1 Värmland (och det märker jag först när de regionala nyheterna går då jag som sagt får Värmlands nyheter istället).

Hur har detta gått till och är det nått som är lätt att fixa om man tar kontakt med kundtjänst? 

Redigerat av Joakim_A, 13 mars 2017 - 17:07.

Postad 13 mars 2017 - 18:17

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Har du nån teori om varför min TV i sovrummet som är en tvilling på huvudabonnemanget helt plötsligt får in SVT1 Värmland istället för Örebro? På huvudabonnemanget är det fortfarande rätt. Har försökt starta om boxen ja tom ladda om mjukvaran och återställa boxen men med samma resultat den fastnar för SVT1 Värmland (och det märker jag först när de regionala nyheterna går då jag som sagt får Värmlands nyheter istället).

Hur har detta gått till och är det nått som är lätt att fixa om man tar kontakt med kundtjänst? 

Du har kollat att det är inställt på SVT Örebro i Inställningar?

Postad 13 mars 2017 - 22:14

Pats1407
  • Pats1407
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

TV4 Helsingborg har slutat sändas så du får Malmö vilket som, och de håller på att plocka bort kanalen nu.Jag jobbar mer på 3:rd line support för IPTV än på kundtjänst för övrigt :)Markus JohanssonTelia Kuindservice

Tack för ditt svar. Då vet jag.

Postad 14 mars 2017 - 14:06

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Nu har alla program som försvann hade play på comedy centrol nu kommit tillbaka

Störande när det händer

Postad 14 mars 2017 - 14:11

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 349 inlägg
  • 0

Viasat Sports kanaler frivisas just nu hos Telia. Men inte ett pip om det på Telias hemsida. Det är för uselt! Undrar hur många det är som missar denna frivisning bara för att Telia är så fruktansvärt usla på att informera om saker.

Postad 14 mars 2017 - 14:35

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Viasat Sports kanaler frivisas just nu hos Telia. Men inte ett pip om det på Telias hemsida. Det är för uselt! Undrar hur många det är som missar denna frivisning bara för att Telia är så fruktansvärt usla på att informera om saker.

Mmm, det borde komma ett meddelande när man startar boxen tycker jag. Tack för tipset!!

Postad 14 mars 2017 - 14:42

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Ang. frivisning;

https://www.telia.se...ng-viasat-sport

Dock krävs det google sökning för att hitta det... inget om detta på TELIAs första sida vad jag kan hitta.

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 14 mars 2017 - 14:44.

Postad 14 mars 2017 - 15:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är nu då jag avsagt mig nyhetesbrevet. Men för fick man information om frivisning etc i det.

Postad 14 mars 2017 - 15:55

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är nu då jag avsagt mig nyhetesbrevet. Men för fick man information om frivisning etc i det.

Jodå, det kom i veckan:

Nbm9zAd.png

Postad 15 mars 2017 - 17:57

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Du har kollat att det är inställt på SVT Örebro i Inställningar?

Det var det som var felet! Att det var en sådan enkel sak! Visste inte att en sådan inställning fanns!  :D

Postad 16 mars 2017 - 19:03

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Tittar man på program i play biblioteket så brukar de flesta program man sett ha en bock framför sig, ett väldigt praktiskt sätt om man följer en serie eller liknande och tappar bort sig efter några veckors uppehåll etc.

Men nu när jag skulle in och titta så fanns dessa bockar inte kvar, upptäckte att de fanns tidigare idag men jag beslöt mig för att se ett avsnitt och sedan se lite senare igen. Men nu är de inte kvar och man får återigen stega sig till rätt avsnitt.

Är detta en bugg? eller ska det verkligen vara såhär?

Postad 19 mars 2017 - 19:29

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Bra pris på boxen 4302 just nu...499 kr :o

https://www.telia.se...v-box-tillbehor

Slog till på en ny box och hoppas att Markus antydningar om USB-porten stämmer...

Kan i alla fall konstatera att den är rejält mycket snabbare än min 1003-box, som jag hade innan. Play blir användbart igen!

Nu ska jag bara lära mig den nya fjärrkontrollen :mellow:

Tittar man på program i play biblioteket så brukar de flesta program man sett ha en bock framför sig, ett väldigt praktiskt sätt om man följer en serie eller liknande och tappar bort sig efter några veckors uppehåll etc.

Men nu när jag skulle in och titta så fanns dessa bockar inte kvar, upptäckte att de fanns tidigare idag men jag beslöt mig för att se ett avsnitt och sedan se lite senare igen. Men nu är de inte kvar och man får återigen stega sig till rätt avsnitt.

Är detta en bugg? eller ska det verkligen vara såhär?

Ibland finns de där och ibland inte...

Postad 19 mars 2017 - 22:50

nukie
  • nukie
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej, Har en 4302 box som "stannar" närt TV-skärmen är vit med en stor logga "ARRIS". Felsökte med Telia i telefon i 1,5 timmar idag. sen gav vi upp. Från början sa både denna box och en inspelningsbar att de inte fick IP. Gjorde en factory reset och sen dess kommer den inte längre än arris-loggan. Någon som varit med om något liknande?

Postad 20 mars 2017 - 07:43

PeterC
  • PeterC
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej, Har en 4302 box som "stannar" närt TV-skärmen är vit med en stor logga "ARRIS". Felsökte med Telia i telefon i 1,5 timmar idag. sen gav vi upp. Från början sa både denna box och en inspelningsbar att de inte fick IP. Gjorde en factory reset och sen dess kommer den inte längre än arris-loggan. Någon som varit med om något liknande?

Hej! Jag har samma problem med min TV-box (Arris VIP1113L). Den slutade fungera för 1-2 veckor sedan då den försökte sig på en uppgradering av mjukvaran. Också jag satt med support en lång stund. Efter många olika försök så var tipset från support att göra hela fiberkedjan (mediaomvandlare, router och TV-box) strömlös (dvs dra ur strömsladdarna)  i 15 minuter och sedan starta upp mediaomvandlaren, invänta att den är klar, starta upp routern, invänta att den är klar och sist starta upp TV-boxen. Jag har själv inte gjort den här manövern ännu och kan inte säga om den funkar.

Postad 20 mars 2017 - 14:01

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Ljudet hackar på TV4 HD på min Arris 2853 box. 

Kör HDMI direkt från boxen till en Yamaha förstärkare.

Har aktiverat digital ljud i programvaran på boxen.

Jag ska testa att koppla om till analogt ljud och se om det blir någon skillnad.

Flera som har problem?

Redigerat av skoog84, 20 mars 2017 - 14:02.

Postad 20 mars 2017 - 15:40

eklov
  • eklov
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Sedan oktober 2016 har vi kollektivt Telia Triple Play med vår bostadsrättsförening. Vi fick 2 4302. Den ena boxen står på en liten hylla under en fast TV på väggen. Hyllan är skruvad i de hål som annars TVns fot skall använda. En kort HDMI-kabel mellan box och TVn. Före Telia stod där en Dilog DIP-701 (Sappa) med samma kablar. Efter bytet kan man inte röra vid hyllan med en fjäder ens, då bilden blir helt blå, gul eller svart men ljudet fortsätter OK. Trycker du in HDMI-kontakten bak på boxen kommer bilden, men det känns glappt. Ska jag be att få en annan 4302? Vi hade inga problem med Dilogen.

Postad 20 mars 2017 - 16:25

theelk
  • theelk
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Sedan oktober 2016 har vi kollektivt Telia Triple Play med vår bostadsrättsförening. Vi fick 2 4302. Den ena boxen står på en liten hylla under en fast TV på väggen. Hyllan är skruvad i de hål som annars TVns fot skall använda. En kort HDMI-kabel mellan box och TVn. Före Telia stod där en Dilog DIP-701 (Sappa) med samma kablar. Efter bytet kan man inte röra vid hyllan med en fjäder ens, då bilden blir helt blå, gul eller svart men ljudet fortsätter OK. Trycker du in HDMI-kontakten bak på boxen kommer bilden, men det känns glappt. Ska jag be att få en annan 4302? Vi hade inga problem med Dilogen.

Först skulle jag byta HDMI kabel. Verkar vara fel med synkroniseringen mellan TVn och boxen vilket kan bero på en dålig kabel

/LG

Postad 20 mars 2017 - 18:31

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Och där var det slut, verkar som Telia lärt sig att stänga av frivisningen i tid tyvärr. Förut brukade man alltid få en vecka eller tre extra :)

Postad 20 mars 2017 - 18:50

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Och där var det slut, verkar som Telia lärt sig att stänga av frivisningen i tid tyvärr. Förut brukade man alltid få en vecka eller tre extra :)

Här går de ännu.

Postad 21 mars 2017 - 06:41

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

JAHA då har text tv modulen hakat upp sig igen - startar om boxen - boxen går in i felsäkert läge

Det är OTROLIGT detta händer igen - är 4 gången i år!

Jobbiga är man vet inte hur man ska åtgärda felet hur snabbt felet kan åtgärdas!

Postad 21 mars 2017 - 07:51

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

JAHA då har text tv modulen hakat upp sig igen - startar om boxen - boxen går in i felsäkert läge

Det är OTROLIGT detta händer igen - är 4 gången i år!

Jobbiga är man vet inte hur man ska åtgärda felet hur snabbt felet kan åtgärdas!

Ring Telia

Postad 21 mars 2017 - 09:58

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Ring Telia

Jag har gjort det alla gånger det hänt

En teori varför detta fel uppstår är att jag har tvilling men jag har dubbla inspelningsbara boxar

Enligt Telia ska detta inte gå

När jag skaffade ny box tvilling sa jag varför det var för att komma åt gammalt inspelat på gammal box

Redigerat av Ironse, 21 mars 2017 - 09:59.

Postad 21 mars 2017 - 10:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Jag har gjort det alla gånger det hänt

En teori varför detta fel uppstår är att jag har tvilling men jag har dubbla inspelningsbara boxar

Enligt Telia ska detta inte gå

När jag skaffade ny box tvilling sa jag varför det var för att komma åt gammalt inspelat på gammal box

Om du felanmäler ett fel till Telia så måste dom väl lösa problemet? Vad är haken?

Postad 21 mars 2017 - 12:51

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Om du felanmäler ett fel till Telia så måste dom väl lösa problemet? Vad är haken?

Att de inte har löst det men kanske efter idag

Haken är att jag kommer ändå använda mina 2 inspelningsbara boxar fast Telia säger jag inte kan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Google (1)
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.