Hej,
Vi har diskuterat nedanstående från tid till annan, men det kan ibland vara käckt att summera vilken funktionalitet som saknas och som borde vara på plats på en normal box av idag.
- Timer för val av tid och kanal (underlättar vid inspelning)
- EPG (vore toppen om den vore integrerad med timer)
- Möjlighet att skapa egna favoritlistor med egen ordningsföljd
- Integrerad lista med mark- och satellitkanaler
- Inläsning av satellitkanaler fritt (dvs inte per styrd masterlista från CD)
- Möjlighet till att ta in en rad andra satelliter än Thor (det finns idag en hel del fria HD-kanaler på Astra/Hotbird)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 1, saknar val av smartzoom/superbred (dvs 4:3 blir 14:9 med lite drag i kanterna för att täcka bild)
- Bättre hantering av bild vid HDMI-signal 2, möjlighet att välja tex smartzoom/superbred som standardläge för 4:3 sändningar (förutom vid äkta 16:9). Vanliga tv klarar att hantera detta vid RGB, men vid HDMI/DVI ligger den bollen på boxarna.
Egentligen inga konstigheter. Ta Comboboxens softvara som målbild och hantera bildbiten via HDMI-utgången så blir det en bra basbox för HDTV.
Bra sammanfattning! Jag skulle även vilja lägga till punkten att text-TV-signalen ska skickas vidare via HDMI vilket inte görs idag. Idag skickas den bara ut via scartarna. Jag föredrar att använda min TV:s fantastiska inbyggda text-TV-funktioner istället för den sunkiga funktion de lagt till i boxen, och detta utan att behöva ha inkoppling via scart.