Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 september 2008 - 00:34

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

jag känner mig som ett barn i en godisbutik utan att veta hur alla sorter i butiken smakar B)

Föreslår att du går runt i affären en sväng och provsmakar på egen hand lite först, istället för att fråga kassörskan hur varje enskild godissort smakar :)

Postad 12 september 2008 - 00:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jättekul att du också fastnat för iPhone :)

Dock får du faktiskt ta dig tiden att leta efter svaren, läsa igenom tråden samt använda sökfunktionen som alla andra användare och som sig bör i ett forum. Google är även din vän.

Postad 12 september 2008 - 03:50

smedjebacken
  • smedjebacken
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Säger bara en sak en riktig skit telefon HA HA HA HA

Postad 12 september 2008 - 05:33

Unregistered8a254399
  • Unregistered8a254399
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Säger bara en sak ett riktigt skitinlägg HA HA HA HA

Postad 12 september 2008 - 06:59

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Var du lite trött när du fick för dig att skriva detta inlägg?

Postad 12 september 2008 - 07:06

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Undrar om jag någon gång har berättat att jag hatar Itunes?

Senaste i Itunes smörjan är detta:
Postad bild

När jag skulle synka fonen med Itunes igår kväll... Hur mycket skit skall man behöva ta?

Postad 12 september 2008 - 07:08

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Postad bild

När jag skulle synka fonen med Itunes igår kväll... Hur mycket skit skall man behöva ta?

Jag fick exakt samma första gånen jag synkade iphone med itunes 8 i vista! starta om och prova igen, den kanske måste reparera sig i evigheter först:P

Redigerat av Wiberg_D, 12 september 2008 - 07:09.

Postad 12 september 2008 - 07:44

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Jag fick exakt samma första gånen jag synkade iphone med itunes 8 i vista! starta om och prova igen, den kanske måste reparera sig i evigheter först:P

För mig var det andra gångan jeg synkade. Förste gången var då den (försökta) ta bort alla apps från telefonen :)

Postad 12 september 2008 - 08:01

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Det ser ut som om att Apple har lagt ut en ny uppdaterat installer, som skall lösa problemet...

Se * här *

Postad 12 september 2008 - 08:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det är rätt. Windowsanvändare ska lida lite! :)

Postad 12 september 2008 - 08:15

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Vill jättegärna bytta till Mac, men nu väntar jag såklart på nästa version Macbook Pro. Är det inte så det är i Mac-världen? "Det kommer snart något som är ännu häftigare"?

Men man blir jo lite oroad... Tänk om allting Apple/Mac är lika instabilt som Iphone/Itunes (för Windoze) :)

Postad 12 september 2008 - 08:19

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Du menar senaste i Vista-smörjan, eller hur ?
En sak är att en app inte funkar som den ska, en annan är ett OS som krashar p.g.a. det... :)

Att man kan hata iTunes förstår jag dock, det tog mig säkert ett halvår att
alt. a ) Förstå hur bra iTunes är om man använder det rätt
alt. b ) Bli tillräckligt indoktrinerad i Jobs berömda 'reality-distortion-field'

Välj önskad tolkning själva B)

Redigerat av macmic, 12 september 2008 - 08:20.

Postad 12 september 2008 - 08:37

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Föreslår att du går runt i affären en sväng och provsmakar på egen hand lite först, istället för att fråga kassörskan hur varje enskild godissort smakar :)

men man kan inte provsmaka på det B) dom har ju bara framme en massa plastbitar förutom iphone :D hittils har jag våldgästat på telia och pratat med samme kvinna 3 ggr på 3 dar xD hon måste tro att jag är knäpp ;P

Postad 12 september 2008 - 08:40

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
anledningen till att jag kör windows är nog för att jag fortfarande spelar spel på min dator, å sen vet jag inte fruity loops å andra grejer funkar på mac...
(å då får man lida..)

Redigerat av Wiberg_D, 12 september 2008 - 08:41.

Postad 12 september 2008 - 09:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

anledningen till att jag kör windows är nog för att jag fortfarande spelar spel på min dator, å sen vet jag inte fruity loops å andra grejer funkar på mac...
(å då får man lida..)

Går utmärkt att köra både Mac OS X och Windows på en Mac.

Postad 12 september 2008 - 09:20

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Vill jättegärna bytta till Mac, men nu väntar jag såklart på nästa version Macbook Pro. Är det inte så det är i Mac-världen? "Det kommer snart något som är ännu häftigare"?

Men man blir jo lite oroad... Tänk om allting Apple/Mac är lika instabilt som Iphone/Itunes (för Windoze) :)

iTunes på windows är ett skämt, på samma sätt som Microsofts försök till applikationer på Mac är mer eller mindre skräp. Mac OS X är ganska stabilt. 10.4 var enligt mig det stabilaste system jag kört och fungerade alltid bra. Inga omstartar krashar osv. 10.5 var relativt instabilt upp till och med 10.5.2. Nu är det stabilt och flyter på i stort sett helt smärtfritt (10.5.4). Nästa version som väntas komma nästa år, 10.6, innehåller inte så mycket nyheter utan inriktar sig på optimering av kod och stabilitet. Apple är ju kända för att deras system skall vara stabilt och säkert, vilket det har gått lite utför med de senaste åren. Men det verkar ju som om de tar sig själva i kragen och fixar till sina problem nu.

Postad 12 september 2008 - 09:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Os X har aldrig kraschat för mig. Andra program har dock låst OS X så jag varit tvungen att boota om. Men så kan det gå när man kör betareleaser :)

Postad 12 september 2008 - 09:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Os X har aldrig kraschat för mig. Andra program har dock låst OS X så jag varit tvungen att boota om. Men så kan det gå när man kör betareleaser :)

När jag körde 10.5.0 så fick jag ett par kernal panics som var program-relaterade, men sådant borde inte få hända. Dessutom tyckte jag interfacet var segt i början, men nu är jag glad över Leoparden. Undrar bara om iTunes 8 är en indikation på en förändring av guit till ett mörkare färgskala? Tycker iTunes 8 i sig lånat en del från iPhonen.

Postad 12 september 2008 - 09:40

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag har aldrig, och då menar jag aldrig, uppåt hastigheter över 800 Kb/s med min iPhone. Detta oavsett var jag har befunnit mig i Malmö. Därav är det ett väldigt stort problem. Snabbare än så går det i 3's nät, det vet jag.

Nej, sms borde inte heller finnas...helt korrekt. Ingen som anser? Helt fel, hur bakåtsträvande tänker du egentligen? Det hade ju varit tusen gånger smartare att implementera mailklient i alla telefoner istället från början och låta snabbmeddelanden gå därigenom istället för värdelösa tjänster som SMS och MMS. Nej, du tycker istället att det är kanon att ha en knäpp funktion som SMS / MMS som kostar användarna otroligt mycket pengar och som operatörerna tjänar multum på. Intelligent, grabben.

Jag håller helt med dig om själva tekniken. Visst om alla hade push mail från början så hade det självklart varit bättre. Ja MMS är förlegat, men vida använt. Det har ett stort värde i sig (och kostar inte mig en krona extra iaf). Oavsett om det är en värdelös, dyr (är inte teknikens fel), föråldrad, korkad, bakåtsträvande teknik så är inte mail ett lika bra alternativ ännu då väldigt många saknar det på mobilen och då försvinner hela idén med det. Om några år kommer jag säkert skratta åt mms, men nu, idag ska det finnas då det fungerar enkelt och till ALLA.
Mail är bättre men BÅDA ska finnas tills vidare.

Jag antar att du är emot vanliga samtal på din telefon också eftersom det finns VOIP och att det vanliga telefonnätet aldrig borde ha skapats från början då det hade varit mycket smartare med VOIP från start. Då hade vi sluppit alla operatörers dyra samtalsminuter mm. Tills vidare vill iaf jag ha möjlighet till båda teknikerna även om telefonnätet är en föråldrad idé.

ps. Jag tycker inte du är korkad bara för att du inte håller med mig ds. :)

Redigerat av Post, 12 september 2008 - 09:41.

Postad 12 september 2008 - 09:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag håller helt med dig om själva tekniken. Visst om alla hade push mail från början så hade det självklart varit bättre. Ja MMS är förlegat, men vida använt. Det har ett stort värde i sig (och kostar inte mig en krona extra iaf). Oavsett om det är en värdelös, dyr (är inte teknikens fel), föråldrad, korkad, bakåtsträvande teknik så är inte mail ett lika bra alternativ ännu då väldigt många saknar det på mobilen och då försvinner hela idén med det. Om några år kommer jag säkert skratta åt mms, men nu, idag ska det finnas då det fungerar enkelt och till ALLA.
Mail är bättre men BÅDA ska finnas tills vidare.

Jag antar att du är emot vanliga samtal på din telefon också eftersom det finns VOIP och att det vanliga telefonnätet aldrig borde ha skapats från början då det hade varit mycket smartare med VOIP från start. Då hade vi sluppit alla operatörers dyra samtalsminuter mm. Tills vidare vill iaf jag ha möjlighet till båda teknikerna även om telefonnätet är en föråldrad idé.

ps. Jag tycker inte du är korkad bara för att du inte håller med mig ds. :)

Finns ju en stor nackdel med pushmail kontra sms/mms och det är att man måste lämna ut 2 uppgifter för att kunna skicka meddelanden och ringa. Telefonnr och mailaddress jämfört med idag enbart telnr. annars kan man ju lika gärna använda tex msn istället för sms och mail istället för mms.

Postad 12 september 2008 - 11:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Sitter å väntar på 2.1, nån som vet liken tid den kommer ut?:)

Postad 12 september 2008 - 11:16

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
De jobbar väl fortfarande på bugfixar? :)

Postad 12 september 2008 - 11:27

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Ni som har Tre som operatör: Vilken apn använder ni?

Postad 12 september 2008 - 11:33

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Det är det inte du kan vara lugn, MacOSX är betydligt stabilare och snabbare än Windows.
Däremot om du är inarbetad i Windows kommer du säkert sakna en del ifrån Windows.
Jag personligen kör VMWare Fusion och bootar upp xp för att köra vissa Windows program (tex Svenska Spel och Poker tracker) som inte finns till Mac. Tack vare funktionen Unity i Fusion så lyfter du ut programmen du har igång i virtuella XP så de körs native i MacOSX med ungefär samma fart som man har i XP vanligt. Mycket behändigt.

Personligen tycker jag att MacOSX och just iPhone upplevs väldigt lika. Det finns brister i funktioner men det vägs upp av att man trivs så förbannat bra i OS:et.

Postad 12 september 2008 - 11:48

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Apple kommenterar eller iaf erkänner problem med iTunes 8 och Vista.

Postad 12 september 2008 - 12:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det är det inte du kan vara lugn, MacOSX är betydligt stabilare och snabbare än Windows.
Däremot om du är inarbetad i Windows kommer du säkert sakna en del ifrån Windows.
Jag personligen kör VMWare Fusion och bootar upp xp för att köra vissa Windows program (tex Svenska Spel och Poker tracker) som inte finns till Mac. Tack vare funktionen Unity i Fusion så lyfter du ut programmen du har igång i virtuella XP så de körs native i MacOSX med ungefär samma fart som man har i XP vanligt. Mycket behändigt.

Personligen tycker jag att MacOSX och just iPhone upplevs väldigt lika. Det finns brister i funktioner men det vägs upp av att man trivs så förbannat bra i OS:et.

Att iphone och osX upplevs lika är ju inte så konstigt, då vad jag förstått iphones os bara är ett lätt modifierat osX, de flesta macprogram skulle utan större ändringar kunna gå att porta till iphone, om jag förstod artikeln jag läste rätt så är det mindre skillnader på osX och iphone än vad det är på windowsxp/vista och windows mobile.
Macs största problem och förtjänster är i princip samma argument, beroende på hur man ser det. Argumentet är att tack vare apples vilja att ha kontroll över all mjukvara så blir det väldigt stabilt och enhetligt, men samtidigt så dyker problemet upp att många program saknas eller är svåra att hitta, antar att även licensieringen kostar en del och det blir ju slutkunden som får betala, och kan även medför att mindre programvaruföretag anser sig inte ha råd att ta fram mjukvara till mac. Finns ju ändå förhållandevis mycket programvara som freeware/shareware och men som kan vara svårt att hitta för en ny macanvändare.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 12 september 2008 - 12:31.

Postad 12 september 2008 - 13:00

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Om någon har en jailbreakad iPhone 2.x och inte kan/vill köra iTunes så finns ett program i Cydia som heter dTunes och spelar upp musik från en mapp i telefonen. Den senaste versionen visar dessutom låtarnas tag-information och ska kunna spela upp video (inte provat det dock).

Postad 12 september 2008 - 13:15

Kortskägg
  • Kortskägg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vet att någon tog upp problemet med att skicka mail från Telia.com adress via 3G nätet för några veckor sedan, men oklart om det fanns någon vettig lösning. Har själv testat med både mailout.telia.com och smtprelay1.telia.com som utgående servrar och angett u... samt lösenord men lyckas inte skicka mail via 3G-nätet. Kan dock ta emot utan problem. Har testat både med och utan SSL och både port 25 och 465 men utan framgång. Någon som vet lösning på detta??

Postad 12 september 2008 - 13:23

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Finns ju en stor nackdel med pushmail kontra sms/mms och det är att man måste lämna ut 2 uppgifter för att kunna skicka meddelanden och ringa. Telefonnr och mailaddress jämfört med idag enbart telnr. annars kan man ju lika gärna använda tex msn istället för sms och mail istället för mms.

Ja och om man dessutom inte vill ha alla mail pipandes i luren hela tiden så måste man ha en separat e-postadress för bara mms antar jag. Kanske går att filtrera på ngt smart sätt iofs. Med MMS kan man ju skapa bildspel och koppla ljudfiler som spelas upp automatiskt till bilder mm direkt när man öppnar mms'et. Går det enkelt via mail idag? Det är en ärlig fråga, inte en kontring i diskussionen :)

Postad 12 september 2008 - 13:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Ja och om man dessutom inte vill ha alla mail pipandes i luren hela tiden så måste man ha en separat e-postadress för bara mms antar jag. Kanske går att filtrera på ngt smart sätt iofs. Med MMS kan man ju skapa bildspel och koppla ljudfiler som spelas upp automatiskt till bilder mm direkt när man öppnar mms'et. Går det enkelt via mail idag? Det är en ärlig fråga, inte en kontring i diskussionen B)

Alltså, är det någon störe skillnad på MMS och e-post? Fick en gång förklarat för mig att MMS leveras som e-post över internet av en SE-anställd. I sådant fall är det ju bara ett fult sätt av operatörerna att ta hutlöst betalt för en liten mängd data. Men vad vet jag, jag har aldrig använt MMs så jag bryr mig inte så mycket :).

Postad 12 september 2008 - 13:43

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Ni som har Tre som operatör: Vilken apn använder ni?

data.tre.se

Postad 12 september 2008 - 13:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Alltså, är det någon störe skillnad på MMS och e-post? Fick en gång förklarat för mig att MMS leveras som e-post över internet av en SE-anställd. I sådant fall är det ju bara ett fult sätt av operatörerna att ta hutlöst betalt för en liten mängd data. Men vad vet jag, jag har aldrig använt MMs så jag bryr mig inte så mycket :).

Ett problem man slipper med mms kontra mail är ju all spam, jag har använt mail i mobilen ett bra tag, men märkte snabbt att jag var tvungen att skaffa en separat mailaddress som högst 10 pers har tillgång till och många fler lär det aldrig bli just pga att slippa så mycket spam i mobben, mail kan kosta ganska mycket om det är bilder och filer i dem om man inte har fri data i sitt abb, men det största problemet är att om man får mycket spam så larmar mobilen mycket i onödan för mess man inte vill ha. För att mail ska ersätta mms som kontaktsätt så måste det komma ett 100% spamfilter och det blir nog omöjligt att fixa B)

Postad 12 september 2008 - 14:07

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Att iphone och osX upplevs lika är ju inte så konstigt, då vad jag förstått iphones os bara är ett lätt modifierat osX, de flesta macprogram skulle utan större ändringar kunna gå att porta till iphone, om jag förstod artikeln jag läste rätt så är det mindre skillnader på osX och iphone än vad det är på windowsxp/vista och windows mobile.
Macs största problem och förtjänster är i princip samma argument, beroende på hur man ser det. Argumentet är att tack vare apples vilja att ha kontroll över all mjukvara så blir det väldigt stabilt och enhetligt, men samtidigt så dyker problemet upp att många program saknas eller är svåra att hitta, antar att även licensieringen kostar en del och det blir ju slutkunden som får betala, och kan även medför att mindre programvaruföretag anser sig inte ha råd att ta fram mjukvara till mac. Finns ju ändå förhållandevis mycket programvara som freeware/shareware och men som kan vara svårt att hitta för en ny macanvändare.

Jo det jag menar att jag gillar OSet.
Riktiga OSX är inte buggigt som han upplever iPhone dock.
Sen om man vill testa MacOS innan man köper en mac så finns det ju sätt att installera MacOS på PC med en del meck.
Finns fin information och guider på http://www.insanelymac.com om det är av intresse.
Vet inte om det är ok att diskutera det här dock.

Postad 12 september 2008 - 14:15

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Sådär ja nu dök 2.1 upp i Itunes

Postad 12 september 2008 - 14:18

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Programuppdatering iPhone 2.1

iPhone 2.1 innehåller många buggfixar och förbättringar, bland annat:
• färre tappade samtal och avbrutna uppringningar
• väsentligt förbättrad batteritid för de flesta användare
• väsentligt snabbare säkerhetskopiering med iTunes
• förbättrad e-poststabilitet, speciellt vid hämtning av e-post från POP- och Exchange-konton
• snabbare installation av program från tredje part
• fixat buggar som orsakade låsningar och krascher för användare med många tredjepartsprogram
• förbättrad SMS-prestanda
• snabbare inläsning och sökande av kontakter
• förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning
• upprepa påminnelse upp till två ytterligare gånger vid inkommande SMS
• alternativ för dataradering efter tio misslyckade försök att ange lösenkod
• stöd för skapande av Genius-spellista

Postad 12 september 2008 - 14:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

...
förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning
...

Det där låter intressant! Hem och testa nu!

Postad 12 september 2008 - 15:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det där låter intressant! Hem och testa nu!

Mao de har tweakat så det ser ut så man har bättre täckning :) Fixat staplarna mao.
Lätt sätt att lura i folk så de tror de har bättre täckning

Postad 12 september 2008 - 15:05

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Mao de har tweakat så det ser ut så man har bättre täckning :) Fixat staplarna mao.

Förmodligen, för nu har man fulla staplar konstant nästan hehe

Postad 12 september 2008 - 15:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Smart. Då slutar kanske folk klaga en massa nu :)

Postad 12 september 2008 - 15:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Smart. Då slutar kanske folk klaga en massa nu :)

Eller så har de programmerat så att den skall hålla kvar vid en svagar signal...

Postad 12 september 2008 - 15:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Eller så har de programmerat så att den skall hålla kvar vid en svagar signal...

Troligtvis så har de ändrat i programmet så att den sänder på lite högre effekt än absolut nödvändigt vid samtal, mobiltelefoner sänder ju inte med statisk effekt utan sänker effekten vid bra mottagning och höjer vid dålig.

Postad 12 september 2008 - 15:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Troligtvis så har de ändrat i programmet så att den sänder på lite högre effekt än absolut nödvändigt vid samtal, mobiltelefoner sänder ju inte med statisk effekt utan sänker effekten vid bra mottagning och höjer vid dålig.

Mycket troligt. Samtidigt läste jag i en artikel (har inte källan i huvudet) att den var för kräsen när det kom till 3G signalen. Den gick över till Edge lite för tidigt.

Ni ikon för Edge :).

Redigerat av Phindus, 12 september 2008 - 15:36.

Postad 12 september 2008 - 15:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Så kan det också vara ja. Inga nya grejjer som gör det värt att uppgradera min2G Iphone iaf. Jag väntar ett tag till.

Postad 12 september 2008 - 15:46

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Jag kan berätta att jag märker en markant skillnad på mottagningen (3G) med FW 2.1 här hemma iaf, har inte vart ute än. Förut var jag nästan tvungen att använda wifi när jag skulle kolla mailen, appstore, internet mm. Jag är mycket positivt överaskad. Från en pinne 3G el. t.om edge till fyra fem pinnar 3G. Det tackar vi för!

Ny ikon för 3G

Trevlig helg alla!

Redigerat av RedEnzo, 12 september 2008 - 15:48.

Postad 12 september 2008 - 16:15

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
enzo, signalstyrkan är inte bättre eller sämre beroende på antal staplar...om du kan visa en förbättring i dBm värde så vore det fint...jag har själv exakt samma mottagning som innan....

fy fan vad trött jag blir på detta företag :)

Redigerat av fastball, 12 september 2008 - 16:15.

Postad 12 september 2008 - 16:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
99.se börjar de rapportera bättre mottagning, vilket ju låter lovande. Jag bor direkt under en mast så jag har aldrig mottagning här, vare sig med iPhone eller SE :).

Postad 12 september 2008 - 17:46

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
vad får man med för lurar med den? visst är det hands-free? B)
jag upprepar lite, men jag har inte tid eller ork att läsa igenom alla sidor så då undrar jag om nån/några kan rada upp alla plus och minus om luren/programvara/tillbehör :)

Postad 12 september 2008 - 17:49

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

enzo, signalstyrkan är inte bättre eller sämre beroende på antal staplar...om du kan visa en förbättring i dBm värde så vore det fint...jag har själv exakt samma mottagning som innan....

fy fan vad trött jag blir på detta företag :)

Må vara sant. Det jag märker stor skillnad på är att det går betydligt snabbare att ladda sidor i Safari (tömt cache) och filmklipp på Youtube mm. Är inte så insatt men jag trodde iaf att bättre mottagning dvs fler pinnar resulterar i högre hastighet, men det verkar ju inte vara sanningen?

Postad 12 september 2008 - 19:08

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
enda sättet att testa hastigheten är ju emot..."speed test servrar".....har du bättre hastighet så är det ju bara att gratulera...jag har bara testat i närområdet och det är exakt samma mottagningsvärden jag hade innan...ramlar ner på Edge dessutom...

att ha över -105 dBM men 5 staplar...är inte jag lyckligare av

en tunnhårig som kammar över de glesa ställen får inte tjockare hår...däremot så kan man alltid lura nån på håll B)

självklart måste jag ju testa på fler ställen....

så här ser det ut nu ialla fall hemma hos mig 5 "fina" staplar

Postad bild

vilket egentligen är -101 dBm, vilket är bedrövligt
Postad bild

hastigheten säger jag inget om :)

Redigerat av fastball, 12 september 2008 - 19:43.

Postad 12 september 2008 - 19:53

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Fast det var känt innan att iPhonen visade mindre staplar än andra telefoner vid samma signalstyrka, finns tydligen ingen standard för hur många staplar som ska visas.
Hoppas bara att de inte överdrivit antal visade staplar nu bara.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.